چطور خیار را به مدت طولانی نگهداری کنیم

نگهداری طولانی مدت خیار در یخچال و خارج از یخچال

به گزارش دلگرم: چرا خیار زود خراب می شود؟ علت پوست کندن زود هنگام خیار معمولاً نگهداری نامناسب به خصوص نگهداری در یخچال یا در هوای سرد است. خیار معمولاً اگر به درستی نگهداری شود تا یک هفته تازه می ماند. دمای اتاق نقش مهمی در تازه نگه داشتن خیار دارد. سرما به سرعت خیار را می پوسد. بنابراین در صورت امکان بهتر است خیار را در یخچال نگهداری نکنید. نور مستقیم خورشید نیز به خیار چیده شده آسیب می رساند. بسته به چنین مواردی ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه خیار را مدت بیشتری در یخچال یا بیرون یخچال نگهداری کنیم تا مدت بیشتری تازه بماند و پوسیدگی و پوسیدگی نداشته باشد. در ادامه روش های نگهداری طولانی مدت خیار در یخچال و خارج از یخچال توضیح داده شده است.

سرما برای خیار مضر است و باعث پوسیدگی و چروک شدن سریع خیار می شود.

خیار چه در مزرعه و چه در آشپزخانه به سرما حساس است و در دمای زیر 18.3 درجه سانتیگراد رشد نمی کند. در خانه اگر دمای آن زیر 10 درجه سانتیگراد باشد، خیار به زودی قدرت خود را از دست می دهد و ترک می خورد. برای بسیاری از غذاها 2.8 درجه سانتیگراد ایده آل است، اما چنین دمایی برای نگهداری خیار اصلا مناسب نیست. اگر خیار را بیش از سه روز در دمای زیر 10 درجه سانتیگراد نگهداری کنید سلولهای آن آسیب می بیند و در نتیجه چهار علامت آسیب در آن ظاهر می شود:

سوراخ هایی روی پوست خیار ایجاد می شود

رنگ خیار تغییر می کند و میوه آن آبکی می شود

خیار زرد می شود

به سرعت خراب می شود

از کجا بفهمیم خیار پوسیده است یا فاسد؟

نرم شدن و تغییر رنگ خیار نشانه فساد آن است. از خوردن خیارهایی که طعم و ظاهر آنها تغییر کرده است خودداری کنید.

چگونه خیار را برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کنیم

با توجه به شیوع بیماری خطرناک کرونا، خیارهای خریداری شده را حتماً زیر آب جاری بشویید. سپس صبر کنید تا خیارها کاملا خشک شوند یا خودتان آنها را خشک کنید. سپس می توانید خیارهای خشک را در یک کیسه پلاستیکی دربسته قرار دهید و در یخچال یا در محیطی با دمای مناسب و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. اگر گزینه دیگری برای نگهداری خیارها فقط در یخچال ندارید، آنها را روی آن نگهداری کنید. یا در وسط و جلوی یخچال و در عرض سه روز استفاده کنید خیار بعد از خرد یا تکه تکه شدن حدود یک تا دو روز در یخچال تازه می ماند. مشروط بر اینکه با شرایط مذکور نگهداری شود.

آیا خیار را می توان منجمد کرد؟

خیار به خوبی در فریزر نگهداری نمی شود. بنابراین توصیه می شود خیار را در فریزر نگهداری نکنید. از آنجایی که خیار یک میوه مرطوب است، آب آن در دمای فریزر منجمد می شود. بنابراین وقتی خیار یخ زده از فریزر خارج شد و یخ آن آب شد، جمع شده و خشک می شود.

نحوه نگهداری طولانی مدت خیار خارج از یخچال

خیار ماندگاری بیشتری دارد و در دمای اتاق و روی سطوحی مانند میز کمد خنک تر می ماند. حتی خیارهایی را که سه روز در یخچال نگه داشته اید، اگر بعد از سه روز روی میز کمد بگذارید، برای مدتی تازه می مانند.

نحوه نگهداری خیار در دمای اتاق

خیار را در یک کیسه پلاستیکی دربسته قرار دهید. خیار باید دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود. خیار را از سبزیجات و میوه هایی مانند گوجه فرنگی رسیده، موز، گیلاس یا هر میوه و غذای دیگری که گاز اتیلن تولید می کند دور نگه دارید تا آسیب نبیند.

نکاتی برای تازه نگه داشتن خیار پس از چیدن و برداشت

مهم نیست خیار را در کجا نگهداری می کنید، هنگام چیدن خیار به نکات زیر توجه کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشند و تازه تر بمانند:

قبل از چیدن خیار، آن را خوب آب دهید، صبح زود یا اواخر شب بچینید. در هوای خیلی گرم نباید خیار چید.
خیارهای چیده شده را دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. همیشه خیارها را با یک چاقوی تیز و تمیز یا قیچی باغچه بچینید. هنگام چیدن خیار، حدود 6 میلی متر از ساقه گیاه را بالای میوه نگه دارید تا مسیر ورود پاتوژن به میوه مسدود شود.

باید خواند شود:

خواص عجیب خوردن خیار در صبح

خواص خیار صبحگاهی: خیار یکی از غذاهایی است که طرفداران زیادی دارد و معمولا در سالاد و تنقلات، برای تزیین غذا و کنار میوه از آن استفاده می شود.

خلاصه روش نگهداری طولانی مدت خیار در یخچال و خارج از یخچال

هوای سرد به سرعت خیارها را خراب می کند. بنابراین، اگر خیار زیادی برداشت یا خریده اید، در صورت امکان آنها را نه در یخچال بلکه در اتاقی با دمای مناسب (بالای 10 درجه سانتیگراد اما نه خیلی گرم) نگهداری کنید. خیار باید دور از نور مستقیم خورشید باشد. اگر چاره ای جز یخچال ندارید، خیارها را خوب بشویید و خشک کنید، سپس آنها را در یک کیسه پلاستیکی در بسته در قفسه پایین یا وسط یخچال نزدیک در نگهداری کنید. در این صورت نگهداری طولانی مدت خیار آسان تر خواهد بود.

خیار یک میان وعده سالم و خوشمزه است اما بعد از چند روز نرم می شود. عمر ماندگاری خیارها را با پیچاندن آنها در یک حوله مرطوب و قرار دادن آنها در یخچال افزایش دهید. برای نگهداری طولانی مدت، خیار را قبل از انجماد با آب نمک مخلوط کنید. روش انجماد مناسب را انتخاب کنید تا مطمئن شوید خیارها تا زمانی که به آنها نیاز دارید تازه می مانند.

ترکیبات:

برش های یخ زده

7 عدد خیار کوچک

1 قاشق غذاخوری (14.8 میلی لیتر) نمک

1 ½ فنجان (360 میلی لیتر) شکر سفید

1 1/2 فنجان (360 میلی لیتر) سرکه سفید مقطر

روش های نگهداری و نگهداری خیار خرد شده و ورقه شده

ج: تهیه خیار برای نگهداری

1. قبل از ذخیره کردن خیار آنها را بشویید

خیارها را از بسته بندی خارج کنید، حتی اگر در بسته بندی پلاستیکی بدون هوا باشند. آنها را زیر آب سرد در سینک بشویید. شستن خیار با صابون ضروری نیست، هرچند شستن خیار با صابون به آن آسیبی نمی رساند.

2. خیار را کاملا خشک کنید

آنها باید قبل از نگهداری خشک شوند. برای دریافت رطوبت بیشتر، خیار را با حوله خشک کنید. سپس آنها را در یک حوله یا پارچه بپیچید. پارچه یا حوله رطوبت باقیمانده را جذب می کند تا زمانی که آماده خرد کردن خیار شوید.

خیارهایی که نرم شده یا علائم کپک زدگی دارند باید فورا استفاده شوند. هر قسمت نرم یا کپک زده را با چاقو بردارید و دور بیندازید.

3. برای اینکه ذخیره سازی آسان تر شود خیار را پوست بکنید

خیار را با استفاده از پوست گیر سبزیجات پوست بگیرید. پوست سبز تیره را بردارید و گوشت سبز روشن را در معرض دید بگذارید. از فشار دادن پوست نرم خودداری کنید. جدا کردن آن آسان است، مگر اینکه بخواهید خیار را خرد کنید.

4. خیار را به اندازه برش های کوچک ببرید

از یک چاقوی تیز برای برش خیار به قطعات قابل کنترل تر استفاده کنید. برش ها را به طول 1/4 (0.64 سانتی متر) برش دهید. برش ها دقیق نیستند، بنابراین لازم نیست برش ها را خیلی دقیق اندازه گیری کنید. سعی کنید برش ها را تا حد امکان کوچک نگه دارید تا در صورت امکان از جذب آب جلوگیری کنید.

خیار در صورت استفاده صحیح، میان وعده عالی است. اگر هرگز قصد استفاده از خیار را نداشتید، از خرد کردن خیار خودداری کنید. در عوض، آنها را در یک حوله خشک بپیچید و در یک کیسه در یخچال نگهداری کنید.

ب: خیار سرد خرد شده

1. دستمال حوله ای را نمدار کنید

مهم نیست که خیارها را چگونه برش می دهید، قسمت بدون پوست آن را با دستمال کاغذی بپوشانید. حوله را به آرامی زیر آب جاری سرد خیس کنید. از خیساندن حوله در آب خودداری کنید، زیرا رطوبت بیش از حد باعث می شود خیارها سریعتر نرم شوند. آب اضافی حوله را فشار دهید.

خرد کردن خیار به برش های کوچک ساده ترین راه برای نگهداری آنها است، اما این تنها راه نیست. تا زمانی که گوشت خیار را تازه نگه دارید و پوست آن را خشک نگه دارید، می توانید خیارهای کمی خرد شده را ذخیره کنید.

اگر خیار را از وسط نصف کردید، نیمه باز شده را با یک حوله بپوشانید. پوست را با یک حوله خشک بپوشانید تا خیار رطوبت را جذب نکند.

2. خیار را با دستمال حوله ای بپیچید

برش های خیار را در وسط دستمال قرار دهید. انتهای آن را تا کنید تا کاملاً برش ها را بپوشاند. مقداری رطوبت باید وجود داشته باشد تا میوه تازه و بدون کپک بماند.

اگر نگران اضافه کردن رطوبت بیش از حد هستید، می توانید برش ها را در یک حوله آشپزخانه خشک بپیچید.

خیارهای ورقه شده را جدا از خیارهای تکه تکه شده نگهداری کنید، زیرا رطوبت باعث نرمی و کپک زدن آنها می شود.

3. خیار را در کیسه پلاستیکی در باز ذخیره کنید

کیسه های تولیدی در بسیاری از خواربارفروشی ها موجود است و ظروف نگهداری خوبی را می سازد. کیسه های پلاستیکی قابل آب بندی مجدد گزینه دیگری است. کیسه ها از شل شدن خیارها جلوگیری می کنند. این اجازه می دهد تا رطوبت از بین برود.

4. کیسه را در گرم ترین قسمت یخچال بگذارید

اگر می خواهید آنها را در یخچال نگهداری کنید، کشو یا مکانی که سبزیجات تازه را در یخچال نگهداری می کند مناسب ترین مکان است. همچنین آنها را در قسمت جلوی قفسه میانی قرار دهید. بهتر است خیارها را از هوای سردی که در نزدیکی کف و فریزر جمع می شود دور نگه دارید.

این مطالعه نشان می دهد که خیار در سرما زنده نمی ماند. دمای کمتر از 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) بعد از 3 روز شروع به آسیب رساندن به آنها می کند. درجه حرارت را تا حد امکان کنترل کنید و برش ها را در اسرع وقت مصرف کنید.

5. خیار خرد شده را از میوهایی که گاز اتیلن تولید می کنند دور نگه دارید

خیار به اتیلن حساس است و با قرار گرفتن در معرض آن سریعتر فاسد می شود. اگر می توانید از نگهداری این میوه ها با خیار خودداری کنید. اگر آنها را در یخچال نگهداری می کنید، آنها را در یک محفظه جداگانه قرار دهید یا از زغال چوب استفاده کنید تا قرار گرفتن خیار در معرض اتیلن کاهش یابد.

این گاز نامرئی توسط میوه هایی مانند: هندوانه، موز، سیب، هلو و گلابی تولید می شود. گوجه فرنگی یکی از دلایل اصلی کپک زدن خیار خیلی سریع است.

6. خیار را در طی 2 روز بخورید

دوام خیار زیاد نیست، به خصوص بعد از له شدن. برای استفاده از آنها در طی چند روز برنامه ریزی کنید. با ذخیره سازی مناسب و کمی شانس می توانند تا یک هفته دوام بیاورند.

به محض اینکه خیار خیلی زود فاسد شد، تعداد کمی از برش های نگهداری شده را جدا کنید. خیارها را تا زمانی که لازم باشد برش نخورده بگذارید.

ج: خیار منجمد

1. خیاری خرد شده را در کاسه بگذارید

برش های خیار را در یک کاسه بزرگ بریزید و تا حد امکان صاف کنید و در صورت امکان در لایه های جداگانه بگذارید. هرچه بیشتر بتوانید برش ها را پهن کنید نمک زدن راحت تر خواهد بود. همچنین یک کاسه مقاوم در برابر سرما را انتخاب کنید.

2. نمک را روی خیار بپاشید

1 قاشق غذاخوری (14.8 میلی لیتر) نمک برای 7 فنجان خیار خرد شده در نظر گرفته می شود. هنگام خرد کردن کمتر از این مقدار نمک را کم کنید. نمک را با انگشتان دست یا قاشق اندازه گیری به طور مساوی پخش کنید. همچنین می توانید آنها را با دست یا قاشق مخلوط کنید تا نمک روی خیار پوشانده شود.

اگر مطمئن نیستید که چه مقدار نمک استفاده کنید، مقدار کمی نمک روی هر برش بپاشید. بین 2 انگشت تا جایی که ممکن است نمک بزنید و روی آنها بپاشید.

اگرچه می‌توانید خیارها را مستقیماً بدون نمک یا سایر افزودنی‌ها منجمد کنید، اما آنها بدون نمک نرم می‌شوند زیرا خیار حاوی آب بیش از حد است. آنها همچنین همیشه برای طعم دادن به نوشیدنی ها، سوپ ها و اسموتی ها خوب هستند.

3. خیار را به مدت یک شب در یخچال بگذارید

کاسه را به یخچال منتقل کنید. حالا فقط باید صبر کنید و فقط می توانید کاسه را به مدت 24 ساعت آنجا بگذارید. اگر می خواهید از ترد ماندن خیارها اطمینان حاصل کنید، روی کاسه را با حوله بپوشانید و یک مشت بستنی روی آن قرار دهید.

4. خیار را خشک کنید

روز بعد کاسه را از یخچال خارج کرده و در آب بریزید. خیار را با دست فشار دهید یا آب اضافی را با ظروف آشپزخانه بردارید. صاف کردن آب خیار برای ترد نگه داشتن آن ضروری است.

5. خیار را با شکر و سرکه مخلوط کنید

شکر سفید و سرکه سفید مقطر را به کاسه اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید، اجازه دهید شکر حل شود و خیارها برای چند دقیقه در مخلوط خیس بخورند.

نسبت این مواد را با توجه به ذائقه خود تنظیم کنید. اغلب از شکر بیشتر و سرکه کمتر برای شیرین کردن خیار استفاده می شود. استفاده از سرکه بیشتر از شکر، خیار را ترش کرده و به خیار شور تبدیل می کند.

6. خیار را در ظروف فریزر ذخیره کنید

دوباره ظرف را بیرون بیاورید و خیارشورها را به ظرف های مقاوم در برابر سرما منتقل کنید. شکر و سرکه مایع را نیز در ظرف بریزید و حدود 1/4 اینچ (0.64 سانتی متر) فضای خالی در بالای ظرف باقی بگذارید. خیار می تواند تمام سال را در فریزر نگه دارد.

وب سایت Photocade

روش نگهداری طولانی مدت خیار از یخچال تا قابلمه با نحوه تازه نگه داشتن خیار در منزل با اصول و نحوه نگهداری خیار را مطالعه می کنید.

روش نگهداری خیار از یخچال تا شیشه

بی شک خیار یکی از پرطرفدارترین محصولات کشاورزی و گلخانه ای است که هم در سبد میوه و هم در سبد سبزیجات استفاده می شود و بسیار پرکاربرد است.

خیار نیز مانند اکثر میوه ها و سبزیجات به شرایط محیطی حساس است و از آنجایی که طبیعتاً میوه ای مرطوب است و درصد زیادی از آن را آب تشکیل می دهد و حتی پوست آن نیز بافتی نرم و مرطوب دارد، بسیار مستعد فساد است. شرق

حتما پیش آمده که چند روز بعد از خرید خیارها را نگاه کرده باشید و آنها را چروکیده، کپک زده، نرم، لزج و غیره دیده باشید.

در ادامه این مقاله تمام روش ها و نکاتی را به شما می گوییم که به شما کمک می کند تا زمانی که ممکن است خیار را سالم و تازه نگه دارید.

چگونه خیار را در خانه نگهداری کنیم؟

بهترین روش نگهداری خیار در یخچال

جالب است بدانید که خیار یکی از میوه ها یا سبزیجاتی است که به دمای پایین بسیار حساس است زیرا قسمت قابل توجهی از گوشته و پوست این میوه از آب تشکیل شده و در نتیجه در معرض یخ زدگی و پوسیدگی قرار می گیرد.

اگر می خواهید خیار خود را در یخچال نگهداری کنید، حتما نکات و روش های زیر را رعایت کنید تا تا جای ممکن خیار سالم و تازه بماند.

شستن خیار

پوست نازک و مرطوب خیار بستری عالی برای رشد آفات، قارچ ها، میکروب ها و غیره است و از طرفی وجود سموم و کودهای شیمیایی روی پوست خیار و ضایعات زرد و پوسیده چسبیده به خیار زمینه را فراهم می کند. برای خراب شدنش

بنابراین در صورت امکان پس از خرید خیار را در آب سرد بشویید و آلودگی های مرئی و نامرئی را از بین ببرید.

خشک کردن خیار

اولین نکته ای که در نگهداری صحیح خیار باید به آن توجه کنید، خشک کردن آن است، زیرا رطوبت یکی از عوامل اصلی پوسیدگی خیار است.

میوه ها و سبزیجات معمولاً هنگام خرید خیس هستند و این بیشتر در مورد خیار دیده می شود، بنابراین پس از خرید خیار، آن ها را از کیسه خرید خارج کرده و پس از شستن با یک پارچه نخی کاملاً خشک کنید.

نحوه نگهداری خیار در زیپ کیپ

نگه داشتن خیار در زیپ راه خوبی برای جلوگیری از خراب شدن زود هنگام خیار است.

در این روش بهتر است بعد از شستن و خشک کردن خیارها یک لایه دستمال کاغذی یا پارچه نازک دور خیارها بپیچید سپس داخل درپوش زیپ دار قرار دهید.

اگر می خواهید عملکرد بهتری از این روش ببینید، بهتر است یک حوله را به طور جداگانه دور هر خیار بپیچید تا تماس با پوست خیارها به حداقل برسد.

اگر حوله یا حوله چای کافی ندارید، می توانید خیارها را در دسته ای دستمال بپیچید یا حداقل یک تکه دستمال را در پلاستیک قرار دهید تا رطوبت اضافی را جذب کند.

نگهداری خیار در ظرف نگهداری میوه

امروزه ظروف نگهداری میوه و سبزیجات به گونه ای طراحی شده اند که میوه ها و سبزیجات را برای مدت طولانی تری به خوبی حفظ کنند.

خیارها را پس از شستن و خشک کردن می توانید در این ظروف بریزید و برای بازدهی بهتر، یک لایه نازک پارچه نخی یا دستمال کاغذی روی خیارها بگذارید و درب ظرف را ببندید و در کشوی میوه قرار دهید.

نگهداری خیار در قابلمه روی

اگر ظرفی برای نگهداری میوه و سبزیجات ندارید، یکی دیگر از راه های خوب برای نگهداری خیار این است که آن ها را در یک شیشه روی قرار دهید.

در این روش خیارها را بشویید و کاملا خشک کنید و روی پارچه نخی ته قابلمه قرار دهید تا پارچه های اضافی از اطراف لبه قابلمه خارج شود.

خیارها را در قابلمه بچینید و تکه های بافت اضافی را دوباره روی خیارها قرار دهید سپس درب قابلمه را ببندید و در یخچال قرار دهید.

اصول نگهداری خیار با سلفون

یکی دیگر از روش های مناسبی که می توانید برای سالم و تازه نگه داشتن خیار برای مدت طولانی تری استفاده کنید استفاده از روکش سلفون است.

در این روش یک یا چند خیار را بعد از شستن با سلفون بپیچید و در یخچال قرار دهید، فقط دقت کنید که خیارها اصلا خیس نباشند.

نگهداری خیار در کیسه کاغذی

استفاده از کیسه های کاغذی یکی از بهترین راه ها برای نگهداری خیار و جلوگیری از خراب شدن و خراب شدن زودهنگام آن است.

در این روش خیارهای شسته و خشک شده را در کیسه های مقوایی یا کاغذی قرار دهید و درب آن را تا کنید تا هوا خارج نشود، ایده دیگر این است که خیار را در کاغذ یا روزنامه ساده بپیچید و سپس داخل نایلون و در یخچال قرار دهید.

نحوه نگهداری خیار در خانه

گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که مقدار خیار خریداری‌شده بیشتر از مقدار قابل نگهداری در یخچال است، اگرچه در شرایط عادی دمای یخچال کمتر از دمای مناسب برای نگهداری خیار (15 در 20 درجه سانتی‌گراد) است.

اگر چنین شرایطی برایتان پیش آمد، ابتدا خیارها را بشویید و کاملا خشک کنید تا رطوبتی روی سطح خیارها احساس نشود.

در مرحله بعد خنک ترین مکان خانه را برای نگهداری خیار انتخاب کنید این مکان می تواند اتاق خانه، انباری، آشپزخانه و … باشد.

خیارها را در سبدهای فلزی، حصیری، پلاستیکی و… بچینید، سپس برای اینکه خیارها گرد و غبار محیط را به خود جذب نکنند و نور مستقیم به خیارها نتابد، روی آنها را با پارچه تیره ظریفی بپوشانید.

این روش به حفظ سلامت و تازه بودن خیار تا زمانی که ممکن است خارج از یخچال کمک می کند.

روش نگهداری خیار در فریزر

یک تصور کاملاً اشتباه که برخی از افراد سعی می کنند خیار را نگهداری کنند، قرار دادن آن در فریزر است.

همانطور که گفتیم بیشتر بافت خیار را آب تشکیل می دهد، بنابراین وقتی خیار را در فریزر قرار می دهید آب آن یخ می زند و بعد از اینکه آن را از فریزر خارج کردید آبکی و چروک می شود.

نکات مهم نگهداری خیار

اگر می خواهید خیار را تا حد امکان در همان حالت سبز نگه دارید و از چروکیده شدن، لکه دار شدن، لزج شدن، کپک زدن و پوسیدگی زودرس آن جلوگیری کنید، به نکات زیر توجه کنید.

● پس از خرید حتما خیارها را از کیسه خارج کنید، زیرا پلاستیک خرید معمولا خیس و کثیف است.

● خیار را در معرض نور مستقیم قرار ندهید

● اگر خیار را در یخچال نگهداری می کنید، آن را در کشوی میوه یا در قفسه های وسط قرار دهید.

● خیارها را جداگانه نگهداری کنید و سایر میوه ها و سبزیجات را در ظروف نایلونی یا جدا قرار دهید

● روش های فوق در مورد انواع خیار اعم از خیار سالادی، خیار مجلسی، خیار چنبر و … کاربرد دارد.

این مطلب کامل بود ؟

191

29

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تينا

سلام! مقاله خیلی خوبی بود. خیلی به من کمک کرد تا بفهمم چطور میشه خیار رو به مدت طولانی نگه داشت. ایده‌ها و توصیه‌ها عالی بودن. ممنون از اینکه این مطلب رو به اشتراک گذاشتید.

ستايش

سلام! مقاله جالبی بود، برای من که همیشه مشکل نگهداری خیار داشتم خیلی کاربردی بود. روش‌های نوین رو به خوبی توضیح دادی و حتما ازشون استفاده می‌کنم. دست مریزاد!

نازنين زهرا

خیلی عالی بود این مقاله! من خیارهایی که با این روش نگهداری می‌کنم واقعا طولانی‌تر تازه می‌مونن. دیگه نیازی نیست هر روز برم برای خرید خیار. سپاس از نویسنده‌ی عزیز!

محمدعلي

سلام! مقاله خوبی بود. اطلاعاتی که در مورد نگهداری خیار به اشتراک گذاشتید واقعا به درد بخوره. من قبلاً همیشه از خیارهای پژمرده بدون استفاده میموندم. حالا با این مطلب، میتونم خیارهامونو تا مدتها تازه نگه دارم. مرسی از اینکه این مطلب رو به اشتراک گذاشتید.

ندا

سلام! ممنون از مقاله جالبتون. خیلی به کارم اومد و الان خیارام خیلی بیشتر از قبل دوام میارن. اگه میشه توی مقالات بعدی هم راجع به نگهداری سبزیجات دیگه بنویسید. مرسی!

دکمه بازگشت به بالا