چطوری باید ماهی بگیریم

ابتدای داستان…

از هر سرآشپزی بپرسید، آنها بدون تردید به شما خواهند گفت که ساده ترین راه برای طبخ ماهی، پختن کامل و درست آن است. این هم با گوشت آبدارتر و لطیف تر!

با این حال، برای اکثر مردم، ایده پختن یک ماهی کامل یک کابوس است. نه فقط بخش پخت و پز. اما حتی انتخاب کنید و ماهی بخرید. بنابراین؛ کدام ماهی برای پخت کامل بهتر است؟ چقدر باید بزرگ باشد! چگونه می دانید که به اندازه کافی تازه است؟ چگونه آن را برای پخت کامل آماده کنیم؟ این موضوع به راحتی موضوع بحث امروز ما شد. « طرز تهیه ماهی کامل با تمام خصوصیاتش » .

تهیه ماهی کامل؛ دانستن این نکات واقعا ساده است!

پخت و پز و آماده سازی ماهی کامل با چند چاشنی اولیه و دقت ویژه در هنگام انتخاب و خرید ماهی آسان است و یک غذای فوق العاده خوش طعم و دلچسب است – در هنگام پخت فوق العاده آبدار و لطیف. داخل و لطیف از بیرون. . در تجربه من، این روش بسیار خوشمزه تر از پختن فیله های ساده است، یک برد-برد.

پس نترس، با من باش. من شما را گام به گام در این فرآیند راهنمایی خواهم کرد.

اولین قدم همیشه سخت ترین است! اولین قدم را بردارید!

اولین و سخت ترین مرحله برای تهیه یک ماهی کامل، انتخاب ماهی مناسب است. در اینجا 4 نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

درباره نوع ماهی مورد نظر خود تحقیق کنید!

تقریبا اکثر ماهی ها اگر اندازه مناسبی داشته باشند خوب پخته می شوند، اما برای این کار ماهی گوشتی با گوشت سفید، مسطح، چرب و بدون چربی را به ویژه توصیه می کنم و به نظر من ماهی هایی که گوشتشان بعد از پخته شدن تقریباً می شود. سخت و خشک، برای این منظور از:

ماهی‌های مناسبماهی‌های نامناسبسرخوشاه ماهیحلواماهی تُنسی بسخال مخالیسیبریمنیزه ماهیجش ساردینشیر / قبادسنگسرقزل آلا

به اندازه اشتباه بچسبید (اندازه و وزن ماهی از نظر اندازه سرو برای هر نفر چقدر باید باشد؟)

به عنوان یک راهنما، تقریباً 400 گرم ماهی برای هر نفر در نظر بگیرید. یک ماهی کامل بسته به نوع و با در نظر گرفتن مواد زائد (روده، استخوان، سر و غیره) به طور متوسط ​​40 تا 50 درصد گوشت تولید می کند. این معادل 160 تا 200 گرم گوشت ماهی برای هر نفر است، با این فرض که تولید گوشت 40 تا 50 درصد وزن یک ماهی کامل است.

اندازه و وزن ماهی کامل برای برشته کردن: از 600 گرم تا حدود 2 کیلوگرم برای هر ماهی اندازه و وزن مناسبی برای برشته کردن است. هر چیزی کمتر از این مقدار ماهی خوش طعم تولید نمی کند و تمایل به سوختن دارد. فراتر از این مقدار، برای پخت یکنواخت گوشت مشکل خواهید داشت (یعنی قسمت بیرونی آن بیش از حد پخته می شود و وسط آن خام باقی می ماند).

مثلاً اگر 4 نفر هستند یا از 2 ماهی 800 گرمی یا 1 ماهی 1.6 کیلوگرمی استفاده کنید. ماهی ها را به اندازه کافی نزدیک انتخاب کنید تا همزمان برشته شوند.

با دقت به نشانه های تازگی در ماهی نگاه کنید!

ناگفته نماند که برای تهیه ماهی کامل، باید تازه ترین ماهی را خریداری کنید. یکی از مزایای این روش این است که تشخیص تازگی ماهی بسیار راحت تر از تشخیص فیله تازه است! اگر نمی دانید چگونه ماهی تازه را از ماهی قدیمی تشخیص دهید، قبل از خرید ماهی حتما این مقاله را بخوانید!

از نحوه تمیز کردن و آماده سازی ماهی برای پخت کامل آگاه باشید (توسط مغازه دار – یا توسط شما!).

قبل از پختن باید روده ها و احشاء داخل شکم ماهی را جدا کرد و فلس های آن را جدا کرد. از فروشنده بخواهید که هر دو را برای شما انجام دهد. حتی می توانید از آنها بخواهید که سر ماهی را بردارند!

خارج کردن احشاء داخل شکم ماهی: در حالت ایده آل این کار باید در اسرع وقت پس از صید ماهی انجام شود، حتی اگر در ماهی فروشی‌ها اینطور نباشد. اندام‌های داخلی ماهی به سرعت تحلیل می‌روند و می‌توانند گوشت ماهی را آلوده کنند؛ پس ماهی را با محتویات داخل شکم آن حتی برای یک شب هم در یخچال نگذارید.
جداسازی فلس ماهی: ابزارهای پوسته‌گیری وجود دارند که انجام این کار را ساده می‌کنند، اما می‌توانید از پشت چاقوی آشپزخانه نیز استفاده کنید (یعنی سمت صاف، نه سمت تیز). با این حال، این کار کثیفی زیادی به دنبال دارد و فلس‌های چسبنده به همه جا خواهند رفت؛ از این رو ماهی فروش خود را وادار به انجام آن کنید!
تمیز کردن: این مرحله به تمیز کردن ماهی پس از اتمام دو مرحله قبل با استفاده از دستمال کاغذی یا حوله چای1 (یک تکه پارچه نرم از جنس کتان یا پنبه) اشاره دارد. از شستن زیاد ماهی در زیر آب سرد خودداری کنید؛ زیرا این کار باعث تخریب گوشت ماهی می‌شود!

و اکنون آنچه برای پختن ماهی واقعاً خوشمزه نیاز دارید …

برای تهیه یک ماهی سر و دم درست، اگر ماهی مانند ماهی بی بو و خوش طعم باشد، کافی است. تنها چیزی که نیاز دارید نمک، فلفل و روغن زیتون است. طعم و آبدار بودن گوشت باید به گونه ای باشد که در نهایت تنها چیزی که نیاز دارید آبلیموی تازه باشد! با این حال، معده خالی ماهی یک فرصت عالی برای طعم دادن به آن با پر کردن آن با مقداری معطر تازه است. امروز در این دستور غذا از سیر، لیمو، جعفری و شوید استفاده می کنم – یک ترکیب بسیار کلاسیک برای یک ماهی کامل پخته شده! و در آخر کره، شوید و سس سیر!

مواد اولیه برای مزه دار کردنمقدار لازم برای  3 تا 4 نفرماهی کامل 800 گرمی کاملاً تمیز شده2 عددنمک یا نمک کوشر1 و ½ ق. چ فلفل سیاه½  ق.چروغن زیتون فرابکر2 تا 3 ق.غ

مواد اولیه برای پر کردن شکم ماهیمقدار لازمشاخه‌های شوید تازه½ فنجانبرگ جعفری تازه½ فنجانحبه سیر ریز خرد شده4 حبهلیمو ورقه شده 2 عدد

مواد اولیه برای سس روی ماهیمقدار لازمکره بدون نمک (مکعبی بریده شده)150 گرمسیر، ریز خرد شده2 ق.چشوید تازه، ریز خرد شده1 ق.غ

طرز تهیه ماهی کامل مرحله به مرحله; برای همه کسانی که طرز پخت صحیح ماهی را بلد نیستند!

برای تهیه یک ماهی کامل، چه بخواهید آن را در ماهیتابه سرخ کنید یا آن را بپزید. مراحل زیر را دنبال کنید:

ماهی را تمیز کنید سپس با دستمال کاغذی به آرامی خشک کنید.

چند برش روی ماهی ایجاد کنید. برای کمک به پخت یکنواخت.

روی ماهی و داخل شکمش نمک و فلفل بپاشید و روغن زیتون بپاشید و با دست روی ماهی ها بمالید!

با روش دلخواه و وویلا بپزید!

این؟! آره همینه!!! هر چیز دیگری که در زیر می بینید، مراحل اضافی و اختیاری هستند! اما اگر وقت دارید، ارزش امتحان کردن را دارد:

باله ماهی را انتخاب کنید! بدون صف! _ با قیچی باله ها را در طرفین، بالا و پایین شکم ماهی ببرید. اصولاً همه چیز به جز دم. باله ها در حین پخت و پز پیچ می خورند، می سوزند و بیرون می آیند، اما این به دلایل تمیزی است. همچنین تغذیه را آسان تر می کند، به همین دلیل است که من این را به عنوان یک مرحله اختیاری علامت گذاری می کنم!

برش دادن ماهی به صورت مورب باعث زیباتر و راحت‌تر پختن آن می‌شود – 3 برش مورب در هر طرف ماهی ایجاد کنید، این به ماهی کمک می‌کند تا به طور یکنواخت بپزد و همچنین به چاشنی فرصتی برای نفوذ در گوشت می‌دهد.

طعم ماهی را بچش، ماهی بی مزه! مثل سفر بدون عکاسی! – روش ها و طعم های زیادی برای طعم دادن به ماهی وجود دارد. اما روش من فوق العاده ساده است. شما فقط نیاز دارید؛ داخل شکمش روغن زیتون بریزید و دو طرف و داخل ماهی نمک و فلفل بپاشید و با دست در همه قسمت ها از جمله قسمت بریده شده پخش کنید و اجازه دهید نیم ساعت بماند. خیلی ساده! خیلی در دسترس است! در استفاده از نمک کمی سخاوتمند باشید!

آیا می دانید بهترین طعم ماهی چیست؟

یک مرد پر کننده خوشمزه – می توانید داخل سینه ماهی را با هر چیزی که می خواهید پر کنید، از چاشنی جنوبی گرفته تا سبزیجات خودمان. مقداری سیر، جعفری و شوید را در آنجا قرار دهید، یک تکه لیمو را در بالا قرار دهید. یا از چند شاخه رزماری و آویشن تازه استفاده کنید. حتی می توانید ماهی را بدون پر کردن شکم بپزید. اما برای دستور پخت ویژه امروز، پر کردن شکم ضروری است! سپس، با استفاده از یک روغن با نقطه دود بالا، قسمت بیرونی ماهی را از هر دو طرف برس بکشید، مطمئن شوید که روغن به شکاف هایی که تازه برش داده اید وارد شود.

مرحله ای که ماهی را می بندند یا بخیه می زنند – هدف از این مرحله یعنی بستن ماهی با نخ پخت یا دوختن شکم آن، انتقال طعم بهتر از چاشنی به گوشت و حفظ ظاهر آن است. ماهی ما در حین پختن! (این کار از باز شدن معده در حین پخت جلوگیری می کند). این روش کامل و پخته است اما اگر این مرحله را انجام ندهید مشکل بزرگی نیست.

یک انتظار خوشمزه چند دقیقه ای! در این مرحله، انتخاب با شماست:

پخت: ماهی خود را به مدت 18 تا 20 یا حتی 30 دقیقه در دمای 180 درجه سانتیگراد (فر گازی) 165 درجه سانتیگراد (فر برقی) بپزید تا با چنگال به راحتی پوسته پوسته شود. (زمان پخت بسته به نوع/اندازه ماهی شما متفاوت است.) سپس از فر خارج کنید. در برخی موارد، ماهی آماده برای طبخ را در فویل پیچیده و در فر قرار می دهند. در این روش شاهد پخت سالم این غذای خوشمزه هستیم.

سرخ کردن: در این مرحله ماهی را در روغن داغ قرار می دهند و در برخی موارد ماهی را در آرد یا به ترتیب زیر فرو می برند: آرد، تخم مرغ زده شده و دوباره آرد یا آرد سوخاری. در روغن داغ قرار می گیرد. برای این روش دقت کنید، روغن باید کاملا داغ باشد. بهتر است صبور باشید و بگذارید یک طرف کاملا بپزد تا از هم نپاشد. سپس ماهی را به آرامی برگردانید.

کباب کردن: در اینجا بهتر است مرحله شکم پر کردن را حذف کنید و ماهی را روی توری مخصوص، روی شعله مستقیم کباب کنید، اما قبل از آن اسرار ماهی کبابی و کبابی را مرور کنید.

بخارپز کردن: اگر به بخارپز دسترسی ندارید، می توانید قابلمه را تا نیمه گرم کنید و ظرف یا سبد بخارپز را در آن قرار دهید. لطفا توجه داشته باشید که سبد شما نباید در آب قرار گیرد. سپس ماهی را در ظرف یا سبد مخصوصی گذاشته و تقریبا نیم ساعت بعد کاملاً پخته می شود.

پنج دقیقه استراحت، سپس پخت و پز لازم است! _ این اجازه می دهد تا آب سبزیجات موجود در ماهی در سراسر گوشت پخش شود. اگر ماهی استراحت نکند، وقتی شروع به بریدن گوشت می کنید، آب به داخل بافت ماهی می ریزد.

این سس ارزش امتحان کردن را دارد (سس کره سیر شوید) – سس را در حین پختن ماهی آماده کنید. به همین سادگی کره را آب کنید، سیر را یک دقیقه بپزید تا معطر شود، سپس در آخرین لحظه کره و شوید ذوب شده را اضافه کنید و با آن برس بزنید.ماهی کامل پخته شد (می توانید از سس های دیگر مورد علاقه خود به عنوان جایگزین استفاده کنید).

هیچ عکسی نمی تواند حقی برای آبدار و لطیف بودن ماهی به این شکل و با این ترکیب کلاسیک بپزد، اما گوشه ای از این تلاش خودنمایی می کند!

نکته: می توانید کره ذوب شده را جداگانه کنار ظرف قرار دهید تا درست قبل از سرو روی ماهی بریزید یا اجازه دهید مردم خودشان تصمیم بگیرند که کره را اضافه کنند یا نه!

“ظاهر طبیعی و خوب برشته شده یک ماهی کاملاً خوب به اندازه کافی چشمگیر است! اما من فکر می کنم داشتن سبزیجات بخارپز رنگارنگ در اطراف برای طعم دادن خوب است.”

چگونه یک ماهی کامل خوب را برش دهیم و بخوریم؟

راستش مدام تعجب می کنم که چرا روش صحیح بریدن و سرو یک ماهی کامل را فیلمبرداری نکردم! اما بیشتر اوقات از چنگال برای جدا کردن و خوردن لایه بالایی ماهی استفاده می کنیم، سپس به آرامی ستون فقرات در معرض آن را جدا می کنیم، سپس لایه زیرین ماهی را می خوریم. اما اگر می خواهید یک آموزش اصولی در مورد نحوه بریدن ماهی کامل پخته شده داشته باشید، یک آموزش ویدیویی عالی در وبلاگ Serious Eats وجود دارد که ارزش دیدن را دارد! اما موضوع این است که خوردن یک ماهی کامل قرار است کمی پیچیده و پر از هیجان باشد، پس با انگشتان خود به خودتان کمک کنید، وقت بگذارید و فقط از خوردن لذت ببرید! زندگی خود را بنوشید

پانوشت:
دیکشنری مریام-وبستر (شرکت آمریکایی چاپ و انتشار آثار مرجع، از جمله فرهنگ لغت) کهنه را به عنوان “پارچه ای برای خشک کردن ظروف” تعریف می کند. حوله‌های چای، که اغلب از کتانی، پنبه یا ترکیبی از این دو ساخته می‌شوند، به قرن هجدهم در انگلستان بازمی‌گردند، زمانی که برای عایق‌بندی قوری‌ها در مراسم چای استفاده می‌شدند (از این رو به آن حوله چای می‌گویند). ظروف و پوشاندن محصولات پخته شده مانند نان. در این زمان، مردم از حوله های چای نیز برای تمرین گلدوزی استفاده می کردند و اغلب به دوستان و خانواده حوله های چای گلدوزی شده با گل، حروف اول یا طرح های دیگر می دادند. همانطور که زمان تغییر کرده است، حوله های چای نیز تغییر کرده اند: در قرن های 19 و 20، حوله های چای اغلب با پارچه های راه راه برای تزئین بیشتر میز ناهارخوری یا پاک کردن و جلا دادن ظروف و مواد غذایی ساخته می شدند.

چگونه ماهی بپزیم؟ مشکل همینه!

ماهی یک غذای دریایی لطیف است که می توان آن را به روش های مختلف تهیه کرد. اما باید ببینید:

آیا شما خانه دار هستید یا فردی که بیرون از خانه کار می کنید!

آیا شما یک فرد سالم هستید یا یک فرد مسن با کلسترول بالا و هضم ضعیف!

آیا غذای سالم برای شما در اولویت است یا خوشمزه است!

آیا زمان کافی برای پختن و سرو غذا دارید یا می خواهید در 10 دقیقه یک شام سالم و آسان را روی میز میل کنید!

منوی روش های پخت ماهی؛ از آب پز تا سرخ کردن!

شما می توانید با توجه به سلیقه و شرایط خود یکی از روش های پخت را از این منو انتخاب کنید:

و بعد از اینکه تصمیم گرفتید چگونه ماهی را بپزید، مقداری فیله، تابه و مقداری چاشنی بردارید و با هم بپزیم!

1- ماهی آب پز و بخارپز و پخته. سالم ترین و بهترین گزینه های روی میز

آب پز کردن ماهی، بخارپز کردن ماهی و پختن ماهی در فر از جمله روش های کمتر محبوب اما بسیار سالمی هستند که از لطافت و لذیذ بودن این غذاهای دریایی اطمینان حاصل می کنند! اگر از ترس نامطبوع و بدبو شدن این روش ها را امتحان نکرده اید، یک تجربه عالی را از دست داده اید و اگر روش تهیه منحصر به فرد آنها را که قبلاً در مقالات وبلاگ Inas ذکر شده است، کشف کنید، مشتری تایید شده خواهید بود!

2- ماهی کبابی، با کمی دوستی، پیشتاز است!

اگر مرحله مالیدن فیله ها را با روغن یا کره در نظر بگیریم، ماهی کبابی نیز در کنار آب پز، بخارپز و پختن در فر یکی از گزینه های خوب، خوش طعم و سالم است.

مواد اولیه ساده‌ای که راحت تهیه می‌شوند:

مواد لازم برای تهیه ماهی کبابی فیله ماهی 4 عدد بدون پوست و استخوان با برش مناسب کبابی یا گریل لیمو 2 عدد یا نصف لیوان آب لیمو نمک، فلفل سیاه، زعفران به ذائقه روغن زیتون به ذائقه جعفری،شوید، رزماری به ذائقه پیاز بزرگ 1 عدد خرد شده سیر 4 یا 5 عدد له شده

طرز تهیه گام به گام ماهی کبابی یا ماهی گریل

مرحله اول: یخ زدایی و تمیز کردن ماهی، یک پیش نیاز!

فیله های ماهی را در یخچال یا مایکروویو یخ بزنید.

سپس ماهی را بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

مرحله دوم: طعم زندگی را مزه دار کنید

برای طعم بهتر، نمک را روی سطح ماهی بپاشید و با دستان خود آن را به همه جای آن بمالید.

روی فیله ها کمی آب لیمو بریزید.

سپس سبزیجات معطر، فلفل سیاه، زعفران، سیر و پیاز را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم: کنار بروید، چاق نباشید!

فیله ها را از مایع ماریناد خارج کنید تا اضافی روی آنها باقی نماند.

سپس سطح ماهی را با کره ذوب شده یا روغن زیتون بمالید.

مرحله 4: تابه گریل/گریل، آماده شوید!

ماهیتابه چدنی را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود سپس ماهی را با پوست به سمت پایین در آن قرار دهید.

یا اگر از پلانچا استفاده می کنید، روی گریل را با کمی روغن بپوشانید و فیله ها را روی آن قرار دهید تا هنگام پخت به گریل نچسبند.

مرحله 5: قانون 7-10 دقیقه را دنبال کنید!

یک قانون کلی این است که بسته به ضخامت هر فیله، ماهی را در مجموع 8 تا 10 دقیقه آب پز یا آب پز کنید.

اگر فیله نازک است، آن را به مدت 5 تا 7 دقیقه گریل کنید.

سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز برشته شود.

و در آخر کمی آب پرتقال و کمی زعفران به ماهی اضافه کنید و تمام!

3- ماهی سرخ شده، هاواسانای خوشمزه

شاید این روش کباب کردن گزینه بدی برای اوقات فراغت شما نباشد، اما اگر یک فرد مسن در خانه دارید یا به یک رژیم غذایی سالم و بدون کلسترول اهمیت می دهید، از ماهی سرخ شده اجتناب کنید، باور کنید گزینه های بهتر دیگری روی میز وجود دارد، اما … بهتر است به سراغ مراحل تهیه ماهی سرخ شده خوشمزه برویم:

آشپزی خوب به مواد اولیه خوبی نیاز دارد:

مواد لازم برای تهیه ماهی سرخ شده ماهی سی بس 4 بسته فیله 450 گرمی لیمو 2 عدد( یا نصف لیوان آبلیمو) نمک، فلفل سیاه، زعفران و رزماری به ذائقه روغن زیتون برای طعم دار کردن پیاز بزرگ 1 عدد خرد شده سیر 4یا 5 عدد له شده تخم مرغ 2 عدد آرد سوخاری به ذائقه روغن سرخ‌کردنی  

طرز تهیه ماهی سرخ شده مرحله به مرحله

مرحله اول: ماهی یخی را باز کنید!

ابتدا فیله ماهی منجمد را یک شب در یخچال قرار دهید یا با استفاده از دکمه یخ زدایی روی مایکروویو یا سولاردم آن را یخ زدایی کنید.

مرحله 2: ماهی را آنقدر مزه دار کنید که هر انگشت در دهان شما باشد!

چند ساعت قبل از سرخ کردن، فیله ماهی را با مخلوط آبلیمو، نمک، پودر فلفل سیاه، زعفران، نمک، پیاز خرد شده، سیر یا پودر سیر له شده و کمی روغن زیتون مزه دار کنید.

مرحله سوم: از هاون تخم مرغ استفاده کنید!

سپس تخم مرغ ها را با چنگال بزنید و فیله ها را از مایع ماریناد خارج کنید و ابتدا در تخم مرغ و سپس در آرد سفید یا آرد سوخاری سرخ کنید و در روغن داغ سرخ کنید.

مرحله چهارم: ماهی را بدون آرد سرخ کنید!

به یاد داشته باشید که غوطه ور کردن ماهی در آرد هضم آن را کمی سخت می کند، می توانید از مرحله پوشش آرد و تخم مرغ صرف نظر کنید و فیله مرینیت شده را مستقیماً در روغن داغ سرخ کنید.

مرحله پنجم: مقداری روح به دستور غذای خود اضافه کنید!

تزیین غذا و افزودن دارچین به آن سرمایه گذاری در جذابیت غذا و تحریک اشتها است پس لطفا با احترام به این مرحله نگاه کنید و طعم غذای خود را دو چندان کنید.

اکنون می توانید فیله ماهی سرخ شده را با برنج ساده، سبزی پلو و دارچین مانند زیتون، سیر ترشی، یکی دو عدد خرما میل کنید!

مرحله 6: فشار دادن یک لیمو یا پرتقال روی ماهی همیشه یک پایان خوب است.

اگر به پخت ماهی سرخ شده علاقه دارید، دستور پخت ماهی و چیپس در بار و بار توسکانی را از دست ندهید.

نکات نقد و بررسی:

اگر می خواهید بافت ماهی از هم جدا نشود، ابتدا ماهی را در روغن سرخ کنید.

هنگام سرخ کردن بهتر است روغن و ماهیتابه داغ باشد، دما کمی بالا باشد و درب ماهیتابه را نبندید تا ماهی شما آب نریزد.

می توانید چند حبه سیر در روغن بریزید تا بوی سس ماهی گرفته شود.

هنگام چاشنی از نمک زیاد استفاده نکنید تا بافت ماهی خشک نشود.

ماهی را در حین پخت و پز پشت و رو نکنید!

4- ماهی شکم پر، خوشمزه ترین روش طبخ ماهی

ماهی شکم پر من را یاد بوی بی نظیر سیر و سبزیجات معطر می اندازد، به خصوص اگر این ماهی شکم پر با ماهی قرمز، راشگو یا ماهی شور پخته شود! پناه از طعم و بوی آنها!!! آنچه را نمی توان تعریف کرد، قابل آزمایش است.

زمان مواد لازم برای طبخ ماهی شکم پر خوشمزه است:

مواد لازم برای طبخ ماهی شکم پر ماهی سرخو، راشگو یا شوریده یک عدد کامل، بدون استخوان میانی روغن زیتون 5 ق غ آویشن ، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، تخم گشنیز و پودر سیر به ذائقه آب لیمو نصف فنجان پیاز بزرگ یک عدد خرد شده سیر تازه 4 تا 5 عدد له شده گشنیز و شنبلیله شنبلیله یک چهارم گشنیز رب انار، زرشک و گردو به ذائقه

طرز تهیه ماهی شکم پر مرحله به مرحله

مرحله اول: تیغه مرکزی را تمیز و جدا کنید

قسمت میانی شکم ماهی را صاف ببرید و محتویات داخلی و استخوان اصلی را از ستون فقرات ماهی جدا کنید.

سپس ماهی را خوب بشویید و کاملا خشک کنید.

مرحله دوم: اصل پخت درست ماهی شکم پر، چاشنی آن است!

اکنون زمان تهیه یک سس خوشمزه برای طعم دادن به ماهی است.

روغن زیتون، ادویه های ذکر شده و آبلیمو را با هم مخلوط کنید، سپس تمام داخل و خارج ماهی را با این سس بپوشانید و در ظرف دربسته به مدت دو ساعت در یخچال نگهداری کنید.

مرحله سوم: داخل شکم ماهی را به این صورت آماده کنید!

ناگینی یا پیاز خرد شده را با کمی روغن تفت دهید.

سیر له شده را در پیاز تفت دهید تا عطر آن حال و هوای خانه را بگیرد!

گشنیز و شنبلیله را خرد کرده و دو تا سه قاشق غذاخوری داخل پیاز بریزید یا جداگانه تفت دهید و سپس به پیاز اضافه کنید. (اگر سبزیجات تازه در دسترس نیست، هر کدام 1 قاشق غذاخوری سبزی خشک اضافه کنید)

گردوی خرد شده را اضافه کنید.

حالا به سلیقه خود مقداری رب انار ملس به مواد سینه ماهی اضافه کنید.

راستی اگر کمی زرشک به مواد موجود در شکم ماهی اضافه کنید چه می شود!

مرحله چهارم: دوخت شکم ماهی!

شکم ماهی را با مواد آماده شده پر کنید اما زیاد پر نکنید!

سپس با یک خلال دندان یا نخ مخصوص شکم را سفت کنید.

مرحله 5: همیشه یک پای نفت وجود دارد!

مقداری زعفران دم کرده را روی پوست ماهی بمالید.

سپس هر دو طرف را در روغن داغ سرخ کنید!

یا برای پخت سالم تر، روی ظرف ماهی را با فویل بپوشانید و در فر بپزید. فوق العاده خواهد بود!

چه روش ساده دیگری برای طبخ ماهی به یاد دارید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید تا دیگران نیز از روش خلاقانه و استادانه شما بهره ببرند.

یکی از ساده‌ترین روش‌های ماهیگیری که نیاز به تجهیزات زیادی ندارد و عموماً برای ماهیگیری تفریحی و ماهیگیری مصنوعی استفاده می‌شود، ماهیگیری با قلاب است. این روش به چند ابزار ساده نیاز دارد، اما تکنیک‌های مختلف ماهیگیری با قلاب وجود دارد که هر کدام از تجهیزات خاصی استفاده می‌کنند.

در این مقاله ابتدا با ساختار و انواع قلاب ماهیگیری آشنا می شویم سپس به تکنیک های رایج ماهیگیری می پردازیم.

قلاب چگونه باید باشد؟

برای ماهیگیری با قلاب، قلاب شما باید تا حد امکان کوچک باشد. قلاب های کوچک جلوه ای طبیعی به طعمه زنده می دهند. علاوه بر این، قلاب های کوچکتر سریعتر از قلاب های بزرگتر وارد دهان ماهی می شوند.

بدیهی است که می توانید ماهی های بیشتری را با قلاب های تیزتر صید کنید. برای تست تیزی قلاب، کافی است نوک قلاب را روی ناخن خود بکشید. قلاب های تیز یک خراش جزئی روی ناخن می گذارند، در حالی که قلاب های کند روی ناخن می لغزند.

در صورت لزوم، نوک قلاب را با قلاب تیز کن تیز کنید. برای انجام این کار، کافی است قلاب تیز کن را چندین بار به موازات پایه قلاب روی نوک قلاب بلغزانید، سپس چند ضربه محکم در هر طرف قلاب انجام دهید.

آناتومی قلاب ماهی

نکته قلاب:

انتهای نوک تیز قلاب که وارد دهان ماهی می شود.

قلاب خاردار:

یک زائده تیز که از نقطه قلاب دور شده و مانع از شل شدن ماهی از قلاب می شود.

چشم های دروغین:

انتهای قلابی که به نخ ماهیگیری یا طعمه می چسبد.

انحنای قلاب و ساقه:

قسمتی از قلاب که نقطه قلاب را به حلقه قلاب متصل می کند.

فاصله قلاب:

فاصله بدنه تا نوک قلاب همانطور که در شکل مشاهده می کنید طعمه در خم قلاب قرار می گیرد.

انواع متداول قلاب ماهیگیری

برای ماهیگیری قلاب از انواع مختلفی از قلاب ها استفاده می شود که تفاوت های کمی با یکدیگر دارند و هر کدام با نوع خاصی از طعمه و ماهی سازگاری دارند. در زیر این نوع قلاب ها را معرفی می کنیم:

آبردین هوک:

پایه قلاب آبردین بسیار نازک و دراز است و برای صید ماهی های کوچک کمی بزرگتر از کپور، کراپی و واله سبک در زیر شناور مناسب است.

آبردین هوک

قلاب نگهدارنده طعمه:

این قلاب یکی از محبوب ترین قلاب ها برای نگهداری طعمه زنده است و دارای خارهای اضافی در پایه قلاب برای جلوگیری از شل شدن طعمه هایی مانند کرم خاکی است.

قلاب نگهدارنده طعمه

حلقه قلاب:

یک انتخاب عالی برای صید و رها کردن ماهیگیران. زمانی که ماهی طعمه را می بلعد، انحنای داخلی باعث می شود قلاب در گلوی ماهی بلغزد و تنها پس از رسیدن به دهان ماهی قلاب می شود. از این قلاب برای صید گربه ماهی و ماهیان خاویاری استفاده می شود.

قلاب حلقه

قلاب تخم مرغ ماهی قزل آلا:

این نوع قلاب همچنین دارای خار روی بدنه است و معمولاً هنگام ماهیگیری با قلاب شناور استفاده می شود. طعمه هایی که برای صید قزل آلا و ماهی قزل آلا مورد استفاده قرار می گیرند، تخم ماهی قزل آلا، کیسه تخم ریزی و کرم هستند.

قلاب تخم مرغ ماهی قزل آلا

قلاب بافی اختاپوس:

شکل گرد و فضای بزرگی دارد و برای صید بیشتر ماهی ها استفاده می شود.

اختاپوس قلاب بافی

قلاب چرخشی یا افست:

شکل خمیده این قلاب به گونه ای است که با گاز گرفتن طعمه توسط ماهی به سمت بالا می چرخد ​​و احتمال صید ماهی را افزایش می دهد.

قلاب چرخشی یا افست

قلاب بافی سه گانه:

قلاب های سه گانه از یک حلقه و سه قلاب تشکیل شده است و سه تنه قلاب ها موازی یکدیگر و نوک آنها در جهت های مختلف است.

قلاب ضد کف:

این نوع قلاب دارای یک تکه سیم است که یک سر آن به پایه قلاب متصل است و سر دیگر آن حلقه ای را تشکیل می دهد که نوک قلاب را می پوشاند تا اجسامی مانند خزه به آن نچسبند.

قلاب ضد کف

وزن ماهیگیری با قلاب

وزنه های مورد استفاده برای ماهیگیری با قلاب از پلاستیک یا فلز ساخته شده است. کاربرد اصلی وزنه های ماهیگیری ماهیگیری از کف، ماهیگیری در آبهای روان و ریخته گری (قلاب زدن) است.

وزنه های ماهیگیری انواع مختلفی دارد که هر کدام هدف خاص خود را دارند.

علاوه بر این، هنگام ماهیگیری با قلاب شناور، از آن برای متعادل کردن قلاب استفاده می کنند. به مجموعه ای از وزنه ها و اجسام روی قسمتی از نخ ماهیگیری، خط می گویند.

وزن بشکه:

از این وزنه ها در سکوهای کشویی استفاده می شود.

بخش وزنه شوت:

این وزنه ها را می توان به راحتی با فشار دستی از روی سیم جدا کرد.

بستر پخش جریانی:

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، این چراغ رشته ای در فاصله مشخصی از قلاب به سیم متصل شده و در انتهای آن تعدادی سیم اسپلیت تعبیه شده است. و اینگونه تعادل قلاب شناور را حفظ کرد:

سکوی جریان

وزن هسته لاستیکی:

این وزنه ها یکی از سنگین ترین انواع وزنه های ماهیگیری هستند.

کاهش وزن:

این وزنه ها به شکل یک استوانه گرد یا یک مکعب مستطیل بلند از سرب یا تنگستن هستند که برای نگه داشتن قلاب زیر قایق استفاده می شوند.

انواع دیگری از وزنه ها مانند وزنه های طناب دراپ شات، وزنه های دیسکی، وزنه های توپی، وزنه های تسبیح، وزنه های هرمی، وزنه های تخم مرغی و غیره وجود دارد که آنها نیز کاربرد خاص خود را دارند، اما وزنه هایی که در بالا توضیح داده شد محبوب ترین هستند. .

انواع روش های ماهیگیری با قلاب

تکنیک های مختلفی برای ماهیگیری با قلاب استفاده می شود که برخی از آنها به اختصار در اینجا توضیح داده شده است:

روش ریخته گری (CS):

در این روش ماهیگیر در ساحل یا روی قایق می ایستد و با استفاده از چوب ماهیگیری و قرقره قلاب را به داخل آب می اندازد. تکنیک های مربوط به این روش عبارتند از: ریخته گری شلاقی، ریسندگی با طعمه مصنوعی، غواصی و ….

ماهیگیری دستی در دریاهای آزاد (BF):

در این روش ماهیگیر روی قایق قرار می گیرد و نخ ماهیگیری را با وزنه ای که به انتهای آن متصل است به داخل آب و در کنار قایق می اندازد. این سیم دارای تعدادی سیم جانبی است که به انتهای هر قلاب متصل می شود.

ماهیگیری دستی در ساحل (IH):

این روش همانند روش BF است با این تفاوت که در آن از طعمه مصنوعی استفاده می شود و در آب کم عمق انجام می شود.

کاکا آنگلینگ (KL):

در این روش یک نخ ماهیگیری اصلی بسیار طولانی به صورت افقی در عمق آب قرار می گیرد و تعدادی نخ قلاب از آن جدا می شود.

ماهیگیری با خط کوتاه (SL):

خط اصلی به صورت افقی با استفاده از شناورها بر روی آب باقیمانده معلق می شود و بسیاری از قلاب ها و طعمه ها از آن آویزان می شوند.

روش های دیگری برای ماهیگیری با قلاب وجود دارد، اما روش های فوق محبوب ترین هستند.

محصولات مرتبط:

مقالات مرتبط:

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

3.6/5 – (9 امتیاز)

آموزش ماهیگیری آماتور برای صید سابیتی و باکلان (سیاه گار، گار سفید و جهرو) خوب من همیشه گفته ام و خواهم گفت که وقتی به ماهیگیری می روید با مردم محلی به ماهیگیری بروید یا از آنها بپرسید که چگونه قلاب و قلاب را درست می کنند و استفاده می کنند. . طعمه برای کدام ماهی؟ باور کنید من حداقل 300 فیلم آموزش ماهیگیری از یوتیوب دانلود کردم و دیدم که مثلا وقتی میرم ماهیگیری باید حرفه ای باشم و بهترین طعمه و … را انتخاب کنم و هیچ جا نخوندم و نخواندم. ببینید این طعمه و این نوع قلاب چقدر قیمت دارد، می تواند خوب باشد و ماهی بگیرد. چقدر خوب گاز می گیرند!

خب بریم سراغ ماهی هدفی که میخوایم صید کنیم، این نوع طعمه و قلاب که بهتون میگم مخصوص دو نوع ماهی از یک خانواده یعنی ماهی سابیتی و میله ماهی سابیتی هست که از یک خانواده هستن و تقریبا خیلی شبیه هم هستن با اندکی تفاوت اندام و ظاهر… به هر حال میخوام بگم که این نوع ماهیگیری مخصوص این دو ماهی هست و ممکنه نتونید صید کنید. ماهی های دیگر از هر روشی غیر از این استفاده کنید.

زیستگاه ماهی سابیتی و سانک کجاست؟

در سواحل کم عمق و غیر صخره ای جنوب ایران به راحتی می توانید سابیتی و ساقه را مشاهده کنید، یعنی بهترین مکان برای صید آنها معمولاً سواحل شنی با عمق 1×5 متر است که عمق بسیار مناسبی برای این کار است. لکه دار کردن ماهی را نمی توان گوشتخوار دانست، بلکه عمدتاً از صدف، کرم، حلزون و چیزهای دیگر به عنوان غذا استفاده می کنند، بنابراین برای صید این نوع ماهی نیازی به رفتن به دریا نیست و می توانید آنها را در همان ساحل صید کنید.

قلاب و خط مناسب برای صید سابیتی و ماهی پا چیست؟

خوب مطمئن شوید که از قلاب های آب نمک استفاده می کنید و نمی توانید از قلاب هایی که معمولا در تهران و شهرهای شمالی استفاده می شود در آب های جنوبی به سرعت زنگ می زنند و معمولاً قلاب ها براق می شوند و ماهی زیادی نمی گیرند زیرا جلب توجه می کنند. . 2 (اعداد جا به جا فرق می کند، اندازه بند انگشتان شما، فنر قلاب و معمولاً 50-60 خط برای صید این ماهی می گیرد… من از نیزه استفاده نکردم، اما شما می توانید از نیزه دار استفاده کنید. .

می توانید نخ را به دو صورت گره بزنید، اول اینکه در انتهای نخ قلاب قرار می گیرد و در فاصله 1 متری از قلاب یک عدد 1 (حداکثر) یا حتی کوچکتر می بندید تا بتوانید نخ را پرتاب کنید. طعمه بیشتر، روش وصل می کنی روش دومی که بهتر جواب می دهد روشی است که شما هنوز از سیم 50-60 استفاده می کنید اما سیم را به چمن می بندید و پشت علف یک بند بادامی شماره یک می بندید که نمی تواند آن را نگه دارد. برمی گردد. بپوشید و نگه دارید. در ته آب، اما روی خط، چون گره ندارد، نخ به راحتی فرو می‌رود و خیلی راحت‌تر متوجه گزگز شدن ماهی می‌شوید.

طرز تهیه طعمه سابیتی و پای ماهی

خوب یک طعمه خوب که به خوبی روی قلاب می ماند قلب مرغ است، قلب مرغ زمان می برد تا از قلاب جدا شود، اما مشکل این است که بوته به خوبی در آب پخش نمی شود، یعنی ممکن است ماهی دیر شود. روده مرغ یکی از طعمه های اصلی قلاب است. این ماهی هم عالیه ولی هر دوی این طعمه ها کمیاب هستن و البته طعمه ای که استفاده کردم به نظر من بهتر عمل کرد! طعمه من و اولین بار بود که دیدم کسی از آن استفاده می کند جگر مرغ بود!

البته نه جگر خالی مرغ، بلکه خمیر جگر مرغ! چه مفهومی داره؟ یعنی جگر مرغ را بگیرید و خوب له کنید یا بکوبید تا خمیر جگر مرغ شود سپس آرد را کم کم اضافه کنید تا سفت شود! در واقع به جای هاون آب از جگر مرغ و هاون خون استفاده می کنیم! آرد را اضافه کنید و ورز دهید تا سفت شود و به جرأت می گویم شاهکاری در طعمه ماهیگیری می شود که به شما قول می دهم در هر رودخانه و دریاچه ایران و جهان کار کنید نه تنها در سواحل خلیج فارس و… دریای عمان…

چگونه رب جگر مرغ را معلق کنیم؟

اما چسباندن خمیر جگر مرغ روی قلاب هم تکنیکی بود که یکی از دوستان محلی ما آقای فاروق به من یاد داد. خدا رحمتش کنه وگرنه افسرده میشدم 3 روز ماهی نگرفتم! برای قلاب زدن خمیر اول باید یک تکه خمیر به اندازه دو برابر قلاب خود بردارید و خمیر را با دست ورز دهید و در دست فشار دهید و دور قلاب بپیچید و فشار دهید تا به شکل ظاهری در بیاید. اکنون. در حالی که نوک قلاب داخل خمیر است، قلاب را بین دو دست نگه دارید و انگار می خواهید حلقه درست کنید، هوای اطراف آن را با دو دست بکشید (مثلاً دیده اید که هندی ها سعی می کنند آتش روشن کنند. )، سپس خواهید دید که خمیر سفت می شود، خوب. به قلاب می چسبد و اندازه دهان ماهی را می گیرد و تبدیل به طعمه ای فوق العاده جذاب برای ماهی می شود.

آن شب ماهی را که در عکس های بالا می بینید گرفتیم، یعنی سه ماهی خوب گرفتیم، من کوچکترین را گرفتم و سعید بزرگترین دوستمان را گرفت، 800 گرم، 1 کیلو و 300 گرم و 1 کیلو و 800 گرم. . ما از این ماهیگیری به دلیل وزن ماهی بسیار لذت بردیم. اگر هرگونه سوالی داشتید لطفا با من ارتباط برقرار نمایید. این بار که به ماهیگیری در جزیره قشم می روم حتما از این نکات استفاده خواهم کرد و دیگر وقتم را تلف نمی کنم.

با تشکر از مهندس محمد نصیری عزیز که این مقاله را در اختیار ما قرار دادند

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا