چطور با لیمو لاغر شویم

حتما شنیده اید که لیمو یکی از بهترین مواد برای کاهش وزن است، اما آیا می دانید چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

شما باید یاد بگیرید که چگونه از آن برای کاهش وزن استفاده کنید. در این مقاله مجله نمناک به روش های موثر استفاده از لیمو می پردازیم.

لیمو حاوی ویتامین C و فلاونوئیدها است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و قدرت گوارشی است که در نهایت منجر به کاهش وزن می شود. بهترین قسمت لیمو نه تنها آب آن است، بلکه پوست و برگ آن نیز فواید زیادی دارد و برای درمان سرفه و آلرژی مفید است. و سرماخوردگی.مفید.

راه های استفاده از لیمو برای کاهش وزن

1. آب لیمو: لیمو را از وسط نصف کنید و در یک لیوان آب فشار دهید سپس خوب مخلوط کنید و صبح زود بنوشید.

2. عسل و لیمو: 2 قاشق چایخوری آب لیمو و عسل را در یک لیوان آب گرم اضافه کنید، خوب مخلوط کنید و صبح زود بخورید.

نوشیدنی صبحگاهی لیمو و عسل برای لاغری سریع شکم

3. لیمو و نعنا: 2 قاشق آبلیمو و کمی نعنا را در یک لیوان آب ولرم اضافه کنید و هر روز صبح بنوشید. اگر طعم آن را دوست ندارید، عسل را اضافه کنید.

4. لیمو و خیار: برش های لیمو و خیار را در یک لیوان آب اضافه کنید و یک شب نگه دارید و صبح بنوشید. خیار حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و از طرفی لیمو حاوی ویتامین C و خاصیت آنتی اکسیدانی است. .

5. لیمو و زنجبیل: هر روز صبح دم کرده لیمو و زنجبیل بنوشید، این چای سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

6. لیمو و گریپ فروت: آب گریپ فروت را با 2 قاشق غذاخوری آب لیمو در یک لیوان آب مخلوط کرده، چند برگ نعنا به آن اضافه کرده، دم کرده و روزی دو بار میل کنید.

7. لیمو و فلفل قرمز: عصاره 1 لیمو، 1 فلفل و یک قاشق چایخوری عصاره افرا را با آب مخلوط کرده و روزی 3 بار از این دمنوش بنوشید. این چای باعث افزایش متابولیسم و ​​چربی سوزی می شود.

8. چای لیمو: 2 قاشق غذاخوری آب لیمو را با زنجبیل، یک فنجان چای سبز و یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده و دو بار در روز بنوشید. این ترکیب بسیار مفید است.

نوشیدن آب لیمو برای لاغری و کاهش وزن طرفداران زیادی دارد. اما تحقیقات علمی در این زمینه چه می گوید؟ برای بررسی بیشتر با شادمگ همراه باشید.

روش صحیح استفاده از آب لیمو برای کاهش وزن

مزایای کاهش وزن آب لیمو سال هاست که تبلیغ می شود و کارشناسان می گویند که این آب لیمو متابولیسم شما را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند، به خصوص اگر آن را با یک لیوان آب گرم در صبح بنوشید. آیا واقعا کمی آب مرکبات خاصیت لاغری دارد؟ یا این فقط راه دیگری برای لذت بردن از آب خالص است؟

آب لیمو برای چه مواردی استفاده می شود و چگونه کار می کند؟

در مطالعه فوق، از بزرگسالان چاق خواسته شد که به مدت سه ماه هر روز دو فنجان آب ساده بنوشند یا احساس سیری را تصور کنند. کسانی که قبل از غذا آب می‌نوشیدند، 1.5 کیلوگرم بیشتر از گروهی که آب می‌نوشیدند، وزن کم کردند. این نشان می دهد که نوشیدن آب قبل از غذا می تواند راهی آسان برای احساس سیری و جلوگیری از پرخوری باشد.

آب لیمو نیز گزینه بسیار بهتری نسبت به بسیاری از نوشیدنی های دیگر است و اگر مصرف نوشیدنی های شیرین، نوشابه ها و نوشابه های انرژی زا را در رژیم غذایی خود جایگزین کنید، آب لیمو می تواند به طور غیرمستقیم به شما در کاهش کالری دریافتی و کاهش وزن کمک کند.

شایان ذکر است که برای روشن شدن اثر لاغری آب و آبلیمو و فواید آن برای کاهش وزن و چربی سوزی در بدن، متخصصان در بررسی های خود دریافته اند که مصرف آب با لیمو باعث کاهش وزن و چربی سوزی می شود. در بدن. و این درست است. .

آب لیمو به مرطوب ماندن و هیدراته نگه داشتن شما کمک می کند

مزایای هیدراتاسیون فراتر از خشکی دهان و سردرد است. کم آبی بدن می تواند بر عملکرد تناسب اندام، توانایی تمرکز و موارد دیگر تأثیر بگذارد. هیدراته ماندن برای حفظ عملکرد بدنی بسیار مهم است، این وظایف ذکر شده در بخش ورزش و تناسب اندام عبارتند از: تنظیم دمای بدن، روغن کاری مفاصل، حفظ سلامت چشم و دهان و کمک به پیشگیری از یبوست.

برای اینکه کارها به آرامی کار کنند، حرکت کنند و احساس خوبی داشته باشند، هدف شما باید این باشد که هر روز نیمی از وزن بدن خود را در آب بنوشید. اگر روز خود را با یک لیوان آب و لیمو شروع کنید، این یک نوشیدنی است و باید این کار را چندین بار تا عصر تکرار کنید.

آیا آب لیمو برای کاهش وزن مفید است؟

بله، تحقیقات نشان داده است که کاهش وزن با آبلیمو درست است و مصرف آن می تواند به طرق مختلف بر کاهش وزن تاثیر بگذارد. تحقیقات علمی صحت این ادعا را تایید می کند. کاهش وزن با آب لیمو از طریق مکانیسم های مختلفی اتفاق می افتد.

فواید استفاده از آب لیمو

آب لیمو کم کالری است

اگر به آب لیمو شکر اضافه نکنید، کالری بسیار کمی خواهد داشت و می تواند جایگزین خوبی برای نوشیدنی های پرکالری باشد. نصف لیمو در یک لیوان آب در مجموع حدود شش کالری دارد. در حالی که یک لیوان آب پرتقال یا سیب حاوی حدود 110 کالری و حدود 20 تا 25 گرم شکر در هر لیوان است.

حتی اگر بخواهید فقط یک لیوان را با نوشیدنی های صنعتی روزانه خود جایگزین کنید، تقریباً 800 کالری در هفته ذخیره خواهید کرد! علاوه بر این، برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف نوشیدنی‌های کم کالری مانند آبلیمو، مصرف غذاهای همراه را کاهش می‌دهد.

آب لیمو می تواند متابولیسم را افزایش دهد

با یا بدون لیمو، مطالعات نشان داده اند که نوشیدن آب بیشتر می تواند متابولیسم شما را افزایش دهد. شروع روز با یک لیوان آب لیمو گرم می تواند متابولیسم بدن را برای سوزاندن کالری تغییر دهد.

آب لیمو مطمئناً آب آشامیدنی را جذاب‌تر می‌کند، زیرا طعم را اضافه می‌کند و اغلب منجر به نوشیدن آب بیشتر از حد معمول می‌شود. مطالعات نشان داده اند که هرچه آب بیشتری بنوشید، در زمان استراحت کالری بیشتری می سوزانید. بر اساس این مطالعات، تعداد کالری‌هایی که یک بزرگسال یک ساعت پس از نوشیدن یک لیوان آب می‌سوزاند، بین 20 تا 30 درصد افزایش می‌یابد.

این باعث افزایش احساس سیری می شود

همانطور که در بالا ذکر کردیم، نوشیدن آب قبل از غذا می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید، به خصوص زمانی که آن را با یک لیمو تازه طعم دار کنید. طبق تحقیقات، نوشیدن حدود نیم لیتر آب قبل از غذا می تواند میزان کالری مصرفی را تا 13 درصد کاهش دهد.

البته در این مورد این آب است که نقش اصلی را ایفا می کند، اما باید پذیرفت که نوشیدن نیم لیتر آب قبل از مصرف غذا کمی مشکل است. افزودن برش های لیمو می تواند این کار را آسان تر کند.

بدن را هیدراته نگه می دارد

یکی دیگر از دلایل کاهش وزن با آب لیمو، هیدراته نگه داشتن بدن است. بیشتر اوقات، بدن ما نمی تواند تفاوت بین گرسنگی و تشنگی را تشخیص دهد. زمانی که بدن ما واقعاً به آب نیاز دارد، می توانیم یک میان وعده بخوریم. این یک واقعیت است که هیدراته ماندن نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای سلامتی نیز مهم است.

بهترین زمان برای نوشیدن آب و لیمو

نوشیدن یک لیوان آب لیمو بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب ایده آل است: شما را بیدار می کند و می تواند به بدن شما در فرآیندهای طبیعی کمک کند. علاوه بر این، هیدراتاسیون خوب برای هضم خوب ضروری است. ، این یک راه عالی برای احساس هوشیاری در ساعات اولیه صبح است. صبح.

به دلیل اسیدیته بالا، عصاره لیمو می تواند به مینای دندان شما آسیب برساند. البته لیمو و آب مشکلی ندارد، آب لیموی خالص نخورید، اما اگر یک لیمو را در یک لیوان آب بچکانید، غلظت لیمو در آب بیشتر می شود.

برای جبران آسیب احتمالی آب لیمو به مینای دندان، این اقدامات احتیاطی ساده را دنبال کنید:
آب لیمو و لیمو خود را به آرامی بنوشید تا مستقیماً با دندان‌هایتان تماس پیدا نکنند.) پس از نوشیدن یک جرعه، دهان خود را بشویید. با آب تمیز ، حداقل 30 دقیقه صبر کنید، سپس دندان های خود را مسواک بزنید.

چگونه آب و لیمو درست کنیم؟

روش های مختلفی برای تهیه آبلیمو وجود دارد. می توانید یک تکه لیمو یا آب میوه را به آب اضافه کنید. می‌توانید دانه‌ها را صاف کنید یا کنار بگذارید، این به خودتان بستگی دارد، اما برای کسانی که دستورالعمل‌های واضح را ترجیح می‌دهند، در اینجا یک دستور العمل اساسی وجود دارد که می‌توانید آن را به سلیقه خود تغییر دهید:

یک چهارم لیموترش تازه را با آب گرم (برای سهولت در نوشیدن) مخلوط کنید و بنوشید! نوشیدنی شما منتظر شماست. اگر دوست داشتید، اگر برایتان خیلی ترش بود، می‌توانید آب بیشتری اضافه کنید، یا اگر برایتان خیلی ملایم بود، آب لیموترش بیشتری اضافه کنید.

چه نوشیدنی های کم کالری دیگری موجود است؟

اگر تصمیم دارید تمام روز آب لیمو درست کنید، اما از طعم آن خسته شده اید (یا اگر هستید)، جایگزین های ساده و سالمی وجود دارد.

به عنوان مثال، چای شیرین را به نفع چای نعناع یا هیبیسکوس کنار بگذارید. همچنین با اضافه نکردن شکر و عسل طعم بسیار خوبی خواهید داشت.

برش های پرتقال، خیار، توت فرنگی، هندوانه، ریحان، لیمو و خیار نیز گزینه های خوبی خواهند بود.

ممکن است وسوسه شوید که به لیموناد خود شیرین کننده اضافه کنید، اما اضافه کردن 1 قاشق غذاخوری شکر 45 کالری به نوشیدنی شما اضافه می کند. و عسل بهتر از این نیست، هر قاشق غذاخوری 64 کالری اضافه می کند. از معجزه مخلوط زنجبیل، سیر و عسل و خواص زنجبیل و عسل برای مردان غافل نشوید.

رژیم غذایی و ورزش

آب لیمو شما ممکن است کمی در تلاش های کاهش وزن شما کمک کند، اما تنها راه موفقیت آمیز کاهش وزن، تلاش هماهنگ برای بهتر غذا خوردن و فعال بودن است.

کاهش وزن به معنای ایجاد تعادل کالری منفی است، بنابراین بدن شما بیشتر از آنچه که مصرف می کنید کالری می سوزاند. رژیم غذایی خود را با غذاهای مغذی و کم کالری مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و محصولات لبنی کم چرب پر کنید.

یافتن راه هایی برای افزودن فعالیت به روز به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید. فعالیت اضافی ممکن است شامل هرگونه فعالیت برنامه ریزی شده مانند دویدن روزانه و انجام کارهای روزمره بیشتر مانند رفتن از پله ها به جای آسانسور باشد.

علائم افسردگی را باید بسیار جدی گرفت زیرا این اختلال روانی می تواند کل زندگی شما را مختل کند. ما شما را در این زمینه راهنمایی کرده ایم.

فواید نوشیدن آب لیمو در صبح:

آب لیمو به عنوان منبعی غنی از ویتامین C از بدن در برابر نقص سیستم ایمنی محافظت می کند.
نوشیدن آبلیمو با آب ولرم یا ولرم هر روز صبح به حفظ تعادل pH بدن کمک می کند.
آب لیمو با خواص ضد باکتریایی قوی خود به مبارزه با عفونت ها کمک می کند.
به عنوان یک عامل سم زدایی عمل می کند.
به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.
لیمو علاوه بر ویتامین C منبع غنی از پتاسیم، کلسیم، فسفر و منیزیم نیز هست.
به مبارزه با سرماخوردگی کمک می کند.

سایر فواید آب لیمو برای کاهش وزن

آب لیمو یک درمان محبوب برای انواع مشکلات پوستی از جمله آکنه، جوش و چین و چروک با لکه های تیره است.
علاوه بر این، آب لیمو با آب گرم، همانطور که چندین بار در بخش ورزش و تناسب اندام ذکر شد، به کاهش وزن سریع کمک می کند. زیرا باعث افزایش هضم و متابولیسم می شود.
آبلیمو در پاکسازی کبد بسیار موثر است زیرا کبد را برای دفع سموم تقویت می کند.
خواص ضد التهابی لیمو به مبارزه با عفونت های دستگاه تنفسی، گلودرد و التهاب لوزه ها کمک می کند.
آب لیمو همراه با آب ولرم به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می کند، زیرا الکترولیت های بدن را تامین می کند.
به کاهش درد مفاصل و عضلات کمک می کند. و از التهاب لثه جلوگیری می کند.
علاوه بر این، آب لیمو با آب ولرم به هضم غذا کمک می کند و بنابراین حرکات طبیعی روده را تنظیم می کند.

البته نباید از فواید آب لیمو برای نظافت منزل غافل شد. قبلا در مقاله ای در مورد معجزه لیمو برای تمیز کردن پنجره، از بین بردن زردی زیر بغل، تمیز کردن مبل با جوش شیرین و لیمو و تمیز کردن گاز استیل صحبت کرده ایم. خواندن این مطالب خالی از لطف نیست.

روش های استفاده از آب لیمو برای کاهش وزن و سم زدایی

راه های زیادی برای تهیه نوشیدنی آبلیمو وجود دارد. ساده ترین و راحت ترین راه اضافه کردن آب لیمو به حدود یک تا دو فنجان آب است.

اما اگر به دنبال طعم های جالب تری هستید، در اینجا دستور العمل های سم زدایی وجود دارد.

آب لیمو برای کاهش وزن و خیار:

آب خیار و لیمو یک نوشیدنی قدیمی است و هر روز می توانید آن را در بسیاری از مکان ها پیدا کنید. خیار و لیمو با هم طعم عالی دارند و با افزودن خیار فواید آن برای سلامتی بیشتر خواهد شد. خیار حاوی پتاسیم است. و این آن را به یک محصول طبیعی تبدیل می کند. راهی برای کمک به کاهش فشار خون

آنها همچنین به کاهش تورم و پف، سفت شدن پوست و افزایش متابولیسم کمک می کنند. این نوشیدنی کالری ندارد و باعث می شود همیشه احساس خوبی داشته باشید.

آب لیمو با عسل:

این دستور العمل توسط بسیاری به عنوان درمان نهایی سرماخوردگی و آنفولانزا ستایش می شود و گفته می شود نوشیدن آن هر روز صبح به جلوگیری از بیماری کمک می کند.

برای نوشیدن یک نوشیدنی گرم از آب و لیمو با عسل، آب نصف لیموترش را با یک قاشق چایخوری عسل در یک لیوان آب جوش کمی خنک شده مخلوط کنید و بنوشید. مطمئن شوید که آب آنقدر داغ است که عسل را حل کند. فواید آب لیمو در اوایل صبح زمانی که هر روز احساس بهتری دارید آشکار می شود.

آب داغ و لیمو با نعنا:

درست مانند آب داغ و لیمو، این نوشیدنی آب گرم با لیمو و نعناع برای زمانی که احساس ناراحتی می کنید عالی است.

طرز تهیه: نصف لیموترش را در یک لیوان آب داغ مخلوط کرده و چند شاخه نعنا به آن اضافه کنید. اگر به شیرین کننده نیاز دارید، در حالی که آب گرم است، یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید.

آب، خیار، لیمو و نعناع:

این نوشیدنی یکی از دستور العمل های مورد علاقه من برای تهیه در روزهای گرم تابستان است. نه تنها واقعا خوشمزه است، بلکه فواید سالم لیمو، نعناع و خیار ترکیب شده و یک نوشیدنی با طراوت درست می کند.

درست مانند خیار، نعناع به طور طبیعی به کاهش تورم و پف کردگی کمک می کند و هر دو به طور طبیعی به خنک شدن شما کمک می کند، بنابراین این نوشیدنی را در حین و بعد از ورزش یا در طول روز بنوشید.

فلفل قرمز، آب و لیمو:

فلفل قرمز به افزایش متابولیسم، تحریک سیستم گردش خون، کمک به هضم غذا و تنظیم قند خون معروف است… برای تهیه آب لیمو و فلفل قرمز، کمی فلفل قرمز را به ۱ لیوان آب ولرم اضافه کنید. اضافه کنید، با آب نصف لیمو میل کنید و میل کنید.

آب، لیمو و نعناع:

یکی دیگر از دستور العمل های کلاسیک، آسان و واقعا خوشمزه، دستور پخت لیمو و نعنا است. این یکی را در یک لیوان پر کنید و برای تابستان ایده آل است و برای همه خوب خواهد بود.

آب، زنجبیل و آب لیمو برای کاهش وزن:

آب زنجبیل لیمویی یکی از زیباترین دستور العمل های موجود در این لیست است. همچنین یک نوشیدنی سم‌زدایی عالی است زیرا لیمو یک ادرارآور طبیعی است و لیمو و زنجبیل متابولیسم را افزایش می‌دهند. تهیه این دستور العمل ها با آب و لیمو همیشه متابولیسم بدن شما را در طول روز افزایش می دهد.

آب لیمو برای کاهش وزن در ۲ هفته

استفاده از لیمو در رژیم های غذایی کاهش وزن در موارد متعدد توصیه شده است، لیمو به کاهش وزن سرعت می بخشد و بدن را به روشی طبیعی سم زدایی می کند. لیمو دارای خواص بی شماری است، کاهش وزن تنها یکی از این موارد است که به دفع مواد زائد و حرکات بدن کمک می کند و برای زیبایی و جوانی نیز موثر است.

همچنین حاوی ویتامین C، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است. در این بخش، یک رژیم غذایی لیمو را به شما پیشنهاد می کنیم که به مدت دو هفته منجر به کاهش وزن قابل توجهی می شود. در این مدت به سادگی مخلوطی از لیمو و آب را با معده خالی بنوشید. زیرا باعث تحریک متابولیسم و ​​دفع سموم می شود.

برنامه لاغری منظم با لیمو در 14 روز

روز اول: آب 1 لیمو را با 1 فنجان آب مخلوط کنید

دوم: 2 عدد لیمو را با 2 فنجان آب فشار دهید

روز سوم: آب 3 عدد لیموترش با 3 فنجان آب

چهارم: آب 4 عدد لیموترش با 4 فنجان آب

پنجم: آب 5 عدد لیموترش با 5 فنجان آب

ششم: آب 6 عدد لیموترش با 6 فنجان آب

روز هفتم: آب 7 عدد لیموترش با 10 فنجان آب

هشتم: آب 6 عدد لیموترش با 6 فنجان آب

روز نهم: آب 4 لیمو با 4 فنجان آب

دهم: آب 3 عدد لیموترش با 3 فنجان آب

یازدهم: آب 2 عدد لیمو با 2 فنجان آب

روز دوازدهم: آب 2 لیمو با 2 فنجان آب

سیزدهم: آب 1 لیموترش با 1 فنجان آب

چهاردهم: 3 عدد لیمو را با 10 فنجان آب فشار دهید

ترفند استفاده از آب لیمو برای کاهش وزن

پس از نوشیدن این نوشیدنی باید دهان خود را به خوبی بشویید تا از دهان و دندان در برابر اسید لیمو محافظت کنید، زیرا اسید لیمو باعث ایجاد حفره و پوسیدگی می شود.

همچنین یادآوری می کنیم که قبل از استفاده از این روش حتما باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و در صورت بروز مشکلات گوارشی با پزشک ذیصلاح مشورت کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

آیا این مفید بود؟

از نظرات شما سپاس گزارم!

فقط فکر کردن به لیموناد دهانتان را آب می‌کند، پس چطور است که خود لیموناد بخورید! تاثیر سریع و مستقیم لیمو بر چربی بدن شما به همان سرعتی است که فکر خوردن یک قطره لیمو باعث آب شدن دهان شما می شود. علاوه بر لاغری و چربی سوزی، جالب است بدانید که آب لیمو فواید مختلفی برای سلامتی دارد. با این حال هدف اصلی ما از معرفی این غذای معجزه آسا در این مقاله کمک به کاهش وزن سریع شماست. لیمو یکی از غذاهای مقوی در انواع رژیم هاست و راز کاهش وزن با لیمو ترش در چربی سوزی قوی و سریع آن نهفته است.

تقریباً همه با دانش و تحصیلاتی که امروزه دارند می دانند که یک رژیم غذایی خوب چقدر می تواند در کاهش وزن موثر باشد. پس اگر به دنبال یک رژیم غذایی سالم و متعادل همراه با عطر مطبوع لیمو ترش هستید، مطلب زیر را از دست ندهید. در ادامه با فواید معجزه آسای معجون لیمو، سیر، لیمو و زنجبیل برای کاهش وزن، خواص لیمو برای سوزاندن چربی شکم و رژیم غذایی لیمو آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید تا سریع ترین راه های کاهش وزن و تناسب اندام را کشف کنیم.

فواید شگفت انگیز آب لیمو

قبل از اینکه در مورد خواص لیمو و آبلیمو صحبت کنیم، بهتر است نگاهی به فواید نوشیدن آب و تاثیر آن در کاهش وزن بیندازیم. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب تمیز متابولیسم بدن را افزایش می دهد. در واقع یک فرآیند متابولیک در بدن اتفاق می افتد که در آن کالری برای تولید گرما سوزانده می شود. آب لیمو به دلیل اینکه ماده اصلی آن آب است، همین فواید را در تقویت متابولیسم بدن دارد. نوشیدن آب اغلب به عنوان بخشی ضروری از هر رژیم کاهش وزن توصیه می شود زیرا می تواند احساس سیری و سیری را بدون افزودن کالری افزایش دهد.

اگرچه تحقیقات کمی در مورد تأثیر آب لیمو در کاهش وزن انجام شده است، اما مطالعات دیگر ثابت کرده اند که با آب لیمو، متابولیسم بدن بیشتر می شود و در نتیجه کاهش وزن بیشتری را شاهد خواهید بود. علاوه بر این، آب لیمو حاوی مواد مغذی اضافی مانند ویتامین C و آنتی اکسیدان است که قطعاً تأثیر مستقیمی بر متابولیسم و ​​کاهش وزن دارد.

خواص لیمو ترش برای کاهش وزن

به نظر می رسد آنچه تاکنون در مورد فواید لیمو گفتیم نمی تواند درست باشد. پس بهتر است فهرست کوتاهی از خواص لیمو برای کاهش وزن تهیه کنید و در مورد تاثیرات لیمو در کاهش وزن صحبت کنید.

آب لیمو حاوی کالری بسیار کمی است

اگر به دنبال یک نوشیدنی خوشمزه هستید اما نگران چاقی و اضافه وزن هستید، شربت آبلیمو یکی از بهترین گزینه هاست. تصور کنید آب نصف لیمو را در یک لیوان آب فشار داده اید، فکر می کنید آن لیوان آب چند کالری دارد؟ فقط شش کالری بنابراین یک نوشیدنی خوشمزه و لاغر کننده عالی است! البته به شرطی که شکر زیادی اضافه نکنید. از سوی دیگر، جالب است بدانید که برخی شواهد نشان داده اند که مصرف نوشیدنی های کم کالری در طول وعده های غذایی می تواند میزان کالری دریافتی از آن غذا را نیز کاهش دهد. این بدان معناست که آب لیمو بهترین و خوشمزه ترین نوشیدنی برای همراهی غذای شماست.

آب لیموترش به هیدراته شدن بدن شما کمک می کند

برخی تحقیقات نشان داده اند که هیدراتاسیون می تواند منجر به کاهش وزن شود. تحقیقات نشان داده است که با مصرف بیشتر آب، چربی های موجود در بدن تجزیه شده و منجر به کاهش وزن و کاهش دور کمر می شود. از آنجایی که بیشتر شربت آب لیمو آب است، با مصرف روزانه آن می توانید میزان آب دریافتی بدن را افزایش دهید و به هیدراته شدن بدن کمک کنید. از سوی دیگر، نوشیدن آب کافی بدن شما را هیدراته می کند، به این معنی که به انتقال مواد مغذی به سلول ها و دفع مواد زائد کمک می کند. با نوشیدن آب لیمو، بدن شما به طور مطلوب هیدراته می شود و منجر به تجزیه چربی، کاهش متابولیسم و ​​چربی سوزی در بدن می شود. از طرفی لیمو از طریق آبرسانی به بدن کبد را نیز پاکسازی می کند و به طرز شگفت انگیزی در درمان مشکلات پوستی، جوش ها و چین و چروک های صورت موثر است.

برای اینکه در رژیم لاغری نگران پوست و موی خود نباشید می توانید از انواع رژیم های سایت من و رژیم من استفاده کنید.

لیمو متابولیسم بدن شما را افزایش می دهد

همانطور که قبلا ذکر شد، تحقیقات نشان داده است که نوشیدن آب کافی متابولیسم بدن را افزایش می دهد. بر اساس این تحقیقات، دریافت آب کافی به بدن می تواند میتوکندری سلول های بدن را تقویت کند تا انرژی بیشتری برای ما تولید کند. تاثیر آب لیمو به دلیل آبرسانی بیشتر، تغذیه و کاهش متابولیسم بهتر از آب است و در نتیجه باعث کاهش وزن بیشتر می شود.

نوشیدن آب لیمو باعث می شود احساس سیری بیشتری کنید

از آنجایی که لیمو کالری بسیار کمی دارد می تواند شما را سیر کند که راهی عالی برای کاهش وزن است و مانند آب می تواند اشتهای شما را سرکوب کرده و از پرخوری جلوگیری کند. بنابراین سعی کنید همیشه از شربت آبلیمو در وعده های غذایی خود استفاده کنید تا سریعتر به وزن ایده آل و تناسب اندام خود برسید.

لیمو باعث کاهش وزن می شود

با توجه به مزایای بالقوه آب لیمو (مانند افزایش متابولیسم بدن، آبرسانی مجدد به بدن و تولید گرما در بدن) می تواند گزینه بسیار خوبی برای کاهش وزن و لاغری باشد. علاوه بر این، اگر با سایر رژیم های کاهش وزن ترکیب شود، می تواند نتایج سریع تری به شما بدهد. در یک تحقیق علمی مشخص شده است که رژیم های کم کالری در کنار مصرف آبلیمو نتایج خوبی برای شما به همراه خواهد داشت و به وزن ایده آل خود می رسید. پس از تمام این تفاسیر، اگر می خواهید خوش اندام باشید یا لاغر شوید و وزن کم کنید، با ما در سایت و رژیم غذایی من همراه باشید. این سایت علاوه بر اینکه روند تناسب اندام را آسانتر و سریعتر می کند، سبک زندگی سالم را نیز به مردم آموزش می دهد.

چربی های شکم را با لیمو آب کنید

یکی از دلایل چربی اضافی در ناحیه شکم و پهلوها ممکن است مربوط به دستگاه گوارش باشد. لیمو یکی از بهترین هضم کننده های طبیعی غذا است. علاوه بر طراوت بخشیدن به سیستم گوارش شما، تمام چربی های اضافی بدن، به خصوص در شکم و پهلوها را تجزیه کرده و می سوزاند. از سوی دیگر، نوشیدن آب لیمو می تواند به هیدراته شدن بدن شما کمک کند، که باعث کاهش احتباس آب و کاهش چربی اطراف شکم می شود. معده نقش اساسی دارد.

کاهش وزن با معجون سیر و لیمو

شاید باور نکنید که لیمو علاوه بر خواص لاغری، اگر با سیر ترکیب شود، خواص درمانی نیز دارد، بهترین پزشک برای بیماری های بدن شماست. اگر در مفاصل و ماهیچه های خود درد دارید، معجون سیر و لیمو بسیار شفابخش است و همچنین برای پیشگیری از سرماخوردگی و عفونت های دستگاه تنفسی عالی است. اما مهمتر از همه، معجون سیر و لیمو شما را سیر نگه می دارد و در مهار اشتها بسیار موثر است.

زنجبیل و لیمو برای کاهش وزن جادویی می کنند

از نظر طب سنتی طبیعت زنجبیل بسیار تند است. از طرفی همانطور که قبلا ذکر شد آب لیمو در افزایش دمای بدن و متابولیسم نیز بسیار موثر است. بنابراین ترکیب این دو ماده تاثیر عجیبی در لاغری دارد. زیرا تحرک و حرارت بدن و در نتیجه متابولیسم را بسیار افزایش می دهد و معجون جادویی برای کاهش وزن را تشکیل می دهد.

چه زمانی و در چه مقدار از لیمو استفاده کنیم؟

لیمو میوه ای مطبوع و خوش عطر است که می توانید با توجه به ذائقه خود به دلخواه از آن استفاده کنید. بهترین روشی که پیشنهاد می کنیم آبلیمو یا شربت لیمو است که می توانید آن را هم طعم دار کنید. معمولا برای تاثیرات لاغری و کاهش وزن بهتر است آب نصف لیموترش را داخل لیوان بریزید و در صورت تمایل طعم های دیگر را اضافه کنید. البته شکر را به طور کامل حذف کنید، اما می توانید از نعنا یا عسل برای طعم دادن به آن استفاده کنید.

نعناع با زعفران و آبلیمو به معجون عالی تبدیل می شود که فواید زیادی برای سلامتی شما دارد. می توانید نوشیدن این آب لیموی خوشمزه را به یک عادت صبحگاهی تبدیل کنید. فواید نوشیدن آب لیمو در زمان ناشتا برای کاهش وزن عالی است. اما اگر صبح نمی توانید آب لیمو بنوشید، هر زمان که فرصت کردید، این نوشیدنی گوارا را همراه با غذا یا میان وعده بنوشید. جالب اینجاست که می توانید آب لیمو را مانند چای سرد و گرم بنوشید. اساساً تفاوت زیادی در اثربخشی نوشیدن آب لیموی سرد یا گرم وجود ندارد، بنابراین آن را به دلخواه خود مصرف کنید.

رژیم لیمو ترش برای کاهش وزن

جالب است بدانید یکی از بی رحمانه ترین غذاهای چربی سوز لیمو و آب آن است. پس از رژیم لاغری لیمو که یکی از سریع ترین رژیم های لاغری است غافل نشوید. در پایان به دو نمونه از رژیم لاغری با نوشیدنی مخلوط لیمو می پردازیم که امیدواریم مورد پسند شما واقع شود:

آب لیمو و عسل: این ترکیب عمدتاً برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی در نظر گرفته می شود، اما مصرف آن در صبح با معده خالی می تواند به کاهش وزن بسیار سریع کمک کند. برای تهیه، آب نصف لیموترش را با یک قاشق چایخوری عسل و یک لیوان آب جوشیده سرد شده مخلوط کنید.

آب لیمو و نعناع: این ترکیب همچنین می تواند اثرات کاهش وزن بسیار خوبی در بدن شما داشته باشد. برای استفاده از این ترکیب عالی می توانید آب نصف لیموترش را با آب داغ و نعناع نیز مخلوط کنید و اجازه دهید طعم نعناع برای چند دقیقه در آب نفوذ کند. سپس آن را گرم بنوشید. برای بهره مندی از یک رژیم غذایی متعادل و سازگار می توانید با ثبت نام در این سایت به سایت من و رژیم غذایی اعتماد کنید و از رژیم های غذایی هوشمند آن استفاده کنید. این سایت با دریافت اطلاعات شما از قبیل سن، وزن و جنسیت، یک برنامه غذایی منحصر به فرد را به شما ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا