چگونه وقتی پریود هستیم بخوابیم

تعبیر خواب پریود شدن: 18 نشانه و تفسیر دیدن قاعدگی در خواب – مجله کسب و کار بازده

صفحه اصلی

تعبیر خواب قاعدگی: 18 علامت و تعبیر دیدن قاعدگی در خواب

تصور کنید خیلی راحت و آرام در رختخواب گرم و نرم خود دراز کشیده اید و آرام آرام به خواب می روید که ناگهان این فکر به ذهن شما خطور می کند: “آیا با لکه های خون قاعدگی روی لباس و ملحفه ام بیدار می شوم؟” اما نگران نباشید، کاملا طبیعی است. برای داشتن خوابی راحت در دوران قاعدگی و جلوگیری از لکه بینی و نشت خون در شب تکنیک های ساده ای وجود دارد که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

چالش ها و مشکلات خواب در دوران قاعدگی

به طور کلی، مشکلات خواب زنان بیشتر از مردان است. در طول دوره، این می تواند به این ناراحتی ها بیفزاید. علائم قبل از قاعدگی و قاعدگی مانند اضطراب، نفخ، گرفتگی عضلات و سردرد می تواند خواب را در این دوران سخت کند. علاوه بر این، تغییرات هورمونی می تواند با چرخه طبیعی خواب تداخل ایجاد کند.

علاوه بر این مسائل، نگرانی در مورد نشت خون در شب می تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد. اما از دست دادن خواب در طول دوره قاعدگی چیزی نیست که آن را ساده تلقی کنید. این می تواند اضطراب شما را افزایش دهد و آستانه تحمل درد را کاهش دهد. نتیجه: روز بعد در مواجهه با یک مسئولیت ساده احساس خستگی و بی حوصلگی می کنید.

درک اینکه چگونه قاعدگی شما بر چرخه خواب شما تأثیر می گذارد و رسیدگی به نگرانی های شما به شما کمک می کند تا عادت های سالمی را برای استراحت کافی و اجرای آنها در طول ماه ایجاد کنید.

چگونه در دوران قاعدگی راحت بخوابیم؟

علائمی مانند سردرد یا گرفتگی عضلانی در طول قاعدگی می تواند خواب را دشوار کرده و باعث اختلال در خواب شود. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند در این زمان به خواب بروید.

1. تخت خود را خنک نگه دارید

معمولاً بدن دمای خود را کاهش می دهد تا برای خواب آماده شود. با این حال، نوسانات هورمونی می تواند این روند را مختل کند. ایجاد دمای 15 تا 19 درجه می تواند به تنظیم دمای مرکزی بدن کمک کند. البته این کاملا به شرایط جسمانی و راحتی شما بستگی دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند بدن یا معده خود را در طول دوره قاعدگی گرم نگه دارند.

2. تنها بخوابید

اگر متاهل هستید و برنامه خواب شما و همسرتان متفاوت است، می تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد و حتی سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند. می توانید در این مدت با همسرتان صحبت کنید و زمان خواب خود را با هم تنظیم کنید یا چند روز به تنهایی بخوابید. همچنین می توانید قبل از رفتن به رختخواب چند دقیقه ببوسید. تاثیر در آغوش گرفتن شبیه ماساژ درمانی است و می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد، اضطراب را کاهش دهد و به خواب آرام کمک کند.

3. موقعیت خواب راحت پیدا کنید

خوابیدن به حالت جنینی

نحوه خوابیدن شما می تواند روی کیسه خواب شما تأثیر بگذارد، به خصوص اگر علائم قاعدگی داشته باشید. به یاد داشته باشید که هیچ موقعیتی تضمین نمی کند که خونریزی شبانه نداشته باشید. بنابراین موقعیت های مختلف خواب را امتحان کنید. به عنوان مثال، به پشت یا پهلو بخوابید و ببینید در چه موقعیتی احساس راحتی می کنید.

خوابیدن به پهلو می تواند به تنظیم تنفس و کاهش برخی علائم آپنه خواب کمک کند. اگر درد دارید، می توانید وضعیت جنین را امتحان کنید، به این معنی که پاهای خود را خم کنید و تمام بدن خود را به صورت توپ درآورید. یک بالش بین زانوهای خود قرار دهید تا فشار از روی آنها کم شود.

4. برنامه خواب ثابتی داشته باشید

اگر همزمان به رختخواب بروید و بیدار شوید، کمتر دچار اختلالات ریتم شبانه روزی مربوط به قاعدگی خواهید شد. حتی در تعطیلات آخر هفته، برنامه خواب منظمی داشته باشید تا بدنتان بداند چه زمانی باید بخوابد.

5. به طور منظم ورزش کنید

فعالیت بدنی یک راه طبیعی برای القای خواب است. ورزش در اوایل صبح یا بعد از ظهر می تواند با افزایش دمای بدن و سپس کاهش آن به شما کمک کند هنگام خواب احساس خواب آلودگی کنید. فعالیت مورد علاقه خود را انتخاب کنید. این فعالیت می تواند یوگا، دویدن یا شنا و … باشد.

6. غذاهایی بخورید که به شما کمک می کند خوب بخوابید

گاهی اوقات مشکلات گوارشی مانند اسهال، استفراغ یا سوء هاضمه با مشکلات قاعدگی همراه است. برای جلوگیری از این مشکلات، وعده های غذایی پر حجم قبل از خواب نخورید. در عوض، چندین وعده غذایی بدون چربی در طول روز بخورید.

برخی غذاها به شما کمک می کنند راحت تر بخوابید. تریپتوفان یا L. تریپتوفان یک آمینو اسید موجود در شیر، بوقلمون، مرغ، تخم مرغ و محصولات لبنی است که نه تنها مدت خواب را افزایش می دهد، بلکه با کاهش افسردگی نیز همراه است. آلبالو یا آب آلبالو نیز حاوی مقدار زیادی ملاتونین است.

با این حال، قبل از افزودن هر گونه مکملی به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید.

7. مصرف کافئین خود را محدود کنید

مصرف کافئین خود را در طول روز و به خصوص 6 ساعت قبل از خواب محدود کنید. کافئین محرکی است که می تواند شما را بیدار نگه دارد. هرکسی که قبل از خواب قهوه بنوشد می تواند این موضوع را تایید کند. از دیگر منابع کافئین می توان به چای، شکلات، کاکائو، نوشابه ها و آرام بخش ها اشاره کرد.

8. زمانی را برای استراحت اختصاص دهید

زمانی که استرس دارید، فشار خون و سرعت تنفس شما افزایش می یابد و می تواند روی استراحت و خواب شما تأثیر بگذارد. تکنیک های تنفس عمیق می تواند به کاهش استرس کمک کند. چه نشسته و چه دراز کشیده، مطمئن شوید که با هر دم و بازدم، قسمت پایین شکم به مدت 3 ثانیه حرکت می کند.

می توانید از سایر تکنیک های آرامش بخش مانند یادداشت روزانه، مدیتیشن یا خواندن استفاده کنید. وقت گذاشتن برای مراقبت از خود می تواند به کاهش سطح استرس کمک کند.

چگونه از خونریزی شبانه در دوره قاعدگی جلوگیری کنیم؟

خونریزی شبانه ممکن است برای هر زنی اتفاق بیفتد و کاملا طبیعی است، اما فکر بیدار شدن در صبح با نوار بهداشتی آغشته به خون می تواند ناراحت کننده باشد. زیرا در طول شب چندین ساعت می خوابید و در این مدت نوار بهداشتی یا تامپون را چک نمی کنید. از طرفی مدت زیادی دراز کشیدی، چرخیدی و زاویه بدنت تغییر کرد و با وجود جاذبه زمین، خون حیض از این طرف به آن طرف مکیده شد؛ و از طرف دیگر، مدت زیادی دراز کشیدی. بنابراین، باید مطمئن شوید که در این مدت خون به لباس زیر و ملحفه شما نشت نکند.

در ادامه با آموزش نکاتی برای داشتن خوابی آرام تر با مدیریت نشت خون در شب به شما کمک می کنیم.

1. از لباس زیر مناسب استفاده کنید

در این مدت از لباس زیر مناسبی استفاده کنید که هر قسمتی که احتمال نشت خون وجود دارد را بپوشاند. البته توجه داشته باشید که لباس زیرتان باید متناسب با بدنتان باشد، زیرا اگر خیلی بزرگ باشد حرکت می کند و خون به راحتی جریان می یابد. همچنین می توانید 2 جفت لباس زیر بپوشید تا در صورت نشت خون جذب لایه دوم شود و به ملحفه ها نرسد.

2. از نوار بهداشتی بالدار استفاده کنید

هنگام انتخاب نوار بهداشتی مناسب، به این نکته توجه داشته باشید که نوار بهداشتی یا نوار بهداشتی بالدار نه تنها در هنگام غلت زدن و چرخاندن در شب بهتر سر جای خود می مانند، بلکه هنگام خواب از کناره ها در برابر کثیفی محافظت می کند و لباس زیر شما در جای خود قرار نمی گیرد.

برخی از انواع نوار بهداشتی خون مایع را به ژلی تبدیل می کنند که نمی تواند جریان یابد. بنابراین اگر به این نوع نوار بهداشتی حساسیت ندارید، می توانید از آنها استفاده کنید.

3. قبل از رفتن به رختخواب تامپون را عوض کنید

تعویض نوار بهداشتی درست قبل از رفتن به رختخواب تضمین می کند که بیشترین مقدار خون در طول خواب توسط نوار بهداشتی جذب می شود. به عنوان مثال، برخی از انواع نوار بهداشتی از نشت خون تا 8 ساعت جلوگیری می کنند. بنابراین، اگر قبل از خواب از آنها استفاده کنید، می توانید انتظار داشته باشید که 8 ساعت کامل جذب خون داشته باشید.

4. از تامپون شبانه استفاده کنید

پدهای شب بلندتر هستند و انتهای کامل تری دارند. بنابراین زمانی که به پشت دراز می کشید از پوشش مناسب تری بهره مند می شوند. مهم نیست در چه وضعیتی می خوابید؛ این پدها خون را قبل از رسیدن به لباس زیر جذب می کنند.

از آنجایی که پدهای شبانه با استفاده از فناوری ژل خون قاعدگی ساخته شده اند و دارای یک لایه جاذب هستند، خیلی ضخیم نیستند و احساس حجیمی به شما نمی دهند.

5. از تامپون استفاده کنید

اگر کمتر از 8 ساعت می خوابید، می توانید از تامپون استفاده کنید. از آنجایی که تامپون در داخل واژن قرار می گیرد، در هنگام خوابیدن، دیگر نگران خونریزی نخواهید بود. استفاده از تامپون برای بیش از 8 ساعت خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد. بنابراین اگر عادت به خواب طولانی دارید استفاده از آن گزینه مناسبی برای شما نیست و بهتر است از نوار بهداشتی استفاده کنید.

6. صبح به آرامی از رختخواب خارج شوید

اگر برای جلوگیری از خونریزی در شب از نوار بهداشتی استفاده می کنید، بهتر است صبح ها به آرامی از خواب بیدار شوید. به دلیل گرانش زمین، خون قاعدگی که در هنگام خواب در واژن جمع شده است، یک بار پس از بیداری آزاد می شود. بنابراین اگر می خواهید از نشتی جلوگیری کنید، به آرامی از رختخواب خارج شوید.

7. از قبل برای دوره آماده شوید

به چرخه قاعدگی خود توجه کنید و وسایل بهداشتی و شرایط آرامش خود را از قبل آماده کنید.

تجربه کاربری برای جلوگیری از خونریزی شبانه در دوران قاعدگی

یادگیری در مورد تجربیات دیگران به شما این امکان را می دهد که بدانید تنها نیستید. از سوی دیگر، راه حل های ساده اما موثر آنها به شما کمک می کند تا با خیال راحت بخوابید و نگران لکه ها و نشت خون در شب نباشید. در اینجا برخی از محبوب ترین تجربیات کاربر آورده شده است:

توجه داشته باشید که این قسمت مربوط به تجربه افراد است و از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام جمع آوری شده است. پس قبل از هر کاری خوب فکر کنید و در صورت لزوم با پزشک مشورت کنید.

می توانید روزانه یک دستمال کوچک روی نوار بهداشتی قرار دهید و قدرت جذب نوار بهداشتی را افزایش دهید.

می توانید از دو نوار بهداشتی استفاده کنید. نوارها را طوری قرار دهید که در یک راستا قرار گیرند و قسمت بیشتری از بدن شما را بپوشانند. در این حالت وقتی دراز می کشید، خطر خونریزی لباس زیر شما به حداقل می رسد.

از فنجان قاعدگی استفاده کنید. تجربه برخی از کاربران نشان می دهد که استفاده از فنجان قاعدگی خطر خونریزی قاعدگی را به حداقل می رساند و می توانید تا 12 ساعت از آن استفاده کنید. اما پیشنهاد می کنیم قبل از استفاده از فنجان قاعدگی با پزشک خود مشورت کنید.

از میانبر استفاده کنید. شورت قاعدگی به دلیل قابلیت جذب بالایی که دارد می تواند خون ناشی از پریود را جذب کرده و از نفوذ آن به لباس ها و ملحفه های دیگر جلوگیری کند. از طرفی چون این لباس زیر مخصوص دوران قاعدگی است احتمالا خونریزی آن زیاد شما را آزار نخواهد داد.

می توانید یک تکه دستمال کاغذی کوچک را تا کنید یا بغلتانید و آن را در انتهای باسن بین دو کفل قرار دهید و تا صبح راحت بخوابید. مهم نیست چقدر در خواب حرکت می کنید. این تکه حوله کوچک می تواند جریان مایع را جذب کرده و از نشت آن جلوگیری کند. البته این روش می تواند در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت پوستی شود. به همین دلیل، قبل از امتحان با پزشک خود مشورت کنید.

می توانید حوله یا ملحفه مخصوصی را در دوران قاعدگی روی تخت خود قرار دهید تا در صورت نشت خون، ملحفه های دیگر خونریزی نکنند.

چگونه لکه های خون قاعدگی را پاک کنیم؟

مهم نیست چقدر تلاش می کنید که خونریزی را متوقف کنید. این ممکن است از زمان به زمان اتفاق بیفتد.

برای از بین بردن لکه های خون می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

سرکه سفید: قبل از اینکه لکه خشک شود، لباس خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه در سرکه سفید خیس کنید و سپس با آب سرد بشویید.

آب و نمک: استفاده از خمیر تهیه شده از آب و نمک می تواند لکه های خون را پاک کند.

جوش شیرین و آب: اگر لکه خون خشک شد، می توانید خمیر جوش شیرین و آب را به مدت نیم ساعت روی لکه بگذارید تا از بین برود.

اگر تمام این مراحل را دنبال کنید و لکه همچنان باقی بماند، می توانید لباس زیر خود را برای دوره بعدی ذخیره کنید. خونریزی می تواند در هر زمانی رخ دهد. بنابراین بهتر است از لباس های آن دوران استفاده شود.

حتما بخوانید:

تو بگو

چه تجربه یا نکته ای برای جلوگیری از نشتی در خانه در شب دارید؟ کدام یک از روش های این مقاله را امتحان یا پیشنهاد می کنید؟ در صورت تمایل می توانید نظرات خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

با ارسال این مطلب به عزیزانتان کمک کنید تا در دوران پریود خود خوب بخوابند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محققان تخمین می زنند که ما به طور متوسط ​​تقریبا یک سوم از زندگی خود را در خواب سپری می کنیم. علاوه بر این، نقش خواب شبانه در تقویت سلامت روان، رفاه جسمی و روحیه را نمی توان انکار کرد. از سوی دیگر، اختلال در خواب می تواند منجر به تضعیف سلامت روحی و جسمی ما شود. کیفیت خواب شبانه به عوامل مختلفی مانند نور اتاق خواب و ماهیت غذاهای مصرفی در طول روز بستگی دارد.

بعلاوه نحوه خوابیدن شما با سلامتی شما ارتباط زیادی دارد. انتخاب موقعیت خواب مناسب هم برای مردان و هم برای زنان مهم است. اما خانم ها در هنگام خواب به خصوص در دوران بارداری باید توجه بیشتری به وضعیت بدن خود داشته باشند. بنابراین در اینجا قصد داریم وضعیت صحیح بدن زن را در هنگام خواب بررسی کنیم.

بهترین و بدترین حالت خوابیدن برای خانم ها

وضعیت خواب روی سینه ها تأثیر می گذارد

مطالعات نشان می دهد که اگر به روی شکم یا پهلو بخوابید، احتمال تغییر شکل سینه های شما بیشتر است. البته در دراز مدت این اتفاق می افتد. به طور خاص، پایین نگه داشتن صورت در هنگام خواب می تواند تأثیر مخربی بر سینه های شما داشته باشد. این بخاطر این است که؛ در این صورت برنامه ها تحت فشار خواهند بود.

از طرف دیگر، خوابیدن به پهلو باعث تنش و کشیدگی رباط‌های قفسه سینه می‌شود. اگر به دلایلی ترجیح می دهید به پهلو بخوابید، بهتر است با قرار دادن یک بالش زیر سینه از این موضوع مراقبت کنید. بسیاری از زنان ترجیح می دهند هنگام خواب سوتین بپوشند. اگر در این دسته بندی ها قرار می گیرید، حتما با یک متخصص مشورت کنید.

جلوگیری از چین و چروک

برخی از موقعیت های خواب منجر به ظاهر شدن چین و چروک های زودرس می شود – مطمئناً هیچ زنی نمی خواهد این را تجربه کند. به عنوان مثال، خوابیدن روی شکم یا پهلو می تواند منجر به ظاهر شدن چین و چروک شود. شاید تعجب کنید که چرا این وضعیت خوابیدن روی پوست شما تأثیر می گذارد. این به دو دلیل اصلی چین و چروک یعنی وزن و حرکات تکراری مرتبط است. هنگامی که در هر یک از موقعیت های بالا می خوابید، پوست خود را در معرض اصطکاک بالش قرار می دهید.

به دنبال این حرکات مکرر، پوست شما شروع به از دست دادن قابلیت ارتجاعی خود می کند و خطوط ریز اطراف چشم و اطراف دهان ایجاد می شود. به همین ترتیب، هنگامی که به پهلو می خوابید، به یک طرف پوست صورت خود فشار وارد می کنید و باعث ایجاد چین و چروک می شود. با خوابیدن به پشت می توانید از این امر جلوگیری کنید. وقتی در این حالت می خوابید، صورت شما تحت فشار قرار نمی گیرد و در نتیجه مستعد چین و چروک است.

انتخاب یک حالت مناسب برای بارداری

در دوران بارداری بهتر است به پهلو بخوابید – سعی کنید به پهلوی چپ بخوابید. این وضعیت می تواند گردش خون را بهبود بخشد و بنابراین برای کودک شما مفید خواهد بود. این همچنین به رساندن مواد مغذی بیشتر در سراسر جفت کمک می کند. این حالت فواید دیگری نیز دارد، به عنوان مثال، به کلیه های شما کمک می کند تا مایعات و مواد زائد را از بدن خارج کنند. همچنین به کاهش تورم دست، پا و مچ پا کمک می کند. در حالت ایده آل، سعی کنید در سه ماهه آخر بارداری در این وضعیت بخوابید. سعی کنید تا حد امکان در این حالت بخوابید. خوابیدن در یک موقعیت خاص در تمام طول شب ممکن است ناراحت کننده باشد.

این به شما امکان می دهد با دقت به طرفین بچرخید و حالت ها را تغییر دهید. البته خوابیدن به پهلوی چپ بهترین حالت ممکن است. به پشت خوابیدن در دوران بارداری به خصوص زمانی که در سه ماهه آخر بارداری هستید اصلا توصیه نمی شود. این بخاطر این است که؛ هنگامی که در این حالت می خوابید، وزن رحم بر روی عضلات پشت، ستون فقرات و رگ های خونی اصلی و همچنین روده ها می افتد که می تواند منجر به درد طاقت فرسا شود. حتی می تواند گردش خون را مختل کند یا منجر به هموروئید شود. خوابیدن به پشت می تواند فشار خون شما را کاهش دهد و باعث سرگیجه شود.

وضعیت صحیح خوابیدن برای کاهش کمردرد

اگر از کمردرد رنج می برید، می توانید به پهلو بخوابید و پاهایتان را کنار هم بگذارید. زانوهای خود را در کنار هم قرار دهید. به این ترتیب کمترین فشار را به بدن خود وارد خواهید کرد. در این صورت لگن شما آسیبی نمی بیند و علاوه بر آن برای اعصاب بسیار آرامش بخش است. برای راحتی بیشتر، یک بالش نرم بین پاهای خود قرار دهید. ممکن است ترجیح دهید سعی کنید در موقعیتی بخوابید که برای شما راحت تر است. ایرادی ندارد که پوزیشن های مختلف خوابیدن را امتحان کنید، می توانید موقعیت های مختلف را بررسی کنید و ببینید کدام یک برای شما مناسب تر است.

با اپلیکیشن Fat Language، تنها با گوش دادن به ۵ دقیقه در روز، به هر زبانی مانند بلبل در ۸۰ روز صحبت کنید! بهترین روش روز ضمن تقویت حافظه آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا