چرا کوبیده از سیخ میریزد


به این مطلب امتیاز دهید (تعداد رای: ۱ | امتیاز: ۵)

کباب کباب یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است. این غذای لذیذ و خوشمزه جزء همیشگی مجالس و گردش های خارج از شهر است. البته درست کردن این غذا به این سادگی نیست و نیاز به دانش زیادی دارد. سخت ترین کار در تهیه کباب کوبیده این است که مواد روی سیخ نریزند. دلیل اینکه کباب کوبیده از سیخ می افتد ممکن است به دلیل عدم چسبیدن مواد به زغال است که حرارت کافی ندارد. اگر شما هم علاقه مند به پخت این غذا هستید اما همچنان با مشکل ریختن مواد از سیخ مواجه هستید، این مطلب را دنبال کنید تا مهم ترین دلایل و راه حل های آن را بدانید.

کباب کوبیده چیست؟

کباب کوبیده یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که مواد اولیه آن گوشت چرخ کرده، پیاز و ادویه های مخصوص است. این مواد را مخلوط کرده و روی سیخ پهن می کنند، سپس سیخ ها را روی ذغال داغ گذاشته و کباب می کنند. حاصل این کار یک کباب داغ و بسیار خوش طعم است که برای مهمانان و مهمانی های ایرانی ضروری است. البته طبخ این غذای خوش مزه ساده به نظر می رسد، اما در واقع تهیه آن وظیفه همه افراد نیست. تهیه یک کباب خوب با بافتی نرم و آبدار، با مغز پخته و البته بدون سرریز از سیخ، کار آشپزان ماهر است، اما با رعایت چند نکته می توانید در منزل بدون خودتان کباب رستورانی تهیه کنید. نگران چکیدن سس کباب از سیخ باشید. .

علت کنده شدن کباب کوبیده از سیخ

دلایل زیادی برای ریختن سس باربیکیو سوخاری روی سیخ وجود دارد. مثلاً انتخاب گوشت نامناسب ممکن است عامل واژگونی کباب از سیخ باشد و یا استفاده از برخی ادویه ها نیز در این مورد بی تأثیر نباشد. در ضمن پهن کردن کباب روی سیخ هم اصولی دارد که اگر از آنها چشم پوشی کنید کباب از سیخ می افتد. برای پختن کباب کوبیده به صورت حرفه ای در منزل، باید دلایل و راه حل ها را بدانید. در نظر گرفتن این موارد و رعایت آنها در تهیه اولیه کباب، در نهایت به تهیه کباب خوشمزه به سبک رستورانی کمک می کند. مهمترین دلایل این امر عبارتند از:

– فقط از یک نوع گوشت استفاده کنید

– گوشت را بیش از حد بشویید

– ورز ندادن سس باربیکیو به اندازه کافی

– ترکیب نامناسب مواد اولیه

-استفاده از سیخ نامناسب

– سس باربیکیو را به طور یکنواخت پخش نکنید

– و بسیاری دلایل دیگر که مهمترین آنها موارد ذکر شده است و به تفکیک مورد تحلیل قرار خواهد گرفت.

از یک نوع گوشت استفاده کنید

یکی از دلایل رایج ریختن مواد کباب روی سیخ ها، انتخاب نامناسب گوشت برای تهیه مواد پایه کباب است. تهیه سس چسبناک فقط با یک نوع گوشت کار ساده ای نیست، مثلاً گوشت گوساله به تنهایی سس را خشک می کند و از سیخ می افتد و گوشت گوسفندی چربی زیادی کباب می کند و دوباره احتمال افتادن سس از روی گوشت وجود دارد. سیخ.

راه حل

راه حل مناسب برای حل این مشکل، زمانی که علت ریختن آن فقط استفاده از یک نوع گوشت باشد، ترکیب گوشت گوساله و گوسفند کافی است. برای خوش طعم شدن کباب می توانید کمی دم هم به این مخلوط اضافه کنید.

گوشت را بیش از حد بشویید

یکی دیگر از دلایل کنده شدن کباب نان از سیخ، شستن زیاد گوشت است. مخصوصاً وقتی گوشت چرخ کرده شسته می شود، چسبندگی آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و به همین دلیل به خوبی روی سیخ نمی ماند.

راه حل

قبل از هر چیز بهتر است گوشت را قبل از چرخ کردن بشویید و بعد از خشک شدن کامل آن را چرخ کنید، اما اگر گوشت چرخ کرده را از بازار تهیه می کنید و باید به این حالت بشویید، بهتر است کمی مرغ خرد شده اضافه کنید. گوشت به گوشت چرخ کرده پودر فلفل قرمز را اضافه کنید تا خمیر بچسبد.

سس باربیکیو را به اندازه کافی ورز نمی دهید

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود مواد کباب زده شده از سیخ بیفتند، ورز ندادن کافی مواد است. این سوال از آنجایی که اکثر رستوران ها و آشپزهای باتجربه راز سیخ کشیدن حرفه ای کباب سوخاری خود را کافی و مناسب می دانند بسیار مهم است. البته ورز دادن صحیح مواد کباب مستلزم پنجه های قوی و توانایی تشخیص میزان درست ورز دادن است.

راه حل خوب

همانطور که گفته شد، ورز دادن حرفه ای کباب نیاز به پنجه های قوی دارد، اما اگر قصد پختن کباب در منزل را دارید و توانایی ورز دادن مواد را ندارید، نگران نباشید. رد کردن گوشت از چرخ گوشت برای چند نوبت روی کباب کوبیده تاثیر مشابهی دارد. پس از چند بار آسیاب کردن، یک ورز دادن ساده باعث ایجاد بافتی همگن برای کباب می شود و چسبندگی خوبی به آن می دهد.

ترکیبات نامناسب

استفاده از مواد نامناسب مانند پیاز درشت یا سایر ادویه ها دلیل افتادن کباب نان از سیخ است. یک پیاز درشت بافت یکنواخت کباب کوبیده را از بین می برد یا ادویه ای مانند زردچوبه از چسبیدن مواد به هم جلوگیری می کند.

اصول آماده سازی ترکیب اولیه

اگر دلیل افتادن کباب از سیخ به دلیل مواد تشکیل دهنده آن باشد، رعایت چند نکته ساده از حل این مشکل جلوگیری می کند. به عنوان مثال، ریز خرد کردن پیاز راه خوبی برای حل این مشکل است. در ضمن استفاده از پیاز سفید به جای پیاز قرمز برای چسبندگی مواد اولیه کباب کوبیده مناسبتر است. در ضمن استفاده از ادویه جات مناسب مانند فلفل سیاه، پودر سماق، پاپریکا و نمک و همچنین عدم استفاده از زردچوبه در چسبیدن کباب به سیخ بی تاثیر نیست.

استفاده از سیخ اشتباه

یکی دیگر از دلایل ریختن مواد کوبیده کباب از سیخ، استفاده از سیخ نامناسب است. سیخ های نو و باریک معمولا از این مشکل رنج می برند. علاوه بر این، اگر چسبناک، مرطوب یا چرب باشد، مواد به آن نمی چسبد. توزیع نامناسب مواد روی سیخ دیگر دلیل این مشکل است. اگر سس کباب در یک قسمت سیخ بیشتر و در قسمت دیگر کمتر باشد، در اثر حرارت از سیخ جدا می شود و می ریزد.

نکاتی برای جلوگیری از ریختن کباب کوبیده روی آتش

اکثر ما حداقل یک بار در زندگی خود سعی کرده ایم یک باربیکیو خانگی درست کنیم، اما اکثر اوقات نمی توانیم کباب مورد نظر خود را تهیه کنیم و گاهی اوقات کباب روی آتش می افتد یا خیلی سفت می شود، بنابراین در این مقاله سعی کرده ایم برای دادن تمام نکات لازم برای کباب کردن.

نکات مهم گریل کردن:

بهترین گوشت برای تهیه کباب کوبیده استفاده از گوشت سرد سینه و گردن و مقداری دم کرده است که باید با هم آسیاب شود تا یک کباب چرب و خوشمزه به دست آید.

قبل از اینکه مواد کباب را روی سیخ ها قرار دهید، بهتر است سیخ ها را چند دقیقه در یخچال یا فریزر بگذارید تا خنک شوند.

سیخ های باربیکیو هنگام استفاده باید تمیز و خشک باشند.

گوشتی را که آماده کرده اید و قصد استفاده از آن را برای کباب کردن دارید، نباید بشویید، چون در سیخ و کباب شدن حالت چسبندگی خود را از دست داده و از بین می رود.

یکی از راه های درست کردن چوب گوشت این است که کمی گوشت مرغ چرخ کرده به گوشت قرمز کبابی اضافه کنید. چون گوشت مرغ بسیار چسبنده است.

برای مواد کباب کوبیده باید پیازها را رنده کنید و آب آن را کاملا بگیرید و فقط تفاله پیاز را به گوشت اضافه کنید تا سبب شل شدن مواد و ریختن از روی سیخ نشود.استفاده از جوش شیرین در کباب باعث از بین بردن آهن گوشت میشود و برای استفاده مکرر اصلا توصیه نمیشود ولی اگر هر از گاهی خیلی تصادفی هوس درست کردن کباب کوبیده کرده باشید برای یکدست و زیبا کردن کباب ها و نیز چسبندگی بیشتر ،میتوانید از مقدار خیلی کمی جوش شیرین در مواد کباب کوبیده استفاده کنید.

گوشت ها را ورز دهید تا چسبندگی بیشتری داشته باشند و از سیخ نیفتند سپس حدود 4-5 ساعت در یخچال قرار دهید تا هسته گوشت کاملا خنک شود. حتی بعد از سیخ کشیدن سیخ ها را یک ساعت دیگر در یخچال یا فریزر قرار دهید تا خنک و سفت شوند.

دو طرف گوشت سیخ شده از بالا و پایین را با دست محکم فشار دهید تا به سیخ بچسبد.

حرارت اولیه آتش گریل گازی یا زغالی هنگام قرار دادن سیخ روی آن باید بسیار زیاد باشد و به شدت روی آتش زغال باد کنید. وقتی گوشت ها پخته شد، حرارت را کم کنید یا به آرامی هم بزنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا