چطوری به انگلیسی بنویسیم

اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی یا کار در شغلی هستید که ممکن است شامل روابط بین المللی باشد، باید مهارت نوشتن به زبان انگلیسی را کسب کنید. در این مقاله سعی داریم با بیان نکاتی در مورد نوشتن متن به زبان انگلیسی راهنمایی کلی به شما ارائه دهیم. برای اینکه بتوانید یک متن را به خوبی به زبان انگلیسی بنویسید، داشتن دانش کامل از اصول گرامر و قواعد نگارش ضروری است. رسمی بودن متن را در نظر بگیرید و سعی کنید از اصطلاحات عامیانه در جاهای مناسب استفاده کنید. راهنما تهیه کنید و با تمرین مکرر محتوا را به مهارت تبدیل کنید.

چه چیزی به شما کمک می کند یک متن به زبان انگلیسی بنویسید

آیا تا به حال سعی کرده اید متنی را به زبان انگلیسی بنویسید؟ آیا می دانید برای نوشتن متن به زبان انگلیسی به چه مهارت هایی نیاز دارید؟ برای نوشتن متن به زبان انگلیسی چه نکاتی لازم است؟ آیا گرامر کافی برای نوشتن یک متن به زبان انگلیسی می دانید؟

توانایی نوشتن متن به زبان انگلیسی بسیار پیچیده تر از توانایی مکالمه است. در یک مکالمه رو در رو، می توانید از زبان بدن و حرکات بدن برای انتقال معنای کلمات خود استفاده کنید. اما در یک متن مکتوب رعایت نکات زیر برای رساندن صحیح منظور نویسنده ضروری است;

نکات گرامری باید رعایت شود

بهترین کلمات ممکن را انتخاب کنید

جملات کوتاه اما رسا بیان کنید

اصول نوشتن را رعایت کنید

از اصطلاحات و اصطلاحات عامیانه به درستی استفاده کنید

اهمیت مهارت های نوشتاری انگلیسی

قابلیت نوشتن متن به زبان انگلیسی برای افراد و موقعیت های مختلف استفاده می شود. اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کنید یا شغلی دارید که شامل روابط بین المللی یا تسلط به زبان انگلیسی است، باید مهارت نوشتن به زبان انگلیسی را کسب کنید. نوشتن نامه یا کارنامه و گزارش به زبان انگلیسی دارای اصول و قوانین خاصی است که برای کسب این مهارت از طریق مطالعه و تمرین نیاز دارید.

اگر معلم زبان انگلیسی هستید، باید مهارت فوق را یاد بگیرید تا بتوانید آن را به دانش آموزان کلاس خود آموزش دهید. بدیهی است که آنچه را که خودتان تسلط ندارید، نمی توانید به دیگران بیاموزید.

ارائه راهنمای نگارش

: این کتاب یکی از بهترین و جامع ترین منابع برای بهبود مهارت های نوشتاری است. در این کتاب موضوعات و نکات مختلفی برای نگارش مقاله و متون به زبان انگلیسی در چارچوب مثال ها ارائه شده و تمرین هایی نیز بر اساس این نکات در نظر گرفته شده است. این کتاب با ارائه مباحث گرامری در متون مختلف، راهنمای جامع و جامعی برای زبان آموزانی است که می خواهند به سطح پیشرفته بروند.

1- با تمرین به هر دلیلی مهارت نوشتاری خود را افزایش دهید

اگر می خواهید در نوشتن انواع متون انگلیسی تسلط داشته باشید، بهتر است تمرین، تمرین و تمرین کنید. به هر دلیلی یک خودکار بردارید و متنی بنویسید. اگر واژگان مرتبط با موضوع جدیدی را یاد گرفته اید، سعی کنید یک یا دو متن تمرینی مرتبط با آن موضوع بنویسید. به اخبار انگلیسی گوش دهید و به کلمات جدید توجه کنید. موضوعات روز امروز می تواند موضوع خوبی برای تمرین نوشتن به زبان انگلیسی باشد.

روش دیگر برای تمرین نوشتن متن به زبان انگلیسی، نوشتن داستان است. فرقی نمی کند داستان شما واقعی باشد یا تخیلی، مهم این است که بتوانید یک موضوع را دنبال کنید و یک متن طولانی بنویسید. در طول داستان سعی کنید اتفاقات مختلفی را ذکر کنید تا بتوانید از کلمات مرتبط با موضوعات مختلف در متن خود استفاده کنید. نوشتن نامه ای به یک دوست قدیمی و شرح خاطره ای می تواند تمرین خوب و جالبی برای نوشتن یک متن به زبان انگلیسی باشد.

متون مجلات فارسی را بخوانید و سعی کنید این متن را با «جملات خودتان» به زبان انگلیسی بنویسید. مهم این است که سعی کنید متن فارسی را با جملات خود به زبان انگلیسی بنویسید. این روش اصلاً به معنای ترجمه نیست. این بیشتر نوعی داستان به زبان انگلیسی است.

نوشتن متن انگلیسی با رعایت قوانین گرامری، استفاده از اصطلاحات عامیانه و افزایش دایره لغات نیز مهارت گفتاری را افزایش می دهد. برای خوب صحبت کردن، باید بلد باشید خوب بنویسید. زیرا با نوشتن یک متن به زبان انگلیسی زمان کافی برای فکر کردن و اصلاح متن خود در صورت لزوم دارید. بنابراین، می توانید مهارت های گفتاری خود را با نوشتن و خواندن مکرر متون توسعه دهید.

2- خلاصه

یکی از روش های بسیار مفید و کاربردی که معمولا در آموزشگاه های زبان از زبان آموزان خواسته می شود، خلاصه سازی متن اصلی درس است. می توانید از این تمرین در موضوعات و متون مختلف دیگر استفاده کنید. سعی کنید هنگام خواندن یک متن انگلیسی از هر منبع و کتابی، خلاصه ای از آن تهیه کنید و از کلمات تخصصی و مهم متن در خلاصه استفاده کنید. از تکرار جملات از متن مبدأ خودداری کنید و سعی کنید خودتان جملات جدیدی ایجاد کنید.

3-کتاب لغات و اصطلاحات

یک دفترچه لغات و اصطلاحات داشته باشید و کلمات جدیدی را که یاد می گیرد در آن یادداشت کنید. در این دفتر کلمات و اطلاعات جدید مانند قسمت های گفتار، مترادف ها و کلمات مشابه، کلمات متضاد و یک جمله مثال را بنویسید. نوشتن این اطلاعات ذهن شما را به جستجوی کلمات مشابه و مترادف هنگام نوشتن یک متن انگلیسی تشویق می کند. و در صورت لزوم به راحتی به کلمات و اطلاعات مشابه دسترسی داشته باشید و بتوانید بهترین کلمه را انتخاب کنید.

4- به حروف بزرگ احترام بگذارید

در متن انگلیسی حرف اول برخی از کلماتی که در موقعیت های مختلف جمله قرار دارند باید با حروف بزرگ نوشته شود. حرف اول اسامی خاص، نام افراد، شهرها و کشورها و خیلی چیزهای دیگر باید با حروف بزرگ نوشته شود. نکات مربوط به اسم های مناسب را بیاموزید و هنگام نوشتن متن به زبان انگلیسی از آنها پیروی کنید.

5- به مقام رسالت احترام بگذارید

می دانید که آپاستروف (`) در ترکیبات ملکی و اختصارات به کار می رود. اما می بینیم که برخی از زبان آموزان در موقعیت های مختلف از آپوستروف ها به اشتباه استفاده می کنند. بدیهی است که استفاده از آپستروف در جای اشتباه، علاوه بر کاهش ارزش و دقت متن، معنا و مفهوم جمله را نیز تغییر می دهد.

6- نقل قول

همانطور که می دانید در زبان انگلیسی دو نوع نقل قول وجود دارد: نقل قول مستقیم و نقل قول غیرمستقیم. از علامت نقل قول (“…”) فقط در نقل قول مستقیم استفاده کنید. استفاده از گیومه در نقل قول های غیرمستقیم از نظر اصول نوشتن اشتباه است.

7- مدل نوشتن متن

متون مختلف مدل های متفاوتی دارند. مدل متن یک مقاله با یک مقاله علمی یا یک نامه اداری متفاوت است. الگوهای متنی مختلف را بیاموزید. هر پاراگراف یک متن انگلیسی باید بر اساس ساختار و الگوی مناسب نوشته شود. به عنوان مثال، یک مقاله علمی شامل مقدمه، تعریف مسئله، روش تحقیق، نتایج و نتیجه گیری است.

انسجام در 8 بند

موضوع اصلی را در هر پاراگراف نگه دارید. جملات کوتاه بنویسید و از موضوع اصلی دور نشوید. فکر نکنید استفاده از کلمات سنگین و جملات پیچیده ارزش متن شما را افزایش می دهد. برعکس، هر چه یک متن انگلیسی ساده تر و قابل فهم تر باشد و بتواند معنای نویسنده را در جملات کوتاه و ساده بیان کند، ارزش آن بیشتر است.

9- رسمی بودن متن

همانطور که می دانید اکثر کلمات انگلیسی دارای معانی متعدد با کاربردها و زمینه های مختلف هستند. در نوشتن متن انگلیسی باید دقت کنید و کلمات مناسب را انتخاب کنید. یکی از معیارهای انتخاب کلمات مناسب میزان رسمی بودن هر متن است. به عنوان یک مثال ساده، کلمات سلام و سلام دو نوع تشریفات را برای سلام کردن بیان می کنند. عدم توجه به این موارد از ارزش و اعتبار متن می کاهد و در موارد مهمتر باعث القای تصور غلط در خواننده می شود.

10- اهمیت گرامر در متن انگلیسی

اهمیت رعایت نکات گرامری در نوشتن متن انگلیسی غیر قابل انکار است. نکات مربوط به زمان جملات، ترکیبات وصفی و تکمیلی، استفاده از قید و ربط و بسیاری از نکات دیگر برای نوشتن جملات صحیح و رساندن معنای صحیح اهمیت ویژه ای دارد.

برای نوشتن یک متن ساده انگلیسی یا نامه اداری نیازی به یادگیری گرامر در سطح پیشرفته ندارید. اما برای نوشتن متون تخصصی مانند مقالات علمی باید نکات گرامری بیشتری رعایت کرد.

11- استفاده از اصطلاحات

سعی کنید برخی از رایج ترین اصطلاحات انگلیسی، عبارات عامیانه و ضرب المثل ها را یاد بگیرید. واضح است که برای نوشتن نامه اداری نیازی به بسیاری از این اصطلاحات نخواهید داشت، اما برای تزیین متن یک داستان یا مقاله بهتر است از اصطلاحات به صورت متعادل استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید جایگاه صحیح اصطلاحات و اصطلاحات عامیانه را یاد بگیرید، باید مطالعه کنید. همچنین می توانید با خواندن داستان ها، روزنامه های انگلیسی، گوش دادن به اخبار و تماشای فیلم های انگلیسی استفاده از اصطلاحات را یاد بگیرید.

12- اصول نگارش

اگر می خواهید مهارتی را در سطح پیشرفته یاد بگیرید، باید به تمام نکات آن توجه کنید. زبان آموزانی که سعی در یادگیری مهارت های نوشتاری دارند، اغلب از توجه به علائم نگارشی غفلت می کنند. همانطور که می دانید علامت گذاری روی مکث، فاصله بین کلمات و لحن اخبار و جملات سوالی موثر است. علائم نگارشی جملات را زیباتر و قابل فهم تر می کند. پس از یادگیری علائم نگارشی و مکان آنها غافل نشوید.

13- نکته آخر; از اشتباه کردن بپرهیزید

از نوشتن متن مورد نظر به فارسی و سپس ترجمه آن به انگلیسی خودداری کنید. این چیزی نیست جز ترجمه فارسی به انگلیسی. به یاد داشته باشید که توانایی نوشتن متن انگلیسی به این معنی است که شما می توانید آنچه را که می خواهید به زبان انگلیسی بیان کنید، نه اینکه متن فارسی را به انگلیسی ترجمه کنید.

4.4/5 – (176 امتیاز)

کنار: نزدیک

مرکز: مرکز

طبقه اول: طبقه اول

طبقه همکف: همکف

شماره تلفن داخلی: داخلی

بزرگراه: بزرگراه

بزرگراه: بزرگراه

بنا: ساختمان

مجتمع مسکونی: مجتمع مسکونی

آپارتمان: آپارتمان

چند نمونه از آدرس ها به زبان انگلیسی

خیابان الخبال، بعد از میدان فردوسی، کوچه موسوی، پلاک 559، طبقه اول، واحد 3

خیابان انقلاب، بعد از میدان فردوسی، کوی موسوی، پلاک 559، طبقه 1، واحد 3

خیابان پاسداران، روبروی درمانگاه قائم، خیابان چهارم، پلاک 12، طبقه 3، واحد 11

خیابان پاسداران، روبروی درمانگاه قائم، خیابان چهارم، پلاک 12، طبقه 3، واحد 11

به طور خلاصه برای تبدیل آدرس فارسی به انگلیسی همانطور که قبلا گفته شد باید از کوچکترین واحد شروع کنید تا به بزرگترین واحد (در صورت نیاز کشور) برسید که دقیقا برعکس روش نوشتن آدرس به زبان فارسی است. . .

اگر می خواهید آدرس را روی پاکت بنویسید، باید هم آدرس فرستنده را روی پاکت بنویسید و هم آدرس گیرنده را. ابتدا آدرس فرستنده را در گوشه سمت چپ بالا و سپس آدرس گیرنده را در گوشه سمت راست پایین بنویسید. به یاد داشته باشید که برای این کار باید نام شخص یا شرکت/سازمان فرستنده را در ابتدای آدرس فرستنده و نام شخص یا شرکت/سازمان گیرنده را در ابتدای آدرس گیرنده اضافه کنید. نمونه ای از نوشتن آدرس در تصویر زیر نشان داده شده است:

مقالات مشابه:

حروف اضافه انگلیسی

اعداد ترتیبی در انگلیسی

نحوه نوشتن نامه به زبان انگلیسی

استفاده از حروف بزرگ در انگلیسی

کتاب نویسنده عملی با خواندن

آدرس و درخواست آدرس به زبان انگلیسی

دانلود کتاب تحریر دانشگاهی از پاراگراف تا انشا

نوشتن یا writing یکی از مهارت های چهارگانه زبان است که می توان از این مهارت، یعنی نوشتن زبان انگلیسی به عنوان راه حل برای تقویت سایر مهارت های زبان هم استفاده کرد. در این درس به نکاتی برای شروع نوشتن به زبان انگلیسی و بهبود آن می پردازیم.

تا اینجا با اصول دستور زبان و قواعد رایج آن آشنا شدیم، نظم جدید را شکستیم و در انکی گذاشتیم تا فراموشش نکنیم.

بنابراین ما مهارت خواندن الگوها و قواعد دستور زبان را به طور موثر و همچنین گسترش دایره لغات خود به دست آورده ایم. بنابراین ما می دانیم که چگونه گرامر انگلیسی را یاد بگیریم.

یک مشکل و راه حل آن

اما یک مشکل وجود دارد: اکثر ما، اگرچه این قواعد گرامری را می‌دانیم، احساس می‌کنیم که به اندازه کافی بر آنها تسلط نداریم. مثلا نمی توانیم در عمل از آنها استفاده کنیم.

1- به زبان انگلیسی بنویسید

بهترین راه حل برای این مشکل «نوشتن» است: درباره هر چیزی بنویس. از جمله در مورد زندگی روزمره ما، در مورد آنچه در ذهن داریم، در مورد مکالمات فعلی که ممکن است مثلاً در فروشگاه یا با دوستان داشته باشیم، یا حتی نوشتن خودجوش و بی هدف.

به عنوان مثال، می خواهیم در مورد تعطیلاتی که قرار است هفته آینده بگذرانیم، بنویسیم، اما در حین نوشتن متوجه می شویم که نمی دانیم “تعطیلات” در انگلیسی چیست یا نمی دانیم چه فعل بنویسیم. “ما می خواهیم به آنجا برویم” با.

بنابراین، در تلاش برای نوشتن، پازل های گم شده زبان خود را پیدا می کنیم و می دانیم که اکنون کدام قانون را یاد بگیریم یا کدام کلمه را پیدا کنیم.

اینها نقاط ضعف ماست. با آن چه کنیم؟ ما شروع به نوشتن در مورد آن می کنیم.

در مورد مثال بالا: 1) می دانیم که ترکیب “ما می خواهیم برویم” را در فاعل پیوند داده شده با فعل آینده یا فاعل پیوند داده شده با will داشتیم. کتاب را باز می کنیم و به طور خلاصه به این دو درس نگاه می کنیم. از آنجایی که قبلاً آن را خوانده‌ایم، می‌توانیم به سرعت نقطه مورد نظر خود را پیدا کنیم.

2) دومین موردی که نمی دانیم: معادل انگلیسی کلمه vacation چیست؟ من آن را در Google Translate یا فرهنگ لغت دیگری تایپ می کنم و پاسخ را پیدا می کنم: vacation یا vacation. به میل خود، یکی یا هر دو را به عنوان جمله وارد انکی می کنم. از آنجایی که در درس های قبلی نحوه انجام این کار را آموختیم و تمرین کردیم، این کار را به سرعت (کمتر از 60 ثانیه) و به راحتی انجام می دهیم.

اکنون که پاسخ دو سوال و عدم قطعیتی که داشتیم را پیدا کردیم، می‌توانیم نسخه اول آنچه را که در ذهن داریم به انگلیسی بنویسیم: هفته آینده به تعطیلات می‌روم.

2- آنچه را که نوشته ایم بررسی و تصحیح کنید:

اما اگر جمله ای که نوشتیم به گفته یک انگلیسی زبان مادری اشتباه یا غیرعادی باشد، چه؟ این را چگونه باید فهمید؟

واقعیت این است که اگر پاسخ و راه حلی برای این مشکل نداشته باشیم، نوشتن انگلیسی به این شکل نمی تواند خیلی موثر باشد.

خوشبختانه سایت ها و شبکه های اجتماعی وجود دارند که انگلیسی زبانان بومی آن نوشته های ما را بررسی و تصحیح می کنند. همچنین به سوالات دیگران در مورد زبانی که می دانیم (مثل فارسی) پاسخ می دهیم و امتیاز می گیریم. سازوکار این سایت ها به این صورت است که هر چه بیشتر به دیگران کمک کنیم و امتیازمان بالاتر باشد، احتمال اینکه به ما کمک شود بیشتر می شود.

یکی از این سایت ها HiNative است. فقط جمله ای را که در بالا نوشتیم اضافه کنید:

و منتظر بمانند تا دیگر اعضای سایت به طبیعی بودن و درستی این جمله رای دهند و در صورت تمایل آن را اصلاح کنند. در اینجا می بینیم که یک انگلیسی زبان از سوئد این جمله را تصحیح کرده است:

این فرد گفته که این جمله غیرطبیعی و نادرست است و شکل درست بیان این مفهوم را نوشته است: I’ll be on vacation next week

3- فلش کارت بسازید

این پاسخ را بررسی می کنیم و نکته ای را که از آن یاد گرفتیم با استفاده از روش مرحله چهار:
به فلش کارت تبدیل می کنیم.

تمام اصلاحات و نکاتی که از این طریق یاد می گیریم وارد انکی می شود. با این روش، هر نقطه ضعف و مشکلی را که در حوزه گرامر یا واژگان با آن مواجه می شویم، تصحیح کرده و در حافظه بلند مدت خود ثبت می کنیم.

نحوه کار در سایت HiNative در درس دیگری آموزش داده شده است: نحوه کار در سایت HiNative.com

مرتکب اشتباهی شدن؛ ولی نه خیلی زیاد

بنابراین در این روش به دنبال آن هستیم که از محدودیت ها و توانایی های زبانی خود فراتر برویم و تا حد امکان اشتباه کنیم تا تکه های گمشده پازل زبانی خود را پیدا کنیم و یک بار برای همیشه آن را برطرف کنیم.

البته اگر تعداد خطاهای ما بیش از حد باشد، یا به این معناست که لغات بسیار کمی می دانیم یا قواعد گرامری را به اندازه کافی نمی دانیم. در این شرایط بهتر است جستجو کنید و مرحله 4 را بهتر انجام دهید: کتاب گرامر را بخوانید و لغات بیشتری یاد بگیرید.

احتمالاً درس مربوط به تایپ قابل فهم و اهمیت آن را به خاطر دارید. این اشتباهات تصحیح شده ناشی از نوشتار ما بهترین کمک ممکن به یادگیری مغز و زبان ماست زیرا بر اساس ناآگاهی و اشتباهات خودمان است و بر اساس موضوع خودمان و توسط ما نوشته شده است. علاوه بر این، هر چیزی که از این طریق یاد می گیریم بسیار طولانی تر در حافظه ما باقی می ماند.

نمی دانم در مورد چه چیزی بنویسم

در بالا، به موضوعاتی که می توانیم درباره آنها بنویسیم اشاره کردیم. اما ممکن است بعضی وقتها هیچ موضوعی به ذهنمان نرسید.

در چنین شرایطی کارهای زیادی می توانیم انجام دهیم. برای مثال، می‌توانیم از یک کتاب دستور زبان الهام بگیریم: آن را ورق می‌زنیم و درس خاصی را انتخاب می‌کنیم. قبلا خوانده بودیم و حتی جملاتی از این درس را وارد انکی کردیم.

موضوع این درس یا جمله هر چه که باشد، می‌توانیم درباره موضوعی از زندگی خود با همان ساختار بنویسیم: اگر موضوع این درس آینده است، باید در مورد آینده خود یا کاری که قرار است در آینده انجام دهیم، بنویسیم. روز، و برای نوشتن آن از ساختار از جملات این درس استفاده کنید.

یا می توانیم دیالوگ اصلی را در ابتدای درس بخوانیم و آن را به دلخواه اصلاح کنیم و از حافظه بازنویسی کنیم.

اگر با وجود همه این مشکلات، گاهی واقعا نمی دانیم چه بنویسیم، باید یک جمله را به زبان فارسی بنویسیم، آن را در گوگل ترنسلیت ترجمه کنیم و مطابق با دانسته های خود اصلاح کنیم و برای اصلاح در سایت هایی مانند HiNative قرار دهیم. اما فقط در مواردی که مجبوریم و به ندرت باید از گوگل ترنسلیت برای ترجمه جملات فارسی به انگلیسی استفاده کنیم.

تا کی باید به نوشتن انگلیسی ادامه دهیم؟

با این کار تسلط خود را بر کلماتی که می شناسیم و گرامر بیشتر می کنیم. ما این کار را تا زمانی انجام می‌دهیم که بیشتر قوانین گرامری و کلماتی را که می‌دانیم در نوشته‌هایمان پوشش دهیم. اگر از ما بپرسند می‌توانیم به درستی به آنها پاسخ دهیم، اما در عمل نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم و در مواقع لزوم از آنها به درستی برای بیان معنای خود استفاده کنیم.

با نوشتن، ما موظف و ملزم به استفاده فعالانه از این اطلاعات خام و دانش غیرفعال هستیم و با این کار، مهارت های خود را در استفاده از زبان انگلیسی تقویت کنیم.

کلمات و گرامر بازیچه ماست و نوشتن بازی ماست.این بازی را باید به اندازه کافی و به شکلی که دوست داریم انجام دهیم. نکته مهم این است که این بازی به موضوعاتی می پردازد که مورد علاقه ما هستند و برای ما شخصی هستند.

بعد از مدتی می توانیم کتاب گرامر را رها کنیم و فراتر برویم: یعنی استفاده از منابع مختلف یا اینترنت. به لیست کلمات پرکاربرد بروید (مثلاً به دو هزار یا پنج هزار کلمه پرکاربرد انگلیسی برویم)

در درس های آینده بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

– با نوشتن، خود را بیازمایید و نقاط ضعف خود را پیدا کنید. سپس به کمک نمونه جملات کتاب گرامر به عنوان الگو، درباره یک موضوع جالب بنویسید.
– به کمک سایت‌های خاص مربوط به اصلاح نوشته‌های کاربران، نوشته‌های خود را تصحیح کنید و تمام نکات جدید آن را وارد انکی کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا