چطور در دانشگاه فرهنگیان قبول شویم

دانشگاه فرهنگیان از 5 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر در مقطع کارشناسی از طریق آزمون سراسری برگزار شده توسط سازمان سنسه پس از کسب نمره لازم در مصاحبه و آزمون عملی دانشجو می پذیرد. در واقع این دانشگاه با هدف جذب نیروی انسانی شایسته و متعهد زیر نظر وزارت معارف کشور و در شرایط خاص پذیرای دانشجویان جهت آموزش دبیری می باشد.

لذا متقاضیانی که قصد ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان را دارند باید با مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری از شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه مطلع شوند تا در زمان ثبت نام نسبت به انتخاب کد دامنه دامنه دانشگاه اقدام نمایند. انتخاب رشته آزمون سراسری ثبت نام فرهنگیان در فرم آنلاین. با توجه به اینکه برای بسیاری از متقاضیان دانشگاه فرهنگیان، شرایط ثبت نام و پذیرش در دانشگاه ها و مراکز تربیت مدرس سابق حائز اهمیت است، در این مقاله سعی شده است تا شرایط پذیرش داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان در سال 1402 و همچنین شرایط پذیرش داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان در سال 1402 به تفصیل بیان شود. تاثیر سهمیه انتخاب محلی بر انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402.

شرایط پذیرش متقاضیان دانشگاه فرهنگیان 1402

وزارت آموزش و پرورش به منظور تامین نیروی انسانی از مجموع 1402 شرکت کننده در کنکور سراسری در صورت دارا بودن شرایط زیر در دوره پیوسته کارشناسی رشته های دانشگاه فرهنگیان و رشته های دانشگاه شهید رجایی دانشجو می پذیرد. تهران. داوطلبان در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه انتخاب رشته آزمون می توانند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

داشتن ملیت ایرانی

اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون جمهوری اسلامی ایران

الحاق به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

بدون سابقه کیفری

با معاینات پزشکی و مصاحبه تخصصی از سلامت روحی و جسمی کامل برخوردار باشد

عدم اعتیاد به مواد مخدر، تنباکو و الکل

برخورداری از اخلاق نیکو، رفتار نیک و حسن شهرت در خور یک معلم

شرایط ویژه پذیرش داوطلبان آزاد

برای کنکور 1402 حداقل نمره علمی 6000 به بالا را داشته باشید

طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 برای ورود به دانشگاه فرهنگیان حداکثر 24 سال در نظر گرفته می شود.

داشتن حداقل میانگین 14 در مقطع متوسطه دوم (سال دهم، یازدهم و دوازدهم)

از نامزد در کد دامنه محل مربوطه باشد

برخورداری از سلامت جسمی و روحی کامل و شرایط جسمانی مناسب برای انجام صحیح وظایف معلمی.

تکمیل موفقیت آمیز مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت عمومی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

شرایط خاص پذیرش برای داوطلبان آموزش فعال و قراردادی

داشتن حکم استخدام رسمی یا پیمانی آموزش و پرورش در زمان ثبت نام کنکور دانشگاه فرهنگیان

عدم تحصیل در هر یک از مقاطع کاردانی و عالی (اعم از پیوسته یا غیر مستمر) در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی زمان (ثبت نام، شروع به تحصیل و در حین تحصیل)

محل تحصیل پذیرفته شدگان دوره های ویژه کارکنان رسمی و پیمانی پردیس های دانشگاه فرهنگیان مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه شهید رجایی تهران می باشد.

کلیه رشته های تحصیلی مربیان در تمامی گروه های آزمایشی با هدف کارکنان آموزش و پرورش رسمی و پیمانی می باشد. سایر متقاضیان اعم از معلمان حق التدریس و تربیت دستیار نهضت سوادآموزی، پیمانی، مستقل و غیره، مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان نیستند و در صورت انتخاب و پذیرش در یکی از موارد مذکور. زمینه های تحصیلی، پذیرش آنها “قطعی” تلقی می شود.

دریافت فرم معلم بر اساس توافق نامه کتبی با آموزش بیشتر کارکنان رسمی و قرارداد از خدمات آموزشی در محل خدمت می باشد.

داوطلبانی که شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان را دارند می توانند برای اطلاع از نحوه ثبت نام در این دانشگاه مقاله زیر را مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید: کنکور دانشگاه فرهنگیان

تأثیر سهمیه گزینش محلی بر انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402

دامنه های لازم برای هر استان با توجه به ماهیت و کاربرد آنها، دسترسی به آنها به صورت محلی انجام می شود. انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402 بر اساس ماهیت آن بوده و هر داوطلب حق انتخاب رشته های مرتبط با استان خود را دارد. ملاک تعیین محل داوطلبان بر اساس سه سال آخر تحصیلات متوسطه هر داوطلب تعیین می شود:

در صورتی که محل اخذ دیپلم سه سال آخر متوسطه برای داوطلبان نظام قدیم و محل اخذ دیپلم پیش دانشگاهی و دو سال آخر متوسطه برای داوطلبان نظام جدید در یک. شهرستان یا استان داوطلبان از آن استان محسوب می شوند.

اگر محل فارغ التحصیلی داوطلب در سه سال اخیر در یک اداره، شهر یا استان نباشد، استان محل تولد داوطلب، استان مبدأ وی محسوب می شود.

متقاضیانی که سه سال آخر تحصیل را در خارج از کشور و استان محل تولد خود گذرانده اند، استان خود محسوب می شوند.

برای داوطلبانی که سه سال آخر تحصیل خود را در خارج از کشور گذرانده اند و استان محل تولد آنها خارج از کشور است، استان محل اقامت این داوطلبان تهران خواهد بود.

برای اطلاع از تاثیر مکان در انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور

در نظر داشته باشید کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی سوالات شما در خصوص انتخاب دانشگاه فرهنگیان خواهند بود. همچنین پیشنهاد می کنیم در کانال تلگرام هیوا عضو شوید تا به محض اطلاع رسانی در این زمینه مطلع شوید.

سوالات متداول

1- ✔️ برای مشاهده شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان به کجا باید مراجعه شود؟

✔️ شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ارائه شده است که البته برای رفاه حال داوطلبان در این مقاله در نظر گرفته شده است.

2- ✔️ آیا شرایط انتخاب رشته متقاضیان شاغل در آموزش و پرورش با داوطلبان آزاد متفاوت است؟

✔️ بله یکی از شرایط داوطلبان شاغل در آموزش و پرورش داشتن گواهی انتخاب شغل است که با مطالعه این مقاله می توانید از دیگر شرایط این دسته از داوطلبان مطلع شوید.

3- ✔️ ملاک تعیین بومی گزینی در انتخاب رشته فرهنگیان چیست؟

✔️ ملاک تعیین محل داوطلب سه سال آخر دبیرستان برای هر داوطلب می باشد که در این مقاله برای داوطلبان مختلف به بررسی آن پرداخته ایم.

متقاضیان دانشگاه فرهنگیان با عنایت به استخدام دائم در سمت منشی و فرصت شغلی مناسب می توانند با شرکت در کنکور سراسری و کسب نمره قبولی در رشته های ارائه شده در این دانشگاه به موقع به سایت سنجش مراجعه کنند. در واقع سازمان سنجش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد پس از تعیین تراز و میزان قبولی داوطلبان در آزمون سراسری، یک کنکور سراسری از بین متقاضیان دانشگاه فرهنگیان برگزار و افراد واجد شرایط ویژه این دانشگاه را اعلام کند.

بدین ترتیب داوطلبان پس از مجاز شدن به انتخاب رشته سراسری می توانند با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری از شرایط پذیرش تربیت معلم مطلع شده و با توجه به شرایط ذکر شده اقدام به انتخاب موسسات آموزشی رشته نمایند. همچنین برای ورود به دانشگاه فرهنگیان جزئیات شرایط ثبت نام و پذیرش دانشگاه تربیت معلم در دفترچه ثبت نام در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. لذا برای کمک به این دسته از متقاضیان در ادامه این مقاله نکات لازم برای ورود به دانشگاه فرهنگیان 1402 ارائه شده است.

6 امتیاز مورد نیاز برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان پس از قبولی در کنکور سراسری 1402 و انتخاب رشته، تنها در صورتی وارد مهمترین مرحله گزینش یعنی مصاحبه می شوند که در زمان اعلام کنکور به حد نصاب (سطح قبولی) برسند. نتایج امتحان. دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲.

دانشگاه فرهنگیان از متقاضیانی که واجد شرایط ثبت نام اولیه بوده و حوزه فرهنگیان را تا دو برابر ظرفیت انتخاب کرده اند دعوت به مصاحبه می نماید. مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در واقع آزمونی از توانایی های علمی و عملی متقاضیان است که می توان گفت یکی از مهم ترین قسمت های گزینش برای تحصیل در این دانشگاه می باشد.

در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان سوالات مهمی برای احراز شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان مطرح می شود که در دفترچه ثبت نام و دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ارائه شده است و سپس این قسمت ها را توضیح دادیم:

شش نکته برای مصاحبه در دانشگاه فرهنگیان

1
نداشتن لکنت زبان
به هر میزان

2
قدرت بینایی
نداشتن دید کمتر از 10/10 در یک چشم، پس از اصلاح با عینک و نداشتن دید کمتر از 20/16 در دو چشم، پس از اصلاح با عینک

3
قدرت شنوایی
کمی شنوایی داوطلب نباید بیش از 40 دسی بل باشد

4
قد و وزن مناسب
بـا توجه به مقتضيات هر استان و متناسب با وظايف شغل معلمی به تشخيص اداره كل آموزش و پرورش استان مربوط، طبق ضوابط و مقررات كه در مرحله مصاحبه تخصصی و انجـام معاينات پزشكی، مورد سنجش قرار می گيرد.

5
عدم تغيير شكل مادرزادی يا اكتسابی اندام ها و نداشتن كراهت منظر در اثر سوختگی، سـوانح يـا ديگـر عوامـل در صـورت يـا قسمت های ظاهری و نمايان بدن.

6
عدم ابتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج از قبیل دیابت، سیروز کبدی، آسم، نارسایی کلیه، بیماری های قلبی، اسکروز آن پلاک، پارکینسون، جزام و بیماری های خونی نظیر لوسمی، کم خونی شدید مقاوم به درمان و تالاسمی ماژور و هر نوع بیماری شناخته شده به تشخیص پزشک معتمد. 

در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان معمولاً از داوطلبان سؤالات خاصی پرسیده می شود. دانستن این سوالات قبل از مصاحبه به کاهش استرس و افزایش اعتماد به نفس افراد کمک می کند و برای دانستن سوالات دانشگاه فرهنگیان مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می شود.

بیشتر بخوانید: سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

3 نکته برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان

همراه با نتایج کنکور سراسری 1402، اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان نیز در سایت سانسه منتشر شده است. لذا پذیرفته شدگان این دانشگاه باید شرایط و ضوابط ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان را بدانند و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند. برای پذیرش نهایی این دانشگاه به طور کلی فرصت ها و تعهدات به شرح زیر در نظر گرفته می شود:

امکانات دانشگاه فرهنگیان

دانش آموزان در بدو ورود در آموزش و پرورش مشغول به کار می شوند.

در طول مدت تحصیل، دانشجویان از بورسیه تحصیلی برخوردار می شوند.

دانشگاه فرهنگیان برای دانشجویان واجد شرایط خوابگاه ارائه می کند.

تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به صورت تمام وقت و شبانه روز خواهد بود.

مدت زمان آموزش دانشجو معلمان جزو سوابق خدمت آنها محسوب می شود.

تعهدات پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان

پذیرفته شدگان آموزش و پرورش در ابتدای تحصیل تعهد محضری می دهند که پس از فارغ التحصیلی دوبرابر مدت تحصیل در محل تعیین شده آموزش و پرورش خدمت کنند.

اخذ تعهد رسمی مبنی بر عدم خروج از استان حداقل به مدت ده سال خواهد بود.

نقل و انتقالات، تغییر رشته یا انصراف از پذیرش دانشگاه فرهنگیان

نقل و انتقالات در دانشگاه های فرهنگیان ممنوع است.

تغییر رشته و گرایش، تغییر اولویت انتخاب، تغییر مسیر تحصیلی در بدو ورود یا در حین تحصیل ممنوع است.

چنانچه دانشجویی به دلیل عدم نیاز به خدمات آموزشی و آموزشی در دوره مرتبط به هر دلیل دستگیر شود، جذب و بکارگیری وی امکان پذیر نخواهد بود.

متقاضیان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان باید حداقل سه سال سابقه خدمات آموزشی یا اداری در زمینه آموزش و پرورش داشته باشند.

بیشتر بخوانید: معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان

نکات تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان

داشتن شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان الزامی است، اما شرط کافی نیست، بنابراین دلیلی بر این نیست که تمامی واجدین شرایط برای ثبت نام در این دانشگاه باید برای مصاحبه دعوت شوند. مصاحبه دلیل بر پذیرش نهایی افراد نیست! ممکن است سوالات زیادی در ذهن افراد ایجاد شود که در زیر به مهمترین آنها پاسخ داده ایم:

معمولا چند داوطلب در دانشگاه فرهنگیان برای مصاحبه دعوت می شوند؟

با توجه به توضیحات مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، دانشگاه های فرهنگیان تا دو برابر ظرفیت آگهی شده در هر رشته از این دانشگاه ها از داوطلبانی که دارای شرایط اولیه طبق توضیحات (از قبیل تراز، سن، معدل و … باشند) ارائه می کنند. .)، به مصاحبه دعوت می شوند و پس از تکمیل مراحل مصاحبه و گزینش (پاسخگویی به سوالات مصاحبه مربی، تایید سلامت جسمی و روحی و …) اسامی پذیرفته شدگان با اعلام نتایج نهایی کنکور 1402 مشخص می شود. اعلام می شود که از این میان پذیرش نهایی برابر با توانایی اعلام شده در هر رشته خواهد بود.

به عنوان مثال در دفترچه انتخاب رشته منطقه بومی 10 نفر توانایی خود را در دین و مسیر زندگی اعلام کردند. طبق سوابق اولیه این آزمون، 100 نفر از سهمیه اصلی منطقه مذکور به حد نصاب رسیده اند (سطح بالای 7000 به بالا) و دارای سایر شرایط لازم نسبت به قبلی (سن، معدل، بومی بودن و …) می باشند. . از بین این 100 نفر، 80 نفر دانشگاه فرهنگیان را انتخاب می کنند.

اما فقط 20 نفر واجد شرایط با تراز و رتبه بهتر برای مصاحبه این دانشگاه دعوت می شوند. سپس بر اساس مرحله مصاحبه 10 نفر با شرایط بهتر به عنوان پذیرش نهایی انتخاب می شوند.

یعنی در این مصاحبه یک نفر با اولویت پذیرش 20 و نمره 7200 نمی تواند قبول شود اما یک نفر با اولویت 80 و نمره 7000 می تواند قبول شود بنابراین دارای عمومی و اختصاصی است. شرایط ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان ضروری است اما کافی نیست!

بیشتر بخوانید: سامانه فیش حقوقی فرهنگیان

شاید شما هم شنیده باشید که فردی با رتبه 1 نمی تواند در دانشگاه فرهنگیان قبول شود اما متقاضی با رتبه 10 در مصاحبه پذیرفته می شود و یا فردی با رتبه 50 به مصاحبه دعوت شده است اما فردی با رتبه رتبه 51 دعوت نشد دلیلش چیه؟

همانطور که گفته شد دعوت به مصاحبه دلیلی برای پذیرش در این دانشگاه نمی باشد. داوطلبانی که شرایط اولیه مصاحبه را دارا باشند بر اساس معیارهایی که مصاحبه کنندگان در نظر گرفته اند، ارزیابی و انتخاب می شوند که در این میان، داوطلب رتبه 1 می تواند در جلسه گزینش حضور یابد به گونه ای که مصاحبه کنندگان نتوانند اعتماد کافی پیدا کنند، همان. رتبه 10 قادر به انجام این کار بود.

یا ممکن است در شهر شما ظرفیت 5 نفر برای دوره های دینی و زندگی وجود داشته باشد، اما داوطلبان بومی واجد شرایط آنقدر کم هستند که تعداد آنها به 10 نفر نمی رسد، بنابراین، فردی که مدرک ندارد. رتبه خوبه ولی تراز 6800 و انتخابش کن برای مصاحبه دعوت بشی. همچنین ممکن است رقابت و تقاضا برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان آنقدر بالا باشد که متقاضی با رتبه 50 برای مصاحبه دعوت شود اما رتبه 51 نه!

دانشگاه فرهنگیان چه زمانی ظرفیت تکمیل می شود؟

ممکن است در بین دعوت شدگان به مصاحبه، به دلیل نداشتن شرایط مطلوب مصاحبه کنندگان، توانایی این حوزه احراز نشود، مثلاً به جای 10 توانایی اعلام شده برای دین و سابقه زندگی، تنها 8 نفر شرایط پذیرفته شدن با این شرایط دانشگاه فرهنگیان برای تکمیل ظرفیت مورد نظر خود بر اساس تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان دانشجو می پذیرد.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

6 نکته لازم برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

سازمان سانس با انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1402 شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته های دانشگاه فرهنگیان را در اختیار داوطلبان آزاد و کارکنان آموزش و پرورش و آموزش قرار داد. در این قسمت 6 نکته مهم و ضروری را در خصوص شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان برای هر دو گروه متقاضی ارائه کرده ایم:

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان رایگان

در زمان ورود به دانشگاه حداکثر 24 سال سن داشته باشید

داشتن حداقل معدل 14 در دوره دوم دبیرستان (سال دهم، یازدهم و دوازدهم)

موجودی 6000 به بالا کسب کنید

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان آموزش کار و پیمانی

از آنجایی که لیست کامل رشته های دانشگاه فرهنگیان برای استخدام رسمی و پیمانی در حوزه آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، سایر متقاضیان از جمله معلمان حق التدریس و تربیت دستیار نهضت سوادآموزی به صورت قراردادی، رایگان و … می باشند. با گزینش و قبولی در هر یک از رشته‌های تحصیلی مذکور، قبولی آن‌ها به اتفاق آرا تلقی می‌شود. شرایط ثبت نام این افراد به شرح زیر است:

داشتن حکم استخدام رسمی یا پیمانی آموزش و پرورش در زمان ثبت نام در کنکور دانشگاه فرهنگیان

عدم اشتغال به تحصیل در هر یک از دوره های کاردانی و ارشد در طول دوره (ثبت نام، شروع به تحصیل و در حین تحصیل)

دریافت فرم از معلم مبنی بر رضایت کتبی برای ادامه آموزش برای کارکنان رسمی و قرارداد از اداره آموزشی در محل خدمت الزامی است.

ادامه مطلب: شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در مورد شرایط ورودی دانشگاه فرهنگیان هستند. از طریق سامانه مشاوره تحصیلی هیوا می توانید با مشاوران این سامانه در ارتباط باشید. پل اصلی ارتباط شما با کارشناسان مجرب این مجموعه استفاده از خدمات آموزشی تلفنی می باشد. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و دنبال کردن صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از آخرین اخبار و تغییرات این حوزه مطلع شوید.

سوالات متداول

1- ✔️ برای شرکت در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چه معدلی در نظر گرفته شده است؟

✔️ بله، شرط معدل برای حضور در این دانشگاه حداقل نمره 14 است، البته شرایط دیگری نیز وجود دارد که در این مقاله به آنها پرداخته ایم.

2- ✔️ آیا داشتن تراز بالای 6500 برای قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان کافی است؟

✔️ داشتن تراز 6500 به بالا الزامی است ولی برای قبولی کافی نیست. در این مقاله تمامی موارد مورد نیاز برای پذیرش متقاضیان ارائه شده است.

3- ✔️ انتخاب رشته ویژه فرهنگیان شامل چه معلمانی است؟

✔️ شامل تمامی معلمان شاغل رسمی می شود، البته تعدادی نیز حذف شده اند که در این مقاله به تفصیل به آن پرداخته ایم.

داوطلبانی که بر اساس برگه اولیه مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان شده اند می توانند پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نسبت به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و همچنین انتخاب رشته بر اساس اولویت های خود اقدام کنند. با رقابت زیاد برای ورود به رشته مطالعات فرهنگی، بسیاری از متقاضیان به دنبال راهی برای تخمین شانس قبولی خود در این دانشگاه هستند تا با اطمینان بیشتری فرم آنلاین را پر کنند.

بنابراین نمره قبولی پذیرفته شدگان سال گذشته راهنمای مناسبی برای تکمیل موفقیت آمیز گزینش دانشگاه فرهنگیان در سال 1402 می باشد و متقاضیان می توانند با بررسی آخرین رتبه قبولی مورد نیاز برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان تا حدودی از شانس قبولی خود مطلع شوند. مقایسه آن با رتبه اکتسابی آنها. لذا در این مقاله آخرین نرخ قبولی دانشگاه فرهنگیان 1401-1402 را در تمامی رشته های ارائه شده در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد تا بتوانیم راهنمای مناسبی در انتخاب رشته و درخواست آن، اخذ پذیرش مناسب باشیم.

آخرین رتبه قبولی گروه آزمایشی ریاضی دانشگاه فرهنگیان

متقاضیان رشته دانشگاه فرهنگیان که درصد دروس و رتبه تخمین زده شده در کنکور را محاسبه کرده اند می توانند با بررسی آخرین رتبه قبولی مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان 1401-1402 بر اساس گزارش اولیه دانشگاه سراسری شانس قبولی خود در این دانشگاه را مشاهده کنند. . آزمون ورودی. در جداول زیر آخرین نرخ قبولی دانشگاه فرهنگیان ارائه شده است. علاوه بر این نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری نیز می تواند به عنوان ابزار کمکی در این مرحله مورد استفاده قرار گیرد. پس از بررسی اعلام نتایج کنکور سراسری سال گذشته، رتبه و محل قبولی پذیرفته شدگان کنکور ریاضی در رشته های دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر است:

نرم افزار انتخاب دامنه کنکور سراسری مجازی هیوا امکانات زیادی را برای داوطلبان کنکور سراسری فراهم کرده است که داوطلبان می توانند با استفاده از آن اطلاعات کافی در مورد میزان قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود کسب کنند. . به داوطلبان توصیه می کنیم برای استفاده رایگان از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری مقاله زیر را مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری

آخرین رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان در گروه آزمایشی

پس از بررسی اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری سال گذشته، رتبه و محل قبولی داوطلبان کنکور تجربی در رشته های دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر است. در قسمت زیر جدولی حاوی اطلاعات ذکر شده برای شرکت کنندگان در کنکور 1402 و تحصیل در رشته های دانشگاه فرهنگیان آورده شده است.

افرادی که کارنامه اولیه کنکور سراسری را دریافت کرده اند می توانند با درج رتبه قبولی خود در سهمیه درخواستی از شانس قبولی خود در رشته قبولی مطلع شوند. همچنین برای استفاده از نرم افزار رایگان تخمین رشته قبولی با رتبه، مطالعه مقاله زیر را به شما توصیه می کنیم.

بیشتر بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه

آخرین رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان در گروه آزمایشی انسانی

پس از بررسی اعلام نتایج کنکور سراسری سال گذشته رتبه و محل قبولی قبولی های دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر می باشد. در قسمت زیر جدولی حاوی اطلاعات ذکر شده در اختیار متقاضیانی است که قصد ثبت نام در کنکور سراسری و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم را دارند.

راه ورود به تربیت معلم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402 می باشد که همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری اولویت رشته های دانشگاه فرهنگیان نیز برقرار است. به متقاضیان توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رشته در این دانشگاه مقاله زیر را مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲

مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان

متقاضیانی که تمامی مراحل ورود به دانشگاه فرهنگیان از جمله آزمون شرایط اختصاصی و مصاحبه این دانشگاه را گذرانده باشند و در اعلام نتایج نهایی پذیرفته شده باشند، می توانند از مزایای تحصیل در این دانشگاه بهره مند شوند. دانشگاه

دانشگاه فرهنگیان هر ساله امکانات و تعهدات پذیرش را بررسی می کند که دانشجویان در بدو ورود از آن بهره مند می شوند. از جمله مزایای تحصیل در دانشگاه تربیت معلم می توان به امکانات رفاهی از جمله استخدام پذیرفته شدگان در بدو ورود، بورسیه، خوابگاه و … اشاره کرد.

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در خصوص آخرین نرخ قبولی دانشگاه فرهنگیان 1401-1402 هستند. از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می توانید با مشاوران موجود در این سامانه ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و دنبال کردن صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از آخرین اخبار و تحولات این حوزه مطلع شوید.

در ادامه بخوانید: کارنامه قبولی دانشگاه فرهنگیان

سوالات متداول

1- ✔️ از آخرین رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان 1401 – 1402 کنکور چه زمانی می توانیم استفاده کنیم؟

✔️ همانطور که در متن مقاله ذکر شد، از زمان شروع برنامه ریزی برای کنکور سراسری تا انتخاب رشته کنکور سراسری می توانید از این اطلاعات استفاده کنید.

2- ✔️ اطلاعات آخرین رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ چه کمکی به داوطلبان می کند؟

✔️ همانطور که در متن مقاله توضیح داده شد، این اطلاعات شانس قبولی متقاضیان در کنکور 1401-1402 را نشان می دهد و با مطالعه آن مبنایی برای برنامه ریزی درسی خود خواهید داشت.

3- ✔️ کارنامه های آخرین رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان بر چه اساسی جمع آوری شده است؟

✔️ بر اساس کارنامه واقعی داوطلبان در سال گذشته جمع آوری شده است و با مطالعه مقاله می توانید از این اطلاعات در برنامه ریزی خود استفاده کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا