چرا به عشقم نمیرسم

وقتی صحبت از عشق می شود، لحظه ها مثل قبل نیست، خواب و غذای عاشق با یک آدم معمولی کاملاً متفاوت است و انگار در دنیای دیگری زندگی می کند!

به گزارش آلامتو به نقل از سایت مرمان؛ همه ما عشق را تجربه کرده ایم. ما عاشق پدر و مادر، خواهر و برادرمان، دوستانمان و حتی حیوانات خانگی‌مان بودیم. اما عشق رمانتیک کمی متفاوت است. عشق یک احساس عمیق و جدید است که با انواع دیگر عشق متفاوت است.

همچنین بخوانید: دلایل دوست داشتن یک نفر

چرا عاشق می شویم؟

دوست داشتن و دوست داشته شدن زندگی ما را غنی می کند. مردم زمانی شادتر و سالم تر خواهند بود که به دیگران نزدیک شوند. عشق به ما کمک می کند احساس مهم بودن، درک و امنیت کنیم.

اما هر شکلی از عشق احساس خاص خود را دارد. عشقی که ما به والدینمان داریم با عشقی که به برادر کوچکمان یا بهترین دوستمان داریم متفاوت است. و عشقی که در روابط عاشقانه تجربه می کنیم نوع بسیار خاصی از عشق است.

توانایی ما برای احساس عشق در نوجوانی شروع می شود. نوجوانان در سراسر جهان احساس جذابیت عاشقانه می کنند. حتی در فرهنگ هایی که افراد مجاز به ابراز چنین احساساتی نیستند، این احساسات همچنان وجود دارد.

ایجاد احساسات عاشقانه و کشش جنسی برای دیگران بخشی طبیعی از بلوغ است. این احساسات جدید می توانند در ابتدا بسیار هیجان انگیز و حتی گیج کننده باشند.

اجزای جادویی روابط عاشقانه

عشق یک احساس انسانی است که به قدری قدرتمند است که دانشمندان دائماً آن را مطالعه می کنند. آنها دریافتند که عشق سه ویژگی اصلی دارد:

شیفتگی، کیمیای عشق است. در واقع، این همان علاقه فیزیکی – حتی جنسی – است که دو طرف را به هم نزدیک می کند. جاذبه مسئول تمایل ما به بوسیدن و در آغوش گرفتن شخصی است که دوستش داریم. دقیقاً به همین دلیل است که وقتی این شخص به ما نزدیک است، مضطرب هستیم و احساس گمراهی می کنیم.

نزدیکی پیوندی است که زمانی ایجاد می شود که افکار و احساساتی را بیان کنیم که با کسی در میان نمی گذاریم. وقتی این حس نزدیکی را احساس می کنید، احساس حمایت، امنیت و درک می کنید. اعتماد به نفس یک عنصر مهم در این امر است.

تعهد وعده ای است که ما در فراز و نشیب های رابطه به یکدیگر وفادار خواهیم ماند.

این سه ویژگی عشق می توانند با یکدیگر ترکیب شوند و انواع مختلفی از روابط را شکل دهند. به عنوان مثال، صمیمیت بدون جاذبه، عشقی است که ما با بهترین دوست خود داریم. ما مسائل مهم زندگی و رازهایمان را با آنها در میان می گذاریم، از آنها حمایت می کنیم و پشت سر ما هستند. اما ما از نظر عاشقانه جذب آنها نمی شویم.

جذابیت بدون صمیمیت مانند یک خیال گذرا است. شما از نظر جسمی به کسی علاقه دارید، اما آنقدر او را نمی شناسید که به او نزدیک شوید و تجربیات زندگی شخصی خود را با او به اشتراک بگذارید.

عشق رمانتیک زمانی است که جاذبه و نزدیکی به هم می رسند. بسیاری از روابط با جذابیت (عشق در نگاه اول) شروع می شود و سپس به صمیمیت می انجامد. در بسیاری از موارد، نزدیکی در یک رابطه دوستی ترسیم می شود و هر دو طرف متوجه می شوند که چیزی که آنها را متحد می کند به سادگی داشتن بیش از یک عشق است.

برای کسانی که برای اولین بار عاشق می شوند، تشخیص بین این احساس قوی جدید جذب سطحی و صمیمیت عمیق تر که در عشق رخ می دهد بسیار دشوار است.

همچنین بخوانید: تعبیر دیدن معشوق در خواب

عشق پایدار یا میل سرگرم کننده؟

سومین عنصر یک رابطه عاشقانه، تعهد، این است که شما تصمیم می گیرید با وجود تغییرات و مشکلاتی که زندگی برای شما ایجاد می کند، در آینده به عنوان یک زوج در کنار هم بمانید.

گاهی اوقات زوج هایی که در دبیرستان عاشق می شوند، پیوندی ایجاد می کنند که برای همیشه باقی می ماند. اما بسیاری از روابط دوام ندارند. اما به این دلیل نیست که نوجوانان قادر به عشق ورزیدن عمیق نیستند.

در دوران نوجوانی روابط کوتاه‌تر می‌شود و دلیل آن این است که نوجوانان به دنبال تجربیات بیشتر و متفاوت هستند. همه اینها بخشی از کشف خود، ارزش و آنچه از زندگی می خواهیم است.

یکی دیگر از دلایل کوتاه‌تر شدن روابط در نوجوانی این است که با افزایش سن، آنچه از روابط می‌خواهیم تغییر می‌کند. در دوران نوجوانی، به خصوص برای پسران، روابط فقط یک جاذبه سطحی است. اما وقتی به 20 سالگی می رسند خصوصیات درونی آدم مهم می شود. برای دختران نوجوان، نزدیکی مهمتر است – اما آنها به جذابیت فیزیکی اهمیتی نمی دهند!

در دوران نوجوانی، روابط بیشتر بازیگوش است. دوستی دخترها و پسرها در این سن بیشتر مربوط به معاشرت و تفریح ​​است. دلیل دیگر این است که از آنجایی که بقیه دوستان شما یک نفر را دارند، شما باید یک دوست داشته باشید تا بتوانید در جلسات آنها شرکت کنید.

در اواخر نوجوانی، بازیگوشی این روابط کاهش می یابد و نزدیک شدن و تکیه بر یکدیگر اهمیت بیشتری پیدا می کند. وقتی دختر و پسر به 20 سالگی می رسند، حمایت، صمیمیت، ارتباط و عشق برای آنها ارزشمند می شود. این زمانی است که مردم شروع به پیدا کردن کسی می کنند که بتوانند برای همیشه با او بمانند.

همچنین بخوانید: مردان چگونه ابراز عشق میکنند؟

چگونه یک رابطه خوب ایجاد کنیم؟

وقتی مردم برای اولین بار عاشق می شوند، معمولاً با شیفتگی شروع می شود. احساسات جنسی نیز می تواند بخشی از این جذابیت باشد. در این مرحله افراد رویای عشق جدیدی را در سر می پرورانند و با گوش دادن به آهنگ های مختلف از محبوب خود یاد می کنند.

مطمئناً شبیه عشق است، اما عشق نیست. او هنوز وقت نکرده است تا به نزدیکی لازم برای عشق پیشرفت کند. از آنجا که احساس جذابیت و علاقه جنسی یک احساس جدید است، دلیلی وجود ندارد که آن را با عشق اشتباه بگیرید. همه آنها بسیار شدید، هیجان انگیز و درک آنها دشوار است.

شدت احمقانه دوره شور و شیفتگی بعد از مدتی محو می شود. مثل این است که تمام انرژی خود را برای برنده شدن در یک مسابقه بگذارید، این نوع اشتیاق هیجان انگیز است اما حفظ آن برای همیشه دشوار است.

اگر می‌خواهید روابط دوام بیاورد، اینجاست که صمیمیت به وجود می‌آید. شدت پرشور اولیه از بین رفته و یک ارتباط عاشقانه جای آن را گرفته است.

چند راه برای نزدیک شدن افراد به یکدیگر:

دادن و گرفتن را یاد بگیرید. یک رابطه سالم مربوط به هر دو نفر است، نه چیزی که یکی می تواند از دیگری بگیرد (یا بدهد).

احساسات باز یک رابطه حمایتی خوب به افراد این امکان را می‌دهد تا جزئیاتی را در مورد خودشان به اشتراک بگذارند: علایق و ناپسندی‌هایشان، نگرانی‌هایشان، آرزوهایشان، افتخارآمیزترین لحظاتشان، ناامنی‌ها، ترس‌ها و ضعف‌هایشان.

گوش دادن و حمایت. وقتی دو نفر یکدیگر را دوست دارند، وقتی دیگری احساس ترس یا ناامنی می کند، از آنها حمایت می کنند. آنها هرگز همتای خود را تحقیر یا آزار نمی دهند، حتی زمانی که او با آنها مخالفت می کند.

دادن، دریافت، فاش کردن و حمایت یک فرآیند دوطرفه است: یک نفر جزئیات کمی را درباره خود به اشتراک می‌گذارد، دیگری چیز دیگری را به اشتراک می‌گذارد، و سپس شخص اول احساس امنیت بیشتری می‌کند تا جزئیات بیشتری درباره خود به اشتراک بگذارد. به این ترتیب اعتماد و حمایت متقابل در رابطه ایجاد می شود و هر یک از طرفین می دانند که وقتی زندگی سخت می شود، طرف مقابل در کنار آنها خواهد بود. هر دو طرف احساس می‌کنند همان‌طور که هستند پذیرفته شده‌اند و احساس می‌کنند توسط کسی دوستش دارند.

اشتیاق و جذابیتی که یک زوج در شروع یک رابطه احساس می کنند از بین نمی رود. فقط کمی متفاوت است. در روابط طولانی مدت و سالم، زوج ها احساس می کنند که شور و اشتیاق هر از گاهی می آید و می رود، اما صمیمیت بین آنها همیشه وجود دارد.

اما گاهی اوقات یک زوج صمیمیت خود را از دست می دهند.

برای بزرگسالان، این رابطه گاهی به چیزی تبدیل می شود که کارشناسان آن را “عشق خالی” می نامند.

این بدان معنی است که نزدیکی و جاذبه ای که زمانی احساس می کردند از بین رفته است و هر دو طرف صرفاً از طریق احساس تعهد در کنار هم مانده اند. اما این مشکل معمولاً برای نوجوانان پیش نمی آید و معمولاً روابط آنها به دلایل دیگری خراب می شود.

چرا روابط خراب می شود؟

عشق چیزی بسیار حساس و ظریف است. برای ماندگاری نیاز به مراقبت و توجه دارد. روابط، مانند دوستی ها، اگر زمان و توجه کافی به آنها داده نشود، ممکن است شکست بخورند. این یکی از دلایلی است که برخی از روابط بین زوج‌ها از هم می‌پاشد: یکی از زوج‌ها ممکن است بیش از حد مشغول مدرسه، فعالیت‌های فوق برنامه یا کار باشد تا زمان کمتری را به رابطه اختصاص دهد. یا وقتی دبیرستان تمام می شود و هر یک از طرفین به دانشگاهی بسیار دور از یکدیگر می روند، رابطه آنها به هم می خورد.

برای برخی از زوج‌های نوجوان، این رابطه با تغییر مسائل مهم برای هر یک از طرفین از بین می‌رود. یا زمانی که هر یک از طرفین انتظار متفاوتی از رابطه دارند. گاهی اوقات هر دو طرف می فهمند که رابطه آنها به پایان رسیده است و گاهی فقط یکی از طرفین به این نتیجه می رسد و طرف دیگر همچنان می خواهد رابطه را ادامه دهد.

همچنین بخوانید: انواع عشق

پرش

از دست دادن عشق می تواند برای هر کسی دردناک باشد. اما اگر عشق اول شما واقعی باشد و رابطه قبل از اینکه بخواهید به پایان برسد، احساس از دست دادن غیرقابل تحمل خواهد بود. درست مانند هیجان اولیه یک رابطه، طراوت و خامی از دست دادن و اشتیاق شدید خواهد بود. برای همین می گویند فلانی دلش شکسته است.

وقتی یک رابطه به پایان می رسد، مردم به حمایت واقعی نیاز دارند. از دست دادن اولین عشق معمولا چیزی نیست که ما از نظر احساسی آماده مقابله با آن باشیم. داشتن دوستان نزدیک و اعضای خانواده برای تکیه کردن به آنها بسیار خوب است. متأسفانه، بسیاری از مردم – معمولاً بزرگسالان – انتظار دارند که جوانان به سرعت فراموش کنند و به زندگی عادی خود بازگردند.

اگر دلت شکست، کسی را پیدا کن که با او صحبت کنی، کسی که درد تو را بفهمد.

باورنکردنی به نظر می رسد که وقتی قلبتان شکسته است می توانید بهتر شوید. اما کم کم از شدت این احساسات کاسته می شود. و در نهایت افراد به روابط و تجربیات دیگر روی می آورند.

روابط، چه دو هفته، دو ماه، دو سال یا یک عمر طول بکشد، همه فرصت هایی برای تجربه عشق در سطوح مختلف هستند. ما یاد می گیریم که دوست داشته باشیم و در ازای آن عشق دریافت کنیم.

عشق به ما این فرصت را می دهد که خودمان را کشف کنیم. ما چیزهایی را که دوست داریم، چیزهایی که دوست داریم تغییر دهیم و ویژگی ها و ارزش هایی که در طرف مقابل به دنبالش هستیم، درباره خود می آموزیم.

روابط عاشقانه به ما می آموزد که به خود و دیگران احترام بگذاریم. عشق یکی از رضایت بخش ترین چیزهایی است که در زندگی داریم. اگر هنوز این اتفاق برای شما نیفتاده است، نگران نباشید، شما زمان زیادی دارید. مطمئن شوید که فرد مناسب برای شما ارزش انتظار را دارد.

همچنین بخوانید: اس ام اس عاشقانه زمستانی

✔️ چرا رویاهایم را محقق نمی کنم؟

به این دلیل است که شما نمی دانید چه الگوی فکری را برای رسیدن به این خواسته تنظیم کنید. اگر نوع درستی از تفکر، الگوهای درست تفکر و عمل داشته باشید، می توانید به رویاهای خود برسید.

✔️ چگونه رویاهایمان را محقق کنیم؟

ما در این دنیا هم فیزیک کلاسیک داریم و هم فیزیک کوانتومی. برای رسیدن به رویاهایتان باید الگوهای ذهنی و فکری را انتخاب کنید که هم در فیزیک کار کنند و هم الگوهای ذهنی خود را طوری تنظیم کنید که هم در دنیای کلاسیک و هم در دنیای موج به نتایج دلخواه برسید. . در واقع شما باید الگویی را انتخاب کنید که شما را به موفقیت برساند.

دانلود آهنگ آگه به ​​تو نیریسم از حمید عسکری

دانلود آهنگ جدید بسیار شنیدنی و ماندگار حمید عسکری با عنوان اگر به تو نرسم به همراه متن

آهنگ اختصاصی حمید عسکری سن به تو نمیرسم با متن و لینک مستقیم در آپ موزیک

اگر به تو نمی رسم، دکلمه صدای حمید عسکری:

───┤ ♩♬c♭ ├───

اگه بهت نرسیدم قسمت منه

───┤ ♩♬♫♪♭ ├───

اگه بهت نرسیدم

https://irsv.upmusics.com/Tracks/Songs/Hamid%20Askari%20-%20Age%20Be%20To%20Nemiresam%20(2).mp3

این موسیقی را بصورت آنلاین گوش دهید

مرورگر شما از Player ساپورت نمی کند.

موزیک با کاور اصلی و بدون برچسب تبلیغاتی می باشد

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا