چرا ریموت ریست نمیشه

Remote Desktop?️ یکی از ویژگی های مفید ویندوز است که به ما اجازه می دهد کامپیوتر خود را از دستگاه دیگری کنترل کنیم. اما گاهی اوقات برخی از عوامل می توانند باعث ایجاد مشکل در دسکتاپ از راه دور شوند. امروز در Enzel Web به بررسی روش های رفع مشکل اتصال از راه دور دسکتاپ در ویندوز 10، 8 و 7 می پردازیم.

نحوه رفع عدم اتصال دسکتاپ از راه دور در ویندوز 10، 7 و 8.1

نحوه رفع مشکل کار نکردن دسکتاپ از راه دور ویندوز در ویندوز 10، 8.1 و 7

ما قبلاً نحوه استفاده و پیکربندی Remote Desktop در ویندوز 10 را در Enzel Web به شما آموزش داده ایم. برای این کار نیاز به اتصال اینترنت دارید. با این حال، اگر همچنان مشکل دارید، روش های ارائه شده را دنبال کنید. روش های ذکر شده به همین صورت در نسخه های مختلف ویندوز در دسترس خواهند بود.

با بررسی وضعیت اینترنت، مشکل اتصال دسکتاپ از راه دور را برطرف کنید

همانطور که اشاره کردیم، اولین قدم برای رفع مشکل ریموت دسکتاپ ویندوز 10 باید بررسی وضعیت اینترنت باشد. بنابراین هنگام باز کردن وب سایت ها و … از کیفیت خوب اتصال اینترنت خود مطمئن شوید. در غیر این صورت، باید وضعیت اینترنت را اصلاح کنید.

همچنین اگر به دنبال راه های دیگری برای کنترل از راه دور کامپیوتر خود هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله 3 روش های مدیریت و کنترل کامپیوتر از راه دور توسط کامپیوتر دیگر را مطالعه کنید.

بررسی تنظیمات فایروال برای مشکل عدم اتصال دسکتاپ از راه دور

در برخی موارد، فایروال ویندوز اتصال دسکتاپ از راه دور را مسدود می کند. برای بررسی این موضوع، فایروال را در جستجوی ویندوز وارد کنید، سپس روی Windows Defender Firewall در نتایج کلیک کنید.

حال بر روی گزینه Allow an app or feature through Windows Firewall در سمت چپ پنجره کلیک کنید.

روی دکمه Change Settings کلیک کنید.

گزینه Remote Desktop را در لیست باز پیدا کنید و آن را فعال کنید (تیک بزنید). سپس بر روی OK کلیک کنید.

اکنون مشکل صفحه سیاه ریموت دسکتاپ و غیره را تست کنید.

بررسی آنتی ویروس برای رفع مشکل اتصال دسکتاپ از راه دور

چرا دسکتاپ از راه دور کار نمی کند؟ در برخی موارد، آنتی ویروس ممکن است با دسکتاپ راه دور تداخل ایجاد کند. برای بررسی این مشکل، کافی است آنتی ویروس خود را به طور موقت غیرفعال کنید. اگر مشکل حل شد، باید تنظیمات آنتی ویروس را بررسی کنید یا آن را حذف کنید.

با بررسی تنظیمات اتصالات راه دور، خطای دسکتاپ از راه دور را برطرف کنید

اگر برای اولین بار از Remote Desktop استفاده می کنید، برای رفع خطای Remote Desktop در ویندوز 10 باید ویژگی Remote Connections را فعال کنید. برای این کار، Remote Settings را در Windows Search وارد کنید و در نتایج روی Allow remote connections to کامپیوتر خود کلیک کنید.

گزینه Allow remote connections to this computer را فعال کرده و روی OK کلیک کنید.

سپس مشکل را تست کنید. مطمئن شوید که رایانه مورد نظر در حالت خواب یا خواب زمستانی نیست.

از ابزارهای دیگر استفاده کنید

اگر باز هم نمی توانید مشکل را حل کنید، می توانید به طور موقت از برنامه دیگری استفاده کنید. برنامه های زیادی در این زمینه وجود دارد. برای مثال می توانید از نرم افزار Mikogo استفاده کنید.

علاوه بر این، مطالعه آموزش کامل نصب، تنظیمات و استفاده از نرم افزار AnyDesk به جای TeamViewer برای شما مفید خواهد بود.

مشکل در بررسی اعتبارنامه اتصال از راه دور دسکتاپ برطرف شد

Remote Desktop را در جستجوی ویندوز وارد کنید و در نتایج روی Remote Desktop Connection کلیک کنید.

در پنجره باز شده به تب Advanced رفته و روی تنظیمات کلیک کنید.

سپس روی Remove Credentials کلیک کنید.

برای رفع مشکل دسکتاپ راه دور ویندوز 7، مقیاس سفارشی را غیرفعال کنید

گاهی اوقات مقیاس بندی سفارشی باعث می شود که Remote Desktop مشکل اتصال نداشته باشد. برای رفع این مشکل، دکمه های Win+I را فشار دهید تا به تنظیمات ویندوز دسترسی پیدا کنید. سپس به بخش System بروید.

اگر مقیاس بندی سفارشی فعال باشد، پیام A custom scale factor is set را خواهید دید. روی Disable Custom Scaling کلیک کنید و از سیستم خارج شوید.

پس از ورود به سیستم، مشکل را تست کنید.

تغییر تنظیمات رجیستری برای رفع عدم دسترسی به اتصال از راه دور دسکتاپ در ویندوز

Win+R را فشار دهید و regedit را تایپ کنید. سپس دکمه Enter یا OK را فشار دهید.

به دایرکتوری سرویس گیرنده HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftTerminal Server بروید. روی فضای خالی پنل سمت راست کلیک راست کرده و New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید. RDGClientTransport را به عنوان نام انتخاب کنید.

سپس، روی RDGClientTransport ایجاد شده دوبار کلیک کنید و مقدار Value data را روی 1 تنظیم کنید. OK را کلیک کنید.

نحوه رفع عدم اتصال دسکتاپ از راه دور

ابتدا به مسیر C:WindowsSystem32Driversetc بروید. فایل host را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید. سپس آن را با Notepad باز کنید.

سپس آدرس IP و نام سرور را به صورت دستی وارد کنید. راه دیگری برای انجام این کار وجود دارد که ابتدا دکمه های Win+X را فشار دهید. سپس Command Prompt (Administrator) را انتخاب کنید. دستور زیر را تایپ کرده و وارد کنید.

cd C:/Windows/System32/Drivers/و غیره

پس از آن دستور زیر را وارد کنید.

میزبان نوت بوک

حال پس از اعمال این روش برای رفع خطای An internal error has happend آدرس IP را وارد کرده و تغییرات را ذخیره کنید.

با فعال کردن پورت 3389 مشکل ریموت دسکتاپ ویندوز 7 را برطرف کنید

اگر پورت 3389 مسدود باشد، Remote Desktop دچار مشکل می شود. برای حل مشکل خطای احراز هویت رخ داده است ویژگی درخواستی پشتیبانی نمی شود، تنظیمات فایروال خود را وارد کنید و مطمئن شوید که پورت مسدود نشده است. همچنین می توانید فایروال خود را با موفقیت غیرفعال کنید.

برای رفع مشکل اتصال از راه دور، شبکه را به خصوصی تغییر دهید

برای حل پیام خطای یک خطای داخلی رخ داده است، روی نماد شبکه در نوار وظیفه خود کلیک کنید و سپس روی اتصال خود کلیک کنید.

سپس بر روی نماد ورود خود کلیک کنید.

حالت خصوصی را در صفحه انتخاب کنید.

IPv6 را برای حذف محدودیت دسکتاپ از راه دور ویندوز 10 غیرفعال کنید

برای رفع مشکل عدم اتصال Remote Desktop، به تنظیمات ویندوز بروید و به Network & Internet -> Ethernet بروید. سپس روی Change Adapter کلیک کنید. کارت شبکه را انتخاب کرده و روی آن راست کلیک کنید. روی Properties کلیک کنید. گزینه Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6) را پیدا کرده و آن را خاموش کنید. روی OK کلیک کنید و ویندوز را ریستارت کنید.

در نهایت، اگر به دنبال راهی برای جلوگیری از دسکتاپ از راه دور هستید، خواندن 5 روش آسان برای جلوگیری از دسکتاپ از راه دور از رایانه و لپ تاپ را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مقاله امروز شما را با راه های حل مشکل ریموت دسکتاپ آشنا کرده ایم. شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه رفع خطای احراز هویت از راه دور دسکتاپ در نظرات همین مقاله به اشتراک بگذارید.

4.7/5 – (3 امتیاز)

اگر شما هم جزو کسانی هستید که در خانه کار می کنید یا به دلایلی از RDP برای اتصال به سرور ویندوز یا دسکتاپ در هر نقطه از دنیا استفاده می کنید، باید گفت که مشکل اتصال به ریموت دسکتاپ دلایل زیادی دارد که ما در مورد هر کدام به تفصیل صحبت کنید.

یکی از ساده ترین راه حل ها بررسی وضعیت اینترنت است. زیرا برای اتصال به Windows Remote Desktop باید به اینترنت متصل باشید.

روش‌های زیادی برای حل مشکلات اتصال دسک‌تاپ از راه دور وجود دارد، اما بررسی فایروال و حذف اعتبارنامه‌ها برخی از اولین مراحلی است که می‌تواند مشکل را در 3 سوت برطرف کند:

دلایل مشکلات اتصال به دسکتاپ از راه دور ویندوز

هنگامی که برای اتصال به Remote Desktop مشکل دارید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که اتصال اینترنت خود را بررسی کنید و اگر همه چیز خوب است، فایروال و اطلاعات ورود به سیستم را بررسی کنید. این 3 دلیل رایج ترین دلایل این مشکل هستند. اما دلایل دیگر مشکل اتصال از راه دور به سیستم ویندوز عبارتند از:

دسکتاپ از راه دور (RDP) به دلیل به روز رسانی یا ارتقاء ویندوز کار نمی کند

RDP به دلیل استفاده از آنتی ویروس مسدود شده است

مسدود کردن RDP زیرا سیستم به یک شبکه عمومی یا گروه شبکه متصل است

عدم امکان دسترسی به سیستم یا سرور ویندوز از راه دور

سیستم از راه دور خاموش است

اطلاعات احراز هویت نادرست (نام کاربری و رمز عبور)

اگر علت مشکل را شناسایی کرده اید، به شما تبریک می گویم، شما در نیمه راه هستید. کافیست با دنبال کردن مراحل مربوط به نحوه رفع این مشکل، در اسرع وقت به سیستم ویندوز از راه دور متصل شوید. در غیر این صورت جای نگرانی نیست زیرا روش هایی که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم بر اساس رایج ترین مشکلات سازماندهی شده اند و اگر هر کدام را به ترتیب امتحان کنید مطمئنا مشکل را حل خواهید کرد مشکل ارتباط از راه دور دسکتاپ.

به طور کلی، شما حق دارید درگیر چنین مسائلی نشوید و کار خود را با اتصال سریع سرور انجام دهید. حقی که شرکت Assam Server برای آن بسیار ارزش قائل است، بنابراین با مراجعه به صفحه خرید سرور مجازی ویندوز ما می توانید بهترین طرح را انتخاب کرده و لذت واقعی سرعت اتصال و قدرت پردازش را تجربه کنید.

13 راه حل برای رفع مشکل اتصال از راه دور دسکتاپ در ویندوز

روش هایی که در این بخش به آنها نگاه می کنیم، هر کدام با هدف حل مشکلات خاص، از رایج ترین آنها شروع می کنند:

*قبل از امتحان این روش ها، از اتصال اینترنت خود مطمئن شوید زیرا همانطور که می دانید برای اتصال از راه دور به سیستم ویندوز نیاز به اینترنت دارید.

تنظیمات فایروال را تغییر دهید.

فایروال ویندوز یکی از رایج ترین دلایل مشکلات اتصال از راه دور دسکتاپ است و اگر فایروال سیستم شما RDP را مسدود کند، به هیچ وجه نمی توانید به سیستم ویندوز از راه دور متصل شوید. به خصوص اگر برای اولین بار از Remote Desktop استفاده می کنید، باید مراحل این روش را دنبال کنید زیرا Remote Desktop به طور پیش فرض در فایروال غیرفعال است. پس موارد زیر را انجام دهید:

منوی Start را باز کرده و عبارت “Allow an application through Windows Firewall” را تایپ کنید.

پس از باز کردن آن، روی Change Settings کلیک کنید.

در لیست برنامه هایی که در این پنجره می بینید، “Remote Desktop” را پیدا کنید و کادر خصوصی و عمومی آن را علامت بزنید، سپس Ok را بزنید و پنجره را ببندید.

دوباره بررسی کنید که آیا مشکل اتصال Windows Remote Desktop حل شده است یا خیر.

البته گاهی اوقات آنتی ویروس به طور خودکار عملکرد دسکتاپ از راه دور را مسدود می کند و گاهی اوقات می توانید برای رفع این مشکل آنتی ویروس خود را غیرفعال یا حذف کنید.

اگر به دنبال یک آنتی ویروس سازگار با Remote Desktop هستید، توصیه می کنیم به اردوی ESET NOD32 بپیوندید. این آنتی ویروس بسیار خوب کار می کند و بدون تداخل با فرآیندها و برنامه ها از سیستم شما محافظت می کند.

وضعیت سرویس RDP را بررسی کنید.

اگر سرویس RDP در سیستم محلی یا سیستم راه دور فعال نباشد، عملاً نمی توانید از Remote Desktop برای اتصال به سیستم مورد نظر استفاده کنید.

برای فعال کردن این سرویس در سیستم محلی خود مراحل زیر را دنبال کنید:

Start را باز کرده و Services را تایپ کنید.

در لیست خدمات این برنامه، Remote Desktop Services را پیدا کنید، سپس راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.

اگر RDP در حالت Stop است، روی Start کلیک کنید تا به حالت Running منتقل شود. اگر می‌خواهید هر بار که سیستم را روشن می‌کنید، سرویس RDP به‌طور خودکار اجرا شود، می‌توانید آن را روی Automatic تنظیم کنید و روی OK کلیک کنید.

اگر مشکوک هستید که این سرویس در سیستم راه دور فعال نیست، می توانید با دنبال کردن مراحل زیر این مشکل را حل کنید:

منوی استارت را باز کنید و regedt32 را تایپ کنید و برنامه مربوطه را باز کنید.

روی File کلیک کنید و Connect Network Registry را انتخاب کنید.

در قسمت Enter the name of the object to select نام سیستم راه دور مورد نظر را وارد کنید.

پس از کلیک بر روی Ok، پنجره جدیدی باز می شود که در آن باید نام کاربری و رمز عبور یک حساب کاربری مدیریت سیستم از راه دور را وارد کنید تا فرآیند با موفقیت انجام شود.

سپس به مسیرهای زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlTerminal Server

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREPoliciesMicrosoftWindows NTTerminal Services

متغیر fDenyTSConnections را پیدا کنید، روی آن کلیک کنید و در قسمت مقدار مربوطه عدد 1 را وارد کنید.

1 تا 0: RDP را فعال کنید

0 تا 1: RDP را غیرفعال کنید

پس از انجام این مراحل، یک بار سیستم خود را ریستارت کنید و سپس ببینید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

اعتبار RDP را بازنشانی کنید.

اگر شما یکی از کسانی هستید که ویژگی اعتبارنامه را فعال و ثبت کرده اید تا راحت تر به دسکتاپ راه دور دسترسی داشته باشید یا آن را به اشتراک بگذارید، همچنان باید از اعتبار صحیح رایانه مورد نظر برای اتصال به ریموت دسکتاپ استفاده کنید، در غیر این صورت مشکلات اتصال به وجود خواهد آمد. . آینده.

برای بازنشانی اعتبارنامه ها می توانید از روش زیر استفاده کنید:

منوی Start را باز کنید و Remote Desktop را تایپ کنید و سپس آن را باز کنید.

آدرس IP رایانه مورد نظر را وارد کرده و در قسمت پایین روی delete کلیک کنید تا فرآیند حذف اعتبار آن آغاز شود.

مجوز دسترسی از راه دور را بررسی کنید.

برای اینکه کاربران مجاز به استفاده از سرویس های دسکتاپ یا ترمینال از راه دور باشند، باید مجوز لازم برای دسترسی از راه دور را داشته باشند، در غیر این صورت تمام تلاش های آنها برای اتصال به سیستم راه دور با شکست مواجه خواهد شد.

برای اطمینان از درست بودن تنظیمات Group Policy مراحل زیر را دنبال کنید:

Win+R را فشار دهید، سپس gpedit.msc را تایپ کنید.

به بخش اتصال بروید:

پیکربندی > قالب های اداری > اجزای ویندوز > خدمات دسکتاپ از راه دور > میزبان جلسه دسکتاپ از راه دور > اتصالات

روی Allow users to connect remote using Remote Desktop Services کلیک کنید، آن را روی Enabled قرار دهید و سپس روی OK کلیک کنید.

آدرس IP سیستم راه دور را به فایل هاست خود اضافه کنید.

از دست دادن آدرس سیستم از راه دور در فایل میزبان دلیل دیگری برای مشکل اتصال دسکتاپ از راه دور است که می توانید با دنبال کردن مراحل زیر آن را برطرف کنید:

File Explorer را باز کنید و مسیر زیر را در نوار بالا تایپ کنید تا Enter را فشار دهید.

C:/Windows/System32/Drivers/و غیره

فایل hosts را با ویرایشگر مورد علاقه خود باز کنید.

آدرس IP سیستم ریموت را در انتهای این فایل وارد کرده و پس از ذخیره آن را ببندید.

دوباره امتحان کنید و ببینید آیا مشکل اتصال Remote Desktop حل شده است یا خیر.

سرویس RDC را مجدداً راه اندازی کنید.

همچنین مواردی وجود دارد که می توانید مشکل اتصال از راه دور دسکتاپ را با یک راه اندازی مجدد ساده برطرف کنید.

برای این کافی است:

روی دکمه Start کلیک راست کرده و Computer Management را باز کنید.

سپس Services and Applications را باز کرده و روی Services کلیک کنید.

Remote Desktop Services را پیدا کنید و آن را مجددا راه اندازی کنید.

اکنون می توانید بررسی کنید که آیا مشکل دسترسی از راه دور حل شده است یا خیر.

پورت RDP را بررسی کنید.

سرویس RDP به صورت پیش فرض روی پورت 3389 گوش می دهد و اگر آن را تغییر نداده اید و برنامه دیگری از پورت 3389 استفاده می کند، قطعا برای اتصال به Remote Desktop با مشکل مواجه خواهید شد.

برای بررسی این مشکل، مراحل زیر را دنبال کنید:

کلید ترکیبی Win+R را فشار دهید. سپس Regedit را در کادر مربوطه تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE > System > CurrentControlSet > Control > Terminal Server > WinStations > RDP-Tcp

شماره پورت را در لیست سمت راست پیدا کنید و مقدار آن را بررسی کنید.

اگر می خواهید بدانید که چه سرویس ها یا برنامه هایی در این پورت گوش می دهند، می توانید از دستورات netsat و tasklist استفاده کنید.

اما برای رفع این مشکل می توانید راه حل های زیر را امتحان کنید:

پورت را به برنامه یا سرویس دیگری تغییر دهید.

برنامه یا سرویس مورد نظر را حذف کنید.

پورت RDP را تغییر دهید، سپس Remote Desktop Services را راه اندازی مجدد کنید.

کلید RDGClientTransport را اضافه کنید.

با انجام این کار کلید رجیستری را بهینه می کنید تا RDP مجبور شود به جای اتصال HTTP/UDP از اتصال RPC/HTTP استفاده کند. با این حال، از آنجایی که این کار یک اصلاح مهندسی در نظر گرفته می شود، باید در انجام آن کمی دقت کنید.

برای افزودن این کلید، به سادگی این مراحل را دنبال کنید:

کلید ترکیبی Win+R را فشار دهید. سپس در کادر Run عبارت regedit را تایپ کرده و OK کنید.

به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftTerminal Server Client

و در قسمت خالی سمت راست کلیک راست کرده و New > DWORD (مقدار 32 بیتی) را انتخاب کنید.

نام این فایل جدید را RDGClientTransport بگذارید.

روی فایل دوبار کلیک کنید و مقدار آن را 1 قرار دهید و سپس روی OK کلیک کنید.

در نهایت پنجره رجیستری را ببندید و دوباره سعی کنید به سیستم ریموت متصل شوید تا ببینید آیا مشکل اتصال Remote Desktop حل شده است یا خیر.

اتصالات دسکتاپ از راه دور را بررسی کنید.

تمام اتصالات از راه دور از طریق اتصال اینترنت Windows Remote Desktop به سیستم مورد نظر برقرار می شود و اگر فناوری RDC به درستی پیکربندی نشده باشد، اتصالات از طریق اینترنت به سیستم راه دور مسدود می شود.

بنابراین، برای بررسی این مشکل، مراحل زیر را دنبال کنید:

Control Panel را باز کنید و روی System and Security کلیک کنید.

از قسمت system روی Allow remote access کلیک کنید.

اگر این ویژگی قبلاً فعال شده باشد، پنجره ای مانند زیر را مشاهده خواهید کرد:

در غیر این صورت، کادر مربوطه را علامت بزنید و به ترتیب Apply و Ok را بزنید.

پس از انجام این مراحل می توانید از طریق سیستم خود به سیستم ریموت دیگری متصل شوید، مشروط بر اینکه مشکل اتصال ریموت دسکتاپ فقط مربوط به این موضوع باشد.

شبکه اینترنت خود را از عمومی به خصوصی تغییر دهید.

گاهی اوقات بخش امنیتی ویندوز برای محافظت از سیستم، اتصال از راه دور را از طریق شبکه عمومی مسدود می کند که باعث مشکل اتصال دسکتاپ از راه دور می شود. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که شبکه را از عمومی به خصوصی تغییر دهید.

پس مراحل زیر را دنبال کنید:

روی نماد شبکه در دسکتاپ کلیک راست کنید و سپس روی Open Network & Internet Settings کلیک کنید.

شبکه ای که به آن متصل هستید را می توانید در بخش وضعیت پیدا کنید. فقط روی Properties کلیک کنید.

در قسمت Network Profile گزینه Private را علامت بزنید و پنجره را ببندید.

حالا دوباره سعی کنید به Remote Desktop متصل شوید تا ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

سطح امنیت RDP را تغییر دهید.

گاهی اوقات تنظیمات امنیتی پروتکل دسکتاپ از راه دور در عملکرد آن اختلال ایجاد می کند. برای حل این مشکلات می توانید موارد زیر را انجام دهید.

Win+R را فشار دهید، gpedit.msc را تایپ کرده و OK کنید.

به مسیر زیر بروید:

پیکربندی کامپیوتر -> الگوهای اداری -> اجزای ویندوز -> خدمات دسکتاپ از راه دور -> میزبان جلسه دسکتاپ از راه دور -> امنیت

به «نیاز به استفاده از یک لایه امنیتی خاص برای اتصالات راه دور (RDP)» نگاه کنید و اگر در حالت پیکربندی نشده بود آن را به Enabled تغییر دهید.

البته لازم است در قسمت Security layer گزینه RDP را نیز انتخاب کرده و در پایان OK را بزنید.

تمام برنامه ها را ببندید، سپس سیستم خود را ریستارت کنید.

وضعیت اتصال را بررسی کنید.

گاهی اوقات مشتری یک جلسه RDP ایجاد می کند، اما به دلیل اینکه پهنای باند کافی برای برقراری این اتصال وجود ندارد، اتصال از راه دور قطع می شود.

به طور کلی، اگر یک صفحه سیاه یا یک پیام “اتصال مجدد” را تجربه می کنید، این دلیل مشکل اتصال از راه دور دسکتاپ است.

برای حل این مشکل، برنامه های اضافی را که از پهنای باند استفاده می کنند ببندید و دستگاه های غیر ضروری را که از اینترنت استفاده می کنند خاموش کنید.

البته یک کار دیگر هم می توانید انجام دهید. این شامل پیکربندی برنامه RDP برای استفاده از وضوح یا عمق رنگ کمتر و غیرفعال کردن سایر ویژگی‌ها مانند پس‌زمینه ویندوز یا صاف کردن فونت به منظور کاهش مصرف پهنای باند توسط خود RDP است.

البته برای کاهش مصرف پهنای باند می توانید از روش زیر نیز استفاده کنید:

برنامه RDP را باز کنید.

روی Show Options کلیک کنید و تب Experience را انتخاب کنید.

از منوی کشویی Performance، Low Speed ​​Broadband را انتخاب کرده و روی Connect کلیک کنید.

آدرس IP ثابت سیستم خود را غیرفعال کنید.

همچنین ممکن است سیستم شما از یک آدرس IP ثابت استفاده کند و آن آدرس در لیست شبکه ها یا زیرشبکه های تحت پوشش اتصالات RDP سیستم راه دور نباشد. در این صورت اتصالات شما از کار می افتد.

برای حل این مشکل، می توانید با استفاده از مراحل زیر آدرس IP ثابت را به DHCP تغییر دهید:

برنامه تنظیمات را باز کنید و روی Network & Internet کلیک کنید.

بر روی Ethernet کلیک کنید سپس بر روی Ethernet یا هر نام دیگری در این بخش کلیک کنید.

روی Edit کلیک کنید و از منوی کشویی در بالای پنجره Edit IP Settings، Automatic (DHCP) را انتخاب کنید. در نهایت روی Save کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

رفع مشکلات DNS

گاهی اوقات مشکل اتصال از راه دور دسکتاپ توسط DNS ایجاد می شود. اگر مدیر سیستم میزبان آدرس IP را تغییر دهد، ممکن است برخی از کاربران نتوانند از راه دور به سیستم متصل شوند.

برای حل این مشکل مراحل زیر را دنبال کنید:

روی Start کلیک کنید، CMD را جستجو کنید و آن را به عنوان Run as administrator باز کنید.

دستور زیر را وارد کنید:

IPConfig /FlushDNS

یا اگر بعداً DNS خود را تغییر دهید و از DNS خارجی استفاده کنید، به احتمال زیاد کاربران در اتصال به Remote Desktop با مشکل مواجه خواهند شد.

برای بررسی اینکه آدرس IP مشتری از کدام سرور DNS استفاده می کند. مراحل زیر را دنبال کنید:

روی Start کلیک کنید، CMD را جستجو کنید و آن را به عنوان Run as administrator باز کنید.

دستور زیر را اجرا کنید:

IPConfig /all

کارت شبکه ترجیحی را پیدا کنید، سرورهای DNS آن را بررسی کنید و اگر درست نبود آن را به صورت دستی تغییر دهید.

خطای وصله Oracle را با ویرایش Group Policy برطرف کنید.

اگر هنگام اتصال به دسکتاپ راه دور با خطای «این ممکن است توسط اوراکل رمزگذاری CredSSP ایجاد شود» مواجه شدید، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر این مشکل را حل کنید.

CMD را به عنوان مدیر اجرا کنید.

دستور زیر را اجرا کنید:

REG ADD HKLMSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesSystemCredSSPParameters /v AllowEncryptionOracle /t REG_DWORD /d 2

یا اگر می خواهید این مراحل را به صورت گرافیکی دنبال کنید باید از gpedit استفاده کنید.

روی Start کلیک کنید، gpedit را تایپ کنید و Edit Group Policy را باز کنید.

سپس پوشه ها را به ترتیب زیر اجرا کنید:

Computer Configuration >> Administrative Templates >> System >> Credentials Delegation >> Encryption Oracle Remediation.

می بینید که Oracle Remediation در حالت Not Configured است.

روی آن کلیک کنید و آن را روی Enabled قرار دهید و در پایین سطح حفاظت را روی Vulnerable تنظیم کنید.

روی Apply و OK کلیک کنید.

سپس CMD را به عنوان Run as administrator باز کنید و دستور زیر را اجرا کنید.

دستور زیر را اجرا کنید:

gpupdate /force

با اجرای این دستور تمامی تغییرات سریعتر ذخیره می شوند و نیازی به راه اندازی مجدد سیستم خود نخواهید داشت.

IPv6 را غیرفعال کنید.

راه دیگر برای حل مشکل دسکتاپ از راه دور غیرفعال کردن IPv6 است.

فقط مراحل زیر را طی کن:

Control Panel را باز کنید و روی Control Panel کلیک کنید.

سپس روی Network & Internet کلیک کنید.

روی Network and Sharing Center کلیک کنید، آداپتور مورد نظر را کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.

سپس IPv6 را غیرفعال کنید و OK کنید.

آخرین کلمه

RDP محبوب ترین راه ارتباط بین سیستم های ویندوز است که این کار را برای همه به خصوص برنامه نویسان آسان می کند. دلیلی وجود دارد که نمی توانید به سیستم از راه دور متصل شوید و مشکل اتصال به اینترنت یکی از رایج ترین آنها است. اگر مشکل شما از اینترنت نیست، مطمئناً از بین راه حل های ارائه شده در این مقاله راه حل مناسبی برای مشکل خود خواهید یافت. اگر راه حل دیگری سراغ دارید خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم اطلاعات کامل تری را در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم.

از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید متشکریم. امیدواریم خواندن این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال، درخواست و نیاز به مشاوره می توانید با ثبت نظر با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

اگر پروتکل دسکتاپ از راه دور (RDP) روی رایانه ویندوز 10 شما کار نمی کند، باید بتوانید با دنبال کردن مراحل عیب یابی ارائه شده در زیر، مشکل ریموت دسکتاپ را برطرف کنید.

رفع مشکل دسکتاپ از راه دور

باید توجه داشته باشید که مایکروسافت Remote Desktop (RDP) را از Windows 10 Home حذف کرده است و این ویژگی فقط در رایانه‌هایی که Windows Pro، Windows Enterprise و Windows Server دارند، در دسترس است.

اگرچه Windows 10 Home مجهز به نرم افزار Remote Desktop Client است، اما از پشتیبانی RDP سرور Microsoft مناسب برای دسترسی به رایانه های راه دور برخوردار نیست.

1. تنظیمات فایروال را تغییر دهید

رایج‌ترین دلیلی که Remote Desktop (RDP) روی ویندوز 10 کار نمی‌کند این است که RDP توسط فایروال Windows Defender مسدود شده است.

Windows Defender را در نوار جستجو تایپ کنید و در نتایج جستجو روی Windows Defender Firewall کلیک کنید.

Firewall Windows Defender را باز کنید

در صفحه بعد روی Allow an app or feature from Windows Defender Firewall کلیک کنید.

رفع مشکل ریموت دسکتاپ

در صفحه بعدی، Remote Desktop را علامت بزنید و روی OK کلیک کنید تا تنظیمات در رایانه ذخیره شوند.

از طریق فایروال Windows Defender اجازه دسک تاپ از راه دور را بدهید

توجه: علاوه بر فایروال، Remote Desktop نیز ممکن است توسط برنامه آنتی ویروس نصب شده بر روی رایانه شما مسدود شود. آن را به طور موقت غیرفعال کنید.

2. اجازه اتصال از راه دور به رایانه را بدهید

برای استفاده از پروتکل دسکتاپ از راه دور (RDP)، کامپیوتر شما باید اجازه اتصال از راه دور را بدهد.

Run Command را باز کنید > sysdm.cpl را تایپ کنید و OK کنید.

با استفاده از دستور Run ویژگی های سیستم را باز کنید

توجه: همچنین می توانید sysdm.cpl را در نوار جستجو وارد کنید و روی آیتم کنترل پنل sysdm.cpl کلیک کنید.

در صفحه System Properties، به تب Remote رفته و Allow remote connections to this computer را در بخش “Remote Desktop” انتخاب کنید.

اتصال از راه دور به این رایانه را مجاز کنید

روی Apply و OK کلیک کنید تا این تنظیمات در رایانه شما ذخیره شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، اگر تنظیمات خواب سازگار نباشد، از شما خواسته می شود.

3. Remote Desktop Credentials را حذف کنید

گاهی اوقات مشکل این است که اعتبار RDP شما خراب است. شما می توانید این مشکل را با حذف اطلاعات کاربری Remote Desktop خود حل کنید.

Remote Desktop را در نوار جستجو تایپ کنید و در لیست نتایج روی Remote Desktop Connection کلیک کنید.

رفع مشکل ریموت دسکتاپ

در صفحه Remote Connection، روی Show Options کلیک کنید.

گزینه های دسک تاپ از راه دور را باز کنید

در صفحه بعد، تب Advanced را انتخاب کرده و روی تنظیمات کلیک کنید.

رفع مشکل ریموت دسکتاپ

در صفحه بعد، باید بتوانید اعتبار فعلی خود را حذف کنید.

پس از حذف اطلاعات کاربر، Remote Desktop باید روی رایانه شما کار کند.

4. IPv6 را غیرفعال کنید

غیرفعال کردن IPv6 به حل مشکلات اتصال RDP در ویندوز 10 کمک می کند.

به Settings > Network & Internet > بروید و روی Network and Sharing Center کلیک کنید.

رفع مشکل ریموت دسکتاپ

در صفحه Network and Sharing Center، روی شبکه فعلی خود دوبار کلیک کنید.

روی Current Network خود دوبار کلیک کنید

در صفحه بعد روی دکمه Properties کلیک کنید.

روی دکمه Properties کلیک کنید

در صفحه Network Properties، تیک Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6) را بردارید و برای ذخیره تنظیمات روی OK کلیک کنید.

رفع مشکل ریموت دسکتاپ

پس از غیرفعال کردن IPv6، باید کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.

5. مقیاس بندی سفارشی را غیرفعال کنید

مشخص شده است که ویژگی Windows 10 Custom Scaling (در صورت فعال بودن) با اتصالات از راه دور تداخل دارد.

به Settings > System بروید > روی پیوند Turn off custom scaling and sign out کلیک کنید. پس از خروج از سیستم، دوباره وارد سیستم شوید و از Remote Desktop استفاده کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا