چرا تشنه م نمیشه

احساس تشنگی یا عدم تمایل به نوشیدن آب مشکلی است که ممکن است بارها با آن مواجه شده باشید. بسیاری از ما می دانیم که میزان آب برای بدن چقدر مهم است، اما گاهی اوقات تمایلی به نوشیدن آن نداریم.

به عبارت دیگر وقتی می خواهیم آب بخوریم اصلا تشنه نیستیم. همه بدن انسان ما برای انجام هر کارکردی به آب نیاز دارد. اگر آب کافی ننوشید، بدن دچار کم آبی می شود. کم آبی مزمن وضعیتی است که در آن برای مدت طولانی تشنه خواهید بود و به میزان مایعاتی که در طول روز مصرف می کنید توجه نمی کنید.

اکثر افراد تحت شرایط خاصی مانند قرار گرفتن در معرض گرمای شدید یا فعالیت بدنی طولانی مدت مستعد کم آبی هستند. موارد شایع کم آبی را می توان با استراحت و نوشیدن آب برطرف کرد.

اما کم آبی مزمن باعث می شود همیشه مایعات کمتری بنوشید، که می تواند به یک مشکل مادام العمر تبدیل شود که در آن بدن خود را مجبور می کنید بدون آب کافی کار کند. کم آبی مزمن در صورت شدید نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. هنگامی که کم آبی مزمن درمان نشود، با شرایط دیگری مانند فشار خون بالا و سنگ کلیه مرتبط است.

اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا گاهی اوقات ما احساس تشنگی نمی کنیم؟ یا دلیل اینکه کمتر آب می خوریم چیست؟ برای تشنگی چه کنیم؟

در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد تشنگی نکردن و مسائل پیرامون آن صحبت کنیم. به ما بپیوند.

بیشتر بخوانید: درمان دیابت نوع 2 یا مدیریت و کنترل علائم؟

به مقاله نگاه کنید تا احساس تشنگی نکنید:

مصرف آب کافی باعث بهبود عملکرد بدن می شود

کمبود تشنگی، کمبود آب و کم آبی می تواند باعث بیماری های مختلفی شود

کم آبی بدن و احساس تشنگی نمی تواند در هر سنی رخ دهد

بیشتر بخوانید: درمان عفونت کلیه و بررسی داروهای موثر برای بهبود التهاب کلیه

علائم و نشانه های کم آبی بدن چیست؟

تشنه نبودن و ننوشیدن آب کافی باعث بروز علائم خاصی در بدن انسان می شود و احتمالاً برخی از این علائم را بارها تجربه کرده اید. علائم کم آبی و کمبود آب عبارتند از:

ادرار تیره رنگ

خستگی عضلانی

سرگیجه

تشنگی شدید

اگر بدن برای مدت کوتاهی کم آب شود و برای مدت کوتاهی احساس تشنگی نکنید، علائم فوق را تجربه خواهید کرد. اما اگر بی میلی و کمبود تشنگی بدن شما افزایش یابد و مایعات کافی ننوشید، ممکن است با کم آبی مزمن مواجه شوید، در این صورت حساسیت بدن به آب افزایش می یابد و ممکن است علائم شدیدتری را تجربه کنید. . احساس سایر علائم کم آبی مزمن عبارتند از:

پوست خشک و پوسته پوسته

یبوست شدید

خستگی مداوم

سردردهای مکرر و شدید

ضعف عضلانی مداوم در نواحی خاصی از بدن، به ویژه در پاها

در صورت مشاهده این علائم، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. برای رسیدگی به مشکلات کم آبی و همچنین علل کمبود تشنگی، پزشک به مواردی مانند غلظت خون، سطوح غیر طبیعی الکترولیت ها و کاهش عملکرد کلیه در طول زمان نگاه می کند.

بیشتر بخوانید: 6 روش درمانی برای عفونت ادراری (UTIs) و 10 سوال مهم که باید از پزشک خود بپرسید

علت بی میلی به آب چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا بسیاری از افراد تمایلی به نوشیدن آب در طول روز ندارند یا احساس تشنگی نمی کنند. در زیر به برخی از این دلایل پرداخته ایم:

اثرات آب و هوایی

بیرون کار کن

دسترسی محدود به آب (مناطق با دسترسی پراکنده به آب.)

گرمازدگی

مشکلات روده ای مانند بیماری التهابی روده

سندرم روده تحریک‌پذیر

حساسیت به گلوتن غیر سلیاک

بیشتر بخوانید: آماده سازی قبل از کولونوسکوپی و نحوه استفاده از پودر Pidrolox برای تخلیه روده

آیا کم آبی و کمبود تشنگی در هر سنی اتفاق می افتد؟

اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا کم آبی یا امتناع از نوشیدن آب در هر سنی اتفاق می افتد؟ پاسخ این پرسش “بلی” است. کمبود تشنگی در هر سنی و در هر شرایطی ممکن است رخ دهد.

به عنوان مثال، امتناع از نوشیدن آب و کم آبی بدن نیز می تواند در کودکان رخ دهد.

نوزادان و کودکان نوپا که نمی توانند تشنگی خود را ابراز کنند ممکن است به شدت دچار کم آبی شوند.

علاوه بر این، برخی از بیماری های دوران کودکی همراه با تب، اسهال یا استفراغ در کودکان نیز می تواند از احساس تشنگی آنها جلوگیری کند یا باعث کم آبی بدن آنها شود. بنابراین در این شرایط باید مراقب فرزندان خود باشید تا به آنها مایعات کافی بدهید.

زنان باردار و شیرده نیز ممکن است برای مدتی دچار کمبود تشنگی یا کم آبی شوند. Hyperemesis gravidarum یا استفراغ شدید مرتبط با بارداری، وضعیتی است که در اثر بارداری ایجاد می شود و می تواند حفظ سطح آب کافی را دشوار کند. بنابراین، در دوران بارداری و شیردهی باید مراقب مصرف آب خود باشید.

بیشتر بخوانید: انواع، علائم و روش های درمان سرطان مقعد و سرطان رکتوم

آب از دیدگاه طب سنتی

از دیدگاه طب سنتی، آب سرد و مرطوب است. بسیاری از ما بارها و بارها شنیده ایم که باید 8 لیوان آب در روز بنوشیم. اما طب سنتی با این نظریه مخالف است و می گوید آب باید به اندازه نیاز بدن مصرف شود و این نیاز برای هر فردی در هر سنی با هر نوع مزاج و شرایط جسمانی متفاوت است.

بنابراین نمی توانیم به مردم بگوییم که فقط یک مقدار آب بنوشند. اما طب سنتی معتقد است که اگر واقعا تشنه هستید، حتما باید آب بنوشید. اما اگر آب کمتر یا بیشتر از مقدار مورد نظر بنوشیم، از نظر طب سنتی چه اتفاقی می افتد؟ نوشیدن آب زیاد یا آب بسیار کم در زمانی که تشنه نیستید یا تشنه شدید باعث تغییرات خلقی و اختلال در سیستم گوارشی بدن می شود.

در طب سنتی دمای آبی که هنگام تشنگی یا تشنگی مزمن می نوشید نقش مهمی در بدن دارد.

مثلا اگر می خواهید معده خود را تقویت کنید و اشتهای خود را افزایش دهید، بهتر است آب سرد بنوشید، اما مهم این است که آب سرد بدخلقی را تشدید می کند و از خروج بلغم از مجاری تنفسی جلوگیری می کند. همچنین اگر مشکل یبوست دارید، بهتر است از آب ولرم و ولرم برای حفظ عملکرد معده خود استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که استفاده طولانی مدت از آب گرم در طب سنتی باعث ضعیف شدن معده و کاهش اشتها می شود. پس به طور کلی آبی که می نوشید باید کمی ولرم تا سرد باشد تا خاصیت دارویی نداشته باشد.

بیشتر بدانید: ادرار خونی; ارائه 7 دسته از افراد مستعد هماچوری

علل عدم تشنگی در طب سنتی:

حرکت بیش از حد

سکون بیش از حد

کم تغذیه و تغذیه بیش از حد

منافذ بیش از حد باز

خنک کننده واقعی و بالقوه

هر مشکلی در زندگی یا کار سخت

برخی از حالات روانی مانند ترس، غم و…

عدم ورزش

غذای سرد

بیشتر بخوانید: سرطان پروستات و مراحل مختلف رشد سرطان را بشناسید

نام بیماری تشنگی چیست؟

تا این قسمت از مقاله با عوامل ایجاد کننده کمبود تشنگی و علائم آن آشنا شده اید، اما شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا تشنگی نوعی بیماری محسوب می شود؟ نام این بیماری چیست؟ آیا انواع مختلفی وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

تشنگی شدید یا پلی دیپسی:

پولی دیپسی یک اصطلاح پزشکی است که برای اشاره به تشنگی بیش از حد استفاده می شود. در واقع پلی دیپسی یکی از علائم اولیه و مهم دیابت است. به عنوان مثال هنگام انجام یک فعالیت یا ورزش بسیار شدید، تشنگی شدید یک امر کاملاً طبیعی است، در این شرایط توصیه می شود که فرد مقدار کافی آب بنوشد تا بدن عملکرد طبیعی و طبیعی خود را بازیابد. اما وقتی بدون هیچ گونه فعالیتی، هر روز بی دلیل احساس تشنگی شدید می کنید، کمی عجیب است و نشان دهنده کمبود چیزی در بدن شماست.

بیشتر بخوانید: عفونت ادراری در زنان; ارائه 7 عامل موثر در ایجاد این بیماری

انواع بیماری تشنگی یا پلی دیپسی:

به طور کلی ما سه نوع تشنگی یا پولی دیپسی داریم که هر کدام به دلیل مشکلاتی در بدن ایجاد می شود.

پلی دیپسیا اولیه:

پلی دیپسی اولیه در اثر استرس، خستگی، اضطراب یا هر مشکل روحی یا جسمی دیگری رخ می دهد و فرد در این شرایط دائما تشنه است.

بیشتر بخوانید: تشنگی بعد از خوردن بستنی و بررسی ۶ دلیل علمی برای واکنش بدن

پلی دیپسیا جبران‌کننده:

هنگامی که برخی هورمون ها مانند هورمون های ضد ادرار در بدن کاهش می یابد، پلی دیپسی جبرانی رخ می دهد. هنگامی که پلی دیپسی جبرانی رخ می دهد، باعث تکرر یا تکرر ادرار می شود.

پلی دیپسیا ناشی از دارو:

پلی دیپسی ناشی از دارو به پلی دیپسی ناشی از برخی ویتامین ها، مکمل ها و داروها مانند دیورتیک ها، کورتیکواستروئیدها و ویتامین K اطلاق می شود که در این حالت فرد در حین مصرف ویتامین ها یا مکمل ها دائماً احساس تشنگی می کند.

بیشتر بخوانید: درمان سنگ کلیه; از نوشیدن آب و مصرف مسکن تا درمان های تهاجمی

پنج بیماری و دلیلی که باعث تشنگی در فرد می شود:

به یاد داشته باشید که هرگز تشنگی مفرط و بیماری های مرتبط با تشنگی را نادیده نگیرید زیرا تشنگی می تواند ناشی از برخی از بیماری های زیر باشد:

دیابت

کم خونی

مشکلات تیروئید

دیابت بی مزه

بیماری های کلیوی

بیشتر بخوانید: درمان تکرر ادرار; از افزایش تکرر ادرار تا تغییر رژیم غذایی

برای تشنگی و جلوگیری از کم آبی مزمن چه باید کرد؟

با توجه به تمامی موارد ذکر شده چه کنیم تا از خطرات کم آبی در امان بمانیم و احساس تشنگی نکنیم؟ برای این کار فقط باید به نکات زیر توجه کنید:

هنگامی که از کم آبی مزمن رنج می برید، نوشیدن آب ساده گاهی برای بازگرداندن تعادل الکترولیت بدن شما کافی نیست. نوشیدنی هایی با الکترولیت های اضافه ممکن است برای کمک به بدن شما برای بازگرداندن مایعات از دست رفته تجویز شوند.

به جای نوشیدن مقادیر زیاد مایعات در یک زمان، ممکن است لازم باشد مقدار کمی مایعات را بیشتر بنوشید. در موارد شدید کم آبی مزمن، ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان و دادن مستقیم سرم داشته باشید.

همیشه باید مراقب خود باشید تا همیشه به میزان لازم آب بنوشید و به موقع احساس تشنگی کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که هر ماه یک چکاپ انجام دهید. درمان مشکلات گوارشی و اعضای بدن ممکن است بخشی از درمان کم آبی مزمن شما باشد. با وجود درمان برخی از بیماری ها، شما همچنان آب را به موقع مصرف خواهید کرد و روال زندگی مصرف آب به حالت عادی باز خواهد گشت.

اگر از رژیم غذایی یا سبک زندگی خاصی پیروی می کنید که شما را تشنه نمی کند، حتما با پزشک خود صحبت کنید. زیرا برخی تغییرات شما را به نوشیدن آب بی میل می کند و به احتمال زیاد دچار کم آبی مزمن می شوید.

پیگیری میزان مصرف آب روزانه می تواند به شما کمک کند آب بیشتری بنوشید. سعی کنید دائماً بررسی کنید که آیا تشنه هستید یا خیر.

کاهش مصرف الکل می تواند شما را تشنه تر کند

سطح استرس خود را کنترل کنید. استرس و اضطراب زیاد دقیقاً چیزی است که فرد را از احساس تشنگی باز می دارد.

بیشتر بخوانید: درمان بی اختیاری ادرار; از تقویت مثانه تا تمرینات عضلات لگن

یادداشت پایانی

در مجموع از توضیحات بالا به این نتیجه خواهیم رسید که مصرف به موقع آب می تواند به عملکرد بهتر بدن کمک کند. این دو مشکل دقیقا برعکس هستند: مصرف زیاد آب و مایعات نیز به بدن آسیب می رساند. بنابراین، اگر بدن شما به آب نیاز دارد و کم آب هستید، اما تشنه نیستید، باید خود را در موقعیتی قرار دهید که به میزان لازم آب مصرف کنید.

در این مقاله سعی شده مواردی در مورد تشنگی و عدم تشنگی بیان شود. امیدواریم این مفید بوده باشد.

منبع

huffpost

وقتی تشنه هستید، بدن شما در واقع این پیام را ارسال می کند که کم آب شده و برای عملکرد صحیح به آب بیشتری نیاز دارد. وقتی هوا گرم است یا بعد از ورزش شدید، تشنگی یک وضعیت طبیعی و طبیعی است.

اما اگر مدام لیوان را با آب پر کنید و تشنگی شما برطرف نشود، ممکن است مشکل جسمی داشته باشید. رژیم غذایی خود را دنبال کنید تا دلیل تشنگی مداوم خود را بیابید.

کم‌آبی بدن

کم آبی بدن به این معنی است که بدن شما آب کافی برای انجام صحیح وظایف خود را ندارد و تشنگی یکی از علائم آن است. کم آبی بدن می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. دلایلی مانند تهوع، اسهال، استفراغ و تعریق زیاد.

علاوه بر تمایل به نوشیدن آب بیشتر، سایر علائم کم آبی بدن عبارتند از:

ادرار تیره رنگ

نیازی به دفعات ادرار نیست

دهان خشک

پوست خشک

احساس خستگی یا سرگیجه

سردرد

اگر کم آبی در نوزادان و کودکان رخ دهد، علائم آن عبارتند از:

وقتی گریه می کنید کم اشک می ریزد

دهان خشک و چسبنده

کمتر به دستشویی رفتن یا پوشک خشک

تحریک پذیری یا تنبلی

دیابت

تشنگی رفع نشدنی شما حالتی است که پزشکان آن را پلی دیپسی به معنای تشنگی مفرط می نامند و یکی از علائم دیابت است. هنگامی که شما این بیماری را دارید، بدن شما هورمون انسولین کافی تولید نمی کند یا به خوبی از آن استفاده نمی کند. به همین دلیل، قند خون شما به نام گلوکز در بدن شما جمع می شود.

گلوکز موجود در ادرار باعث می شود که آب بیشتری دفع کنید، بنابراین بیشتر به دستشویی می روید. در این صورت بدن شما می خواهد مایع از دست رفته را جبران و جایگزین کند.

علاوه بر تشنگی و اغلب دستشویی رفتن، سایر علائم دیابت عبارتند از:

تاری دید

احساس خستگی بسیار

گرسنگی

بریدگی ها یا کبودی هایی که به سختی بهبود می یابند

دیابت بی مزه

دیابت بی مزه علی رغم نامش هیچ ارتباطی با دیابت ندارد. این وضعیت زمانی رخ می دهد که بدن شما نمی تواند هورمون کافی تولید کند که به کلیه ها کمک می کند تا میزان آب بدن را کنترل کنند. تشنگی بیش از حد یکی از علائم اصلی آن است.

اگر دیابت بی مزه دارید، ممکن است علائم زیر را تجربه کنید:

کم آبی بدن

نیاز به توالت رفتن اغلب

خشکی دهان

زمانی که احساس می کنید دهانتان خیلی خشک است، شما را تشنه می کند. معمولا خشکی دهان زمانی رخ می دهد که غدد دهان بزاق کمتری تولید کنند. این عارضه می تواند در اثر استفاده از برخی داروها، درمان بیماری هایی مانند سرطان، سندرم شوگرن، آسیب عصبی در سر و گردن و یا سیگار کشیدن ایجاد شود.

اگر غدد بزاقی شما بزاق کافی تولید نمی کنند، ممکن است علائم دیگری نیز داشته باشید:

بوی بد دهان

تغییر در طعم

تحریک لثه

چسباندن رژ لب روی دندان

بزاق غلیظ و بلند

مشکل در جویدن

کم‌خونی

کم خونی یعنی بدن شما گلبول های قرمز سالم کافی ندارد. برخی از افراد با این بیماری مادرزادی متولد می شوند، اما برخی دیگر در طول زندگی خود به آن مبتلا می شوند. چیزهای زیادی می تواند باعث این بیماری در انسان شود. مانند بیماری، رژیم غذایی یا برنامه غذایی نامناسب، یا خونریزی بیش از حد.

کم خونی خفیف احتمالا شما را تشنه نمی کند، اما در حالت حاد این وضعیت، ممکن است بخواهید بیش از حد معمول آب بنوشید.

علائم دیگر عبارتند از:

سرگیجه

احساس خستگی یا ضعف

پوست زرد و رنگ پریده

سرعت سریع

عرق

چطور می‌توان تشنگی را برطرف کرد؟

پاسخ به این سوال به دلیل تشنگی شما بستگی دارد. نوشیدن آب بیشتر محل خوبی برای شروع است. اما اگر با این روش نمی توانید تشنگی خود را رفع کنید، با پزشک خود تماس بگیرید.

دلیل تشنگی شما هر چه باشد، آن را نادیده نگیرید. بیشتر عوارضی که منجر به تشنگی می شوند قابل درمان هستند.

نوشیدن آب و مایعات نقش مهم و حیاتی در سلامت بدن دارند. همه پزشکان و کارشناسان بهداشت در این مورد اتفاق نظر دارند، اما تفاوت زمانی رخ می دهد که باید در مورد مقدار و نوع نوشیدنی تصمیم گیری کنیم.

هر زمان که بدن به آب نیاز دارد، مغز با ارسال پیام «تشن بودن» ما را به نوشیدن آب و مایعات تشویق می کند. تشنگی معمولی با هیدراتاسیون برطرف می شود، اما چرا گاهی اوقات بیشتر از حد معمول احساس تشنگی می کنیم؟

کم آبی بدن، داروها و غذاهای شور بخشی از پاسخ است. اما تشنگی مداوم را باید جدی گرفت، زیرا ممکن است نشانه ای از یک بیماری پنهان باشد. برای تشخیص احساس تشنگی طبیعی از انواع دیگر، ابتدا باید علل تشنگی را بشناسید:

دکتر متیو گلدمن، پزشک خانواده در کلینیک کلیولند، می‌گوید دلایل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود شما ناگهان احساس تشنگی کنید، و برخی از آنها باید جدی گرفته شوند.

علل شایع تشنگی مفرط

دکتر گلدمن می گوید: تشنگی یک مکانیسم دفاعی است. به عبارت دیگر، این روشی است که بدن شما به شما اطلاع می دهد که سطح مایعات شما از تعادل خارج شده است.

این بخش حاوی نقاط مرجع مربوطه است که در (فیلد گره مرتبط داخلی) قرار داده شده است.

بدن ما از سلول های بسیار کوچکی تشکیل شده است و هر سلول برای عملکرد صحیح به مقدار متعادلی مایع – هم در داخل و هم در خارج – نیاز دارد.

دکتر گلدمن می گوید: «زمانی که در خارج از سلول مایع کمتری نسبت به داخل وجود داشته باشد، مایع برای جبران از هر سلول بیرون کشیده می شود. فقدان مایع ناشی از این امر توانایی سلول شما را برای انجام وظایف اصلی خود کاهش می دهد.

او می افزاید: «وقتی سلول های شما به طور طبیعی کار نمی کنند، عملکرد کلی بدن به خطر می افتد. خوشبختانه، نوشیدن مایعات سلول های شما را دوباره پر می کند و آنها دوباره به طور طبیعی شروع به کار می کنند. »

دلایل رایج تشنگی عبارتند از:

کم آبی بدن

معمولاً به دلیل کم آبی احساس تشنگی می کنید. این می تواند ناشی از عواملی مانند اسهال، استفراغ، تعریق بیش از حد، گرمازدگی و فعالیت بدنی باشد. کم آبی شدید می تواند منجر به مشکلات جسمی و روحی شود.

دیابت

افزایش ادرار و تشنگی بیش از حد دو علامت واضح است که نشان می دهد دیابت نوع 2 در حال توسعه است. اینها همچنین می توانند علائم قند خون بالا باشند. وضعیتی که در آن مولکول های قند یا گلوکز در خون شما بیش از حد طبیعی است.

کم آبی بدن همچنین می تواند نشانه ای از بیماری به نام دیابت بی مزه باشد. وقتی دیابت بی مزه دارید، نمی توانید آب را در بدن خود نگه دارید و از طریق ادرار از دست بدهید.

مواد مخدر

برخی از داروها می توانند عوارض جانبی مانند تشنگی ایجاد کنند. دکتر گلدمن می‌گوید: «لیتیوم دارویی است که احتمالاً منجر به ادرار بیش از حد و در نتیجه افزایش تشنگی می‌شود. با گذشت زمان، لیتیوم ممکن است در نهایت فعالیت هورمون ضد ادرار (ADH) در کلیه ها را مسدود کند. این همان چیزی است که منجر به ادرار بیش از حد و تشنگی می شود. »

تعدادی از داروها، از جمله داروهای ضد روان پریشی، ضد افسردگی، ضد تشنج، آنتی کولینرژیک ها و آلفا آگونیست ها، می توانند باعث خشکی دهان و در نتیجه تحریک تشنگی شوند.

اگر مصرف استروئیدها (کوتاه مدت یا بلندمدت) را شروع کرده اید، ممکن است تشویق شوید که قند خون خود را کنترل کنید یا با مصرف بیشتر داروهای دیابت خود را با قند خون بالاتر تنظیم کنید.

اگر برنامه درمانی شما حاوی دارویی است که این عوارض جانبی را ایجاد می کند، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا کم آبی بدن را رد کنید.

غذاهای شور

غذاهای شور یا شور ممکن است طعم بهتری داشته باشند، اما شما را تشنه می کنند.

دکتر گلدمن می گوید: پس از خوردن غذاهای شور، نمک به جریان خون شما جذب می شود. سپس نمک مایع را از بافت های ما به داخل سیستم گردش خون می کشد. این فشار اضافی گیرنده هایی را تحریک می کند که وجود سدیم در خون شما را تشخیص می دهند. کلیه های شما ادرار بیشتری تولید می کنند تا سطح مایع و سدیم خون را کاهش دهند. مایع از بافت‌های شما به جریان خون شما کشیده می‌شود تا با آن سازگار شود، و سپس بافت‌ها و سلول‌های شما کم آب می‌شوند و ما باید مایعات را دوباره متعادل کنیم.

مشکلات تیروئید

پرکاری تیروئید یا وضعیتی که در آن تیروئید شما بیش فعال است، می تواند باعث افزایش تعریق و تشنگی شود. اگر احساس تشنگی مداوم دارید که با نوشیدن آب از بین نمی رود، با پزشک خود تماس بگیرید.

تشنگی همیشه با کم آبی مرتبط نیست. در واقع مغز شما می تواند با دریافت اطلاعات گمراه کننده دستور اشتباه صادر کند. وضعیتی به نام پلی دیپسی روان‌زا (PPD) وجود دارد که به این معنی است که شما تمایل به نوشیدن دارید، اما لزوماً دچار کم آبی نیستید.

این وضعیت اغلب در صورتی دیده می‌شود که بیماری‌های روانی زمینه‌ای مانند اسکیزوفرنی داشته باشید. شما می توانید بیش از حد بنوشید، بدون هیچ یک از محرک های اصلی تشنگی. به احتمال زیاد، خود شخص ممکن است از این موضوع آگاه نباشد. در صورت مشاهده این وضعیت در اطرافیان به خصوص افراد مسن، حتماً پزشک را از مصرف زیاد آب مطلع کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا