چطور از افسردگی خلاص شویم

مجموعه‌ای از مطالعات درمان‌های جایگزین برای افسردگی توسط مرکز ملی سلامت روان، که تحقیقات بی‌طرفانه‌ای انجام می‌دهد، نشان داد که حتی با دوز استاندارد اکثر داروهای ضدافسردگی، تنها 30 درصد از افراد مبتلا به افسردگی با اولین نسخه درمانی، افسردگی حاد را تجربه می‌کنند. در حال بهبود است.

تغییر به داروهای جدید، که اغلب برای مشاهده نتایج به 12 هفته درمان نیاز دارد، در 25 درصد موارد مؤثر است. بنابراین، پس از 24 هفته (تقریباً 6 ماه)، تنها 55 درصد از افرادی که از افسردگی حاد رنج می برند، علائم افسردگی خود را بهبود می بخشند.

این خبر خوبی برای من نیست.

و 45 درصد باقی مانده چطور؟

هر روز، به عنوان بخشی از پروژه انجمن ضد افسردگی من به نام فراتر از آبی، بیمارانم به من می گویند که با وجود مصرف ترکیبی از 20، 30 و حتی 40 داروی مختلف، نتوانسته اند بر افسردگی، افسردگی و کل زندگی خود غلبه کنند. تحت الشعاع کوچکترین مشکلی قرار می گیرد.

من تجربه شخصی با این نوع افسردگی دارم، بنابراین در دو سال گذشته زمان و هزینه زیادی را صرف بررسی درمان های جایگزین کرده ام.

در اینجا 10 درمان غیردارویی برای افسردگی آورده شده است که به برخی از افراد جامعه یا دوستانی که با این هیولا مبارزه کرده اند کمک کرده است.

حتی اگر نسبت به داروهای ضد افسردگی مقاومت ندارید، دانستن این موارد خالی از فایده نیست و می تواند به شما در مصرف دارو کمک کند.

لطفاً به یاد داشته باشید که در حالی که من یک نویسنده بسیار پرشور (در عین حال آگاه و با تحقیق) هستم، پزشک نیستم، بنابراین قبل از تغییر رژیم دارویی خود با پزشک خود مشورت کنید.

تحریک مغناطیسی عصب جمجمه

نمی توان تعداد افرادی را که از طریق تحریک مغناطیسی عصب جمجمه ای از افسردگی نجات یافته اند، شمارش کرد. اما این به لطف روش اعدام مارتا رودز کاملاً ممکن شد. او در خاطرات خود می نویسد که بیش از 3000 نفر را درمان کرده و دستاوردهای او به این فناوری جدید کمک کرده است.

روش تحریک عصب جمجمه مغناطیسی یک فرآیند غیرتهاجمی است که سلول های عصبی مغز را با امواج مغناطیسی کوتاه تحریک می کند.

سیم پیچ بزرگی از سیم الکترومغناطیسی به اطراف جمجمه متصل شده است که امواج متمرکزی تولید می کند و آنها را از جمجمه و قشر مغز عبور می دهد که باعث تحریک ناحیه تنظیم خلق و خو می شود. این روش درمانی در سال 2008 توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید شد.

من اولین بار در مورد تحریک مغناطیسی عصب جمجمه دو سال پیش شنیدم. من به تنهایی شروع به تحقیق در این زمینه کردم، اما شرکت بیمه به تحقیق من پرداخت نکرد و مجبور شدم هزینه گزافی را متحمل شوم.

اما با تلاش مستمر یکی از مدیران شرکت سلول های عصبی نرخ بیمه افزایش یافت و تعداد افراد تحت پوشش از 100 میلیون نفر به 200 میلیون نفر رسید.

نتایج مطالعه اخیر منتشر شده در مجله روانپزشکی بالینی نشان دهنده اثر طولانی مدت و ماندگاری روش تحریک مغناطیسی برای بیش از یک سال در بیماران بزرگسال است.

همین امروز صبح، این شرکت اعلام کرد که هزینه های درمان برای پوشش بیمارانی که نیاز به درمان های غیر تهاجمی دارند، افزایش می یابد.

رفتار درمانی دیالکتیکی

رفتار درمانی دیالکتیکی یکی دیگر از موضوعات محبوب در انجمن افسردگی من است. نوعی درمان شناختی رفتاری که در اواخر دهه 1980 توسط روانشناس مارشا لین هن، که قبلا اختلال شخصیت دوسوگرا را درمان می کرد، معرفی شد. اما امروز او با انواع اختلالات روانی سروکار دارد.

امروز، یکی از بیماران من در فروم Beyond Blue به من گفت که به عنوان فردی که سال‌ها از افسردگی و اضطراب رنج می‌برد، تکنیک‌های زیادی را از گروه پشتیبانی دیالکتیک برای زندگی روزمره‌اش آموخته است.

فعالیت‌های رفتاری و تجسم‌های ذهنی که از گروه آموخته بود، او را آرام می‌کرد و این تکنیک‌ها به‌ویژه در هنگام حملات عصبی یا کسالت شدید برای او بسیار مؤثر بود.

تکنیک‌های تنفس، توقف و حذف افکار منفی و پذیرش کامل احساسات عمیق بدون قضاوت در مورد خود و تلاش برای کنترل‌پذیر و دوست‌داشتنی جلوه دادن خود در مواقعی که از کنترل خارج می‌شویم یا بدرفتاری می‌کنیم، از تکنیک‌های رایج این روش درمانی است.

یوگا

بسیاری از مطالعات تایید می کنند که یوگا به بهبود افسردگی کمک می کند. به عنوان مثال، در سال 1993، 50 دانش آموز دختر که از افسردگی شدید رنج می بردند، هر روز به مدت 30 روز به مدت 30 دقیقه، شاواسانا یوگا را تمرین کردند.

این تمرینات افسردگی آنها را در اواسط و پایان دوره درمان به میزان قابل توجهی کاهش داد.

15 سال است که تیاگان در نیوزلند، استرالیا، پرو و ​​مکزیک به آموزش یوگا و غلبه بر انزوا می پردازد.

او یک برنامه آنلاین برای آموزش یوگا و مدیتیشن ایجاد کرد که به صورت رایگان در دسترس افرادی است که از افسردگی رنج می برند و روش های پزشکی زیادی را امتحان کرده اند. او بیان می کند که اگر تمرینات یوگا را به عنوان درمان درمان کنید، بسیاری از علائم افسردگی کاهش می یابد.

حرکات و مکث در اندام‌ها در حین تمرکز بر تنفس، انرژی‌های بدن را که به‌عنوان افسردگی محبوس شده‌اند تخلیه می‌کند، بدن را ترک می‌کند و آزاد می‌شود. تجسم های ذهنی، تنفس و مولفه های تمرین مراقبه به مغز کمک می کند و باعث تجدید و تقویت الگوی شکل گیری افکار جدید می شود. یوگا ابزار قدرتمندی است که منجر به تحولات عمیق می شود.

درمان شناختی مبتنی بر آگاهی

همانطور که چند روز پیش در مقاله خود در مورد هوشیاری اشاره کردم، در مطالعه جدیدی که در دانشگاه آکسفورد انجام شد، مشخص شد که درمان شناختی مبتنی بر هوشیاری به اندازه داروهای ضد افسردگی در پیشگیری از عود افسردگی موثر است.

مطالعات نشان می دهد که شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی و برنامه های کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی تأثیرات گسترده ای بر افسردگی و اضطراب دارند و ناراحتی های روانی رایج را کاهش می دهند.

سال گذشته یک دوره آموزشی 8 هفته ای را دنبال کردم. در نتیجه، من بیشتر از واکنش های عصبی خود آگاه هستم و سعی می کنم قبل از اینکه استرس بر من غلبه کند، آن را کاهش دهم. من از چیزی که مرا تحت فشار قرار می دهد آگاهم.

می دانم که انتقادات درونی و تصور آینده مرا مضطرب می کند. یکی از مزایای این روش این است که استرس روی نقطه خاصی از بدن (ذهن) قرار می گیرد و من فقط روی آرام کردن آن نقطه تمرکز می کنم.

تربیت بدنی هانا

اسکندر معتقد است که ما همه چیز را اعم از جسمی، ذهنی یا روحی به صورت تنش عضلانی به بدن منتقل می کنیم. ماهیچه های بدن ما حافظه دارند.

آنها داستان های ما را تعریف می کنند. ما به وقایع زندگی با تنش فیزیکی واکنش نشان می دهیم. با بازگویی و تکرار زخم‌های روانی این تنش‌های فیزیکی بازتابی، می‌توانند باقی بمانند و عامل تنش‌های عضلانی مزمن شوند.

آموزش بدنی هانا توسط توماس هانا ارائه شده است و بر اساس تمرینات عصبی عضلانی است که به آرامی درد مزمن را برطرف می کند، حرکت را تسهیل می کند و استرس را کاهش می دهد.

فعالیت های بدنی هانا به طور خاص فعالیت حسی-حرکتی فراموشی را تحریک می کند و به مغز می آموزد که حرکات ماهیچه ای خود را دوباره یاد بگیرد.

رایان ماسکل که سال ها به عنوان ماساژدرمانگر در آناپولیس کار می کرد، اکنون به عنوان مربی تناسب اندام هانا کار می کند. او به من گفت که اکنون، به جای دستکاری عضلات مشتریانش مانند ماساژ درمانی، به آنها یاد می دهد که چگونه کارها را انجام دهند، چگونه عضلات خود را به گونه ای حرکت دهند که درد و تنش را از بین ببرند.

یادگیری تربیت بدنی هانا از یک متخصص به شما این فرصت را می دهد که کنترل بیشتری بر بدن خود داشته باشید و سلامت عصبی عضلانی خود را در طول زندگی تضمین کنید.

ضربان دو گوش

زمانی که آنیل رافاس، نویسنده کتاب «بیارزش» با محققی که فعالیت‌های مغزی را مطالعه می‌کرد، مصاحبه کرد، او گفت که موسیقی مغز را فعال می‌کند و با استفاده از ضربان‌های دو گوش می‌توان حال و هوای متفاوتی ایجاد کرد.

در واقع، این فناوری قرن هاست که وجود داشته است، اما مدتی طول کشید تا آن را در چرخه درمان قرار دهیم. برخی از نمونه‌های مطالعات اخیر نشان می‌دهند که استفاده از ضربان‌های دو گوش یا صدا درمانی می‌تواند به میزان قابل توجهی اضطراب را حداقل در بیماران جراحی آب مروارید کاهش دهد و علائم افسردگی را در کودکان و بزرگسالان کاهش دهد.

اگرچه رافاس مردد بود، اما شروع به آزمایش کرد. او اعتراف کرد که به محض اینکه صدا به مغزم رسید بلافاصله تغییراتی را در خود احساس کردم، نفس راحتی کشیدم، نور و گرما را در خود احساس کردم، لبخندی عمیق، ملایم و دلنشین بر صورتم ظاهر شد، اضطراب و افسردگی فراموش شد. من معتقدم که هیچ علمی و هیچ دانشمندی نتوانسته آن را توجیه کند.

حتی اگر این احساس در تمام طول روز با او نبوده باشد، اما حداقل برای او، گوش دادن به موسیقی به این شکل آرامشی سریع، دلپذیر، غافلگیرکننده و کوتاه مدت را به همراه دارد.

درمان حساسیت زدایی و پردازش مجدد حرکات چشم

دو سال پیش با گریه به دوستم پریسیلا وارنر زنگ زدم. من که از جلسات روانپزشکی ناامید شده بودم، داروهای جدید را امتحان کردم. با این حال از هیچ یک از روش های درمانی از جمله تغییر رژیم غذایی، مدیتیشن، یوگا و طب سوزنی نتیجه ای نگرفتم. همه گزینه ها را امتحان کردم اما هیچ کدام جواب نداد. پریسیلا حساسیت زدایی حرکت چشم و درمان پردازش مجدد را پیشنهاد کرد. تنها روشی که به او کمک کرده بود تا از اضطراب خود خلاص شود و برای او نیز موثر بوده و تأثیر متفاوتی روی او گذاشته است.

درمان حساسیت زدایی و پردازش مجدد حرکات چشم یک درمان روانشناختی است که توسط فرانسین شاپیرو ایجاد شده است که از حرکات چشم و روش های دیگر برای پردازش خاطرات دردناک استفاده می کند. با توجه به نتایج مطالعاتی که استفاده از این روش و تداخل آن در اختلالات و کاهش آنها را تایید می کند، اکنون مورد تایید برخی از سازمان ها قرار گرفته است. به نظر می رسد این روش برای افرادی که افسردگی آنها حاد است یا با هر شوکی بدتر می شود، ابزاری عالی باشد. به عنوان مثال، زنی به نام گریس، که بخشی از جامعه افسردگی من است، توضیح می دهد که “این روش به من کمک کرد تا از شر خاطرات دردناک خلاص شوم و آنها را به خاطر بسپارم.” این روش با پردازش خاطرات دردناک سروکار دارد.

بیوفیدبک

بیوفیدبک فرآیندی است که به شما می آموزد با استفاده از حسگرهای الکترونیکی که بازخورد تولید می کنند، ذهن و بدن خود را بهتر کنترل کنید.

بیوفیدبک به شما این امکان را می دهد که روی صفحه نمایش ببینید که چگونه افکار خاص تغییرات پیچیده ای را در بدن شما ایجاد می کنند و چگونه عضلات شما را شل یا منقبض می کنند و البته چگونه بر افکار شما تأثیر می گذارند.

با کمی دستکاری موفق ذهن و بدن، قادر خواهید بود بر افکار خود غلبه کنید و بدن خود را کنترل کنید.

بیوفیدبک در درمان انواع بیماری های جسمی و روانی از جمله فشار خون، درد مزمن، سندرم روده تحریک پذیر و بیماری عروقی رینود موثر است. این روش به ویژه در درمان بیمارانی که قادر به مصرف دارو نیستند و یا درمان دارویی برای آنها ضروری است موثر است. درمان موثر نیست ، بسیار مفید است.

مراقبه

دکتر نورمن روزنتال در کتاب خود با موضوع متعالی با عنوان شفا و تحول در سایه مراقبه های متعالی علم باشکوهی را که در پس این نوع مراقبه قرار دارد ارائه می دهد.

روزنتال یک محقق 20 ساله و عضو انجمن ملی سلامت روان است که در مورد مغز بیماران مبتلا به بیماری حاد روانی بسیار آگاه است.

در واقع او در یکی از تحقیقات خود به طور خاص بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی را مورد مطالعه قرار داد و تأثیر مدیتیشن را بر روی آنها بررسی کرد. او می نویسد که بر اساس گزارش های چندین بیمار، احساس آرامش آنها افزایش یافته، تمرکز آنها بهبود یافته، توانایی آنها در سازماندهی کارها افزایش یافته و اولویت های آنها تنظیم شده است.

تعجب آور نیست که قشر جلوی مغز یا قشر مغز تحت تأثیر استفاده از روش مدیتیشن قرار می گیرند. مدیتیشن متعالی نه تنها به بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی، بلکه به بیماران مبتلا به اختلالات اضطرابی و افسردگی حاد کمک کرده است تا عملکردهای اجرایی خود را بهبود بخشند.

تایچی

قبل از خواندن هر چیزی در مورد فواید تای چی و تأثیر آن در بهبود مدیریت افسردگی، اضطراب و استرس، در مورد آن می دانستم. یکی از همسایه‌های من که اخیراً درگذشت، دو روز در هفته به مدت 5 سال در کلاس‌های پیشرفته تای جی شرکت کرد.

من شاهد تأثیر این هنر سنتی چینی بر او بودم. تکان های عصبی کمتری داشت و بیشتر لبخند می زد. از نظر رفت و آمد هیچ مشکلی نداشت.

طبق مطالعات انجام این تکنیک ها با حرکات آهسته، کنترل نفس و مدیتیشن فواید زیادی برای افراد مسن دارد.

به گفته مارک ویلر، هنگام مقایسه افراد مسن که خود را به داروهای رایج برای افسردگی محدود می کنند با افراد مسن که شرکت در کلاس های تکنیک تایجی را یک بار در هفته با درمان های رایج افسردگی ترکیب می کنند، نه تنها میزان افسردگی آنها به طور قابل توجهی کاهش می یابد، بلکه آنها نیز کاهش می یابند. کیفیت زندگی، حافظه آنها. این امر باعث شد که آنها فعالیت های شناختی قوی تر و بهتری داشته باشند و البته انرژی کلی بدن آنها نیز افزایش یافته است.

رژیم غذایی مناسب برای درمان افسردگی چیست؟

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کمبود مواد مغذی ضروری نقش کلیدی در سلامت روان دارد و می تواند منجر به افسردگی شود.

محققان نشان داده‌اند که افرادی که رژیم مدیترانه‌ای شامل آجیل، دانه‌ها، میوه‌ها و سبزیجات را دنبال می‌کنند، نسبت به افرادی که رژیم غذایی آنها حاوی مقدار زیادی شیرینی و گوشت است، کمتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

مطالعه ای بر روی 15093 نفر در یک دوره ده ساله انجام شد تا مشخص شود که آیا رژیم غذایی افراد بر سلامت روان و شادی کلی آنها تأثیر دارد یا خیر. دکتر Almodena Sánchez-Villegas، که این تحقیق را رهبری کرد، می‌گوید:

ما می‌خواستیم بفهمیم تغذیه چه نقشی بر سلامت روان دارد، زیرا معتقدیم برخی عادات غذایی می‌توانند از روان ما محافظت کنند. همه این عادات غذایی فوایدی برای بدن دارند و اکنون دریافته ایم که می توانند اثرات مثبتی بر سلامت روان نیز داشته باشند. نقش محافظتی آنها به دلیل خواص تغذیه ای آنهاست، یعنی مغزها، دانه ها، میوه ها و سبزیجات می توانند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهند.

پس از اینکه شرکت کنندگان در این مطالعه رژیم غذایی خود را تغییر دادند، طولی نکشید که آنها متوجه تغییراتی در شادی خود شدند. تغییرات نسبتا جزئی در رژیم غذایی آنها برای کاهش خطر افسردگی کافی بود.

دکتر سانچز می گوید ممکن است یک اثر آستانه وجود داشته باشد.

هنگامی که شرکت کنندگان شروع به پیروی از یک رژیم غذایی سالم کردند، تفاوت چشمگیری رخ داد. حتی پایبندی متوسط ​​به این عادات غذایی سالم منجر به کاهش قابل توجهی در خطر افسردگی می شود. با این حال، هنگامی که شرکت کنندگان این الگوها را به شدت دنبال کردند، هیچ مزیت مثبت اضافی مشاهده نشد.

بنابراین، وقتی به آستانه این مزایا برسیم، کاهش خطر افسردگی به حالت ثابت می رسد. حتی اگر شرکت‌کنندگان در این رژیم سخت‌گیرانه‌تر بودند و غذاهای سالم‌تری می‌خوردند، باز هم نتایج یکسان بود.

این الگوی دوز-پاسخ با این فرضیه مطابقت دارد که دریافت کمتر از حد مطلوب برخی از مواد مغذی ممکن است یک عامل خطر برای افسردگی آینده باشد.

چگونه از شر افسردگی خلاص شویم؟ راه رهایی از افسردگی چیست؟ دوران سخت زندگی و اتفاقات دردناکی مانند ضربه روحی، سوگ یا حتی ژنتیک همگی عواملی هستند که روزی می توانند فرد را به سمت افسردگی سوق دهند. افسردگی به عنوان یک بیماری شناخته می شود، اما می توان آن را درمان کرد و چندین گزینه برای خلاص شدن از شر آن به سرعت و بدون دارو وجود دارد.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، افسردگی یک اختلال روانی شایع است. در سراسر جهان، 5 درصد از بزرگسالان از اختلالات افسردگی رنج می برند. افسردگی آسیبی است که می تواند رنج زیادی را به همراه داشته باشد و به طور قابل توجهی کیفیت زندگی، روانی، اجتماعی و زندگی فرد مبتلا به این بیماری را تغییر دهد.

اگر می خواهید بدانید چگونه از افسردگی خلاص شوید و راه های رهایی از آن چیست، این مقاله را که خلاصه ای از 50 مقاله است با دقت بخوانید.

خواندن این مقاله توصیه می شود: نکات افسردگی

چگونه از شر افسردگی خلاص شویم؟

قبل از بحث در مورد چگونگی خلاص شدن از افسردگی، مطمئن شوید که بهبودی امکان پذیر است. افرادی که از افسردگی رنج می برند همیشه به طور کامل آگاه نیستند که افسردگی قابل درمان است و باید تمام مراحل درمان را طی کنند. درمان افسردگی بدون قرص امکان پذیر است. اگر می خواهید بدانید چگونه از افسردگی خلاص شوید، 5 مرحله زیر را با دقت بخوانید:

خواندن این مقاله دکتر افسردگی در تهران توصیه می شود

مرحله 1: به احساسات خود گوش دهید و اولین علائم را بشناسید

این اولین قدم گام مهمی در روند بهبودی افسردگی است و به فرد اجازه می دهد تا از ناراحتی خود آگاه شود. این ترکیبی از انگیزه و تمایل برای رهایی از افسردگی است. به همین دلیل مهم است که به احساسات خود گوش دهید و اگر احساس می کنید که از افسردگی رنج می برید، با یک روانشناس مشورت کنید.

علائم خاصی از افسردگی می تواند به شما بگوید که یک دوره افسردگی را تجربه می کنید. توجه به این علائم مهم است و زمانی که احساس می کنید حال خوبی ندارید، غمگین هستید، لذت زندگی و میل به انجام فعالیت های روزانه خود را از دست می دهید و ترجیح می دهید به جای آن خود را منزوی کنید. از بیرون رفتن در رختخواب بمانید، افسردگی را درمان کنید تا بدتر نشود. روانشناسان مرکز مشاوره دکتر سلام، مشاوره و روان درمانی شبانه روزی را برای درمان افسردگی ارائه می دهند.

مرحله 2: بدانید که چگونه از یک متخصص کمک بخواهید

رهایی از افسردگی نیاز به کمک روانشناس دارد. این مرحله ای است که ممکن است در نگاه اول بدیهی به نظر برسد، اما انجام آن برای برخی افراد دشوار است. هنگامی که فردی افسرده، بی انگیزه و پر از افکار منفی است، ممکن است برای او سخت باشد که از یک درمانگر برای غلبه بر افسردگی خود کمک بگیرید.

از آنجایی که علائم افسردگی پیشرونده است و با گذشت زمان ممکن است ظاهر شود و بدتر شود و از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، تشخیص و درمان افسردگی ضروری است و باید افکار منفی خود را بدون معطلی کنار بگذارید و با روانشناس مشورت کنید.

مرحله 3: علت افسردگی خود را شناسایی کنید

بهبودی از افسردگی شامل شناسایی علل افسردگی است. برای برخی افراد، افسردگی شدید آنها با یک داستان زندگی دردناک و عمیقاً آسیب زا مرتبط است. بررسی و کشف علل افسردگی توسط روانشناس و روان درمانگر امکان پذیر است که تنها روانشناس یا روان درمانگر قادر به شناخت و درک کامل آن خواهد بود.

روانشناس با استفاده از تخصص و ابزار خود، عواملی را که بر وضعیت شما تأثیر گذاشته است، شناسایی می کند تا بتوانید واکنش های خود را بهتر درک کنید. از آنجایی که افسردگی علت واحدی ندارد و یک بیماری چند عاملی است، می توان روی چندین زمینه مهم کار کرد. در نتیجه، عوامل محرک و همچنین شکل آن، درمان افسردگی را تعیین می کند.

مرحله 4: افسردگی خود را با چند برابر کردن منابع رفاه خود درمان کنید

برای رهایی از افسردگی، باید یاد بگیرید که خودتان را درمان کنید. علاوه بر درمان، راه حل های مکمل دیگری نیز وجود دارد که می تواند به شما در رهایی از افسردگی بدون دارو کمک کند. به عنوان مثال، می‌توانید در کنار جلسات روان‌درمانی خود به فعالیت بدنی روی بیاورید، زیرا علاوه بر اینکه برای سلامت جسمانی مفید است، به تعادل در سبک زندگی‌تان کمک می‌کند و به بهبود سلامت روانی‌تان کمک می‌کند.

فعالیت بدنی برای درمان افسردگی توصیه می شود. ورزش به بازیابی مکانیسم های هورمونی مختلف (مانند ترشح هورمون شادی و ترشح هورمون تنظیم کننده استرس) کمک می کند. همچنین می توانید به سمت فعالیت های هنری بیشتری مانند طراحی، عکاسی یا نوشتن حرکت کنید.

هدف این مرحله این است که با انجام فعالیت هایی که به شما کمک می کند و از نظر جسمی و ذهنی شما را تحریک می کند، دوباره از خود مراقبت کنید. این مرحله‌ای است که می‌توانید فعالیت‌های جدیدی را کشف کنید و با افراد جدیدی ملاقات کنید که به شما اجازه می‌دهند معنایی را که می‌خواهید به زندگی خود بدهید، به طور مثبت تغذیه کنید.

مرحله 5: دستاوردهای خود را برای جلوگیری از تکرار آنها ثبت کنید

علاوه بر اقدام برای درمان افسردگی که باید به محض تجربه آن انجام شود، باید عادات جدید کسب شده در این درمان را نیز حفظ کرد تا دیگر دچار افسردگی نشوید. در این مرحله، هدف این نیست که قوانینی را تحمیل کنید که خیلی سخت‌گیرانه به آن پایبند باشید، بلکه هدف این است که قدم به قدم جلو بروید تا این شیوه‌های جدید به عادت‌های سبک زندگی تبدیل شوند. به عنوان مثال، تکنیک های از بین بردن افکار منفی و از بین بردن استرس را فراموش نکنید.

افسردگی یک شروع و یک پایان دارد. رهایی از افسردگی امکان پذیر است. بنابراین اگر احساس می کنید در انجام کارهای کوچک روزانه مشکل دارید، خستگی در حال ایجاد است، دیگر انگیزه ندارید و خودتان را منفی قضاوت می کنید، این سیگنال ها باید به شما هشدار دهند! منتظر نمانید تا زمان بگذرد و با یک روانشناس مشورت کنید تا در صورت لزوم درمان متناسب با شرایط شما را به شما پیشنهاد دهد که به شما امکان می دهد هر چه سریعتر از شر این دوره افسردگی خلاص شوید.

چگونه از شر افسردگی خلاص شویم؟

اولین پاسخ به این سوال که چگونه از افسردگی خلاص شوید این است که بپذیرید وضعیتی که در آن قرار دارید طبیعی نیست. مهمتر از همه از آن خجالت نکشید و از صحبت در مورد آن با اطرافیان خود دریغ نکنید و بدانید که پذیرش مشکل مهمترین چیز در درمان است.

در واقع افسردگی یک عدم تعادل شیمیایی در مغز است. عملکرد صحیح انتقال دهنده های عصبی خاص مانند دوپامین، نوراپی نفرین یا حتی سروتونین به دلیل نقص در انتقال عصبی مختل می شود. مکانیسم‌های دیگری مانند فعال شدن فرآیندهای التهابی که عملکرد مغز را مختل می‌کند و سیستم‌های عصبی دخیل در تنظیم خلق را تغییر می‌دهند، دخیل هستند. این تغییرات ایجاد یک زمینه بیولوژیکی را تسهیل می کند، به ویژه که منجر به ظهور علائم افسردگی می شود. مطالعات همچنین نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین استرس و افسردگی وجود دارد.

پس اگر می خواهید بدانید چگونه از شر افسردگی خلاص شوید، بدانید که افسردگی یک بیماری پیچیده است و نباید آن را سهل انگاری کرد! هرچه زودتر یک فرد درمان شود، احتمال بهبودی او از افسردگی بیشتر می شود. خیلی مهم است که منتظر نمانید و به محض بروز علائم با یک مشاور روانشناسی مشورت کنید.

با روان درمانی از شر افسردگی خلاص شوید

متخصصان پزشکی معتقدند که روان درمانی ممکن است بهترین درمان برای افسردگی خفیف تا متوسط ​​باشد. اما در مورد افسردگی بسیار شدید، به ماهیت علائم و عملکرد ذهنی، ترجیحات بیمار و در دسترس بودن درمانگر بستگی دارد. بنابراین ممکن است درمان دارویی مبتنی بر داروهای ضد افسردگی همراه با روان درمانی ضروری باشد.

در مورد چگونگی خلاص شدن از افسردگی، انواع مختلفی از درمان ها وجود دارد که ثابت کرده اند در رهایی از افسردگی موثر هستند. علاوه بر این، مطالعه اخیر منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا در ارزیابی اثربخشی روان‌درمانی‌های مختلف در برابر افسردگی نشان می‌دهد که آنها به یک اندازه مؤثر هستند. درمان های خط اول عبارتند از:

روان درمانی حمایتی: این شامل حمایت از بیمار در شرایط سختی است که در آن قرار دارد. هدف روان درمانی حمایتی کاهش رنج روانی است. در این روش روانشناس به طور فعال از او حمایت می کند و به او کمک می کند تا واکنش ها، افکار و احساساتش را درک کند تا بهتر بر افسردگی غلبه کند.

درمان شناختی رفتاری: شامل آموزش به فرد افسرده برای جایگزینی رفتار نامناسب با رفتاری است که با آنچه می‌خواهد سازگارتر و سازگارتر باشد. این کار را می توان به طور مستقیم یا با کار بر روی افکاری که افسردگی را بیان می کنند انجام داد. به عنوان بخشی از CBT، روانشناس به بیمار آموزش می دهد، برای مثال، با تنظیم یک برنامه فعالیت، کارهایی را که دیگر نمی تواند انجام دهد، به صورت سنجیده و پیش رونده شروع کند. هدف در اینجا این است که به فرد افسرده آموزش دهیم تا به جای اینکه همه چیز را منفی ببیند، سطح موفقیت و احساسات خود را بدون توجه به فعالیتی که انجام می دهد، به روشی ظریف ارزیابی کند.

بیمار کم کم دانش خود را از عملکرد و تفکر خود بهبود می بخشد و اعتماد به نفس پیدا می کند. نشان داده شده است که اگر افسردگی خفیف تا متوسط ​​باشد، این نوع یادگیری درمانی به اندازه دارو در غلبه بر افسردگی موثر است. بنابراین اگر پاسخ به این سوال که چگونه از افسردگی خلاص شوید این است که باید به روان درمانی متوسل شوید.

با دارو از شر افسردگی خلاص شوید

هنگامی که علائم افسردگی بیش از حد متعدد و ناتوان کننده می شود، مانند افکار تاریک قدرتمند و طاقت فرسا، کاهش قابل توجه عملکرد ذهنی یا فیزیکی، یا حتی کاهش وزن قابل توجه، درمان دارویی به بیمار کمک می کند. داروهای ضد افسردگی داروهای روانگردانی هستند که عملکرد نواحی خاصی از مغز درگیر افسردگی را تغییر می دهند. هدف این داروها بازگرداندن تعادل خاصی در بدن است تا فرد دوباره احساس انرژی، انگیزه و لذت کند. داروهای ضد افسردگی همچنین به خواب بهتر کمک می کنند، که به فرد اجازه می دهد بر خستگی مداوم غلبه کند. او به طور کلی احساس آرامش بیشتری خواهد کرد.

هنگام مواجهه با این سوال که چگونه می توان از افسردگی خلاص شد، ضروری است که بیمار به درمان خود پایبند باشد و داروهای خود را دقیقاً مطابق با تجویز پزشک مصرف کند. برخی از بیماران چندین دوره افسردگی را تجربه می کنند که نیاز به درمان طولانی مدت دارد.

رهایی از افسردگی

رهایی از افسردگی راه آسانی نیست. با این حال، با تلاش و کمک صحیح، افراد می توانند از افسردگی خارج شوند و دوباره از تمام جنبه های زندگی لذت ببرند. علاوه بر کمک گرفتن از یک روانشناس، نکاتی وجود دارد که می تواند به شما در رهایی از افسردگی کمک کند:

درک کنید که افسردگی یک فرآیند خطی نیست

اگر می خواهید بدانید چگونه از افسردگی خلاص شوید، باید به خاطر داشته باشید که این یک فرآیند طولانی مدت و اغلب غیرخطی است. بنابراین افسردگی وضعیتی است که به دلیل عودهایی که افراد می توانند حتی زمانی که شروع به بهبودی از افسردگی می کنند تجربه کنند، باید مراقبت شود.

روال خود را حفظ کنید

یکی از راه های رهایی از افسردگی این است که به خاطر داشته باشید هر عادت سالمی می تواند بسیار مفید باشد. بنابراین، ورزش منظم، خوردن یک رژیم غذایی متعادل یا گنجاندن مدیتیشن در برنامه روزانه می تواند به شما کمک زیادی کند تا بر افسردگی غلبه کنید.

بدانید که اثربخشی داروها اغلب زمان می برد.

اگر روانپزشک شما دارویی را برای تکمیل درمان روانشناختی شما تجویز کرده است، توجه داشته باشید که اثرات دارو اغلب زمان بر است. اگر متوجه بدتر شدن علائم خود شدید یا از برخی موارد منع مصرف نامشخص رنج می برید، مهم است که در اسرع وقت با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

افسردگی سعی می کند شما را منزوی کند

وقتی فردی افسرده است، اغلب می خواهد زمان زیادی را تنها بگذراند. در واقع، در بسیاری از موارد، افراد در نهایت خود را از محیط اطراف خود جدا می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که بدانید برای رهایی از افسردگی، باید تلاش کنید تا بفهمید انزوای شما به دلیل افسردگی است و بر آن غلبه کنید.

پیش بینی عود

مدت زمان افسردگی به عوامل زیادی بستگی دارد. علاوه بر این، بسیاری از افراد ممکن است در هنگام تلاش برای بهبودی از افسردگی، عود را تجربه کنند. در این صورت، باید از اولین نشانه هایی که ممکن است نشان دهنده بازگشت به الگوهای منفی برای سلامت روان شما باشد، آگاه باشید.

احساسات خود را سرکوب نکنید

داشتن روزهای خوب و روزهای بد هنگام بهبودی از افسردگی طبیعی است. در روزهای غمگینی یا از دست دادن انگیزه، بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که احساسات خود را سرکوب کنید.

لذت های کوچک را پیدا کنید

یکی از استراتژی هایی که به شما کمک می کند بر افسردگی غلبه کنید، اضافه کردن لذت های کوچک به برنامه روزانه خود است. به عبارت دیگر، حتی اگر صرف وقت گذاشتن برای لذت بردن از نوشیدنی، آهنگ یا قسمتی از سریال مورد علاقه تان باشد، احترام به این لحظات روز بسیار مهم است و یکی از راه های فرار از افسردگی است.

شما با موانع زیادی روبرو خواهید شد که به شما اجازه نمی دهد خود را دوست داشته باشید

اختلالات افسردگی تصویری منفی از خود به ما می دهد. بنابراین، بدانید که این دلیل واقعی نیست که احساس می کنید نسبت به خودتان نظر ضعیفی دارید، بلکه نشانه این اختلال است. با این حال، مهم است که با دلسوزی با خود رفتار کنید و بپذیرید که برخی روزها برای غلبه بر افسردگی دشوارتر از روزهای دیگر خواهند بود.

یک دفتر خاطرات داشته باشید

داشتن یک دفترچه یادداشت یک راه بسیار موثر برای ردیابی علائم در طول زمان و همچنین راهی برای تجزیه و تحلیل احساسات و عواطف شماست. به عنوان مثال، توصیه می شود سعی کنید جنبه های مثبت روز و اینکه چگونه توانستید با برخی علائم افسردگی کنار بیایید را تجسم کنید.

نشانه هایی از راه های موثر برای رهایی از افسردگی

برخی از علائم وجود دارد که می تواند به شما کمک کند بفهمید که آیا واقعاً شروع به مدیریت بهتر افسردگی خود کرده اید یا خیر:

بهبود احساس انگیزه

مهم است که همه علائم خود را بشناسید و بشناسید. بنابراین، برای اینکه بدانید در هر مرحله از بهبودی خود از افسردگی چقدر پیشرفت می کنید، می توانید ببینید تا چه حد یا شدت این علائم را تجربه می کنید. اگر فرد واقعاً شروع به بهبودی از افسردگی کند، کمتر احساس غم و اندوه، هیجان کمتر، شفاف‌تر فکر کردن یا احساس خستگی کمتری خواهد داشت.

احساس بهره وری بیشتری داشته باشید

یکی دیگر از نشانه های بهبودی از افسردگی می تواند ناشی از عادات روزانه باشد. هنگامی که فرد شروع به بهبودی از افسردگی می کند، اغلب “کارآمدتر” می شود زیرا انجام مسئولیت ها و وظایف روزانه آسان تر می شود.

عودهای محدود

افرادی که شروع به بهبودی از افسردگی می کنند اغلب در معرض خطر عود هستند. بنابراین وقتی علائم در طول زمان تحت کنترل باقی می‌مانند، این یک شاخص بسیار مهم است که فرد شروع به بهبود می‌کند.

چگونه خود را از افسردگی نجات دهیم

در مورد چگونگی نجات از افسردگی، ابتدا باید افسردگی را به درستی تشخیص داد. دکتر De La Chapelle توضیح می دهد که انواع مختلفی از اختلالات افسردگی شناسایی شده است. با درک بهتر علائم و مشکلات خاص هر فرد، روانشناس می تواند یک برنامه مراقبتی مناسب برای رهایی از افسردگی ایجاد کند.

همچنین در مواجهه با یک دوره افسردگی خفیف می توان به راحتی منشا آن را تحلیل کرد. گاهی اوقات، زمانی که افسردگی با یک رویداد خاص مرتبط است، حتی کمی فاصله و استراحت می تواند کافی باشد. اما در مورد افسردگی شدید و مزمن، دیگر اصلاح سبک زندگی کافی نیست و با وجود همه تلاش ها، بیمار به طور سیستماتیک تسلیم هجوم افسردگی می شود. به همین دلیل اگر می خواهید بدانید چگونه از افسردگی نجات پیدا کنید، بدانید که باید از یک مشاور روانشناسی در این زمینه کمک بگیرید.

چگونه همسر خود را از افسردگی نجات دهیم

اگر همسرتان از افسردگی رنج می برد، ابتدا باید از قوی بودن ذهن و سلامت خود مطمئن شوید. اگر خودمان خوب نیستیم، چگونه همسرت را از افسردگی نجات دهیم؟! این اولین چیزی است که باید به خاطر بسپارید. مراقبت از فرد مبتلا به افسردگی و تسلیم نشدن در برابر فشار زمان، جسارت می خواهد.

بنابراین ابتدا باید در مورد افسردگی بیاموزید. چگونه همسر خود را از افسردگی نجات دهید وقتی علائم، علل یا درمان های مرتبط با بیماری را نمی دانید!!! برای کمک به این فرد باید خود را مطلع کنید. همچنین باید افسردگی را درک کنید و آن را دست کم نگیرید. افسردگی یک مشکل جدی است و بسیاری از جنبه های زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد. افسردگی می تواند انرژی، انگیزه و خوش بینی فرد مورد علاقه شما را کاهش دهد و شما را از داشتن یک رابطه عادی باز دارد.

وضعیت افسردگی هرگز یک شبه بهبود نمی یابد و از این رو صبر برای غلبه بر افسردگی ضروری است. ممکن است عزیزان از مدت زمان مبارزه با افسردگی ناامید باشند، اما هرگز تسلیم نشوید. معمولا چند ماه طول می کشد تا افسردگی از بین برود. در چنین شرایطی مهمتر از تشخیص افسردگی مراجعه به روانشناس و طی مراحل درمان است.

چگونه از شر افسردگی خلاص شویم

برای اینکه بدانید چگونه از افسردگی خلاص شوید، ابتدا باید اطلاعات و دانش خود را در مورد افسردگی افزایش دهید. بدانید که افسردگی یک اختلال روانی است که افراد زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. افسردگی از نظر روانی، بیولوژیکی و اجتماعی بر فرد تأثیر می گذارد و باعث اختلالات جدی در عملکرد طبیعی فرد مبتلا می شود.

سپس برای اینکه بدانید چگونه از افسردگی خلاص شوید، بدانید که می توان با افسردگی در چندین جبهه مبارزه کرد. امروزه رایج ترین داروهای ضد افسردگی تثبیت کننده های خلق و خو هستند. این درمان برخی از علائمی را که قبلاً تجربه کرده ایم، اما نه همه آنها را اصلاح می کند. توصیه می شود روانشناس ارزیابی دقیقی از مشکلات فرد انجام دهد و یک برنامه اقدام جامع تهیه کند تا بیمار بتواند به فعالیت های روزانه بازگردد و راهکارها و ابزارهای مناسب برای مقابله با مشکل و مقابله با عودهای احتمالی یا موارد جدید را بیاموزد. موقعیت هایی که ممکن است پیش بیاید، برای ایجاد در آینده، آماده سازی

رفتار درمانی نیز پیشنهاد موثری برای پاسخ به این سوال است که چگونه می توان از افسردگی خلاص شد. رفتار درمانی شامل اجازه دادن به فرد برای بازگشت به فعالیت هایی است که از آنها لذت می برد یا شروع به فعالیت های جدید می کند. ما می دانیم که وقتی غمگین و بی حال هستید آسان نیست، اما چند کار کوچک وجود دارد که می توانیم هر روز انجام دهیم که می تواند بسیار لذت بخش باشد و به تلاش و زمان زیادی نیاز ندارد.

سخن پایانی در مورد چگونگی خلاص شدن از افسردگی

آیا به دنبال این هستید که بدانید چگونه از افسردگی خلاص شوید؟ افسردگی یک بیماری شایع است و ممکن است در هر سنی از کودکی تا پیری بروز کند. این فقط یک حالت گذرا غمگین یا نشانه ضعف نیست و برخی افراد به دلایل بیولوژیکی مستعد ابتلا به افسردگی هستند. اما خوشبختانه قابل درمان است و هیچ چیز نمی تواند فکر نکردن به درمان را توجیه کند.

اگرچه بسیاری از مردم در زندگی احساس تنهایی یا غرق شدن می کنند، افسردگی یکی از اختلالات بهداشت روانی است که در آمریکای شمالی کمتر تشخیص داده شده است و 9.5 درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد. یک فرد افسرده خود را از درخواست کمک باز می دارد و فکر می کند فقط باید بتواند ادامه دهد. در حالی که بدون درمان، افسردگی می تواند تا پایان عمر ادامه داشته باشد، او با دیدن مطالب اینترنتی به دنبال درمان است که به او پاسخ این سوال را می دهد که چگونه از افسردگی خلاص شود.

هر کسی سزاوار این است که از زندگی خود احساس خوبی داشته باشد. خوشبختانه چندین روش اثبات شده و موثر برای درمان افسردگی وجود دارد. نادیده گرفتن افسردگی نه تنها برای کسانی که از آن رنج می برند، بلکه برای اطرافیانشان نیز باعث درد و رنج می شود. به همین دلیل مراجعه به روانشناس برای درمان افسردگی ضروری است.

ویکیپدیا

راه حل درمان افسردگی

آیا افسردگی با چالش های زیادی همراه است؟

حتما افرادی هستند که دچار افسردگی شده اند یا به عبارتی با آن زندگی کرده اند.

ناامیدی، خستگی، بی خوابی، افزایش یا کاهش وزن، همه اینها باید کنترل شود.

زندگی با افسردگی دشوار است، مهم نیست چه علائمی را تجربه می کنید.

گاهی اوقات این فقط یک واکنش است که از رختخواب بلند شوید و مطمئن شوید که روزتان مثل دیروز نیست.

اگر چنین تجربه ای داشته اید، اختلال خواب یکی از علائم رایج آن است.

شما باید با این اختلال کنار بیایید.

برخی ممکن است به درمان دارویی متوسل شوند یا با روانپزشک مشورت کنند، اما برخی دیگر مایلند برای درمان با یک درمانگر، روانکاو یا روانشناس مشورت کنند.

روز خود را ارزش بیدار شدن داشته باشد!

بسیاری از مردم در زندگی روزمره خود گیر کرده و به زور از رختخواب بلند می شوند تا به سر کار بروند.

آنها به ندرت صبحانه می خورند. اما مهم این است که بیرون بیایی.

تا صبح خود را بسازید و ارزش بیدار شدن را داشته باشید. (راه حل درمان افسردگی)

آرام آرام شروع کنید : بنشینید

با اصول اولیه شروع کنید:

فقط سعی کن بشینی بالش را کنار بگذارید و حتی می توانید یک بالش اضافی نزدیک خود قرار دهید.

گاهی اوقات واکنش نشستن باعث می شود که بلند شوید، آماده شوید و روز خود را شروع کنید.

برای صبحانه چه بخورید؟ روی غذایی که می خواهید فکر کنید!

به یک وعده غذایی یا اولین فنجان قهوه خود فکر کنید که می تواند به شما انگیزه دهد.

اگر زمانی که خود را مجبور به خوردن یک لقمه تخم مرغ، نان تست یا یک لیوان آب می کنید، معده شما شروع به غرغر می کند، باید این کار را با عشق انجام دهید.

این همیشه جواب نمی دهد، به خصوص از دست دادن اشتها ممکن است به دلیل افسردگی باشد.

همیشه مهم است که بدانید برای صبحانه چه می خواهید بخورید.

حتی اگر یک لقمه نان باشد، به شما کمک می کند که دوباره روی پای خود بنشینید.

کارهای کلاسیک را فراموش نکنید! آلارم گوشی رو امتحان کنید.

بازگشت به عادت های قدیمی ساعت را تنظیم کنید، برای مثال ساعت زنگ دار قدیمی. یا با گوشی یا ساعت.

روی این تمرکز کنید که چه چیزهایی اطرافتان هست!

کاغذ و خودکار قدیمی به نظر می رسند، اما اثر آنها قدیمی نیست.

هر روز چیزهایی که باعث خوشحالی شما شده اند را یادداشت کنید.

یا حتی بهتر است، این کار را در شب انجام دهید و چیزهایی را که برای آنها سپاسگزار هستید، دوباره بخوانید.

به جنبه های مثبت زندگی فکر کنید، آنها می توانند شروع بهتری به شما بدهند.

با رومزه ها انگیزه پیدا کنید!

برای بلند شدن و آماده شدن عجله نکنید، از صبح خود لذت ببرید.

شما می توانید از راه های مختلفی برای بیدار شدن و بیدار شدن استفاده کنید، به عنوان مثال گوشی خود.

ایمیل خود را بررسی کنید یا یک ویدیوی سرگرم کننده تماشا کنید تا روز خود را شروع کنید. فقط مطمئن شوید که تمام صبح را با تلفن خود در رختخواب سپری می کنید.

مدت زمان، به عنوان مثال 15 دقیقه را مشخص کنید. راه دیگر این است که گوشی را دور از دسترس قرار دهید زیرا برای استفاده از آن باید بلند شوید.

راه حل درمان افسردگی

راحله هنری

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا