چرا از مجتبی خامنه ای می ترسند

مجتبی خمینی در ماه مه ۲۰۱۹ عکس: Rouzbeh Fouladi/Zumapress/picture alliance

انتشار و نصب پوسترهایی با عکس مجتبی خامنه ای در کنار پدرش علی خامنه ای هفته گذشته سروصدا به پا کرد. بعدها گفته شد که این پوسترها که روی آن نوشته شده «لبیک یا خامنه ای» توسط «کارگران فریب خورده در ازای دریافت 5 میلیون تومان» توزیع و نصب شده است.

البته هنوز خبری از شناسایی یا دستگیری عاملان این حادثه منتشر نشده است. این اتفاق بازار گمانه زنی ها برای تثبیت جانشینی مجتبی خامنه ای در مقام رهبری را گرم کرده است.

در حالی که این اقدامات ممکن است تلاشی هدفمند برای آزمایش جامعه و عادی سازی تلاش مجتبی برای نشستن بر تخت پدری باشد و نقشه ها و منکرات پی در پی در نهایت باعث استقرار حاکمان مجتبی خامنه ای در جامعه پس از مرگ سید علی خامنه ای شود، اما همچنان بلاتکلیفی در این زمینه وجود دارد. این رابطه وجود ندارد و معلوم نیست که سومین رهبر جمهوری اسلامی کی خواهد بود.

این اتفاق اما باعث نگرانی برخی افراد جامعه از جانشینی مجتبی خامنه‌ای شد که به نظر می‌رسد آینده تیره‌تری را برای ایران نشان می‌دهد. در ادامه، صرف نظر از اعتبار رهبری احتمالی مجتبی خامنه‌ای، این ارزیابی مورد انتقاد قرار خواهد گرفت که هم فرمول‌بندی نادرستی از منشأ مشکل ارائه می‌دهد و هم از نظر آثار ماندگار و بقای نظام نسبتاً مشکل‌سازتر است. نهاد مرجعیت دینی شخصیت هایی چون حسن خمینی و حسن روحانی.

به کانال فارسی دویچه وله در تلگرام بپیوندید

ابتدا باید توجه داشت که نوع نگاه به رهبری نهایی مجتبی خامنه ای تابعی از نوع نگاه به جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناظر و موضوع شناسایی است، راه حل، تحولات و نظرات سیاسی را هدف قرار می دهد. کسانی که معتقد به رویکرد اصلاح طلبی هستند و مطالبات و اهداف سیاسی خود را در چارچوب ساختار قدرت جمهوری اسلامی دنبال می کنند و به دنبال مشروط کردن و محدود کردن دامنه فعالیت و دخالت های نهاد ولایت فقیه هستند، نگران رهبری احتمالی هستند. از مجتبی خامنه ای. همچنین معتقدان به رویکرد توسعه استبدادی و رویای «چینی شدن جمهوری اسلامی» نیز میراث ولایت فقیه در خاندان خامنه ای را تهدیدی جدی و بزرگ می دانند.

اما از دیدگاه افرادی که ساختار قدرت جمهوری اسلامی را سرچشمه اصلی مشکلات مختلف جامعه ایران می دانند و از رویکرد انقلابی یا اصلاح ساختاری پیروی می کنند و هدفشان حرکت به سوی جامعه ای مدرن و دموکراتیک است. دولت تکوینی، مسئله اصلی نهاد ولایت فقیه است و اینکه چه کسی در این مکان قرار دارد، موضوع فرعی است. به گفته آنها نهاد مرجعیت دینی باید از بین برود و با وجود این نمی توان ابرچالش ها را در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به طور پایدار مهار و مدیریت کرد.

اما فارغ از اختلاف نظرهای فوق، از منظر عینی، مشکل نهاد ولایت فقیه بیش از حاملان و حامیان آن است و بیش از رهبری مجتبی خامنه ای، باید نگران ادامه حیات بود. این نهاد حافظ بنای قدرت مطلقه و ارزش های سیاسی قدیم ایران مبتنی بر «حاکم مقتدر دارای ویژگی خاص (فرح یزدی – ولایت مذهبی)»، «پدرسالاری (پدرسالاری)» و «چوپان-گله» است. رابطه بین حاکمیت و مردم».

از منظر عمقی، آنچه باعث شد وضعیت بسیار بحرانی کشور به وجود آید و چشم انداز تیره ای را در پیش روی مردم قرار دهد، عملکرد نهاد ولایت فقیه است که به مرکز تجمع قدرت، ثروت و ثروت تبدیل شده است. امور معنوی است و از این زاویه مانعی جدی برای ابعاد مختلف توسعه است.

این نهاد که ریشه در مناسبات اجتماعی و سیاسی دوران باستان و گذشته دارد، مبانی و مفاهیم مدرنیته را در چارچوب بنیادگرایی اسلامی و سنت گرایی ایدئولوژیک نفی و بر الگوی اقتدارگرایی و مخالفت آشتی ناپذیر با دموکراسی، سیاست و جامعه تاکید کرد. آزادی ها و توزیع قدرت

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامیعکس: Imago Images/Zuma Wire/Iranian Supreme Leader Office

مبنای اصلی نظریه ولایت فقیه مبتنی بر آپارتاید سیاسی است و برای حقوقدانان (صاحب صلاحیت) حق ویژه ای قائل است که سایر طبقات و اقشار جامعه از آن محروم هستند. در حوزه قانونگذاری، پاسدار شریعت زیربنای قوانین و اعمال محدودیت و سانسور فرهنگی به عنوان بخشی از قهقرایی فرهنگی است. در حوزه قضایی نیز با رد الگوهای عرفی و عقلانی حاکم بر نظام‌های قضایی جدید، این قدرت به تسلط روحانیت بر قضاوت و استقرار نظام منسوخ و غیرانسانی مجازات مشابه دوران قبل تنزل یافت. نوین.

چشم انداز غالب این نهاد پس از تصدی مقام معظم رهبری با قیام علیه مناسبات روز دنیا و ستیزه جویی با هدف بازسازی خلافت اسلامی در قالب شیعی شکل گرفت و مانعی بزرگ و اساسی در راه است. مطالبات سیاسی، فرهنگی و معیشتی مردم و توسعه کشور. علاوه بر این، اختیارات گسترده و کنترل نشده این نهاد که تا اعماق شبکه نمایندگان و تشکل های زیرمجموعه آن کشیده شد و نیز رسمی شدن نظارت مجلس خبرگان رهبری، موجب شکل گیری و گسترش ساختارهای نظام مند شد. و سیستم ها فساد در ایران بعد از انقلاب

حال می توان ادعا کرد که اگر یک شخصیت معتدل و معتدل در رأس نهاد مرجعیت دینی قرار گیرد، می توان کارکرد او را تغییر داد و به تدریج و به مرور زمان تغییراتی مشابه نهاد سلطنت دینی در ممالک مشروطه پیدا کرد. از جهان. در پاسخ شایان ذکر است که احتمال وقوع چنین اتفاقی با توجه به ویژگی های این نهاد، شرایط فعلی کشور و ویژگی های کسانی که شانس موفقیت آن را دارند تقریباً صفر است.

اصلاح ناپذیری نهاد ولایت فقیه بر چهارچوب مفهومی آن استوار است که بر خلاف سلطنت عرفی، مأموریت هدایت و هدایت مردم به مقصدی نیکو در دنیا و آخرت را بر عهده دارد و به شخص عالم مربوط است. فقیه دارای بصیرت خاصی است که ارزش آن از همه کارهای خیر بیشتر است که کشور و مردم را بشناسد. قرائت ولایت فقیه مقید و مقید به قانون اساسی نیز اصل این مفهوم را حفظ می کند که جامعه به رهبری در جایگاهی بالاتر از دیگران نیاز دارد.

نظريه ولايت فقيه از منظر مشاركت و برابري سياسي، حكومت را يكي از معدود مي داند و مردم را از نظر حق اعمال حاكميت به دسته هاي مختلف تقسيم مي كند كه در نهايت به حكومت الگارشيك منتج مي شود. . نتیجه قطعی و خدشه ناپذیر این نظریه است که مستقل از اراده شخص غیر فقیه عمل می کند. در این چارچوب، قلمرو حکومت به کسانی محدود می شود که به تفسیری خاص از تشیع معتقدند و سایر افراد جامعه تنها وظیفه اطاعت و پیروی دارند.

اما اختیارات گسترده این نهاد که به یک نفر قدرت نامحدود می دهد و مزایای بسیاری از نیروهای فعال در زیر مجموعه های وسیع آن از جمله شورای نگهبان، قوه قضائیه، شورای فرصت، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، اندیشکده ها و بنیادهای انقلابی و نهادهای اقتصادی و شبکه نمایندگان که حداقل پانصد هزار نفر را می توان تخمین زد که موقعیت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی آنها به طور مستقیم و غیرمستقیم با قدرت برتر نهاد ولایت فقیه مرتبط است. که در رأس آن قرار گیرد به خودکامگی می انجامد و به انحصار می انجامد.

عکس: Reuters/Tima/R. Homavandi

افراد خاص ممکن است نتوانند تحت تأثیر روابط و مطالبات قدرت مطلق قرار گیرند، گزینه های موجود نه تنها چنین افرادی هستند، بلکه در برابر قدرت مطلقه و مفاسد مرتبط با آن نیز بسیار آسیب پذیر هستند. دکتر مصطفی رحیمی به درستی 42 سال پیش، قبل از اینکه اصل ولایت فقیه به محوریت قانون اساسی جمهوری اسلامی تبدیل شود و زمانی که آیت الله خمینی در این سمت قبل از رفراندوم فروردین 1358 عملاً قدرت را در دست گرفت، به او یادآوری کرد که «نیت خیر. حکام مانع آنها می شود در دام قدرت مطلق نمی افتند».

پایگاه اجتماعی بنیادگرایی اسلامی موسوم به «حزب الله» که در ایران پس از انقلاب به عنوان بخشی از جامعه توده ای سرکوبگر ابزار مهمی برای بقا و اعمال قدرت توسط نهاد مرجعیت دینی بوده است، نهاد دینی را نیز تحت فشار قرار داده است. قدرت. قدرت حفظ و اجرای اقتدارگرایی سیاسی و ایدئولوژی بنیادگرایی اسلامی.

این واقعیت از نظر تاریخی و کارکردی تحت رهبری آیت‌الله خمینی و خامنه‌ای خود را نشان داد. بسیاری از افسران ارشد جمهوری اسلامی، سمت‌هایشان تابعی از دوری و نزدیکی به مقام معظم رهبری بوده است. جناح راست نظام در میان اصولگرایان کنونی در دوره رهبری آیت الله خمینی، به دلیل اینکه نفوذی در منابع اصلی قدرت نداشتند، محدودیت اختیارات فقیه و الزام آور نبودن برخی از آنها را مشخص کردند. . تصمیمات (دستورالعمل) آن. اکثر بزرگان این فرقه مخالف «ولایت مطلقه فقیه» بودند و حوزه علمیه (مجموعه آرای مشهور فقهی در این باره) را مقدم بر شخص فقیه در حوزه حقوق اسلامی می دانستند. اما زمانی که به رهبری خامنه ای امتیازات نهاد ولایت فقیه در دست آنها قرار گرفت، با فراموشی نظرات قبلی مدافع قدرت نامحدود ولایت فقیه، حتی تنوری را مطرح کردند که اگر ولایت فقیه حکم می کرد. که «آنها باید وارد تنور داغ می شدند، مردم باید می مردند. جناح چپ نظام که تبار اصلاح طلبان به آن تعلق دارد، در دوره رهبری آیت الله خمینی از ولایت مطلقه و بسط یافته فقیه دفاع می کرد، اما در دوران ولایت خامنه ای، مدافع ولایت فقیه. مهار و مهار شد. اکنون نیز هیچ تضمینی وجود ندارد که با توجه به نظرات فقیه بعدی، چرخش سیاسی و گفتمانی در دو جناح اصلی بلوک قدرت جمهوری اسلامی رخ ندهد.

مجتبی خامنه‌ای، ابراهیم رئیسی و صادق لاریجانی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و رهبری هر یک ادامه وضع موجود است. در میان اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان، حداکثر حسن خمینی و حسن روحانی در شرایط استثنایی شانس جانشینی خامنه‌ای را دارند. رهبری مجتبی خامنه ای در صورت آموختن مواضع و ویژگی های شخصیتی و رفتارهای احتمالی آنها در آینده، از منظر گذار به دموکراسی و مقابله با چالش های بزرگ کشور، مشکل کمتری خواهد داشت و فرصت های بیشتری را برای آنها فراهم می کند. تغییرات ساختاری سیاسی بدترین حالت رهبری نسبی سید حسن خمینی و حسن روحانی است.

عملکرد حسن روحانی در 8 سال ریاست جمهوری نشان از خطرات بزرگ رهبری این مرد قدرت طلب دارد که از هیچ فریب سیاسی و رویکردهای پوپولیستی ابایی ندارد. او هیچ خط قرمز اخلاقی ندارد و حاضر است برای حفظ قدرت مطلق خود هر گونه باج و امتیازی به گروه های افراطی بدهد و یا از در نفاق وارد شود و سخنرانی های طولانی و چرخش های سیاسی انجام دهد.

حسن خمینی که ژن های پدر و پدربزرگش را دارد تهدیدی نسبتا بزرگتر است. او از نظر گفتاری به بنیادگرایی اسلامی معتقد است و روحیه اشرافی و تجمل گرایی او به تحکیم قدرت و ثروت میل دارد. با این حال، به دلیل انتقادات نه چندان گسترده وی از شرایط موجود، در میان گزینه های پیشنهادی برای جانشینی خامنه ای، او نسبتاً قادر به جلب حمایت اجتماعی بیشتری است. بنابراین، از منظر پیامدهای منفی تداوم وجود نهاد مرجعیت دینی و حذف اصلاحات (اصلاحات پارلمانی)، رهبری آن بسیار ترسناک و دردسرسازتر است.

مجتبی خامنه ای آسیب پذیرترین گزینه در میان گزینه های پیشنهادی است. اما در نهایت فقیه شدن او خطر بقای نهاد ولایت فقیه را نسبتاً افزایش خواهد داد. با توجه به پدیده جدید و نامشخص «میراث مرجعیت روحانی»، این رویداد باعث افزایش آنتروپی در درون نظام می‌شود و فرصت‌های بیشتری را برای تحرکات برهم زننده و اعتراضات سیاسی گسترده فراهم می‌کند.

در مجموع، نکات فوق این سؤال را مطرح کرده است که مشکل اصلی، نهاد مرجعیت دینی است; اینکه چه کسی وکیل می شود یک سوال ثانویه است. حل مشکلات مختلف کشور مستلزم انحلال نهاد مرجعیت دینی است که در نهایت ضامن دیکتاتوری و قهقرایی و حاکمیت مصادیقی از دوران گذشته در فضای عمومی است. نیروهای به اصطلاح معتدل، بدون ایجاد تغییرات مثبت در جامعه، امکان بقای نهاد مخرب ولایت فقیه را به طور نسبی افزایش می دهند.

* مطالب منتشر شده در صفحه «نمایش» لزوماً منعکس کننده نظر دویچه وله فارسی نیست.

از سید مجتبی خامنه ای فرزند دوم رهبر انقلاب چه باید بدانید

چرا از سید مجتبی خامنه ای می ترسند؟

 

اشاره:

رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای هم اکنون دارای 6 فرزند هستند. نام دخترانشان بوشرا و هدی و پسرانشان سید مصطفی، سید مجتبی، سید مسعود و سید میثم است. دو تن از پسرانش به مدت 8 سال در جبهه های جنگ ایران و عراق حضور داشتند.

یکی از دختران وی همسر فرزند آیت الله محمدی گلپایگانی است که علاوه بر ملبس شدن به لباس روحانیت و مذهب، به تدریس متون حقوقی به زبان فرانسه در دانشگاه های کشور نیز می پردازد و دختر دیگر وی نیز می باشد. همسر فرزند آیت الله باقری کنی از اساتید دانشگاه امام صادق است. الف) است

سید مصطفی پسر بزرگش با دختر آیت الله خوشقق ازدواج کرده است. سید مجتبی داماد دکتر غلامعلی حداد عادل است. سید مسعود نیز با پسر آیت الله خرازی و خواهر صادق خرازی ازدواج کرده است. سید میثم فرزند کوچکش نیز با دختر آقای لولاچیان از بازاریان متقی ازدواج کرد. در این مقاله به تحلیل شخصیت سید مجتبی خامنه ای و سناریوهای دروغین وی با توجه به هجمه گسترده ضدانقلاب به فرزند دوم رهبر انقلاب می پردازیم.

وقتش یا به درس فقه اختصاص دارد یا فقه و یا عبادت.

غلامعلی حددادال رئیس جمهور سابق و نماینده فعلی مجلس -پدر همسر مجتبی خامنه ای- در مصاحبه ای با مجله پاسدار اسلام در سال 1390 درباره شخصیت سید مجتبی گفت: می دانم که آقای مجتبی هیچ وقت راضی نیست که من صحبت کنم. در مورد او و خودش هرگز در این مورد صحبت نمی کند، حتی یک کلمه هم نمی گوید و در برابر تهمت و توهین از خود دفاع نمی کند، اما می دانم که او سال ها در خارج از کشور در قم تدریس کرده است و وقت خود را در خانه می گذراند یا فقه می خواند. بعد از هرج و مرج بعد از انتخابات 88، جوانی بود که می شناختم و شنیده بودم که در این مسائل و تظاهرات و تظاهرات و پشت صحنه کار می کرد. یک روز قرار ملاقات گذاشتم. او و او به دفتر من آمدند و من با او صحبت کردم و گفتم این حرف ها و این ادعای تقلب در انتخابات کاملا صحت ندارد و اگر مطمئن نبودم وارد میدان نمی شدم. از جمله چیزهایی که در سایت های خارجی، خیابان ها و تلویزیون می گویند، من می توانم به شما ثابت کنم که یکی از آنها خیلی راحت تر دروغ می گوید و این ها در مورد آقای مجتبی است. می خواهی دستت را بگیرم و همان موقع و بدون وقت قبلی ببرمت پیش دخترم و بگویم من حامله ام و می بینی آقای مجتبی در 40 سالگی چطور زندگی می کند؟ ببینیم زندگیش از یک کارمند متوسط ​​شهری خیلی ساده تر است و آپارتمانی که دارد با هیچ کدام از خانه های این آقایانی که خودشان را وسط می کشند و ادعای کلاهبرداری می کنند قابل مقایسه نیست. حتما شنیده اید که 5 میلیون پوندی که بانک های انگلیس بلوکه کرده اند متعلق به آقا مجتبی است! یا حتما داستان کامیون پر از شمش طلا را شنیده اید که به ترکیه رفته و گفته اند مال آنهاست. او چیزی برای اثبات ندارد. با هم می رویم تا زندگی آقا مجتبی را ببینیم. البته این جوان چون مرا می شناخت حرف من را پذیرفت و گفت: می دانم این حرف ها دروغ است.

دیدگاه و دیدگاه ایشان کاملاً منطبق بر رهبری است

فرید حداد عادل نیز در سالنامه مثلث درباره اندیشه و بینش سیاسی آقا مجتبی می گوید: دیدگاه و بینش ایشان کاملاً منطبق بر رهبری است، هر جا که تکلیف و دستور رهبری باشد به وظیفه خود عمل می کنند. در این راه فعالیت سیاسی ندارند، زیاد درس می خوانند و خارج فقه تدریس می کنند و در کارشان موفق هستند و دروسی بسیار پیچیده تر از دروس معمول غیر از رویه قضایی تدریس می کنند».

نباید فراموش کرد که بسیاری از طلاب حوزه علمیه قم بارها فرزندان ولی فقیه را دیده اند که بر خلاف نوه ها و فرزندان دیگر مسئولان نظام، بدون هیچ تشریفاتی، البته گاهی با محافظ در فیضیه یا سایر حوزه های علمیه در شهر مقدس قم با سادگی و تواضع در بین مردم به تدریس و رفت و آمد می پردازند. طلاب گرانقدر که هر کدام متعلق به یکی از مناطق دور و نزدیک این دیار بودند مشاهدات فساد ناپذیر خود را همچون رسانه ای کامل به گوش اقوام و دوستان و شاگردان خود در اقصی نقاط ایران رساندند.

من نه حلقه می خواهم نه ساعت و نه چیز دیگری!

دکتر غلامعلی حداد عادل، پدر همسر سید مجتبی در مورد ازدواج آقا مجتبی خامنه ای با اشراق اندیشه سخنان مختلفی گفته است، اما بخشی از ازدواج ایشان که نشان از حساسیت این بزرگوار نسبت به ساده زیستی مانند پدرش دارد این است که بخشی از داستان: “قبل از “من نه دستبند می‌خواهم نه ساعت یا چیز دیگری” مرد گفت: این خوب نیست. آقا گفت: من یک انگشتر عقیق دارم که یکی برایم هدیه آورده است. اگر دخترت قبول کرد به او می دهم و به عنوان انگشتر به مجتبی بدهد».

قبول کردیم و انگشتر را گرفتیم و به آقا مجتبی دادیم. کمی بزرگ بود. بردیمش یه حلقه ساز که کوچیک کنه و 600 تومن شد. به هر حال هزینه انگشتر داماد 600 تومن بود! »

انتظارات آنها از یک جنگجوی معمولی حتی کمتر بود

علی فضلی از فرماندهان ارشد سپاه – فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور – اما روایت او از مجتبی خامنه‌ای در کتاب «آفتاب» چنین است: «خوشبختم که در محضر من وقت گذاشتیم. برادر ارجمند آقای سید مجتبی در لشکر سیدالشهدا. زمانی که در لشکر سیدالشهدا بودند به من توصیه کردند که اسم خود را آقای حسینی بگذارم که ما برای انجام وظیفه و انجام وظیفه به اینجا آمده ایم، نه برای نام و لقب و رجز خوانی. ما در این مدت ویژگی های زیادی از آنها دیده ایم، توقعات آنها یکسان یا کمتر از سایر رزمندگان بوده است، هرگز ندیدم که چیزی بیش از سایر رزمندگان بخواهند یا حتی به آن اشاره کنند، اما آنها کمتر از آن راضی بودند، سعی می کردند در جاهایی که احتمال خطر بیشتر است حضور داشته باشند نه در مکان های امن تعیین شده، همیشه رفت و آمد و سرپیچی از جبهه را یکی از پایگاه ها و معیارهای خود قرار می دادند، با بچه ها شوخی می کردند. در نماز خصلت داشتند، سعی می کردند در مکان های خلوت نماز بخوانند که جماعت نبود. افراد کمتری بودند آنجا چادرهای زیادی داشتیم، اما برای نماز و راز و نیاز، چادرهای دور را انتخاب می کرد. این وضعیت در دوران سربازی هم تکرار شد و یکی دو بار انجام نشد. بزرگواری خاصی در او وجود داشت».

اتهامات سیاسی با فرضیات ساده لوحانه

نام سید مجتی خامنه ای برای اولین بار توسط مهدی کروبی در جریان نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در عرصه سیاسی کشور مطرح شد. وی در نامه ای به مقام معظم رهبری نوشت: «در عین حال هنوز اخباری از فعالیت ایشان [سید مجتبی خامنه ای] به نفع یکی از کاندیداها به گوش می رسد – سه روز مانده به انتخابات، خرس ستاره اش – شادی به یکباره کمرنگ شد. و احسان به فرد شد، شروع به سرازیر شدن کرد – و حتی مسیر ستاد انتخاباتی این نامزد نیز منتشر شد. پیامدهای منفی برای کشور و نظام دارد و لذا از سر اخلاص و احترام و دلسوزی از شما می خواهم اجازه ندهید تجربه دیگری بر تجربیات تلخ گذشته بیفزاید.

با وجود نگارش چنین نامه ای، تا چهار سال بعد و پس از اعلام نتایج انتخابات دهم، چنین بحثی از فعالیت های سیاسی سید مجتبی در محافل عمومی مطرح نشد. سیر وقایع البته توهمی بودن توهمات کروبیان را در محصور کردن اطلاعات مقام معظم رهبری به دلیل یکنواختی محیط پیرامونش ثابت کرده است. با فرض صحت خبر حضور و فعالیت سید مجتبی خامنه ای در ستاد یکی از کاندیداها – که تاکنون عکس و گزارشی از آن منعکس نشده است – صرف وجود نظر شخصی برای فرزندان یک شخصیت سیاسی. عیب تلقی نمی شود و خلاف قانون تلقی نمی شود، همانطور که در مورد حمایت سید احمد و بیت امام بنی صدر و میرحسین موسوی ذکر شده است.

آغاز خط گسترده تخریب در تابستان 2008

با شروع اغتشاشات خیابانی از سوی حامیان کودتا، موارد دیگری نیز در سطح فضای مجازی علیه سیدمجتبی خامنه ای مطرح شد که از جمله آنها می توان به دستور وی برای برخورد با جمعیت و… اشاره کرد که نیازی به بحث و بررسی ندارد. واقعیت این است که علیرغم اتهامات اقتصادی و سیاسی علیه وی، شعار خاصی از زبان نیروهای پیاده فتنه تکرار شد که وجود پشتوانه ویژه و تحلیل استراتژیک در پس این نوع داستان ها را دور از باور نمی کند.

از مالکیت ایرانسل تا فروش نفت قاچاق به انگلیس

خیلی ها شنیده اند که مقام معظم رهبری بر خلاف برخی شخصیت ها که خود را جانشین ایشان می دانند، فرزندان خود را از هرگونه فعالیت اقتصادی برحذر داشته است. درست نیست؟

نام برخی کارخانه‌ها و شرکت‌ها نیز در شایعات عمومی به نام این افراد ثبت می‌شود و به عنوان نمونه‌ای از نفوذ و میزان تحولات اقتصادی آن‌ها ذکر می‌شود. با کشف تقلب! در جریان انتخابات سال 88 به یکباره فعالیت ها و حتی مفاسد اقتصادی سید مجتبی خامنه ای کشف و مشخص شد. برای اثبات این اتهامات قبل از هر چیز به دو نمونه اشاره شد. یکی امتیاز خطوط ایرانسل بود.

با روی کار آمدن دولت نهم، اختلافات حقوقی وزارت ارتباطات و این شرکت همواره به همین صورت مورد توجه قرار گرفته است. در جریان فتنه اخیر، استفاده گسترده اغتشاشگران از هزاران سیم کارت ارتباطی ناشناس این شرکت برای اغتشاشات، نام ایرانسل را وارد صفوف کودتای مخملی کرد. برای احترام به صاحبان این شرکت لازم می دانم توضیح دهم که تاکنون هیچ گونه اتهام اقتصادی و سیاسی علیه ایرانسل ثابت نشده است.

اما دومین اتهام سید مجتبی خامنه ای به فساد اقتصادی، فروش نفت قاچاق به خاندان سلطنتی انگلیس بود. عظمت این اتهام پر زبان توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این روابط فاسد فردا تقلب را ثابت می کند! در زمان انتخابات در فضای مجازی به طرز درخشانی گفته شد. جدای از منبع این خبر که در جای خود بررسی خواهد شد، بسیاری از تحلیلگران با آگاهی از عمق دشمنی دشمنان ولی فقیه، در صورتی که کوچکترین دلیلی برای اثبات این نوع ادعاها وجود داشت، بر این امر اتفاق نظر داشتند. دست مدعیان امروز، نسخه ای از آن در روستاهای این مرز و بوم نیز پیدا می شد!

حالا نوبت به زندگی خانوادگی سید مجتبی رسیده است

شایعات در مورد او از هر نوع و نوعی دیگر ما را شگفت زده نمی کند. شاید شنیده باشید که مجتبی خامنه ای به دلیل رفتار بد همسرش را طلاق داده است. فرید حداد، برادر همسر آقا مجتبی خامنه‌ای، در مورد خلق و خوی خود با همسرش می‌گوید: «او با اخلاق‌ترین فردی است که در زندگی‌ام دیده‌ام، در این 12-13 سالی که با ایشان گذراندم، هرگز نشنیده‌ام. یک صدای بلند یا یک کلمه رکیک از او خواهرم هیچ وقت گلایه نکرد خانه آنها هیچ وقت خشک و تلخ و بی روح نبود با بچه ها و جوانان صحبت می کند و می خندد و معاشرت می کند مثل خودش جدی و پرکار و اهل مطالعه است. عموماً تا ساعت دو یا سه بامداد درس می خواند، به دروس دینی و اخلاقی علاقه زیادی دارد، در استفاده از کلمات و اظهار نظر در مورد گفتار و اعمال مردم بسیار دقیق است «در مورد بدترین دشمنانش صادقانه صحبت می کند».

سفر از کشوری با ناباروری به کشوری بدون دانش!

حداد عادل در ویژه برنامه همیشه بیدار اصفهان با اشاره به برخی شایعات پیرامون زندگی و شخصیت سید مجتبی خامنه ای گفت: در فتنه 88 گفتند یک کامیون حاوی شمش طلا متعلق به آقای مجتبی خامنه ای از کشور خارج شده و دستگیر شده است. در گمرک ترکیه باید تعجب کنیم که چرا اینطور گفته می شود، منظورشان این است که مرجعیت دینی مانند بقیه است و هدفشان جدایی ملت از مرجعیت است، گفته شده برای اینکه آقای مجتبی خامنه ای داشته باشد. یک بچه، او و همسرش یک میلیون پوند در بیمارستانی در لندن خرج کردند، اما من به آنها می گویم که فرزند آقای مجتبی هم پسر کوچک من است و هیچکس برای تولد نوه من به خارج از کشور نرفته است، او هزینه زیادی کرده است. نوه ام با مبلغ 500 هزار تومان در یکی از بیمارستان های تهران به دنیا آمد و پزشک ایشان همان خانم مرضیه وحید دستجردی بودند و پرونده این عمل نیز در بیمارستان موجود است.

در مورد خبر سفر سید مجتبی به خارج از کشور برای جراحی باید بیشتر صحبت کنیم. در کشوری که جزو 5 کشور برتر درمان ناباروری در جهان بوده است، عقل سلیم چگونه می تواند باور کند که حاکمان فرزندشان را برای درمان به انگلستان فرستاده اند. همچنین ذکر این نکته ضروری است که انگلستان از فناوری و دانش پیشرفته ای در درمان ناباروری برخوردار نیست و بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر در این زمینه از انگلیس جلوتر هستند و کشوری که می خواهد شایعه خود را انجام دهد یا حتی به خود زحمت تحقیق و پژوهش را نداده است. اخبار.

داستان ساختگی دیگری که در خاطرات اخیر پرویز ثابتی، نفر دوم ساواک و بسیاری از رسانه های اپوزیسیون جمهوری اسلامی نیز منتشر شده است. این داستان کانتینر طلایی است که توسط ترانزیت ترکیه کشف شده و مالکیت آن به سید مجتبی خامنه ای منتسب است. ثابتی و دیگر دوستان رسانه‌ای‌اش، هر فیلمی که دولت ترکیه ادعا می‌کند از کامیون حامل طلا و دلار متعلق به سید مجتبی در ترکیه گرفته است. سید مجتبی مدعی مالکیت این طلاهاست در حالی که خود تلویزیون ترکیه صاحب اصلی این ثروت بادآورده را فردی به نام اسماعیل صفریان معرفی می کند و اسناد او را در تلویزیون ملی ترکیه به نمایش می گذارد. حال اینکه قصد تلویزیون ترکیه از این اثر چیست، جای بحثی در این مقاله نیست، اما سوال جالب اینجاست که رسانه های غربی با توجه به عدم دسترسی کشورمان به اطلاعات صحیح، کجا چنین اخباری را منتشر می کنند و آنها بدانید که با انتشار مجلد گستره وسیعی از اطلاعات نادرست و نادرست، اگر نتوانند ذهنیت مردم را نسبت به رهبران و خانواده‌هایشان تغییر دهند، اما می‌توانند سوالات و شبهات بی‌پاسخ بسیاری را در ذهن‌شان ایجاد کنند که این آغاز یک تغییر است. نگرش در افکار عمومی

البته لازم به ذکر است که برای حمل مقدار ادعایی طلا – 18.5 میلیارد دلار طلا – به حداقل 6 کامیون از نوع موجود در عکس نیاز است. اما اینکه چرا در فیلم تلویزیونی فقط یک کامیون دیده می شود و دولت ترکیه و پرویز ثابتی ادعای کشف یک کامیون را دارند جای تعجب است.

– سند ترجمه شده در دارال المرتجمین ایران مبنی بر مالکیت محموله توسط آقای اسماعیل صفریان.

– عکس مدارکی که نشان می دهد محموله متعلق به آقای اسماعیل صفریان است

– عکس های کامیون تحت تعقیب نیروهای امنیتی ترکیه

– تصاویر تنها کامیون تحت تعقیب نیروهای امنیتی ترکیه از زوایای مختلف

وقتی فیلمنامه امیر فرشاد ابراهیمی هنوز حفره است

سوال آقا مجتبی خامنه ای به قدری مهم است که ایشان دست به کار علیه انقلاب زدند و یکی از عناصر فریب خورده داخلی را که دل به مخالفان نظام ارزان اسلامی داد تا علیه این مرد سناریو درست کنند را شریف نامید. امیر فرشاد ابراهیمی که در دهه 70 در یک پروژه امنیتی و به تحریک برخی از مردان اصلاح طلب شروع به پرکردن نوار جعلی علیه جمهوری اسلامی ایران و برخی مقامات کشور کرد، می گوید با ممجتبی دوست است. و شروع به گفتن داستان های جدید علیه او می کند. . وی با انتشار عکسی در فضای مجازی مدعی شد همراهی وی در این عکس فرزند مقام معظم رهبری نیست و با سید مجتبی خویشاوندی دارد و از چندین پروژه سیاسی و اقتصادی وی مطلع است. غافل از اینکه صاحب اصلی عکس پیدا می شود و داستان جعلی آنها را پنبه می کند. ابوالفضل محمدی صاحب اول این عکس در وبلاگ آینه جادو می نویسد: «سال گذشته چند نفر از دوستانم با من تماس گرفتند و به من گفتند که عکسی از من در اینترنت گذاشته اند و من را مجتبی خامنه ای، پسر رهبر جمهوری اسلامی ایران خطاب کرده اند. انقلاب!!! با دیدن این عکس خندم گرفت! چون این عکس را در سفر با این 3 نفر (که کنار من ایستاده اند) در یکی از شهرهای مازندران گرفتیم و خودم این عکس را نداشتم. عکس‌ها به ترتیب از راست: 1- مجید ده نمکی 2- امیر فرشاد ابراهیمی 3- ابوالفضل محمدی (خودم) 4- سهیل کریمی

و اما کل ماجرا در سال 1376 امیر فرشاد ابراهیمی از طریق بازدید از محل کار ما با ما آشنا شد و از قضا روزی که قصد سفر به شمال را داشتیم آنجا بود و با اصرار و التماس فراوان به عنوان یک جایگزینی برای یکی از دوستانی که قرار بود در این سفر همراه ما باشد اما علیرغم میل درونی من نیامد، مرا متقاعد کرد که او را با خود ببرم…

حالا نمی دانم چرا و انگیزه احمقانه معرفی خودم به عنوان مجتبی خامنه ای چیست؟ آیا این بدان معناست که او آنقدر احمق است که فکر نمی کند دروغش کشف شود؟”

گاردین نگران جانشین رهبری در ایران است

واقعیت این است که گاردین تنها نشریه بریتانیایی بود که ده ها اتهام را بر اساس منابع موثق اما ناشناس مطرح کرد! علیه وی و صدها سایت، نشریه و رسانه دیگر آن را نقل کرده اند: «علی انصاری، تحلیلگر مسائل ایران در دانشگاه سنت اندروز انگلیس به گاردین گفت: اخیراً گفته شده که همه این مسائل مربوط به مجتبی بوده است. و جانشین او، خویشاوند است. او احتمالاً به دنبال این است که این موقعیت را برای خود در دراز مدت به دست آورد و حفظ کند.

گاردین می نویسد: «این نوع جانشینی خانوادگی در شرایط کنونی بسیار دشوار خواهد بود، زیرا مجلس خبرگان رهبری را بر اساس جایگاه دینی انتخاب می کند. مجتبی لباس روحانیت می پوشد اما مدارک دینی لازم برای رسیدن به رأس حکومت را ندارد. برای این امر لازم است که سازمان روحانیت دستخوش نوسازی اساسی شود.

خبر مسدود شدن یک میلیارد و 600 میلیون دلار از دارایی های ایران در انگلیس به برخی از اخبار داغ این روزها توجه چندانی نکرده است، اما آنچه در ادامه می خوانید در پشت صحنه این خبر و دلیل اصلی آن است. به دلیل عصبانیت آیت الله خامنه ای از دولت انگلیس و احضار سفیر. ایران در وزارت امور خارجه دولت انگلیس است: «در یکی از بانک های لندن حساب بانکی به نام مجتبی خامنه ای فرزند رهبر انقلاب به مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون دلار وجود داشت که توقیف شد. با پیگرد قانونی تعدادی از ایرانیان و فشار اتحادیه اروپا بر دولت انگلیس. دولت انگلیس به دلیل روابط اقتصادی با خانواده آیت الله خامنه ای نمی خواست این پول را مصادره کند، به همین دلیل عده ای با اقدامات قانونی موفق شدند در سوم خردادماه کار را به پایان برسانند. این پول اکنون به نام ملت ایران بلوکه شده است. لازم به ذکر است که تلاش برای مصادره این همه پول که از طریق فروش نفت و اخذ پورسانت به دست آمده است همچنان ادامه دارد و ادامه دارد.

سیاوش کاوه از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی ضد انقلاب در صفحه یکی از شبکه های اجتماعی فارسی زبان می نویسد: یک منبع از حوزه علمیه قم از تمایل به رهبری سید مجتبی خامنه ای می گوید. اگرچه اینها امروزه فقط شایعه است، اما ممکن است بعداً به حقیقت بپیوندد. اینکه سید مجتبی بعد از رهبری کارشناسان می تواند منصوب شود شوخی به نظر می رسد، زیرا بسیاری از اعضای خبرگان به این پست نزدیکترند… رسانه ها عادت دارند از افراد خاصی آنقدر تجلیل کنند که از آنها می ترسند. بعدها، مثلاً [عیت الله] مصباح یزدی و سید مجتبی امروز; من معتقدم که امروز روی کار آمدن سید مجتبی به رهبری شایعه است.

این جملات تقریباً از جمله صحیح ترین جملاتی است که درباره او نوشته شده است و با وجود نگاه مغرضانه سیاسی، نویسنده ناگزیر به اعتراف به شوخی بودن آرزوی سید مجتبی برای رهبری است.

خامنه ای جوان با اینکه لباس روحانیت می پوشد، روحانی واقعی نیست!

مجتبی خامنه ای از تبلیغات گسترده علیه پدر بزرگوارش در امان نمانده است و تقریباً با هر زبان و سلیقه ای می توان اطلاعات نادرست علیه ایشان فراوان یافت. در ملاء عام ظاهر می شود، ممکن است، اما پسرش بیشتر در انظار عمومی دیده شده است، پسرش به یکی از قدرتمندترین مردان ایران تبدیل شده است. مجتبی خامنه ای یک روحانی محافظه کار در اواسط 50 سالگی است که با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شبه نظامیان بسیج در سراسر ایران ارتباط دارد. همانطور که لس آنجلس تایمز گزارش می دهد، او محافظ قدرت پدرش و دوستش در سرکوب شد.

خامنه ای جوان با اینکه لباس اداری می پوشد یک روحانی واقعی نیست. او یکی از چهره های بعد از انقلاب بود که در خانه ای در محاصره اطلاعاتی زندگی می کرد. او می‌خواهد جانشین پدرش به‌عنوان رهبر عالی کشور شود، اگرچه ممکن است اختلافات درون نخبگان مذهبی زیاد باشد، اما قدرت او بدون چالش است. کارشناسان می گویند او مورد اعتمادترین مشاور آیت الله خامنه ای است. حتی اگر برخی از روزنامه نگاران می گویند: هیچ کس چیز زیادی درباره او نمی داند.

نقل قول بالا اوج ناآگاهی رسانه های غربی از فرزند رهبر انقلاب را به تصویر می کشد، اما به دلیل این فضای رسانه ای توهین آمیز، دست از تخریب او برنداشته اند. یک روحانی جوان 50 ساله که با وجود پوشیدن لباس روحانیت، روحانی واقعی نیست، اوج این ناآگاهی رسانه ای را به تصویر می کشد.

سید مجتبی با سپاه ارتباط جدی دارد; نه، متاسفم!

نکته قابل توجه دیگر در ماجرا، اختلاف نظر شدید رسانه های غربی در رابطه با تعامل سید مجتبی با سپاه است. نشریه آمریکایی لس آنجلس از یک سو معتقد است که سید مجتبی با تمامی فرماندهان ارشد سپاه و بسیج مرتبط است و از سوی دیگر گاردین مدعی است: در داخل سپاه اختلافاتی وجود دارد و فرمانده کل سپاه علی جعفری و فرمانده سپاه پاسداران علی فضلی در استان تهران مخالف تسلط مجتبی هستند.

اکنون کاری به اظهارات کذب روزنامه معتبر گاردین نداریم وگرنه فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عزیز جعفری و سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین است.

جالبتر اینکه فضای رسانه ای داخل کشور تفاوت چندانی با رقیب خارجی اش ندارد. عکس های بسیاری دیگر از فرزندان رهبری در اینترنت منتشر شده است که کاربران اینترنتی به دلیل عدم اطلاع از شخصیت و چهره وی به مجتبی خامنه ای نسبت داده اند که نشان می دهد اطلاعات کمی از ایشان دارند.

یکی از این دویست هزار سند را باز کن!

چاپ پاریس روزنامه لیبراسیون نیز بر شایعات فراوان در مورد پسر دوم رهبر انقلاب می افزاید، ممکن است. سوال نگارنده از این مجله و تعداد زیاد سایت هایی که آن را پوشش می دهند این است که چرا در مورد دویست هزار سندی که به مردم خود می گویند که با خبر بالا به خود آرامش دهند، سند رسمی منتشر نکرده اند. اگر دسترسی به این اسناد برایشان مقدور نبود، از کجا می دانستند که این اسناد و مدارک علیه سید مجتبی چقدر است».

باشه رفیق یا بلندگو؟!

علیرضا نوری‌زاده، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در لندن، در شهریور ۱۳۸۹ نوشت: «او [خامنه‌ای] رسالتی الهی بر دوش دارد که اگر به آسانی انجام نشود، آقازاده بزرگوار و شایسته و بزرگوارش سید مجتبی و پس از ایشان فرزندان و نتایج آن و نوه ها و نامرئی ها… به این موضوع رسیدگی خواهند کرد. در مورد این مشکل که اگر قرار بود یک ولایت موروثی باشد، ما شاه و ولیعهدش را داشتیم، اتفاقاً در بین مردم محبوبیت داشت و حداقل ظاهر، رفتار، منش و افکارش با هم هماهنگ است. با انتظارات و خواسته های نسل جوان ایرانی. در ضمن حسن م خمینی از سید مجتبی هم زرنگتره

مطالب مشابه :

آگهی استخدام 16 خط کار در مجتمع صنعتی طلایه

این سایت با جدیدترین استخدام شرکت طلایه واقع در مشهد به منظور افزایش

چرا از اعلامیه و ظلم خبری نیست؟

طلای داران فجر، اختتامیه جشنواره فجر مشهد. عاشق خودش شد» در سایت رسانه رجا نیوز

زمان و نحوه ثبت نام داوطلبان شرکت در مراسم اعتکاف مسجد جامع گوهرشاد

زمان و نحوه ثبت نام داوطلبان برای شرکت در مراسم در پایگاه شهدای طلایه

از سید مجتبی خامنه ای فرزند دوم رهبر انقلاب چه باید بدانید

طلایه داران ظهور از جمله این کلمات در سایت ها و نام برخی از کارخانه ها و شرکت هاست

پیشگامان صنعت آسانسور و نصب آن در ایران

سایت شرکت بازرسی طلای داران و سعید ثقفی خادم که مدیریت شرکت سلکتور در مشهد را نیز بر عهده دارد.

برچسب :
سایت شرکت طلایه مشهد

تحلیل مختصر

چالش های اسرائیل در داخل و خارج: دیدگاه مخالف

8 ژوئن 2023

بنی گانتز

رابرت ساتلوف

دیوید ماکوفسکی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آيناز

بخشی از مقاله رو خوندم و باید بگم که خیلی خوب بود. برام جالب بود که چرا اینقدر از یه شخص ترس می‌کنیم که در واقع مثل همه‌ی ماست. امیدوارم بیشتر از این مقالات بخونیم که باعث میشن دنیای پیرامونمون رو بهتر بفهمیم.

اميرحسين

مقاله خیلی جالبی بود. موافقم که از مجتبی خامنه ای باید می‌ترسید. او یکی از افراد خطرناک در جامعه است و باید برای امنیت کشور بررسی شود.

دکمه بازگشت به بالا