چطور غلط گیر را از روی لباس پاک کنیم

اگر مشکل شما ریختن لاک غلط گیر روی پوست دست یا هر سطح دیگر است ؛ در این پست با راه هایی که میتوانی برای پاک کردن لاک غلط گیر از دست ، لباس ، فرش ، مبل و چوب بکار بگیری؛ آشنا می شوید.

پاک کردن لاک ناخن از روی پوست دست

لاک ارور معمولا به راحتی با کمک مواد شوینده از روی دست پاک می شود. اما اگر با شستشوی معمولی نمی توانید لکه را از بین ببرید، از یکی از این دو روش استفاده کنید:

برای پاک کردن لاک از روی دست، لکه را کاملا با روغن زیتون بپوشانید. یکی دو دقیقه صبر کنید تا روغن زیتون جذب لکه شود. پس از این مدت، دست خود را روی لکه بمالید تا لکه به طور کامل از روی دست شما پاک شود و در نهایت دست خود را با آب و صابون بشویید.

روش دومی که می توانید برای پاک کردن لاک ناخن از روی دست خود استفاده کنید، استفاده از استون یا پد لاک پاک کننده ناخن است. دست خود را با یک پد لاک پاک کن یا دستمال مرطوب شده با استون پاک کنید تا لکه به طور کامل از روی پوست پاک شود، سپس دستان خود را با آب و صابون بشویید.

لاک ناخن را از روی لباس پاک کنید

روش اول:

برای پاک کردن لکه از روی لباس، مراحل زیر را دنبال کنید:

مطمئن شوید که اگر لکه لاک هنوز خیس است، آن را روی سایر قسمت های لباس پخش نکنید.

با استفاده از یک چاقوی پنیر، کارت اعتباری، سکه یا اشیاء دیگر، تا جایی که ممکن است لاک ناخن را با دقت بردارید یا بتراشید.

به برچسب لاک ناخن نگاه کنید، چه بر پایه آب باشد یا روغنی، اگر روی آن نوشته نشده است که احتمالاً روغنی است.

اگر پایه آب باشد، لکه لاک را می توان به راحتی با ماشین لباسشویی پاک کرد.

اما اگر چرب است، در قسمتی از لباس که مشخص نیست، ایزوپروپیل الکل صنعتی، تینر یا استون را تست کنید و اگر به رنگ لباستان آسیبی نمی رساند، آن را با پارچه آغشته به یکی از مواد بالا پاک کنید تا لکه از بین برود. . (در بیشتر موارد، استفاده از پد لاک پاک کن ناخن به همان خوبی کار می کند.)

لباس ها را با صابون ظرفشویی و آب ولرم بشویید.

در نهایت لباس هایتان را داخل ماشین لباسشویی بگذارید.

من از ایزوپروپیل الکل صنعتی و صابون ظرفشویی برای پاک کردن لاک ناخن از روی لباس استفاده کردم. کمی الکل، تقریباً یک قاشق غذاخوری، در محل ریختم و لباس را گرفتم. بعد با مواد شوینده مایع و آب ولرم شستم. لکه لاک تا حد زیادی از بین رفته است. برای بار دوم تکرار کردم و این بار لکه لاک کاملا از روی لباسم پاک شد.

که در عکس مشاهده می کنید (تغییر رنگ دو عکس به دلیل تغییر روشنایی عکس است، دو عکس متعلق به یک لباس است.)

نکته: برای پاک کردن لکه از روی لباس از چاقوی تیز یا قیچی استفاده نکنید تا به بافت پارچه آسیبی وارد نشود.

روش دوم:

اگر لکه لاک ناخن با روش های فوق از روی لباس یا پارچه پاک نشد، روش دوم استفاده از مایع سفید کننده بر پایه اکسیژن است. (سفید کننده اکسیژن چیست؟) سفید کننده مایع را طبق دستوری که روی آن نوشته شده با آب مخلوط کنید و لباس ها را داخل آن قرار دهید تا لکه لاک پاک شود.

فقط مراقب باشید که سفید کننده به پارچه شما آسیبی نرساند و حتما آن را روی قسمت نامشخص پارچه تست کنید.

روش سوم:

راه حل سوم برای از بین بردن لکه لاک از روی لباس، استفاده از بنزین است.

یک پارچه نخی تمیز را به بنزین آغشته کنید.

روی لکه ضربه بزنید تا لکه از بین برود. پارچه ای را زیر لکه قرار دهید تا به سایر قسمت های لباس پخش نشود.

لباس ها را خوب بشویید و در آفتاب خشک کنید تا بوی بنزین از بین برود.

پاک کردن لاک ناخن از روی فرش و مبل

برای از بین بردن لکه از روی فرش و مبل مانند لباس، اگر لکه مرطوب است، لکه را با پارچه بکشید تا تا شود و اگر خشک شد با یک تکه خردل یا پنیر لکه را پاک کنید. . تراشیدن.

با یک پارچه آغشته به تینر یا استون لکه را فشار دهید تا لکه از روی فرش یا مبل پاک شود. اگر استون نداشتید؛ می توانید از پدهای پاک کننده لاک ناخن نیز استفاده کنید.

الکل و استون ایده خوبی برای تمیز کردن لکه های سرسخت روی فرش و مبل هستند زیرا به سرعت تبخیر می شوند و دیگر نیازی به تمیز کردن ندارند.

گزینه دوم:

یک حوله نخی را به بنزین آغشته کنید و روی لکه بکشید تا لاک حل شود.

در نهایت مبل یا فرش را در محیطی باز رو به آفتاب قرار دهید تا بوی بنزین از بین برود.

نکته: با این روش ممکن است مبل یا فرش شما تا چند روز بوی بنزین بدهد. بنابراین می توانید از روش اول استفاده کنید.

اسانس را در جای نامعلومی روی فرش یا مبل خود تست کنید تا به پارچه آسیبی نرساند.

حتما بخوانید: پاک کردن انواع لکه از روی فرش بدون شستشو

پاک کردن لاک از روی میز چوبی

برای پاک کردن لکه خشک شده از چوب مراحل زیر را دنبال کنید:

به آرامی و با احتیاط لکه را با یک سکه یا کارت اعتباری تا جایی که ممکن است از روی چوب بتراشید.

برای پاک کردن لکه باقی مانده از چوب می توانید از استون استفاده کنید. اما استون می تواند به رنگ چوب آسیب برساند. پس ابتدا قسمتی از چوب را که مشخص نیست امتحان کنید و هرگز استون روی چوب نپاشید. یک پارچه تمیز را با کمی استون مرطوب کنید و آن را به آرامی و به آرامی روی چوب فقط در قسمتی که لکه وجود دارد بمالید. برای پاک کردن لکه از روی چوب.

سطح چوب را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید و سپس خشک کنید.

لطفا تجربه خود را در مورد امتحان هر یک از روش های بالا برای پاک کردن لاک ناخن از روی دست و سایر سطوح در زیر این مقاله بنویسید تا سایر دوستان از تجربه شما استفاده کنند.

ممکن است دوست داشته باشید این مقالات را نیز بخوانید:

4.2/5 – (49 امتیاز)

لاک پاک کن یک ابزار مفید برای پاک کردن جوهر از روی کاغذ است، گاهی اوقات هنگام استفاده از لاک پاک کن، ممکن است مقداری از آن روی لباس بریزد و به لباس شما آسیب برساند. اما اصلا نگران نباشید، در این مقاله می خواهیم روش های رفع تله از روی لباس را با شما در میان بگذاریم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

لکه های لاک ناخن را از روی لباس پاک کنید

از روش زیر برای پاک کردن لکه بر روی پارچه لباس استفاده کنید:

پس از گذاشتن لکه بر روی لباس، اولین کاری که باید انجام دهید این است که برچسب لکه بر را بررسی کنید تا بفهمید که لکه بر پایه آب است یا روغن.

اگر لاک ناخن شما بر پایه آب است، شستن لباس ها به روش معمول می تواند لاک را پاک کند.

اما اگر لاک ناخن شما بر پایه روغن است، برای پاک کردن آن به یک لکه بر نیاز دارید.

مقداری لکه روی قسمتی از لباس که لاک بد ناخن چسبیده بریزید و بگذارید چند دقیقه روی لباس بماند.

سپس با اسفنج یا مسواک لکه ها را بمالید و در نهایت لباس را آبکشی کنید.

روش دوم پاک کردن لکه بر لباس

برای پاک کردن لکه از روی لباس، اجازه دهید لکه کاملا خشک شود، سپس سعی کنید لکه خشک شده را از روی لباس پاک کنید. (استفاده از یخ می تواند روند خشک شدن لکه لاک ناخن را تسریع کند.)

پس از خشک شدن لاک روی لباس، آن را با یک جسم نوک تیز بتراشید که به پارچه آسیبی نرساند.

برای از بین بردن لکه بر روی لباس، کمی الکل سفید روی لکه ها بمالید.

بعد از استفاده از الکل سفید، کمی استون روی لکه لباس بمالید.

حالا می توانید لباس ها را به روش معمول با مواد شوینده بشویید.

لکه لباس را با بنزین پاک کنید

یکی از راه های تمیز کردن تله لباس استفاده از بنزین است. برای این کار روی یک حوله نخی کمی بنزین بریزید و روی لکه ها بمالید، بنزین لاک پاک کننده ناخن را حل می کند.

در نهایت لباس ها را با مواد شوینده معمولی بشویید و در زیر نور آفتاب قرار دهید تا بوی بنزین از بین برود.

چگونه لکه را از روی لباس سیاه پاک کنیم

اگر روی لباس مشکی خود لاک زدید، ابتدا مطمئن شوید که لاک ناخن خشک است، سپس با یک چاقوی کدر لکه را پاک کنید.

بقیه لاک تقلبی را با مواد شوینده و آب گرم بشویید و در هوا قرار دهید تا لباس ها خشک شوند.

نکاتی برای از بین بردن لکه از روی لباس

اگر لاک استفاده شده بر پایه آب است، می توانید لباس ها را در ماشین لباسشویی با آب ولرم بشویید.

لباس های آغشته به لاک ناخن را در خشک کن نگذارید، زیرا اگر لکه ای باقی بماند برای همیشه باقی می ماند.

همیشه قبل از استفاده از لکه بر روی لباس، سطح کوچکی از لباس را آزمایش کنید.

چگونه لکه لاک ناخن را از سطوح مختلف پاک کنیم؟ Pinwork در پست دیگری نحوه تمیز کردن پارچه از لباس و مبلمان را توضیح داد. در این مقاله ترفند حذف آن از دست ها و سطوح دیگر مورد بحث قرار می گیرد.

پاک کردن لاک ناخن از روی پوست

قبل از اینکه بخواهید لکه را پاک کنید، اجازه دهید لاک ناخن کاملا روی پوست شما خشک شود. مالیدن لکه بر در حالی که هنوز خیس است، لکه را بزرگتر می کند. خوشبختانه لاک به سرعت خشک می شود. برخی از مارک ها در کمتر از 60 ثانیه خشک می شوند، در حالی که خشک شدن برخی از لکه ها ممکن است بیش از 5 دقیقه طول بکشد.

* هنگامی که لکه را لمس نکنید، می توانید متوجه خشکی آن شوید.

چند قطره مایع ظرفشویی (صابون مایع) را روی یک حوله کاغذی خشک (نازک) بریزید. برای پوشاندن سطح لکه لاک روی پوستتان به مقداری شوینده نیاز دارید. یک قطره برای یک لکه کوچک کافی است. هر چه لکه بزرگتر باشد، به مواد شوینده بیشتری نیاز دارید.

* دستمال کاغذی را قبل از ریختن مواد شوینده روی آن خیس نکنید زیرا این کار مواد شوینده را رقیق می کند و اثر آن را کم می کند.
* هر صابون مایعی برای این کار مناسب است. مایع ظرفشویی برای از بین بردن لکه لاک ناخن بسیار مناسب است.

یک دستمال کاغذی آغشته به صابون ظرفشویی را روی لکه بمالید. مایع ظرفشویی پاک کننده لاک ناخن را در عرض چند ثانیه حل می کند و ممکن است رگه ها یا پوسته های سفید رنگ مخلوط با صابون مایع را روی دستمال کاغذی مشاهده کنید.

* اگر مقدار زیادی لاک پاک کن بریزید، باید محل لک را بیشتر تمیز کنید و زمان بیشتری طول می کشد تا لکه پاک شود.

با استفاده از یک حوله کاغذی تمیز و مرطوب، لکه صابون را پاک کنید. باید باقی مانده لاک ناخن را ببینید که از پوست شما کنده شده و روی دستمال کاغذی دوم باقی مانده است. اگر لکه باقی ماند، این کار را تکرار کنید.

*اگر لکه بزرگی دارید، بهتر است به جای پاک کردن یکباره آن را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید.

پوست خود را کاملا با آب بشویید. پس از پاک شدن کامل لکه، محل را با آب تمیز بشویید تا مطمئن شوید که مایع صابونی یا لکه باقی نماند. در غیر این صورت، آنها می توانند پوست شما را تحریک کنند.

لاک را از روی فرش تمیز کنید

اگر لاک روی حصیر ریختید، آن را با الکل پاک کنید. یک پارچه تمیز را به الکل آغشته کنید و به سرعت شروع به پاک کردن اطراف لکه کنید، این کار به جلوگیری از پخش شدن لکه کمک می کند. اگر لکه بزرگ است، پارچه تمیز را جایگزین کنید، اجازه ندهید لکه پاک شده از پارچه به فرش منتقل شود.

* الکل به سرعت تبخیر می شود. این باعث می شود که آن را به یک حلال ایده آل برای از بین بردن لکه ها از روی فرش تبدیل کنید، در حالی که بیشتر پاک کننده ها برای پاک کردن آنها از روی فرش باید آبکشی شوند. هنگامی که لکه به فرش نفوذ کرد، پاک کردن آن دشوار است.

لکه ها را از سطوح سخت و رنگی با استفاده از پاک کننده مخصوص رنگ پاک کنید. برخی از پلاستیک ها، فلزات یا کاشی ها ممکن است در برابر پاک کننده های مخصوص رنگ یا سقز مقاومت نکنند. ابتدا روی یک منطقه کوچک تست کنید تا مطمئن شوید که با این پاک کننده به قسمت بزرگی آسیب نرسانید.

پاک کننده لکه را روی پارچه تمیز و قدیمی اسپری کنید، سپس لکه را از بیرون به داخل پاک کنید.

*پس از اتمام کار، محل را با آب بشویید.

لکه های چوب را با پاک کننده سطوح چسبنده تمیز کنید. برخی از محصولات تجاری برای حذف چسب یا سایر مواد چسبنده از چوب طراحی شده اند. اگر لکه بر روی کف چوبی یا چوب صندلی ریختید، پارچه ای را در یکی از این پاک کننده ها فرو کنید و لکه را از روی سطح چوب پاک کنید.

*از یک پارچه تمیز برای پاک کردن لکه استفاده کنید تا جایی که پولیش باقی نماند.

برای از بین بردن لکه های لاک روغن از روی اثاثه یا لوازم داخلی از یک پاک کننده ترکیبی استفاده کنید. اگر لاک روی مبل ریخته اید، تا جایی که می توانید لاک خشک شده را بشویید، سپس با پارچه ای که با یک پاک کننده ترکیبی اسپری شده است، لکه را مرطوب کنید. با پاک کردن لکه از بیرون لکه به داخل شروع کنید و در صورت نیاز مواد پاک کننده بیشتری اضافه کنید.

برای نظافت بهتر است از برس استفاده کنید تا به الیاف یا سطح دستگاه آسیبی وارد نشود.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ندا

خیلی خوب بود، من این روش رو امتحان کردم و واقعا کار کرد! اصلا فکر نمی‌کردم که می‌تونم لباسم رو اینقدر راحت پاک کنم. حتما به دوستام هم معرض می‌کنم که این روش رو امتحان کنن.

دکمه بازگشت به بالا