چرا چکم مثبت نمیشه

موضوع

متن شما

گروه بندی

سالن

سوال مورد نظر

گزینه ها

*لطفا قبل از عضویت در ایجاد موضوعات و نظرسنجی دقت کنید زیرا امکان ویرایش یا حذف محتوا پس از انتشار وجود ندارد. علاوه بر این، شما باید قوانین و مقررات Ninisite را رعایت کنید.

صرفه جویی

انصراف دهید

سرویس مادر و نوزاد ستاره – حتی اگر ادعا می شود که BabyCheck 99٪ دقیق است، همیشه نتیجه درستی را ارائه نمی دهد. آزمایش نوزاد مثبت کاذب زمانی اتفاق می‌افتد که فرد باردار نیست، اما آزمایش می‌گوید باردار است. عوامل زیادی می توانند منجر به مثبت کاذب تست BB شوند.

تست بارداری خانگی چگونه کار می کند؟

بی بی چک یا تست بارداری خانگی، بر اساس وجود هورمون hCG در ادرار، بارداری یا عدم بارداری فرد را تعیین می‌کند. هورمون hCG در ادرار و خون فرد باردار وجود دارد و در واقع هورمون اچ سی جی، جهت تغذیه‌ی تخمک بارور شده در رحم، توسط جفت تولید می‌شود.

انواع مختلفی از کنترل BB در بازار موجود است که هر کدام از آنها دستورالعمل های مختلفی برای استفاده برای ارائه دقیق ترین پاسخ ارائه می کنند. قطره چکان کمی ادرار روی آزمایش می ریزد.
نتیجه آزمایش بارداری را می توان به روش های زیر اعلام کرد:

علامت مثبت یا منفی

پوشش عبارت “آیا باردار هستید” یا “باردار نیستید”

روشنایی یک یا دو خط رنگی در آزمون

بیبی چک مثبت به معنای قطعیت بارداری نیست و در برخی شرایط بیبی چک مثبت کاذب رخ می دهد. اگر متوجه نتیجه مثبت بیبی چک شدید، باید با پزشک مشورت کنید و در صورت لزوم آزمایش خون انجام دهید تا از صحت نتیجه بیبی چک مطمئن شوید.

دلایل مثبت کاذب کنترل BB چیست؟

1. حاملگی شیمیایی

ممکن است باردار نباشید و آزمایش جنین مثبت باشد. در این صورت بیبی چک به دلیل حاملگی شیمیایی مثبت کاذب است. حاملگی شیمیایی زمانی اتفاق می افتد که تخمک بارور شده (جنین) قادر به لانه گزینی یا رشد نباشد. بارداری شیمیایی دلایل مختلفی دارد.
به دلیل وجود مشکلاتی در بدن فرد، سقط زودرس رخ می دهد. وجود مشکلاتی در رحم مانند وجود فیبروم، زخم در بافت رحم یا شکل غیرطبیعی رحم می‌تواند باعث این پدیده شود.
غلظت کم هورمون پروژسترون نیز احتمال استقرار و رشد را کاهش می‌دهد. برخی دیگر از علل حاملگی شیمیایی ناشناخته است. برای جلوگیری از مثبت شدن کاذب تست BB، بهتر است یک هفته بعد از قاعدگی از دست رفته تست را انجام دهید.

2. حاملگی خارج از رحم

گاهی اوقات تخمک بارور شده در ناحیه ای خارج از رحم کاشته می شود. این شرایط حاملگی خارج از رحم نامیده می شود. اگر تخمک بارور شده در مسیر رسیدن به رحم در لوله های فالوپ گیر کند، به پوشش لوله فالوپ آسیب می رساند.
گاهی اوقات حاملگی خارج از رحم در دهانه رحم یا حفره شکمی رخ می دهد. حاملگی خارج از رحم را نمی توان به بارداری طبیعی تبدیل کرد، زیرا فضایی برای رشد تخمک بارور شده در این فضا وجود ندارد. اما تخمک بارور شده، حتی اگر در محل نامناسبی کاشته شود، باز هم هورمون hCG ترشح می کند که باعث مثبت شدن کاذب تست نوزاد می شود.
حاملگی خارج از رحم یک اورژانس پزشکی است که در صورت عدم درمان می تواند باعث خونریزی شدید و آسیب به فرد باردار شود. علائم حاملگی خارج رحمی عبارتند از:

حالت تهوع و سوزش در سینه ها که از نشانه های بارداری طبیعی است.

دردهای شدید و غلتشی در شکم، بازوها و گردن.

درد شدید در یک طرف شکم.

لکه بینی یا خونریزی واژن.

سرگیجه و غش.

احساس فشار در مقعد.

اگر خطر حاملگی خارج از رحم وجود دارد، در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید.

3. سقط جنین قبلی

پس از سقط جنین و خاتمه بارداری، نتیجه بیبی چک برای مدت معینی مثبت خواهد بود. در دوران بارداری سطح هورمون hCG افزایش می یابد و در دو روز مقدار آن دو برابر می شود تا اینکه در هفته 10 به حداکثر مقدار خود می رسد. در صورت ختم بارداری، سطح هورمون hCG به آرامی کاهش می یابد. هورمون hCG را می توان تا 6 هفته پس از پایان بارداری در خون و ادرار تشخیص داد. بعد از ختم بارداری، احتمال مثبت کاذب تست نوزاد بسیار زیاد است. زمان می برد تا سطح هورمون ها به سطح قبل از بارداری برگردد.
اگر سقط جنین به طور ناگهانی اتفاق بیفتد، تمام بافت های مرتبط با جفت و جنین را نمی توان برداشت. به همین دلیل، سطح هورمون hCG همچنان بالاست. در این شرایط لازم است برای برداشتن تمام بافت های مربوط به بارداری، کورتاژ انجام شود.

4. خطای کاربر

مانند تمام دستگاه های خانگی، هنگام استفاده از بی بی چک باید دستورالعمل های روی بسته بندی را به دقت دنبال کنید تا نتایج دقیق به دست آورید. یکی از اشتباهات رایج کاربران هنگام استفاده از بی بی چک، استفاده زودهنگام از آن است. استفاده زودهنگام ممکن است باعث بررسی BB مثبت یا منفی کاذب شود.
نکته مهم دیگر این است که ادرار را نباید با آب رقیق کرد و باید غلیظ شود. بهتر است آزمایش را صبح زود انجام دهید.
علاوه بر این، نوار تست باید برای مدت معینی در جریان ادرار قرار گیرد. برای این کار بهتر است از تایمر، کرونومتر یا تلفن همراه خود استفاده کنید. همچنین می توانید از تایمر برای مشاهده نتیجه استفاده کنید. شما باید نتیجه را در بازه زمانی مشخص شده ببینید.

5. تبخیر باند

گاهی اوقات تبخیر نوار منجر به خواندن کنترل BB مثبت کاذب می شود. در برخی از آزمایشات خانگی، اگر hCG در ادرار وجود داشته باشد، دو خط و اگر hCG در ادرار وجود نداشته باشد، یک خط ظاهر می شود. این خطوط معمولا رنگ های روشن مانند صورتی، قرمز یا آبی هستند. گاهی اوقات خط دوم کمرنگ ظاهر می شود. این خط ممکن است نشان دهنده شروع بارداری یا تبخیر نوار تست باشد. اگر خط کاملاً بی رنگ شود، این نشان دهنده تبخیر نوار است. گاهی اوقات این به دلیل هورمون هایی است که ربطی به بارداری ندارند. بهترین راه برای جلوگیری از خطا در نتیجه آزمایش خواندن نتیجه در بازه زمانی مشخص شده در بسته بیبی چک است.

6. اثر دارو

اگر می خواهید تحت نظر پزشک باردار شوید، ممکن است از داروهای باروری استفاده کنید. یکی از این داروها که هورمون hCG را فعال می کند، به بالغ شدن تخمک ها کمک می کند. استفاده از این دارو باعث بی بی چک مثبت کاذب می شود، به خصوص اگر آزمایش زودهنگام انجام دهید.

داروهای ضد اضطراب مانند دیازپام (والیوم) و آلپرازولام (زاناکس)

داروها برای بیماری پارکینسون

آنتی هیستامین ها

متادون

7. شرایط فیزیکی خاص

گاهی اوقات برخی شرایط فیزیکی منجر به مثبت کاذب تست BB می شود. مانند:

گام بعدی

اگر دیدید نوزادی در حال معاینه است، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک با انجام آزمایش خون برای بررسی سطح هورمون hCG و سونوگرافی واژینال صحت آزمایش را تأیید می کند.

برگرفته از: خط سلامت

در برخی موارد، تازه مادران با شرایطی مواجه می شوند که با وجود تاخیر در قاعدگی (که در بسیاری از موارد بی سابقه است!)، آزمایش بیبی چک نتیجه منفی می دهد، اما پس از چند روز تا یک هفته، مشخص می شود. . . چرا می پرسند چرا آزمایش منفی و بارداری القاء می شود؟ علت دیر پریود شدن و ارزیابی منفی کودک چیست؟ آیا با وجود بیبی چک منفی احتمال بارداری وجود دارد؟ و ….

پاسخ منفی کاذب به تست بارداری

اگر دستورالعمل بیبی چک یا تست بارداری خانگی به درستی انجام شود، بعید است که نتیجه منفی کاذب یا همان بیبی چک منفی و بارداری به دست آید. آزمایش های بیبی چک را معمولاً تست های خانگی βhCG می نامند، زیرا پس از کاشت جنین در دیواره رحم، هورمون βhCG ترشح می شود که با این آزمایش ها قابل تشخیص است.

اما زمانی که قاعدگی به تاخیر بیفتد، مدتی طول می کشد تا این هورمون در آزمایش تشخیص داده شود. به عنوان مثال، اگر ۱۰ روز پس از پریود نشدن آزمایش بارداری انجام دهید و باردار هستید، بعید است که نتیجه منفی باشد. اما این برای هر فردی متفاوت است و ممکن است بدن برخی از زنان حتی اگر باردار باشند، هورمون βhCG را به درستی ترشح نکند، اما به ندرت این اتفاق می افتد. در این شرایط است که احتمال تجربه بیبی چک منفی و باردار شدن افزایش می یابد. اگر دستورالعمل های بیبی چک را به درستی دنبال کردید و نتیجه منفی بود، ممکن است باردار نباشید یا آزمایش اشتباه باشد.

همیشه بهتر است چند روز صبر کنید و دوباره بیبی چک را امتحان کنید تا نتیجه درست بگیرید. اگر نتیجه دوباره منفی باشد، احتمال بارداری بسیار کم است.

اگر بیبی چک منفی باشد احتمال بارداری وجود دارد؟

در پاسخ باید بگوییم بله! در برخی شرایط، بیبی چک پاسخ منفی به شما نشان می دهد، زیرا زندگی جدیدی در درون شما شکوفا می شود. در زیر به موارد مهمی که می تواند منجر به بیبی چک منفی و بارداری شود اشاره می کنیم.

1- رقیق شدن زیاد ادرار

یکی از شایع ترین علل منفی شدن تست بارداری و بارداری، نمونه ادرار رقیق شده است. اگر قبل از انجام آزمایش بیبی چک مایعات زیادی بنوشید، ممکن است نتیجه منفی بگیرید. برای بهترین نتیجه، از نوشیدن مایعات بیش از حد قبل از آزمایش خودداری کنید.

2- آزمایش را در ساعات نامناسب روز انجام دهید

انجام آزمایش بیبی چک در اولین ادرار در صبح توصیه می شود. زیرا در آن زمان ادرار چندین ساعت ذخیره شده و غلظت هورمون مذکور در آن افزایش یافته است. اگر می خواهید در زمان دیگری این کار را انجام دهید، ابتدا ادرار خود را حداقل 4 ساعت نگه دارید و در این مدت هیچ مایعی ننوشید.

3- خیلی زود در آزمون شرکت کردید

طبق منابع جنین شناسی، 14 روز پس از لقاح، هورمون βhCG وارد ادرار مادر می شود و ممکن است چند روز طول بکشد تا سطح آن به سطح قابل اندازه گیری با آزمایش های تشخیصی آزمایشگاهی برسد. بنابراین، اگر آزمایش را خیلی زود انجام دهید، احتمال زیادی وجود دارد که کنترل BB منفی و بارداری را تجربه کنید. در حالت ایده آل، توصیه می شود یک هفته پس از پریود مورد انتظار خود از بی بی چک استفاده کنید.

4- مکمل های تقویت کننده باروری

اگر پریود شما دیر شده اما نتیجه آزمایش بیبی چک نیز منفی است، بهتر است چند روز صبر کنید. ممکن است خونریزی شروع شود. افرادی که برای باردار شدن تلاش می کنند در صورت تاخیر در خونریزی اغلب برای انجام آزمایش بارداری عجله می کنند، زیرا امیدوارند که تاخیر در پریود نشانه بارداری باشد. اما همیشه اینطور نیست.

مکمل های بارداری برای خانم ها

شما یا شریک زندگیتان ممکن است با مشکلات ناباروری مواجه باشید. در این شرایط می توانید از مکمل های مخصوص ناباروری استفاده کنید که در زیر به برخی از این مکمل ها اشاره می کنیم. برخی از مهم ترین مکمل های مفید برای زنانی که با مشکل باردار نشدن مواجه هستند:

روی (روی): اگر می‌خواهید باردار شوید، مکمل‌های روی باید بخشی از رژیم غذایی روزانه شما باشند، زیرا به افزایش باروری و تخمک‌گذاری در زنان و تولید اسپرم و تستوسترون در مردان کمک می‌کنند.

اسید فولیک: اسید فولیک یکی از ضروریات بارداری در زنان است. انجمن بارداری آمریکا استفاده از این ماده را برای هر کسی که مایل به مادر شدن است توصیه می کند. زیرا به بدن در تولید گلبول های قرمز کمک می کند.

مولتی ویتامین: مواد مغذی نقش بسیار مهمی در دوران بارداری دارند. برای افزایش شانس بارداری، مصرف مقدار قابل توجهی مولتی ویتامین ضروری است.

کوآنزیم Q10: بر اساس آزمایشات انجام شده، این مکمل می تواند تعداد اسپرم را در مردان افزایش دهد و کیفیت تخمک را در زنان بهبود بخشد.

اسیدهای چرب امگا 3: روغن ماهی یا روغن گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که فقط از طریق رژیم غذایی به دست می آیند. این اسیدهای چرب به بهبود کیفیت اسپرم کمک می کنند.

آهن: همه زنان باردار به ۲۷ میلی گرم آهن در روز نیاز دارند. آهن برای تامین اکسیژن گلبول های قرمز ضروری است و عملکرد اندام تولید مثل را بهبود می بخشد.

کلسیم: به محض بارداری، بدن و جنین شما به کلسیم زیادی نیاز دارند، به همین دلیل مصرف کلسیم را از هم اکنون شروع کنید، بهتر است روزانه 1000 میلی گرم کلسیم مصرف شود.

ویتامین B6: مصرف ویتامین B6 قبل از بارداری و همچنین در هنگام مشاهده اولین علائم بارداری برای کاهش عوارض و مشکلات بعدی توصیه می شود.

مکمل های بارداری برای مردان

آیا پریود شما دیر است اما آزمایش بیبی چک شما منفی است؟ بارداری ناموفق همیشه به دلیل مشکلات زنان نیست، گاهی اوقات مردان نیز در این امر نقش دارند، گاهی اوقات مردان با تعداد کم اسپرم مواجه هستند و به مکمل های خاصی نیاز دارند.

برخی از مکمل های ضروری برای مردان و زنان مشترک است، مانند:

روی

مولتی ویتامین

کوآنزیم Q10

اما مکمل ها برای مردان عبارتند از:

آنتی اکسیدان ها: کیفیت اسپرم با مصرف آنتی اکسیدان ها بهبود می یابد. شما می توانید آنتی اکسیدان ها را از طریق غذا، ویتامین ها یا مکمل ها دریافت کنید.

ال کارنیتین: ماده ای است که انرژی و جهش اسپرم ها را افزایش می دهد و ورود آنها به رحم را تسهیل و تسریع می کند.

به شما و همسرتان پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به بارداری مصرف مکمل های مخصوص را شروع کنید تا به راحتی باردار شوید.

دلایل تاخیر در قاعدگی بدون بارداری

گاهی ممکن است به دلایلی غیر از بارداری پریود شما به تاخیر بیفتد و نتیجه آزمایش بیبی چک منفی باشد. دلایل متعددی برای این تاخیر وجود دارد از جمله:

بارداری

فشار

برای خوردن قرص

عدم تعادل هورمونی

یائسگی

اختلالات تیروئید

ورزش بیش از حد

بیماری

بسیاری از زنان، حتی در سن 18 سالگی، ممکن است دچار عقب افتادگی قاعدگی شوند. گاهی اوقات این ممکن است به دلیل یک مشکل پزشکی باشد. گاهی اوقات فقط یک بار در طول زندگی اتفاق می افتد و تا یائسگی عود نمی کند. استرس یکی از بزرگترین دلایل منفی شدن تست بارداری است. اگر در تلاش برای باردار شدن هستید، حفظ آرامش سخت است، اما یکی از مهم ترین مواردی است که باید در دستور کار قرار دهید.

اگر به دلایلی بیش از دو بار دوره های قاعدگی نامنظم دارید یا دوره های قاعدگی شما به طور منظم به تاخیر می افتد و نتیجه تست بارداری شما منفی است، حتما به پزشک مراجعه کنید، احتمالا عدم تعادل هورمونی یا اختلال دیگری وجود دارد. اگر برای باردار شدن تلاش کرده اید اما موفق نشده اید، پزشک ممکن است با تجویز مکمل ها، لقاح مصنوعی یا سایر درمان های ناباروری شانس بارداری شما را افزایش دهد. با وجود همه اینها، کنترل منفی BB و بارداری یک رویداد رایج است. اگر دو خط را مشاهده نکردید ناامید نشوید، یک هفته بعد تست را تکرار کنید.

بیشتر بدانید:

1- سریعترین زمان تشخیص بارداری با بیبی چک و روشهای سنتی

2- نحوه استفاده از تست بارداری خانگی یا بیبی چک

3- اولین اقدامات بعد از کنترل BB مثبت

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا