چرا من زود گریه میکنم

چرا زود گریه می کنیم؟ چرا گاهی اوقات بی دلیل گریه می کنیم؟ آیا شما از آن دسته افرادی هستید که در تعاملات کوچک و بزرگ به سرعت گریه می کنید؟ به عنوان مثال، وقتی کسی به شما انتقاد کوچکی می کند یا وقتی می خواهید در مورد چیزی با مدیر خود صحبت کنید؟ یا حتی وقتی یه اشتباه خیلی کوچیک مرتکب میشیم… قبول دارم که این وضعیت واقعا به درد آدم میخوره.

بیشتر اوقات وقتی بی اختیار گریه می کنیم. ما از این واکنش غیرارادی از طرف خود متأسفیم یا دچار سوء تفاهم شده ایم. حتی گاهی اوقات به دلیل گریه ما نادیده گرفته می شویم. اینها واقعاً آزاردهنده ترین واکنش هایی است که از جانب دیگران با آن مواجه شده ایم و از آنها ناراحت هستیم.

در این مقاله جامع به بررسی علمی می پردازیم و خواهیم دید که چرا زود گریه می کنیم و چگونه مشکل گریه زودرس را درمان کنیم؟ متن کامل این مقاله بر روی یک ویدیو نوشته شده است که در زیر مشاهده می کنید. این ویدئو گفتگوی پیام بهرام پور موسس بیش از یک مجموعه با دکتر نادری روانشناس مطرح کشور درباره علت و درمان گریه زودرس است:

چرا ناگهان گریه می کنیم؟

از آنچه در کتاب تئوری انتخاب خواندیم، گریه یک رفتار است. در واقع هر چه از دیگران می بینیم رفتار است! حتی راه رفتن و حرف زدن و… در این کتاب معروف آمده است که همه رفتارها دارای 4 جزء یا همان خصوصیات است:

فکر،

عمل،

احساس،

فیزیولوژی.

به عنوان مثال، دویدن یک رفتار است، اما فقط دویدن نیست. من در «عمل» دویدن یا راه رفتن سریع هستم، در این موقعیت «احساس» سرحالی می‌کنم، «فکر می‌کنم» که برای بهبود سلامتی و همچنین بدنم «حرکت» انجام می‌دهم (فیزیولوژی). همانطور که می بینید، رفتار دویدن من 4 ویژگی زیر را نشان داد: تفکر، عمل، احساس و فیزیولوژی.

در کتاب تئوری انتخاب می گوید که این اجزا مانند 4 چرخ ماشین هستند، 2 چرخ در جلو و 2 چرخ در عقب.

دو مورد اول: یکی از آنها عملی است که من انجام می دهم و بقیه می بینند، دیگری فکری است که در آن لحظه در سر دارم.

دو مورد آخر: یکی احساس و هیجانی که دارم و دیگری حالت فیزیولوژیکی که دارم.

مثال دیگر: در حال حاضر رفتار شما خواندن این مقاله است. در ادامه مطلب:

شما یک عمل انجام می دهید. به عنوان مثال، هنگامی که به صفحه نمایش رایانه یا تلفن همراه نگاه می کنید،

احتمالاً در مورد این موضوعات یا حتی کارهایی که انجام می دهید فکر می کنید.

آیا در این مورد احساسی دارید؟

و در نهایت، فیزیولوژی و سبک بدن را در انجام این کار پذیرفته اید.

خیلی خوب؟ تاکنون متوجه وجود این 4 جزء و ویژگی به صورت همزمان شده ایم. حالا برای گریه:

چرا زود گریه می کنیم؟

دلیل گریه زود هنگام چیست؟

گریه نیز مانند دویدن یک رفتار است و دارای 4 جزء یا همان ویژگی است:

وقتی کسی گریه می کند در واقع گریه می کند و اشک می ریزد، اما چیزی که از ذهن من و شما پنهان است این است که هنگام گریه فکری در ذهن دارد و همچنین احساسی که می تواند ترس باشد و… در نهایت فیزیولوژی که احتمالاً تپش قلب، گرمای بدن و غیره است.

اما چرا ما با این 4 جزء آشنا شدیم؟ در واقع چون اگر بتوانید یکی از چرخ های این ماشین را عوض کنید (4 مشخصه) بقیه چرخ های ماشین هم عوض می شوند!

اما مهمتر از همه: دو چرخ جلو، اکشن و انعکاس، به راحتی قابل تغییر هستند! یعنی اگر در لحظه فکرم عوض بشه بقیه چرخ ها هم عوض میشن! درست مثل زمانی که فرمان یک ماشین واقعی را در یک جهت می چرخانید.

پس تا الان چه اتفاقی افتاده است؟ فردی که گریه می کند 4 ویژگی رفتاری دارد. علاوه بر این، اگر یکی از چرخ ها را تغییر دهید، چرخ های دیگر نیز تغییر می کنند و در نهایت تغییر چرخ فکر و عمل آسان تر است.

تمرینی که برای رفع مشکل گریه زودرس برای شما توضیح می دهم نیازمند شناخت کامل دو چرخ از چهار چرخی است که در بالا ذکر شد: تفکر و احساس. به این معنی که اگر نتوانید افکار و احساسات خود را در حین گریه به درستی شناسایی کنید، نمی توانید از طریق این تمرین مشکل را برطرف کنید. اول بریم سراغ افکار:

فکر

در ادامه می خواهم به چند نمونه از این افکاری که ممکن است در هنگام گریه در سر شما ایجاد شود اشاره کنم. مراقب باشید، ممکن است او از این فکر آگاه نباشد و شما خودتان آن را ندانید.

به عنوان مثال، شما می خواهید نزد رئیس خود بروید و درخواست افزایش حقوق کنید. در اینجا چند فکر وجود دارد که ممکن است در سر شما بگذرد:

قبول نکن

فکر نکن من پر از صورتم

نکن، اصلا حق من نیست.

و…

خب تا اینجا به صورت مبتدی با مبحث تأمل آشنا شدیم. حالا بیایید یاد بگیریم که احساسات را بهتر درک کنیم:

احساسات

با توجه به اینکه ممکن است نتوانید احساسات خود را به درستی درک کنید. لازم است کمی بیشتر توضیح دهم. ابتدا ماتریس احساسات Plachik را ببینید:

اینها مهمترین احساساتی هستند که می توانیم در هر زمان احساس کنیم. اما باز هم، از آنجایی که تشخیص و تصدیق آنها ممکن است دشوار باشد، فقط باید بتوانید “احساس اصلی” خود را در لحظه گریه یا قبل از آن تشخیص دهید. احساسات اصلی عبارتند از:

احساس عصبانیت

ترس،

خوشبختی،

غم و اندوه

و در آینده می توانید به احساسات دیگری مانند:

امید،

نگران بودن،

تعجب

شعف،

و…

برو اکنون که افکار و احساسات خود را می شناسیم، می توانیم به تمرین اصلی برای مقابله با مشکل برویم:

چیکار کنم زود گریه نکنم؟ چگونه گریه را کنترل کنیم

دکتر نادری در این ویدئو تمرینی به نام ثبت رویدادهای روزانه را به عنوان اولین گام برای جلوگیری از مشکل گریه زودرس فاش کرد. این چه تمرینی است؟

در این تمرین باید تمام موقعیت هایی که هر روز در آن گریه می کردید را یادداشت کنید. این یادداشت باید شامل موارد زیر باشد:

چیکار کردی گریه، اشک، هق هق و… (عمل)

قبل یا وقتی گریه می کردی چه چیزی در ذهنت بود؟ (فکر)

چه احساسی داشتی (احساس)

بدنت در چه حالتی بود؟ (فیزیولوژی)

حال برای درک بهتر مثالی را می خوانیم:

شما همان زنی هستید که امروز هنگام درست کردن ناهار به طور تصادفی نمک اضافی به غذا اضافه کردید. بعد از اینکه شوهرت اومد خونه سر سفره نشست و اولین قاشق رو تو دهنش گذاشت، غذا رو تف کرد و از شور بودنش شکایت کرد. در این موقعیت کمی به او نگاه کردی و ناگهان شروع به گریه کردی.

در همین شرایط، ابتدا می توانید احساسی را که تجربه می کنید یادداشت کنید. چند ساعت بعد، وقتی آرام شدید، تمرین را شروع کنید:

اقدام: شروع کردم به گریه کردن.

فکر کردم: تعجب کردم که چرا باید به خاطر غذا به من توهین کند / تعجب کردم که چرا در پختن غذا سهل انگاری کردم؟

احساسات: خشم،

فیزیولوژی: بدنم داغ بود، به شدت گریه می کردم و…

تا اینجای کار آموزش به خوبی پیش رفته است. حال بیایید چند نکته مهم در مورد این قسمت از تمرین را بخوانیم:

نکته اول: احساس باید در یک کلمه نوشته شود و فکر باید یک یا چند جمله باشد. به عنوان مثال، اگر شما بنویسید که من در افکار شما ناراحت هستم، در واقع اشتباه می کنید زیرا شما چنین احساسی دارید. ایده این است:

با خودم گفتم همسرم با من بد رفتار می کند!

همانطور که دیدید، فکر یک جمله است و احساس یک کلمه (خسته کننده).

نکته دوم: از نوشتن احساسات خود اجتناب نکنید. در نگاه اول ممکن است فکر کنید که فایده ای ندارد، اما اینطور نیست. به گفته آقای بهرام پور که هم اکنون در حال تحصیل در رشته مغز و اعصاب در دانشگاه کینگ لندن است، در این ویدئو:

وقتی احساسات خود را یادداشت می کنید و برای آنها نام می گذارید، از شدت احساسات کاسته می شود و می توانید اندازه آنها را کاهش دهید!

در ادامه این بحث دکتر نادری گفت:

وقتی نام حس خود را نمی دانید، مثل این است که می خواهید گاز را از یک قابلمه بدون دسته بردارید. اما به محض اینکه اسمی براش گذاشتی انگار این دیگ دسته داشت! بنابراین می فهمیم که چرا باید احساسات خود را نامگذاری کنیم.

خواندن:

چگونه اصولی و حرفه ای نقد کنیم؟

انتقاد سازنده: چگونه انتقاد کنیم؟

یک یادآوری کوچک

بیایید یک بار دیگر همه آنچه را که تاکنون اتفاق افتاده است به یاد بیاوریم: در هر لحظه ما انسان ها رفتار می کنیم. رفتار ما دارای 4 ویژگی یا جزء با نام است:

عمل،

فکر،

احساس،

فیزیک فیزیکی

آیا او دارد در صورت تمایل می توانید با هر رفتار یکی از این چرخ ها را تغییر دهید تا کل رفتار شما تغییر کند. اما به طور کلی، تغییر اعمال و افکار خود آسان تر است. بر این اساس هنگام گریه رفتاری با 4 ویژگی داریم. در ضمن اگر بتوانیم ویژگی اندیشه را تغییر دهیم، می توانیم 3 ویژگی دیگر را نیز تغییر دهیم.

یکی از تمرین‌هایی که می‌توانیم برای بهبود این شرایط استفاده کنیم و در واقع طرز فکر خود را تغییر دهیم، تمرین ثبت رویدادهای روزانه است. در این مقاله ما 4 ویژگی رفتاری خود را در هنگام گریه ثبت می کنیم. مهمترین بخش ثبت افکار و احساساتی است که در آن زمان تجربه می کنیم.

نکته مهم: نکته حساس این تمرین، یافتن فکر است! از آنجایی که ما انسان ها عموماً بدون توجه به افکار و احساسات زندگی می کنیم، گاهی اوقات لازم است برای جمع آوری افکار خود برای چند روز وقت بگذاریم. ما حتی می توانیم به راحتی احساس را پیدا کنیم، اما فکر را نه! برای چی؟ زیرا همانطور که گفتم ما در زندگی خود از افکار خود آگاه نیستیم.

نکته مهم دوم: یافتن افکار در میان شرایط بد و احساسات شدید هرگز آسان نیست. پس بگذارید لحظه مورد نظر کمی بگذرد. پس از آرام شدن، فکر مورد نظر را بررسی کرده و یادداشت کنید. برای چی؟ به گفته آقای نادری:

تلاش برای بررسی افکار خود در یک موقعیت احساسی دقیقاً مانند این است که هنگام دوچرخه سواری زنجیر از بین برود، اما بخواهید بدون پیاده شدن زنجیر را بردارید!

بخش مکمل درمان گریه زودرس

بیایید به تمرین بعدی برویم. تصور کردیم به خاطر آشپزی بد با شوهرت به مشکل خوردی و بلافاصله گریه کردی. بعد: معمولاً در این شرایط یکی از افکار رایجی که باعث گریه می شود این است:

نگذارید طرف فکر کند من آدم ناسپاسی هستم.

اجازه نده طرف مقابل فکر کنه…

در واقع، افکاری که منجر به درک دیگران از ما می شود، اغلب مهم ترین دلایل گریه ما هستند. صرف نظر از این، ما اکنون فکر مورد نظر را یادداشت کرده ایم. تاکنون هر 4 ویژگی را ثبت کرده ایم، در واقع اولین مرحله حل این مشکل کامل شده است. حالا بریم سراغ مرحله دوم:

ایمان پیدا کن

اغلب وقتی فکری به ذهنمان می‌رسد، باوری داریم که با «باید و نباید» شروع می‌شود. وقتی این تفکر با چه باید و چه نباید سازگار نیست، دچار مشکل می شویم. بنابراین پس از یافتن فکر باید به سراغ باور زیر برویم و آن را ایجاد کنیم.

در ادامه همین مثال، فکر این است:

نگذارید طرف مقابل فکر کند که من او را دوست ندارم، یا اجازه ندهید فکر کند من بی خیال هستم، اجازه ندهید فکر کند من آدم بدی هستم، اجازه ندهید فکر کند که من دوستش ندارم. مراقب او باش و …

اما باور(های) زیر افکار عبارتند از:

هیچ کس نباید در مورد من فکر منفی کند.

هیچ کس نباید فکر کند که من بی خیال هستم.

هرگز نباید بی خیال باشم،

اصلا نباید اشتباه کنم

و…

توجه داشته باشید که بیشتر این باورها با قیدهای مطلق مشخص می شوند:

شخص،

باید،

نباید،

همه،

و…

اما در ادامه تمرین: حالا که باور را پیدا کردید، آن را با واقعیت مقایسه کنید! ببینید آیا این باور در پس ذهن شما با واقعیت مطابقت دارد؟

به قدرت ایمان داشته باش!

مثلاً باور شما این است: هیچکس نباید با من قهر کند. حال باید این باور را در دنیای واقعی آزمایش کنید و ببینید آیا چنین چیزی امکان پذیر است یا خیر. در دنیای واقعی، آیا ممکن است کسی از دست شما عصبانی نباشد؟ قطعا نه!

یا مثلاً یک باور دیگر: هرگز نباید اشتباه کنم.

آیا چنین چیزی در دنیای واقعی امکان پذیر است؟ آیا هرگز نمی توانید در دنیای واقعی اشتباه کنید؟ قطعا نه! بنابراین، با عمیق‌تر شدن این سوال، یافتن دلایل منطقی و واقعی‌تر که این باور را نقض می‌کند، می‌توانید آن را از ذهن خود حذف کنید و از گریه بر افکار مرتبط با آن دست بردارید.

برای شکستن آن، باید نمونه های واقعی را بررسی کنید. به عنوان مثال، بررسی کنید که در جهان افراد محبوبی مانند گاندی، آبراهام لینکلن و غیره. دشمنان زیادی دارند! این نمونه ای از نقض این باور است که هیچ کس نباید در مورد من فکر بد کند.

سوال: آیا این راه حل برای همه کار می کند؟ نه! گاهی اوقات یافتن افکار و باورهای زیربنایی برای برخی افراد بسیار دشوارتر است. بنابراین در چنین شرایطی باید با روانشناسان و مشاوران مشورت کرد و با کمک آنها افکار، احساسات و باورهای مورد نظر را یافت.

رابطه اعتماد به نفس و گریه زودرس

توضیح تمرین و راه حل اصلی کامل است. اما در ادامه می خواهم یک سری توضیحات در مورد رابطه اعتماد به نفس و گریه زود هنگام در این ویدیو بنویسم.

دکتر نادری گفت:

همانطور که هنگام گریه کردن این افکار را در ذهن خود بررسی می کنید، خواهید دید که بیشتر آنها مربوط به سایر افراد زندگی ما هستند. مثلا فلانی نباید در مورد من اینطور فکر کند، فلانی نباید فکر کند من آدم بی خیالی هستم و…

در واقع، این نشان می دهد که شما احتمالاً اعتماد به نفس و عزت نفس پایینی دارید و خیلی سریع نگران این هستید که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند.

این اعتماد به نفس پایین حتی گاهی باعث می شود که شما یا شخص دیگری در بسیاری از موقعیت ها به جای رویارویی با آنها از آن فرار کنید. یعنی به جای رفتن به اتاق رئیس و درخواست افزایش حقوق، ترجیح می دهید اصلاً درب اتاق حاضر نشوید.

چنین فردی حتی در تنهایی خود احساس بسیار بدتری نسبت به فردی دارد که پس از درخواست و شنیدن امتناع، بی اختیار گریه کرده است. خب راه حل اصلی برای بهبود و افزایش اعتماد به نفس مطالعه یا شرکت در دوره های مرتبط است. اما من یک تکنیک خوب دیگر را به شما نشان خواهم داد:

در واقع اعتماد به نفس پایین و عزت نفس پایین یک احساس است. از این به بعد اگر بخواهید آنها را عوض کنید باید به سراغ یکی از 3 چرخ دیگر بروید. پیشنهاد من چرخ اکشن است!

شما باید فهرستی از اقدامات و کارهایی که باعث می شود فکر کنید فرد ارزشمندتری هستید بنویسید و بر اساس آن عمل کنید. این لیست برای همه متفاوت است. اما ممکن است شبیه به این باشد:

برای خودت هدیه بخر

کاری را که دوست داری انجام بده

تنهایی خوش بگذره

کارهایی را انجام دهید که تا به حال از انجام آنها می ترسیدید.

روابطی را ایجاد کنید که از داشتن آنها می ترسیدید.

و…

سوال: آیا می توانیم روی چرخ های دیگر مثلا چرخ فکر برای افزایش اعتماد به نفس کار کنیم؟ بله حتما. اما ساده ترین و موثرترین راه تغییر چرخه عمل است.

بیشتر بدانید:

شرکت کردن:

تست آنلاین برای تعیین سطح اعتماد به نفس

آیا از این تکنیک فقط برای درمان گریه باید استفاده کرد؟

در پایان این ویدئو استاد بهرام پور مطالب جالبی را بیان کردند. گفتند: ابتدا فکر می کردم در این ویدیو نحوه درمان سریع گریه را یاد می گیریم. اما اکنون چیزهای بسیار زیرساختی تری یاد گرفته ایم و می توانیم از آن برای ایجاد تغییرات اساسی و مهم زندگی استفاده کنیم.

در واقع با کمک این تکنیک می توانید ریشه همه رفتارهای بد مانند کنترل دیگران، فداکاری های بی مورد و … را درک کنید.

نکته مهم: به یاد داشته باشید که تمام باورهایی که در لایه زیرین ذهن انسان وجود دارد، زاییده رابطه کودکی او با والدین و بزرگترهایش است. من نمی گویم شما باید شروع به سرزنش والدین خود برای همه مشکلات خود کنید. در واقع بر اساس دانش و تجربه خود بهترین رفتار را از خود نشان دادند.

این را برای یادآوری می گویم: اگر بچه دارید، دوره قبل از 20 سالگی مهمترین دوره برای شکل گیری اعتقادات آنهاست. پس سعی کنید در حین مطالعه و یادگیری، باورهایی را در ذهن آنها ایجاد کنید که به آنها کمک کند در آینده به عنوان افراد بالغ در جامعه زندگی کنند. نه به عنوان کسی که باید به افکار، عقاید و غیره خود فکر کند. پس از طی یک مسیر طولانی و بد و انجام این چالش.

سخن پایانی مقاله «چرا زود گریه می کنیم»

به عنوان کلام پایانی، به یاد داشته باشید: هیچ تغییری یک شبه اتفاق نمی افتد و نیاز به زمان و صبر دارد. یعنی می توانید در تمرین اول 3 درجه، دفعه بعد 10 درجه و… نه تنها در درمان گریه، بلکه به طور کلی در رسیدن به نتیجه و با هر تمرینی پیشرفت کنید.

در این مقاله سعی کردیم از یک روش روانشناسی برای حل مشکل گریه زودرس استفاده کنیم. اگر نظری در مورد محتوای این مقاله و ویدیوی آن دارید، در نظرات منتظر شما هستم.

چگونه اعتماد به نفس و عزت نفس خود را افزایش دهیم؟

پکیج زیر یک بسته کاملا علمی بر اساس بهترین و جامع ترین روش های روز دنیا می باشد که مورد مطالعه قرار گرفته است. حتما به صفحه زیر سر بزنید و با این پکیج شگفت انگیز آشنا شوید:

من پارسال برای مشاوره رفتم

گفت تمام تلاشت را می کنی، اما نمی توانی جلوی گریه را بگیری، این تو را گیج می کند

بعد گفت بازدیدکننده زیادی داشتم، نمی توانستند گریه کنند، خیلی خوب صحبت کرد

به او گفتم درست است که اخراج می شوی، اما باعث می شود دیگران فکر بدی کنند.

چند تمرین را به من یادآوری کرد. خداروشکر الان بهترم وقتی با من حرف میزنی دلم میلرزه اگه زیاد بگی روحم حساس شده.

خداروشکر با تمرین بهتر شد یعنی هیچکس رو بابت قابلمه شما مقصر نمیدونم 😂

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا اینقدر گریه می کنم؟ اگر پاسخ شما مثبت است، اولین چیزی که باید به آن فکر کنید این است که شما تنها نیستید. فرقی نمی کند که رابطه ای را قطع کرده اید، در شغل خود اشتباه کرده اید، در تحصیل مشکل داشته اید و غیره. . . در هر صورت، اشک‌های شما تقصیر شماست، گریه کردن یکی از بهترین راه‌ها برای ابراز احساسات و کنار آمدن با موقعیت‌های دشوار زندگی است، اما عمل گریه خود تقریباً غیرارادی است و هیچ‌کس توانایی کمتری برای متوقف کردن آن ندارد. حال در این قسمت از نمناک دلایل ارائه شده را برای شما شرح می دهیم.

چرا اینقدر زود گریه می کنی؟

1. افسردگی

افسردگی یک اختلال روانی است که به دلیل ناراحتی مداوم در افراد ایجاد می شود و باعث گریه غیرعادی می شود. حال اگر خلق و خوی شما تغییر کرده و تعداد گریه ها زیاد شده است، باید مراقب افسردگی باشید، زیرا علائم افسردگی شامل ناراحتی، ناامیدی، احساس پوچی، عدم هیجان، اختلال خواب و خستگی است.

2. اضطراب

اختلال اضطرابی همچنین به معنای ترس بیش از حد از این است که افراد مبتلا به این اختلال توانایی تمرکز کافی را ندارند و مدام اشک می ریزند و همچنین در بین بیماران روانی بسیار شایع است و 18 درصد از جمعیت برخی شهرهای بزرگ را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر فکر می کنید احساس اضطراب شما خیلی زیاد است، حتما با یک مشاور حرفه ای صحبت کنید که درمان های مختلف، داروهای مکمل و سبک زندگی مناسب را به شما پیشنهاد می دهد.

3. ترومای دوران کودکی

مطالعات انجام شده به این روش نشان می دهد زنانی که در دوران کودکی دچار آسیب های عاطفی شدید شده اند اغلب بیش از دیگران گریه می کنند و گریه برای آنها پاسخی طبیعی به مشکلات است و دلیل آن این است که سیستم عصبی سمپاتیک این افراد دچار آسیب و اضطراب شده است. همزمان. حالا هر چقدر هم که این ضربه روانی بزرگ باشد، در هر صورت تحمل آن در دوران کودکی برای این فرد بسیار سنگین بوده است.

4. استرس

وقتی با موضوع ناخوشایند، خبر بد یا اختلال مواجه می شوید، استرس شما افزایش می یابد. وقتی بدن با احساسات شدید مواجه می شود، مغزش دائماً قوانین موجود را تجزیه و تحلیل می کند و در نتیجه تلاش خود را برای مقابله با جریان اشک نشان می دهد. استرس همچنین باعث افزایش سطح کورتیزول می شود که حساسیت فرد را افزایش می دهد و او را نسبت به موقعیت ها و مشکلات استرس زا واکنش نشان می دهد.

5. شخصیت

هر انسانی شخصیت خاص خود را دارد که مجموعه ای از رفتارها، نگرش ها و افکار اوست. تفاوت های بیولوژیکی و فیزیولوژیکی در ساختار مغز افراد بر شخصیت و حساسیت افراد تأثیر می گذارد که می تواند اشک های او را افزایش دهد و متخصصان فقط می دانند که دستگاه لیمبیک در اشک و گریه نقش دارد و در نتیجه افراد تحت استرس و از نظر ژنتیکی حساس تر هستند. ، بیشتر از بقیه گریه می کنند. هر چه انسان بیشتر احساس کند نسبت به محیط خود حساستر می شود و حدود 15 تا 20 درصد جمعیت جهان در دسته افراد حساس قرار می گیرند و این افراد نسبت به نظرات دیگران نیز ضعیف تر هستند.

6. تغییرات هورمونی

قبلاً در بخش سلامت مرطوب اشاره کردیم که هورمون ها نقش بسیار مهمی در بدن و ذهن هر فرد ایفا می کنند. هورمون‌ها همچنین پیام‌رسان‌های شیمیایی هستند که می‌توانند گرسنگی، میل جنسی، احساسات و خلق و خوی را با هم ارتباط برقرار کنند. اما اگر اختلالی در سطح هورمون های مختلف وجود داشته باشد، ممکن است فرد بیش از هر زمان دیگری تمایل به گریه داشته باشد که اغلب در زنان اتفاق می افتد، مثلاً بعد از زایمان، قاعدگی، بارداری و یائسگی، سطح هورمون زنان افزایش می یابد و سقوط، منجر به افزایش حساسیت آنها می شود.

7. اجتماعی شدن

بر اساس مطالعات، زنان نسبت به مردان نسبت به احساسات حساس تر هستند. زنان اجتماعی نیز از سنین کودکی مایل به کشف، صحبت کردن و نشان دادن احساسات خود هستند، به این معنی که گریه برای آنها به معنای نشان دادن غم، ناراحتی و آسیب پذیری و آداب و رسوم است. فرهنگ در نشان دادن عواطف افراد نیز مؤثر است، مثلاً پسرها به دلیل تربیت، اشک های خود را پنهان می کنند و گریه می کنند، در حالی که دختران آزادانه گریه می کنند و در این زمینه از هیچکس خجالت نمی کشند.

8. تأثیر PBA یا محرومیت عاطفی

این مشکل یک بیماری عصبی است که پس از آسیب بر احساسات فرد تاثیر می گذارد و باعث سردرگمی در مغز و کنترل احساسات او می شود. اگر قبلاً گریه نمی‌کردید، اما اکنون هر دقیقه گریه می‌کنید یا بیش از حد می‌خندید و خلق و خویتان ثابت نیست، احتمالاً به این حالت مبتلا هستید. این مشکل ممکن است به دلیل آسیب مغزی، آسیب به اعضای بدن، جنون و غیره باشد. . . البته این وضعیت بسیار نادر است.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا