چطور در دسترس نباشیم

غیرفعال کردن گوشی های اندروید و آیفون: احتمالاً تا به حال می خواستید از تماس های دریافتی بدون خاموش کردن تلفن همراه خود جلوگیری کنید، برای این منظور در قسمت نکات کد دستوری برای غیرفعال کردن دسترسی از اولین گوشی پرتابل و ایرانسل در اختیار شما قرار داده ایم. فراهم کردیم

محتوای پیشنهادی: تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ

كد خارج كردن گوشي از دسترس ايرانسل

ایرانسل و موبایل اول را از محدوده خارج کنید

💡 چگونه گوشی را از دسترس خارج کنیم؟ قبل از خواندن این راه حل ها بد نیست با روشی سازگار با انواع گوشی های همراه یعنی پیچیدن گوشی موبایل در فویل آلومینیومی آشنا شوید!

عدم امکان پاسخگویی به موبایل

قرار دادن تلفن همراه در فویل آلومینیومی و بسته بندی آن ممکن است آنتن دهی گوشی شما را مختل کند و مخاطبین شما نتوانند پیام مشترک مورد نظر را دریافت کنند.

✅ اما برای غیرفعال کردن حالت رایج دستگاه مورد نظر در گوشی های اندرویدی سه روش وجود دارد که عبارتند از:

📌 روش اول – فوروارد یا فوروارد تماس

برای این کار باید تماس های خود را به سیم کارتی که به هر دلیلی خاموش یا غیر قابل استفاده است فوروارد کنید.

به بخش تنظیمات موبایل خود بروید سپس از منوی موجود بر روی Call Forwarding کلیک کنید و شماره موبایل غیرفعال مورد نظر برای تغییر مسیر را وارد کنید.

📌 روش دوم – تغییر اپراتورهای شبکه تلفن همراه

برای این کار ابتدا منوی گوشی خود را باز کرده و به آدرس زیر بروید.

Settings > More settings > Network selection

سپس بر روی گزینه Manual ضربه بزنید. چند ثانیه صبر کنید تا گوشی شما به تمام اپراتورهای شبکه مانند ایرانسل، همراه اول و… متصل شود

پس از اتمام جستجو، روی یکی از اپراتورهایی که اپراتور سیم کارت شما نیست کلیک کنید. برای مثال اگر از سیم کارت ایرانسل استفاده می کنید، روی اپراتور همراه اول کلیک کنید.

برای اینکه گوشی موبایل خود را به حالت اولیه برگردانید، باید تمامی مراحل ذکر شده را تکرار کرده و سپس گزینه Automatic را انتخاب کنید.

📌 روش سوم – نصب نرم افزار غیرفعال کردن گوشی

در مرحله بعد، نحوه غیرفعال کردن گوشی با نصب چنین برنامه هایی، می توانید تماس های دریافتی را کنترل کنید و تماس گیرنده را وادار به شنیدن یکی از این پیام ها کنید:

شماره مشترک در شبکه موجود نیست

شماره مشترک غیرفعال است

شماره اشتباه است

نسخه خارجی این برنامه ها کاملا پولی است اما برنامه های ایرانی رایگان هم وجود دارد که می توانید از کافه بازار دانلود کنید.

حذف آیفون های خارج از محدوده

از شبکه خارج کردن iOS

هنگامی که تلفن همراه روشن است، سیم کارت خود را با سوزن از تلفن همراه خارج کنید. سپس به تنظیمات بروید و حالت هواپیما را فعال کنید.

حال اگر شخصی با خط تلفن همراه شما تماس بگیرد، به جای پیام «دستگاه مشترک مورد نظر خاموش است» پیام هایی مانند «مشترک مورد نظر در حال حاضر در دسترس نیست» دریافت می کند.

کد دستوری برای غیرفعال کردن موبایل اول و ایرانسل

کد دستوری برای غیرفعال کردن دسترسی تلفن همراه اول و ایرانسل به شرح زیر است:

کد *21*#021 را از چپ به راست شماره گیری کنید. با دریافت این کد می توانید تماس بگیرید و پیام ارسال کنید اما هیچکس نمی تواند با شما تماس بگیرد. برای ریست کردن تلفن همراه کد #21# را شماره گیری کنید.

در صورت وجود هرگونه مشکل یا سوال در مورد نحوه غیرفعال کردن گوشی های مختلف، از طریق قسمت نظرات با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اگر قصد دارید یک تعطیلات یا سفر هیجان انگیز داشته باشید، قطعاً می خواهید در طول سفر آرامش داشته باشید و از آن لذت ببرید تا برای ماه های آینده انرژی بیشتری برای انجام کارهای خود داشته باشید. پاسخ دادن به تماس های مکرر و غیر ضروری قطعا آرامش را از شما سلب می کند زیرا مجبورید به جای استراحت به تماس های غیرضروری پاسخ دهید. در این مقاله روش های کاربردی برای دور از دسترس قرار دادن گوشی را به شما آموزش می دهیم. اگر شما نیز به دنبال راه حلی برای یافتن پاسخ این سوال هستید که چگونه خط خود را غیرفعال کنیم، این مقاله را تا انتها بخوانید. ما به شما راه های مختلف برای حذف گوشی را می گوییم.

برای خرید گوشی به سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف مراجعه کنید.

حالت هواپیما؛ ساده ترین راه برای حذف گوشی!

ساده ترین راه برای خاموش کردن تلفن همراه گزینه Flight Mode یا Airplane Mode است. این همه تماس ها را مسدود می کند. برای فعال کردن حالت هواپیما باید به قسمت تنظیمات گوشی رفته و قسمت Airplane mode را فعال کنید. سپس آنتن گوشی ناپدید می شود و تصویری از یک هواپیمای کوچک سیاه رنگ در بالای صفحه ظاهر می شود. برای بازگشت به حالت اول باید تمامی مراحل را تکرار کرده و گزینه Airplane Mode را خاموش کنید.

برای دسترسی راحت تر، کافی است وارد مرکز کنترل گوشی خود شوید (از بالای صفحه به پایین بکشید) و روی نماد هواپیما کلیک کنید. در نظر داشته باشید که این آیکون در برندهای مختلف یکسان است و فرقی نمی کند گوشی آیفون یا اندروید داشته باشید یا سیم کارت شما اپراتور اول باشد یا ایرانسل. هنگامی که شخصی در این حالت با شما تماس می گیرد، عبارت “دستگاه مورد نظر خاموش است” را دریافت می کند و تلفن شما دیگر زنگ نمی خورد. توجه داشته باشید که با این کار دیگر قادر به استفاده از اینترنت و ارسال پیامک نخواهید بود.

از حالت DND استفاده کنید

MDN مخفف Do Not Disturb است. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد که در طول روز تمرکز بهتری روی کار خود داشته باشند یا در سفر از فضا و محیط لذت ببرند. مزیت این روش نسبت به حالت هواپیما این است که شما به اینترنت دسترسی خواهید داشت و می توانید تماس بگیرید و پیامک ارسال کنید. بنابراین اگر سوال شما این است که چگونه گوشی را خاموش کنیم اما از اینترنت استفاده کنیم، باید گفت که حالت DND دقیقاً برای شما مناسب است.

در واقع می توان حالت DND را مانند حالت سایلنت گوشی در نظر گرفت با این تفاوت که می توانید آن را شخصی سازی کنید. به عنوان مثال می توانید شماره همراهان خود را در فهرستی قرار دهید تا هنگام تماس تلفن شما زنگ بزند، اما سایر تماس ها بی صدا و نادیده گرفته شوند. با این قابلیت همچنین می توانید تعیین کنید که مثلاً اگر شخصی سه بار تماس بگیرد، بار سوم تماس زنگ بخورد و شما متوجه آن شوید. زیرا ممکن است تماس لازم باشد.

ویژگی DND نیاز به خرابی کد اول تلفن همراه را از بین می برد و می توانید به راحتی از آن در اندروید و IOS استفاده کنید. برای فعال سازی این قابلیت می توانید به راحتی از مرکز کنترل گوشی کمک بگیرید اما برای تنظیم این قابلیت باید به تنظیمات و گزینه Do Not Disturb مراجعه کنید. اکیداً به شما توصیه می کنیم که از این روش به جای کد برای غیرفعال کردن ایرانسل یا هر روش دیگری و سفارشی سازی MDN بر اساس نیاز خود استفاده کنید.

مسدود کردن شماره تماس

به راحتی می توانید شماره تلفن را در اندروید و iOS مسدود کنید. به عنوان مثال، تصور کنید در حال سفر هستید و می دانید که برخی افراد قرار است زیاد با شما تماس بگیرند. به راحتی می توانید شماره این افراد را در هنگام سفر در لیست سیاه قرار دهید. این کار باعث می شود تلفن شما زنگ نخورد و شخص مورد نظر نتواند با شما ارتباط برقرار کند. پس از پایان سفر، می توانید به راحتی این افراد را از لیست بلاک حذف کنید. با این روش دیگر نیازی به کد دستوری برای غیرفعال کردن دسترسی به تلفن همراه اول و ایرانسل نخواهید داشت.

برنامه های مفید برای غیرفعال کردن

برای غیرفعال کردن همراه اول به راحتی می توانید به جای کد از نرم افزار مسدود کننده استفاده کنید. این برنامه ها تماس های دریافتی را مسدود می کنند. این برنامه ها ویژگی هایی مانند کنترل تماس و مسدود کردن سیگنال تلفن همراه را در اختیار شما قرار می دهند. در ادامه شما را با لیستی از اپلیکیشن ها برای کاربران iOS و اندروید آشنا می کنم.

با برنامه لیست سیاه تماس بگیرید

این برنامه تماس ها و پیام های متنی را محدود می کند. لیست سیاه تماس دارای عملکردهای مختلفی از جمله پیام رسانی، لیست سیاه، مسدود کردن هرزنامه یا هرزنامه است. و شما را از تماس های مزاحم رها می کند.

برنامه Call Blacklist را برای اندروید دانلود کنید

برنامه Call Blocker

یکی از محبوب ترین برنامه ها مسدود کردن تماس های ناخواسته است. و به شما کمک می کند تماس های ناشناس را مسدود کنید. توابع ارائه شده توسط برنامه Call Blocker شامل لیست سفید، لیست سیاه، تشخیص کلاهبرداری تلفنی و توقف است. لیست سفید برای تماس های ضروری طراحی شده است، به لطف لیست سفید می توانید تماس های ضروری را در دسترس خود قرار دهید. استفاده از لیست سیاه را نیز می دانید، باید تماس های ناخواسته را به آن اضافه کنید.

دانلود مسدود کننده تماس برای اندروید

برنامه Sim Blocker برای مسدود کردن دو سیم کارت

این یکی از بهترین برنامه های مسدود کردن شماره تلفن همراه در نظر گرفته می شود. زیرا این قابلیت را به شما می دهد که دو سیم کارت را مسدود کنید. اگر گوشی با دو سیم کارت دارید، این برنامه برای شما مناسب است. برای هر سیم کارت باید آن را جداگانه تنظیم کنید. یکی از ویژگی های خوب این برنامه زمان بندی زمان تماس است. به این ترتیب می توانید تماس ها را فقط به زمان های خاصی محدود کنید. به سادگی شماره مورد نظر را به لیست اضافه کنید. و هر زمان که آن را تشخیص دادید می توانید اعداد را از لیست سیاه به لیست سفید منتقل کنید. و شماره تماس لیست ها را ویرایش و تغییر دهید.

برنامه Sim Blocker را برای اندروید دانلود کنید

برنامه ساده مسدود کردن تماس

Simple Call Blocker شما را از تماس های ناخواسته نجات می دهد. ویژگی هایی که این برنامه به شما ارائه می دهد این است که می توانید تعداد را محدود و مسدود کنید. یا مجموعه ای از اعداد را انتخاب کرده و به عنوان تلفن های مجاز به لیست اضافه کنید.

اپلیکیشن Simple Blocker را برای iOS دانلود کنید

سوالات متداول

کد قفل گوشی چیست؟ شما به هیچ کد یا چیز دیگری نیاز ندارید و می توانید به راحتی از حالت هواپیما یا DND استفاده کنید.

چگونه یک شماره را در لیست سیاه قرار دهیم؟ می توانید این کار را با برنامه های مفیدی مانند Call Blocker انجام دهید. بدون برنامه این کار فقط از طریق تنظیمات خود گوشی امکان پذیر است.
آیا قابلیت مسدودسازی تماس فقط برای گوشی های اندرویدی است؟ خیر، تلفن‌های iOS می‌توانند از برنامه‌ها برای مسدود کردن شماره‌ها نیز استفاده کنند.

برنامه غیرفعال سازی خط همراه اول چیست؟ برای این کار نیازی به اپلیکیشن ندارید و می توانید از حالت هواپیما، حالت DND یا شماره های بلوک استفاده کنید.

بررسی Huawei P60 Pro با تست بازی و کیفیت دوربین

بررسی هواوی p60 pro

امروزه ممکن است به دلایل زیادی نخواهید به تلفن خود پاسخ دهید، یکی از روش ها دور از دسترس قرار دادن تلفن است. ممکن است چنین سوالی در ذهن شما باشد، بیایید گوشی خود را از دسترس خود خارج کنیم! اما چطوری
نگران نباشید، تیم محتوای سامانه همیاب24 قصد دارد ساده ترین روش ها و ترفندهای خاموش کردن گوشی را به شما آموزش دهد. پس با ما همراه باشید

8 نکته برای اینکه گوشی خود را از دسترس خارج کنید

برای باز کردن قفل گوشی می توانید از 9 روش زیر استفاده کنید.

نکته اول: حالت هواپیما/پرواز

ساده ترین راه برای غیرقابل دسترس کردن تلفن همراه، قرار دادن آن در حالت هواپیما است.
با این کار پیامی برای تماس گیرنده ارسال می شود که شما غیرقابل دسترسی هستید و آنها فکر می کنند ممکن است به دلیل یک خطای شبکه یا موارد دیگر باشد. یک نقص فنی دیگر در دستگاه وجود دارد.

برای انجام این ترفند به نوار تنظیمات سریع گوشی موبایل خود نگاه کنید. شما گزینه هواپیما یا حالت پرواز را پیدا خواهید کرد.
همچنین می توانید با نگه داشتن دکمه پاور گوشی برای حدود 2 ثانیه حالت Vapima را بالا بیاورید. آن را فعال کنید و کارتان تمام شد. این یکی از بهترین ترفندها برای غیرقابل دسترس کردن گوشی شماست.

نکته دوم: تماس ها را فوروارد کنید

یکی دیگر از ترفندها برای در دسترس نبودن تلفن شما، فوروارد کردن تماس به شماره ای است که منقضی شده است.

برای این کار تنها به یک شماره قدیمی و منقضی شده نیاز دارید. کافی است به تنظیمات تماس تلفن همراه خود بروید و در آنجا گزینه انتقال تماس را پیدا خواهید کرد.

شماره استفاده نشده و منقضی شده را در آنجا وارد کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که تماس گیرنده ممکن است بداند که شما تماس را ارسال می کنید و فرض می کند که شما آن را عمدا انجام می دهید.

نکته سوم: سیم کارت را بردارید

برداشتن سیم کارت و قرار دادن مجدد آن نیز یک ترفند موثر برای از دست دادن دسترسی به تلفن شما است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که سیم کارت را بردارید، گوشی خود را خاموش کنید و سیم کارت را دوباره وارد کنید.
تا زمانی که دستگاه خود را راه اندازی مجدد نکنید، شماره شما در دسترس نخواهد بود.

نکته چهارم: باتری گوشی خود را بردارید

اگر بدون خاموش کردن دستگاه، باتری را از گوشی هوشمند خود خارج کنید، برخی ترفندها می توانند تلفن شما را از دسترس خارج کنند. .

تلفن شما به طور خودکار پس از خارج کردن باتری خاموش می شود. برای اطمینان، می توانید با تماس با شماره موبایل خود از هر دستگاه دیگری بررسی کنید.
به یاد داشته باشید که باید در مورد اینکه چرا باتری را از گوشی خود خارج کردید صحبت کنید، در غیر این صورت این نکته کارساز نخواهد بود.

نکته پنجم: از فویل آلومینیومی استفاده کنید

یکی دیگر از راه های دور از دسترس قرار دادن گوشی این است که یک قاب موبایل تهیه کنید و از داخل آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید تا تمام دور قاب را بپوشاند.

حال، هر زمان که خواستید گوشی خود را از دسترس خارج کنید، کافی است آن را در کیف قرار دهید. البته این روش در مکان هایی که پوشش آنتن کمتری دارند بهترین کارایی را دارد.

برای انجام این کار، مطمئن شوید که گوشی را کاملاً داخل فویل آلومینیومی قرار داده اید و هیچ بخشی از آن جا نمانده است.

نکته ششم: از نرم افزار برای غیرفعال کردن گوشی استفاده کنید

برای باز کردن قفل گوشی می توانید از نرم افزار استفاده کنید. یکی از این کاربردها در این زمینه، کیسه مسدود کننده سیگنال تلفن همراه است.

در نظر داشته باشید که این نرم افزار رایگان نیست و برای اینکه بتوانید آن را روی تلفن همراه خود نصب کنید باید آن را از آمازون دانلود کنید.

اما اپلیکیشن های ایرانی نیز برای حذف دسترسی گوشی وجود دارد که در لینک های زیر تعدادی از آنها را به شما معرفی می کنیم.

مزاحم نشوید (خارج از محدوده!)

در دسترس نباشید

از دسترس خارج شوید

مسدود کردن تماس های حرفه ای

ضد اخلال

نکته هفتم: تغییر اپراتور تلفن همراه

با این روش نیازی به خاموش کردن گوشی برای خارج کردن آن از محدوده نیست. برای این ترفند ابتدا باید موبایل خود را غیرفعال کنید.
برای فعال کردن این بخش باید به تنظیمات < تنظیمات بیشتر < انتخاب شبکه بروید و گزینه دستی را انتخاب کنید.

پس از انتخاب Manual، باید 10-15 ثانیه صبر کنید تا تلفن همراه شما تمام اپراتورهای موجود شبکه تلفن همراه شناسایی شده خود را نمایش دهد.

پس از آن، یکی از شبکه هایی که متعلق به سیم کارت شما نیست را انتخاب کنید. این عمل باعث می شود گوشی از دسترس خارج شود.
برای بازگرداندن تلفن همراه به حالت اولیه باید تمامی مراحل ذکر شده را تکرار کرده و سپس گزینه Automatic را انتخاب کنید.

نکته هشتم: ربودن گوشی

تقریباً همه اپراتورهای ارائه دهنده سیم کارت تلفن همراه، عملکرد حمل و نقل را برای مشترکین خود فعال کرده اند:
به لطف این قابلیت، می توانید شماره موبایل خود را به هر خط دیگری (موبایل یا ثابت) فوروارد کنید. به این ترتیب خط مقصد به جای شماره موبایل شما زنگ می زند.

هنگامی که می خواهید تلفن همراه خود را از دسترس خارج کنید، می توانید شماره موبایل خود را به یک خط نادرست هدایت کنید.

آخرین کلمه

در اینجا بهترین نکات برای غیرقابل دسترس کردن تلفن همراه و اجتناب از تماس هایی که نمی خواهید به آنها پاسخ دهید، آورده شده است.
سعی کنید خودتان آنها را تست کنید و دریابید که کدام یک از راه حل های بالا برای شما مناسب تر است.
حتما گارانتی و عملکرد آنها را بررسی کنید. در دستگاه تلفن همراه خود با تماس با شماره خود از یک شماره تلفن همراه دیگر.

3.5/5 – (72 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا