چرا صبحها به سختی از خواب بیدار میشم

زیاد خوابیدن برنامه روزانه شما را مختل می کند و از حضور به موقع در محل کار، مدرسه و دانشگاه جلوگیری می کند. همچنین خواب زیاد باعث خواب آلودگی و بی حالی می شود.

به گزارش گروه اطلاع رسانی صدا و سیما ؛ زیاد خوابیدن را هایپرسومنیا یا هیپرسومنیا می گویند که به معنای خوابیدن برای ساعات بسیار طولانی است. این عارضه شایع نیست و تنها دو درصد افراد از آن رنج می برند. اگر فکر می کنید به خواب زیاد نیاز دارید، باید به پزشک مراجعه کنید. یک پزشک می تواند به شما کمک کند تا به اندازه ای که نیاز دارید بخوابید.
از طرف دیگر، طبیعی است که همه دکمه چرت زدن را فشار دهند و دوباره بخوابند. اما اگر تبدیل به عادت شد، باید سلامت خواب و عادات شبانه فرد بررسی شود.

شما به خواب کافی در شب نیاز دارید تا در طول روز عملکرد خوبی داشته باشید، هم در محل کار و هم در خانه. در ادامه به شما خواهیم گفت که کدام عادات می توانند باعث پرخوابی شما شوند:

شب دیر بخواب

دیر وقت خوابیدن در شب گاهی بسیار وسوسه انگیز است، به خصوص در تعطیلات آخر هفته که قرار نیست صبح زود از خواب بیدار شوید. اگر معمولاً در روزهای هفته به خواب می‌روید، ممکن است به این دلیل باشد که آخر هفته‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانید. همه افراد متفاوت هستند و برخی از افراد گاهی اوقات می توانند برنامه خواب خود را بدون مشکل به هم بریزند. اما اگر در روزهای هفته با بیدار شدن در صبح مشکل دارید یا در طول روز احساس خواب آلودگی می کنید، ممکن است به این دلیل باشد که آخر هفته ها دیر می خوابید.

محدودیت بالا

استرس بیش از حد در محل کار یا دانشگاه یا در روزهای پرمشغله در خانه می تواند از نظر جسمی و ذهنی خسته کننده باشد. وقتی استرس دارید یا نگران هستید، روی الگوی خواب شما تأثیر می گذارد و شب ها شما را بیدار نگه می دارد. ممکن است احساس خستگی کنید اما نتوانید بخوابید یا نیمه شب با اضطراب و نگرانی از خواب بیدار شوید. وقتی بالاخره به خواب می روید، بیش از حد می خوابید. این یک دور باطل است. پس سعی کنید راه هایی برای کاهش استرس خود بیابید.

وقتی در طول شب چندین بار از خواب بیدار می شوید، زیاد خوابیدن در صبح عجیب نیست. آپنه خواب یک اختلال خواب است که باعث می شود چندین بار هنگام خواب نفس خود را متوقف کنید. خروپف بلند و احساس خستگی روز بعد می تواند به معنای آپنه خواب باشد

بهداشت ضعیف خواب

بهداشت خواب برای بسیاری از افراد واژه نسبتاً ناآشنا است. بهداشت خواب یعنی داشتن عادات هوشمندانه در شب که به شما کمک می کند به خواب بروید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه می کند:
. یک ساعت قبل از خواب، چراغ های آبی صفحه نمایش را خاموش کنید.
. اتاق خواب شما فقط باید برای خواب و رابطه جنسی باشد.
. نزدیک به خواب غذا نخورید. چند ساعت قبل از خواب کافئین مصرف نکنید. علاوه بر پرخوابی، علائمی که نشان می دهد بهداشت خواب را رعایت نمی کنید عبارتند از:
. خمیازه مکرر
. احساس آسیب پذیری و عدم تحمل
. خواب آلودگی در طول روز
. خوابیدن در حالت نشسته

دیر غذا بخور

دیرهنگام خوردن شام یا خوردن میان وعده دیرهنگام در توانایی شما برای به خواب رفتن و به خواب ماندن اختلال ایجاد می کند. یک مطالعه نشان داده است که دیر غذا خوردن می تواند باعث افزایش قند خون یا افزایش قند خون شود که نشانه دیابت است. وقتی نزدیک به زمان خواب غذا می خورید، متابولیسم شما کند می شود و هضم آن را دشوار می کند. داشتن غذا در معده در اواخر شب خوابیدن را سخت می کند.
همچنین، اگر چیزهایی مانند شکلات یا محصولات کافئین دار مصرف کنید، باعث می شود نیمه شب از خواب بیدار شوید. یکی دیگر از عوارض دیر غذا خوردن رفلاکس اسید یا معده درد است. همه این موارد باعث می شود صبح دیر از خواب بیدار شوید. به عبارت دیگر، عمیق ترین مرحله خواب شما در صبح است، درست زمانی که باید از خواب بیدار شوید. اگر به سختی از خواب بیدار شوید، در طول روز احساس خواب آلودگی و مه مغزی خواهید داشت.

داروهای خاصی مصرف کنید

داروها یکی دیگر از عواملی است که باعث می شود بیش از حد بخوابید. برخی از داروها می توانند خواب شما را مختل کنند:
. آنتی هیستامین ها
. شل کننده های عضلانی
. داروهای ضد افسردگی
. کورتیکواستروئیدها 75757599988. بتا بلاکرها
اگر هر یک از این داروها را مصرف می کنید و خوب نمی خوابید، به پزشک خود اطلاع دهید. مصرف دارو برای کمک به بدن می تواند بسیار خسته کننده باشد. اما خواب شما را مختل می کند.

نداشتن برنامه خواب منظم

این یک چیز ساده به نظر می رسد، اما حفظ یک الگوی خواب منظم برای صبح زود بیدار شدن نیز مهم است. بدن شما به روتین ها عادت می کند و با آنها سازگار می شود. وقتی به طور منظم می خوابید و بیدار می شوید، احساس بهتری دارید و روز بعد زیاد نمی خوابید.

آپنه خواب

وقتی شب ها چندین بار از خواب بیدار می شوید، زیاد خوابیدن در صبح عجیب نیست. آپنه خواب یک اختلال خواب است که باعث می شود چندین بار هنگام خواب نفس خود را متوقف کنید. خروپف با صدای بلند و احساس خستگی روز بعد می تواند به معنای آپنه خواب باشد. علل آپنه خواب عبارتند از:
. اضافه وزن
. راه های هوایی باریک
. مرد بودن
. سیگار کشیدن 7575757599978. sed ative
. داروهای خاص
. احتقان بینی
اگر فکر می کنید آپنه خواب دارید، به پزشک مراجعه کنید. آپنه خواب قابل درمان است و نباید زندگی شما را مختل کند.

مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها

خوردن بیش از حد کربوهیدرات می تواند قند خون شما را بالا ببرد و برای مدت کوتاهی به شما انرژی بدهد و پس از آن احساس خستگی کنید. این تولید انرژی و خستگی ناشی از آن خواب را مختل می کند. ممکن است بخوابید اما نیمه شب از خواب بیدار شوید و صبح زیاد بخوابید.

آلارم تنظیم نکنید

ساعت زنگ دار را طوری تنظیم کنید که هنگام طلوع خورشید بیدار شود. نور خورشید بدن را به بیدار شدن تشویق می کند، در حالی که تاریکی به بدن سیگنال می دهد که آرام شود و به خواب برود. بنابراین ساعت زنگ دار را تنظیم کنید تا شما را بیدار کند. این عادت ساده را به خاطر بسپارید زیرا تنظیم نکردن زنگ ساعت به شما کمک می کند تا خواب زیادی داشته باشید.

افسردگی

افسردگی چیزی است که می تواند منجر به خواب زیاد شود. اگر از افسردگی رنج می برید، این وضعیت می تواند شما را در شب بیدار نگه دارد و تا دیروقت صبح شما را خواب آلود کند. تاخیر در انجام کارهای روزانه به دلیل دیر خوابیدن شما را بیشتر افسرده و مضطرب می کند. اگر فکر می کنید افسرده هستید، به پزشک یا درمانگر مراجعه کنید.

تهویه مطبوع بد

تهویه ضعیف در اتاق خواب در شب می تواند بر توانایی شما برای به خواب رفتن و بیدار شدن در صبح تأثیر بگذارد. اگر اتاق خواب شما گرم و گرفتگی باشد، شما را بیدار نگه می دارد. همچنین مطمئن شوید که اتاق شما فاقد CO2 است. پنجره ها را در شب باز کنید یا فن را روشن کنید تا هوا در اتاق شما به گردش درآید.

چرت زدن در طول روز

وقتی در روز می خوابید، خواب شبانه شما مختل می شود و در نتیجه صبح روز بعد زیاد می خوابید. سعی کنید در طول روز چرت نزنید. در عوض، برای یک پیاده روی کوتاه بیرون بروید یا به فعالیت یا سرگرمی بپردازید که خستگی شما را کاهش می دهد. قهوه ننوشید زیرا کافئین همان اثر را روی خواب شبانه شما می گذارد و شما را در شب بیدار نگه می دارد انگار که در حال چرت زدن هستید.

تختت راحت نیست

اگر بالش شما راحت و مناسب نیست یا اگر اتاق شما خیلی گرم یا خیلی سرد است، نمی توانید به راحتی بخوابید. برای خواب راحت دمای اتاق خواب خود را در حدود 18 درجه سانتیگراد نگه دارید.

عدم ورزش

ورزش و خواب ترکیب خوبی هستند. وقتی به اندازه کافی ورزش می کنید، احتمال اینکه شب راحت بخوابید بیشتر است. به علاوه، وقتی به اندازه کافی و خوب بخوابید، انرژی لازم برای ورزش خواهید داشت. سعی کنید در طول روز ورزش کنید. برخی از مردم فکر می کنند که ورزش در شب شما را در شب بیدار نگه می دارد، در حالی که برخی دیگر آن را انکار می کنند. همچنین می توانید برای کاهش استرس و احساس آرامش در شب یوگا انجام دهید. بنابراین می توانید بخوابید و صبح روز بعد سرحال از خواب بیدار شوید.

نوشیدن الکل

فردی که الکل می نوشد می تواند زودتر بخوابد. اما او در نیمه های شب از خواب بیدار خواهد شد. این به این دلیل است که الکل بر فاز خواب REM تأثیر می گذارد. REM مرحله ای از خواب است که چندین بار در شب آن را پشت سر می گذارید. این مرحله از خواب فعالیت مغز را افزایش می دهد و به یادگیری کمک می کند. اگر مرحله REM خواب کافی نباشد، می تواند در عملکرد مغز اختلال ایجاد کند. به طور خلاصه، هنگام نوشیدن الکل، فرد باید نیمه شب پس از بیدار شدن دراز بکشد تا در نهایت بدنش بتواند الکل را متابولیزه کند و سپس بخوابد. با این تفاسیر طبیعی است که فرد صبح ها زیاد بخوابد.

چرا خواب مهم است؟

اگر شب ها خوب نخوابید، روز بعد زیاد می خوابید. کم خوابی در شب نه تنها باعث ناراحتی شما می شود، بلکه اثرات منفی دیگری نیز بر بدن شما می گذارد. اثرات کوتاه مدت کم خوابی به شرح زیر است:
خواب آلودگی در طول روز
حساس و تحریک پذیر شدن
عدم تمرکز و آگاهی
کاهش مهارت های حرکتی 75 به 78 دلیل دیگر ذکر شده است. خواب بسیار مهم است بدن:
. فشار خون بالا: افرادی که نمی توانند بخوابند فشار خون بالا دارند. در نتیجه بیشتر مستعد بیماری قلبی هستند.
. اختلالات خلقی: کمبود خواب در صورت تداوم می تواند منجر به اختلالات خلقی شود. احساساتی مانند خشم، غم و استرس می تواند نتیجه کمبود خواب باشد. کمبود خواب در برخی افراد باعث حملات پانیک، بیش فعالی و اختلال دوقطبی می شود.
. آرتریت و سایر دردها: اگر از کمبود خواب رنج می برید، علائم دردناک بدنتان مانند التهاب و آرتریت بدتر می شود.
زمانی که شب خوبی نخوابیده اید زیاد بخوابید غیر معمول نیست. اما اگر معمولاً هنگام بیدار شدن در صبح مشکل دارید، سعی کنید عادات سالمی برای بهبود خواب شبانه خود ایجاد کنید.

اگر مدام از دکمه snooze استفاده می کنید یا ساعت گوشی خود را 5 دقیقه بیشتر به حالت تعویق می اندازید، اما همچنان خسته از خواب بیدار می شوید، با خواندن این مقاله به دلایل و راه حل های این مشکل پی خواهید برد.

ابتدا باید دلایل عدم بیدار شدن شما در صبح را بفهمیم، سپس به سراغ راه حل می رویم. احتمالاً خواب کافی ندارید، به همین دلیل است که زمان خواب خود را افزایش می دهید.

اگر اختلال خواب یا بیماری دیگری دارید که شما را از بیدار شدن در صبح باز می دارد، نگران نباشید زیرا همه آنها قابل درمان هستند.

دلایل مشکل بیدار شدن چیست؟

مشکل بیدار شدن در صبح فقط به این دلیل نیست که عاشق خواب هستید یا از صبح ها متنفر هستید. سبک زندگی روزمره، وضعیت جسمانی و استفاده از داروهای مختلف می تواند باعث این مشکل شود.

عوامل زیر نیز ممکن است دخیل باشند:

خواب آلودگی، مانند راه رفتن در خواب و صحبت کردن، و وحشت شبانه.

وقفه هایی در تنفس که در طول خواب برای یک دقیقه یا بیشتر تنفس متوقف می شود.

خواب ناکافی و بی کیفیت.

استرس و اضطرابی که شما را از به خواب رفتن یا خواب ماندن باز می دارد.

افسردگی که ممکن است با بی خوابی همراه باشد.

اختلال در ریتم شبانه روزی خواب شما را از داشتن یک الگوی خواب منظم باز می دارد.

برخی از داروها مانند مسدود کننده های بتا (داروهای فشار خون بالا) و شل کننده های عضلانی.

درد مزمنی که مانع از داشتن خوابی آرام و راحت می شود.

چگونه وقتی خسته هستید از خواب بیدار شوید؟

راه حل های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند تا صبح راحت تر از خواب بیدار شوید. در زیر چندین راه برای انجام این کار وجود دارد:

1. برای خواب خود برنامه ریزی کنید

اگر می خواهید عادت کنید که صبح به راحتی از خواب بیدار شوید و برنامه منظمی داشته باشید، باید هر روز در ساعت مشخصی بخوابید و از خواب بیدار شوید.

ببینید بدن شما به چند ساعت خواب نیاز دارد – 7 تا 9 ساعت در شب توصیه می شود و سعی کنید شب ها زودتر بخوابید تا صبح با انرژی بیشتری از خواب بیدار شوید.

حتی در تعطیلات، همزمان بخوابید و بیدار شوید و برنامه خواب خود را رها نکنید، در نهایت پس از مدتی بدن شما به طور خودکار و طبیعی در ساعت مشخصی از خواب بیدار می شود.

2. کاری که قبل از خواب انجام می دهید مهم است.

ممکن است تلاش های خود را برای بیدار شدن راحت تر بدون اینکه متوجه شوید خراب کنید.

مصرف کافئین در اواخر روز و استفاده از وسایلی که نور آبی ساطع می کنند (مثل تلفن همراه، لپ تاپ و …) قبل از خواب باعث خواب آلودگی شما می شود.

قبل از خواب یک کار آرامش بخش مانند خواندن کتاب یا دوش آب گرم انجام دهید. از فعالیت هایی که الگوی خواب شما را مختل می کند و شما را بی خواب می کند خودداری کنید، مانند:

به صفحه گوشی یا لپ تاپ نگاه کنید

6 ساعت قبل از خواب نوشیدنی های کافئین دار مصرف کنید

چرت زدن یا خواب زیاد در طول روز

مصرف مشروبات الکلی قبل از خواب

3. دکمه snooze را نزنید

صدای زنگ ساعت را می شنوید و دکمه چرت زدن را فشار می دهید تا چند دقیقه دیگر بخوابید، می توانید پس از تنظیم مجدد ساعت زنگ دار هر طور که دوست دارید بخوابید، اما صدای ساعت دوباره شما را بیدار می کند.

در آن لحظه، می توانید تصور کنید که چقدر خوب است که من چند دقیقه بیشتر خوابیدم، اما با آن، خواب شما فقط چند تکه می شود.

طبق تحقیقات، خواب پراکنده، یعنی خوابیدن برای مدتی پس از بیدار شدن، میزان بی خوابی را افزایش می دهد و منجر به سردرگمی و کاهش عملکرد روز بعد می شود.

برای حل این مشکل می توانید ساعت را از خود دور کنید تا مجبور شوید از رختخواب بلند شوید تا آن را خاموش کنید.

4. بهتر بخورید

داشتن یک رژیم غذایی سالم انرژی شما را افزایش می دهد و به خواب بهتر کمک می کند. از سوی دیگر، خوردن غذاهای ناسالم معمولا باعث احساس خستگی و کمبود انرژی می شود.

یک رژیم غذایی متعادل پر از مواد غذایی انرژی زا مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 بخورید.

5. ورزش منظم

ثابت شده است که ورزش سطح خواب را بهبود می بخشد و برای رفع بی خوابی ناشی از استرس و اضطراب مفید است. طبق تحقیقات انجام شده ورزش باعث افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی مزمن و کسالت می شود.

6. از آفتاب لذت ببرید

اگر در اوایل روز کمی آفتاب بگیرید، به شما کمک می کند تا در بقیه روز انرژی و شادابی داشته باشید.

صبح که از خواب بیدار می شوید، صبحانه خود را بیرون زیر آفتاب بخورید یا کمی پیاده روی کنید. پرده های اتاق خواب را ببندید تا با طلوع آفتاب از خواب بیدار شوید.

7. اختلالات خواب خود را درمان کنید

اگر برای شما اختلال خواب، مانند بی خوابی مزمن یا سندرم پای بی قرار (لرزش پاها) تشخیص داده شده است، درمان این شرایط می تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید و راحت تر از خواب بیدار شوید.

درمان ها بسته به اختلالی که دارید متفاوت است، مانند:

داروهای تجویزی

ملاتونین (هورمون تنظیم کننده خواب)

دستگاه تنفس برای جلوگیری از وقفه در اجابت مزاج

رویکرد روانشناسی رفتاری

جراحی آپنه خواب

علائم کم خوابی

مشکل در بیدار شدن در صبح تنها یکی از علائم خواب ناکافی است، علائم دیگر عبارتند از:

خمیازه مداوم

مزاج و گرم مزاج

کمبود انگیزه

خستگی

خواب آلودگی شدید در طول روز

عدم تمرکز و تفکر درست

افزایش اشتها

حتما بخوانید : شب خوری: علائم ، علل و درمان سندروم خوردن شبانه

عادت به بیدار شدن به موقع در صبح، شدنی و ممکن است. چند تغییر در برنامه روزانه به شما کمک می کند تا از خستگی مفرط پس از بیدار شدن از خواب و سحرخیز بودن خلاص شوید.

اگر فکر می کنید دلیل مشکل بیدار شدن شما مربوط به اختلالات خواب یا مسائل دیگر است، به پزشک خود مراجعه کنید.

زیاد خوابیدن برنامه روزانه شما را مختل می کند و از حضور به موقع در محل کار، مدرسه و دانشگاه جلوگیری می کند. همچنین خواب زیاد باعث خواب آلودگی و بی حالی می شود.

در این مقاله از مجله دلتا به دلایل بیدار شدن در صبح می پردازیم. با ما بمان.

شب دیر بخواب

دیر وقت خوابیدن در شب گاهی بسیار وسوسه انگیز است، به خصوص در تعطیلات آخر هفته که قرار نیست صبح زود از خواب بیدار شوید. اگر معمولاً در روزهای هفته به خواب می‌روید، ممکن است به این دلیل باشد که آخر هفته‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانید. همه افراد متفاوت هستند و برخی از افراد گاهی اوقات می توانند برنامه خواب خود را بدون مشکل به هم بریزند. اما اگر در روزهای هفته با بیدار شدن در صبح مشکل دارید یا در طول روز احساس خواب آلودگی می کنید، ممکن است به این دلیل باشد که آخر هفته ها دیر می خوابید.

استرس شدید

استرس بیش از حد در محل کار یا دانشگاه یا در روزهای پرمشغله در خانه می تواند از نظر جسمی و ذهنی خسته کننده باشد. وقتی استرس دارید یا نگران هستید، روی الگوی خواب شما تأثیر می گذارد و شب ها شما را بیدار نگه می دارد. ممکن است احساس خستگی کنید اما نتوانید بخوابید یا نیمه شب با اضطراب و نگرانی از خواب بیدار شوید. وقتی بالاخره به خواب می روید، بیش از حد می خوابید. این یک دور باطل است. پس سعی کنید راه هایی برای کاهش استرس خود بیابید.

اتاقت همیشه شلوغه

اگر اتاق درهم و برهم دارید به این معنی است که به ذهن خود یادآوری می کنید که در طول روز کارهای ناتمام رها کرده اید و بنابراین ذهن به خواب نمی رود. اما اگر اتاق خوابی تمیز و مرتب با بوی خوب داشته باشید، راحت تر به خواب می روید، بنابراین باید اتاق خواب خود را مرتب، مرتب و تمیز نگه دارید تا راحت بخوابید.

دیر غذا خوردن و سختی در بیدار شدن در صبح

دیرهنگام خوردن شام یا خوردن میان وعده دیرهنگام در توانایی شما برای به خواب رفتن و به خواب ماندن اختلال ایجاد می کند. یک مطالعه نشان داده است که دیر غذا خوردن می تواند قند خون را افزایش دهد که نشانه دیابت است. وقتی نزدیک به زمان خواب غذا می خورید، متابولیسم شما کند می شود و هضم آن را دشوار می کند. خوردن غذا در معده در اواخر شب خواب را دشوار می کند.

داروهای خاصی مصرف کنید

داروها یکی دیگر از عواملی است که باعث می شود بیش از حد بخوابید. برخی از داروها می توانند در خواب شما اختلال ایجاد کنند: آنتی هیستامین ها، شل کننده های عضلانی، داروهای ضد افسردگی، کورتیکواستروئیدها، مهارکننده های ACE و مسدود کننده های بتا. . مصرف دارو برای کمک به بدن می تواند بسیار خسته کننده باشد. اما خواب شما را مختل می کند.

مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها

خوردن بیش از حد کربوهیدرات می تواند قند خون شما را بالا ببرد و برای مدت کوتاهی به شما انرژی بدهد و پس از آن احساس خستگی کنید. این تولید انرژی و خستگی ناشی از آن خواب را مختل می کند. ممکن است بخوابید، اما نیمه شب از خواب بیدار شوید و صبح زیاد بخوابید.

تهویه مطبوع بد

تهویه ضعیف در اتاق خواب در شب می تواند بر توانایی شما برای به خواب رفتن و بیدار شدن در صبح تأثیر بگذارد. اگر اتاق خواب شما گرم و گرفتگی باشد، شما را بیدار نگه می دارد. همچنین مطمئن شوید که اتاق شما فاقد CO2 است. پنجره ها را در شب باز کنید یا فن را روشن کنید تا هوا در اتاق شما به گردش درآید.

چرت زدن در طول روز

وقتی در روز می خوابید، خواب شبانه شما مختل می شود و در نتیجه صبح روز بعد زیاد می خوابید. سعی کنید در طول روز چرت نزنید. در عوض، به بیرون بروید و کمی پیاده روی کنید یا به فعالیت یا سرگرمی ای بپردازید که خستگی شما را کاهش می دهد.

مطلب پیشنهادی: مقاله هرگز ایستاده آب ننوشید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اشكان

مقاله جالبی بود. خیلی از این اطلاعات رو نمیدونستم. واقعا خوب بود که چرا صبح ها به سختی از خواب بیدار میشیم رو توضیح دادید. امیدوارم بیشتر از این مقالات خوب با محتوای علمی بخونیم.

محيا

خیلی عالی بود! خودم خیلی با این موضوع مواجه بودم و خوشحالم که مقاله ای مفید و جامع در این زمینه پیدا کردم. ممنون بابت این مطلب.

ماهان

وای خدای من همیشه فکر می‌کردم من تنها کسی هستم که به این سختی از خواب بیدار می‌شم! خوشحالم که مقاله‌ای درباره این موضوع خوندم و فهمیدم که این یک مسئله شایعه است. مقاله بسیار جالب و مفیدی بود و به من کمک کرد تا چگونه بهتر بیدار شوم.

دکمه بازگشت به بالا