چرا الکل حرام است

به گزارش خبرگزاری « حوزه »، این مرجع تقلید شامگاه دوشنبه در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان که از شبکه دوم سیما پخش می شود، با تاکید بر اینکه قرآن کریم معجزه جاودانه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است، اظهار داشت: قرآن کریم معجزه جاودانه پیامبر اکرم (ص) است. (ص) و فرمود: حضرت محمد (ص) آخرین است. او پیامبر خداست و به همین دلیل خاتم انبیا و قرآن کریم خاتم کتب است.

وی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) در سن 40 سالگی به مأموریت مبعوث شد، گفت: پیامبر اکرم 13 سال در مکه مکرمه ماند، اما مشرکان کمتر به ایشان فرصت تبلیغ دادند.

معظم له افزودند: پیامبر اکرم (ص) 10 سال در مدینه حضور داشتند و مشاغل مختلف و مشاغل عجیب و غریب را در آنجا داشتند.

آیت الله سبحانی در ادامه با اشاره به آیه 157 سوره اعراف گفت: کسانی که از رسول خدا صلی الله علیه و آله پیروی می کنند، کسانی که او را در تورات و انجیل مکتوب می یابند، بدانند که او آنها را می داند و آنها را از کفر نهی می کند و برایشان تصمیم می گیرد. آنها را شفا می دهد و از منکر باز می دارد و اصرار و غل و زنجیر را بر آنها تحمیل می کند. گفتند: قرآن کریم در این آیه «رسول»، «نبی» و «پیامبر» را سه صفت پیامبر اکرم (ص) نام برده است.

وی با بیان اینکه مقام رسالت، مقام اجرای وحی است، گفت: «رسول» پیام های الهی را در جامعه پیاده می کند و به مردم می رساند.

معظم له افزودند: «پیامبر» شخصی است که به عالم بالا متصل است و پیام های الهی را دریافت می کند و در خارج از کشور اعمال می کند.

آنها این مرجع را تقلیدی از صفت «رفیق» به معنای بی سواد ذکر می کنند و می گویند: نباید جرأت کرد امی را برای رسول خدا بی سواد توصیف کرد.

آیت الله سبحانی در ادامه با تأکید بر آیه 49 سوره ذاریات، «وَ مَنْ خَلَقْناهُ مِنْ جَوْلاً لَا تَذْکُرُهُمْ»، گفت: حضرت امّی در این آیه از آفرینش موجودات جهان در جهان خبر داد. شکل زوج ها

معظم له تصریح کردند: البته این سؤال در قرون گذشته به گونه ای خاص مورد توجه و تفسیر قرار می گرفت، اما دنیای امروزی که توانسته موجودات طبیعی را به خوبی بشمارد، ارزش این آیه را درک می کند.

این مرجع تقلید در ادامه به بیان خاطره ای از دیدار خود با آیت الله العظمی بروجردی پرداخت و گفت: در سال 1339 به اتفاق پدرم خدمت ایشان رسیدیم تا از حضور ایشان به دیدار پدر بنده تشکر کنیم.

آیت الله سبحانی افزود: در همان زمان یکی از پزشکان تهرانی با یک پزشک سوئدی نزد ایشان آمد و به ایشان گفت که در آنکارا همایشی در مورد مضرات الکل و دریافت پیام اسلام و چرایی حرام الکل برگزار می شود. . از نظر اسلام شما حضور دارید.

وی تصریح کرد: تعجب کردم که آیت الله العظمی بروجردی به دکتر سوئدی چه جوابی می دهد؟ چون مضرات الکل را می دانند.

معظم له افزودند: به نظر می رسد آیت الله العظمی بروجردی در پاسخ به سؤال پزشک سوئدی، دلش از عالم بالا الهام گرفته و می فرماید: «اولویت انسان عقل است و مشروبات الکلی دشمن عقل.

این مرجع تقلید با اشاره به پاسخ پزشک سوئدی مبنی بر اینکه مقدار کمی مشروبات الکلی آسیبی به ذهن نمی رساند و به همین دلیل است که در اسلام از مقدار کم این ماده نهی شده است، تصریح کرد: آیت الله بروجردی در پاسخ خود تاکید کرد: انسان زیاد است.» تقاضا دارد و به همین دلیل اگر اجازه استفاده از مقدار کم را بدهند روز به روز مصرف بیشتر می شود.

آیت الله سبحانی با اشاره به درخواست دکتر سوئدی مبنی بر ارسال پیام آیت الله العظمی بروجردی به این همایش، گفت: در همان زمان این مرجع شیعه متوجه حضور علامه طباطبایی شد و ایشان را از علمای اسلام دانست و گفت: او تفسیری دارند، درباره آن می نویسند و به من می رسانند.

ایشان افزودند: نتیجه سخنان آیت الله العظمی بروجردی این بود که این پیامبر کم سواد از آنجا آیه «وَ مِنَ الْخَلَقِینَ أَحْدَلُونَ لَا تَذْکُرُونَ» برای ایشان آمده است.

این مرجع تقلید با اشاره به دعوت پیامبر اکرم (ص) به امر به معروف و نهی از منکر گفت: حلال و حرام طهارت و نجاست را حلال مشکلات مردم می داند. و زدودن زنجیر و زنجیر از دست مردم از دیگر صفات رسول خدا است که در قرآن آمده است.

آیت الله سبحانی در پایان با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) قید خرافات دوره جاهلی را رها کردند، گفت: اعراب دوره جاهلیت به دلیل عقاید بسته خود به خرافات و بت پرستی روی آورده بودند که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به خرافات و بت پرستی روی آورده بودند. (ص) با فراخواندن مردم به حقایق، این زنجیره های فکری را گشودند.

انتهای پیام/313/33

جستجو در: جستجو

۱

پرسش: آیا همه انواع الکل (صنعتی طبی و..) پاک هستند؟

جواب: بله، همه انواع مشروبات الکلی پاک است، ولی خوردن آن جایز نیست.

sistani.org/11936

۲

پرسش: استفاده از داروهایی که در آنها مقداری الکل مخلوط شده است (مثلاً ۴%) جایز است ؟

جواب: خوردن آن جایز نیست ولی می توانید آن را با آب رقیق کنید تا مقدار الکل آن کم شود مثلاً (2%) یا کمتر که در این صورت خوردن آن اشکالی ندارد.

sistani.org/11928

۳

پرسش: آیا خوردن الکل (نه شراب) حرام است؟ حتی اگر مصرف دارویی نداشته باشد ولی انسان مست نشود؟

جواب: حرام است، اگر زیاد نوشیدنی باعث مسمومیت شود، کم خوردن هم حرام است.

sistani.org/11929

۴

پرسش: آیا مصرف لوازم ارایشی وعطرهای که الکل دارند اشکال دارد مصرف محلولهای موضعی که برای پوست تجویز می شود والکل دارد چطور ؟

جواب: اشکال ندارد و نجس نیستند.

sistani.org/12959

۵

پرسش: استفاده از ضد عفونی های دست و سطوح اشکال دارد؟ و آیا نجس هستند؟
چون از الکل ساخته شده اند.

جواب: انواع دیگر مشروبات الکلی مذموم به نجاست هستند و استفاده از آنها اشکالی ندارد.

sistani.org/11931

۶

پرسش: آیا می توانیم با لباس آغشته به عطر و یا ادکلن نماز بخوانیم ؟

پاسخ: شما می توانید.

sistani.org/11932

۷

پرسش: استفاده از ژل مو که دارای ترکیب الکل می باشد، در نماز اشکال دارد؟

پاسخ: اشکالی ندارد.

sistani.org/11934

۸

پرسش: بعضی از ادامس ها دارای الکل شکر هستند خوردن آنها چه حکمی دارد؟

پاسخ: اشکالی ندارد.

sistani.org/26121

۹

پرسش: شکولاتی که دارای الکل (نه شراب) هست خوردنش جایز است؟

پاسخ: اگر درصد الکل کم (2%) یا کمتر باشد، اشکالی ندارد.

sistani.org/26122

برای ارسال سوال جدید اینجا را کلیک کنید امتیاز: 4.8/5 ( 63 رای )

DO عزیز: مشروبات الکلی در اسلام حرام است زیرا آنها را مست کننده می دانند که از نظر فنی به معنای سم است. قرآن کریم در آیات متعددی از مسکرات نهی کرده است زیرا قرار نیست انسان به هیچ وجه به خود آسیب برساند. …به همین دلیل اکثر مسلمانان از مصرف الکل حتی به مقدار کم در آشپزخانه اجتناب می کنند.

چرا مسلمانان نمی توانند آب بنوشند؟

بوشرا نصیر از مسلمانان ذیل توضیح می دهد: «قرآن کریم اشاره می کند که دسته های مختلف غذاها و مشروبات الکلی در دسته ای قرار گرفته اند که برای بدن مضر است و آنچه برای بدن مضر است برای روح مضر است. . “

آیا قرآن می گوید الکل حرام است؟

متون خاص قرآن آن را ممنوع کرده است (نگاه کنید به 5:90). بنابراین مشروب مطلقاً حرام (حرام) و نجس محسوب می شود. … آگاهانه به مردم هشدار داد که از خدا روی گردان نشوند و نماز را فراموش نکنند و مسلمانان به پرهیز دستور دادند (قرآن، 5:90-91).

چرا مسلمانان نمی توانند سگ ها را لمس کنند؟

به طور سنتی، سگ ها را در اسلام حرام یا حرام می دانند، زیرا آنها را کثیف می دانند. اما در حالی که محافظه‌کاران از اجتناب کامل حمایت می‌کنند، میانه‌روها به سادگی می‌گویند که مسلمانان نباید غشاهای مخاطی حیوانات، مانند بینی یا دهان را که به ویژه ناپاک تلقی می‌شوند، لمس کنند.

آیا مسلمانان می توانند سیگار بکشند؟

فتوای تنباکو فتوایی است (تفسیر بر شریعت اسلام) که استعمال دخانیات توسط مسلمانان را منع می کند. تمام قضاوت های معاصر سیگار را به عنوان مضر بالقوه یا ممنوعیت مطلق سیگار کشیدن به دلیل آسیب جدی که به سلامتی وارد می کند محکوم می کنند.

32 سوال مرتبط پیدا شد

آیا مسلمانان با پسر عموهای خود ازدواج می کنند؟

ازدواج پسر عمو یا “خانوادگی” (ازدواج بین زوج هایی که به عنوان پسر عموی اول یا نزدیک تر هستند) در سراسر خاورمیانه و سایر کشورهای مسلمان در سراسر جهان مانند پاکستان مجاز و اغلب تشویق می شوند.

آیا مسلمانان می توانند خالکوبی کنند؟

برای کسانی که نمی دانند، خالکوبی در اسلام حرام (ممنوع) شمرده می شود. هیچ آیه اسلامی خاصی وجود ندارد که این را بیان کند، اما بسیاری از مردم معتقدند که اگر روی بدن خود خالکوبی کنید، وضو (آیین طهارت) کامل نیست. بنابراین، شما هرگز نمی توانید دعا کنید.

آیا مسلمانان می توانند میگو بخورند؟

اخیراً، مدرسه علمیه مسلمانان جامیه نظامیا مستقر در حیدرآباد، که در سال 1876 تأسیس شد، مصرف میگو، میگو و خرچنگ را برای مسلمانان ممنوع اعلام کرد و آنها را مکروه طاهریم (منفور) نامید. اکثر مسلمانان انواع گوشت می خورند. در واقع دین با مصرف گوشت تعریف می شود: حتی اگر پیغمبر اکرم گیاهخوار باشد.

آیا مسلمانان می توانند تخم مرغ بخورند؟

رژیم غذایی. مسلمانان فقط غذای حلال (حلال) می خورند و هیچ چیز حرام (حرام) نمی خورند و نمی نوشند. … ماهی و تخم مرغ هم حلال. هر گونه گوشت خوک، مردار و فرآورده های خونی و همچنین انواع الکل ممنوع است.

آیا دوستیابی در اسلام حرام است؟

قرار ملاقات هنوز به ریشه های غربی آن گره خورده است، که شامل انتظارات اساسی برای تعاملات جنسی – حتی رابطه جنسی آشکار قبل از ازدواج – است که متون اسلامی آن را ممنوع کرده است. اما اسلام عشق را منع نکرده است.

آیا مسلمانان الکل می نوشند؟

اگرچه الکل توسط اکثریت مسلمانان حرام (حرام یا گناه) تلقی می شود، اقلیت قابل توجهی مشروب الکلی می نوشند و کسانی که اغلب بیشتر از همتایان غربی خود مشروب می نوشند. در میان مصرف کنندگان الکل، چاد و تعدادی دیگر از کشورهای با اکثریت مسلمان در رتبه بندی جهانی مصرف الکل قرار دارند.

آیا مسلمانان می توانند موهای خود را رنگ کنند؟

رنگ کردن مو در اسلام منعی ندارد. می توانید موهای خود را به رنگ طبیعی خود رنگ کنید، اما از مشکی خودداری کنید. اکثر علمای اسلام بر اساس حدیث پیامبر، سیاه کردن مو را حرام می دانند. برخی از علما اگر برای رضای شوهر باشد، آن را جایز دانسته اند.

آیا موسیقی در اسلام حرام است؟

امام غزالی چند حدیث نقل کرد و به این نتیجه رسید که خود موسیقی جایز است و فرمود: «همه این احادیث را بخاری نقل کرده و آواز و نواختن حرام نیست». وی همچنین روایتی از خضر ذکر می کند که در آن نظر مساعدی در مورد موسیقی بیان شده است.

آیا مسلمانان می توانند لاک بزنند؟

وقتی زنان مسلمان اقدام به وضو گرفتن با لاک سنتی می کنند، در بین علما این امر پذیرفته شده است که وضو گرفتن صحیح نیست. بنابر این از نظر موازین اسلامی نماز با لاک معمولی جایز نیست.

میتونم با خواهرت ازدواج کنم؟

روابط عاشقانه و جنسی بین خواهر و برادر یا سایر اعضای خانواده محرم نامیده می شود و اگر یکی از افراد درگیر به سن رضایت نرسیده باشد غیر قانونی است.

آیا ازدواج با خواهر و برادر غیر قانونی است؟

آیا ازدواج با خواهرت قانونی است؟ خیر، ازدواج با خواهر شما در هیچ ایالتی در ایالات متحده یا اکثر کشورهای جهان قانونی نیست. ازدواج با خواهر شما غیرقانونی است زیرا یک برادر و خواهر دارای مواد ژنتیکی مشترک هستند و این احتمال ابتلای فرزندشان به بیماری ژنتیکی را بسیار بیشتر می کند.

میتونی ازدواج کنی

سلف زندگی مشترک که به آن ازدواج مشترک نیز گفته می شود، ازدواجی است که در آن زوج بدون حضور شخص ثالث ازدواج می کنند. زن و شوهر اساساً می توانند ازدواج قانونی خود را جشن بگیرند که به عنوان ازدواج قانونی در سراسر ایالات متحده شناخته می شود.

آیا برهنه بودن حرام است؟

حجاب یک کلمه عربی است که مستقیماً به “موانع” ترجمه می شود. بسیاری این کلمه را اشاره به روسری می دانند که زنان مسلمان به دلیل اعتقادات مذهبی شان بر سر می کنند. …اگر اینطور باشد عدم انتخاب سر در ایمان جایز (حرام) .

چرا موسیقی در اسلام حرام است؟

عموماً پذیرفته شده است که موسیقی در اسلام به طور کلی ممنوع است. … قرآن، منبع اولیه مرجع قانونی مسلمانان، هیچ اشاره مستقیمی به موسیقی نکرده است. فقها از احادیث (گفتار و کردار حضرت محمد) به عنوان یکی دیگر از منابع صحت استفاده می کنند و در آنجا شواهد متضادی یافته اند.

آیا محبت ممنوع است؟

له کردن در اسلام منعی ندارد . زیرا عشق احساسی است که نمی توانی آن را کنترل کنی و زیباست نه کثیف و کثیف.

آیا فرزندخواندگی ممنوع است؟

بنابراین، بسیاری از مسلمانان می گویند: فرزند خوانده (به معنای رایج در اصطلاح) در شرع حرام است، اما نگهداری از فرزند دیگری که در عربی به «الکفاله» (کفاله) معروف است، جایز است. به معنای واقعی کلمه در کلمه ترجمه شده است. حفاظت.

آیا موهای مشکی مشکی است؟

موی سیاه تیره ترین و رایج ترین رنگ موی انسان در جهان است. حاوی مقادیر زیادی یوملانین است و نسبت به سایر رنگ های مو متراکم تر است. در زبان انگلیسی، انواع مختلف موهای مشکی را گاهی به صورت مشکی ملایم، سیاه ریون یا سیاه جت توصیف می کنند.

آیا سفید کردن مو در اسلام حرام است؟

با بلیچینگ چون تغییر غیرقابل برگشت است (نمی توانید رنگدانه اصلی را بعد از دکلره کردن مجدداً داخل مو برگردانید) برای برخی حرام محسوب می شود. باز هم چون مو به رنگ طبیعی خود برمی گردد، دیگران آن را موقت و در نتیجه حلال می دانند.

آیا از نظر اسلام می توان عورت همسرم را بوسید؟

بوسیدن عورت زن قبل از نزدیکی جایز است. اما بعد از صمیمیت منفور است. …بنابراین، تا زمانی که دلیل روشنی از قرآن یا حدیث پیدا نشود، نمی توان یک روش آمیزش را حرام دانست.

آیا مجالس حلال مجاز است؟

دوستیابی حلال ممکن است با استانداردهای غربی متفاوت باشد، اما از شما و همسر آینده شما محافظت می کند. حتی اگر در حال حاضر با فردی که می‌خواهید با او ازدواج کنید، می‌توانید از این قوانین برای داشتن یک رابطه سالم، پر جنب و جوش و رضایت‌بخش استفاده کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا