چرا رونالدو از رئال رفت

سایت فوتبال نیوز – جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید و انتقال به یوونتوس در تابستان 2018 موجی از ناباوری را در سراسر دنیای فوتبال به وجود آورد و به نظر می رسد این اتفاق ناگهانی رخ داده است.

به گزارش فوتبالی، فوق ستاره پرتغالی تنها یک سال پیش اعلام کرد که می خواهد فوتبال خود را در سانتیاگو برنابئو به پایان برساند و این اتفاق بسیاری از هواداران را شوکه کرد. کاپیتان تیم ملی پرتغال در مادرید عملکرد درخشانی داشت و به این بازیکن کمک کرد تا 4 عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند و نام خود را با 450 گل در کتاب رکوردهای باشگاه ثبت کند. این مشکلات یکی از دلایل عجیب ترک رئال مادرید و پیوستن رونالدو به یوونتوس بود. او پس از این جدایی مدعی شد که به گفته فلورنتینو پرز، مدیرعامل رئال مادرید، حضور او در این تیم دیگر ضروری نیست. او اضافه کرد که در آن زمان احساس می کرد یوونتوس بیشتر از رئال مادرید به او علاقه دارد و علاوه بر این، جدایی زین الدین زیدان نقشی کلیدی در این امر داشت. با این حال، دلایلی که رونالدو بیان می کند، شاید خلاصه ای از کل ماجرای جدایی او از پایتخت اسپانیا نباشد.

در اواخر دوران حضورش در این باشگاه، گزارش شد که رونالدو پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان در سال 2018 به فکر افزایش دستمزد خود بود. احتمال خرید نیمار نیز یکی از عواملی بود که بر تصمیم رامون کالدرون و مدیرعامل این باشگاه تاثیر گذاشت. . رئال مادرید هم به این موارد اشاره کرد. اما رونالدو این موضوع را تکذیب کرد و مدعی شد که اگر می خواست این همه به پول توجه کند باید به چین می رفت تا 5 برابر یوونتوس یا رئال حقوق بگیرد.

یکی دیگر از دلایل جدایی این بازیکن می تواند تحقیقات بیش از حد قانونی در پرونده های مالیاتی باشد. این پرونده سرانجام در سال 2019 به پایان رسید و رونالدو مجبور به پرداخت 19 میلیون یورو جریمه شد. زمانی که تحقیقات در سال 2017 آغاز شد، چندین رسانه گزارش دادند که فوق ستاره پرتغالی تهدید کرده است که در صورت ادامه شرایط و رفتار، کشور را ترک خواهد کرد. در سال 2018 این چیزها دیگر در اینستاگرام او خبری نخواهد بود. اما پس از جدایی رونالدو، پرز در مصاحبه ای با اونداسر گفت که این درست نیست و دلیل اینکه رونالدو از رئال مادرید جدا شد این نبود که او خواهان تغییر در قراردادش بود و شرایط یوونتوس را بهتر می دانست، اما دلیلش این نبود. به خاطر جدایی اش از رئال مادرید . به همین دلیل او سانتیاگو برنابئو را ترک کرد.

1070

کد خبر: 1564813 25 آبان 1395 ساعت 17:13 | 471.4K بازدید | 3 بازدید

تهمت‌زنان باید منتظر انتقام باشند

کریستیانو رونالدو تابستان امسال رئال مادرید را به مقصد یوونتوس ترک کرد و از صحبت درباره دلایل جدایی خود خودداری کرد.

به گزارش “ورزش سه”، رونالدو پس از 9 سال درخشان و خاطره انگیز حضور در رئال از این تیم جدا شد و با قراردادی 4 ساله به ارزش 112 میلیون یورو به یوونتوس پیوست. او با این باشگاه سالانه 31 میلیون یورو درآمد دارد. رونالدو در پاسخ به سوال رئال مادرید در بیانیه ای، جدایی خود را یک تصمیم شخصی خواند اما از صحبت در مورد دلایل واقعی خودداری کرد.

4 ماه بعد رونالدو در مصاحبه ای با فرانس فوتبال دلیل جدایی اش از رئال را فاش کرد. مصاحبه ای که در آخرین شماره این مجله منتشر خواهد شد.

رونالدو درباره دلیل جدایی اش از رئال توضیح داد: دلیل جدایی من از رئال فلورنتینو پرز بود، احساس می کردم دیگر آن استقبال را در بین سران باشگاه به خصوص پرز ندارم. از منظر آنها، من دیگر آن بازیکن مهم و ارزشمند سابق نبودم.

در 4 یا 5 سال اول حضورم در رئال، برای پرز شماره یک و غیرقابل جایگزین بودم، اما بعد دید او نسبت به من تغییر کرد. او به من نگاه کرد و در چشمانش دیدم که دیگر روی من حساب نمی کند. برای پرز دیگر بازیگر اصلی، تاثیرگذار و بی بدیل نبودم. کاملا حرفه ای به من نگاه می کرد و تعریف هایی که از من می کرد نه صمیمانه بود و نه صادقانه. »

رونالدو معتقد است که استعفای زیدان تاثیری در تصمیم او ندارد: “خیلی به جدایی از رئال فکر می کردم. وقتی خبر جدایی من منتشر شد، رئیس باشگاه هیچ تلاشی برای حفظ من نکرد و نگه داشت. انگار او هم با جدایی من موافقت کرد. زیدان؟” استعفای او هیچ عواقبی بر جدایی من نداشت، حتی اگر به او اطلاع داده بودم.”

رونالدو درباره پیوستن به یوونتوس گفت: مطمئنا یوونتوس را به خاطر پول انتخاب نکردم. باشگاه و این بهترین گزینه ممکن برای من بود.”

توپ طلا: بدیهی است که من خود را شایسته دریافت توپ طلا می دانم. کسب ششمین توپ طلا یکی از اهداف من در سال های آینده است.

اتهامات اخیر به تجاوز جنسی: «بدیهی است که زندگی من را تحت تأثیر قرار داده است. من یک نامزد جدید و چهار فرزند دارم. یک مادر پیر و برادر و خواهری که خیلی به من نزدیکند. حقیقت بالاخره آشکار خواهد شد و من قول می دهم از کسانی که من را متهم کردند انتقام بگیرم. “من یک انسان و ورزشکار نمونه هستم.”

منبع تصویر: Getty Images

در 6 جولای 2009، 80000 نفر منتظر دیدن گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال بودند تا اینکه کریستیانو رونالدو برای پذیرایی از او به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو آمد.

البته چنین استقبالی عجیب نبود، آنها حالا یک ستاره 24 ساله داشتند که توپ طلای اروپا را در منچستر کسب کرده بود و با 80 میلیون پوند به مادرید پیوست.

دو هفته بعد، رونالدو در تلا، شهری در جنوب دوبلین بود. آنها قرار بود با Shamrock Rovers، یک تیم لیگ ایرلند که تعدادی بازیکن نیمه وقت داشت، روبرو شوند.

جاناتان روش، رئیس Shamrocks در آن زمان، به بی بی سی گفت: “این یک مدیر برنامه بود که همه اینها را شروع کرد. رئال در یک کمپ تمرینی به نام Cartoon House در دوبلین بود. تنها باشگاهی که مناسب بود، ما بودیم. البته آنها هنوز رونالدو را امضا نکرده بود؛ اتفاقی که باعث رشد آنها شد، مجبور شدیم برنامه های آماده سازی خود را کنار بگذاریم.

شایعاتی مبنی بر آمدن یکی از بزرگترین باشگاه های دنیا به تلا شنیده می شد اما حتی بازیکنان آن تیم هم باور نمی کردند.

پادریگ آموند، مهاجم وقت، گفت: «ما ابتدا اخبار را در روزنامه‌ها خواندیم و همه می‌گفتیم، نه، این اتفاق نمی‌افتد، این اتفاق نمی‌افتد.

باشگاه پس از 25 سال به ورزشگاه جدیدی نقل مکان کرده بود که در آن مسابقات خانگی آنها در زمینی مشترک برگزار می شد، اما کار ساختمان هنوز به پایان نرسیده بود و به دلیل تعداد بلیت های فروخته شده، باید صندلی های موقت در زمین نصب می شد. صندلی های استادیوم

در واقع، نزدیک به 12000 بلیط فروخته شد در حالی که 3000 مکان موجود بود. این بدان معناست که تمامی بلیت‌ها فروخته شده و دوربین‌های اسکای اسپورت در ورزشگاه برای پخش بازی در انگلیس مستقر هستند.

سرمربی آن زمان مایکل اونیل بود. مردی که سرمربی تیم ملی ایرلند شمالی شد و اکنون مدیریت استوک سیتی را بر عهده دارد.

منبع تصویر: Getty Images

من توپ و رونالدو را با هم زدم

در حالی که باشگاه برای رویارویی با حریف خیمه شب بازی آماده می شد، به تازگی یک فصل هیجان انگیز را در مسابقات قهرمانی داخلی کشور پشت سر گذاشته بود و برای کسب عنوان قهرمانی رقابت می کرد. آنها 48 ساعت قبل با اسلایگو روورز بازی کرده بودند.

آموند می‌گوید: «ما مجبور شدیم آمادگی‌ها را کنار بگذاریم. اگر به بازی قهرمانی نرسیم، باید آماده باشیم تا انتقادات زیادی را تحمل کنیم.»

نتیجه هر چه که باشد، باشگاه با بازی مقابل رئال مادرید درآمد کسب خواهد کرد. این مسابقه هم قهرمانی بود و به ما گفتند چشم از توپ نگیریم. اما ما در این مسابقه پیروز شدیم.

روز مسابقه فرا رسید و جو ملموس بود. رونالدو، رائول، مارسلو و گوتی شروع کردند و کریم بنزما، بازیکن دیگری که اولین بازی خود را برای رئال مادرید انجام داد، در نیمه اول به میدان رفت. کلاس متفاوت دو تیم به سرعت مورد توجه پت فلین، مدافع این تیم قرار گرفت.

فلین با خنده می گوید: «آنها با اتوبوس پر زرق و برق خود به اینجا آمدند. من در آن زمان برای کوکاکولا کار می کردم، پس صحنه ای را تصور کنید که ون خود را در کنار اتوبوس آنها پارک کردم. اونیل قبل از بازی در رختکن آرام به نظر می رسید.

آموند گفت: “شما با ما بخندید.” به برگه ای که ترکیب تیم روی آن نوشته شده بود نگاه کرد و گفت: «بچه ها، دیگر چه بگویم؟ این رئال مادرید است. خوش بگذره.”

در رختکن صحبت می کردیم که هر کدام از ما باید چه کسی را ببریم. نام رسمی بازیکنان در لیست تیم ذکر شده بود که البته نام مستعار آنها روی پیراهن بازیکنان برزیل و پرتغال درج شده بود.

ما هیچکدام از آنها را نشناختیم، اما فکر کردیم که احتمالاً دفاع وسط است. تنها زمانی که آنها در تونل ورودی ورزشگاه بودند، متوجه شدیم که بازیکن مورد نظر پپه است.

او در حال گذراندن محرومیت 10 جلسه ای (پس از اخراج در برابر ختافه در آوریل) بود، اما از آنجایی که یک بازی دوستانه بود، اجازه بازی پیدا کرد.

رونالدو جالب ترین سوژه این دیدار بود اما اندکی پس از شروع مسابقه، فلین او را حذف کرد.

او با لبخند می گوید: «مردم قبلاً درباره رویارویی ما صحبت کرده اند. من به عنوان یک فرد سرسخت شناخته می شدم، اگرچه نمی دانم این درست بود یا نه. یکی از نشریات تصویری از من با خونی که روی صورتم جاری است و رونالدو بدون چین و چروک کشیده بود.

اما من دفاع راست بودم و او در جناح راست حریف بازی می کرد. ناگهان ضربه ای به داخل زد و سه بازیکن ما را بیرون آورد. در حالی که توپ بین ما بود، دستش را جلوی من دراز کرد. من توپ را زدم و او هم همینطور. فقط نگاه می کرد و فکر می کرد چه اتفاقی افتاده؟

منبع تصویر: Getty Images

اوضاع خوب بود

این دیدار تا دقایق پایانی بدون گل بود تا اینکه در دقیقه 88 بنزما به گل رسید. رونالدو در پایان نیمه اول تعویض شد و با تشویق تماشاگران زمین را ترک کرد.

حالا توجه همه معطوف به تعویض پیراهن بازیکنان بود.

آموند گفت: “بازیکنان زیادی به دنبال رونالدو بودند، اما او پیراهن خود را حفظ کرد زیرا اولین بازی او بود.”

در پایان نیمه اول رائول را دیدم که با بازوبند کاپیتانی اش راه می رفت و زمانی که در حال ترک زمین بود از او خواستم پیراهنش را به من بدهد. بگو نیمه دوم را هم بازی می کنم. »

بعد از بازی، ما در رختکن نشسته بودیم که دیدیم درب کوبیده شد. این رائول بود که برای بردن پیراهن من آمد.

ده سال پس از آن مسابقه، شامروک روورز هنوز در حال درو کردن پاداش های آن روز است، خود را به عنوان یک تیم محترم در فوتبال ایرلند تثبیت می کند و گهگاه به اروپا سفر می کند.

روش گفت: «وضعیت خوب بود. اکنون این اتفاق هرگز نخواهد افتاد. این بازی فراتر از یک بازی دوستانه بود و ما را در ورزشگاه جدید رقم زد.

ما رئال مادرید را به آنجا بردیم و در آن زمان آنها نشان دادند که یک باشگاه فوتبال چه توانایی هایی دارد.

کد خبر: 1564813 16 آبان 1396 ساعت 17:13 | 471.7K بازدید | 3 بازدید

تهمت‌زنان باید منتظر انتقام باشند

کریستیانو رونالدو در تابستان امسال در اقدامی پرحاشیه از رئال راهی یوونتوس شد و البته حاضر به صحبت در مورد دلایل جدایی اش نشد.

به گزارش “ورزش سه”، رونالدو پس از 9 سال درخشان و خاطره انگیز حضور در رئال از این تیم جدا شد و با قراردادی 4 ساله به ارزش 112 میلیون یورو به یوونتوس پیوست. او با این باشگاه سالانه 31 میلیون یورو درآمد دارد. وقتی باشگاه رئال در بیانیه ای از او پرسید، رونالدو این جدایی را یک تصمیم شخصی خواند اما از صحبت در مورد دلایل واقعی خودداری کرد.

4 ماه بعد رونالدو در مصاحبه ای با فرانس فوتبال دلیل جدایی خود از رئال را فاش کرد. مصاحبه ای که در آخرین شماره این مجله منتشر خواهد شد.

رونالدو درباره دلیل جدایی اش از رئال توضیح داد: دلیل جدایی من از رئال فلورنتینو پرز بود، احساس می کردم در بین رهبران باشگاه به خصوص پرز دیگر آن پذیرش قبلی را ندارم. دیدگاه آنها من دیگر آن بازیکن مهم و ارزشمند سابق نبودم.

در 4 یا 5 سال اول حضورم در رئال، برای پرز شماره یک و غیرقابل جایگزین بودم، اما بعد دید او نسبت به من تغییر کرد. او به من نگاه کرد و در چشمانش دیدم که دیگر روی من حساب نمی کند. برای پرز دیگر بازیگر اصلی، تاثیرگذار و غیرقابل جایگزینی نبودم. نگاه او به من کاملاً تجاری بود و تعریف هایی که از من کرد نه صمیمانه و نه صادقانه بود.»

رونالدو بر این باور است که استعفای زیدان تاثیری در تصمیم او ندارد: “خیلی به فکر جدایی از رئال بودم. زمانی که خبر جدایی من منتشر شد، رئیس باشگاه هیچ تلاشی برای حفظ من نکرد و من را حفظ کرد. این احساس را داشت که او نیز با جدایی من موافقت کرد. زیدان؟” استعفای او هیچ پیامدی بر جدایی من نداشت، حتی اگر به او اطلاع داده بودم.”

رونالدو درباره پیوستن به یوونتوس گفت: قطعا یوونتوس را به خاطر پول انتخاب نکردم. باشگاه و این بهترین گزینه ممکن برای من شد.”

توپ طلا: بدیهی است که من خود را شایسته دریافت توپ طلا می دانم. کسب ششمین توپ طلا یکی از اهداف من در سال های آینده است.

اتهامات اخیر در مورد تجاوز جنسی: «بدیهی است که این روی زندگی من تأثیر گذاشته است. من یک نامزد جدید و چهار فرزند دارم. یک مادر پیر و خواهر و برادری که خیلی به من نزدیکند. حقایق بالاخره مشخص خواهد شد و قول می دهم از کسانی که من را متهم کردند انتقام بگیرم. “من یک انسان و ورزشکار نمونه هستم.”

املین باگلی

بی بی سی

منبع تصویر: Getty Images

کریستیانو رونالدو پس از 12 سال به منچستریونایتد پیوست و همه منتظرند ببینند بازیکنی که به لیگ برتر انگلیس بازگشته چه کیفیتی دارد؟

ستاره پرتغالی که در سال 2009 اولدترافورد را به مقصد رئال مادرید ترک کرد، 551 گل باشگاهی، 4 قهرمانی اروپا، 4 قهرمانی لیگ (2 بار در لالیگا و 2 بار در سری آ)، 4 توپ طلا و چندین کفش طلا به ثمر رسانده است. پاداش. او اخیرا رکورد علی دایی را پشت سر گذاشت و با 111 گل بهترین گلزن جهان در مسابقات داخلی شد.

در 36 سالگی اوج دوران حرفه ای رونالدو سپری شده است اما طبق آمار او همچنان یکی از بهترین گلزنان اروپا باقی مانده است.

حال سوال اینجاست: آیا آمار رونالدو در سال های اخیر نسبت به ابتدای دوران حرفه ای اش تغییر کرده است؟

گل ها

رکورد گلزنی رونالدو نسبت به زمانی که در سه فصل از پنج فصل حضورش در رئال مادرید بیش از 40 گل در لالیگا به ثمر رساند تا حدودی کاهش یافته است. در طول فصل 15-2014، او موفق شد در مجموع 54 بازی در تمامی رقابت ها 61 گل به ثمر برساند.

اگرچه ماندن رونالدو در یوونتوس با معیارهای او چندان موفقیت آمیز نبود، اما او همچنان با نتیجه خیره کننده 101 گل در مجموع 134 بازی در تمامی رقابت ها به پایان رسید.

اما اگر به شروع دوران حرفه ای این بازیکن نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که او در 6 فصل حضورش در منچستریونایتد در 292 بازی 118 گل به ثمر رساند.

29 گل رونالدو در فصل گذشته سری آ کافی بود تا او بهترین گلزن لیگ شود و تعداد کفش های طلای خود را به 5 برساند. او پیش از این یک بار در لیگ برتر (2008) و سه بار در لالیگا این جایزه را کسب کرده بود. 2011، 2014 و 2015).

در واقع، از زمانی که رونالدو در سال 2018 راهی یوونتوس شد، تنها روبرت لواندوفسکی (99 گل) و لیونل مسی (91 گل) موفق به زدن گل های بیشتری نسبت به او در پنج قهرمانی برتر اروپا شده اند.

او در سه فصل حضورش در این باشگاه 81 گل به ثمر رساند و این یعنی آمار گلزنی او از هری کین، ارلینگ هالند، کیلیان امباپه و دیگر ستاره های باشگاه اروپایی بیشتر است.

اما رکورد گلزنی رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا در دوران حضورش در یوونتوس به شدت کاهش یافت. تعداد گل های او در لیگ قهرمانان اروپا در 7 فصل اخیر حضورش در رئال مادرید دو رقمی بود، در حالی که در یوونتوس در سه سال 14 گل (به ترتیب 6، 4 و 4 گل در هر فصل) در این رقابت ها به ثمر رساند.

افتخارات

رونالدو یکی از بازیکنانی است که از نظر تعداد قهرمانی در جام ملت‌های اروپا/لیگ قهرمانان اروپا از فرانسیسکو جنتو عقب است. او در مجموع 5 بار طعم قهرمانی را در این رقابت ها چشید، یک بار در منچستریونایتد و 4 بار در رئال مادرید.

علاوه بر این، او 5 بار برنده توپ طلای بهترین بازیکن جهان شد، یک بار در منچستریونایتد (2008) و 4 بار در رئال مادرید (2013، 2014، 2015 و 2017).

پس از جدایی از منچستریونایتد، او تنها 4 عنوان قهرمانی لیگ (دو بار در اسپانیا و دو عنوان در ایتالیا) را در 11 سال به دست آورد، اگرچه انتقال او به یوونتوس به دلیل ناکامی در فتح لیگ قهرمانان اروپا ناامید کننده تلقی می شد. در این مدت کاهش قابل توجهی نداشته است.

رونالدو در طول 6 سال حضورش در منچستریونایتد به طور میانگین بیش از یک جام در هر فصل کسب کرد. او با پیراهن منچستریونایتد 7 بار قهرمان تورنمنت های مهم (از جمله سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر) شد و در تورنمنت های کم اهمیت سه قهرمانی را به دست آورد.

پس از منچستریونایتد، او 9 سال برای رئال مادرید بازی کرد و 8 تورنمنت بزرگ و 8 عنوان قهرمانی در لیگ کوچک را به دست آورد.

رونالدو در طول سه سال حضورش در یوونتوس، سه تورنمنت بزرگ و دو تورنمنت کوچکتر را برد. با این حال دوران 9 ساله این تیم در سری آ فصل گذشته در دستان اینترمیلان به پایان رسید.

تورنمنت های کوچک مسابقاتی هستند که تیم ها با کسب یک عنوان قهرمانی حق شرکت در آن را کسب می کنند. مسابقات سوپرجام و جام باشگاه های جهان بخشی از این مسابقات است.

هدف از کمک

بازی رونالدو بیشتر با گل های او مشخص می شود تا پاس گل هایش. با این حال در طول 9 سال حضورش در رئال مادرید نقش مهمی در تعداد قابل توجهی از گل های این تیم در لالیگا (87 گل) داشت.

اما در سال‌های اخیر که رونالدو بیشتر به عنوان مهاجم شماره 9 ظاهر می‌شد، آمار پاس‌های او بسیار کم شد. او در 5 فصل گذشته – دو فصل در لالیگا و سه فصل در سری آ – به طور میانگین 4.5 پاس گل در هر فصل داده است که تفاوت چندانی با آمار او در لیگ برتر ندارد. رونالدو در طول 6 سال حضورش در منچستریونایتد، میانگین 67.5 پاس گل در هر فصل را به ثبت رساند.

سبک بازی

منبع تصویر: Getty Images

سبک بازی رونالدو به وضوح در طول زمان تغییر کرده است. او در منچستریونایتد به عنوان یک وینگر شروع کرد که بیشتر فنی بود تا فیزیکی. اما به مرور زمان قدرتمندتر شد و به تهدیدی جدی برای دروازه حریف تبدیل شد و در نهایت نام خود را به عنوان بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید ثبت کرد.

رونالدو در اولین سال‌های حضورش در رئال مادرید، هنوز تا حد زیادی در دریبل زدن و پاس‌کاری فعالیت می‌کرد، اما در نهایت تبدیل به مهاجمی شد که دخالت چندانی در بازی نداشت.

این روند تغییر در یوونتوس ادامه یافت.

تعداد دریبل های رونالدو از 9.10 در 90 دقیقه در دومین فصل حضورش در لیگ برتر به میانگین 5-6 در سال های اوج حضورش در رئال مادرید افزایش یافت. تعداد دریبل های او در سه فصل اخیرش در سری آ به طور میانگین 1.3 بوده است.

فصل گذشته او 31.7 پاس در هر 90 دقیقه در سری آ انجام داد که نسبت به 7.40 پاس در فصل 10-2009 کاهش قابل توجهی داشت.

رونالدو هم شوت های کمتری می زند. فصل گذشته او در هر 90 دقیقه 5.4 شوت زد که با 7.8 شوت در اوج فاصله بسیار زیادی دارد. با این حال، تعداد شوت های او در فصل گذشته هنوز با آمار سال های حضورش در منچستریونایتد قابل مقایسه است.

دقایق بازی

اگرچه رونالدو دیگر در هر بازی بازی نمی کند، دقایق حضور او در زمین در سال های اخیر هنوز بیش از حد انتظار است.

او در هر دو فصل آخر حضورش در سری آ، 33 بار به میدان رفت و در تمام مدت حضورش در این تیم در 85 درصد مسابقات لیگ حضور داشت.

فصل گذشته او 2803 دقیقه در سری آ بازی کرد، یعنی بیشتر از 6 فصل حضورش در منچستریونایتد در زمین حضور داشت.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا