چرا به شب گذشته میگیم دیشب

بچه ها عکس های تولد آراد عالی شد و من واقعا راضی بودم، عکس رو از سایت پرینت عکس چاپ کردم و امروز رسید. یک آلبوم عکس دیجیتالی زیبای کودک هم دارند که می خواهم سفارش بدهم چون قیمتش واقعا مناسب است

منم یه کد ازشون دارم که رایگان ارسال میشه اگه خواستید استفاده کنید کد تخفیف bbz35ti

برای خرید و مشاهده محصولات آنها اینجا کلیک کنید

خبرگزاری مهر، گروه جامعه; همزمان با درگذشت مرحوم مهسا امینی، تماس های متعددی در اعتراض به نحوه اجرای قانون توسط پلیس امنیت اخلاقی صورت گرفت. اما رفته رفته این تجمعات اعتراضی تبدیل به خشونت خیابانی، شورش، شورش، تخریب و نفرت افکنی شد و بر این اساس، مردم هوشیار و بصیر به سرعت خود را از اغتشاشگران و اغتشاشگران جدا کردند.

در این راستا نهادهای امنیتی و انتظامی بنا به وظیفه ذاتی خود وارد عمل شده و اقدامات لازم برای حفظ امنیت شهروندان در جامعه آغاز شده است. اما در کنار اقدامات نیروهای امنیتی و انتظامی، دشمن نیز بیکار ننشسته و با تکنیک های «بزرگنمایی» و «برجسته سازی» به دنبال این است که هرج و مرج و بی نظمی را در همه شهرها فراگیر کرده و برای این منظور کلیدواژه هایی را مطرح کند. مانند «تسخیر خیابان»، «فرار نیروهای امنیتی»، «مسدود خیابان»، «فضای امنیتی» و…

یک شب در تهران

تهران به عنوان پایتخت کشور همواره یکی از کانون های دشمنان و رسانه های متخاصم در جریان اغتشاشات بوده است. بنابراین در چند شب گذشته، شبی نبوده است که از هرج و مرج و بی نظمی در این شهر صحبت نکرده باشند. اما حضور در خیابان ها و مکان های کلیدی که باعث ناآرامی و شورش می شود معنای دیگری را تداعی می کند.

به همین منظور برای کشف حقیقت، خیابان های اصلی شهر را از غروب تا سپیده دم شب گذشته بررسی کردیم و آن ها را با ادعای رسانه های فارسی زبان خارجی مقایسه کردیم. مقاله ای که می خوانید خلاصه ای از حضور در نقاط کلیدی ناآرامی ها و آشوب های شهر تهران است.

ایستگاه اول، چهارراه ولیعصر (عج)

ساعت هشت شب از سه راهی ولیعصر حرکت کردیم. با وجود شب های گذشته نه تنها خبری از هرج و مرج نبود، بلکه حتی نیروهای امنیتی و انتظامی نیز حضور نداشتند و تردد شهروندان به روال عادی ادامه داشت.

با عبور از چهارراه فلسطین به سمت دانشگاه تهران و خیابان های اطراف مثل 16 آذر حرکت کردیم. اما خبری از هرج و مرج، درگیری و ناآرامی نبود و اینجا هم مثل چهارراه ولیعصر (عج) خبری از حضور نیروهای امنیتی و انتظامی نبود.

رفت و آمد عادی شهروندان و غیبت پلیس و نیروهای امنیتی

پس از بازدید از دانشگاه تهران به سمت میدان انقلاب حرکت کردیم. قبل از رسیدن به محل مورد نظر، فکر درگیری و ناآرامی در میدان انقلاب را داشتیم، اما وقتی در میدان بودیم، مشخص شد که نه تنها درگیری و هرج و مرج رخ نداده است، بلکه حتی پلیس و نیروهای امنیتی نیز درگیر شدند. حضور نداشتند و رفت و آمد شهروندان عادی بود.

پیاده روی شبانه چند جوان در بلوار کشاورز

پس از عبور از خیابان کارگر به سمت بلوار کشاورز حرکت کردیم. زیرا به گزارش رسانه های فارسی زبان خارجی، بلوار کشاورز در روزهای اخیر کانون ناآرامی ها و آشوب ها بوده است. اما در کمال تعجب وقتی به بلوار کشاورز رسیدیم با وجود ادعاهای مطرح شده خبری از هرج و مرج و درگیری نبود و تنها چند جوان در فضای سبز وسط بلوار قدم می زدند.

در ادامه مسیر به سمت میدان ولیعصر حرکت می کنیم. جایی که شب های قبل حضور نیروهای امنیتی و انتظامی محسوس بود. بررسی های میدانی میدان ولیعصر(عج) حکایت از وضعیت کاملا عادی و تردد شهروندان در این میدان داشت.

عقربه ها به ساعت 23 اشاره داشت که به سمت خیابان حافظ و سپس به سمت خیابان جمهوری که بنا به ادعای رسانه معاند یکی از کانون های درگیری و ناآرامی بود، حرکت کردیم.

وجود میدانی در خیابان جمهوری حکایت از حرکت عادی خودروها و شهروندان داشت و خبری از حضور نیروهای امنیتی و انتظامی و به نقل از رسانه بیگانه فارسی، از «فضای امن» نبود.

واقعیت تصرف خیابان جمهوری

پس از آن به سمت میدان فردوسی حرکت کردیم و در حالی که ترافیک عادی بود به دفتر خبرگزاری بازگشتیم. وقتی داشتم وسایلم را جمع می‌کردم تا به خانه بروم، از طریق تلفنم خبری از کانالی وابسته به یکی از گروه‌های ضد انقلاب شنیدم. خیابان جمهوری توسط معترضان تسخیر شد.

بلافاصله به سمت خیابان رپوبلیک حرکت کردم و هفت دقیقه بعد به محل حادثه رسیدم اما خبری از هرج و مرج و درگیری نبود و حرکت عادی شهروندان بدون مشکل بود و تنها یک رفتگر خیابان را جارو می کرد.

تهران گردی شبانه این مقوله را مد نظر داشت چرا که دشمنان و به ویژه رسانه های آنان به دنبال کاشت ناامنی، ناآرامی، اغتشاش و هرج و مرج در کشور هستند و به راحتی با اظهارات کذب این موضوع را به اذهان مردم تزریق می کنند. این در حالی است که وجود میدان در شهر حکایت از آرامش و زندگی عادی شهروندان دارد.

شایان ذکر است تنها محل تجمع شب گذشته در پایتخت دانشگاه شریف بود که از حوالی ساعت 17 آغاز و اواخر شب با حضور وزیر علوم و بسیاری از دانشجویان به پایان رسید. به خوابگاه هایشان رفتند و جمعیت متفرق شدند.


در جدول یاب علاوه بر جستجوی معانی کلمات و لغات فارسی به فارسی از منابع و مواخذ معتبر و فرهنگ لغات ترجمه فارسی به زبان های زیر و زبان های خارجی به فارسی نیز آمده است کافی است کلمه مورد نظر از یکی از زبان های خارجی زیر را در قسمت جستجو سرچ کنید یا کلمه فارسی را به زبان مورد نظر بیابید.

انگلیسی به فارسی
انگلیسی به فارسی
مخفف اصطلاحات انگلیسی
ترکی به فارسی
عربی به فارسی
فارسی به فارسی
فارسی به انگلیسی 757578 عربی 757578 8 فا دسترسی به ترکی استانبولی
فارسی به ایتالیایی
فارسی به آلمانی
فنلاندی به فارسی
فرانسوی به فارسی
آلمانی به فارسی
ایتالیایی به فارسی
پانیایی به فارسی
سوئدی به فارسی

«ضرب المثل» در اصطلاح به معنای مثل زدن است. هر زبانی ضرب المثل های خاص خود را دارد. ضرب المثل ها در طول سالیان با زبان مبدا رشد کرده اند و در حافظه ها باقی مانده اند. گاهی یک ضرب المثل می تواند از توضیحات زیاد که شامل به کار بردن لغات و جملات متعددی باشد جلوگیری کند.

تفاوت بین “ضرب المثل” و “ضرب المثل” در شکل، ساختار و عملکرد آنها نهفته است. برخی «ضرب المثل» را معادل «امثال و حکم» دانسته اند. ضرب المثل ها و عبارات جملات کاملی هستند که ساختار آنها بر پایه ای تغییرناپذیر استوار است، مانند:

تب شدید باعث می شود سریع عرق کنید!
هر چه سقف بالاتر باشد برف بیشتر است!
خواستن قدرت است!
بی سواد کور است!
فروش سه تیکه!

ضرب المثل ها بر خلاف ضرب المثل ها و ضرب المثل ها عبارت های اصطلاحی و کلی هستند که برای به دست آوردن یک عبارت کامل باید ابتدا در یک جمله جایگزین شوند. این جمله کامل بسته به زمان، موضوع و مفعول نیز متغیر است، مانند:

خودت را به جای کسی بگذار
دم خود را روی قلاب بگذار
پاشیدن را متوقف نکن

این عبارات ضرب المثلی بدون اینکه در یک جمله کامل قرار گیرد، ویژگی ضرب المثل را نخواهد داشت; بنابراین می توان عبارات اصطلاحی یاد شده را با اضافاتی مانند:

پای خود را در کفش بزرگتر از خود نگذارید!
از ترس دمش را روی شانه اش گذاشت و سر خورد!
بدون احتیاط به آب دست نزنید، پشیمان می شوید!

بنابراین، عبارات ضرب المثلی را می توان به عنوان مواد خام یک عبارت ضرب المثلی تعریف کرد: عبارات ضرب المثلی عباراتی هستند که معنی و معنای آنها مستقیماً با معنای هر یک از کلمات سازنده آن مرتبط نیست، مانند:

فروش گربه در انبار
گربه در دم حاجلا را بکش
دل بده و بچه گربه ها را بگیر

هر ضرب المثل دارای تعابیر و معانی خاصی است که اغلب با معانی اصلی کلمات و عبارات به کار رفته در آن بسیار متفاوت است. این معانی و تفاسیر به طور کامل در پایگاه ضرب المثل ها در سایت جدول یاب موجود است.

کافی است ضرب المثل را در کادر جستجو تایپ کنید تا معنی و تفسیر آن را ببینید.

امروزه هرچند با پیشرفت تکنولوژی و علم برای بیماری هایی که در گذشته باعث مرگ انسان ها می شد درمان قطعی پیدا شده است و امراض مهلک بسیار ساده شده اند، اما این به معنای پیشگیری از بیماری و بی توجهی به مباحث مربوط به سلامت نیست.

بسیاری از بیماری ها با رشد جوامع صنعتی پدید آمدند و بدون پیشگیری باعث مرگ می شوند. داشتن اطلاعات در مورد بیماری ها، داروها و خوراکی ها به پیشگیری از بسیاری از بیماری های جدید کمک می کند. 5 پایگاه داده مهم در حوزه سلامت در سایت جدول یاب ایجاد شده است که شامل موارد زیر می باشد:

اطلاعات بیماری ها
اطلاعات داروها
خواص گیاهان دارویی
کالری غذا
دستور غذا

با جستجوی کلمات مورد نظر در این فیلدها اطلاعات مفیدی برای کاربر سایت به دست می آید.

خوابیدن و خواب دیدن امری طبیعی است که همه انسان ها با آن سر و کار دارند. «خواب» ها انواع متفاوتی دارند. «خواب» ها معمولا با کیفیتی فرا طبیعی رخ می دهند و گاهی ممکن است حاوی معانی خاصی داشته باشند. بسیاری علاقه وافری دارند تا بدانند تحلیل خوابی که دیده اند چیست.

خواب به سه نوع تقسیم می شود:

1- رؤیای صالح یا خواب نیکو که بشارت از جانب خداوند متعال است. برای نبوت انبیا 46 جزء ذکر شده است که خواب صالحه یکی از این 46 جزء است.

2- خواب ناخوشایند و ناخوشایندی که توسط شیطان از این نوع خواب بیرون رانده می شود و هدف آن آزار و تمسخر بیننده است.

3- خوابی که ناشی از خیالات و افکار و اعمال روزمره شخص است. برخی از رویاها نتیجه اتفاقاتی هستند که در طول روز برای انسان ها اتفاق می افتد. برای مثال، ممکن است عادت داشته باشید که در ساعات خاصی از روز غذا بخورید. اگر یک روز این عادت را ترک کنید و بدون غذا به خواب بروید، ممکن است در خواب ببینید که در حال غذا خوردن هستید یا ممکن است در طول روز زیاد غذا خورده باشید و سپس به خواب رفته باشید. در این مورد، ممکن است خواب استفراغ داشته باشید.

علاوه بر این سه نوع خواب، خواب های آشفته ای نیز وجود دارد که به دلیل اینکه بر اساس قاعده دقیقی نیست، قابل تعبیر نیست.

«میز یاب» تفاسیر مهم و کاربردی مبارکه در طول تاریخ را گردآوری کرده و 3907 شرح را در پایگاه خود گنجانده است.

در پایگاه مذکور تعبیر خواب 18 قسمت معروف تاریخ وجود دارد که شامل این اسامی است:

امام علی علیه السلام
امام جعفر صادق علیه السلام
یوسف نبی
حضرت دانیال
محمد بن سیرین 75757599998888 75757599999888 محمد بن سیرین 75757599998888 مد النوری
ابراهیم بن عبدالله کرمانی
جابر مغربی
منوچهر مطیعی تهرانی
اسماعیل بن اش ‘ath
Jahiz
خالد اصفهانی
Nafais Alfonun
Dreamland 757 575999888 Luke Uitenhow 79985875 8 آنلی بیتون

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا