چرا با حدیث کسا حاجت نگرفتم

فَما کانَتْ اِلاَّ ساعَةً وَاِذا بِوَلَدِیَ الْحَسَنِ قَدْ اَقْبَلَ، وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّاهُ، فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا قُرَّةَ عَیْنی وَثَمَرَةَ فُؤادی، فَقالَ یا اُمَّاهُ اِنّی اَشَمُّ عِنْدَکِ رآئِحَةً طَیِّبَةً، کَاَنَّها رآئِحَةُ جَدّی رَسُولِ اللَّهِ، فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّکَ تَحْتَ الْکِسآءِ، فَاَقْبَلَ الْحَسَنُ نَحْوَ الْکِسآءِ، وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا جَدَّاهُ یا رَسُولَ اللَّهِ، اَتَاْذَنُ لی اَنْ اَدْخُلَ مَعَکَ تَحْتَ الْکِسآءِ، فَقالَ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدی وَیا صاحِبَ حَوْضی، قَدْ اَذِنْتُ لَکَ، فَدَخَلَ مَعَهُ تَحْتَ الْکِسآءِ.

پس ساعتی نگذشت که دیدم پسرم حسن وارد شد و گفت: سلام بر تو ای مادر، گفتم: سلام بر تو ای مادر، نور و میوه دل خود را دیدم. گفت: مادر، در حضور تو بوی خوشی به مشام می‌دهم، گویا بوی جدّم رسول خداست. گفتم: بله، همانا جد شما در زیر کساء است، حسن نزد کساء رفت و گفت: درود خدا بر تو ای جد بزرگوار رسول خدا به من اجازه می دهد که با تو در زیر کساء وارد شوم. کساء؟گفت: سلام بر تو ای پسرم و ای صاحب حوض، به تو اجازه دادم، پس حسن با این آقا به زیر کساء رفت.

فقط یک ساعت بود و چون حسین به دنیا آمد قبول کرد و گفت: السلام علیک یا مادرت. «میوه فؤادی، به من یا بر مادرش گفت من بوی خوش بر تو دارم، زیرا بوی جدی رسول خداست که صلوات و درود خدا بر او باد. نه فرمود: السلام علیک یا جده، سلام بر تو یا برگزیده خدا، من اذن دارم زیر الکساء نباش، و سلام بر تو یا پدرم یا شفیع امت من. تو به من اجازه دادی که با آنها در زیر الکساء وارد شوم.

ساعتی نگذشت که پسرم حسین وارد شد و گفت: سلام بر تو ای مادرم، گفتم: درود بر تو ای پسرم و تو نوری هستی که دیدم و میوه دل من. جدت و برادرت زیر کساء هستند، حسین به کساء نزدیک شد و گفت: سلام بر تو ای جد بزرگوار، سلام بر تو که خدا برگزیده است. آیا به من اجازه می دهید که با شما زیر کاسا وارد شوم؟ گفت: سلام بر تو، پسرم و شفیع امتم را اذن دادم تا او نیز با این دو زیر کساء وارد شود.

پس ابوالحسن علی بن ابی طالب این را پذیرفت و گفت: سلام بر تو یا بر دختر رسول خدا. و ای امیرالمؤمنین گفت ای فاطمه از تو بوی خوشی استشمام می کنم که گویی بوی برادر و پسر عمویم رسول خداست. َاَ وَلَدّیْکَ تَحْتَ الْکساءِ، سپس علی به سوی کساء پذیرفت و گفت: «سلام بر تو ای رسول خدا، اجازه بده که در زیر الکساء با تو باشم» و درود خدا بر تو باد. یا اخی یا وصی و خلیفه و صاحب لویایی اذن دخول آن را ذیل حق تعالی داده ای.

در این هنگام ابوالحسن علی بن ابی طالب وارد شد و گفت: سلام بر تو ای دختر رسول خدا، گفتم: السلام علیک یا ابوالحسن و امیرالمؤمنین. عرض كردم: بلى، اوست كه با دو فرزند تو زير كساء است، پس على نيز به كساء رفت و گفت: سلام بر تو اى رسول خدا، آيا اجازه مى دهى كه با تو زير كساء باشم؟ رسول خدا به او فرمود: و سلام بر تو، سلام بر برادر و وصی و خلیفه و پرچمدار من، به تو اجازه دادم، پس علی نیز در زیر کساء وارد شد.

سپس نزد الکساء آمدی، عرض کردم: السلام علیک یا ابطح یا رسول الله، من در ذیل الکساء با تو باشم. سلام بر تو ای دخترم یا جامه ام، تو به من اجازه دادی، زیر یکی از آنها راه افتادم.

در آن هنگام من نیز به کساء رفتم و گفتم: سلام بر تو ای پدر رسول خدا، آیا به من اجازه می دهی که زیر کساء با تو باشم؟ گفت: و سلام بر تو ای دخترم و من نیز به تو اجازه دادم، پس من نیز زیر کساء رفتم.

پس چون همه ما از کساء به پایان رسیدیم، ابورسول الله جانب کساء را گرفت و یمنی ها به بهشت ​​آمدند و خداوند فرمود: اینان اهل بیت من و اموال شما و امان من هستند، گوشت آنها گوشت و آنهاست. خون خون است ب – به کسانی که با آنها جنگیدند و درود بر کسانی که آنها را نجات دادند. ودوی لمانی عجمی، وامیحی لمانی الحبیبی، انصامی منی و ننه منی، فجعلی سلالواکی صلوات و بابیقات فرانکا و پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، و پیامبر (صلی الله علیه و آله).

و چون همه در زیر کساء جمع شدیم، پدرم رسول خدا دو طرف کساء را گرفت و با دست راست به آسمان اشاره کرد و گفت: خدایا اینان اهل بیت و پدر و مادر و پدر و مادر من هستند. گوشت آنها گوشت من است و خون آنها خون من است. مرا آزار می دهد و غمگین می کند، هر چه آنها را غمگین کند، با هر که با آنها بجنگد در جنگم و با هر که با آنها صلح کند در صلح و دشمنم با هر که با آنها دشمنی کند و دوستم با هر که باشند. آنها از من هستند و من از آنها هستم، پس سلام و صلوات و رحمت و مغفرت و خشنودی خود را بر من و بر آنان بفرست و پلیدی را از آنان بزدا و به نیکی پاکشان کن.

سپس خداوند متعال فرمود: ای فرشتگان یا اهل آسمان، من آسمانها را بنا و زمین را برای حمد و ماه را نور و خورشید را نور و ستارگان را نیافریدم. بچرخد و نه دریا حرکت کند و نه ستارگان حرکت کند، مگر به محبت آن پنج نفر که زیر یکتا هستند، گفت الامین جبرئیل یا رب و کسانی که زیر یکتا هستند، گفت عزوجال، آنها اهل بیت هستند. بیت نبوت و منشأ رسالت، فاطمه و پدران و بعل و آنان و فرزندانشان هستند.

سپس خداوند متعال فرمود: ای فرشتگان من و ای ساکنان آسمان من نه فلک را آفریدم و نه زمین پهناور و نه ماه درخشان و نه مهر درخشان و نه آسمان گردان و نه دریا را در حال فرورفتن و نه غرق شدن. كشتي بحري جز دوستي اين پنج تن جسد كساني كه زير كساء هستند جبرئيل امين گفت: پروردگارا اينان زير كسا كيستند؟ خداوند متعال فرمود: آنها خاندان نبوت و نبوت هستند: آنها فاطمه و پدرش و شوهرش و دو فرزندش هستند.

جبرئیل گفت: پروردگارا، به من اجازه بده تا به زمین فرود بیایم تا با آنها باشم، خداوند فرمود: «آری، به تو اجازه دادم.» بریل، و عرض کرد درود بر تو ای رسول خدا. باری تعالی بر تو سلام می فرستد و سلام می کند و به تو احترام می گذارد و می فرماید: جلال تو روشن می شود و نه ستارگان در حال چرخش و نه دریای روان و نه ستارگان متحرک، جز عاج به عشق تو و عشق تو اجازه دادم. با تو وارد شو، پس مرا حلال کن یا رسول الله، فرمود رسول خدا صلی الله علیه و آله یا آمین وحی خدا، آری به تو اجازه دادم، جبرئیل با ما در پوشیده وارد شد و گفت. به ابی فرمود: «خداوند به تو وحی کرده است، گفت: خدا چه می‌خواهد زشتی را از شما اهل بیت بزداید و خود را کاملاً پاک کنید.

جبرئیل گفت: پروردگارا، آیا تو نیز به من اجازه می دهی که به زمین فرود بیایم تا ششمین آنان باشم، خداوند فرمود: آری، به تو اجازه دادم، جبرئیل امین به زمین آمد و گفت: السلام علیک یا رسول الله. خدایا علی عزّ و جلّ تو را گرامی می دارد و می فرماید: به عزت و جلالتم سوگند که فلک و زمین پهناور و ماه درخشان و مهر درخشان را نیافریده ام. نه آسمان گردان، نه دریای در حال غرق شدن، و نه کشتی در حال غرق شدن، جز به خاطر تو و محبت و دوستی تو، به من هم اذن داد که در زیر کساء با تو باشم، تو هم ای رسول خدا به من اجازه می دهی؟ رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: سلام بر تو ای امین وحی خدا. آری، من نیز به تو اجازه دادم، پس جبرئیل با ما در زیر کساء وارد شد و به پدرم گفت: همانا خداوند نازل کرده و فرمود: (حقیقت این است که خداوند می خواهد آلودگی (و نجاست) خانواده تو را بزداید و بسازد. تو پاکی (طهارت کامل)

علی به ابی گفت یا به رسول خدا به من بگو آیا قرار است ما را در زیر نعمت های خدا بنشانی؟ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: «وَ الَّذِینَ بَعْلُمْ بِالْحَقِ النَّبِی وَ الَّذِینَ مِنْ أَجْلَیْنَ مِنْ مِنْ مِنْ أَهْلِ الْأَرْضِ مِنَ الْأَرْضِ مِنْ شَیْعَانِ وَ الْمُحْبُونَ، جز اینکه رحمت بر آنان نازل شد و فرشتگان بر آنان دست زدند و برای آنان طلب آمرزش کردند تا از هم جدا شدند.» علی گفت: «وَ اللَّهُ فَیْتُزُ اللَّهِ وَ رَبِّهَا» کعبه.

علی (علیه السلام) به پدرم گفت: یا رسول الله به من بگو جایگاه ما در نزد خداوند در زیر مردم چه فضیلتی دارد؟ پیامبر (ص) فرمود: سوگند به خدایی که مرا به پیامبری برانگیخت و مرا برای رسالت و نجات (مردم) برگزید که این خبر (و داستان ما) در جمع اهل زمین که گروهی از شیعیان و دوستان ما خواهیم بود، جز این که رحمت (حق) بر آنها نازل می شود و فرشتگان آنها را می پوشانند و برایشان طلب آمرزش می کنند، تا اینکه پراکنده شوند. و سوگند به پروردگار کعبه که شیعیان ما نیز نجات یافته اند.

پیامبر فرمود: ثانیاً یا علی، و آن که مرا به حقیقت پیامبری پند داد، و من رسول منجی بودم، آن را در جمعی از محافل اهل بیت ذکر کردیم. A’a. خشنودی همه شیعیان ما و دوستداران ماست و در آنها غمی نیست جز رهایی خدا و غمی نیست جز بعثت الله. دلیلی بر این نیست که خداوند حاجت او باشد، علی فرمود: «وَ ثَوْرَ اللَّهَ ما أَجْرَاً وَ خَرَدْنَا وَ أَنْ شَیْعَنَا مَنْ سَرَحْنَا فِی الْهَیْنَ وَ الْأَخْرَةِ وَ رَبِّ کَعْبَه».

پیامبر بار دیگر فرمود: ای علی، تو را به حق سوگند که مرا به نبوت برانگیختی و مرا برای رسالت و نجات (مردم) برگزیدی، این خبر (و داستان ما) در جمعی از مردم ذکر نشود. اهل زمین که گروهی از شیعیان و دوستان ما هستند و در میان آنها غم و اندوه نباشد مگر اینکه خداوند غم و اندوهشان را برطرف کند و اندوه اگر خداوند غمشان را برطرف کند و حاجت اگر خداوند حاجتشان را برآورده کند. فرمود: به این وسیله به خدا سوگند ما رستگار و رستگار شدیم و همچنین به پروردگار کعبه که شیعیان ما نیز نجات یافتند.

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) – حدیث کساء نسب امامت و ولایت را به ما نشان می دهد و تعیین می کند که آیا این نسب می تواند منشعب شود یا خیر. بنابراین بسیاری از فرقه های موجود را می توان با توسل به اهل بیت علیهم السلام از طریق حدیث کساء نجات داد و امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و امامان حسن (علیه السلام) و حسین (ع) را گمراه نکرد. ) سیر ناب معارف اهل بیت علیهم السلام و ائمه اطهار در فرازهای کوتاه است و سیره صحیح شیعه را ارائه می دهد. خاکستر می کشد.
از این رو در سلسله گفت وگو با کارشناسان دینی به بررسی سبک زندگی ارائه شده در این حدیث قدسی می پردازیم که از قسمت دوم آن می گذرید:

حجت الاسلام سیدجمتبی معنوی، استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حدیث کساء جزو احادیث اهل بیت (علیهم السلام) است، گفت: متن آن مورد تایید علمای شیعه و سنی است. عالمان. و تواتر معنوی آن نیز از نکات برجسته است و حتی متن آن در کتب زیارتی اهل بیت علیهم السلام آمده است.

فرمود: در کتاب زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه; ما سیدالشهداء علیه السلام را پنجمین اصحاب کساء می گوییم و این متن در زیارات دیگر اهل بیت علیهم السلام مورد توجه و تأیید قرار گرفته است و بالاتر از همه، ائمه اطهار علیهم السلام نیز به آن اشاره می کنند. به حدیث کساء برای صحت آنها. کردند، از جمله امیرالمومنین علی علیه السلام که حدیث کساء را در بیان حقانیت ولایت خود نقل کرده و به خلیفه تذکر داده که آیا آیه تطهیر برای من و فرزندانم نازل شده یا برای تو و فرزندانت؟ که خلیفه پاسخ داد: برای تو و فرزندانت! اميرالمؤمنين عليه السلام از او پرسيد: آيا من و فرزندانم در روز قيامت نداى پيامبر صلى الله عليه و آله را پذيرفتيم كه فرمود: اينان اهل بيت من هستند و به سوى تو در راهند. و نه به آتش، یا تو بودی؟» و در اینجا نیز خلیفه به حقیقت علی علیه السلام اعتراف می کند.

معنوی ادامه داد: امیرالمومنین علی (ع) در مجلس خلافت بر اساس حدیث کساء بر برتری خود تأکید می کند و یکی از امتیازات و برتری های خود را حضور در جماعت خمسه طیبه زیر نظر کساء یمانی معرفی می کند. و یا زمانی که اصحاب پیامبر (ص) به فضایل خود می بالیدند و خود را از صحابه معرفی می کردند و معتقد بودند که با حضرت علی (ع) همتا هستند زیرا آنها نیز از صحابه بودند. اصحابی که امیرالمؤمنین(ع)، سیدالنجبه(ع) و سیدالشهدا(ع) هستند.

حدیث کساء شرح آیات مباهله و تثیر است.
این استاد مدرسه و دانشگاه گفته است که حتی پس از صلح امام حسن علیه السلام و معاویه که پیامبر صلی الله علیه و آله درباره آن صحبت کرده است، آیه مباهله را تلاوت می کند و فضایل خود و اهل بیت علیهم السلام را بیان کرد. وی با استدلال به حدیث کساء افزود: این نشان می دهد که این حدیث از نظر جایگاه ائمه اطهار علیهم السلام معتبر است و می توان به این حدیث که در واقع بیان کننده و بیانگر آیه است توجه کرد. مباهله و تثیر.

وی با اشاره به اینکه اگر فردی بخواهد شجره نامه اهل بیت پیامبر(ص) را انجام دهد و نتواند نزول آیات قرآن را درک کند، حدیث کساء بهترین راهنما برای اوست، گفت: اهمیت این شجره برای توسل به اهل بیت حائز اهمیت است. اهل بیت علیهم السلام در نقطه ای قرار دارد که امروزه فرقه های مختلف امامیه شکل گرفته است که از جمله آنها می توان به کیسانیه، زیدیه، واقفیه، اسماعیلیه و… اشاره کرد، در حالی که اگر به احادیث کم توجهی می کردند. کساء در علم خاندان پیامبر(ص) و شجره امامت دچار اشتباه و انحراف نمی شدند!

توجه به حدیث کساء راه برون رفت از اختلافات و انحرافات دینی است. این حدیث شجره نامه امامت و ولایت را به ما نشان می دهد، می دهد و مشخص می کند که در کدام گروه مشروع باید جستجو کرد و حتی تعیین می کند که آیا این تبار می تواند شعبه داشته باشد یا خیر، در نتیجه بسیاری از فرقه های موجود می توانند به اهل بیت متوسل شوند. (علیه السلام) از طریق حدیث کساء می توان آنها را نجات داد و منبع این انحراف را مسدود کرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر فرقه های کیسانیه، زیدیه، واقفیه، اسماعیلیه و… به حدیث کساء توجه کرده بودند، گمراه نمی شدند و در امام شناسی به دنبال امامی می گشتند که در خط امام علی (ع) و به واسطه حضرت باشد. زهرا(س) به پیامبر(ص) می رسند، اما به دلیل نبود این پیوند و غفلت از این شجره نامه، به بیراهه رفتند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس حدیث کساء اهل بیت علیهم السلام، متون ایشان، قبل از اینکه موجب دعا و راز و نیاز با خدا شود، به دنبال کشف الگویی از معرفت برای شناخت اهل بیت است. وی تصریح کرد: اگر امروز جهان اسلام به این حدیث توجه کند و اهل بیت را از پیامبر(ص) بیاموزد، در پایان راه به معرفت ائمه و انتظار واقعی و صحیح می رسد، اما وی به دلیل جهل به این مهم شاهد انحرافات و تفرقه های گوناگون در دستگاه ارتباطی ما شیعه و امامیه خواهد بود.

تفسیر حدیث کساء; سند روایی یا …؟!
معنوی در پاسخ به این سوال که آیا سند روایی در استفاده از حدیث کساء برای رفع نیاز وجود دارد، تصریح کرد: عدد چهل در دین مبین اسلام عددی مقدس شمرده می شود و بی شک ج در این زمینه است. به این معنا که اعداد خاصی در دستگاه ارتباطی ما بیانگر کمال است و در این دسته هفت یا چهل عدد می توان ذکر کرد، مثلاً در ایام ذی الحجه که حجاج به جای می آورند، نماز دهه اول ذی الحجه را می خوانند، پس خداوند قرار داده است. قول قطعی به حضرت موسی (ع) که «موسی به ما سی شب وعده داد و ده شب آن را وفا کرد، پس چهل شب پروردگار را ملاقات کرد و به موسی سی شب (سی شب) وعده دادیم که به ترتیب عبادت کند. برای آماده شدن برای دریافت تورات) و آن را با ده شب دیگر تکمیل کردیم، پس وعده پروردگارش با چهل شب پایان یافت». اینکه در قرآن «اربعین لیله» داریم این است که عدد 40 بیانگر کمال است و عرفا و اندیشمندان نیز همین نظر را دارند و معتقدند که اگر حدیث کساء راهنما باشد چهل بار خواندن آن می تواند مؤثر باشد. مثل رفتن به مسجد کوفه یا مسجد سهله در چهل شب مورد تاکید قرار گرفته است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: این عدد چهل بیان و نماد تکامل و نماد دستیابی به این توانایی است، اما در روایات تاکید نشده است که قرائت حدیث کساء برای رفع نیازها باشد. ، اما در روایات داریم که این عدد نشان دهنده کمال است. و رازی دارد پس همان گونه که حضرت موسی علیه السلام در شب اربعین به مقصود و مقصد رسید، می تواند راهگشای اهل بیت علیهم السلام باشد.

وی با بیان اینکه این توصیه از عرفا بر اساس مشاهدات عینی بوده است، گفت: آنها چله گرفتن را بر اساس منابع و توصیه های اهل بیت(ع) توصیه نمی کردند، بلکه بر اساس کشف و شهود توصیه می کردند. روایات، این استدلال دفاع شده است، به دلیل روایاتی است که به صورت کلی وارد شده است، و چون مبنایی برای توجیه آنها نداریم و نمی توانیم آنها را رد کنیم، با تحقق آن سروکار داریم. مشکل با امید و امید

معانی در پایان این بخش از سخنان خود خاطرنشان کرد: به دلیل مشاهدات عینی عرفا و نتایج به دست آمده از این تحقیق و به دلیل اینکه با رویکرد توسل به اهل بیت(ع) انجام می شود و فعل مشروع، در راه شرع است، امضا شده و عرفا، فقها، متفکران و متکلمان آن را رد یا اعتراض نکرده اند.

حدیث کساء چیست و فواید خواندن حدیث کساء با فضیلت حدیث کساء را می توانید در سایت فاتوکده بخوانید خواص و اثرات خواندن حدیث کساء چه نعمتی برای زندگی است.

فواید و فضیلت خواندن حدیث شخص

خواندن این حدیث با فضایل و برکات خاص و منحصر به فردی همراه است که مهمترین آن جهت گیری صحیح شیعیان و مسلمانان از طریق نزدیکی به اهل بیت(ع) است.

این فضایل برای مؤمنان راه سعادت زمینی و پس از مرگ است.

حدیث کساء چیست ؟

روزی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) جامه یا پارچه حسرت خود (کسا) را بر سر حضرت علی (علیه السلام)، فاطمه زهرا (س)، امام حسن (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) در خانه آن حضرت گذاشت. ام سلمه گفت:

خدایا اینها خانواده و عزیزان من هستند، هر آلودگی را از آنها دور کن و پاکشان کن

پس از آن جبرئیل نازل شد و آیه تطهیر یا آیه 33 سوره احزاب بر پیامبر نازل شد. امامان شیعه برای اثبات برتری خود در خلافت مسلمانان این حدیث را به عنوان حدیث کساء نقل کرده اند.

خواص و اثرات خواندن حدیث کسا

11 خواص و فضیلت خواندن حدیث کساء

نزول رحمت و آمرزش خداوند

به فرموده پیامبر اکرم (ص)، خواندن حدیث کساء در مجلس شیعیان و دوستداران اهل بیت، موجب نزول رحمت خداوند و احاطه فرشتگان بر آنان می شود.

ملائکه از خداوند برای شیعیان مجلس طلب آمرزش می کنند. غم و اندوه و اندوه دوستداران اهل بیت پس از شرکت در این مجلس برطرف می شود.

رستگاری و سعادت در آخرت

حضرت علی (علیه السلام) پس از شنیدن آثار و فضایل حدیث کساء، به نجات شیعیان و ائمه اطهار و رسیدن به سعادت آنان و آنان اعتراف کرد.

این حدیث با اثبات برتری و فضیلت حضرت محمد (ص)، امام علی (ع)، همسر و فرز ندان ایشان و حقانیت امامان شیعه برای خلافت آنها را به سوی ک مال الهی و رضایت خالق هستی رهنمون می سازند.

استجابت دعا

شرط اصلی پذیرش دعا تسلیم بودن در برابر اهل بیت (ع) است.

خواندن حدیث کساء حاج بر اعتراف به این موضوع به پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) و فاطمه وسیله قرار دادن آنها در پیشگاه خداوند باعث می شود که مؤمنین و شیعیان می شوند.

خیلی از مراجع و علمای دینی هم این حدیث را برای استجابت دعا به توصیه می کنند و خیلی از افراد برای بچه دار شدن نیز از آن نتیجه می گیرند.

فواید حدیث کسا برای بیماران

آیت الله العظمی بهجت در زمان حیات خود جهت شفای بیمار خواندن منظر توصیه می کرر حدیث کساء و روشن کردند.

آیت الله موحد ابطحی نیز پس از رحلت به شخصی در خواب برای شفای لکنت زب آن فرزندش خواندن حدیث کساء را در 10 جلسه سفارش نمودند.

فرزند این فرد بعد از انجام این دستور شفا یافت. موارد و بسیاری از موارد دیگر نشانگر اعجاز خواندن حدیث کساء در ش فای افراد مریض است.

توجه ویژه امام زمان

آیت الله بهجت با توجه به اهمیت و عظمت حدیث کساء اعتقاد راسخ به این م عنایت ویژه ای به مجالس خواندن حدیث کساء دارند.

این مرجع عالی قدر در طول سالیان دراز به صورت دائمی و گاهی اوقات همر اه با این حدیث را قرائت می کردند.

رفع بلا و گرفتاری

در زمان بمباران قم، مرحوم آیت الله بهاءالدینی به اهالی شهر درود دستور دادند که پس از تذکر حضرت فاطمه زهرا (س) در همه مساجد مجالس حدیث کساء برگزار کنند و اجرای این برنامه موجب شد تا توقف بمباران شهر

مرحوم آیت الله گلپایگانی نیز در دوران جنگ تحمیلی به مسئولان کشور توصیه کرد که به احادیث کساء متوسل شوند.

از این رو توسل به انوار پنجگانه هدایت و سایر ائمه معصومین در هنگام خواندن حدیث کساء، دژی مستحکم در برابر خطرات و بلاها به شمار می رود.

تقرب و نزدیکی به خداوند

خداوند در قرآن به مردم دستور می دهد که راهی برای نزدیک شدن به او بیابند.

خواندن حدیث کساء با واسطه قرار دادن حضرت محمد (ص) و ائمه معصومین (ع) مردم را به خدا و ذات پاک او نزدیک می کند.

به همین دلیل پدر آیت الله فاضل و بسیاری از علمای دین بر خواندن روزانه این حدیث اصرار داشتند.

نجات از گمراهی و انحرافات مذهب

حدیث نسب کساء امامت و ولایت مسیر تحقیق این نسب و وجود یا نبودن فروع آن را مشخص می کند. این خصوصیات حدیث کساء منشأ انحرافات و اختلافات مذهبی را مسدود می کند.

جستجوی امامت و ولایت در فرزندان امام حسین (ع) و امام علی (ع) و رسیدن به پیامبر خدا (ص) از طریق حضرت فاطمه (س) ثابت می کند که حدیث کساء یک الگوی معرفتی کامل برای شناخت اهل بیت است. .

اگر به این حدیث توجه کنیم فرقه های مختلف اسماعیلیه، واقفیه، زیدیه و کیسانیه هرگز ایجاد نمی شد.

آشنایی با مرکز دایره ارتباط با آل عبا

حضرت فاطمه (س) دختر پیامبر، همسر حضرت علی (ع) و مادر امام حسن (ع) و امام حسین (ع) است. حضرت زهرا علیهاالسلام تنها فردی است که با تمام خاندان ابا رابطه ناگسستنی دارد و در حدیث کساء مرکز حلقه پیوند با آل ابا است.

در حالی که خداوند در حدیث قدسی می فرماید که خلقت پیامبر خدا و حضرت علی (ع) به خاطر وجود حضرت فاطمه است. نقش محوری حضرت فاطمه در عالم هستی روشن تر است.

بنابراین مردم هنگام خواندن حدیث کساء به مهم ترین زن عالم متوسل می شوند.

ثواب و پاداش عظیم

در روایات آمده است که اهل بیت علیهم السلام در مجالسی شرکت می کنند که در آن شیعیان احادیث و معارف خود را ذکر می کنند و برای مردمی که ولایت خود را زنده نگه می دارند دعا می کنند.

بر این اساس، شرکت در مجالس حدیث کساء و برپایی این مجالس، ثواب بزرگی که در محضر اهل بیت(ع) و ادعیه خاصه آنهاست، نصیب مردم می شود که مؤمنان را در تجارت جدی یاری می رساند.

یاد خداوند در مکان های مختلف 

دعوت اهل بیت علیهم السلام و پنج تن آل عبا در مجالس قرائت حدیث کساء باعث می شود که خداوند در جاهای مختلف ذکر شود.

خواندن اين حديث و شناخت حقيقت بندگان پاك و خاص خدا با رضايت و رضاي خداوند همراه است. این سؤال رابطه مؤمنان را با خدا تقویت می کند و درک قدرت او و شناخت بندگان نزدیکش را تسهیل می کند.

فضیلت و فواید خواندن حدیث شخصی چیست؟ وب سایت Photocade

این مطلب کامل بود ؟

738

105

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا