چرا شفلرا زرد میشود

لیست مواد

دلایل مختلفی برای زرد شدن برگ های شفلرا وجود دارد، اما رایج ترین آن آبیاری بیش از حد گیاه است. از دیگر دلایل زرد شدن برگ های گیاه شفلرا می توان به نور نامناسب، دمای نامناسب محل نگهداری گیاه، رطوبت ناکافی، کود دهی نامناسب و همچنین هجوم آفات و بیماری های قارچی و باکتریایی اشاره کرد.

گاهی اوقات همه شرایط محیطی برای نگهداری گیاه ایده آل است، اما در زمان های خاصی از سال شاهد زرد شدن برگ های گل شفلرا هستیم که جای نگرانی نیست، زیرا در این مدت گیاه شما تصمیم گرفته است که برگ های قدیمی زرد شوند. و سقوط می کنند تا با ذخیره انرژی بیشتر، برگ های جدید و جوان تولید کنند.

با توجه به اهمیت هر یک از موارد ذکر شده، در این مقاله از سری مقالات سایت پرشیالرن به طور جداگانه تمامی دلایل یا علل زرد شدن برگ های شفلرا را بررسی خواهیم کرد تا با آگاهی بیشتر از شرایط رویش از برگ ها گیاه، شما می توانید علت اصلی مشکل شفلرا را پیدا کنید. با احیای گیاه دلبندتان را برای سالیان بیشتر بشناسید و حفظ کنید، تا پایان با ما همراه باشید.

آبیاری بیش از حد شایع ترین علت زرد شدن برگ های شفلرا است

علت زرد شدن برگ شفلرا

همانطور که در مقاله زرد شدن علت ریزش برگ شفلرا توضیح دادیم، شایع ترین دلیل زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی آبیاری بیش از حد است، بنابراین گیاه شفلرا از این قاعده مستثنی نیست و اگر گیاه چندین بار آبیاری نادرست انجام شود، ابتدا همه برگ های پایینی گیاه زرد می شوند و در صورت عدم درمان ریشه های گیاه نیز پوسیده می شوند.

از دیگر علائم آبیاری بیش از حد می توان به پژمردگی گیاه شفلرا و قهوه ای شدن برگ های شفلرا اشاره کرد.

بهترین راه برای آبیاری شفلرا این است که بین دو آبیاری اجازه دهید 7 تا 15 سانتی متر از خاک گلدان خشک شود و سپس شروع به آبیاری گیاه کنید. پس بهتر است گیاه خود را طبق دستور و دستور خاصی آبیاری نکنید و همیشه سطح رطوبت خاک را بررسی کنید و اگر لایه بالایی خاک خشک است گیاه خود را با آب ولرم آبیاری کنید.

اگر مطمئن هستید که زرد شدن برگ های شفلرا به دلیل آبیاری بیش از حد است، روش های زیر را برای احیای گیاه خود دنبال کنید.

اگر فقط 2 تا 3 برگ پایین گیاه زرد شده و میزان آسیب طبق اصلاح خودمان کم است، به سادگی مقدار آبیاری گیاه را کم کنید و گیاه خود را به روشی که ذکر کردیم آبیاری کنید. می توانید برگ های زرد شده را بردارید و یا وقتی گیاه خود را مرده هرس کنید.

اگر تعداد برگ های تغییر رنگ داده زیاد است و بوی بدی از سطح خاک گلدان می آید، توصیه می شود گیاه را به طور کامل از گلدان خارج کرده و سپس ریشه های آن را به دقت بررسی کنید. اگر ریشه‌ها پوسیده شده‌اند، آن‌ها را دوباره به یک نقطه سالم (رنگ سفید) هرس کنید، سپس گیاه خود را در خاک جدید بکارید (بهتر است خاک جدید مخلوطی از کوکوپیت، پیت ماس ​​و پرلیت باشد).

دمای نامناسب می تواند باعث زرد شدن برگ های زیبای شفلرا شود

زرد شدن برگ شفلرا

شفلرا یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما است و در دمای اتاق 18 تا 32 درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را دارد.

دمای مشخص شده برای نگهداری گیاه شفلرا همیشه در محیط خانه وجود دارد، اما دلیل زرد شدن برگ های شفلرا شما تغییرات ناگهانی دما است، بنابراین نوسانات دما در یک لحظه اتفاق می افتد و آسیب بیشتری نسبت به تغییرات ایجاد می کند. به تدریج دما را به گیاه شما می رساند.

با توجه به آنچه گفته شد، توصیه می شود هرگز گیاه مورد علاقه خود را در معرض سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع، بازشوهای خانه و درهایی که دائماً در حال باز و بسته شدن هستند، نگذارید.

رطوبت بسیار کم

شفلرا یکی از گیاهان آپارتمانی بزرگ بومی مناطق گرمسیری و بارانی است و زمانی که رطوبت محیط حدود 50 درصد باشد بهترین رشد را خواهد داشت.

رطوبت محیط خانه به دلیل مقاومت گیاه اغلب برای شفلرا مناسب است، اما با فرا رسیدن فصل سرما به دلیل استفاده از سیستم های گرمایشی رطوبت خانه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و در این زمان باید اقداماتی انجام شود. برای حفظ هر چه بهتر آن اتخاذ شود. بیایید کارخانه خود را بسازیم.

اگر مطمئن هستید که دلیل زرد شدن برگ های شفلرا به دلیل کمبود رطوبت محیط است (با توجه به اینکه در حال حاضر در فصل سرما هستیم)، پیشنهاد می شود چند ظرف آب خالی در کنار آن قرار دهید. که تبخیر ملایم آب رطوبت مناسبی را برای گیاه شما فراهم می کند.

نور ضعیف محل نگهداری گیاه

شفلرا برای تشویق حداکثر رشد به آفتاب کامل و غیر مستقیم نیاز دارد.

اگر نور محل نگهداری گیاه زیاد باشد تبخیر و تعرق برگها افزایش می یابد و فضای داخلی برگها با کمبود آب مواجه می شود که در این صورت آثار سوختگی روی برگهای گیاه خود مشاهده خواهید کرد. .

بیشتر

از طرفی چیزی که باعث زرد شدن برگ های شفلرا شده وجود نور بسیار کم در محل رشد و رویش گیاه است به طوری که با نور کم ابتدا برگ ها کمی تیره تر می شوند و به مرور زمان زرد می شوند. . (چون کلروفیل کمتری تولید می کنند).

اثرات کمبود نور، مانند آبیاری بیش از حد، ابتدا روی برگهای پایینی و مسن گیاه قابل مشاهده است. بنابراین با توجه به شباهت این دو مورد، حتما برای تشخیص علت اصلی مشکل گیاه بسیار با دقت عمل کنید و این نکته را در نظر داشته باشید: به دلیل نور کم، برگها ابتدا کمی سبز تیره و سپس زرد می شوند.

برای احیای گیاه یا به عبارتی رفع کمبود نور، پیشنهاد می شود شفلرا را در فاصله دو متری از پنجره نگهداری کنید و در فصول گرم (بهار و تابستان) نور خورشید را برای گیاه خود از پنجره فیلتر کنید. پرده

کوددهی نامناسب یکی دیگر از دلایل زرد شدن برگ های شفلرا است

دلیل زرد شدن برگ شفلرا

کوددهی کم و کوددهی زیاد هر دو دلیل یا علت زرد شدن برگهای گل شفلرا هستند، بنابراین مصرف زیاد کود باعث مسمومیت خاک و محیط اطراف ریشه و آسیب به ریشه می شود و از طرفی کوددهی کم نیز به همین صورت است. خود کارخانه با خطر کمبود مواد غذایی مواجه است.

بهترین روش کود دهی شفلرا این است که در فصول گرم سال ماهی یک بار و در فصول سرد هر دو ماه یکبار با کودهای شیمیایی مناسب تغذیه شود (کودهای شیمیایی نیازهای غذایی گیاه را سریعتر از کودهای ارگانیک تامین می کنند).

کود مناسب برای شفلرا کودی است که دارای سه عنصر اصلی نیتروژن، فسفر و پتاسیم باشد که از جمله آنها می توان به کودهای سه امتیازی اشاره کرد.

اگر مطمئن هستید که دلیل زرد شدن برگ های گیاه شفلرا به دلیل کود دهی بیش از حد است، توصیه می شود خاک گلدان را دو بار در دو روز به مدت 5 دقیقه با آب ولرم بشویید تا میزان رسوب نمک کمتر شود. . در زمین

از طرفی اگر تا به حال به گیاه خود غذا نداده اید یا سطح تغذیه آن پایین بوده است راه حل احیای گیاه بسیار ساده است و فقط باید عشق بیشتری به گیاه خود داشته باشید و با روشی که گفتیم شفلرا تغذیه می کند.

اگر می‌خواهید گیاه شما همیشه برگ‌های سبز داشته باشد و به روشی کاملاً علمی تغذیه شود، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی پرشیالرن مراجعه کنید و بسته سه بیست تایی کود شفلرا و همچنین کود آهنی را خریداری کنید.

در این بسته یک کود آهنی و همچنین یک کود گیاهی سه امتیازی وجود دارد تا بتوانید با برنامه ریزی دقیق از تغذیه شفلرا برای سال بعد خود اطمینان حاصل کنید.

تهاجم آفات و بیماری ها

با توجه به اینکه شفلرا در محیط خانه نگهداری می شود احتمال آلودگی گیاهان سرپوشیده به آفات بسیار کم است، البته درصد این مشکل برای گیاه صفر نیست و همیشه احتمال آلودگی آفات وجود دارد.

از علائم آلودگی به آفت می توان به وجود سوراخ های نامنظم و لکه های عسل مانند روی برگ های شفلرا اشاره کرد که در این صورت باید نقاط آلوده را با آب گرم تمیز کرد و از سموم شیمیایی یا صابون های حشره کش استفاده کرد.

از دیگر دلایل زرد شدن برگ های شفلرا می توان به هجوم بیماری ها اشاره کرد، بنابراین در این حالت لکه های زرد، سیاه یا قهوه ای روی برگ های گیاه ایجاد می شود و این لکه ها در آب غوطه ور می شوند، بنابراین برای درمان گیاه می توان از آن استفاده کرد. توصیه می شود برگ های آسیب دیده را هرس کنید و برگ های سالم را با قارچ کش بر پایه اکسی کلرید مس اسپری کنید.

یکی از شایع ترین دلایل هجوم بیماری گیاه آپارتمانی شفلرا، آب پاشی شاخه ها و برگ های گیاه است. به همین دلیل برای شاداب ماندن برگ ها توصیه می شود گیاه را صبح زود سمپاشی کنید. در شب رطوبت روی برگ ها وجود ندارد.

مرگ طبیعی برگ

یکی دیگر از دلایل زرد شدن برگ های شفلرا، نوع چرخه زندگی و ژنتیک گیاه است که به موجب آن گیاه شما تصمیم می گیرد برگ های قدیمی خود را برای تولید برگ های جوان قربانی کند.

از علائم مشکل می توان به زرد شدن تک تک برگ های پایینی گیاه اشاره کرد که در این صورت باید برگ های میانی و بالایی گیاه سالم باشند.

در این شرایط جای نگرانی در مورد زرد شدن برگ های شفلرا وجود ندارد و تنها وظیفه شما در این مرحله این است که به بهترین شکل ممکن از گیاه خود مراقبت کنید تا شفلرا شما این مرحله را به سلامت پشت سر بگذارد.

اگر در مورد دلایل زرد شدن برگ های گل شفلرا سوالی دارید حتما با ما و سایر اعضای سایت پرشیالرن در میان بگذارید.

برای کسب امتیاز روی این مقاله کلیک کنید!

[مجموع امتیاز: 101 میانگین امتیاز: 4.1]

گیاه شفلرا با برگ های زیبا و درشت می تواند گزینه بسیار مناسبی برای نگهداری منزل باشد. اما گاهی ممکن است گیاه شما زرد شود و برگ های خود را از دست بدهد. در این مقاله علل بروز این مشکلات و همچنین راه های مقابله با آن ها بررسی شده است.

دلایل زیادی وجود دارد که می تواند باعث زرد شدن گل شفلرا و ریزش برگ های آن شود. آبیاری ضعیف، خاک نامناسب، دمای هوا، نور، بیماری ها و آفات می تواند باعث این مشکل شود. شما باید گیاه را بررسی کنید و مشکل را پیدا کنید، پس از تشخیص مشکل، درمان آسان خواهد بود.

مشکلات آبیاری:
رویشگاه گیاه شفلرا رطوبت زیادی دارد، اما آبیاری زیاد در گلدان باعث پوسیدگی ریشه می شود. معمولا زمانی که شفلرا دچار پوسیدگی ریشه می شود، ابتدا برگ ها سیاه شده و سپس می ریزند. در ابتدا می توان از قارچ کش استفاده کرد اما اگر پوسیدگی پیشرفت کرده است باید گیاه را از گلدان خارج کرده و ریشه های پوسیده را جدا کرده و در خاک جدید بکارید.

آبیاری در بهار و تابستان بیشتر از فصول سرد سال انجام می شود. اگر در جای خنک نگهداری می کنید، آبیاری را کم کنید. در طول فصل رشد، باید اجازه دهید سطح خاک خشک شود و سپس آبیاری را شروع کنید.

آب حاوی املاح و کلر زیاد برای آبیاری گیاهان مناسب نیست.

کف گلدان شفلرا باید سوراخ هایی داشته باشد تا آب تخلیه شود و هوا خارج شود.

نور:
کمبود نور یکی از دلایل اصلی ریزش برگ های گیاه شفلرا است. شفلرا به نور کافی و نرم نیاز دارد. قرار دادن آن در مکانی تاریک و بدون نور باعث از بین رفتن تدریجی گیاه می شود.

نور شدید خورشید به خصوص در تابستان می تواند برگ ها را بسوزاند.

شفلرا به چندین ساعت نور ملایم مانند آن در خارج از پنجره نیاز دارد.

خاک:
خاک های سنگین مانند خاک های رسی یا شور به هیچ وجه برای این گیاه مناسب نیست و باعث زرد شدن و ریزش برگ های گیاه می شود و احتمالا مشکلات دیگری در انتظار گیاه خواهد بود. از خاک با تخلخل بالا استفاده کنید. علاوه بر خاک باغچه، پیت نارگیل، پیت، ماسه و ورمی کمپوست را نیز می توان در ترکیب خاک گل شفلرا قرار داد.

دمای هوا:
. تغییرات ناگهانی دما و همچنین دمای زیر 8 درجه سانتیگراد باعث زرد شدن و ریزش برگها می شود. دمای مناسب برای نگهداری شفلرا بین 15 تا 27 درجه سانتیگراد است.

جریان هوا:
وجود جریان هوا و تهویه مناسب برای داشتن گیاهان سالم و شاداب ضروری است. از قرار دادن شفلرا و سایر گیاهان در محیط های بسته مانند آشپزخانه خودداری کنید.

رطوبت هوا:
همانطور که در بالا ذکر شد، محیط زندگی شفلرا باید دارای رطوبت نسبی باشد. هوای بسیار خشک می تواند یکی از دلایل ریزش برگ باشد.

شفلرا شوکه شده:
ممکن است پس از خرید و تغییر محل گلدان شفلرا دچار استرس شده و برگ های آن می ریزد. این مشکل ممکن است پس از تعویض گلدان نیز بروز کند. اگر از گیاه به درستی نگهداری شود این مشکل به زودی برطرف می شود.

کمبود عناصر غذایی:
کمبود عناصر غذایی در خاک و کاشت در خاک های ضعیف باعث زرد شدن و ریزش برگ ها می شود. برای رشد بهتر و درمان مشکل ریزش برگ در فصل رشد می توانید از کودهای مخصوص گیاه مانند کود سه بیست استفاده کنید. برای خرید کود شفلرا اینجا کلیک کنید.

آفات و بیماری ها:
وجود بیماری ها و آفات می تواند مشکلات جدی در گل شفلرا ایجاد کند. مهم ترین آفات حشرات فلس دار، سرخرطومی، شته ها، کنه ها و کرم ها هستند. برای درمان می توان از سموم مخصوص برای از بین بردن آفات گیاهی استفاده کرد.

یکی از شایع ترین بیماری های شفلرا بیماری های قارچی است که ابتدا به صورت لکه های روی برگ دیده می شود. در مراحل اولیه می توان از قارچ کش ها برای درمان استفاده کرد. بهتر است قارچ کش را به صورت آبیاری روی خاک بمالید و روی شاخ و برگ اسپری کنید.

چند نکته آموزشی
دلیل سوراخ شدن برگ های گل شفلرا چیست؟
وجود کرم و آفات روی برگ

علت سیاه شدن ساقه شفلرا چیست؟
وجود بیماری های قارچی در اثر آبیاری زیاد.

علت سوختگی برگ های گل شفلرا چیست؟
آفتاب زیاد یا کمبود غذا

دلیل رنگ پریدگی شفلرا چیست؟
کمبود نور می تواند دلیل اصلی این مشکل باشد.

علت چسبندگی برگ های گل شفلرا چیست؟
وجود شته روی گیاه

ترجمه: کاظم داروگریان

منبع: Patrie du Cactus

مقالات مشابه

پیشنهاد

تعداد بازدید: ۲۹,۴۴۵

زرد شدن برگ های گیاه شفلرا صاحبان این گیاه خانگی همیشه سبز را نگران می کند. علت این مشکل در این گیاه آپارتمانی پرطرفدار به دلایل مختلفی از جمله مبتلا شدن گیاه به بیماری قارچی یا رطوبت کم است. اغلب برای صاحبان این گیاه استرالیایی یافتن علت اصلی مشکل است.

اگر شما نیز با این مشکل مراقبت از شفلرا مواجه هستید، در این مقاله مجله آچاره با ما همراه باشید تا با دلایل زردی شفلرا و ریزش برگ بیشتر آشنا شوید.

نکات کلیدی

از قرار دادن شفلرا در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

گیاه شفلرا به دمای بالای 15 درجه سانتیگراد نیاز دارد و در صورت کاهش دما برگهای آن زرد می شوند.

آفاتی مانند کنه ها، شته ها و قارچ ها شیره شفلرا را می مکند و باعث زرد شدن برگ های شفلرا می شوند.

مروری بر دلایل زرد شدن برگهای گیاه شفلرا

دلایل زرد شدن برگ های گیاهان سرپوشیده عمدتاً به شرایط مراقبت و توجه به آنها مربوط می شود. در این قسمت با شایع ترین علل این مشکل در گیاه چتری (شفلرا) و راه های پیشگیری از آن آشنا می شوید.

1. آبیاری

گیاه شفلرا به آبیاری بیش از حد حساس است و در برابر کم آبی مقاومت می کند. آبیاری زیاد به ریشه گیاه آسیب می رساند و باعث زرد شدن برگ ها می شود.

بهترین زمان برای آبیاری گیاه چتری زمانی است که ۲ تا ۳ سانتی متر از سطح خاک خشک شده باشد. بنابراین باید در زمانی که سطح خاک خشک نیست از آبیاری و آبیاری زیاد خودداری کنید تا گیاه شما همیشه شاداب و آبدار باشد.

علاوه بر این، باقی ماندن آب در خاک و نداشتن زهکشی مناسب نیز می تواند به گیاه شفلرا آسیب برساند و از رشد شفلرا جلوگیری کند. بنابراین، هنگام در نظر گرفتن عوامل مختلف برای درمان زردی برگ شفلرا، نگاهی به زهکشی آن بیندازید.

2. رطوبت

شفلرا یک هدیه سبز از منطقه گرم و مرطوب استرالیا است. بنابراین این گیاه برای رشد و حفظ طراوت خود به رطوبت نیاز دارد.

با ایجاد جزیره، قرار دادن ظرف آب در کنار گلدان و یا اسپری هر 2 هفته یکبار رطوبت مورد نیاز گیاه چتری را تامین کنید. با این روش رطوبت بدون آبیاری بیش از حد یا آسیب به گیاه به شفلرا می رسد.

نور عنصر خاصی برای رشد گیاه است و درخت گیلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای رشد و حفظ سرسبزی این گیاه برگ چرمی به نور کافی و غیر مستقیم خورشید نیاز دارد.

اگر نور کم به شفلرا برسد، برگها ابتدا تیره تر از حد معمول می شوند و سپس زرد می شوند. اما در مدل ابلق خود در اثر نور کم هاله زیبا و زنگ زدگی خود را از دست می دهد و فقط رنگ سبز روی برگ ها باقی می ماند.

برای جلوگیری از آسیب دیدن گیاه به دلیل کمبود نور، این گیاه جذاب را با فاصله کمی پشت پنجره جنوبی یا شرقی قرار دهید. در صورت تابش مستقیم نور خورشید، پرده ها را بکشید تا از تابش مستقیم آفتاب روی شفلرا جلوگیری کنید.

3. لقاح

گیاه چتر نیز مانند هر موجود زنده ای برای زنده ماندن و حفظ سرزندگی خود نیاز به تغذیه دارد. گیاهان از طریق کود دهی تغذیه می شوند. اما مقدار و مدت زمان لقاح برای جلوگیری از کمبود مواد مغذی یا اشباع بیش از حد مهم است.

مراقب باشید، همانطور که تغذیه نکردن گیاه باعث ضعیف شدن گیاه می شود، کوددهی بیش از حد به ریشه آسیب می زند. کود دهی بیش از حد یکی از دلایل زرد شدن برگ های گیاه شفلرا است.

برای جلوگیری از مرگ تدریجی گیاه در اثر کود دهی بیش از حد، باید به مدت 2 روز به مدت چند دقیقه به طور مداوم گلدان را آبیاری کنید تا کود از گلدان خارج شود. همچنین برای جلوگیری از کود دهی بیش از حد در بهار و تابستان گیاه شفلرا را ماهی یک بار با کودهای شیمیایی به مقدار مشخص شده کود دهید.

گیاهان آپارتمانی کمتر از آفات گیاهی رنج می برند. اما هنگام قرار گرفتن در کنار گیاه آلوده، تغییر خاک یا آبیاری بیش از حد، دچار آفات مختلفی مانند کنه، شته و قارچ می شوند. اگر گیاه چرمی شما در شرایط ایده آل نگهداری می شود، دلیل زرد شدن برگ های گیاه شفلرا ممکن است درگیری گیاه با آفات باشد.

با استخراج شیره گیاه، گیاهان انرژی آن را می گیرند که باعث زرد شدن برگ یا حتی از بین رفتن کامل آن می شود. بنابراین در این موارد زیر برگ ها، ساقه ها و نوارهای چسبیده به برگ ها را با ذره بین نگاه کنید.

اگر هنگام برداشتن برگ آلوده، حشرات را مشاهده کردید و آنها را شناسایی نکردید، آن را برای درمان مناسب به متخصص گیاهان آپارتمانی نشان دهید.

محاسبه رایگان هزینه خدمات نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

4. گیاه را با آفت آلوده کنید

گیاهان آپارتمانی کمتر از آفات گیاهی رنج می برند. اما زمانی که در کنار گیاه آلوده قرار می گیرند، خاک را عوض می کنند یا بیش از حد آب می گیرند، دچار انگل های مختلفی مانند کنه، شته و قارچ می شوند.

اگر گیاه چرمی شما در شرایط ایده آل نگهداری می شود، علت زرد شدن برگ های گیاه شفلرا ممکن است به دلیل انگل های گیاه شفلرا باشد.

با استخراج شیره گیاه، گیاهان انرژی آن را می گیرند که باعث زرد شدن برگ ها و یا حتی نابودی کامل گیاه می شود. بنابراین در این موارد زیر برگ ها، ساقه ها و نوارهای چسبیده به برگ ها را با ذره بین نگاه کنید.

اگر حشرات را دیدید و آنها را نشناختید، پس از کندن برگ آلوده، آن را به گیاه شناس نشان دهید تا درمان مناسب را به شما توصیه کند.

5. نیاز به جوانه زدن برگ های جدید

شفلرا برای زنده ماندن و حفظ چرخه زندگی خود، برگ های قدیمی و قدیمی را برای برگ های جدید قربانی می کند. بنابراین در مواقعی مشاهده می کنید که برگ ها زرد شده و می ریزند تا جوانه بزنند و برگ های جدید رشد کنند.

در این مواقع دیگر نگران نباشید و فقط شرایط نگهداری مناسب از گیاه را رعایت کنید. برای درمان زردی برگ شفلرا ابتدا باید موارد بالا را بررسی کنید و با از بین بردن عامل مزاحم با توجه به علت بیماری گیاه خود را نجات دهید.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در جای خود

نکات طلایی برای جلوگیری از زرد شدن برگ های شفلرا

در بیشتر مواقع با رعایت چند نکته ساده می توانید سال ها از دیدن گیاه گلخانه خود در خانه خود لذت ببرید.

نکات طلایی برای داشتن شفلرا با برگ های سبز براق عبارتند از:

در دوره های استراحت (از اواسط پاییز تا اواخر زمستان) زمان بین 2 آبیاری را افزایش دهید.

اگر همزمان با زرد شدن برگ های شفلرا در خاک احساس رطوبت کردید، خاک گلدان را با خاک سبک جایگزین کنید.

حتماً ته دیگ را خالی کنید تا آب اضافی آن خارج شود.

ابتدا برگها را در صبح مخصوصاً در فصول سرد سمپاشی کنید تا برگها در شب خشک شوند.

اگر در محل نگهداری شفلرا نور کافی وجود ندارد، با روش های مصنوعی مانند لامپ های فلورسنت نور لازم را در اختیار گیاه قرار دهید.

گیاه چرم به دمای بالای 15 درجه سانتیگراد نیاز دارد. اگر دما به زیر 15 درجه برسد برگها از ضربه زرد می شوند پس به دمای محیط توجه کنید.

نتیجه

گیاه شفلرا با برگ های سبز و چرمی خود سبزی و طراوت را به فضای داخلی می بخشد. با دیدن زرد شدن برگ های گیاه شفلرا، دوستدارانش نگران از بین رفتن آن می شوند. اما باید گفت که با یافتن علت مشکل با روش های ذکر شده در این مقاله می توانید گیاه خود را نجات دهید.

فراموش نکنید که تیم باغبانی آچاره برای درمان زرد شدن برگ های شفلرا و نگهداری از گیاهان سرپوشیده در کنار شما خواهد بود. فقط کافیست سفارش خود را در سایت ثبت کنید تا قفل سازان متخصص در سریع ترین زمان ممکن به محل مورد نظر برسند.

سوالات متداول

برای جلوگیری از زرد شدن برگهای شفلرا چه باید کرد؟

برای اینکه از این گیاه خسته نشوید کافیست به شرایط نگهداری آن توجه کنید.

دلیل اصلی زرد شدن برگهای شفلرا چیست؟

زرد شدن برگ های گیاه چرمی می تواند به دلایل مختلفی مانند آبیاری بیش از حد، نور کم، دمای پایین و کود دهی بیش از حد ایجاد شود.

آیا برگهای شفلرا باید زمانی که زرد شدند از گیاه جدا شوند؟

بله، باید برگ های زرد و بیمار را حذف کرد تا گیاه بتواند مواد مغذی برگ های سالم را تامین کند.

دلیل زردی و چسبناک بودن برگ های شفلرا چیست؟

ظاهر چسبناک یا تار عنکبوت برگ ها و همچنین زرد شدن، نشان دهنده وجود کنه ها و شته ها روی گیاه است.

2/5 – (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا