چرا باید شکرگزاری کنیم

تحقیقات نشان می دهد که قدردانی و قدردانی فواید روانی بسیاری دارد. در واقع، مزایای سپاسگزاری بیش از آن چیزی است که تصور می کنید. از جمله احساس شادی و کاهش استرس، افسردگی و اضطراب. علاوه بر این، شواهد علمی وجود دارد که ابراز قدردانی واقعی به صورت روزانه می‌تواند سلامت جسمانی، سلامت قلبی عروقی (قلب) و عملکرد سیستم ایمنی را از طریق بهبود کیفیت خواب بهبود بخشد.

بنابراین واضح است که روحیه قدردانی یک مهارت ضروری برای رشد و تکامل همه – پیر و جوان – است!

فواید شکرگزاری چیست؟

قدردانی باعث تقویت خوش بینی می شود و به ما کمک می کند نگرش مثبت تری داشته باشیم. این به ما این امکان را می دهد که برای لحظه ای مکث کنیم و در مورد آنچه در زندگی خود در حال حاضر داریم فکر کنیم، نه اینکه همیشه برای بیشتر تلاش کنیم.

من مطمئن هستم که شما موافق خواهید بود که اکثر ما در واقع بیشتر از آنچه واقعاً نیاز داریم، “مواد” مادی داریم.

دیل کارنگی در کتاب خود چگونه دوستان خود را به دست آوریم و بر مردم تأثیر بگذاریم، در مورد اهمیت لبخند زدن مردم و کمک به دیگران برای احساس مهم بودن و ارزشمند بودن نوشته است. او پیشنهاد کرد که باید به مردم نشان دهید که چقدر از آنها قدردانی می کنید و چه می کنند.

بیایید با آن روبرو شویم، لبخند زدن به کسی در خیابان یک راه ساده برای بیان این است که از حضور او به عنوان یک همسفر قدردانی و تصدیق می کنید. جالب است بدانید که ادیان و آیین های باستانی همگی به نحوی به ابراز قدردانی و احترام نسبت به دیگران احترام می گذاشتند. به عنوان مثال، در یوگا ژست و تعبیر هندو “Namaste” وجود دارد که جرقه الهی عظمت را در هر یک از ما تشخیص می دهد و از حضور آن در هر یک از ما سپاسگزاری می کند.

فواید شکرگزاری از نظر دکتر جان دمارتینی

دکتر جان دی مارتینی در کتاب خود به نام اثر سپاسگزاری توضیح می دهد که قدردانی در زندگی روزمره چقدر مهم است و چگونه می تواند هر رابطه شخصی یا حرفه ای را بهبود بخشد. او ایده‌های جالبی در مورد اینکه چگونه می‌توانیم در زندگی روزمره قدردان باشیم، دارد و یکی از گفته‌های مورد علاقه من این است: «خرد، تشخیص فوری این است که بحران یک نعمت است». » [vc_row][vc_column][vc_single_image image=”3251” img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

حتی در بحبوحه بحران و تغییر، می توان درس گرفت و همیشه دلیلی برای قدردانی وجود دارد!

تمرینات شکرگزاری

به شما پیشنهاد می کنم تمرینات زیر را به مدت 30 روز انجام دهید و فواید شکرگزاری را در زندگی خود ببینید و تجربه کنید:

هر روز سه چیز را بنویسید که بابت آنها سپاسگزار هستید. اینها باید خاص باشد نه کلی. به عنوان مثال، “من از روشی که کودک نوپایم دوست دارد مرا در آغوش بگیرد سپاسگزارم.” (به جای “من برای فرزندانم سپاسگزارم” یا برای شغل یا خانه ام و غیره)

هر روز می توانید یک کار برای بهبود زندگی خود بنویسید. یک کار کوچک خوب است. به عنوان مثال: “من می خواهم پنجره ها را تمیز کنم تا کاملاً شفاف باشند و بهتر بتوانم از منظره لذت ببرم.” (لازم نیست کاری را که می نویسید انجام دهید)

هفته ای یک بار، به مدت 10 دقیقه، زندگی ایده آل خود را با جزئیات بنویسید. طوری بنویسید که انگار اتفاق می افتد و واقعی است، نه فقط آرزو. به عنوان مثال، «من از قدم زدن در امتداد یک ساحل زیبای استوایی با ماسه‌های سفید کریستالی در یک عصر دلپذیر با درختان نخل که به آرامی در نسیم ملایم تاب می‌خورند لذت می‌برم»، نه «کاش می‌توانستم…»). بعد از 10 دقیقه، حتی اگر ناقص باشد، آن را کنار بگذارید و هفته بعد ادامه دهید یا در مورد جنبه دیگری از زندگی ایده آل خود بنویسید.[vc_column][vc_single_image image=”3252″ img_size=”full” alignment= “center”] [/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

چگونه قدردانی را به کودکان بیاموزیم؟

در اینجا چند نکته برای آموزش و الگوبرداری از درس های مهم قدردانی وجود دارد که در نهایت به مزایای قدردانی در زندگی منجر می شود.

در مورد سنت ها، “روزهای خوب قدیمی” و دوران کودکی خود صحبت کنید. داستان ها زندگی و تاریخ را به کودکان می آموزند. خانواده ها می توانند فوق العاده و جذاب باشند. بر جنبه هایی از خانواده خود تمرکز کنید که از آنها سپاسگزار هستید. اگرچه گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، اما یک الگوی عالی برای یادگیری کودکان در مورد روابط و خانواده است.

در مورد روز شکرگزاری صحبت کنید. با کودکان در مورد اینکه غذا از کجا می آید و چگونه تهیه می شود صحبت کنید. روی چیزهایی تمرکز کنید که برای آنها سپاسگزار هستید. وقتی غذا می خورید، از همه سر میز بخواهید که به خاطر چه چیزی سپاسگزار هستند. نموداری را روی دیوار آویزان کنید و از همه بخواهید چیزهایی را که در طول روز به خاطر آنها سپاسگزار هستند، بنویسند.

با گذشت زمان و با بزرگتر شدن کودکان، می توانید هنگام خواب شکر اضافه کنید. می توانید ده چیزی را که در طول روز دارید فهرست کنید و در هنگام خواب از آنها سپاسگزار باشید.

اگر کودکان بیاموزند قدر چیزهایی را که دارند بدانند و قدردان باشند، شخصیت های قوی تر و شادتری خواهند داشت.

فهرست

شکرگزاری یکی از آموزه های دینی ما است که روانشناسان و دانشمندان در زمینه موفقیت توصیه می کنند. آنها به قدرت سپاسگزاری و قدردانی پی بردند.

شکر نعمتت، نعمتت زیاد شود / کفر به نعمت کف دستت. مولانا

قدردانی چیست و چرا باید قدردان باشیم؟

در کشورهایی مانند آمریکا و کانادا، “روز شکرگزاری” به عنوان یک تعطیلات رسمی شناخته می شود و مردم این روز را با سپاسگزاری از محصولات و رزق و روزی خود جشن می گیرند. اما چرا باید قدردان باشیم؟

بر اساس نظرات دانشمندان و روانشناسان، قدردانی به آرامش و زیبایی درونی افراد کمک زیادی می کند.
عاملی است که باعث ایجاد احساس شادی و خوش بینی در افراد می شود و آنها را در مسیر موفقیت و رشد فردی قرار می دهد.
. این عام ترین فایده شکرگزاری است اما طبیعتاً محاسن و فواید دیگری نیز دارد.

فواید علمی سپاسگزاری

همانطور که گفته شد، فواید شکرگزاری علاوه بر کمک به موفقیت و آرامش درونی، مزایای بسیاری نیز دارد.

10 مورد از مهمترین فواید شکرگزاری

قدردانی به تأمل عمیق کمک می کند

وقتی قدردانی را در درون خود تقویت می کنیم، مستقیماً دیدگاه مثبتی را در خود پرورش می دهیم و به اطراف و درون خود فکر می کنیم.
.

توجه داشته باشید که افراد دیگر این کار را انجام نمی دهند. خانه، ماشین، شغل، فرزندان، والدین، مرکز خانواده و حتی غذای روی میز ما می توانند چیزهای مهمی باشند که باید از آنها سپاسگزار باشیم.

وقتی از خواب بیدار می شویم، خداوند به ما نعمت زندگی در روز آینده را می دهد.
امروز خورشید نور خود را به ما می دهد و اکسیژن با سخاوت کامل وارد ریه های ما می شود و دوباره به ما نعمت نفس کشیدن می دهد.

با نگاهی به اطرافمان متوجه می شویم که کانون گرم خانواده چقدر ارزشمند است و نفس کشیدن عزیزانمان در خانه نعمت بزرگی است.

باعث می شود قدر نعمت های کوچک را بدانیم

انسان قدرشناس با توجه و تأمل عمیق خود به پدیده های اطراف خود می نگرد و در پس هر چیزی معنای بزرگی می یابد و آن را به عنوان یک نعمت می ستاید.
این برای چیزهای بسیار کوچک نیز صادق است.

مثلاً اگر شخصی برای شما یک هدیه خیلی کوچک بخرد، با شکرگزاری می توانید ارزش آن را چند برابر کنید و با دریافت آن هدیه، خوشحالی زیادی خواهید داشت.
یکی دیگر از ویژگی های افراد قدرشناس، وقت شناسی آنهاست. آنها زمان را به عنوان یک نعمت دوست دارند و از آن به خوبی استفاده می کنند.

قلب سپاسگزار برای پدیده های محیط خود آنقدر ارزش قائل است که اجازه تخریب یا آسیب رساندن به آنها را از بدن خود نمی دهد. زیرا او معنای زیبایی را در هر یک از پدیده های محیطی خود می یافت.

اگر از کودکی به فرزندان خود قدردانی را آموزش دهیم، با حیوانات، گیاهان، محیط زیست و مردم مهربان تر خواهند بود.
در دنیایی که شر ارزش انسان را از بین می برد، روش آموزشی مناسبی است.

قدردانی سلامت جسمی را بهبود می بخشد

مطالعه ای بر روی 1000 بزرگسال برای کشف رابطه بین قدردانی و سلامت جسمانی انجام شد. نتیجه این آزمایش نشان داد که افراد سپاسگزار درد و رنج کمتری را تجربه می کنند.
بنابراین از سلامت جسمی و روحی خوبی برخوردار هستند. آنها بیش از دیگران به جسم و روح خود اهمیت می دهند و نسبت به دیگران احساس سلامتی بیشتری می کنند.
افراد سپاسگزار ورزشکاران خوبی هستند و به دلیل ویژگی های شخصیتی مثبتی که دارند همیشه در شرکت شاد و سرزنده به نظر می رسند.

قدردانی به تغییر دیدگاه ما کمک می کند

از نظر مثبت، قدردانی دیدگاه ما را تغییر می‌دهد.
اگر قبلاً در موقعیت‌های سخت یا هنگام مواجهه با چالش‌ها بسیار غمگین یا عصبانی بودیم، اکنون می‌توانیم با قدردانی بهتر و سریع‌تر خود را با شرایط وفق دهیم.

آموزه های دین نیز در این زمینه به ما می گوید که اگر در شرایط سخت به یاد خدا و یاری او باشیم، شرایط آسان تر می شود.

قدردانی به افزایش سطح ایمان کمک می کند

افراد سپاسگزار وفادارترند. هم به مسیر موفقیت خودت و هم به سوی خدا. از هر نعمتی که دارند تشکر و قدردانی می کنند.
این عامل باعث افزایش اعتماد به نفس و اعتماد به نفس آنها در مسیر موفقیت می شود.

قدردانی و شکرگزاری باعث افزایش اعتماد به نفس می شود زیرا فرد را با خواسته های مثبت درونی خود هماهنگ می کند.

قدردانی به افزایش عزت نفس کمک می کند

مطالعه ای بر روی 815 نفر انجام شد تا تأثیر سپاسگزاری بر عزت نفس مشخص شود. عزت، افکار خودکشی و افسردگی.
افرادی که قدردانی خود را در خود تقویت کرده اند، شادتر هستند و با باور به خود، از افسردگی و نیاز به خودکشی دوری می کنند. آنها عزت نفس بالایی دارند و در روابط اجتماعی خود بسیار موفق هستند.

قدردانی به شما کمک می کند بهتر بخوابید

مطالعه‌ای به منظور بررسی تأثیر شکرگزاری بر کیفیت خواب انجام شد. در مقایسه با دیگران، آنها سریعتر به خواب می روند و در طول روز خستگی و کسالت کمتری را تجربه می کنند.
این امر به ویژه برای افرادی که اختلالات خواب یا مشکلات روانی دارند مهم است. آنها با بهبود طرز فکر سپاسگزاری و قدردانی خود می توانند بهتر و سریعتر به خواب بروند.

قدردانی باعث بهبود روابط اجتماعی می شود

هیچ کس از شخص ناسپاس خوشش نمی آید. این یک واقعیت است. هم در زندگی شخصی و هم در روابط با دیگران، قدردانی به شما احساس خوب و دلگرمی می دهد.
در سطح اجتماعی، اگر از مردم به خاطر این که هستند تشکر کنید، قطعا شما را به عنوان یک دوست واقعی خواهند دید.
این تشکر نمایشی نیست. بلکه از وجود پاک تو سرچشمه می گیرد. در روابط عاشقانه حضور عزیز مورد تمجید قرار می گیرد و این امر در استحکام رابطه بسیار موثر است. این به آنها دلیلی می دهد که از آنها تشکر کنند.

قدردانی به کاهش پرخاشگری کمک می کند

یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که یک فرد سپاسگزار کمتر از دیگران پرخاشگر است.
قدردانی نه تنها باعث افزایش همدلی و مهربانی ما نسبت به محیط می شود، بلکه باعث کاهش پرخاشگری و عصبانیت در شرایط خاص می شود.
این یک مزیت بزرگ سپاسگزاری است. و همه افراد می توانند از آن برای به دست آوردن شخصیت زیبا استفاده کنند.
افرادی که به سرعت عصبی و پرخاشگر می شوند می توانند با تقویت قدردانی خود به راحتی این مشکل را کنترل کنند.

شکر نعمت را زیاد می کند

از منظر دینی، این یکی از مهمترین فواید شکرگزاری است که البته از نظر علمی با موضوعاتی مانند «قانون جذب» مرتبط است. دارایی و تلاش نکردن؛
این آرامش درونی برای رسیدن به موفقیت بیشتر و افزایش برکت زندگی بسیار ضروری است; زیرا اثرات انگیزشی و محرک بر مغز و اعمال انسان دارد.

قدردانی انرژی مثبت به کائنات می فرستد

همانطور که در مقاله قانون جذب و شکرگزاری توضیح دادیم قدردانی قدرت جذب خواسته ها را می دهد و همچنین ارتعاش مثبتی را به کائنات می فرستد و از نعمت ها و شادی آنها تشکر می کند.شادی که به ما دادند. تعریف شکرگزاری اما این موضوع بسیار عمیق تر از آن است که بتوان در چند جمله ساده آن را توصیف کرد.
شکر واقعی روش های خاصی دارد که برای شکر واقعی باید رعایت کنیم. برای توضیح بهتر این جمله مثالی می زنم.

حتماً کسانی را دیده اید که به زبان خدا را شکر می کنند و فکر می کنند که خداوند باید به خاطر همین شکر زبانی به آنها پاداش دهد. باید بگویم که هیچ فرقی بین این شخص و کسی که به خدا اعتقاد ندارد و وجود خدا را نادیده می گیرد وجود ندارد.

تشکر از صمیم قلب

حال پس از دانستن فواید این سوال پیش می آید که چگونه باید شکرگزاری کنم و از کائنات و خداوند برکات بیشتری دریافت کنم؟
همانطور که در جملات بالا اشاره کردم شکری که از دهان شما بیرون می آید باید خالص و خالصانه باشد. این قلب شما باشد.
فقط زمانی می توانید خدا را شکر کنید که اول بدانید چرا این کار را می کنید و چقدر برای شما به ارمغان می آورد.

پس از دانستن این موضوع، می توانید واقعاً سپاسگزار باشید و وقتی برای چیزی سپاسگزار هستید، واقعاً از وجود آن چیز خوشحال خواهید شد. شکل ناگهانی افکار منفی به ذهن شما می رسد، این افکار در اصل از ناخودآگاه شما یعنی باورهای مخرب سرچشمه می گیرند و دلیل آن مقاومت مغز در برابر تغییر است.

چگونه مغز خود را به شکرگزاری عادت دهیم؟

پس از انجام مراحل قبل، قطعاً باید مغز خود را به این عمل عادت دهید تا این عمل یک دستور اولیه برای مغز شما باشد و در هر زمانی بتوانید از آن استفاده کنید. متوجه خواهید شد که تنها راه اصلی برای تأثیرگذاری بر هوشیاری ناخودآگاه، تکرار و تمرین است.
بر این اساس، برای تأثیرگذاری بر چیزی باید چیزی را تکرار کنید تا مغز آن را فراموش نکند و به انجام این عمل اعتراض نکند.

بیشتر مردم دوست دارند قبل از شروع هر ورزش یا برنامه ای از فواید آن مطلع شوند. البته این درخواست منطقی است. هیچ کس بدون دانستن فواید آن شروع به خوردن غذاهای سالم نمی کند، اما خسته کننده و شاید دور از علاقه خود! در اینجا چند نکته برای خواندن نکاتی وجود دارد تا یاد بگیرید چگونه از مزایای سپاسگزاری بهره مند شوید. وقتی همه این مزایا را بدانید، تصمیم گیری آسان خواهد بود!

عناوین مقاله

28 فواید شکرگزاری

این مزایا به 5 گروه مزایای عاطفی، اجتماعی، شخصی، حرفه ای و سلامتی تقسیم می شوند. این مزایا بسیار زیاد است. برخی از مهمترین آنها در زیر توضیح داده شده است.

مزایای عاطفی

تمرین قدردانی نقش مهمی در سلامت عاطفی ما دارد. مزایای این کار در زیر ذکر شده است.

1- شادی ما بیشتر است

خواندن 5 دقیقه در روز درباره چیزهایی که می توانیم بابت آنها سپاسگزار باشیم، ما را شادتر می کند. توجه به چیزهایی که در زندگی داریم و سپاسگزار آن هستیم، می تواند احساس مثبتی در ما ایجاد کند.

کسانی که در زندگی خود به جای منفی بر روی مثبت تمرکز می کنند، احساس مثبت بیشتری دارند.

2- بهبود سلامت روان

بر اساس یک مطالعه در سال 2017، مشخص شد که حتی زمانی که شخصیت غالب است، سطح بالای قدردانی تأثیر مثبت قابل توجهی بر سلامت روان، اعتماد به نفس و افسردگی دارد. در واقع، این بدان معناست که ما می‌توانیم با تجسم آن از مزایای سپاسگزاری بهره ببریم. این را می توان با تمرین منظم به دست آورد.

3-تقویت احساسات مثبت

قدردانی ما را از حسادت دور می کند. تحقیقات ثابت کرده است که قدردانی احساسات مثبت ما را افزایش می دهد و ما را قوی تر می کند. اگر به خاطر داشته هایمان شکرگزار باشیم، دلیلی برای حسادت وجود نخواهد داشت.

فواید شکرگزاری و آثار آن

4- افزایش اعتماد به نفس

شرکت کنندگان در یک برنامه قدردانی 4 هفته ای رضایت و اعتماد به نفس بیشتری نسبت به گروه کنترل نشان دادند. یکی از فواید شکرگزاری این است که احساس بهتری نسبت به وضعیت فعلی تان می کند که منجر به اعتماد به نفس می شود.

5- افکار خودکشی؟! هرگز!

مطالعه ای در مورد تأثیرات سپاسگزاری نشان داد که این عمل به عنوان مانعی در برابر افکار و اعمال خودکشی در افراد مبتلا به افسردگی یا اضطراب عمل می کند.

مزایای اجتماعی

می دانیم که قدردانی ما را از نظر عاطفی شادتر و پرانرژی تر می کند. طبیعی است که این تأثیرات به منافع اجتماعی نیز منجر شود. بودن در کنار افراد شاد و پرانرژی لذت بخش تر است!

6- مردم را مثل ما بسازید!

افراد سپاسگزار به یک شبکه اجتماعی بزرگ دسترسی دارند. این به دلیل تأثیر سپاسگزاری بر میزان اعتماد و قدردانی ما در نزد دیگران است. در نتیجه می توانیم روابط موفقی با دیگران ایجاد کنیم.

7- روابط عاشقانه خود را بهبود بخشید

قدردانی از دیگران کیفیت آن رابطه و موفقیت آن را بهبود می بخشد. قدردانی از عزیزانمان راهی ایده آل برای احساس خوب و بهبود روابطمان است.

8- روابط دوستانه خود را بهبود بخشید!

مانند روابط عاشقانه، قدردانی از دوست خود باعث تقویت و تعمیق رابطه شما می شود و باعث می شود در شرایط سخت بیشتر به یکدیگر اعتماد کنید.

فواید قدردانی در روابط اجتماعی

9- افزایش حمایت در سراسر جامعه

کسانی که بیشتر سپاسگزار هستند حمایت اجتماعی بیشتری دریافت می کنند. هر چه بیشتر سپاسگزار باشید، فشار و استرس کمتری متحمل خواهید شد و حمایت اجتماعی بیشتری برای گذراندن دوران سخت خواهید داشت.

10-تقویت روابط خانوادگی در لحظات حساس

یکی دیگر از فواید شکرگزاری از منظر اجتماعی، تقویت روابط خانوادگی است. قدردانی کودکان از والدین بیمار در برابر افسردگی و استرس محافظت می کند و به عنوان یک مانع درونی عمل می کند.

کودکان خردسال و نوجوانانی که قادر به کشف جنبه های مثبت زندگی هستند، راحت تر با شرایط سخت زندگی مانند بیماری یکی از اعضای خانواده کنار می آیند.

منافع شخصی

قدردانی علاوه بر فواید اجتماعی و عاطفی تأثیرات مثبتی بر شخصیت کلی شما دارد.

11- با سپاسگزاری خوشبین تر شوید!

قدردانی نه تنها باعث می شود دیگران نسبت به ما احساس مثبت تری داشته باشند، بلکه باعث می شود مثبت تری فکر کنیم.

طبق یک مطالعه، قدردانی شما را 5 تا 15 درصد خوشبین تر می کند. در واقع، هر چه بیشتر به آنچه که برای آن سپاسگزار هستیم فکر کنیم، دلایل بیشتری برای سپاسگزاری بیشتر خواهیم یافت!

12- افزایش معنویت

اگر احساس می کنید بیش از حد به این دنیا وابسته هستید یا از نظر روحی در حال مبارزه هستید، قدردانی به شما کمک خواهد کرد. هر چه معنوی تر شوید، سپاسگزارتر خواهید بود و بالعکس!

13- بیشتر مرا ببخش!

یکی دیگر از فواید شکرگزاری کاهش خود محوری است. هر چه بیشتر تشکر کنید، بیشتر می دهید. حتی اگر گیرنده آن غریبه باشد!

14- کاهش مادی گرایی

افراد سپاسگزارتر کمتر مادی گرا هستند. دلیل آن این است که کسانی که برای داشته های خود ارزش قائل هستند کمتر احتمال دارد که چیزهای بیشتری بدست آورند. همچنین باید گفت که این افراد بیشتر از دیگران از زندگی لذت می برند و رضایت بیشتری دارند.

15- امید رو به رشد!

یک مطالعه نشان داد که قدردانی با افزایش امید و خوش بینی افراد ارتباط مستقیم دارد. هرچه قدردانی بیشتری داشته باشید، بیشتر به سمت امید و مثبت اندیشی گرایش دارید.

مزایای اجتماعی

قدردانی مزایای زیادی هم برای کارمند و هم برای کارفرما دارد. البته برخی از مزایای ذکر شده در بالا می توانند مستقیماً روی شغل شما تأثیر بگذارند، اما برخی از مزایا در درجه اول به شغل شما مربوط می شود.

16- مدیران موثرتر شوید!

ظرفیت مدیریت خود را با سپاسگزاری افزایش دهید و تحسین و تشویق دیگران را برانگیزید! می توانید انگیزه خود را به عنوان یک راهنما یا مربی خوب افزایش دهید.

مزایای سپاسگزاری ما را به جلو می برد

17- کسالت را کنار بگذارید و بهتر تصمیم بگیرید!

کسانی که بیشتر سپاسگزار هستند نسبت به دیگران کمتر بی حوصله هستند و کمتر در تصمیم گیری عجله می کنند. هر کسی که در یک شغل پر استرس است می داند که تصمیم گیری برای برآورده کردن خواسته های کوتاه مدت به ندرت به نتیجه شغلی مطلوب منجر می شود.

18- به یافتن معنا و مفهوم در کار کمک کنید

افرادی که در کار خود هدف و معنا پیدا می کنند در طول زندگی خود مؤثرتر و جامع تر هستند. قدردانی راهی برای معنا بخشیدن به کار شماست.

19-مشارکت در کاهش تغییر شغل

تحقیقات نشان داده است که با ابراز قدردانی، افراد احساس تعلق می کنند و در محیط کار مورد استقبال و ارزش قرار می گیرند. این در شروع یک حرفه بسیار مهم است.

20-بهبود سلامت روان در محل کار و کاهش استرس

در یک مطالعه، افرادی که در محل کار تشکر می کردند، استرس و تنش کمتری را در محل کار احساس کردند. علاوه بر این، در مشاغل پر استرس، این کار می تواند به عنوان سدی در برابر نفوذ مشکلات، استرس و نگرانی ها عمل کند.

فواید سلامت جسمانی

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد تمرین قدردانی می تواند سلامت جسمانی شما را بهبود بخشد.

21- با سپاسگزاری علائم افسردگی را کاهش دهید

بر اساس یک مطالعه حیرت انگیز، کسانی که به طور مرتب تشکر می کنند، 35 درصد بیشتر در برابر افسردگی مقاوم هستند.

22- فشار خون خود را کاهش دهید

بیماران مبتلا به فشار خون که حداقل یک بار در هفته تشکر می کردند، کاهش قابل توجهی در فشار خون خود داشتند. اگر قلب سالم می خواهید، از او تشکر کنید!

23- کیفیت خواب را افزایش دهید

یکی دیگر از فواید شکرگزاری بهبود خواب است. اگر کیفیت خواب شما مشکل دارد یا با احساس خستگی از خواب بیدار می شوید، قبل از خواب حتما شکرگزاری کنید.

24- زمان ورزش خود را افزایش دهید

بله این درست است! قدردانی به شما کمک می کند سالم بمانید. این برنامه و رژیم غذایی ممکن است برای کاهش وزن موثر نباشد، اما ثابت شده است کسانی که مرتباً از آنها تشکر می کنند، ورزش بیشتری می کنند. در نتیجه بدن سالم تری دارند.

بیایید فواید شکرگزاری را بدانیم

25- بهبود سلامت جسمانی عمومی

هر چه انسان سپاسگزارتر باشد، از نظر جسمی و حتی روحی سالم تر است. ظاهراً انسانهای قدرشناس و سپاسگزار انسانهای سالمی هستند!

نقش شکرگزاری در بازیابی خود

قدردانی علاوه بر کمک به سلامت جسمانی به بهبودی از بیماری ها و تشخیص بیماری ها کمک می کند. هم برای اعتیاد و هم برای بیماری های جسمی، قدردانی نقش مهمی در کنترل زندگی برای بهبود شرایط دارد.

26- به بهبودی از اعتیاد کمک می کند

قدردانی با تأثیرگذاری بر رشد توانایی ها و سایر مواردی که افراد برای پیشرفت و پیشرفت در زندگی به آن نیاز دارند، به بهبود شرایط و رهایی از این مشکلات کمک می کند.

27- بهبود پس از حوادث و صدمات قلبی

بر اساس مطالعه‌ای در بیمارستان ماساچوست، بیماران قلبی که شکرگزاری را تمرین می‌کنند، از استرس و نگرانی فرار می‌کنند که به بهبود سریع‌تر و بهتر آنها کمک می‌کند.

28- تسهیل روند درمان افسردگی

آخرین فایده ای که در میان فواید شکرگزاری بررسی شد، کمک به روند درمان افسردگی است. به گفته محققان، تمرینات قدردانی همراه با شیوه های بودایی به زن کمک کرد تا از افسردگی بهبود یابد.

کلام پایانی

ما با هم فواید سپاسگزاری را بررسی کردیم و کشف کردیم که چگونه این کار کوچک روزانه می تواند تأثیرات عمیق و مثبتی در زندگی هر فرد داشته باشد.

برنامه ریزی روز شکرگزاری خود را از فردا شروع کنید. لازم نیست به دنبال چیز خاصی باشید. برای شروع و لذت بردن از بدترین فرد یا رویداد اطرافتان کمک بگیرید. کم کم تاثیر این عمل در زندگی شما نمایان می شود و دیگران را نیز در مسیر خود دعوت خواهید کرد.

منبع: https://positivepsychology.com/benefits-gratitude-research-questions/

۵/۵ – (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا