چرا سختی سیلیس بیشتر از یخ است

به گزارش ایسنا، به نقل از شرکت سیلیس همدان، در ادامه این مطلب توضیح می دهیم که سیلیس چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش شرکت سیلیس همدان: سیلیس دومین ماده فراوان در پوسته زمین است. در مورد خرید سیلیس باید بدانید که این ماده غیر فلزی و سخت است. بسته به نوع آن بی رنگ تا خاکستری تیره است. سیلیس همچنین در دو نوع سیلیس دانه بندی شده و میکرونیزه وجود دارد. نام سیلیکون از یک کلمه لاتین به معنای سنگ سخت یا سنگ چخماق گرفته شده است. ویژگی های منحصر به فرد سیلیسان آن را به یکی از پرکاربردترین عناصر در صنعت تبدیل کرده است.

سیلیس به چه معناست؟ این عنصر از گروه کانی هاست و بخش مهمی از پوسته زمین را تشکیل می دهد. نام این ماده از کلمه لاتین Silicis گرفته شده است. سیلیس زیادی در ساختار ماسه استفاده می شود. بنابراین این عنصر کاربردهای فراوانی دارد و قسمت بزرگی از زمین را در بر می گیرد.

سیلیس فوق العاده: خالص ترین و با کیفیت ترین نوع سیلیس فوق العاده پرمیوم است. در این دسته میزان خلوص حدود 99.9 درصد است که در مراحل تطهیر و تطهیر به این درصد می رسد. این نوع بیشتر در صنایع شیشه و کریستال استفاده می شود.

پرمیوم: این دسته از سیلیس نیز دارای درصد خلوص بالایی در حدود 98 درصد است، سیلیس ممتاز یکی از بهترین انواع سیلیس است و می توان آن را در دانه بندی های مختلف تهیه کرد.

میکرونیزه: سیلیس میکرونیزه یا سیلیس پودری همدان یکی از پرمصرف ترین مواد معدنی است که در اندازه های مش 180 مش 230 و مش 325 با درجه خلوص بالای 99 درصد تولید می شود. اصطلاح مش در بسیاری از موضوعات علمی یا تجاری استفاده می شود، اما تعداد کمی از مردم معنای آن را می دانند. بهتر است بدانید مش در هر صنعتی کاربرد خاصی دارد و در تولید پودر میکرونیزه بسیار مهم و ارزشمند است.

آمورف: نوع آمورف نوعی سیلیس شکننده، نرم و مقاوم در برابر درجه حرارت بالا است. توسط دستگاه مخصوص کوبیده می شود و به صورت پودر استفاده می شود. کاربرد اصلی آن برای مقاصد پزشکی است.

درجه یک: بعد از نوع پرمیوم، سیلیس درجه یک از کیفیت بالایی برخوردار است. دارای خلوص 96 درصد بوده و قابل استفاده در رنگ آمیزی، لعاب کاری، صنایع الکترونیک، تولید کف و … می باشد. سیلیس ممتاز همدان امروزه در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد و یکی از پرفروش ترین ها در این بازار می باشد. با توجه به انواع مختلف و کاربرد زیاد سیلیس در کشاورزی، ساختمانی و … به اشکال مختلف در بازار عرضه می شود. لازم به ذکر است که تولید کنندگان این محصول را به دو صورت خرده و عمده به فروش می رسانند. به دلیل مصرف مداوم این ماده باعث ایجاد رقابت در داخل و خارج از کشور شده است.

درجه دوم: از این نوع سیلیس در کاربردهای کمتر حساس استفاده می شود زیرا خلوص سیلیس درجه دو در حدود 85 تا 95 درصد است. می توان از آن برای ریخته گری، افزایش مقاومت بتن، سندبلاست و … استفاده کرد. صنایعی که اولویت کمتری برای رنگ محصول دارند و در عین حال کیفیت خوبی را طلب می کنند از این محصول استفاده می کنند. از آنجایی که عنوان سیلیس درجه دو نیز به خلوص 70 تا 80 درصد اشاره دارد، این شرکت با تولید باکیفیت ترین محصول در رده خود و جلب رضایت مشتریان صنعتگران سعی در متمایز ساختن خود از سایر تولیدکنندگان دارد.

سیلیس رژیمی چیست؟ این ماده در صنایع دارویی و غذایی نیز کاربرد دارد، اما باید دانست که نوع مصرفی در این صنایع با نوع صنعتی آن متفاوت است. برخلاف سیلیس صنعتی، سیلیس مواد غذایی به بدن آسیبی نمی رساند و می توان از آن استفاده کرد.

سیلیس همچنین در بدن انسان، در بافت های استخوانی، دندان ها، مفاصل چشم و پوست وجود دارد. جالب اینجاست که تقریباً 7 گرم سیلیس در بدن هر فرد وجود دارد. کمبود سیلیس در بدن باعث مشکلاتی مانند ریزش مو، پوکی استخوان، پیری پوست و … می شود.

کاربردهای سیلیس: این عنصر پرکاربرد به دلیل خواص منحصر به فرد و اشکال مختلف در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در این قسمت از مقاله سیلیس چیست و چه کاربردی دارد؟ کاربردهای مختلف این عنصر را نام می بریم:

صنعت سرامیک و کاشی

صنایع الکترونیک و نیمه هادی

نورپردازی

فناوری اطلاعات و ارتباطات (فیبر نوری)

چینی شدن

ساخت و ساز (ساخت بتن و سایر عناصر ساختمانی)

تولید آجر ماسه آهکی

ریخته گری

شیشه (پنجره، آینه، ظروف و …)

تولید چمن مصنوعی

اکواریوم

مواد نسوز

تولید پلاستیک

برای خرید سیلیس درجه یک، درجه دو، درجه یک و میکرونیزه همدان به آدرس (/https://hamedansilica.com) مراجعه کنید.

پایان گزارش تبلیغاتی

سیلیس دومین عنصر رایج با 25 درصد فراوانی در پوسته زمین است. این یک ماده غیر فلزی، سخت، بی رنگ تا خاکستری تیره است. امروزه از این ماده معدنی در مهندسی، علوم نظری و فناوری های مختلفی مانند فناوری های فرآوری استفاده می شود.

سنگ سیلیس مقاومت بسیار بالایی دارد که این سنگ را به یکی از پرکاربردترین سنگ های طبیعت تبدیل کرده است. این سنگ خواص و کاربردهای مختلفی دارد. شما بدون شک برای تکمیل فرآیند تولید خود در هر یک از شاخه های صنعت به دی اکسید سیلیکون نیاز دارید.

برای خرید سیلیس خالص باید به مراکز معروفی مانند مجتمع صنعتی آرا سنگ الوند مراجعه کنید. در ادامه پس از توضیح اینکه سیلیس چیست و در چه مواردی کاربرد دارد، نحوه خرید آن را راهنمایی می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه سیلیس چیست و چگونه استفاده می شود، تفاوت سیلیس و سیلیس و خواص آن و حتی می توانید قیمت سیلیس در همدان را بررسی کنید و سیلیس را در آراسنگ الوند خریداری کنید. بزرگترین تولید کننده و فروشنده سنگ سیلیس در همدان همین الان اقدام کنید.

پودر سیلیس چیست؟

سیلیس میکرونیزه که از سنگ این ماده توسط آسیاب های گلوله ای تمام اتوماتیک به صورت دانه بندی میکرونی دانه بندی می شود. از این پودر صنعتی در صنایع مختلفی مانند متالورژی نسوزو برای بهبود دمای بالا، مقاومت در برابر اکسیداسیون و مقاومت در برابر سایش محصولات مختلف استفاده می شود.

سیلیس پودری در صنعت ریخته گری متالورژی به عنوان افزودنی به آلیاژهای غیرآهنی و آلیاژهای سیلیکون استفاده می شود و با این روش خنک سازی فولاد را بهبود می بخشد. علاوه بر این، این پودر در برخی موارد به عنوان کاهنده فلز در زمینه آلیاژهای سرامیکی جدید استفاده می شود.

سیلیس رژیمی چیست؟

در این صورت از این ماده معدنی در صنایع غذایی و دارویی استفاده می شود. لازم به ذکر است که این عنصر پس از 21 سالگی در بدن کاهش می یابد و باعث ایجاد ناهنجاری هایی در بدن می شود. این ماده را باید از طریق مواد غذایی و مکمل های حاوی این ماده مانند قطره سیلیس تامین کنید.

شما نمی توانید از این ماده به تنهایی استفاده کنید و از زمین استخراج شده است، بدن ما توانایی جذب آن را ندارد. بنابراین باید در برخی مواد غذایی ترکیب شود تا بدن بتواند آن را بدون ضرر دریافت کند. سیلیس خوراکی سیستم ایمنی بدن، سیستم گوارشی، ناهنجاری های استخوانی و غیره را بهبود می بخشد.

کریستال سیلیس چیست؟

به طور کلی سنگ سیلیس در انواع مختلفی مانند سیلیس کریستالی و بی شکل تولید می شود. این نوع کریستال در مقایسه با سنگ خود خواص و کاربرد بیشتری دارد. به عنوان مثال، در استخرها، آکواریوم ها، سیستم های تصفیه آب و پارک های آبی استفاده می شود. استفاده از این ماده در استخرها باعث کاهش 30 درصدی فرآیند شستشوی معکوس آب می شود. جدای از آن مزایایی از جمله کاهش میزان آلودگی آب به دلیل مقاومت سایشی بالا دارد.

خواص سیلیس

این نوع سنگ سخت یکی از رایج ترین مصالح روی زمین است که در انواع مختلفی وجود دارد. سیلیس در صنعت، غذا و نوشیدنی استفاده می شود. از مواد اولیه کوارتز برای تولید شیشه های مات، مصنوعی و شفاف و همچنین برای تولید سرامیک استفاده می شود. سیلیس آزاد به سه شکل زیر در طبیعت وجود دارد.

کوارتز

این نوع یکی از پلی مورف های سیلیس است و به دلیل سختی زیاد در دما و فشار معمولی پایدار است. بیشترین نوع سیلیس موجود در طبیعت همین نوع کانی است.

ماسه سنگ

ماسه سیلیس نوعی کوارتز رسوبی به طور طبیعی آسیاب شده است. این دانه ها توسط ذرات خاک رس، آهک، اکسید آهن یا مواد دیگر به هم می چسبند.

سنگ چخماق

این نوع از کوارتز، کربنات کلسیم، آب و مواد آلی تشکیل شده و رنگ آن قهوه ای روشن، سیاه یا خاکستری است. این نوع اسکلت سیلیسی جانوران اسفنجی در آب دریا حل می شود و در بستر دریا می نشیند.

سیلیس برای چه مواردی استفاده می شود؟

سیلیس به عنوان یک ماده اولیه در بسیاری از صنایع و مشاغل به حساب می آید. این ماده با داشتن خصوصیات عالی در گوشه و کنار زندگی روزمره ما وجود دارد. اما به دلیل استفاده مکرر آنها برای ما عادی شده است. در ادامه شما را با تعدادی از این اپلیکیشن ها آشنا می کنیم.

استفاده از سیلیس در صنعت

از آنجایی که این ماده یکی از مواد طبیعی موجود در پوسته زمین است، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. صنایعی مانند ساختمان سازی یکی از رایج ترین انواع آن است که به دلیل استحکام بالا در مصالح ساختمانی و نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود. از دیگر کاربردها می توان به چینی سازی، سندبلاست، پاک کننده های صنعتی، رنگ سازی، میناکاری، قالب ریزی، ساخت چسب و غیره اشاره کرد. در ادامه شما را با تعدادی از این نوع اپلیکیشن ها آشنا می کنیم.

شیشه سازی

این ماده یکی از اجزای اصلی شیشه است. این عنصر با موادی مانند نفلین، سینیت، سودا، فلدسپات و … ترکیب می شود. با خرید سیلیس همدان از آرا سنگ الوند می توانید بهترین شیشه را با کیفیت تولید کنید.

سرامیک سازی

سنگ کوارتز زیبایی خاصی دارد به همین دلیل در ساخت انواع سرامیک و لوازم بهداشتی از آن استفاده می شود. امروزه شاهد حضور آن در دکوراسیون داخلی و خارجی خانه ها هستیم.

ریخته گری و نسوز

مقاومت سیلیس تا دمای 1470 درجه سانتیگراد باعث شده است که از آن در ساخت قالب های ریخته گری فلزاتی مانند آهن سیاه، آلومینیوم، آلیاژهای مس و به عنوان نسوز در کوره های آهن، فولاد، سیمان و شیشه استفاده شود.

کاربرد سیلیس در کشاورزی

تمام خاک های مناسب برای کشت در ابتدا حاوی مقادیر زیادی سیلیس هستند اما با گذشت سالها و کشت مکرر میزان این ماده در خاک کاهش می یابد. بنابراین باید از کودهای حاوی سیلیس استفاده کرد. به طور کلی این ماده کاربردهای زیر را در زمینه کشاورزی دارد:

افزایش مقاومت در برابر استرس های محیطی

افزایش مقاومت در برابر بیماری

افزایش مقاومت در برابر آفات گیاهی

ماندگاری سبزیجات را افزایش دهید

جلوگیری از مسمومیت گیاهان و آلودگی محیط زیست

شوری و نمک خاک را کاهش دهید

استفاده از سیلیس در بدن

در بدن هر فرد بالغ به طور متوسط ​​حدود 7 گرم سیلیس وجود دارد که در بافت هایی مانند مفاصل، استخوان ها، چشم ها، پوست و دندان ها وجود دارد. این ماده در غذاهایی مانند بادام، لوبیا سبز، اسفناج، غلات، بادام زمینی و … یافت می شود. کاهش این ماده معدنی در بدن منجر به عوارض زیر می شود:

پیری پوست

ریزش و نازک شدن مو

پوکی استخوان و ضعیف شدن استخوان ها

درد تاندون و مفاصل

و…

با کیفیت ترین سیلیس را از معتبرترین مرکز فروش سیلیس خریداری کنید

به طور کلی دی اکسید سیلیکون با فرمول شیمیایی SIO2 یکی از اجزای مهم در فیلتراسیون شنی است. این عنصر در گریدهای مختلف مانند سیلیس درجه یک، درجه یک، درجه دو و آمورف در بازار موجود است. که با توجه به کاربرد و صنایع خود می توانید انواع آن را خریداری کنید.

با سیلیس چه کنیم و چه کاربردی دارد؟ اگر او را می شناسید می توانید برای خرید سیلیس مرغوب به مرکز خرید او از جمله مجتمع صنعتی آرا سنگ الوند مراجعه کنید. این شرکت از سال 1374 فعالیت گسترده ای در زمینه تولید و فرآوری انواع مواد معدنی داشته و تمامی محصولات خود را با بالاترین کیفیت و تنوع به بازار عرضه کرده و از این طریق توانسته به بازار داخلی خوبی دست یابد. و بازار خارجی محصولات خود را ساخته است.

این شرکت با هدف گسترش و به روز رسانی تجهیزات و استفاده از فناوری های نوین برای تولید هر چه بیشتر و با کیفیت تر محصولات خود، گام بلندی در جهت توسعه صنعت کشور در این زمینه برداشته است و به یاری خداوند متعال تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داد. برای خرید آنلاین و اطلاع از قیمت سیلیس در سایزها و بسته بندی های مشبک مختلف می توانید به سایت آرا سنگ الوند به آدرس www.arasangalvand.com مراجعه کنید.

پایان گزارش تبلیغاتی/

سیلیس چیست؟

سیلیس نام دیگر دی اکسید سیلیکون است، مولکولی متشکل از یک اتم سیلیکون و دو اتم اکسیژن که یکی از فراوان ترین عناصر در پوسته زمین است. ماسه عمدتاً از دی اکسید سیلیکون تشکیل شده است و کوارتز رایج ترین شکل کریستالی آن است. از آن به شیشه نیز می‌سازند. سیلیس زمانی تشکیل می‌شود که دو عنصر فراوان در زمین، یعنی اکسیژن و سیلیکون، به یکدیگر متصل شوند. ما قصد داریم همه چیز را در مورد سیلیس و کار آن در مرکز سیلیس میکرونیزه به شما بگوییم.

سیلیس کریستالی چیست؟

سیلیس کریستالی که کوارتز نیز نامیده می شود، یک کانی معمولی است. در خاک، ماسه، گرانیت، بتن، سنگ و بسیاری از مواد دیگر یافت می شود. برش، خرد کردن، آسیاب کردن و سوراخ کردن این مواد گرد و غبار زیادی ایجاد می کند که حاوی ذرات ریز سیلیس کریستالی است.

سیلیس بخرید

برای خرید سیلیس از مرکز سیلیس ایران می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی سیلیکا اقدام به خرید کنید، زیرا ایمن تر است و مستقیماً از کارخانه سیلیس تهیه می کنید. قیمت بسیار پایین تر و کیفیت بالاتر است. بهترین و بزرگترین مرجع خرید سیلیس و فروش سیلیس میکرونیزه در ایران می باشد.

کاربردها و کاربردهای سیلیس چیست؟

عنصر سیلیس جزء اصلی لعاب کاشی، سرامیک و آجرکاری است.

سیلیس 70 درصد مواد خام شیشه را تشکیل می دهد.

بهترین دستگاه تصفیه آب و استخر ماسه سیلیسی است.

به عنوان یک نیمه هادی، از این عنصر برای ساخت ترانزیستور استفاده می شود.

سیلیکون به طور گسترده در تراشه های کامپیوتری و سلول های خورشیدی استفاده می شود.

سیلیس به عنوان یک جزء مهم سیمان پرتلند و بتن در ساختمان سازی استفاده می شود.

از سیلیکون در تولید کپسول های آتش نشانی استفاده می شود.

چندین سیستم آب بندی از سیلیکون به عنوان یک جزء استفاده می کنند.

سیلیکون در بسیاری از مواد آزاد کننده قالب و ترکیبات قالب ریخته گری استفاده می شود.

همچنین جزء فروسیلیکون است، آلیاژی که به طور گسترده در صنعت فولاد استفاده می شود.

انواع سیلیس

دو نوع سیلیس وجود دارد: کریستالی و غیر کریستالی. سیلیس کریستالی رایج ترین شکل سیلیس کریستالی، کوارتز است که در ماسه، شن، خاک رس، گرانیت، خاک دیاتومه و بسیاری از سنگ های دیگر یافت می شود.

تفاوت بین سیلیس کریستالی و غیر کریستالی چیست؟

سیلیس نام رایج دی اکسید سیلیکون (SiO2) است. سیلیس می تواند ساختار کریستالی یا غیر بلوری (آمورف) داشته باشد. در سیلیس کریستالی، اتم های سیلیکون و اکسیژن در یک الگوی هندسی ثابت قرار گرفته اند. در مقابل، هیچ ترتیب فضایی اتم ها در سیلیس آمورف وجود ندارد.

خواص سیلیس چیست؟

سیلیس را می توان به عناصر دیگر مانند اکسیژن (O) متصل کرد. سیلیکات ها سنگ هایی هستند که هم حاوی سیلیکون و هم اکسیژن هستند. هنگامی که کلسینه می شود، یک کریستال خاکستری است که ظاهری فلزی دارد. مانند فلز می درخشد، اما فلز نیست.

چرا سیلیس اینقدر مهم است؟

سیلیکون (sio2) یکی از مفیدترین عناصر برای بشر است که عمدتاً برای ساخت آلیاژهایی مانند آلومینیوم-سیلیکون و فروسیلیس (آهن-سیلیکون) استفاده می شود. از اینها برای ساخت صفحات دینام و ترانسفورماتور، بلوک های موتور، سرسیلندرها و ماشین آلات و برای اکسیداسیون فولاد استفاده می شود. از سیلیس برای تولید سیلیکون نیز استفاده می شود.

چه مقدار سیلیس در سنگ وجود دارد؟

در یک طرح طبقه بندی محتوای سیلیس که به طور گسترده پذیرفته شده است، گفته می شود که سنگ های حاوی بیش از 65٪ سیلیس سیستمیک هستند. سنگ هایی که بین 55 تا 65 درصد سیلیس دارند متوسط ​​هستند. سنگ هایی که بین 45 تا 55 درصد سیلیس دارند، مافیک هستند. و سنگ های کمتر از 45 درصد اولترامافیک هستند.

چرا سیلیس دانه بندی می شود؟

چرا دانه بندی ضروری است؟ فرآیند دانه بندی سیلیس به ذرات اجازه می دهد تا محکم تر به هم بچسبند. این باعث افزایش اندازه ذرات اجزای مورد استفاده می شود که عمدتاً پودرهای بسیار ریز هستند. هر چه اندازه ذرات یک ترکیب بزرگتر باشد، تراکم پذیرتر یا منقبض کننده تر خواهد بود. انواع گرانول سیلیس مانند سیلیس فوق ممتاز، سیلیس درجه یک و سیلیس درجه یک وجود دارد.

پودر سیلیس چیست؟

پودر سیلیس خالص یک شکل دانه ای، شیشه ای و متخلخل از دی اکسید سیلیکون است که به طور مصنوعی از سیلیکات سدیم ساخته شده است. سیلیکاژل سفت است. از ژل های خانگی معمولی مانند ژلاتین یا آگار قوی تر است. این یک ماده معدنی طبیعی است که تصفیه شده و به صورت گلوله یا مهره در می آید.

کدام کشور بیشترین سیلیس را دارد؟

چین تا کنون بزرگترین تولید کننده سیلیکون در جهان از جمله فروسیلیکون و سیلیکون فلزی است. در سال 2020، حدود 5.4 میلیون تن سیلیکون در چین تولید شد که حدود دو سوم تولید سیلیکون جهانی در آن سال را به خود اختصاص داد.

سیلیس در کجای ایران یافت می شود؟

با توجه به فراوانی معادن سیلیس در این استان، همدان دارای خالص ترین نوع سیلیس بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و پس از همدان، خوی، اصفهان، قزوین، کرمان و زنجان در رتبه های بعدی معادن سیلیس ایران قرار دارند.

منبع طبیعی سیلیس چیست و در کجا یافت می شود؟

سیلیس اغلب در طبیعت به شکل ماسه (غیر ساحلی) معمولاً به شکل کوارتز یافت می شود. رایج ترین شکل سیلیس تولید شده شیشه است. سیلیس یک ترکیب طبیعی است که دارای خواص کریستالی است و در ماسه ساحل یافت می شود. رایج ترین کاربرد شیشه ای است که سیلیس در آن چسبانده شده است.

کشف سیلیس چگونه اتفاق افتاد؟

سیلیس برای اولین بار در سال 1824 توسط شیمیدان سوئدی یوناس یاکوب برزلیوس، که همچنین سریم، سلنیوم و توریم را کشف کرد، جدا شد. برزلیوس سیلیس را با پتاسیم گرم کرد تا سیلیکون را تصفیه کند، طبق گفته مرکز شتاب دهنده ملی توماس جفرسون، اما امروزه فرآیند تصفیه، کربن را با سیلیس به شکل ماسه گرم می کند تا عنصر را جدا کند.

سیلیس میکرونیزه بخرید و میکروسیلیس بخرید

با توجه به نوسان قیمت پودر سیلیس در ایران برای دریافت قیمت روز سیلیس میکرونیزه با شماره های 08132312334 – 09183511076 – 09183511076 – 09355986868 تماس بگیرید.

می توانید تعاریف و حقایق بیشتر سیلیس و مواد معدنی را از طریق لینک زیر دنبال کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آيدا

واقعا مقاله جالبی بود. من که هیچ وقت فکر نمی‌کردم که سختی سیلیس بیشتر از یخ باشه. خیلی خوب توضیح داده بودید. ممنون از شما.

مرتضي

من که خیلی خوشم اومد. مقاله به زبان ساده و روان نوشته شده و قابل فهم بود. ممنون از نویسنده!

اميرحسين

واقعا یاد گرفتم چرا سیلیس سختی بیشتری داره از یخ! من هیچوقت به این فکر نمی‌کردم. ممنون از شما بابت این مقاله جالب

دکمه بازگشت به بالا