چگونه وقتی مدیر نیستیم در شاد گروه بسازیم

آیا به دنبال راهی برای تشکیل گروه در برنامه درسی شاد هستید؟ این مقاله را حتما تا انتها بخوانید زیرا در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گروه و کانال در شاد را به طور کامل به شما آموزش دهیم. با مایکت همراه باشید.

در دورانی که به دلیل نیاز به قرنطینه به دلیل شیوع ویروس مخوف کرونا، امیدی به آموزش حضوری در مدارس نبود، آموزش و پرورش به فکر آموزش آنلاین افتاد تا دانش آموزان را از آموزش دور نگه دارد. بهترین راه برای یادگیری آنلاین استفاده از یک پیام رسان محدود و امن بود. به همین منظور در اسفندماه به دستور وزارت آموزش و پرورش اپلیکیشن پیام رسان شاد ایجاد و به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفت.

اپلیکیشن شاد دارای ویژگی های جذاب و کاربردی است که معلمان و دانش آموزان می توانند مانند گذشته کلاس تشکیل دهند و از آن بهره مند شوند. مانند مدارس حضور و غیاب، ثبت نام و مطالعه کنید و در صورت نیاز حتی اکانت خود را حذف کنید با این تفاوت که تمامی این مراحل به صورت آنلاین و بدون حضور و غیاب انجام می شود. کافیست در شبکه شاد مانند پیام رسان های دیگر مانند تلگرام، واتس اپ، روبیکا و غیره گروه و کانال ایجاد کنید. و فایل های آموزشی خود را به اشتراک بگذارید. اگر فکر می کنید سرعت آپلود و دانلود فایل پایین است، این برنامه از مقاله چگونه برنامه شاد را آپدیت کنم استفاده می کند؟ برای حل مشکل خود به روز رسانی کنید. در ادامه گام به گام نحوه ایجاد گروه یا کانال در shaad را به شما آموزش خواهیم داد پس مقاله را تا انتها بخوانید.

لیست این مقاله (با کلیک بر روی هر عنوان به این قسمت منتقل می شوید):

در برنامه شاد یک گروه تشکیل دهید

برای ایجاد گروه در پیام رسان شاد باید مراحل زیر را طبق راهنمای ذکر شده گام به گام دنبال کنید. اما ابتدا توجه داشته باشید که به دلایل امنیتی و با توجه به هدف ایجاد این برنامه، تنها معلمان و مدیران قادر به ایجاد گروه یا کانال در شاد خواهند بود.

ابتدا نسخه اندروید برنامه shad را از طریق کادر زیر دانلود کنید.

برنامه شاد آموزش و پرورش 

حجم: 41.9 مگابایت


دانلود برنامه

پس از دانلود برنامه Shad، آن را نصب کنید و روی نماد برنامه ضربه بزنید تا برنامه اجرا شود.

پس از نصب، نوبت به ثبت نام در برنامه می رسد. ممکن است در یکی از مراحل ثبت نام با مشکل مواجه شوید. پس با رعایت دستورالعمل های مقاله رفع مشکلات ثبت نام در شاد ثبت نام کنید.

پس از ثبت نام، مراحل احراز هویت را در سایت سناد و اپلیکیشن شاد انجام دهید. لازم به ذکر است که ابتدا باید هویت شما به عنوان مدیر و معلم تایید شود تا بتوانید کلاس، گروه و کانال ایجاد کنید.

در قسمت مسنجر بر روی آیکون قلم آبی که در شکل زیر نشان داده شده است ضربه بزنید. آموزش گروهی

سپس گزینه New Group را انتخاب کنید. با توجه به اینکه شاد فقط فارسی سازی شده است، اگر زبان گوشی شما هم انگلیسی باشد، معادلی برای عبارت گروه جدید وجود ندارد.

اکنون در حال مشاهده صفحه مخاطبین خود هستید. اعضای گروه خود را از بین مخاطبان انتخاب کنید، سپس بالای صفحه را علامت بزنید.

حالا باید یک نام مناسب برای گروه خود انتخاب کنید و دوباره بالای صفحه را علامت بزنید تا گروه تشکیل شود. مراقب باشید، اگر در احراز هویت خود معلم یا مدیر نباشید با پیام «ایجاد گروه فقط برای معلمان و مدیران امکان پذیر است» مواجه می شوید.

یک کانال در برنامه شاد تشکیل دهید

برای ایجاد یک کانال، باید واجد شرایط باشید و یکی از معلمان یا مدیران باشید. مراحل ساخت کانال تقریبا مشابه مراحل ساخت گروه می باشد با این تفاوت که در ساخت کانال ابتدا باید نامی برای کانال خود انتخاب کنید و سپس اعضای کانال را مشخص کنید.

اگر در هر یک از مراحل مشکل دارید یا Shad باز نمی شود، ببینید چرا شاد بارگذاری نمی شود و کجا می توانم شاد را نصب کنم؟ مشکلت رو حل کن

چگونه لینک گروه شاد را پیدا کنیم؟

به جز کلاس های خصوصی در مدارس که امکان عضویت در آن برای هیچ فردی وجود ندارد، می توانید با استفاده از ذره بین بالای صفحه نام کلاس مورد نظر خود را جستجو کرده و آن را پیدا کنید. لطفا توجه داشته باشید که ایجاد لینک دعوت در شاد مجاز نیست.

چگونه یک لینک گروهی در شاد ایجاد کنیم؟

ایجاد لینک دعوت به دلایل امنیتی در شاد امکان پذیر نیست.

حالا نوبت شماست!

در این مقاله سعی شده است نحوه ایجاد گروه و کانال در شاد را برای اساتید و مدیران عزیز توضیح دهیم که قابل استفاده در اندروید و آیفون می باشد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اکنون این شما هستید که نظرات و پیشنهادات خود را در مورد MyKite برای ما ارسال کنید. همچنین اگر زیر عنوان مقاله سوالی دارید پاسخ را از ما بپرسید. با تشکر از همکاری شما.

راهنمای ساخت کانال در نرم افزار شاد

آیا هیچ سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با مشاوران متخصص با شماره ایران مشاوره از طریق تلفن ثابت از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر حتی در روزهای تعطیل رسمی.

تماس از سراسر کشور: 9099072938

اگر به تلفن ثابت دسترسی ندارید یا نصف قیمت مشاوره دریافت می کنید، اینجا را کلیک کنید

برنامه شاد که دارای نسخه های مختلفی برای سازگاری با انواع دستگاه های هوشمند می باشد، برای کلاس های مجازی طراحی شده است و هر روز بر تعداد کاربران نصب کننده این نرم افزار افزوده می شود.

پس از ثبت و تایید مدیر مدرسه اطلاعات لازم در سامانه سناد، گروه ها و کانال های مطالعه در نرم افزار شاد تشکیل می شود. کافی است مدیر مراحل احراز هویت را در سیستم شاد انجام دهد تا خودش بتواند این گروه ها و کانال ها را مشاهده کند. همچنین معلمان و دانش آموزان برای دسترسی به گروه ها و کانال های آموزشی باید در سیستم شاد احراز هویت کنند.

با انتشار نسخه جدید برنامه شاد، امکان ایجاد کانال و گروه های مطالعه توسط مدیران و اساتید فراهم شده است.

نحوه تشکیل کانال های آموزشی در سیستم شاد

برنامه مبارک

تمامی گروه ها و کانال های دوره برای هر مدرسه توسط ادمین و اساتید در اپلیکیشن شاد ایجاد می شود و این قابلیت برای دانش آموزان و سایر کاربران در دسترس نیست.

تنها کاری که مدیر مدرسه پس از ورود به سامانه احراز هویت و آموزش شاد باید انجام دهد این است که گروه مطالعاتی ایجاد شده را بررسی کند و از معلمان و دانش آموزان درخواست کند تا به سامانه مذکور بپیوندند. در واقع مدیران مدرسه به عنوان مالک و معلمان به عنوان مدیران گروه های مطالعاتی شناخته خواهند شد. در هنگام ایجاد کانال های آموزشی، محتوا از طریق مدیر و اساتید به صورت یک طرفه اجرا می شود و دانش آموزان می توانند با عضویت در کانال مربوطه از مطالب استفاده کنند.

علاوه بر این، معلمان باید احراز هویت کنند و پس از آن نوبت به دانش آموزان می رسد. هر یک از این افراد می توانند به گروه ها و کانال های طبقاتی تعریف شده خود در سیستم شاد بپیوندند. در قسمت بعدی مراحل ساخت کانال در برنامه شاد شرح داده شده است.

ابتدا از طریق تلفن همراه خود به اپلیکیشن Shad دسترسی پیدا کنید. در پایین صفحه، نماد «مسنجر» را انتخاب کنید.

نحوه افزودن، حذف و ویرایش دسترسی اعضای کانال و گروه در سیستم شاد

در نسخه جدید برنامه شاد، مدیران و معلمان این امکان را دارند که کانال ها و گروه های مطالعه ایجاد کنند که بتوانند عضویت خود را کنترل کنند و در صورت نیاز افراد را اضافه یا حذف کنند. آنها حتی می توانند اختیارات و دسترسی اعضای گروه مطالعه را محدود کنند، اما چگونه؟

راهنمای افزودن عضو جدید در کانال سیستم شاد و گروه‌های مطالعه

کانال یا گروه کلاس مورد نظر را انتخاب کنید

در قسمت پروفایل گروه یا کانال روی گزینه “افزودن عضو” کلیک کنید

انتخاب مخاطب هدف برای پیوستن به گروه یا کانال آموزشی

در مرحله آخر عبارت “دعوت گروهی یا کانالی با لینک” در بالای صفحه ظاهر می شود که دعوت شده می تواند روی آن کلیک کرده و به لینک مورد نظر برود. سپس باید آن را کپی کرده و برای کاربر مورد نظر ارسال کند.

راهنمای حذف اعضا در کانال سیستم شاد و گروه‌های مطالعه

کانال و گروه مطالعه مورد نظر را انتخاب کنید

نمایه کانال و گروه کلاس را باز کنید

عضوی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید. (انگشت خود را برای چند ثانیه روی نام کاربری نگه دارید تا یک منو باز شود.)

از منوی نمایش داده شده گزینه “Delete Contact” را انتخاب کنید

راهنمای تغییر کانال و دسترسی اعضای گروه در سیستم شاد

کانال و کلاس مورد نظر را انتخاب کرده و پارامترهای آن را وارد کنید

روی گزینه «دسترسی به اعضای گروه» کلیک کنید

هر یک از گزینه های “نمایش لیست اعضا”، “نمایش لیست سرپرست”، “ارسال پیام” و “افزودن عضو” را بر اساس تصمیم خود برای گروه ها فعال یا غیرفعال کنید.

نکته: از قسمت تنظیمات گروه امکان تعیین فرد دیگری به عنوان سرپرست گروه به جز معلم وجود دارد.

از آنجایی که زمان بازگشایی مدارس مشخص نیست، دانش آموزان در ایام تعطیلی مدارس از سامانه شاد استفاده کنند. همچنین امکان برگزاری امتحانات در برنامه شاد برای دانش آموزان و معلمان وجود دارد. علاوه بر آموزش آنلاین از طریق برنامه شاد، آموزش برخی دروس نیز توسط رسانه ملی انجام می شود. برای یادگیری نحوه استفاده از برنامه Happy Windows یا برنامه Happy می توانید روی لینک مربوطه کلیک کنید.

سوالات متداول

1- ساخت کانال در نرم افزار شاد به چه صورت می باشد؟

می توانید به مقاله بالا مراجعه کرده و از راهنمای تصویری برای ایجاد کانال در اپلیکیشن شاد استفاده کنید.

2- آیا امکان ساخت کانال و گروه برای کاربران نیز وجود دارد؟

فقط مدیران و معلمان می توانند کانال ایجاد کنند که برای سایر کاربران امکان پذیر نیست.

3- چگونه می توان به کانال یا گروه های درسی موجود در نرم افزار شاد عضو اضافه یا کم نمود؟

مدیران و معلمان می توانند با مراجعه به کانال یا گروه مورد نظر و با توجه به راهنمای ذکر شده در مطلب فوق اقدامات لازم را انجام دهند.

برای عضویت در اینستاگرام (مدارس) کلیک کنید.

آخرین اخبار و اطلاعیه های مدارس سراسر کشور

ورود به صفحه

برای عضویت در کانال (مدارس) کلیک کنید.

آخرین اخبار و اطلاعیه های مدارس سراسر کشور

ورود به کانال

آیا هیچ سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با مشاوران متخصص با شماره ایران مشاوره از طریق تلفن ثابت از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر حتی در روزهای تعطیل رسمی.

تماس از سراسر کشور: 9099072938

اگر به تلفن ثابت دسترسی ندارید یا نصف قیمت مشاوره دریافت می کنید، اینجا را کلیک کنید

در این مقاله نحوه خروج از گروه در اپلیکیشن شاد به تفصیل توضیح داده شده است. با توجه به اینکه کلاس های درس بسیاری از مدارس به صورت آفلاین برگزار می شود و تمامی دروس ضبط شده دروس در سامانه شاد بارگذاری می شود، سازندگان این برنامه در صورت نیاز این نرم افزار را به روز رسانی و به روز رسانی کرده اند.دانش آموزان و معلمان. . در نسخه به روز شده این نرم افزار امکانات زیادی اضافه شده است که سوالات بی شماری را در بین کاربران این برنامه ایجاد کرده است. سوالی که این روزها زیاد پرسیده می شود این است که اگر از گروه شاد خارج شوید یا نرم افزار شاد را از تلفن همراه خود حذف کنید، امکان بازگشت وجود دارد؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم.

اوراق بهادار

برنامه شاد را حذف کنید

در صورت ترک یا حذف گروه در برنامه شاد نگران نباشید. برنامه شاد قابلیت ذخیره اطلاعات کاربران را دارد و این قابلیت به شما این امکان را می دهد که با هر دستگاهی به برنامه دسترسی داشته باشید و یا حتی اگر از طریق مرورگر به نسخه تحت وب شاد دسترسی داشته باشید اطلاعات شما در پایگاه داده شاد موجود است و به راحتی می توانید وارد شوید. به حساب شما

اگر گوشی موبایل جدیدی خریده اید و می خواهید اپلیکیشن شاد را روی آن نصب کنید، لطفا مطمئن شوید که ابتدا باید اپلیکیشن شاد را روی گوشی جدید نصب کنید، سپس از گروه شاد خارج شوید و اپلیکیشن شاد را لغو یا حذف کنید. زیرا در صورت لغو این برنامه در تلفن همراه دانش آموز، نام فرد از لیست آموزشی حذف خواهد شد. بنابراین قبل از حذف برنامه Shad از تلفن همراه خود، مطمئن شوید که برنامه Shad را در گوشی جدید خود نصب کرده و وارد آن شوید.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان حتی پس از پایان سال تحصیلی و پس از دریافت گزارش نهایی مدرسه (گزارش پیشرفت مدرسه) نباید برنامه شاد را از گوشی خود حذف کنند و سعی کنند گروه را در شاد ترک کنند. ممکن است در شرایطی مانند عدم توانایی دانش آموز در رعایت استانداردهای مورد نیاز در کارنامه یا ارائه آموزش و دوره های فوق برنامه در فصل تابستان استفاده از این برنامه را ضروری کند.

اگر به دلایلی ناگهان نیاز به ترک گروه شاد یا حذف برنامه شاد از تلفن همراه خود داشتید، با کارشناسان گروه صدای مشاوران تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

زمان پخش مدرسه تلویزیون برای دانش آموزان

حذف گروه در برنامه شاد

پس از ورود مدیر مدرسه و احراز هویت در برنامه Shaad، تمام گروه های کلاس به طور خودکار در این برنامه ایجاد می شوند. (اطلاعات وارد شده توسط مدیر باید همان اطلاعات ثبت شده در سامانه سناد باشد.) مالک کلیه گروه ها مدیر مدرسه می باشد و نمی تواند از هیچ یک از گروه ها خارج شود.

هیچ یک از دانش‌آموزان یا معلمان نمی‌توانند گروه‌های درسی را از برنامه شاد حذف کنند یا گروه‌ها را از برنامه شاد ترک کنند، زیرا گروه‌بندی در برنامه شاد بر اساس رتبه‌بندی مدارس است. بنابراین دانش آموزان نمی توانند در گروه های کلاسی یکدیگر عضویت داشته باشند و فقط در گروه های مطالعاتی خود عضویت دارند. اگر مدیر به طور عمدی یا اشتباه یکی از گروه های کلاس را حذف کند، مثلاً دانش آموز با خوشحالی گروه خود را در برنامه ترک کند، همه دانش آموزان و معلمان از آن کلاس حذف می شوند. در این شرایط حتی خود مدیر نیز قادر به بازگردانی کلاس حذف شده نیست.

گروه را در برنامه شاد ترک کنید

از آنجایی که سازنده گروه های کلاسی در برنامه شاد مدیر مدرسه نیست و این گروه ها به صورت خودکار با توجه به رتبه بندی دانش آموزان تشکیل می شوند، در صورت انصراف دانش آموزان از یکی از این کلاس های گروهی، دانش بیشتری خواهند داشت. دانش آموزان و نه معلمان نمی توانند دانش آموز را به گروه برگردانند. در این شرایط دانش آموز باید با مدیر مدرسه صحبت کند و شرایط را توضیح دهد زیرا فقط مدیر مدرسه توانایی اضافه کردن اعضا به گروه را دارد.

سعی کنید گروه های کلاس را در نرم افزار شاد حذف نکنید و آنها را رها کنید زیرا اطلاعات کلاسی که می خواهید برای شما قابل بازیابی نیست. حضور دانش آموز در کلاس های درس برنامه شاد حکایت از تحصیل دانش آموز مورد نظر در این کلاس دارد.

اگر بنا به دلایلی نیاز به ترک گروه در شاد دارید، می توانید با درخواست کمک از مدیر مدرسه یا معلم و انجام مراحل نشان داده شده در تصویر زیر، به گروه بازگردید.

ورود مجدد به گروه کلاسی شاد که دانش آموز ناخواسته ترک کرده است (خروج ناخواسته از کلاس)

اتصال به بخش *اتصال به مدرسه من*

گزینه *حذف دانش آموز* را انتخاب کنید که در دایره قرمز رنگ علامت ضربدر دارد

نام دانش آموزی که مشکل دارد را در بالا انتخاب کنید

تایید انصراف دانشجو

دوباره وارد بخش *اتصال به مدرسه من* شوید

گزینه *کاربر جدید* را انتخاب کنید

شماره ملی را وارد کنید

سال تولد را چهار رقمی وارد کنید (مثلا 2013)

ماه تولد را دو رقمی وارد کنید (مثلاً تیرماه باید 04 نوشته شود)

تاریخ تولد دو رقمی را وارد کنید (مثلاً 7 را 07 بنویسید)

تایید *احراز هویت*

دوباره وارد بخش *اتصال به مدرسه من* شوید

نام دانش آموز را انتخاب کنید

کلاس معلم مربوطه را انتخاب کنید

ورود به کلاس

کلاس تربیت بدنی را انتخاب کنید

ورود به کلاس تربیت بدنی

این مقالات را در مورد ترک شاد گروه بخوانید

رکورد احراز هویت در سیستم شاد

برنامه Shad را دانلود و نصب کنید

خروج از زنجیره برنامه شاد

قابلیت جدیدی که به برنامه شاد اضافه شده امکان ایجاد کانال های یک طرفه بین معلمان و دانش آموزان است. این کانال ها توسط معلمان یا مدیران مدرسه ایجاد می شوند و امکان افزودن و حذف اعضا در کانال فقط در اختیار سازندگان آن است. اگر بنا به دلایلی نیاز به ترک کانال های برنامه شاد دارید، همکلاسی هایتان نمی توانند به شما کمک کنند زیرا به قسمت افزودن عضو کانال دسترسی ندارند. پس حتما از سازنده کانال بخواهید که دوباره شما را به کانال اضافه کند.

کانال های نرم افزار شاد برای ارتباط یک طرفه بین معلمان یا مدیران و دانش آموزان در نظر گرفته شده است. فایل های دانلود دروس ضبط شده یا pdf جزوات دروس را می توانید در کانال ها قرار دهید. همچنین اطلاعیه های نحوه برگزاری کلاس ها در این کانال ها درج می شود، بنابراین سعی کنید کانال های نرم افزار شاد را ترک نکنید.

برای جلوگیری از حذف مجدد از گروه کلاس خود در شاد چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر گروه بسته است و پیامی مبنی بر عدم امکان ارسال پیام در قسمت ارسال پیام (در پایین برنامه) وجود دارد، سعی نکنید پیامی را وارد کنید یا پیامی مبنی بر عدم امکان را فشار دهید. برای ارسال پیام؛ در این صورت یک پیام هشدار برای ترک کلاس و ترک کلاس خواهید دید. در صورت تایید (گزینه OK را انتخاب کنید)، دوباره از گروه کلاس خارج خواهید شد.

اینترنت رایگان ایرانسل برنامه شاد

نتیجه

در این مقاله در مورد خروج از گروه در نرم افزار شاد صحبت کردیم و راه حل بازگشت دانش آموزی که گروه را ترک کرده بود را به گروه توضیح دادیم. قابلیت جدیدی به عنوان ایجاد کانال در اپلیکیشن شاد ارائه شده است تا معلمان و مدیران مدارس بتوانند با دانش آموزان کلاس ارتباط یک طرفه داشته باشند. این ویژگی در این مقاله به تفصیل توضیح داده شده است. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با مراجعه به اینستاگرام مجموعه به آدرس moshaver_24 و یا تماس با مشاورین ما پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

اگر تلفن همراه را عوض کنیم، آیا می توانیم با تلفن همراه جدید وارد حساب کاربری خود شویم؟

آره. تمام اطلاعات حساب کاربری دانش آموز، معلم و مدیر در پایگاه داده این برنامه ذخیره می شود.

در صورت نیاز به خروج یا حذف گروه یا کانال های شاد از این نرم افزار چگونه می توانیم برگردیم؟

در این شرایط با مدیر مدرسه خود تماس بگیرید. اگر نتوانستید مشکل را برطرف کنید، با کارشناسان گروه صدای مشاوران تماس بگیرید.

چگونه یک گروه مطالعاتی در شاد ایجاد کنم؟

گروه های این برنامه پس از احراز هویت مدیر مدرسه در سیستم شاد به صورت خودکار ایجاد می شوند.

برنامه شاد را از کجا دانلود کنیم؟

از طریق وب سایت رسمی اپلیکیشن shad.ir

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آيلين

مقاله جالبی بود و ایده خوبی برای ساخت تیم شاد و موفقه. ولی خب بعضی از موارد که توی مقاله بیان شد، توی محیط کاری من خیلی سخته. ولی باز هم از اینکه این موضوع رو مطرح کردید ممنونم.

سعيد

این مقاله واقعا عالی بود! خیلی خوب توضیح داده بودن که چطور می‌تونیم بدون حضور مدیر، یه فضای شاد و پویا برای گروهمون بسازیم. من خیلی از این مقاله استفاده کردم و نتیجه‌ی خیلی خوبی هم گرفتم. ممنون از نویسنده!

نيلوفر

این مقاله خیلی عالی بود! من که از خوندنش لذت بردم. با این راهنمایی‌هایی که داده شده، حتما تونستم بهترین شادگروه رو بسازم. ممنون از نویسنده.

كيانا

مقاله خوبی بود، ولی به نظرم کمی به سمت ایده‌های عملی تر حرکت کنید. مثلا تجربه شخصی خودتون رو بگید که چطوری تونستید یه گروه شاد بسازید. باز هم ممنون!

دکمه بازگشت به بالا