چرا وقتی هندل میزنیم موتور روشن نمیشه

حتماً برای یک موتور سواری دلپذیر آماده شده اید، اما موتور شما روشن نشده است. هیچ چیز خسته کننده تر از موتورسیکلتی نیست که روشن نشود. گاهی اوقات اشتباهات خودمان می تواند دلیل اصلی روشن نشدن دوچرخه باشد.

شاید شما نگران روشن نشدن موتورسیکلت خود باشید اما جای نگرانی نیست زیرا در این مقاله کیان باتری قصد داریم شما را با دلایل روشن نشدن موتورسیکلت و راه حل های آن آشنا کنیم. پس اگر شما هم موتورسیکلت دارید این مطلب را دنبال کنید تا دلایل و راهکارهای روشن نشدن موتورسیکلت را بدانید و با آرامش و تنهایی در مواجهه با این مشکل این مشکل را حل کنید.

عیبیابی روشن نشدن موتور سیکلت

دلایل روشن نشدن موتورسیکلت

اگر موتورسیکلت دارید، به احتمال زیاد گاهی اوقات روشن نمی شود. شایع ترین دلیل این امر خالی بودن باتری است. وقتی می خواهید موتورسیکلت خود را روشن کنید اما هنوز روشن نمی شود چه باید بکنید؟ در این مقاله می خواهیم دلایل روشن نشدن موتورسیکلت را در نظر بگیریم. البته این مشکل به ندرت در موتورسیکلت های نو پیش می آید اما در هنگام خرید موتورسیکلت دست دوم حتما وضعیت باتری آن را بررسی کنید.

چرا موتور سیکلت روشن نمی شود؟

سه مورد از دلایل روشن نشدن موتور سیکلت عبارتند از:

باتری شما به دلیل آب و هوا یا شرایط دیگر نمی تواند شارژ شود.

استارت شما موتور را به درستی روشن نمی کند و نمی تواند آن را روشن کند.

یک “باز” ​​در مدار استارت وجود دارد که از رسیدن جریان مناسب به استارت جلوگیری می کند.

تلاش برای فهمیدن اینکه چرا موتور روشن نمی شود خسته کننده و وقت گیر است. این مشکلات ممکن است برای هر کسی پیش بیاید و باید یاد بگیرید که چگونه آنها را تشخیص دهید. دفعه بعد که در راه اندازی موتورسیکلت خود با مشکل مواجه شدید، این مقاله در وقت شما صرفه جویی می کند.

دلایل روشن نشدن موتورسیکلت با استارت

در ادامه 15 دلیل روشن نشدن موتورسیکلت را ارائه می کنیم و برای هر یک از این دلایل راهکارهایی ارائه می دهیم.

1- ضعیف بودن باتری اولین عامل روشن نشدن موتورسیکلت

باتری مهم ترین قسمت موتورسیکلت شماست که چرخه موتورسیکلت را کنترل می کند. در موتورسیکلت های استارت برقی، راه اندازی موتور کاملاً به باتری بستگی دارد. فقط اگر باتری موتورسیکلت به اندازه کافی شارژ شده باشد می توانید موتور را روشن و روشن کنید، در غیر این صورت نمی توانید موتور را روشن کنید.

ابتدا باتری را به صورت بصری بررسی کنید. فرورفتگی، ترک، نشت، تغییر رنگ یا خرابی ترمینال همگی با نگاه کردن قابل تشخیص هستند. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، وقت آن است که نگاه دقیق تری به باتری بیندازید.

تشخیص خرابی باتری موتورسیکلت

آیا روشن نشدن موتور سیکلت به علت باتری ضعیف است؟

اگر ابزاری ندارید، ساده‌ترین (اما نه دقیق‌ترین) راه برای بررسی سالم بودن باتری، روشن کردن چراغ‌ها یا صدای بوق است. برخی از موتورسیکلت ها به شما اجازه نمی دهند چراغ موتور را روشن کنید، اما بوق باید کار کند. اگر صدا ضعیف به نظر می رسد یا در زیر و بمی تغییر می کند، معمولاً نشانه آن است که باتری کم است.

بهترین راه برای تست دقیق باتری استفاده از مولتی متر است. این ابزار در خانه نیز مفید است.

به باتری دسترسی پیدا کنید. بسته به موتورسیکلت شما، این ممکن است شامل برداشتن فیرینگ یا صندلی باشد.

مولتی متر را روی 20 ولت DC تنظیم کنید (بعضی از موارد پیشرفته به طور خودکار تشخیص می دهند)، دیود قرمز را روی ترمینال مثبت و دیود سیاه را روی ترمینال منفی قرار دهید.

خواندن روی صفحه را بررسی کنید. هر چیزی بالاتر از 12.4 باید شما را شروع کند.

اگر خواندن پایین تر از آن باشد، بیهوده به جایی نمی روید.

اگر موتورسیکلت شما پس از شارژ کامل ولتاژ 12.6 ولت را نمی خواند، ممکن است نیاز به تعویض باتری داشته باشید.

توجه: حتما باتری خود را با موتورسیکلت نشسته تست کنید. در غیر این صورت، خواندن دقیقی نخواهید داشت.

2- باک سوخت خالی

وقتی سوخت موتور تمام می شود، تشخیص سطح سوخت برای موتورسیکلت دشوار می شود و ممکن است اصلا روشن نشود. می توانید سطح سوخت موتور را با استفاده از چند تکنیک اساسی بررسی کنید.

ساده ترین راه این است که موتورسیکلت خود را به آرامی تکان دهید و با دقت به گاز موجود در باک گوش دهید. همچنین می توانید با استفاده از چراغ قوه تلفن همراه خود به داخل مخزن نگاه کنید. این مشکل ساده ترین راه حل را دارد، می توانید با ریختن مقداری بنزین در باک و حرکت مشکل را حل کنید.

3- مسدود شدن سوپاپ مخزن سوخت

در باک موتورسیکلت شما دریچه ای وجود دارد که سوخت را به سیستم داخلی موتور منتقل می کند. هنگامی که این سوپاپ مسدود می شود، سیستم سوخت رسانی وارد نمی شود و در نتیجه موتور روشن نمی شود. با بازکردن دریچه با سیم یا پین بسیار نازک می توانید این مشکل را حل کنید.

4- کلاچ به درستی کار نمی کند

برای راه اندازی دوچرخه باید کلاچ را فشار دهید. اما گاهی اوقات ممکن است کلاچ به درستی کار نکند و مشکل ساز شود. در چنین شرایطی، کلاچ را رها کرده و بعداً دوباره امتحان کنید.

5- گرفتگی اگزوز

همچنین مسدود شدن خروجی اگزوز می تواند یکی از دلایل روشن نشدن موتورسیکلت باشد. شاید همسایه یا دوستی به شوخی گلوله ای در اگزوز شما انداخته باشد. بنابراین برای رفع این مشکل باید اگزوز را چک کرده و اضافی آن را خارج کنید.

6- شل شدن سیم شمع موتورسیکلت

شل بودن سیم شمع موتور سیکلت مشکل جدیدی برای سوارکاران حرفه ای نیست، برای سفت کردن آن نیازی به مکانیک ندارید. به سادگی شمع را از موتور جدا کرده و دوباره وصل کنید. سپس دوباره شروع کنید.

7- دکمه توقف موتور سیکلت

این یکی از رایج ترین چیزهایی است که همیشه فراموش می کنیم قبل از عصبانی شدن یا عصبانی شدن آن را بررسی کنیم. اکثر اوقات هنگام خاموش کردن موتورسیکلت دکمه‌ها را اشتباه فشار می‌دهیم و گاهی فراموش می‌کنیم که در هنگام استفاده دکمه‌ها را درست فشار دهیم و بی دلیل به دلیل روشن نشدن موتورسیکلت عصبانی یا ناراحت می‌شویم.

8- مشکل فیوز موتور

وقتی موتور سیکلت را برای راه اندازی روشن می کنید، موتور کاملاً عادی به نظر می رسد، اما مهم نیست که چند بار موتور روشن نمی شود. اگر مشکل از فیوز باشد، هر چقدر هم که تلاش کنید، موتور روشن نمی شود زیرا فیوز نمی تواند جرقه ای به شمع بفرستد. هر موتور یک فیوز اصلی 30 تا 50 آمپر دارد که باید آن را چک کنید. می توانید فیوز را تعمیر یا تعویض کنید.

علت روشن نشدن موتور سیکلت در سرما

9- موتورسیکلتی که در هوای سرد استارت نمی خورد

این فقط در مورد موتورسیکلت های مجهز به کاربراتور صدق می کند و به طور کلی موتورسیکلت های مجهز به سیستم تزریق سوخت را تحت تاثیر قرار نمی دهد. اگر دلیل روشن نشدن موتور هوا سرد باشد، صدای چرخش موتور کندتر از حالت عادی به نظر می رسد.

هنگامی که بنزین در هوای سرد با هوا مخلوط می شود، به درستی تبخیر نمی شود و احتراق رخ نمی دهد. در صورت امکان برای رفع این مشکل موتورسیکلت خود را به پارکینگ یا گاراژ ببرید و بخاری را روشن کرده و به مدت 20 دقیقه روی موتور و کاربراتور قرار دهید. این کار موتور را به طور کامل گرم نمی کند، اما در مدت کوتاهی روشن می شود.

چرا موتور سیکلت استارت نمیخورد

10- انسداد انژکتورها

وقتی موتور را روشن می کنید، موتور روشن می شود، اما گاهی اوقات ممکن است موتور روشن نشود زیرا احتراق کار نمی کند. اگر به درستی جرقه بزند و سوخت کافی در باک وجود داشته باشد، احتمالا انژکتور گیر کرده است.

همچنین می توانید انژکتور را به صورت دستی بررسی کنید و اگر خیلی کثیف است آن را تمیز یا تعویض کنید. برای تمیز کردن انژکتور می توانید از محلول ها و ابزارهای تمیز کننده مخصوص استفاده کنید، اما از آنجایی که تزریق معمولاً گران نیست، می توانید به جای خرید محلول یا ابزار تمیز کننده، یک انژکتور جدید خریداری کنید.

همچنین بخوانید: عوامل دیر استارت موتور سیکلت

11- ترک خوردگی سیم پیچ و موتورسیکلت که استارت نمی خورد

اگرچه علائم شکستگی سیم پیچ موتورسیکلت مانند سایرین است، اما یک علامت وجود دارد که قطعاً نشان دهنده شکستگی سیم پیچ موتورسیکلت است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با چشمان خود بررسی کنید.

سیم های شمع را خم کرده و حرکت دهید. اطمینان حاصل کنید که هیچ شکاف یا شکافی روی سیم وجود ندارد. اگر وقتی موتور در حال کار است، سیم شکسته را لمس کنید، می تواند بسیار خطرناک باشد و ممکن است دچار برق گرفتگی یا سوختگی جدی شوید.

این ترک خوردگی سیم ها ممکن است به دلیل گرمای شدید هوا باشد که می توانید با تعویض سیم آن را برطرف کنید. اگر متوجه شدید که یک نخ شکننده است، بهتر است کل قرقره را تعویض کنید، زیرا احتمالاً به زودی ترک خواهد خورد.

علت استارت نخوردن موتور سیکلت

12- نصب موتور

توقف موتور می تواند دلیل دیگری برای روشن نشدن موتور باشد. اولین و شایع ترین دلیل توقف موتور می تواند به دلیل کمبود روغن باشد. دلیل دوم ممکن است به دلیل کثیف یا قدیمی بودن روغن باشد. سومین دلیل رایج ممکن است به دلیل زنگ زدگی دیواره سیلندر باشد.

راه حل های مختلفی برای حل مشکل کلاچ موتور وجود دارد، اما شما با تعمیر موتور آشنا نیستید، بهتر است برای یافتن راه حل به گاراژ بروید. تعمیر موتور گیر کرده نسبت به شدت آن می تواند دشوار باشد و منجر به مشکلات جدی تری شود.

13- سایش رینگ پیستون یکی دیگر از دلایل روشن نشدن موتور سیکلت است

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن موتورسیکلت، فرسودگی رینگ پیستون و خرابی آن است.

رینگ ها وظایف مختلفی دارند که یکی از مهمترین آنها حفظ تراکم در بالای پیستون است. در صورت ساییدگی یا فرسودگی حلقه های فوق، در مرحله تراکم، مخلوط سوخت و هوا از سوراخ های موجود به سمت پایین سیلندر حرکت می کند و در نتیجه مقدار آنها کاهش می یابد.

واضح است که در این شرایط هیچ انفجار بهینه ای وجود ندارد که موتور را روشن کند.

14- قفل کردن دسته

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن موتورسیکلت، قفل بودن دسته موتور سیکلت است. یکی از دلایل اصلی که باعث می شود دسته موتور سیکلت بچسبد شل بودن مهره داخل هواکش و پیچ کاربراتور ساسات است.

تحت مکش پیستون وارد سیلندر شده و از بالا آمدن پیستون جلوگیری می کند. در نتیجه باعث قفل شدن دسته می شود. برای جلوگیری از وقوع چنین حالتی، هنگام تمیز کردن فیلتر هوا، مهره های داخل فیلتر هوا و پیچ باید محکم بسته شوند.

15- مشکل فیلتر سوپاپ یکی دیگر از دلایل روشن نشدن موتورسیکلت است

مشکل فیلتر سوپاپ موتور سیکلت

سوپاپ یکی از قطعات موتور است که روی سرسیلندر قرار می گیرد و ورود مخلوط هوا و سوخت و خروج دود را کنترل می کند. یک شیر با کیفیت باید بتواند حرارت بالا را تحمل کند. گرمای خود را به خوبی به بدنه پیچ منتقل کند، در برابر ضربه مقاوم باشد و فرسوده نشود.

هنگامی که فیلترهای سوپاپ مشکل دارند، می توانند از روشن شدن موتورسیکلت جلوگیری کنند. در برخی موارد، ممکن است پس از روشن کردن، دوباره خاموش شود.

مقاله پیشنهادی: راهنمای تعمیر و نگهداری صحیح موتورسیکلت

4.8/5 – (57 امتیاز)

با سلام خدمت دوچرخه سواران عزیز، در این مقاله آموزشی موتورسل قصد داریم در مورد موتورسیکلت استارت نخورده صحبت کنیم و عواملی که مانع روشن شدن موتورسیکلت می شوند را بررسی کنیم تا در نهایت موتور سیکلت خود را روشن کنیم.

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود موتورسیکلت ما روشن نشود، بنابراین ما به برخی از رایج ترین دلایلی که مانع از روشن شدن موتورسیکلت ما می شوند اشاره خواهیم کرد.

دلایل روشن نشدن موتورسیکلت:

دو دلیل متداول و بسیار مهم که بر روشن نشدن موتورسیکلت تاثیر می گذارد به شرح زیر است.

بنزین وارد موتور نمی شود و دلیل دوم ایجاد جرقه ضعیف یا عدم ایجاد جرقه در داخل سیلندر موتور است.

1- بنزین و کاربراتور

2- مشکل برق و خرابی شمع موتور

برای اینکه بتوانیم این مشکل را به راحتی حل کنیم، باید بدانیم موتورسیکلت چگونه کار می کند و چگونه روشن می شود، بنابراین به نحوه کار موتور دقت کنید.

کارکرد موتور (موتور سیکلت روشن نمی شود)

برای راه اندازی موتورسیکلت بنزینی به هوا، سوخت و جرقه نیاز داریم. هوا و سوخت توسط پیستون داخل سیلندر موتورسیکلت فشرده و تحت فشار قرار می گیرد و در مرحله بعد جرقه ای برای ایجاد انفجار در محفظه سیلندر لازم است. اگر این کار به درستی انجام نشود، موتور سیکلت روشن نمی شود.

این انفجارهای پی در پی که در یک سیکل مشخص تکرار می شود باعث حرکت پیستون موتورسیکلت می شود و با حرکت پیستون شاتون و میل لنگ موتورسیکلت را نیز به حرکت در می آورد و این حرکت باعث می شود دنده های موتور سیکلت به حرکت درآید. موتور سیکلت از طریق سیستم کلاچ و گیربکس قدرت را به چرخ عقب منتقل می کند.

وقتی موتور روشن نمیشه باید دو مورد رو چک کنیم اول اینکه بهتره بریم تو باک بنزینمون ببینیم باک موتورسیکلت بنزین داره یا نه؟

اگر باک موتورسیکلت دارای بنزین باشد چه باید کرد؟ شیر گاز سالم هست یا نه؟

تا اینجا بررسی می کنیم که آیا بنزین وارد کاربراتور موتور سیکلت می شود یا انژکتور موتور سیکلت یا نه؟ اگر تا الان مشکلی پیش نیامده، بهتر است همانجا توقف کنید و جلوتر نروید، در مرحله بعد بهتر است به سیستم برق بروید.

 
 
 
 
 

بررسی برق شمع موتورسیکلت (موتورسیکلت روشن نمی شود)

در این مرحله سر شمع موتورسیکلت را از سیم آن جدا می کنیم و سیم پیچ موتور سیکلت را نزدیک شمع موتور سیکلت یا نزدیک بدنه موتور سیکلت (پره های سیلندر) بیرون می آوریم و استارت یا دستگیره می کنیم، البته باید توجه داشته باشیم که موتور سیکلت سوئیچ روشن است در این مرحله اگر جرقه ایجاد شود و کیفیت جرقه خوب باشد سیستم جرقه زنی موتورسیکلت سالم است و اگر سیستم جرقه زنی خراب یا ضعیف باشد باعث روشن نشدن موتور می شود و نیاز داریم تا به سراغ عیب یابی سیستم جرقه زنی و برق موتور سیکلت بروید که می توانید این کار را انجام دهید مقاله (بررسی مدار شارژ موتورسیکلت – نحوه تولید برق) و مقاله (تست سلامت کویل موتور سیکلت).

تا اینجا سیستم سوخت درست است و بنزین به کاربراتور می رسد، بنابراین در مرحله بعدی به سراغ شمع موتور سیکلت می رویم، ممکن است شمع آسیب دیده یا دود کند، لطفا توجه داشته باشید که اگر شمع موتورسیکلت شما ضعیف است، خیلی وقته که عوضش نکردی عوضش نکردی بهتره تعویض کنی چون قدرت شمع به مرور زمان کم میشه.

معمولاً بهتر است بعد از 15000 تا 20000 کیلومتر رانندگی از شمع جدید در موتورسیکلت استفاده کنید. شمع قبلی ممکن است چندین برابر این مقدار کار کرده باشد، اما قدرت آن ضعیف شده است.

 
 
 

 
 

در این مرحله وقتی شمع موتورسیکلت را باز می کنیم داخل سر شمع می گذاریم البته قبل از آن باید سر شمع را روی سیم خروجی سیم پیچ ببندید چون شمع سر را در داخل باز کردیم. مرحله قبل، و ما این کارها را انجام دادیم. و قسمت رزوه دار شمع را به سیلندر موتورسیکلت وصل می کنیم تا دستمان با شمع تماس نداشته باشد و فقط سیم خروجی سیم پیچ را نگه می داریم تا دچار برق گرفتگی نشود.

و در مرحله بعد سوئیچ موتور را روشن می کنیم و دوباره دسته یا استارت را فشار می دهیم و اگر شمع جرقه زد و کیفیت جرقه خوب بود مشکل از شمع موتور سیکلت نیست. اما اگر جرقه ای وجود نداشته باشد یا کیفیت جرقه خوب نباشد، می توانیم شمع را تعویض کنیم. باید دستگاه بنزینی را بشوییم و دوباره تست کنیم. البته گاهی ممکن است به دلیل خرابی سر شمع (موتوسیکلت روشن نشود) جرقه به شمع نرسد.

وقتی این مشکل را حل کردیم یعنی شمع را شستیم یا شمع را تعویض کردیم و جرقه شمع خوب بود موتور را دوباره تست می کنیم تا ببینیم مشکلی ندارد روشن شود یا نه.

ممکن است بیش از 50 درصد مشکل از این قسمت باشد و 50 درصد باقی مانده مربوط به سیستم سوخت و کاربراتور یا انژکتور است که البته سیستم های انژکتور باید عیب یابی، برنامه ریزی و تنظیم شوند.

تا کنون قسمت برقی دوچرخه را به طور کامل بررسی کرده ایم و در صورت وجود مشکل آن را برطرف کرده ایم. اگر در این مرحله مشکلی وجود داشته باشد و آن را حل کرده باشیم 90 درصد احتمال روشن شدن موتورسیکلت ما وجود دارد و اگر مشکل از سیستم سوخت رسانی باشد باید کاربراتور موتور را بررسی کنیم. کاربراتور را تنظیم کنید، می توانید به مقاله های استفاده در زیر مراجعه کنید.

موارد پیشنهادی کاربراتور:
آموزش تعمیر کاربراتور
آموزش تنظیم کاربراتور
قیمت کاربراتور
قیمت روز موتور سیکلت

حالا که به پایان این مقاله رسیدید، می‌خواهم از شما تشکر کنم که مهم‌ترین نکته‌ای که از این مقاله آموختید (موتورسیکلت روشن نمی‌شود) را در قسمت نظرات نوشتید تا اگر به دنبال یک روز به این سوال پاسخ دهید، می توانید به اینجا بیایید و آن را بخوانید و دیگران از تجربه شما استفاده کنند.

احتمالاً دیده اید که ماشین استارت می خورد و روشن نمی شود که در موقعیت های مختلف دلایل زیادی می تواند داشته باشد. در این مقاله از مجله مکانیک خودرو محمب به بررسی این دلایل می پردازیم. اگر شما هم کنجکاو هستید که به سوالاتی مانند دیر روشن شدن خودرو در صبح، روشن نشدن ماشین بعد از شستن و سوالاتی از این دست با ما همراه باشید تا پایان مقاله و اگر تجربه یا سوالی دارید. در این زمینه با اشتراک گذاری با ما و سایر دوستان نظر دهید.

در مورد خودرویی که استارت می خورد و روشن نمی شود بهتر است بدانید:

استارت زدن و روشن نشدن خودرو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از رانندگان با آن مواجه بوده اند و شاید راه های مختلفی را برای حل این مشکل امتحان کرده اند و موفق نشده اند؛ این روزها شاهد افزایش هزینه های تعمیرات هستیم که باعث شده است. در چنین شرایطی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی وجود منبع معتبری که بتواند به سوالات مرتبط با این موضوع پاسخ دهد بسیار احساس می شود.

دلیل روشن نشدن و روشن نشدن خودرو

همانطور که در ابتدا گفتیم، در این مقاله بررسی می کنیم که ماشین از جایی استارت می خورد و روشن نمی شود، اما پیستون های موتور از حرکت خودداری می کنند. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

8 دلیل مهم برای روشن نشدن خودرو

ساده ترین دلیل روشن نشدن خودرو ممکن است کمبود سوخت در باک خودرو باشد. اگر باک ماشین شما خالی از بنزین است، هیچ سوختی برای ترکیب، فشرده سازی و در نهایت احتراق وجود ندارد. ماشین روشن نمیشه!

قبلا در مقاله ای با عنوان خودروها با چراغ بنزین روشن تا کجا پیش خواهند رفت؟ پمپ بنزین و عملکرد مهم آن را ذکر کرده ایم. ما هم گفتیم که اگر این پمپ به هر دلیلی خراب شود، بنزین به موتور نمی رسد و ماشین روشن نمی شود.

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن و روشن نشدن خودرو می تواند خرابی بلبرینگ ها، قطعات متحرک و … باشد که می تواند برای شما دردسرساز باشد. اگر مجموعه استارت ماشین شما به درستی کار نمی کند، ماشین روشن نمی شود. اگر مشکل از این سیستم راه اندازی است، در اسرع وقت آن را تعمیر یا تعویض کنید. معمولاً استارت خودرو به دلایلی مانند نبود زغال یا خرابی استارت اتوماتیک از کار می افتد.

مرحله سوم راه اندازی مربوط به احتراق است که ارتباط مستقیمی با سیم پیچ و شمع ها دارد. شمع و سیم پیچ آسیب دیده به زمان و ولتاژ جرقه آسیب می زند و نتیجه این است که خودرو روشن نمی شود. اگر خودرو ضعیف استارت می زند، شمع های آن را به مراکز خدمات مجاز نشان دهید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود. البته این خرابی می تواند به دلیل عدم برق رسانی شمع ها نیز باشد که در این صورت باید سیستم برق خودرو را بررسی و تعمیر کنید.

مقالات زیر را حتما بخوانید

در صورت گرفتگی فیلتر بنزین خودرو و یا به هر دلیل دیگری مسدود شدن خطوط سوخت موتور با رسوبات، نباید انتظار داشت که خودرو تنها با یک استارت سریع استارت بزند و موتور غرش دلپذیری داشته باشد.

با گذشت سالها کاربراتورها جای خود را به انژکتورها دادند. نام دیگر انژکتور سیستم انژکتور سوخت است که وظایفی در زمینه سوخت گیری دارد. بنابراین وجود مشکل در انژکتور را نیز می توان یکی از دلایل روشن نشدن و روشن نشدن خودرو دانست.

به یاد داشته باشید که مشکل روشن نشدن خودرو پس از استارت بیشتر در فصول سرد سال رخ می دهد و یکی از دلایل آن ممکن است استفاده از روغن موتور بی کیفیت و اصل نبودن باشد. این موتورهای روغنی نمی توانند روغن کاری لازم برای حرکت قطعات متحرک داخل موتور را تامین کنند.

یکی از مهم ترین دلایل روشن نشدن خودرو مشکل در سیستم سوخت رسانی آن است.

شکستگی تسمه تایم: اگر تسمه تایم خودرو پاره شود، خودرو روشن می شود اما آتش نمی گیرد. در این مواقع موتور به راحتی می چرخد ​​اما میل سوپاپ نمی چرخد ​​و صدای تق تق قطعات فلزی (سوپاپ و پیستون) به گوش می رسد.

خرابی سیستم الکتریکی شامل ISU، رله دوگانه، رله یا فیوز پمپ بنزین و غیره. : در صورت آسیب دیدن موتور و سیستم منبع تغذیه ISU احتمال روشن نشدن موتور پس از استارت بسیار زیاد خواهد بود. خرابی آلایندگی، رله دوبل، فیوز یا رله پمپ بنزین و … در این دسته طبقه بندی می شوند. علاوه بر این، خرابی سیم کویل یا دوشاخه نیز می تواند از آتش گرفتن خودرو پس از استارت جلوگیری کند.

سنسور سرعت موتور آسیب دیده یا کثیف: پس از روشن شدن موتور، سنسور دور موتور وظیفه ارسال سیگنال به ISU برای راه اندازی موتور را بر عهده دارد. اگر این سنسور آسیب دیده یا کثیف باشد، ممکن است خودرو روشن نشود.

واشر سر سوخته: اگر سوختگی ناشی از خرابی واشر سر به گونه ای باشد که مقدار زیادی آب وارد محفظه احتراق شود، موتور خودرو پس از روشن شدن روشن نمی شود.

بیشتر بدانید:

سوالات متداول درباره ماشینی که روشن می شود و روشن نمی شود

در ادامه به سوالات متداولی که شما مطرح کرده اید پاسخ خواهیم داد:

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا