چرا نباید فیلم ببینیم

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا باید زمانی را به فیلم ها و سریال ها اختصاص دهید؟ ما بارها از افراد دیگر این جمله را شنیده ایم که «دوست ندارم فیلم ببینم». علاوه بر این، ما افراد زیادی را ندیده ایم که باور کنند به جای تماشای فیلم، باید وقت خود را صرف خواندن کتاب کنند تا چیزی به دست آورند. افراد بی‌شماری هستند که وجدان‌شان در مواجهه با انواع رسانه‌ها جریحه‌دار می‌شود. زیرا آنها فکر می کنند که زمان خود را صرف آرامش خواهند کرد. چرا باید فیلم ببینیم؟ مزایای تماشای فیلم و سریال چیست؟ اگر بپذیریم که برخی از تصمیمات ما ناشی از عدم آگاهی یا نیمه آگاهی ما از این موضوع است، می توانیم با رسانه های تصویری ارتباط دوستانه تری داشته باشیم.

اگر اهمیت تماشای فیلم را موضوع خود بدانیم، چقدر اطلاعات در مورد چرایی تماشای فیلم داریم؟ اگر تا به حال به دلیلی نیاز داشتید که بعد از یک روز کاری پرمشغله به تماشای فیلم بنشینید و شاهد سرویس این رسانه باشید، به خواندن این مقاله ادامه دهید!

فیلم هایی را که تماشا می کنیم مدیریت کنیم

«هنر رمز و رازی را تداعی می‌کند که بدون آن جهان وجود نداشت» این عبارت از رنه ماگریت، نقاش بلژیکی است. او در این جمله تفاوتی بین هنرها قائل نیست و همه هنرها را لازمه وجود جهان می داند. سینما به عنوان هنر هفتم مملو از تازگی ها و رمز و رازهایی است که مردم به آن نیاز دارند. آیا فکر می کنید وقت آن رسیده است که به جنبه سرگرمی این صنعت مهم نگاه کنید؟ با این حال، ما نمی توانیم آن را باور کنیم. اما این جنبه فقط ظاهر قضیه است. در مجموع، اگر رسانه ها با برنامه اجرا شوند، این پتانسیل را دارند که فواید زیادی به همراه داشته باشند.

برنامه ریزی برای تماشای فیلم به صورت رایگان پیچیده نیست. شاید فکر می کنید این پیشنهاد با توجه به مشکلات و دغدغه های مختلف زندگی سخت و غیرممکن باشد، چه برسد به اینکه بدانید کدام فیلم را ببینید و کدام فیلم را نبینید! باید اضافه کرد که اگر بخواهیم از این کار لذت ببریم و بیشتر از سرگرمی نتیجه بگیریم باید در تماشای فیلم موفق باشیم. دانستن دلایل اهمیت و فواید فیلم ها به خودی خود ما را به سمتی سوق می دهد که تماشای فیلم و پرداختن به آن کار روزمره ما خواهد بود.

ارزیابی ارزش و اهمیت فیلم ها به طور کلی به دو صورت انجام می شود: بررسی های کاربران و نقد منتقدان در مقاله ای دیگر به تفصیل مورد بحث قرار خواهند گرفت. می‌توانید به سایت‌های IMDb و Rotten Tomatoes بروید و نقد فیلم‌ها را بخوانید و آثاری را که امتیاز بالایی دارند برای تماشا انتخاب کنید. گاهی پیش می آید که پس از تماشای فیلمی با نمره بالا، آن را دوست نداشته باشیم. باید در نظر گرفت که این فیلم با امتیاز بالا حاصل رای کاربران یا منتقدان است! ارزیابی منتقدان تخصصی تر و دقیق تر از ارزیابی افکار عمومی است. پس دوست نداشتن فیلمی که منتقدان به آن امتیاز بالایی می دهند ناشی از سلیقه ماست نه کیفیت فیلم.

کم کم با توجه به هر دو رتبه می توانیم فیلم های ارزشمندی را انتخاب کنیم و تماشا کنیم. حتی پس از مدتی در ادامه روند انتخاب فیلم می توان پا را فراتر گذاشت و سایر حوزه های ارزیابی فیلم مانند فهرست فیلم های مورد علاقه سینماگران بزرگ را در نظر گرفت، به تماشای این فیلم ها بنشینیم و دلایل را به دقت سنجید. برای این انتخاب ها اهمیتی که ما برای مدیریت انتخاب فیلم قائلیم صرفاً به دلیل ارزش و کوتاه بودن زمان ماست. «تماشای آشغال» نه تنها وقت ما را تلف می کند، بلکه فرصت صرف وقت برای فیلم های خوب را نیز از ما می گیرد. در مقاله به پنج دلیل برای تماشای فیلم اشاره می کنیم.

چرا باید فیلم ببینیم؟

1. حمایت از هوش هیجانی; اولین سرویس برای تماشای فیلم به عنوان پشتیبانی

تماشای فیلم و سریال برای تقویت هوش هیجانی مفید تلقی می شود. هوش عاطفی یا هیجانی یک اصطلاح جامع است و شامل مهارت های درون فردی و بین فردی می شود. مهارت هایی که فراتر از علوم گذشته است، مانند هوش و مهارت های فنی و حرفه ای. در ادامه برای درک بهتر هوش هیجانی و پاسخ به سوال «چرا فیلم می‌بینیم»، پنج حوزه اصلی آن را بررسی می‌کنیم.

خودآگاهی؛ نظارت بر احساسات و عواطف

داشتن سطح مناسبی از خودآگاهی به ما کمک می کند بر نقاط قوت و ضعف خود تسلط پیدا کنیم. پس از آن بهتر درک خواهیم کرد که چگونه رفتار ما بر دیگران تأثیر می گذارد یا بیشتر به جنبه های سازنده انتقاد دیگران فکر می کنیم.

مدیریت خود؛ مهارت های مدیریت تعارض

خودکنترلی یکی از مهمترین مزایای تماشای فیلم است. اغلب ما یا احساسات خود را سرکوب می کنیم یا آنها را بیش از حد و بدون محدودیت ابراز می کنیم. با افزایش هوش هیجانی، یاد می گیریم که چه زمانی باید خودکنترلی را تمرین کنیم و چه زمانی به جای سرکوب احساسات خود را به شیوه ای کنترل شده ابراز کنیم.

انگیزه شخصی؛ بدون توقف بر موانع غلبه کنید

ناامیدی مانند بسیاری از فراز و نشیب ها در زندگی هر یک از ما می آید و می رود. افراد با هوش هیجانی بالا با تکیه بر انگیزه درونی و جاه طلبی خود برای غلبه بر ناملایمات، لحظات و روزهای ناامیدی را با خوش بینی و انعطاف پذیری مواجه می کنند.

آگاهی دیگر؛ همدلی و درک متقابل

همانطور که همه ما دوست داریم دیگران عواطف و احساسات ما را بشناسند و درک کنند. دیگران در ازای آن به آن نیاز دارند! آنها هم مثل ما نیاز به همدردی دارند و رسیدن به این درک مستلزم افزایش هوش هیجانی است که یکی از مزایای مشاهده است.

مدیریت دیگر؛ لذت مشارکت و اجتناب از تخریب دیگران

معجزه هوش هیجانی بالا ما را به سمتی هدایت می کند که بتوانیم رابطه ای مبتنی بر سازش و اعتماد در کار و زندگی خود ایجاد کنیم. با برخورداری از هوش هیجانی بالا، ترجیح می دهیم از تخریب همراهان و همکاران خود اجتناب کنیم تا تعاملات مبتنی بر احترام برقرار کنیم. با این همه خوبی، آیا هنوز در این فکر هستید که چرا باید فیلم ببینیم و تماشای فیلم چه فایده ای دارد؟

پشتیبانی از هوش هیجانی؛ یکی از مزایای تماشای فیلم

هر فیلم یک تمرین است. هر بار یک قدم به جلو در هوش هیجانی

با نگاهی به حیطه های پنج گانه هوش هیجانی متوجه شدیم که کیفیت زندگی ما در تمام ابعاد آن مانند سلامت جسمانی، سلامت روان و … ارتباط مستقیمی با هوش هیجانی ما دارد. هر زمان که یک فیلم خوب تماشا می کنیم، می توانیم به دنبال سرنخ هایی در مورد ضعف یا قوت هر یک از پنج حوزه هوش هیجانی شخصیت های فیلم باشیم.

وقتی تاثیر این ضعف ها و نقاط قوت را در قهرمانان فیلم می بینیم، نسخه ای برای او در ذهن خود می نویسیم: “تسلیم نشو، وقت آن است که از سرکوب احساسات خود دست برداری، دست از تضعیف همکار خود بردارید و…”. بی شمار برای هر یک از شخصیت‌های فیلم موقعیت‌هایی پیش می‌آید و ما برای آن‌ها پیشنهادی داریم، در پایان تماشای فیلم، کار ما با خودمان تازه شروع شده است؛ زیرا نمی‌خواهیم پایانی مشابه شخصیت اصلی را تجربه کنیم. از فیلمی که ناامید ماند و تکان نخورد!اینها همه فواید تماشای فیلم است که می توانیم در پاسخ به سوالات بی شمار دیگران درباره «چرا فیلم می بینیم» به آن ها بگوییم!

سه فیلم ارزشمند برای درک اهمیت هوش هیجانی پیشنهاد کنید

چرا باید فیلم ببینیم؟ این که در خانه نشسته ایم اما در یک سفر هیجان انگیز به دور دنیا می رویم و تجربه ای متفاوت داریم، قدرت تماشای فیلم است. افزایش تولید فیلم های مرتبط با هوش هیجانی در سال های اخیر نشان دهنده اهمیت هوش هیجانی است. در ادامه فیلم هایی با محوریت هوش هیجانی ارائه می کنیم. اگر این سه فیلم را ندیده اید، پیشنهاد می کنیم آن ها را سریع تماشا کنید.

سخنرانی شاه

پس از مرگ شاه جورج پنجم، پسر بزرگش از سلطنت کناره گیری کرد و آلبرت به پادشاهی جورج ششم رسید. شاهزاده آلبرت از یک مشکل مداوم رنج می برد. لکنت زبان. در این میان شاهزاده باید برای مهم ترین سخنرانی خود برای ملت آماده شود!

نمایی از کالین فرث در سخنرانی پادشاه

یک روح زیبا

فیلم «ذهن زیبا» بر اساس زندگی پروفسور جان نش، نابغه ریاضی ساخته شده است. جان نش که از اسکیزوفرنی پارانوئید رنج می برد، درگیر مشکلات ناشی از توهماتش است. شخصیت جان به جای غوطه ور شدن در دنیای تاریک ذهن متوهم خود، تصمیم می گیرد با پذیرش بیماری خود با آن مبارزه کند. او در نهایت برنده جایزه نوبل خواهد شد!

پوستری از فیلم ذهن زیبا با بازی راسل کرو

رستگاری در شاوشنک رستگاری در شاوشنک

چند دقیقه ای از فیلم “رستگاری در شاوشنک” نمی گذرد که اندی دوفرین به جرم قتل به زندان ایالتی شاوشنک محکوم می شود و با وجود تلاش دوفرین برای اثبات بی گناهی خود راهی زندان می شود. زندانی که استعاره ای از زندگی است. دستاوردهای بشری مانند امواج دریا به انسان داده نمی شود، همه چیز مانند قطره قطره چکان به ما داده می شود و اگر امیدی به مقاومت نباشد، نابود خواهیم شد!

این فیلم ها می توانند در نحوه تعامل ما با دیگران مفید باشند. به علاوه، آنها چیزهای زیادی درباره خودمان به ما می آموزند. با داشتن برنامه ریزی دقیق برای تماشای یک فیلم جدید یا یک سریال روزانه یا فیلم های مهم دنیا و تاریخ، می توانیم توانایی های هوش هیجانی خود را توسعه دهیم و با رشد آن، سایر جنبه های زندگی نیز توسعه می یابد. حالا دوباره از خود می پرسید: چرا باید فیلم ببینیم؟

اجرای تیم رابینز و مورگان فریمن در Shawshank Redemption

2. تقویت قوه تخیل; تماشای فیلم به صورت ابزاری دومین سرویس این رسانه است

حالا که یکی از فواید تماشای فیلم را می دانید، به سراغ دلیل دوم برای تماشای فیلم می رویم. تخیل مادر خلقت است. فیلم ها به ما کمک می کنند ذهن خود را تیز نگه داریم. با داشتن ذهن آگاه می توانیم آن را به گونه ای تنظیم کنیم که در نوآوری و خلقت بسیار موفق تر باشیم. زیرا حقایق با تخیل ذهن خودآگاه شکل می گیرند.

سه فیلم برای نشان دادن اهمیت تخیل پیشنهاد کنید

تخیل ظرفیتی برای بازنمایی ذهنی است. کنجکاوی را مبنای رشد تخیل می دانند و بدون کنجکاوی بی حرکت هستیم و نمی توانیم ذهن و سیستم اعتقادی خود را گسترش دهیم. با کنجکاوی در مورد دنیای سینما، می توانیم افق های خود را در مورد آنچه ممکن است گسترش دهیم. پس با تماشای رایگان فیلم شروع به گسترش افق دید خود کنید!

گزارش اقلیت

داستان فیلم «اقلیت» در آینده اتفاق می‌افتد. آینده ای انتزاعی و منزوی. داستان فیلم در مورد سیستمی است که وقوع یک جنایت را پیش بینی می کند، سپس رهبران قبل از وقوع آن را متوقف می کنند. اما آیا سیستم ها گول نمی خورند؟!

صحنه ای از فیلم گزارش اقلیت

مریخی لو مارتین

در فیلم «مریخی»، مارک واتنی فضانوردی است که به دلیل اتفاقاتی در سیاره مریخ گیر افتاده است. مارک باید از تمام توانایی های خود استفاده کند تا وضعیت خود را به مرکز کنترل پرواز سیاره گزارش دهد و کمک بگیرد. حتی اگر تنها حامی او از این نظر نبوغش باشد!

صحنه ای از فیلم مریخی

بین ستاره ای بین ستاره ای

داستان فیلم بین ستاره ای مبارزه بشریت برای بقا را نشان می دهد. برخی از فضانوردان به دنبال خانه جدیدی برای بشریت هستند. این فیلم منظره ای از آینده پسا آخرالزمانی است. آینده ای که در آن بشریت توسط طوفان های گرد و غبار تهدید می شود و آخرین محصولی که می توان کشت و برداشت کرد ذرت است!

هر بار که فیلم جدیدی را تماشا می کنیم، انگار در حال تماشای بخشی از جهان هستیم. چند وقت یکبار به صورت آنلاین فیلم تماشا می کنید؟ آخرین باری که به دنیا نگاه کردی یادت هست؟ آخرین باری که خواب دیدی و خودت را در دنیای دیگری یا دنیای دیگری دیدی کی بود؟ در ادامه مقاله چرا فیلم می بینیم به سومین دلیل تماشای فیلم و سریال می پردازیم.

صحنه ای از فیلم بین ستاره ای

3. فیلم تماشا کنید. بهبود خلق و خوی درونی و کاهش اضطراب

یکی از مزایای تماشای فیلم این است که تماشای فیلم به بهبود خلق و خو و کاهش اضطراب کمک می کند. تماشای یک فیلم یا سریال و خواندن نقد سریال پس از تماشای آن به شما این امکان را می دهد که به طور موقت از اضطراب های زندگی روزمره فرار کنید که باعث کاهش اضطراب می شود. آیا تا به حال متوجه شده اید که تماشای آنلاین فیلم چگونه استرس شما را کاهش می دهد و در نتیجه عضلات شما شل شده و تنش شما کاهش می یابد؟ همه این اتفاقات بر عهده هورمونی به نام «کورتیزول» است که به هورمون استرس معروف است. هر بار که به تماشای فیلم جدید می نشینیم، این هورمون کاهش می یابد و در نتیجه استرس ما کاهش می یابد.

بارها کلمه دوپامین را از زبان افراد مختلف شنیده ایم. اما چرا در یک مقاله غیرپزشکی به دوپامین اشاره شده است؟ دلیل آن این است که تماشای فیلم باعث افزایش سطح دوپامین می شود. دوپامین یک انتقال دهنده عصبی است که احساسات را تنظیم می کند. با افزایش سطح دوپامین، خلق و خوی ما بهبود می یابد و احساس شادی و طراوت می کنیم.

پنج فیلم برای بهبود خلق و خو و کاهش سطح استرس پیشنهاد دهید

زندگی روزمره هر یک از ما عاری از استرس و تنش نیست. بیشتر اوقات ما به دنبال راهی برای فرار از این تنش‌ها و استرس‌ها، حتی موقتی هستیم، اما نمی‌دانیم چه کنیم. پیشنهاد ما این است که وقت خود را با فیلم بگذرانید. تجربه ای که به محض اینکه اتفاق بیفتد آن را رها نمی کنید و البته اگر یکی از شما بپرسد چرا فیلم می بینیم؟ ” از تجربه خود به او بگویید. در ادامه پنج فیلم مرتبط با بهبود خلق و خو و کاهش استرس را ارائه می دهیم. اگر این فیلم ها را ندیده اید، پیشنهاد می کنیم در اسرع وقت آن ها را تماشا کنید.

ستاره ای متولد می شود

در فیلم «ستاره ای متولد می شود» با یک درام عاشقانه موزیکال روبرو می شوید; فیلمی با بازی بردلی کوپر و لیدی گاگا. یک نوازنده (بردلی کوپر) معتاد به الکل و مواد مخدر خواننده جوانی (لیدی گاگا) را کشف کرده و عاشق او می شود. این فیلم به افسردگی می پردازد، از عشق می گوید و اعتیاد و اثرات آن را نشان می دهد.

بازی لیدی گاگا و بردلی کوپر در فیلم A Star Is Born

دنیای نمو

استودیوی انیمیشن پیکسار با ساخت Finding Nemo مضامینی مانند عشق خانوادگی، اراده و انعطاف پذیری را به ما نشان می دهد. یک دلقک ماهی محافظه کار به نام مارلین را می بینیم که در جستجوی پسرش نمو، سفری به اقیانوس را آغاز می کند.

صحنه ای از انیمیشن Finding Nemo

زندگی مخفی حیوانات خانگی

در فیلم «زندگی مخفی حیوانات» داستان سگی به نام مکس را خواهیم دید که در نیویورک گم می شود و برای یافتن راه خانه سفری را آغاز می کند. The Secret Life of Animals فیلمی پر از سرگرمی و طنز است که حال ما را خوب می کند.

نمایی از انیمیشن The Secret Life of Animals

LaThe Earth

«لالالند» یک فیلم موزیکال عاشقانه به کارگردانی دیمین شزل است که یکی از بهترین فیلم‌های رمانتیک محسوب می‌شود. لالا لند در نقش رایان گاسلینگ و اما استون به ترتیب در نقش پیانیست جاز و هنرپیشه مشتاقی که در لس آنجلس رویاهای خود را دنبال می کنند با هم آشنا می شوند و عاشق می شوند. Lalaland با موسیقی شاد و اجراهای قدرتمند در انتظار شماست.

نمایی از اجرای رایان گاسلینگ و اما استون در لالالند

دنبال خوشبختی رفتن

با تماشای فیلم «تعقیب خوشبختی» با فیلمی الهام‌بخش مواجه می‌شویم که به موضوعاتی چون استقامت، امید و شجاعت در مواجهه با سختی‌ها می‌پردازد. درام بیوگرافی با بازی ویل اسمیت. ویل اسمیت در نقش کریس گاردنر، یک فروشنده بی خانمان که تمام پس انداز خود را صرف اسکنرهای قابل حمل تراکم استخوان کرد. او در نقش یک پدر مجرد با ناملایمات روزگار مبارزه می کند تا زندگی خوبی را برای خود و پسرش تضمین کند.

نمایی از ویل اسمیت در فیلم The Pursuit of Happyness

با دیدن یک فیلم خوب از زندگی روزمره فرار کنید

بعضی روزها تنها چیزی که نیاز داریم زمان استراحت و استراحت است. وقت آن است که از تنش و اضطراب خلاص شویم تا خلق و خوی خود را بهتر کنیم. سپس به دنبال زمانی برای دور شدن از روال روزمره زندگی و استراحت می گردیم. ما می خواهیم برای چند ساعت از وظایف و مسئولیت های مختلف خود فرار کنیم و فیلم ها به عنوان یک درمان عالی عمل می کنند. تماشای آنلاین فیلم راهی آسان برای فرار از افکاری است که باعث استرس و نگرانی می شود و ما را از نگرانی ها و فشارهای روزمره دور می کند. با این همه مزایای تماشای فیلم، چه انتظار دیگری از تماشای فیلم دارید؟

4. تماشای فیلم; مبنایی برای تحریک توانایی های شناختی

تحریک توانایی های شناختی نوعی تمرین ذهنی است. تماشای یک فیلم جدید ویژگی تحریک توانایی های شناختی ما مانند ادراک، توجه و حافظه را دارد. هر بار که فیلمی را تماشا می کنیم، اطلاعات دیداری و شنیداری زیادی ارائه می شود که ذهن ما باید آنها را پردازش، تشخیص و به طور موثر حفظ کند. تماشای یک فیلم قدرت انتقادی و تحلیلی ما را فعال می کند و هر بار که با یک طرح و تعدادی شخصیت در یک فیلم مواجه می شویم، تفکر انتقادی و مهارت های تحلیلی ما مورد آزمایش قرار می گیرد. حالا دوباره از خود می پرسید: چرا باید فیلم ببینیم؟

سه فیلم مهیج پیشنهاد کنید که ما را به فکر کردن تشویق کند

وقتی به تماشای یک فیلم جدید می نشینیم، دائماً طرح داستان را تجزیه و تحلیل می کنیم، انگیزه های شخصیت ها را رمزگشایی می کنیم و پیش بینی می کنیم که داستان چگونه پیش می رود. سه فیلم پیشنهادی به مسائل پیچیده می‌پردازند، دیدگاه‌های جدیدی را ارائه می‌کنند و بینش‌های قابل تأملی را در مورد تجربه انسانی به ما نشان می‌دهند. این به نوبه خود با ارزیابی مضامین و ایده های ارائه شده و در نظر گرفتن اهمیت آنها، تفکر انتقادی و مهارت های تحلیلی ما را تحریک می کند. علت تماشای فیلم اعتیاد به فیلم نیست. مهارت های تحلیلی خود را افزایش دهید. در مطالب بعدی به اصول روانشناسی تماشای فیلم نیز خواهیم پرداخت.

بازی تقلید

فیلم جذاب «بازی تقلید» داستان ریاضیدان معروف آلن تورینگ را روایت می کند. در این فیلم با زندگی آلن و همچنین عمل خارق العاده او در شکستن ماشین انیگما روبرو هستیم که در طول جنگ جهانی دوم انجام داد. با تماشای این فیلم بینشی در مورد نحوه تفکر و انجام کار این ریاضی دان به دست می آوریم و با سهم او در زمینه ریاضیات و علوم کامپیوتر آشنا می شویم. در نهایت، تماشای این فیلم برای تحریک عقل، تشویق تفکر انتقادی و پرورش درک عمیق تر از پیشرفت های علمی عالی است.

نمایی از بندیکت کامبربچ در فیلم بازی تقلید

ایجاد

در فیلم “Inception” با ایده های پیچیده ای در مورد ماهیت واقعیت، رویاها و روانشناسی انسان روبرو خواهیم شد. این چیزی است که Inception به ما ارائه می دهد. این فیلم نمونه ای عالی از تحریک توانایی های شناختی است. زیرا ما را به چالش می کشد که واقعاً در مورد آنچه در حال وقوع است فکر کنیم و چه چیزی واقعی است و چه چیزی نیست. این فیلم جذاب را با دقت و تمرکز زیاد تماشا کنید. زیرا منظور از تفکر انتقادی شما برای دنبال کردن داستان و درک مفاهیم ارائه شده است.

پوستر فیلم آغازین

ماتریکس

فیلم «ماتریکس» که یکی از بهترین فیلم‌های اکشن نیز محسوب می‌شود، به مفهوم هوش مصنوعی و امکان آینده‌ای دیستوپیایی (دودویی – آینده‌نگری و آینده‌نگر) می‌پردازد که در آن ماشین‌ها انسان‌ها را کنترل می‌کنند. در این فیلم او مقیاس درک انسان را زیر سوال می برد، ماهیت خود واقعیت را به شیوه ای بصری خیره کننده زیر سوال می برد و ما را تشویق می کند که به طور انتقادی درباره رابطه بین فناوری، آگاهی و واقعیت فکر کنیم.

صحنه ای از فیلم ماتریکس

یک تمرین ذهنی را تجربه کنید و ایده های جدید را کشف کنید

چرا فیلم تماشا کنیم؟ یکی از فواید تماشای فیلم این است که ادراک و قدرت فکر ما را به چالش می کشد. سه فیلم ارائه شده نمونه های بسیار خوبی از فیلم هایی هستند که از نظر شناختی مخاطبان خود را تحریک می کنند. این فیلم ها نه تنها با داستان های زیبا و جلوه های بصری جذاب خود ما را سرگرم می کنند، بلکه ما را به تفکر انتقادی و کشف مفاهیم پیچیده دعوت می کنند. سه فیلم ارائه شده، با تکیه بر زمینه های مختلف مانند علم، فناوری، فلسفه و روانشناسی، تجربه قابل توجه و محرکی را به نمایش می گذارند که تأثیری ماندگار بر جای می گذارد. تماشای این فیلم ها نه تنها به معنای فرار از روزمرگی برای چند ساعت است، بلکه فرصتی است برای تمرین ذهن و وسعت بخشیدن به افق دیدمان. بنابراین اگر به دنبال گسترش دانش و کشف ایده های جدید هستید، این فیلم ها بهترین مکان برای شروع هستند.

5. کشف تنوع فرهنگ ها و سنت ها از طریق سینما

چرا باید فیلم ببینیم؟ هر فیلم فرهنگی را برجسته می کند و ما با تماشای فیلم ها ارزش ها، تاریخ و هنجارهای این فرهنگ ها را بهتر درک می کنیم. چرا فیلم تماشا کنیم؟ فیلم ها ابزاری عالی برای نمایش تنوع فرهنگی و آموزش مخاطبان درباره فرهنگ ها و سنت های مختلف در سراسر جهان هستند. سینماهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی هر یک از ما را به درک بیشتری از فرهنگ‌های مختلف می‌رسانند و بنابراین ما برای گسترش چشم‌انداز، قدردانی از تنوع و ایجاد پذیرش و تحمل بیشتر در درون خود مجهزتر می‌شویم. اگر کسی این دلیل برای تماشای فیلم را دست کم نگیرد، اتفاقات خوبی در دنیا رخ خواهد داد.

پیشنهاد سه فیلم که دریچه ای جدید به روی فرهنگ های دیگر می گشاید

تماشای فیلم هایی که تنوع فرهنگی را بررسی می کنند، راهی جذاب برای یادگیری فرهنگ ها و سنت های مختلف است. این فیلم ها دیدگاهی منحصر به فرد و دقیق از مبارزات و پیروزی های تجربه شده در فرهنگ های مختلف را ارائه می دهند.

باشگاه شادی شانس

«باشگاه خوش شانس» فیلمی بر اساس رمانی به همین نام اثر امی تان است. The Lucky Club داستان چهار زن چینی-آمریکایی و روابط آنها با مادران مهاجرشان از چین را روایت می کند. این فیلم به بررسی شکاف فرهنگی بین دو نسل و نحوه غلبه بر آن می پردازد. در این فیلم می‌بینیم که چگونه ارزش‌های فرهنگی با هم برخورد می‌کنند، اما در نهایت منجر به درک و ارتباط عمیق‌تر می‌شوند.

صحنه ای از فیلم باشگاه شادی

کمک

داستان فیلم The Help در جکسون ایالت می سی سی پی می گذرد. در فیلم کمک، شاهد مبارزات خدمتکاران آمریکایی آفریقایی تبار و روابط آنها با کارفرمایان سفیدپوست خود در طول جنبش حقوق مدنی هستیم. در این فیلم دیدنی شاهد بی عدالتی و تبعیض هایی بودیم که آمریکایی های آفریقایی تبار در این مدت با آن مواجه بودند و چگونه می توان بر این تبعیض ها غلبه کرد. این فیلم بینشی در مورد فرهنگ، هنجارها و ارزش های جامعه آفریقایی آمریکایی ارائه می دهد.

نمایی از فیلم “کمک”.

میلیونر زاغه نشین

در فیلم «میلیونر زاغه نشین» با داستان زندگی پسری به نام جمال مالک مواجه می شویم که در خیابان های بمبئی هند بزرگ شده است. این فیلم واقعیت های خشن فقر، فساد و خشونت را نشان می دهد، اما قدرت امید و اراده را نیز برجسته می کند. فیلم میلیونر زاغه نشین نمایی منحصر به فرد از فرهنگ و سنت های هند را نشان می دهد.

صحنه ای از فیلم میلیونر زاغه نشین

برای داشتن دنیایی هماهنگ تر، همدلی و تفاهم ایجاد کنید

چرا فیلم تماشا کنیم؟ دلیل تماشای فیلم ها این است که به ما می فهمانند که روش های متفاوتی برای تفکر و زندگی در دنیای ما وجود دارد و باید همیشه به تنوع احترام گذاشت. ما قصد داریم با یادگیری و قدردانی از فرهنگ های دیگر، درک و شفقت بیشتری به دست آوریم و تعصب و تبعیض را کاهش دهیم. حتی با تماشای بهترین فیلم های جنگ جهانی اول و دوم می توانیم فرهنگ های مختلف جهان را درک کنیم.

به طور خلاصه، اگر بخواهم توضیح دهم که چرا فیلم می بینیم، این پاسخ را می دهم: “فیلم ها فرصت های عالی برای آشنایی با فرهنگ ها و سنت های مختلف در سراسر جهان را در اختیار ما قرار می دهند.” با تماشای کلی فیلم های مختلف جهان، همدلی و درک ایجاد می شود. ، منجر به ارتباط و همکاری بهتر بین فرهنگ ها، پذیرش و قدردانی از تفاوت های ما و در نهایت، جهانی بردبارتر و بردبارتر می شود.

فیلم ها این قدرت را دارند که جنبه های مختلف زندگی را به ما بیاموزند و ما بدون پرداخت هزینه، تاثیرات و پیامدهای تصمیمات، افکار و اعمال شخصیت ها را بر زندگی آن ها می بینیم. در پایان فیلمی که شخصیت به دلیل یک تصمیم بد به پایان غم انگیزی می رسد، در حالی که برای او ناراحت هستیم، احساس آرامش می کنیم. همه خوشحالیم چون اتفاق بدی برای قهرمان فیلم افتاده و برای ما نخواهد افتاد. شخصیت فیلم را هم تحسین می کنیم که به لطف تلاش و پشتکارش به سطح خاصی می رسد یا بر مشکلات غلبه می کند. ما همچنین می‌خواهیم وقتی با مشکلاتی از این دست مواجه می‌شویم دست از تلاش برنداریم.

برای تماشای فیلم های جذاب و خاطره انگیز به سینما بروید

قدرت جادویی فیلم ها هرگز متوقف نمی شود!

در این مقاله ۵ دلیل برای تماشای فیلم و مزایای تماشای فیلم به شما گفته ایم. به طور کلی، واضح است که تماشای یک فیلم یا سریال با حمایت از هوش هیجانی، تقویت قوه تخیل، بهبود خلق و خو، ارائه محرک های شناختی و باز کردن جهان برای درک فرهنگ های متنوع آن، طیف وسیعی از مزایای را به همراه دارد که فراتر از سرگرمی های ساده است.

ثابت شده است که فیلم ها وسیله ای ارزشمند برای سرگرمی و آموزش هستند. بنابراین، به جای نادیده گرفتن آنها، باید آنها را برای همه چیزهایی که ارائه می دهند در آغوش بگیریم. امیدوارم این مقاله پاسخ مناسبی باشد تا جدای از پاسخ به این سوال که چرا باید فیلم ببینیم، تماشای فیلم و سریال برای شما به یک عادت روتین تبدیل شود. تماشای آنلاین فیلم در صورت انجام صحیح و اصولی نتایج بسیار خوبی خواهد داشت!

چرا فیلم تماشا کنیم؟ تماشای فیلم چه تاثیری بر زندگی انسان دارد؟ شاید این سوال مهمی باشد که امروزه کمتر در مورد آن صحبت می کنیم، اگرچه سوالی حیاتی است، زیرا در زندگی روزمره بارها با این سوال مواجه می شویم، اما دلایل زیادی برای تماشای فیلم وجود دارد که یکی از آنها این است که ارتباط مستقیم سینما و زندگی در زندگی روزمره ما. پس اطلاعات خود را دنبال کنید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر صحبت کنید.

پیوند مستقیم سینما و زندگی

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا ما فیلم می بینیم یا اینکه فیلم و زندگی می توانند رابطه ای با هم داشته باشند، اما من باید به این سوال پاسخ دهم که این دو مکمل یکدیگر هستند و دلیل این جمله را دقیق تر توضیح می دهم. اگر دقت کرده اید اکثر اوقات افراد بعد از کار یا در مهمانی ها و به طور کلی در زندگی شخصی خود به دنبال لذت هستند، پس برای داشتن هزینه کم و آرامش و لذت چه باید کرد؟ من تماشای یک فیلم را انتخاب می کنم زیرا ارزان ترین راه است و همچنین به دلیل لذت بخش و آموزنده است.

حالا می خواهیم بیشتر روی تماشای فیلم و تاثیرات آن در زندگی تمرکز کنیم. ما قبلاً متوجه شده ایم که یکی از راه های لذت بردن از زندگی می تواند تماشای فیلم باشد، اما این تنها دلیل تماشای فیلم نیست، دلایل زیادی وجود دارد که می خواهیم آنها را به ترتیب فهرست کنیم. :

همگونی با فیلم

سفر در حین تماشای فیلم

با فرهنگ های مختلف آشنا شوید

آموزش های مختلف بر اساس سبک های فیلم

دنیای واقعی را رها کنید و وارد دنیای رویاها شوید

و…

همگونی با فیلم

اکثر مردم با دیدن فیلم بی اختیار می خندند یا گریه می کنند، این همذات پنداری با شخصیت ها و موضوع این فیلم است و گاهی این همذات پنداری و توجه به احساسات ما از طریق فیلم هایی که می بینیم می تواند تاثیر زیادی در اردیبهشت داشته باشد. این زندگی ما را دارد زیرا احساسات بخشی از وجود انسان است که زندگی ما را زیباتر می کند و در نهایت این دنیای احساسات (حواس پنج گانه) انسان را کامل می کند که در نهایت در زندگی و گذر زمان بسیار مؤثر است. در این قسمت متوجه شدیم که همدلی یا درک احساساتمان یکی از ویژگی های تماشای فیلم است. خوب، موضوع مهمی که در قسمت بعدی باید به آن توجه کنیم، سفر در حین تماشای فیلم است.

سفر در حین تماشای فیلم

چرا فیلم تماشا کنیم؟ آیا ما به آن نیاز داریم؟

اما موضوع جذاب و جالبی که باعث شد در تماشای فیلم و اهمیت دادن به زندگی به خوبی پاسخ دهیم، موضوع شیرین سفر در حین تماشای فیلم است، زیرا با دیدن فیلم با مکان های مختلف آشنا می شویم که این سوال مهمی است که باید پرداخت. توجه داشته باشید، زیرا اکثر ما انسان ها در زندگی روزمره خود گیر کرده ایم یا بسیار مشغول و کار می کنیم. و ما زمان یا شرایط سفر نداریم، پس به نظر شما با این شرایط چه کنیم؟

آیا باید غمگین و غمگین برویم و در گوشه ای از خانه گریه کنیم که شرایط سفر را نداریم؟ خیر، ما می توانیم در چنین شرایطی سفر کنیم زیرا با دیدن فیلم شما وارد دنیای جادویی تصاویر می شوید و در آنجا قدرت سفر به هر نقطه از دنیا را دارید، بنابراین این نکته نیز نکته مهمی است که باید به آن اشاره کرد. اما تجربه فرهنگ های مختلف با تماشای فیلم موضوع بعدی ماست.

با تماشای فیلم با فرهنگ های مختلف آشنا شوید

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام تماشای فیلم می توان به آن اشاره کرد، موضوع آشنایی با فرهنگ های مختلف است. ما انسان ها همیشه در طول زندگی خواهان دانش هستیم زیرا یادگیری ما را به مراحل بالاتر انسان بودن می برد و باید این کار را انجام دهیم. به این نکته توجه کنید که هر چه بیشتر یاد بگیریم بهتر می توانیم انتخاب کنیم و این باعث می شود با فرهنگ های متنوع دنیای اطرافمان بیشتر آشنا شویم.

حال می توان با دیدن فیلم های فراوان به فرهنگ های آنها اشاره کرد و نکات مثبت آن فرهنگ ها را آموخت و از آنها برای تاثیرگذاری بهتر استفاده کرد، پس پس از پایان این مقاله به فرهنگ هایی که در فیلم ها وجود دارد بازگردیم. ببینیم باید بیشتر توجه کنیم و نقاط ضعف این فرهنگ ها را پیدا کنیم و در طول زندگی از آنها استفاده نکنیم تا زندگی شاد و دلپذیری داشته باشیم، اما نکته مهم بعدی که باید به آن توجه کنیم این است که تماشای فیلم راهی است موفقیت . بنابراین با دانش ترک کنید تا به بخش بعدی بروید.

تماشای فیلم راهی برای موفقیت است

می خواهم در مورد یک موضوع جدی با شما مخاطبان عزیز صحبت کنم و این موضوع موفقیت است. موفقیت می تواند تنها دلیل زندگی ما باشد، البته نه همه، برخی افراد، زیرا ما انسان ها همیشه جاه طلب هستیم و همین دلیلی است که ما را به سمت یافتن اهداف و رویاهایمان سوق می دهد و ما را به سوی رسیدن به آن سوق می دهد. برای موفقیت، اکنون بحثی وجود دارد که باید در نظر بگیریم: آیا فکر می کنید تماشای فیلم بر موفقیت ما تأثیر می گذارد؟

اجازه دهید کمی شما را به چالش بکشم زیرا سوالات زیادی خواهید داشت و یافتن پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا معنی تماشای فیلم را بهتر درک کنید. با خواندن این مقاله متوجه مشکلات زیادی می شویم که باید به آنها توجه می کردیم.

قبل از اینکه بحث لذت بردن از فیلم را مطرح کنیم، اما لذت بردن همه چیز نیست، تماشای فیلم‌هایی در ژانرهای مختلف باعث می‌شود بیشتر متوجه اشتباهات یا راه‌حل‌هایی که در فیلم می‌بینیم باشیم، مثالی بزنم. در فیلم هایی که می بینید افراد به اشتباه مسیرهای نامناسبی را طی می کنند و زندگی شان تباه می شود یا افرادی را می بینیم که با وجود رنج های فراوان تلاش می کنند و در این قسمت یاد می گیریم که امیدوار باشیم.

حرف من را می فهمید، من سعی می کنم به شما بگویم همان مشکلاتی که در فیلم ها می بینیم مانند پازلی است که در مسیر موفقیت به ما کمک می کند و مهم این است که گاهی اوقات صدای دیگران را نمی شنویم زیرا اکثر الان نصیحت هست و جوان های نسل امروزی از نصیحت متنفرند اما وقتی فیلمی را می بینند چون توصیه ای ندارد به راحتی آن را می پذیرند و برای موفقیت و داشتن زندگی خوب از آن استفاده می کنند و دلیلش هم همین است. تماشای فیلم نکته مهمی است

حالا که فهمیدی چرا می گویم فیلم دیدن نکته مهمی است که کمتر به آن اشاره می شود، حالا امیدوارم تو زین به تماشای فیلم های مناسب بنشینی و به این نکات مهمی که گفتم بیشتر توجه کنی. اما به بحث بعدی حتما توجه کنید که کدام فیلم ها را ببینیم؟ پس با ما همراه باشید تا با خیال راحت فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید.

چه فیلم هایی ببینیم؟

همانطور که می دانید فیلم های امروزی به ژانرهای مختلفی مانند: ترسناک، طنز، درام، عاشقانه، تراژدی، انگیزشی و … تقسیم می شوند. آنچه در انتخاب فیلم مهم است سلیقه شما دوستان عزیز است. دوستان یه چیزی رو باید بهتون بگم که در این مرحله باید دقت کنید، فاکتورهایی که در قسمت های بالا براتون توضیح دادم برای انتخاب درست برای تماشای فیلم اعمال میشه چون میتونه روی شخصیت شما تاثیر بذاره. تأثیر منفی خواهد داشت و شما را از انسانیت خارج می کند.

پس انتخاب شما و تماشای فیلم های مختلف باید در شخصیت شما تاثیر مثبت داشته باشد، آن وقت است که می توان گفت فیلمی مناسب، آموزنده و لذت بخش بوده است. پس مطمئن شوید که در انتخاب خود دقت کنید زیرا افرادی بوده اند که در حین تماشای فیلم های نامناسب جان خود را از دست داده یا دیگران را مجروح کرده اند، بنابراین برای انتخاب فیلم مناسب به نکته آخر ما توجه کنید، یعنی: با توجه به سن مورد نظر فیلم تماشا کنید.

با توجه به سن مورد نظر خود فیلم تماشا کنید

موضوع پایانی و مهم برای تماشای فیلم، موضوع سن افراد است، زیرا افراد در هر سنی باید فیلم ها و موضوعات مرتبط با سن مورد نظر خود را تماشا کنند، زیرا فیلم ها می توانند اثرات مخربی بر روی افراد داشته باشند که این قوانین را زیر پا بگذارند، پس حتما توجه داشته باشید. که اگر می خواهید برای فرزندانتان یا برای خود و خانواده تان فیلمی انتخاب کنید، فیلم های مناسب سن و سن باشد که مشکلی ایجاد نکند.

اینها سوالاتی بود که مثل یک پازل، اگر آنها را انجام دهید و به این کلمات توجه کنید، می توانید فیلم مناسبی ببینید، از آن درس بگیرید و از دین آن لذت ببرید. از اینکه با سایت باوهری تا اینجای کار آمدید متشکریم و امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

کلر تورپ

بی بی سی

منبع تصویر، اعتبار: Alamy

با وجود سرگرمی های زیادی که در دنیای امروز در دسترس ماست، هنوز نمی توانیم در برابر تماشای مجدد فیلم های قدیمی مورد علاقه خود مقاومت کنیم. چرا باید فیلم های مشابه را بارها و بارها تماشا کنیم؟

در این دوره، یعنی دوران اوج تولیدات سینمایی و تلویزیونی، ظاهراً آدم چندان اهمیتی به یافتن اثری نمی‌دهد که تا به حال ندیده باشد. نه تنها تعداد نسخه‌های جدید بیشتری از همیشه وجود دارد، بلکه تماشای فیلم در اینترنت به این معنی است که می‌توانیم از بین هزاران فیلم انتخاب کنیم بدون اینکه مجبور باشیم از روی مبل بلند شویم. شما می توانید هر شب چیز جدیدی ببینید و همچنان فیلم های زیادی را خواهید دید که ندیده اید. سوال این است: چرا بسیاری از ما تصمیم می گیریم به تماشای فیلم هایی که قبلاً یک، دو بار یا ده ها بار دیده ایم ادامه دهیم؟ چرا وقتی فیلم «بازگشت به آینده» را در تلویزیون می بینم، با وجود اینکه خط به خط فیلمنامه را می خوانیم، برای چهل و سومین بار آن را تماشا می کنم؟

در حالی که نتفلیکس سال گذشته 8500 دقیقه از فیلم های اصلی خود را به صورت آنلاین منتشر کرد، اخیراً بود که خبر انتشار آنلاین فیلم قدیمی رقص کثیف (1978) در توییتر باعث جنجال عمومی شد.

زمانی که «انتقام جویان: پایان بازی» امسال اکران شد، یکی از طرفداران این مجموعه با 103 بار تماشای آن رکوردی را به نام خود ثبت کرد، اما رکورد او به سرعت توسط فردی که 116 بار فیلم را تماشا کرده بود شکست. در حالی که تماشای بیش از 100 بار یک فیلم جدید در چند هفته غیرعادی تلقی می شود، یک نظرسنجی سریع از دوستان و آشنایان نشان داد که تماشای مجدد فیلم هایی که بارها دیده ایم معمول است. احیاگرها عبارتند از بازگشت به آینده و رقص کثیف، و همچنین دیگر آثار کلاسیک دهه 1980 مانند تعطیلات فریس بولر، تاپ گان، آرواره ها و عروس شاهزاده. همچنین فیلم های موزیکال مانند گریس، آواز در باران، مری پاپینز و صدای موسیقی و همچنین آثار محبوبی مانند مجموعه فیلم های باند، پدرخوانده، سه گانه اصلی جنگ ستارگان، ارباب حلقه ها و البته – همانطور که انتظار می رود – Groundhog Day در این دسته گنجانده شده است. دیگر انتخاب‌های شخصی‌تر عبارتند از Arrival، What’s Below، Dirty Rotten Mob، The Graves و An American Werewolf in Paris. یکی از تماشاگران سینما نیز به طور مداوم فیلم The Exorcist را تماشا می کند.

در سال 2016، وب‌سایت پردازش داده FiveThirty-Eight فهرستی از 25 فیلم پربیننده را با جنگ ستارگان، جادوگر شهر اوز و صدای موسیقی در صدر فهرست 1169 نفر تهیه کرد. لیست علاقه مندی های من شامل وقتی هری با سالی ملاقات کرد، گمشده در ترجمه، و رمانتیک ترین و معروف ترین فیلم دهه 1990، زن زیبا، که نه تنها تمام خط دیالوگ ها، بلکه تمام کلمات ترانه را نیز حفظ کرده ام، است. حفظ کرد.

منبع تصویر، اعتبار: Alamy

تضمین کیفیت

هر کدام از ما به راحتی می توانیم فیلم هایی را که دوست داریم بارها و بارها تماشا کنیم نام ببریم، اما نمی توانیم به وضوح توضیح دهیم که چرا به تماشای آنها ادامه می دهیم. البته بدیهی است که ما این آثار را دوست داریم و فکر می کنیم شایسته توجه ویژه ما هستند. صفحه فرهنگ بی‌بی‌سی از اعضای باشگاه فیلم فیس‌بوک خود خواست تا انتخاب کنند که چه فیلم‌هایی را می‌خواهند بارها و بارها تماشا کنند.

یکی از انتخاب ها بازگشت به آینده بود، زیرا به گفته یکی از اعضا، “فیلم بسیار خوبی با فیلمنامه عالی، بازی عالی و کارگردانی عالی است که حتی یک صحنه اضافی هم ندارد”. فیلم‌های دیگر: کازابلانکا، هشتاد و نهم، آخرین امپراتور و ویتنی و من (که توسط یک نظرسنجی به عنوان “بهترین فیلم دوستی ساخته شده” توصیف شده است). همچنین توافق شد که فیلم هایی که اغلب در لیست بهترین فیلم ها ظاهر می شوند، همان هایی هستند که بسیاری از مردم می خواهند بارها و بارها تماشا کنند.

یکی از کاربران گفت: “بعضی فیلم‌ها دقیقاً همان چیزی هستند که من آن را “عالی” می‌نامم. آنها طرحی عالی، بازیگران خوب و داستان‌های ساده‌ای دارند که می‌توانید در هر نقطه از فیلم تماشای آنها را متوقف کنید. و دوباره شروع کن باور کردنی و آسان است که هنگام تماشای آنها گم شوید. آثاری از این دست را می توان معادل سینمایی غذای راحتی دانست. ما به سینما می رویم، همانطور که گاهی به سراغ غذایی می رویم که آنها ما را آرام می کنند، ما به خود پناه می دهیم. بنابراین به نظر من، آثاری مانند شبی به یاد ماندنی و غرق شدن بیسمارک جزو فیلم‌های کلاسیک به حساب می‌آیند.» با این اوصاف، منطقی است که بخواهیم چنین فیلم‌هایی را چندین بار تماشا کنیم و به نکات ظریفی که نادیده گرفته شده‌اند توجه کنیم.

مطمئناً، توضیحات بالا می‌تواند به توضیح دو، سه یا چهار بار تماشای یک فیلم کمک کند، اما چرا حتی وقتی تمام جزئیات و پیچ‌های یک فیلم را به خاطر می‌سپاریم و حتی اگر هنوز آثار زیادی را ندیده‌ایم، میریم سراغ همون فیلم قبلی ? و در کنار همه اینها آیا نمیتوانیم این دیدار را گوش دادن دوباره و دوباره به آهنگ مورد علاقه خود بدانیم؟

بیشتر بدانید:

البته یک توضیح این است که ما انرژی ذهنی کمتری را صرف نگاه کردن به چیزی می‌کنیم که قبلاً می‌دانیم. ما دیگر نیازی به تمرکز بر آنچه در حال وقوع است نداریم، زیرا از قبل می دانیم که قرار است چه اتفاقی بیفتد. فقط بنشینید و با ذهنی آرام تماشا کنید. به قول معروف انرژی کمتر، آرامش بیشتر. در مواجهه با انتخاب‌های بسیار، گاهی اوقات دیدن فیلمی آسان‌تر است که می‌دانیم ناامید نمی‌شود – احساسی که اغلب هنگام مرور گزینه‌های بی‌پایان نتفلیکس و آمازون پرایم به ما دست می‌دهد.

یک پدیده روانی به نام “اثر مواجهه خالص” نیز ممکن است در این امر نقش داشته باشد. بنابراین، انسان چیزی را به دلیل داشتن عناصر آشنایی که دارد ترجیح می دهد. بنابراین، هر چه بیشتر فیلمی را تماشا می کند، بیشتر می خواهد دوباره آن را تماشا کند. به عنوان یکی از طرفداران فیلم تعطیلات – یکی از بدترین فیلم هایی که تا به حال دیده ام – که هر کریسمس بدون استثنا آن را دوباره تماشا می کنم، می توانم این توضیح روانشناختی را درک کنم. تماشای فیلم های خاص به طور کلی بخشی از سنت ها و عادات است. برای بسیاری، کریسمس به طور رسمی با تماشای فیلم جن یا حتی عشق آغاز می شود و تماشای یک فیلم هالووین در شب هالووین ما را مجبور می کند ترس هایی را که دوست داریم دوباره زنده کنیم.

یک مطالعه در سال 2012 در مورد مفهوم “بازیافت” توسط استادان بازاریابی دانشگاه آریزونا، کریستال آنتونیا راسل و سیدنی جی. لوی، نشان داد که تماشای مجدد فیلم ها همچنین می تواند به ما درباره نحوه رشد ما بگوید. گویی تماشای این فیلم ها قانونی است که ناخودآگاه ما را از میزان تغییرات زندگی آگاه می کند. یک نسخه قرن بیست و یکمی از این رویکرد در پاسخ به نظرسنجی باشگاه فیلم بی‌بی‌سی فرهنگ پدیدار شد: «فیلم‌های خاصی وجود دارد که من دوست دارم هر چند سال یکبار دوباره از آنها بازدید کنم و در قالب‌های مختلف تماشا کنم. مثلاً فیلم‌های باند را که در سینما و تلویزیون دیده‌ام، آن را داشتم و در یک فیلم VHS داشتم، سپس آن را روی DVD دیدم و اکنون آن را دانلود می‌کنم و دیجیتالی تماشا می‌کنم.»

منبع تصویر، اعتبار: Alamy

بازگشت به آینده

شاید یکی از مهم ترین دلایل تماشای مجدد فیلم ها نوستالژی باشد، نوستالژی نه فقط برای دوره ای از تاریخ، بلکه برای دوره ای از زندگی ما. کلی راتلج، استاد روان‌شناسی در دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی، می‌گوید که این یک غریزه طبیعی است: «ما دوست داریم در معرض محتوای جدید قرار بگیریم و تجربیات جدیدی داشته باشیم، اما بخشی از روان‌شناسی انسان این است که بخواهیم احساس کنیم با یک مکان مرتبط و مرتبط هستیم. متصل شود. همه ما تجربیات فرهنگی و شخصی خاصی داریم که دوست داریم به آنها برگردیم و در طول زمان به عنوان مرجع و لنگر استفاده کنیم.

علاوه بر این، تصادفی نیست که فیلم‌هایی که بیشتر دیده‌ایم، آثاری هستند که برای اولین بار در جوانی کشف کردیم. راتلج می‌گوید: «به نظر می‌رسد که شکل‌گیری هویت در دوران نوجوانی از این نظر تأثیر خاصی بر فرد دارد. دوره ای که انسان به عنوان موجودی جدید ظاهر می شود و گویی با زبان حال می گوید: من دیگر فرزند خانواده نیستم، بلکه فردی منحصر به فرد محسوب می شوم که خودم و علایقم را می شناسم.

تحقیقات نشان می دهد که برخی از حالات عاطفی باعث می شود که ما احساس غربت کنیم. راتلج می گوید: «زمانی که احساس غمگینی، تنهایی، مضطرب یا عدم اطمینان می کنیم، می خواهیم چیزی به ما یادآوری کند که از کجا آمده ایم یا چه کسی هستیم. به همین دلیل است که بسیاری از ما فیلم‌هایی داریم که وقتی احساس بلاتکلیفی، مضطرب یا بیماری می‌کنیم به آن‌ها روی می‌آوریم. آثاری که ما دوباره تماشا می کنیم به شیوه ای صمیمانه و شگفت انگیز به ما احساس آرامش می دهند. حتی اگر گاهی اوقات حس مالیخولیایی داشته باشند. یکی دیگر از کاربران باشگاه فیلم پل واترلو (1940) را انتخاب کرد و نوشت: “بله، احساسی و قدیمی به نظر می رسد، اما من را به یاد دردی می اندازد که هر بار که به عشق قدیمی ام فکر می کنم، بر من وارد می شود.” هنوز هم فیلمی در همان ژانر است اما معروف تر، یعنی یک برخورد کوتاه با من، این کار را می کند.

راتلج می گوید: «این پدیده از دیدگاه تکاملی توضیحی منطقی دارد. هنگامی که در مورد یک مشکل بدنی احساس اضطراب یا نگرانی می کنید، می دانید که زمان آن نیست که خطرات و خطرات فیزیکی را انجام دهید. این بیشتر به بدن مربوط می شود، اما زمانی که از نظر احساسی احساس ناامنی می کنیم، همچنین به چیزی نیاز داریم که به ما احساس امنیت بدهد، و قابل پیش بینی است که بدانیم چه چیزی ما را آرام می کند.

منبع تصویر، اعتبار: Alamy

او توضیح می دهد: «به نظر می رسد این یک راه طبیعی برای احساس ثبات و امنیت باشد. خوب حالا از خود بپرسیم کدام فیلم ها در آینده دوباره تماشا خواهند شد؟ تعطیلات فریس بولر، بی خبر یا جنگ ستارگان؟ آیا طرفداران سرسخت فیلم انتقام جویان همچنان نشسته اند و پایان قسمت آخر را 300 بار تماشا می کنند؟

داده‌های نتفلیکس که در اواخر سال ۲۰۱۸ منتشر شد نشان داد که ۵۰ درصد از مخاطبان اصلی کمدی‌های رمانتیک نوجوان Kissing Booth و To All the Boys I’ve Loved Before حداقل یک بار دیگر آن‌ها را تماشا کرده‌اند، در حالی که برای هر دو، ادامه آن اجرا خواهد شد. البته بعید است نسل اینترنت با توجه به سرگرمی های اطرافشان همین رویکرد را در پیش بگیرد.

در میان فیلم‌های یکی دو سال اخیر، آثاری هستند که چندین بار دیده‌ام، از جمله ستاره‌ای متولد می‌شود و مرا به نام خودت صدا کن (۲۰۱۷). اما من مطمئن نیستم که هنوز بتوانم در ده سال آینده به آنها نگاه کنم – هر چند که در آن زمان به آنها نگاه می کنیم. با این حال، اگر Four Weddings and a Funeral به تلویزیون اینترنتی بیاید، دقیقاً می دانم که چه کار خواهم کرد.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا