چرا ایرپاد به تماس وصل نمیشه

Apple AirPods 🎧 از فناوری بلوتوث برای اتصال به دستگاه ها استفاده می کند. اما گاهی اوقات ممکن است در روند اتصال AirPods به دستگاه های دیگر اختلال ایجاد شود. در این مقاله انزل وب به بررسی آموزش 11 روش برای رفع عدم اتصال ایرپاد به گوشی و کامپیوتر می پردازیم. در آینده با ما همراه باشید.

عدم اتصال Apple AirPods به آیفون و اندروید را برطرف کنید

رفع مشکل اتصال Apple AirPods در آیفون و اندروید

اتصالات بی سیم به بخش مهمی از فعالیت های روزانه ما تبدیل شده است. ایرپادهای اپل همچنین از فناوری بلوتوث برای اتصال به تلفن و رایانه استفاده می کنند. اپل معمولا تجهیزاتی تولید می کند که فقط با محصولات برند خود سازگار باشد. اما در مورد Airpod، هنوز هم می توان از آن با دستگاه هایی از برندهای دیگر استفاده کرد.

مانند بسیاری از دستگاه هایی که از فناوری بلوتوث استفاده می کنند، ایرپادهای اپل نیز گاهی در اتصال به دستگاه های دیگر با مشکل مواجه می شوند. در این مقاله به مشکل عدم اتصال ایرپاد به دستگاه های دیگر می پردازیم و راه های رفع آن ها را بررسی می کنیم.

دستگاه و AirPods را مجددا راه اندازی کنید تا مشکل اتصال ایرپادها برطرف شود

گاهی اوقات دستگاهی که می خواهید AirPods را به آن متصل کنید چندین روز به طور مداوم روشن بوده است. این مشکل ممکن است دلیل عدم اتصال AirPods به آن باشد.

علاوه بر این، هنگامی که همزمان چند کار را روی دستگاه انجام می دهید، اتصال بلوتوث دستگاه ممکن است ضعیف شود. این مشکل دلیل اصلی عدم اتصال AirPods به لپ تاپ و رایانه است. برای حل آن باید یک بار کامپیوتر و گوشی را ریستارت کنید.

برای اتصال AirPods به تلفن اپل خود، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا به قسمت تنظیمات نرم افزار بروید. سپس گزینه General را انتخاب کنید. در پنجره جدید روی Stop کلیک کنید.

AirPods خود را در جعبه شارژ قرار دهید. ببندش. پس از 20 ثانیه، گوشی اپل خود را دوباره روشن کنید. سپس AirPods خود را از جعبه شارژ خارج کرده و به گوشی وصل کنید.

برای سایر تلفن‌ها یا لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌ها نیز می‌توانید یک بار روش راه‌اندازی مجدد را دنبال کنید. با این کار منابع دستگاه شما آزاد می شود. به این ترتیب مشکل اتصال ایرپادها به آیفون و اندروید قابل حل بود.

مشکل اتصال بلوتوث، دلیل عدم اتصال Airpods

آیا تا به حال سعی کرده اید ایرپادهای خود را به طور همزمان به چندین دستگاه متصل کنید؟ این کار درستی نیست. از آنجایی که AirPods ممکن است در فرآیند شناسایی دستگاه‌های متصل مشکل داشته باشد، بنابراین همیشه این مشکل را در نظر داشته باشید.

مشکل بعدی فاصله بین دستگاه و AirPods است. فاصله بین 5 تا 10 متر برای اتصال AirPods بهینه است. فاصله بیشتر از این باعث مشکل اتصال Airpod می شود.

برخی از تجهیزات نیز با ارسال یک سیگنال مختل فرآیند اتصال را مختل می کنند. برخی از این موارد عبارتند از: کابل های برق، اجاق های مایکروویو، چراغ های فلورسنت، دوربین های ویدئویی بی سیم و تلفن های بی سیم. دلیل مزاحم بودن این دستگاه ها همان فرکانس خروج ایرپاد از آنهاست. بنابراین سعی کنید از AirPod در مکانی دور از این دستگاه ها استفاده کنید.

بررسی تنظیمات صوتی AirPlay برای رفع مشکل اتصال AirPods به تلفن

AirPlay یک ویژگی در گوشی های اپل است. با استفاده از آن می توانید صدا را از دستگاه اپل خود به دستگاه دیگری مانند تلویزیون یا مک انتقال دهید.

در آخرین نسخه AirPlay، می‌توانید به طور همزمان از چندین دستگاه صوتی مانند AirPods و HomePod به موسیقی گوش دهید. برای بررسی تنظیمات AirPlay، باید موارد زیر را انجام دهید:

در iPhone، iPad یا iPod touch خود به Control Center بروید. سپس روی نماد AirPlay در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید.

در پنجره جدید روی گزینه AirPods ضربه بزنید. به این ترتیب می توانید از آن برای پخش موسیقی و فیلم استفاده کنید.

برای رفع مشکل وصل نشدن AirPods، حالت کم مصرف را خاموش کنید

یکی از دلایلی که AirPods به اندروید یا آیفون متصل نمی شود، فعال بودن حالت کم باتری است. فعال کردن این ویژگی برخی از ویژگی های دیگر را برای جلوگیری از مصرف باتری غیرفعال می کند. از جمله آنها اتصال بلوتوث است. بنابراین، تا زمانی که این ویژگی فعال است، نمی توانید به AirPods خود متصل شوید.

برای غیرفعال کردن آن، باید به تنظیمات دستگاه خود بروید. روی گزینه Battery ضربه بزنید. سپس با یک بار زدن گزینه Low Power Mode آن را خاموش کنید.

برای رفع مشکل اتصال ایرپادها، ایرپادها را شارژ کنید

اتصال AirPods از طریق بلوتوث انرژی زیادی مصرف می کند. به همین دلیل باید ایرپادها را در جعبه آنها قرار دهید و پس از مدت کوتاهی استفاده از آن ها را شارژ کنید. توجه داشته باشید که خود جعبه نیز باید شارژ شود.

اگر به ایرپاد نیاز فوری دارید، بدانید که معمولاً می‌توانید با یک چهارم شارژ، حدود یک ساعت از آنها استفاده کنید.

ایرپاد و جعبه اش تمیز نیست دلیل وصل نشدن ایرپاد

گاهی اوقات بعد از شارژ شدن AirPods را از جعبه خارج می کنید. اما هنوز نمی توانید به هیچ دستگاهی متصل شوید. در این مدت، فرآیند بارگذاری معمولاً با شکست مواجه می شود. ممکن است چیزی این روند را مختل کرده باشد. ذرات گرد و غبار ممکن است به صفحه شارژ و کیس AirPods چسبیده باشند.

آن را با یک پارچه میکروفیبر تمیز کنید.

همچنین می توانید با استفاده از برس های کوچک داخل کیس شارژ را تمیز کنید. به این ترتیب مشکل اتصال AirPods قابل حل است.

علاوه بر این، می توانید درگاه شارژ جعبه و همچنین نوک کابل شارژ را نیز تمیز کنید. به این ترتیب از مشکل گرد و غبار کاملا رهایی خواهید یافت.

به یاد داشته باشید که AirPods و بدنه آن نباید مستقیماً با آب یا هر مایع دیگری در تماس باشند.

AirPods را به آخرین نسخه سیستم عامل به روز کنید تا مشکل اتصال AirPods را برطرف کنید

اپل دستگاه های خود را اغلب به روز می کند. با انجام این کار، مشکلات نسخه های مختلف را برطرف می کند. نکته مهم این است که آخرین نسخه AirPods با آخرین نسخه سیستم عامل دستگاه شما سازگار است.

بنابراین مطمئن شوید که AirPods خود را به آخرین نسخه به روز کنید. برای این کار AirPods را داخل کیس قرار دهید. سپس آن را به دستگاه اپل خود منتقل کنید. به این ترتیب به روز رسانی به صورت خودکار انجام می شود.

برای به روز رسانی آیفون یا آیپد خود، باید مراحل زیر را نیز دنبال کنید:

ابتدا دستگاه خود را شارژ کنید. سپس از طریق وای فای به اینترنت متصل شوید به تنظیمات دستگاه بروید. بر روی گزینه General کلیک کنید. گزینه Software Update را انتخاب کنید.

سپس گزینه دانلود و نصب را انتخاب کنید. قبل از راه اندازی مجدد دستگاه، از شما خواسته می شود که رمز عبور دستگاه خود را وارد کنید. به این ترتیب کار به روز رسانی دستگاه خود را به پایان رسانده اید.

راه اندازی و جفت مجدد ایرپادها برای رفع عدم اتصال ایرپادها به اندروید و…

به روز رسانی AirPods شما ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در تنظیمات آنها شود. از آنجایی که به‌روزرسانی‌ها همیشه برای کار با تنظیمات پیش‌فرض دستگاه طراحی می‌شوند، بازنشانی آن گزینه خوبی برای رفع آن است.

برای رفع مشکلات تنظیمات ناشی از به‌روزرسانی Airpod، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

به تنظیمات دستگاه خود بروید. سپس بر روی گزینه بلوتوث ضربه بزنید. سپس نماد (i) را در کنار نام AirPods خود پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Forget this device کلیک کرده و آن را تایید کنید.

اکنون AirPods را در جعبه خود قرار دهید. در را ببند. 30 ثانیه صبر کنید و دوباره در قاب را باز کنید. سپس دکمه تنظیم پشت قاب را فشار داده و نگه دارید تا LED داخل آن سفید شود.

دوباره درب را ببندید تا مراحل نصب کامل شود. پس از چند ثانیه، دوباره آن را باز کنید تا فرآیند جفت شدن آغاز شود.

به صفحه اصلی دستگاه خود بروید. AirPods را با قاب دستگاه نزدیک کنید. منتظر بمانید تا انیمیشن بوت در صفحه دستگاه ظاهر شود.

سپس بر روی گزینه Connect ضربه بزنید. بنابراین، تنها در چند مرحله ساده، کار راه اندازی کامل می شود.

تنظیمات شبکه اینترنت را بازنشانی کنید

با ایجاد اختلال در شبکه اینترنت، تنظیمات شبکه اینترنت دستگاه شما نیز ممکن است مختل شود. در این مواقع باید فایل پیکربندی شبکه را دوباره بسازید.

تنظیمات شبکه تا حدی دستی هستند تا اطمینان حاصل شود که بلوتوث به درستی فعال است. برای انجام این تنظیمات باید مراحل زیر را دنبال کنید:

به تب General در بخش تنظیمات دستگاه خود بروید. گزینه Reset network settings را انتخاب کنید. بازیابی تنظیمات شبکه همه رمزهای عبور ذخیره شده Wi-Fi را پاک می کند. بنابراین ابتدا مطمئن شوید که رمز عبور وای فای خود را می دانید.

در مرحله بعد رمز دستگاه خود را وارد کنید. در نهایت آن را تایید کنید تا کار نهایی شود.

تنظیمات شبکه دستگاه شما اکنون بازنشانی شده است. باید AirPods خود را دوباره به آن وصل کنید. در روش هشتم این مقاله می توانید آموزش اتصال مجدد AirPods به دستگاه را بررسی کنید.

اتصال نشدن یکی از AirPods را برطرف کنید

گاهی اوقات فقط یکی از AirPods کار می کند. زمانی که یکی از ایرپادها کار نمی کند، اندروید و… اولین کاری که باید انجام دهید این است که هر دو ایرپاد را داخل کیس قرار دهید تا از شارژ شدن هر دو مطمئن شوید. پس از چند دقیقه، Airpods را دوباره به دستگاه وصل کنید. . اگر مشکل حل نشد، AirPods خود را تمیز کنید. در روش ششم این مقاله به تفصیل در این مورد صحبت کردیم.

اگر مشکل دوباره حل نشد، AirPods را از دستگاه جدا کنید. سپس دوباره وارد دستگاه شوید. احتمالا مشکل حل خواهد شد.

راه حل دیگر این است که تنظیمات AirPods خود را بررسی کرده و آنها را بازیابی کنید. این چند راه حل قطعا مشکل وصل نشدن یکی از ایرپادها را حل می کند. نحوه تأیید این موارد نیز در سند فوق به تفصیل ذکر شده است.

بررسی اتصال AirPods به Mac

اگر از نسل دوم AirPods استفاده می کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که نسخه مک شما MacOS 10.14.4 یا بالاتر است. اگر از نسل اول AirPods استفاده می کنید، باید از macOS Sierra یا جدیدتر استفاده کنید.

اگر دو نکته بالا را دنبال می کنید و ایرپادها همچنان به مک متصل نمی شوند، باید مراحل زیر را دنبال کنید تا مشکل اتصال ایرپادها را برطرف کنید.

به تنظیمات سیستم دستگاه خود بروید. روی گزینه بلوتوث ضربه بزنید. اگر AirPods شما به‌عنوان دستگاه‌های متصل فهرست شده بودند، اما متصل نبودند، آن‌ها را از فهرست حذف کنید.

AirPods خود را دوباره به لیست دستگاه های متصل به بلوتوث اضافه کنید. برای این کار ابتدا AirPods را در قاب خود قرار دهید. آن را نزدیک مک قرار دهید. سپس AirPods خود را در صفحه بلوتوث انتخاب کنید و روی گزینه اتصال ضربه بزنید.

AirPods خود را دوباره بررسی کنید. اگر مشکل اتصال حل نشد، باید آن را دوباره راه اندازی کنید.

مشکل عدم اتصال AirPods به اندروید

برای رفع مشکل اتصال ایرپادها به اندروید، ابتدا باید ایرپادها را در کیس خود قرار دهید. سپس دکمه سفید پشت قاب AirPods را فشار دهید. LED روی قاب نور سفید تولید می کند. در این مرحله، ایرپادها آماده جفت شدن با گوشی اندرویدی شما هستند.

در قسمت تنظیمات گوشی خود وارد قسمت بلوتوث شوید. سپس وارد بخش دستگاه های متصل به بلوتوث شوید. بلوتوث را روشن کنید و دستگاه های موجود را جستجو کنید.

AirPods شما نیز باید در لیست دستگاه های موجود ظاهر شود. اگر نام AirPods خود را می بینید، روی آن ضربه بزنید. به این ترتیب AirPods شما به گوشی اندروید متصل می شود.

گاهی اوقات ممکن است AirPods در لیست دستگاه های قابل اتصال بلوتوث شما ظاهر نشود. در این موارد ابتدا بررسی کنید که آیا AirPods به دستگاه دیگری متصل است یا خیر. اگر متصل است، آن را جدا کنید.

نکته بعدی این است که مطمئن شوید AirPods و کیس به اندازه کافی شارژ شده اند. راه حل دیگر این است که گوشی را خاموش و دوباره روشن کنید. همچنین مطمئن شوید که گوشی و ایرپادها به هم نزدیک هستند.

در پایان امیدواریم با رعایت نکات بالا مشکل اتصال ایرپادها به اندروید و آیفون شما برطرف شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در این مقاله 11 راه برای رفع مشکل اتصال ایرپادها به تلفن و رایانه را بررسی کردیم. آیا تا به حال با مشکل عدم اتصال AirPods به گوشی و کامپیوتر مواجه شده اید؟ از چه روشی برای رفع مشکلات Airpod استفاده می کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

مدیریت Airpods در مقایسه با سایر ابزارهایی که ممکن است داشته باشید ساده است. اما فقط تا زمانی که AirPods شما خوب کار کند! هنگامی که AirPods شما مشکل دارد، ممکن است فکر کنید که فشار دادن دکمه روی جعبه شارژ نمی تواند کاری برای شما انجام دهد. اما واقعا اینطور نیست! این دکمه می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. به این ترتیب، دیگر نیازی به تغییر AirPods یا جستجوی راه حل های دشوار ندارید. در اینجا ما بررسی می کنیم که چگونه AirPods را به تلفن و کامپیوتر متصل نمی کنیم، AirPods کار نمی کند و موارد دیگر را برطرف می کنیم.

یکی از ایرپادها کار نمی کند

ایرپاد بهتر از هیچ است، اما کافی نیست! البته، یکی از رایج ترین سوالات بسیاری از مردم این است که “چرا فقط یکی از AirPods من کار می کند؟” خوب، باید بدانید که دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد. از مشکلات تعادل صدا گرفته تا خرابی های سخت افزاری پیچیده.

فرقی نمی کند هر دو ایرپاد شما خراب شده باشند یا فقط یکی از آنها کار نمی کند. در هر صورت، اولین کاری که باید انجام دهید این است که هر دو را در جعبه شارژ قرار دهید و از شارژ شدن آنها مطمئن شوید. چند دقیقه صبر کنید، سپس AirPods را دوباره با رایانه iPhone یا Mac خود جفت کنید.

با این برنامه ساده، با گوش دادن به آن به مدت 5 دقیقه در روز، در 80 روز به هر زبانی مانند بلبل صحبت کنید! بهترین روش روز ضمن تقویت حافظه آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

راهنمای کامل: چگونه از اپل واچ استفاده کنیم؟

اگر این راه حل به شما کمک نکرد، نگران نباشید، حداقل 4 راه حل دیگر وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

AirPods خود را با دقت و به آرامی تمیز کنید

درست مانند لباس‌هایی که می‌پوشید، ایرپادها برای عملکرد صحیح نیاز به تمیز کردن منظم دارند. اما به یاد داشته باشید که مراقب مایعاتی که برای تمیز کردن آنها استفاده می کنید باشید. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که ایرپادهای نسل 1 و 2 و کیف شارژ شما ضد آب نیستند. به گفته اپل، AirPods Pro تا حدی در برابر آب مقاوم هستند، اما AirPods کاملا ضد آب نیستند. بنابراین مراقب باشید هنگام تمیز کردن ایرپادهای خود به آنها آسیب نرسانید.

در ادامه به بررسی نکات اساسی و مهمی می پردازیم که هنگام تمیز کردن ایرپاد ناکارآمد باید به آن توجه داشته باشید:

اگر لکه هایی روی ایرپاد شما وجود دارد که باید پاک شوند، از یک پارچه کمی مرطوب برای تمیز کردن ایرپادها استفاده کنید.

اگر به سادگی نیاز دارید گرد و غبار ایرپادهای خود را پاک کنید، اپل توصیه می کند از یک پارچه نرم، خشک و بدون پرز استفاده کنید.

قبل از اینکه ایرپادها را دوباره در جعبه شارژ قرار دهید، مطمئن شوید که کاملا خشک شده اند.

برای تمیز کردن میکروفون ها و بلندگوها از یک سواب پنبه ای خشک استفاده کنید.

هنگام تمیز کردن AirPods یا AirPods Pro، از اشیاء تیز استفاده نکنید.

نکات مهم برای تمیز کردن ایرپاد پرو:

می توانید نوک AirPods را از روی آن جدا کرده و در صورت لزوم با آب بشویید.

پس از شستن این قسمت، آن را با یک پارچه خشک و بدون پرز پاک کنید.

صبر کنید تا نوک Airpod کاملا خشک شود و سپس آن را دوباره وصل کنید.

کیس شارژ را تمیز کنید:

از یک پارچه خشک یا کمی مرطوب برای پاک کردن کثیفی از کیس شارژ استفاده کنید.

اگر تمیز کردن داخل کیف شارژ با پارچه برایتان سخت است، می توانید از یک مسواک تمیز و نرم برای این کار استفاده کنید.

از قرار دادن اشیاء مختلف در داخل درگاه کیس شارژ خودداری کنید.

اگر می‌خواهید AirPods و کیس شارژ خود را که در زمان شیوع ویروس کرونا بسیار مهم است، ضدعفونی کنید، اپل توصیه می‌کند از دستمال مرطوب ایزوپروپیل الکل 70 درصد یا دستمال ضدعفونی‌کننده کلروکس استفاده کنید. همچنین، اگر Airpod شما کار نمی کند، عمر باتری آن را بررسی کنید.

تعادل استریو را تنظیم کنید

یکی از دلایل رایج دیگری که ممکن است باعث شود AirPods شما کار نکند، مشکل عدم تعادل استریو است. همه دستگاه‌های اپل به شما اجازه می‌دهند تا صدا را به سمت چپ یا راست AirPods تغییر دهید، مگر اینکه این گزینه را خاموش کنید. بنابراین اگر یکی از AirPods شما کار نمی کند، ممکن است به طور تصادفی نوار لغزنده صدا را به سمت چپ منتقل کرده باشید. خوشبختانه رفع این مشکل بسیار ساده است.

نحوه فیکس کردن stereo balance در گوشی آیفون:

1- به Settings سپس Accessibility بروید.

2- به پایین اسکرول کنید و به Audition و از آنجا به Audio/Visual بروید و اسلایدر این قسمت را بررسی کنید. این نوار باید بین L و R باشد.

3- در صورت لزوم نوار لغزنده را تنظیم کنید.

4. در نهایت، Mono Audio را روی Off قرار دهید تا مطمئن شوید که هر دو ایرپاد صدای یکسانی را پخش می کنند.

نحوه فیکس کردن stereo balance در کامپیوتر مک:

1- به Settings سپس Sound بروید.

2- AirPods خود را در منوی Output انتخاب کنید.

3- مطمئن شوید مکان نما در وسط بین L و R باشد.

4- به System Preferences سپس Accessibility رفته و گزینه Mono Audio را غیرفعال کنید.

AirPods خود را لغو و دوباره جفت کنید

یکی دیگر از مواردی که باید در زمانی که ایرپاد شما کار نمی کند امتحان کنید این است که ایرپاد خود را لغو جفت کنید و دوباره جفت کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1- در آیفون خود، به تنظیمات و سپس بلوتوث بروید و نماد «i» را در کنار AirPods خود باز کنید. سپس بر روی گزینه Forget This Device ضربه بزنید.

2- در کامپیوتر مک به System Preferences و از آنجا به بلوتوث بروید. روی گزینه x در کنار AirPods خود کلیک کنید و روی Forget Device ضربه بزنید.

3- سپس هر دو ایرپاد را داخل محفظه شارژ قرار داده، آن را ببندید و حدود 30 ثانیه صبر کنید.

4- حالا دکمه setup را فشار داده و نگه دارید تا چراغ چشمک زن آن سفید شود.

5- AirPods خود را نزدیک گوشی یا کامپیوتر خود نگه دارید. قاب را باز کنید و AirPods را دوباره با دستگاه جفت کنید.

AirPods را به تنظیمات پیش فرض بازنشانی کنید

اگر هیچ یک از این راه حل ها مشکل کار نکردن یکی از ایرپادها را حل نکرد، باید به سراغ آخرین راه حل یعنی ریست کردن ایرپادها بروید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1- AirPods را داخل جعبه شارژ قرار دهید.

2- دکمه پیکربندی را فشار داده و نگه دارید تا نور آن چشمک بزند و سپس سفید شود.

3- AirPods را دوباره با دستگاه خود جفت کنید.

11 مورد از بهترین برنامه های ضروری آیفون

چرا AirPods من به رایانه Mac من متصل نمی شود؟

گاهی اوقات پیش می‌آید که هر چقدر هم که برای جفت کردن AirPods با رایانه خود تلاش می‌کنید، این اتفاق نمی‌افتد، اگرچه AirPods شما با سایر دستگاه‌ها به خوبی کار می‌کند. اگر AirPods شما به رایانه Mac شما متصل نیست، یا مشکل بلوتوث است یا نسخه قدیمی مک شما با AirPods سازگار نیست. خبر خوب این است که شما قطعا می توانید حداقل دو مشکل در این زمینه یعنی مشکل بلوتوث و ناسازگاری سیستم را برطرف کنید. در ادامه روش های انجام این کار را با هم بررسی خواهیم کرد.

AirPods را به عنوان دستگاه خروجی تنظیم کنید

باید تنظیمات خروجی را بررسی کنید تا مطمئن شوید جفت شدن بلوتوث به درستی کار می کند. برای انجام این کار، وقتی AirPods شما متصل است، به System Preferences، سپس Sounds و سپس Output بروید. در این بخش، مطمئن شوید که AirPods یا AirPods Pro به عنوان دستگاه های خروجی تنظیم شده اند.

اگر اتصال AirPods قطع است، اتصال بلوتوث را عیب یابی کنید

این ممکن است دلیل قطع اتصال AirPods از مک بوک بلوتوث باشد. مدل های قدیمی کامپیوترهای مک دارای تراشه های بلوتوث هستند که آزاردهنده هستند. در این صورت می توانید با روشن و خاموش کردن بلوتوث مشکل را برطرف کنید. اما اگر بدشانس هستید و مشکل همچنان ادامه دارد، باید اجرای بلوتوث را در پس‌زمینه متوقف کنید.

برای این کار sudo pkill blued را در Terminal تایپ کنید. سپس Enter را فشار دهید، رمز عبور مدیر را وارد کنید و دوباره Enter را فشار دهید. پس از آن، AirPods خود را دوباره به رایانه متصل کنید و بررسی کنید که آیا کار می کند یا خیر.

سازگاری نسخه Mac OS را بررسی کنید

AirPods و AirPods Pro الزامات خاصی دارند که برای اتصال آنها به رایانه Mac باید رعایت شوند. ایرپادهای نسل اول به macOS Sierra یا جدیدتر، ایرپادهای نسل دوم به macOS 10.14.4 Mojave یا جدیدتر نیاز دارند، و AirPods Pro به macOS 10.15.1 Catalina نیاز دارد تا به درستی کار کند. بنابراین، اگر مشکلی در اتصال AirPods به رایانه Mac وجود دارد، باید حتماً سازگاری نسخه Mac با AirPods را بررسی کنید.

برای بررسی سازگاری نسخه مک با AirPods مراحل زیر را دنبال کنید:

1- روی نماد Apple در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

2- گزینه About this Mac و سپس Presentation را انتخاب کنید.

3- برای بررسی نسخه سیستم مک خود و اینکه آیا آپدیت جدیدی وجود دارد یا خیر، به قسمت Software Update بروید.

AirPods را با مک لغو جفت کنید

شاید این امر بدیهی به نظر برسد، اما باید گفت که قطع و وصل مجدد اتصال بلوتوث در بسیاری از موارد می تواند مشکل را حل کند. اگر AirPods شما نمی تواند به Mac متصل شود، روی نماد بلوتوث در نوار منو کلیک کنید، AirPods خود را انتخاب کنید، سپس برای قطع و وصل مجدد بلوتوث روی Connect/Disconnect کلیک کنید. اگر با این کار مشکل حل نشد، روی «فراموش کردن» کلیک کنید تا ایرپادها جفت شوند و سپس دوباره آنها را با رایانه جفت کنید:

1- System Preferences را باز کرده و به بلوتوث بروید. سپس روی نماد x در کنار AirPods خود کلیک کنید و Forget Device را انتخاب کنید.

2- هر دو ایرپاد را داخل محفظه شارژ قرار دهید، آن را ببندید و حدود 30 ثانیه صبر کنید.

3- دکمه setup را فشار داده و نگه دارید تا سفید شود.

4- AirPods را به کامپیوتر مک نزدیک کنید، آن را باز کرده و دوباره با کامپیوتر خود جفت کنید.

با استفاده از ToothFairy یک اتصال بلوتوث جدید راه اندازی کنید

اگر روش های قبلی جواب نداد، می توانید اتصال بلوتوث را به طور کامل تغییر دهید. منظور ما از “تغییر” این است که با نماد بلوتوث در نوار منو کاری انجام نمی دهید یا روی آن کلیک نمی کنید. اگر دلیل اتصال ایرپادهای شما بلوتوث است، این روش مشکل شما را حل می کند.

برای جفت کردن AirPods با Mac به روشی جدید، باید با استفاده از برنامه ToothFairy یک اتصال جدید راه اندازی کنید. این برنامه گزینه ای را در نوار منوی شما قرار می دهد که می توانید از آن برای جفت کردن AirPods یا سایر دستگاه های بلوتوث خود با رایانه Mac خود استفاده کنید.

علاوه بر رفع مشکل بلوتوث، نرم افزار ToothFairy بسیار مفید است. با استفاده از این برنامه و تنها با یک کلیک می توانید تمام مراحلی را که قبلا دنبال می کردید طی کنید. به سادگی این نرم افزار را دانلود و نصب کنید. سپس روی نماد آن کلیک کنید تا AirPods های قبلا جفت شده به طور خودکار به مک متصل شوند.

اگر دوست ندارید از نوار منو استفاده کنید، ToothFairy میانبرهای صفحه کلید را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای جفت کردن AirPods خود با رایانه Mac خود استفاده کنید. بنابراین می توان گفت که این اپلیکیشن به طور کلی یک جایگزین عالی برای اتصال بلوتوث است. مهم نیست که AirPods شما به طور پیش فرض به درستی متصل می شود یا خیر. به هر حال می توانید از این برنامه به خوبی استفاده کنید.

یک نکته اضافی: صدا را با برنامه Boom 3D بهینه کنید

امیدواریم مشکل کار نکردن AirPods شما با روش های ذکر شده در این مقاله حل شده باشد. راه‌حل‌هایی که ما ارائه کردیم، تمام شرایط کار نکردن Airpod را پوشش می‌دهد. مگر اینکه AirPods شما آسیب فیزیکی داشته باشد. در این صورت، متأسفانه باید ایرپادهای جدید بخرید یا آنها را تعمیر کنید.

اگر مشکل کار نکردن یا وصل نشدن یکی از ایرپادها را حل کرده اید، اما همچنان کیفیت صدای خوبی ندارید، می توانید از یک برنامه بهینه سازی صدا فوق العاده به نام Boom 3D استفاده کنید. این برنامه می تواند صدای خروجی را با توجه به نیاز شما تنظیم کند. به این ترتیب، اگر رایانه شما نمی تواند صدا را تقویت کند، Boom 3D این کار را برای شما انجام می دهد.

Boom 3D دارای تنظیمات پیش‌فرض است که می‌توانید آن‌ها را متناسب با کار خود تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر می خواهید به موسیقی راک گوش دهید یا یک جلسه صوتی با همکاران خود داشته باشید، می توانید تنظیمات برنامه را به دلخواه تغییر دهید. بهترین چیز در مورد این برنامه قابلیت صدای فراگیر سه بعدی آن است که باعث می شود با صدای بلندگوی قدرتمند احساس کنید که در یک سینما هستید. علاوه بر این، Boom 3D به شما کمک می کند تا صدا را در همه برنامه ها تنظیم کنید و به شما امکان می دهد صدای شخصی سازی شده ای را که می خواهید بشنوید.

نتیجه

چه یکی از ایرپادهای شما خراب باشد یا مشکل اتصال بلوتوث داشته باشید، اجازه ندهید این مشکلات روال کاری شما را مختل کنند. با استفاده از نکات ساده ذکر شده در این مقاله، قطعا می توانید مشکل را شناسایی و برطرف کنید.

اسرار آیفون (37 ترفند جالب که همه نمی دانند)

همچنین به یاد داشته باشید که ایرپادهای خود را همیشه سالم و تمیز نگه دارید، نسخه مک خود را از نظر سازگاری با ایرپاد بررسی کنید و اگر مشکل ادامه داشت ایرپادها را بازنشانی کنید. از برنامه ToothFairy استفاده کنید تا AirPods خود را آسانتر و سریعتر با رایانه جفت کنید و از نرم افزار Boom 3D برای افزایش صدا استفاده کنید.

امتیاز دهید

AirPods معمولاً به راحتی به اکثر دستگاه‌های دارای بلوتوث متصل می‌شوند، اما گاهی اوقات مشکلی پیش می‌آید و پس از کلی دردسر، ممکن است از خود بپرسید: “چرا AirPods وصل نمی‌شوند؟” بسیاری از این مشکلات را می توان به سرعت حل کرد. برخی از دلایل احتمالی شارژ کم باتری، مشکلات بلوتوث، مشکلات به روز رسانی نرم افزار، آسیب سخت افزاری، کثیفی روی AirPods یا کیس شارژ و غیره هستند.

اگر سوالی دارید، وقتی AirPods به iPhone، iPad یا دستگاه‌های دیگر متصل نمی‌شود، چه باید کرد؟ اگر مطمئن نیستید که چه چیزی باعث این مشکل شده است، راه حل های زیر را امتحان کنید تا مشکل را حل کنید.

چرا ایرپادها وصل نمی شوند؟

به طور کلی چندین دلیل اصلی برای عدم اتصال AirPods وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

باتری ایرپاد شارژ نمی شود

مشکل اتصال بلوتوث

ایرپاد تمیز نبود

باتری ایرپاد شارژ نمی شود

اگر شارژ ایرپادهای شما کم است، ممکن است در جفت شدن با دستگاه های دیگر اختلال ایجاد کند. بهترین راه برای اطمینان از اینکه AirPods شما به درستی شارژ می شود این است که آنها را در جعبه شارژ خود قرار دهید، سپس کیف شارژ را با کابل لایتنینگ مناسب به پورت USB یا شارژر دیواری متصل کنید.

هنگامی که AirPods را در جعبه شارژ قرار می دهید، نمای کلی از سطح باتری و شارژ دستگاه را مشاهده خواهید کرد. اگر چراغ سبز شد، کاملا شارژ می شود. اگر نور نارنجی باشد، چرخه شارژ کامل نیست. اگر محفظه خالی نیز نور نارنجی نشان دهد، به این معنی است که کیس باید شارژ شود.

مشکل اتصال بلوتوث

اگر ایرپاد شارژ می شود اما باز هم به گوشی یا تبلت وصل نمی شود و مدام این سوال را در ذهن خود تکرار می کنید که چرا ایرپاد وصل نمی شود؟ باید بدانید که AirPods به راحتی به دستگاه های اپل و همچنین دستگاه های دیگر متصل می شود. با این حال، برای اتصال به سیگنال بلوتوث قوی نیاز دارند. مشکلات اتصال بلوتوث یکی از رایج ترین دلایل عدم جفت شدن AirPods با دستگاه های دیگر است.

خوشبختانه، دسترسی به تنظیمات بلوتوث در اکثر گوشی ها و تبلت ها آسان است. به عنوان مثال، در iPhone یا iPad خود، به سادگی به Settings > Bluetooth بروید. برای اطمینان از اینکه بلوتوث دستگاه شما به درستی کار می کند، دستگاهی غیر از AirPods خود را با چندین دستگاه جفت کنید. اگر نمی توانید به سخت افزارهای دارای بلوتوث متصل شوید، احتمالاً مشکل از دستگاه شماست و نه AirPods.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از AirPods

AirPods تمیز نیستند

بد نیست هر از چند گاهی ایرپاد و کیس شارژ آن را تمیز کنید. گاهی اوقات دلیل عدم اتصال شما به دستگاه های دیگر به همین سادگی است. کثیفی اگر سعی کرده اید ایرپادهای خود را با دستگاه های دیگر جفت کنید، اما نور چشمک زن را روی کیس خود نمی بینید، ممکن است به این دلیل باشد که ایرپادها با اتصالات الکتریکی پایین تماس خوبی ندارند. کیس شارژ (یعنی نقاط شارژ داخل کیس). دلیل آن وجود زباله یا گرد و غبار و کثیفی است.

می توانید با تمیز کردن AirPods و جعبه شارژ این مشکل را برطرف کنید. آنها را با یک پارچه کمی مرطوب و بدون پرز تمیز کنید. داخل کیس شارژ AirPods را می توان با استفاده از برس های کوچک از هر نوع آلودگی پاک کرد. همچنین می توانید پورت و نوک کابل شارژ را تمیز کنید. البته باید مراقب باشید که چون قطعات الکترونیکی هستند، آب به آنها نرسد.

آپدیت ایرپاد

به‌روزرسانی ایرپادها و دستگاهی که می‌خواهید به آن متصل شوید، ساده‌ترین و بهترین پاسخ به این سؤال است که «چرا ایرپادها وصل نمی‌شوند؟» » اگر نمی توانید AirPods خود را با دستگاه مورد نظر با استفاده از روش های بالا جفت کنید، ممکن است مشکل در تنظیمات دستگاهی باشد که می خواهید به آن متصل شوید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید دستگاه شما آخرین سیستم عامل را اجرا می کند.

نرم افزار مورد نیاز برای جفت کردن AirPods با سایر دستگاه های اپل عبارتند از:

تلفن همراه iPhone، iPad و iPad Touch: iOS 10.2 یا بالاتر

اپل واچ: watchOS 3 یا جدیدتر

مک: macOS Sierra یا جدیدتر

اغلب این مشکل با به روز رسانی به طور کامل برطرف می شود و اگر نه، باید راه حل های دیگری را انتخاب کنید.

تنظیمات صدا پخش

قابلیت AirPlay یکی از جدیدترین قابلیت های صوتی در گوشی های اپل است. با کمک این ویژگی منحصر به فرد، می توانید صدای گوشی را به تلویزیون یا مک پخش کنید. در نسخه جدید آن، امکان پخش همزمان فایل های صوتی در چندین دستگاه مانند AirPods و HomePod نیز وجود دارد. اگر AirPods شما متصل نیست، باید تنظیمات AirPlay خود را بررسی کنید. برای این شغل:

در iPhone، iPad یا iPad لمسی خود به Control Center بروید.

در بالای صفحه، ویژگی AirPlay با یک نماد ظاهر می شود، روی آن ضربه بزنید.

پنجره جدیدی باز می شود که در آن باید بر روی گزینه AirPods ضربه بزنید و با انجام این مراحل می توانید از این قابلیت برای پخش موزیک و فیلم و رفع مشکل AirPods خود استفاده کنید.

حالت کم مصرف را خاموش کنید

اخیرا گزینه ای به نام حالت کم باتری برای گوشی های اندروید و آیفون اضافه شده است. فعال کردن این ویژگی از کاهش مصرف باتری برخی از عملکردهای دستگاه جلوگیری می کند، از جمله اتصال دستگاه های دیگر به تلفن از طریق بلوتوث.

با فعال بودن این ویژگی، دیگر نمی توانید به AirPods متصل شوید. برای غیرفعال کردن آن ابتدا باید به تنظیمات گوشی خود بروید. گزینه Battery را انتخاب کنید و در نهایت با یک بار زدن گزینه Low Power Mode این قابلیت را خاموش کنید.

تعمیر ایرپاد

گاهی اوقات به روز رسانی ایرپادها می تواند دلیل به هم ریختن تنظیمات آنها و پاسخ به این سوال باشد: چرا ایرپادها وصل نمی شوند؟ از آنجایی که به‌روزرسانی‌ها بر اساس تنظیمات پیش‌فرض دستگاه هستند، جفت کردن مجدد AirPods با تلفن یا هر دستگاه دیگری مشکل را حل می‌کند.

این مراحل را دنبال کنید تا دوباره آنها را جفت کنید:

وارد بخش تنظیمات دستگاه خود شوید.

روی گزینه بلوتوث ضربه بزنید.

نماد (i) را در کنار نام AirPods خود پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

پس از آن بر روی گزینه Forget this device ضربه بزنید و این گزینه را تایید کنید.

اکنون باید AirPods خود را در جعبه شارژ قرار دهید و 30 ثانیه صبر کنید.

در مرحله بعد درب کیس را باز کرده و دکمه Setup را نگه دارید تا نشانگر LED سفید شود.

درپوش کیس را ببندید و اجازه دهید فرآیند ریست کامل شود. سپس قاب را باز کنید و AirPods را دوباره با دستگاه مورد نظر جفت کنید.

تنظیمات اینترنت را بررسی کنید

گاهی اوقات اختلال در شبکه اینترنت تنظیمات دستگاه شما را نیز مختل می کند. برای بررسی این مورد و تنظیم مجدد آن باید به قسمت تنظیمات تلفن و قسمت عمومی بروید. سپس روی Reset network settings ضربه بزنید تا آنها را بازنشانی کنید.

با این حال، به یاد داشته باشید که بازگرداندن تنظیمات شبکه رمز وای فای را پاک می کند، بنابراین اگر آن را در جایی یادداشت کرده اید یا مطمئن هستید رمز عبور را به خاطر می آورید، این کار را انجام دهید. در مرحله بعد رمز عبور را وارد کرده و آن را تایید کنید. تنظیمات شبکه دستگاه اکنون باید بازنشانی شود. AirPods خود را دوباره به تلفن یا دستگاه خود وصل کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

دستگاه و AirPods را ریستارت کنید

AirPods ممکن است در حالت جفت شدن گیر کرده باشد، جایی که چراغ وضعیت سفید چشمک نمی زند و دکمه روی جعبه شارژ پاسخ نمی دهد. اگر این اتفاق برای شما افتاد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که AirPods خود را ریست کنید. اگر AirPods Max دارید، دکمه کنترل صدا و Digital Crown را فشار داده و نگه دارید تا چراغ به رنگ نارنجی چشمک بزند. دستگاه خود را ریست کنید. اگر حتی پس از به‌روزرسانی مشکل همچنان ادامه داشت، می‌توانید دستگاه خود را برای رفع مشکلات همگام‌سازی AirPods بازنشانی کنید.

با این کار هیچ داده‌ای حذف نمی‌شود، اما دستگاه شما را به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه برمی‌گرداند، به این معنی که مواردی مانند رمزهای عبور ذخیره‌شده وای‌فای و طرح زمینه را از دست خواهید داد. این شدیدترین اقدامی است که باید انجام دهید، بنابراین قبل از اینکه به هارد ریست متوسل شوید، یک راه اندازی مجدد ساده دستگاه خود را انجام دهید تا ببینید آیا این کار کمکی می کند یا خیر.

بیشتر بخوانید: چگونه AirPods را ریست کنیم؟

آخرین کلمه

اگر می خواهید پاسخ این سوال را پیدا کنید که چرا AirPods وصل نمی شود؟ اگر تمام روش های ذکر شده را امتحان کرده اید و جواب نداده اید، بهتر است با تعمیرگاه های مجاز ارائه دهنده خدمات محصولات اپل تماس بگیرید. گاهی اوقات مشکل جدی تر از آن چیزی است که فکر می کنید و ممکن است دستگاه شما نیاز به تعمیرات جدی داشته باشد.

سوالات متداول

چرا AirPods من با Mac من جفت نمی شود؟

اگر AirPods شما به Mac شما متصل نمی شود، ممکن است مشکل سازگاری با macOS وجود داشته باشد. اگر از AirPods (نسل اول) استفاده می کنید، مطمئن شوید که مک شما از macOS Sierra یا نسخه های جدیدتر استفاده می کند.

چرا AirPods من با رایانه ویندوزی من جفت نمی شود؟

اگر در جفت کردن AirPods خود با رایانه ویندوزی خود مشکل دارید، مطمئن شوید که جعبه شارژ را در طول فرآیند جفت شدن باز بگذارید. اگر همچنان مشکل دارید، باید ببینید AirPods به دستگاه دیگری متصل است یا خیر.

آیا اپل ایرپاد برای گوشی های اندرویدی قابل استفاده است؟

بله، می توانید از Apple AirPods برای گوشی های اندرویدی استفاده کنید، اما باید به سازگاری نسخه بلوتوث توجه کنید.

چرا یکی از ایرپادها وصل نمی شود و کار نمی کند؟

همه موارد ذکر شده در این مقاله، از به روز نشدن نرم افزار تا مشکل باتری، دلیل آن هستند. گاهی ممکن است یکی از ایرپادها به طور کامل آسیب ببیند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا