چگونه وقتی حال نداریم درس بخوانیم

مطالعه به طور کلی خسته کننده و خسته کننده است. حال اگر شما به عنوان یک دانش آموز با تکنیک های مطالعه آشنا نباشید، دیگر نمی توانید دروس خود را با دقت و تمرکز بخوانید و در امتحانات کلاسی خود به نتایج درخشانی دست یابید.

در این مقاله، از دپارتمان آموزش و پرورش Magerta، روش‌ها و تکنیک‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آنها برای ایجاد انگیزه، تمرکز و افزایش اعتماد به نفس خود با کسب نمره عالی استفاده کنید.

چرا اصلاً زحمت درس خواندن را نداریم؟

1. عدم علاقه: ممکن است موضوعاتی که می خوانید برای شما جالب نباشد. در این صورت می توانید از روش ارتباط این مقاله با هدف و علاقه زندگی خود استفاده کنید. برای مثال، اگر موضوعی را که می خوانید با علایق یا اهداف خود مرتبط کنید، ممکن است تمایل بیشتری به خواندن آن داشته باشید.

2. خستگی و خواب آلودگی: اگر خسته یا خواب آلود باشید، نمی توانید مطالعه و تمرکز کنید. در این صورت بهتر است ابتدا استراحت کنید، سپس خوب بخوابید و انرژی کافی برای مطالعه داشته باشید.

3. ناامیدی و بی انگیزگی: ناامیدی و بی انگیزگی برای مطالعه ممکن است از صبر شما کاسته باشد. در این صورت می توانید با تعیین اهداف کوتاه مدت و بلندمدت مزایای مطالعه را به خود یادآوری کنید و با تنظیم یک برنامه مطالعاتی قابل دستیابی و منطقی به خود انگیزه مطالعه بدهید.

4. محیط نامناسب: محیطی پر از حواس پرتی می تواند حواس شما را از مطالعه منحرف کند و خستگی را کاهش دهد. در این صورت سعی کنید در محیطی آرام و ساکت مطالعه کنید و از وسایل کمکی مانند هدفون صوتی استفاده کنید. مطمئن شوید که محیط شما را با انگیزه و متمرکز نگه می دارد، مانند روشن کردن نور مناسب، استفاده از موسیقی آرامش بخش و غیره. به خودت انگیزه بده

5. روال را تغییر دهید: اگر همیشه در یک محیط خاص مطالعه کنید، ممکن است خسته شوید. تغییر محیط مطالعه، مانند رفتن به کتابخانه یا کافی شاپ، می تواند به شما احساس شادابی بدهد.

6. عدم سازماندهی: عدم برنامه ریزی و نداشتن سازماندهی می تواند باعث ناامیدی شما شود. در این صورت سعی کنید یک برنامه مطالعه روزانه تنظیم کنید و زمان های مشخصی را به مطالعه اختصاص دهید. همچنین موضوعات را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید و با پیشرفت در هر بخش پیشرفت را احساس کنید.

7. شکست در تعیین هدف: ابتدا هدف خود را مشخص کنید. از خود بپرسید که چرا می خواهید این دوره را بگذرانید و چه نتایجی از آن انتظار دارید. یک هدف خاص و الهام بخش به شما کمک می کند تا انگیزه بیشتری داشته باشید.

نکات موثر برای متمرکز ماندن

برای اینکه بتوانید با حفظ تمرکز طولانی مدت مطالعه کنید، باید به چند نکته مهم توجه کنید:

مطالعه را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید: اگر در حال مطالعه یک درس بزرگ هستید، آن را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید. این به شما کمک می کند تا منظم تر مطالعه کنید و احساس بهتری داشته باشید. شما می توانید هر بخش را با تعیین ضرب الاجل و تعیین اهداف کوتاه مدت تعریف کنید.

انواع مختلف واکنش: وقتی حواس‌تان پرت می‌شود، احساس خستگی می‌کنید یا تمرکزتان را از دست می‌دهید، باید با درگیر شدن در طیف وسیعی از فعالیت‌های بدنی مانند ورزش، به ذهن خود استراحت بدهید. همچنین چند نفس عمیق بکشید تا انرژی و تمرکز خود را بازیابید. به علاوه، مطالعه گروهی می تواند راهی برای ایجاد رقابت سالم و افزایش انگیزه شما باشد.

محدودیت زمانی تعیین کنید: تعیین زمان مشخص برای مطالعه می تواند به افزایش تمرکز شما کمک کند. به عنوان مثال، می توانید به خود قول دهید که 30 دقیقه یا 1 ساعت روی مطالعه تمرکز کنید و سپس زمانی برای استراحت و تفریح ​​داشته باشید.

مدیریت زمان: مدیریت خوب زمان به شما کمک می کند کارآمدتر مطالعه کنید و متمرکز بمانید. تدوین یک برنامه مطالعه، تعیین اولویت ها و اجرای آنها به ترتیب اهمیت می تواند به شما کمک کند در وقت خود بهره وری بیشتری داشته باشید.

از منابع متنوع استفاده کنید: استفاده از منابع مختلف مطالعاتی می تواند به شما در حفظ تنوع در مطالعات کمک کند. برای مثال، می‌توانید از کتاب‌ها، منابع آنلاین، فیلم‌ها و نمونه سؤالات برای ادامه یادگیری جذاب و متنوع استفاده کنید.

تکنیک های مدرن و موثر برای مطالعه دروس

در مرحله بعد، برخی از تکنیک های مطالعه را که می توانید برای مطالعه دروس خود از آنها استفاده کنید، راهنمایی می کنم:

1. مطالعه را به بلوک های کوچک تقسیم کنید: به جای مطالعه متوالی یک درس، آن را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید. به عنوان مثال، می توانید هر بخش را به مدت 10-15 دقیقه مطالعه کنید و سپس یک استراحت کوتاه برای شارژ مجدد داشته باشید. این روش به کاهش خستگی و حفظ تمرکز کمک می کند.

2. تکنیک پومودورو: این تکنیک شامل تقسیم زمان مطالعه به دوره های کوتاه (معمولاً 25 دقیقه) و دوره های استراحت کوتاه (معمولاً 5 دقیقه) است. در طول هر دوره مطالعه، به طور کامل روی دوره خود تمرکز کنید و سپس در طول دوره استراحت از برنامه های دیگر استراحت کنید. پس از چند جلسه پومودورو، استراحت طولانی تری (مثلاً 30-15 دقیقه) در این بین انجام دهید.

3. تکنیک مطالعه متمرکز: برای این تکنیک، مدتی (مثلاً 25 دقیقه) را به مطالعه اختصاص دهید و در آن زمان تمام توجه خود را به درس اختصاص دهید. سپس 5-10 دقیقه استراحت کنید و ادامه دهید. این تکرار را برای چندین دور ادامه دهید و در پایان استراحت طولانی تری (مثلا 30 دقیقه) در این بین قرار دهید.

4. تکنیک SQ3R: این تکنیک شامل مراحل زیر است:

نظرسنجی: قبل از شروع خواندن، متن را به طور کلی مرور کنید و به دنبال عناوین، تصاویر، عنوان‌ها و خلاصه‌ها بگردید.

سوال: قبل از مطالعه عمیق، در مورد موضوع اصلی و ساختار درس سوال بپرسید.

بخوانید: درس را با دقت بخوانید و مراقب پاسخ دادن به سوالات خود باشید.

تلاوت: پس از خواندن هر بخش، آن را با خودتان مرور کنید و خلاصه کنید.

مرور: در نهایت یک بررسی مختصر از مطالب مطالعه شده انجام دهید تا در ذهن شما تثبیت شود.

تکنیکی را انتخاب کنید که برای شما بهترین کار را دارد و با آن راحت هستید. همچنین، می توانید از ترکیب چندین تکنیک برای حفظ تنوع و علاقه به مطالعات استفاده کنید.

اگر شما هم پیشنهادی برای مطالعه بهتر دروس می دانید، حتما در قسمت نظرات با سایر دانش آموزان در میان بگذارید.

من نمی خواهم درس بخوانم، هر ساله تعداد زیادی از افراد در سنین مختلف در جامعه ما، البته بیشتر آنها جوانان 18 ساله هستند، در کنکور شرکت می کنند. Contests سعی می کند این ماراتن عذاب آور را تکمیل کند و در رشته انتخابی دانشگاه مورد علاقه خود تحصیل کند.

من نمیخواهم مطالعه کنم

در ابتدای دوره تقریبا 100% داوطلبان با انگیزه زیاد و انرژی وصف ناپذیر و باورنکردنی مشغول آماده سازی شرایط هستند و به نوعی با آمادگی عالی شروع می کنند و درس ها را بسیار خوب مطالعه می کنند.

نمی خواهم درس بخوانم: در نیمه راه، به دلایل مختلف، از جمله مشکلاتی که در زندگی شخصی هر یک از این اقوام وجود دارد، به تدریج منصرف می شوند. مسائلی مثل کمبود امکانات خوب، نبود منابع مناسب مطالعاتی…و مسائلی که شما را از رفتن در مسیر آرزوهایتان باز می دارد.
تبریک می گویم!

من نمی خواهم درس بخوانم: به محض اینکه جسارت تصور رویاهای خود و تعیین اهداف را داشته اید، اولین قدم را برای موفقیت برداشته اید! به محض اینکه به عشق رویاهایتان قدمی در این راه برداشتید، باید به شما تبریک بگوییم! زیرا بسیاری از افراد هم سن و سال شما از رویاهای بزرگ خالی هستند و برنامه ای برای پیشبرد آنها ندارند (البته اگر هدفی داشته باشند)!

اگر موفق نشدی، تنها دلیلش تویی!

نمی خوام درس بخونم: دوست عزیز از مشکلاتت خسته شدی و به قول خودش صبرت تموم شده! تو که منتظر جرقه ای برای رها کردن همه چیز هستی! ای کاش در اطراف خود بهتر می دیدید که کم نیستند کسانی که به سختی استعدادهای خود را شکوفا کرده اند… کم نیستند کسانی که با وجود رنج و سختی های زندگی به موفقیت های بزرگی دست یافته اند! فقط بیوگرافی افراد موفق را بخوانید و متوجه می شوید که چه می گویم.

اگر تو زندگیت موفق نیستی مقصر اصلی خودت هستی…

دوست عزیز اشتباه نکن! من هیجان زده نمی شوم…فقط معتقدم اگر برای رسیدن به آرزوهایت درس نخوانی یا اقدامی نکنی، هیچکس به تو اهمیت نمی دهد! هیچ کس مشکلات شما را نمی بیند، آنها فقط یک چیز می گویند و آن این است که “فلانی به آن حرف ها عمل نکرد”.

حالا با تمام این تفاسیر، حتی با توجه به اینکه حتی یک کلمه از دروس را مطالعه نکرده اید، فکر نمی کنید بهتر است همین الان شروع کنید و ذره ذره به خواندن عادت کنید و در عرض دو هفته به اوج خود برسید! یا میخوای بشینی و فقط از نبود منابع خوب مطالعاتی و کمبود امکاناتت گله کنی؟؟؟

در جامعه، اگر به اکثریت مردم نگاه کنید، غم را در چهره آنها می بینید و حتی به راحتی می توانید بفهمید که پشت آن لبخندهای مصنوعی چه پشیمانی نهفته است…

به نظر من بزرگترین حسرت کارهایی است که هرگز قصد انجام آنها را نداشتیم…

بیشتر مردم زندگی خوب را فراموش می کنند و لذت های زندگی را که نادیده می گیرند کاملاً فراموش کرده اند.

آنها لذت بردن را فراموش نکردند!

از گرما شکایت می کنیم، از سرما فرار می کنیم. ما در شلوغی حوصله داریم و از تنهایی در خلوت متنفریم.

تمام هفته منتظر روز تعطیلیم و آخر هفته بی حوصلگی تقصیر شب جمعه است و بس!

ما همیشه منتظر پایان روزهایی هستیم که بهترین روزهای زندگی ما را تشکیل می دهند: مدرسه..دانشگاه..کار.

حتی در سفر هم همیشه به مقصد فکر می کنیم بدون اینکه از سفر لذت ببریم!

غافل از اینکه زندگی از لحظاتی تشکیل شده که دوست داشتیم بگذرانیم…

حوصله درس خوندن ندارم: دوست دارم کمی به این مقاله فکر کنید… ببینید چه لذتی دارد با این همه مشکلاتی که در ذهنتان برمی شمردید در مسیر اهداف و رویاهایتان قدم بردارید. هر لحظه و در انتها به خودت افتخار کن که تو هم توانستی به خواسته دلت برسی.

یک ذهنیت قوی ایجاد کنید، هدف خود را در زندگی کشف کنید و یاد بگیرید که از اشتیاق خود استفاده کنید. رویای جذابی بسازید، یاد بگیرید که چگونه برای آن رویا هدف گذاری کنید و برای رسیدن به آن اهداف اقدام کنید.

به ما آموخته اند که با کاهش توقعات خود از نتایج تلاش خود ناامید نشویم. ناامیدی حس بدی است. اما هیچ کس تا به حال با کم توقع به گنج نرسیده است.

پیرمرد به عقب نگاه می کند و می داند که زندگی اش رو به پایان است. او به دستان خود نگاه می کند و متعجب می شود که دقیقاً در کجای زندگی خود آرزوی مرگ را داشته است.

اما لحظه خاصی وجود ندارد. رویاها به تدریج جان می گیرند. رویاها قطره قطره جاری می شوند.

شاید یک روز مطالعه نکنید یا حوصله خواندن کتاب من را ندارید، هیچ کدام از اینها زمان زیادی نمی برد. همیشه فردا هست که همه چیز را درست کند.

شاید سفر رویاهایتان را به تعویق می اندازید، یا به خودتان قول می دهید که بعداً داستانتان را بنویسید، یا قسم می خورید که این آخرین باری است که وقت خود را تلف می کنید. همیشه فردا هست که همه چیز را درست کند.

هیچ لحظه خاصی وجود ندارد که بگویید نتوانسته اید به هدف خود برسید.

همیشه فردا هست، تا زمانی که هیچی نباشه!
من مطمئنم و باور دارم که اگر از این به بعد تصمیم بگیری و به خودت و توانایی هایت ایمان داشته باشی، هر هدفی که برای خودت در نظر بگیری می توانی به آن برسی!

اگر هنوز شروع نکرده اید، کم کم مطالعه را شروع کنید و ساعات مطالعه خود را در عرض چند روز افزایش دهید.

شروع به مطالعه موضوعات مورد علاقه خود کنید.

درس های مورد علاقه خود را به نقاط قوت خود تبدیل کنید و نقاط ضعف خود را نادیده نگیرید، آنها را با تمرین و تکرار برطرف کنید. سوابق افرادی که در سال گذشته در رشته شما پذیرفته شده اند را بررسی کنید و درصدهای مورد نیاز برای قبولی در رشته مورد نظر خود را مشخص کنید. با این کار ذهن خود را مرتب خواهید کرد و می دانید برای رسیدن و قبولی در رشته انتخابی خود چه نیازهایی لازم است، پس این الزامات را برآورده کنید، برنامه ریزی منظمی داشته باشید و تمام تلاش خود را بکنید. .

موفقیت در اطراف است

لطفا یک قدم بردارید…

برنده میگه سخته ولی ممکنه
بازنده میگه ممکنه ولی سخته

چند بار برای خودت برنامه ریزی کردی؟

چند بار کاری را شروع کرده اید و هرگز آن را تمام نکرده اید؟

چند بار تصمیم گرفته اید که به طور جدی یک مکالمه زبان، یک درس موسیقی یا ورزش را شروع کنید، اما پس از مدتی خسته شده اید و منصرف می شوید؟

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید و همیشه می خواهید کاری را «شنبه» شروع کنید، بهتر است به جای برنامه ریزی بنشینید و به این فکر کنید که چرا برنامه هایتان اجرا نمی شود!

این که قصد دارید هر روز یک کار بزرگ انجام دهید یا هر روز یک ایده جدید داشته باشید برای شما امتیازی نیست، مهم این است که دست به کار شوید و ایده های خود را اجرا کنید.

توصیه های زیر به شما کمک می کند تا برنامه های خود را اجرا کنید:

1- چندین کار را همزمان شروع نکنید.

ممکن است پس از خواندن یک کتاب یا مقاله، اشتیاق زیادی برای برنامه ریزی و شروع برنامه ریزی داشته باشید، اما توجه داشته باشید که انجام کارهای سنگین و زیاد و گاهی فراتر از توانایی های شما، به خصوص شروع به کار، شما را ناامید می کند.

2- دلایل شما برای انجام کار باید کافی و معقول باشد.

دلایل کافی شما را مجبور به اجرای برنامه هایتان می کند. سعی کنید دلایلی برای انجام کارها خودتان پیدا کنید.

3- به همه اطلاع ندهید.

اگر می خواهید کاری را شروع کنید، لازم نیست همه در مورد آن بدانند، زیرا در این صورت باید نظرات موافقان و مخالفان را تجزیه و تحلیل کنید و این انرژی زیادی از شما می گیرد. کمی صبر کنید، وقتی کار شما تمام شد، همه متوجه می شوند. در عین حال انگیزه غافلگیری دیگران را از دست می دهید و ضعیف می شوید!

4- نترسید.

هرگز از اصالت پروژه های خود نترسید. افراد موفق کسانی هستند که از قدرت ایده های نوآورانه استفاده کرده و آنها را عملی کرده اند. از انتقاد دیگران نترسید. انتخاب کن، می خواهی بایستی و انتقاد نشنوی و رحم کنی یا می خواهی فرار کنی و مورد انتقاد قرار بگیری؟ آیا می خواهید از ترس انتقاد، تمام زندگی خود را در رویای دویدن بخزید!؟

فراموش نکنید که مسیری که ارزش پیمودن دارد همیشه پر از دام است.

5- منتظر ظهور مهارت برای ظهور کار نباشید.

برای استفاده از کتاب ها نیازی به شناخت کامل آنها نیست.
فقط شروع کنید. این به خاطر غرور شماست که می خواهید وقتی کاری را شروع می کنید ماهرانه این کار را انجام دهید. تنها راه برای یادگیری مهارت ها این است که برای مدت طولانی در چیزی گم شوید و صدها اشتباه انجام دهید.

6- زنجیر را بشکنید.

عادت ها زنجیره هایی هستند که مانع اجرای پروژه های شما می شوند. اگر به تنبلی عادت دارید، بیماری خاصی ندارید، فقط یک الگوی ذهنی را به طور مرتب تکرار می کنید. برای رهایی از این عادت کافی است این الگو را بر هم بزنید تا نظر خود را تغییر دهید و لازم است بدانید که تنها دو گروه نمی توانند نظر شما را تغییر دهند: «دیوانگان در آسایشگاه و مردگان در قبرستان» فراهم شده است. . در واقع، ما به آن عادت کرده ایم، پس اگر می خواهید به چیزی عادت کنید، انتخاب کنید.

اجرای کار شما رازی دارد و این راز «اکنون» است.

یک برنامه کاربردی برای شروع این است که به جمله بالا عادت کنید. عادت از طریق تکرار به دست می آید. رابطه جمله بالا و عمل خود را حفظ کنید، یعنی به محض اینکه تصمیم به انجام کاری گرفتید، آن را انجام دهید. برای شروع، بهتر است با کارهای کوچک شروع کنید، به عنوان مثال تصمیم بگیرید به محض زدن ساعت بیدار شوید و این کار را انجام دهید. می توانید فاصله بین قصد و عمل را کم کنید و تصمیمات خود را به تصمیمات بزرگتر بسط دهید تا زمانی که به نقطه ای برسید که هر بار که قصد انجام کاری را داشتید، از ضمیر ناخودآگاه تا ضمیر خودآگاه و برنامه های شما اجرا می شود.

به یاد داشته باشید که هرچه بیشتر از تلاش برای رسیدن به رویاهای خود اجتناب کنید و آن را به تاخیر بیندازید، اعتماد به نفس و انگیزه کمتری خواهید داشت و ترس از به دست نیاوردن نتیجه بیشتر می شود، پس از همین حالا شروع کنید.

اسطوره تاریخ کنکور در ایران

در سال 1387 سازمان سنجش داوطلبی را مجبور به شرکت مجدد در آزمون ورودی کرد. معدل این داوطلب 30.11 بوده است. اصالتاً از یک منطقه دور افتاده از یک خانواده ده فرزند. پدر یک کارگر ساختمانی ظاهرا پسر بهمن از سربازی برگشته بود و فقط حدود 5 ماه فرصت داشت درس بخونه.
اتفاق عجیبی افتاده بود… تست دوم در شرایط خاص و بدون هیچ صدای رسانه ای انجام شد. این بار پسر در همه دروس 100% امتیاز گرفت.
اسم پسر این داستان واقعی، رستگار رحمانی تنا، رتبه اول کشوری در رشته تجربی، رتبه کشوری در زبان، رتبه 44 کشور در هنر بود.
اولین بار از او پرسیدند که چرا موفق شدی؟ پاسخ به شرح زیر بود:

((من چاره دیگری برای تغییر زندگیم نداشتم!))

علت اصلی بی حوصلگی در مطالعات

یکی از مشکلات عمده اکثر دانش آموزان، کند خوانی است که برای حل این مشکل راهکارهایی پیشنهاد می شود:

علت اول: خواندن کلمات
راه حل: خواندن جملات

مغز با معنا و مفهوم سر و کار دارد، نه خود کلمات، انگار که صحبت می کند. مثلاً تایپیستی را تصور کنید که کلمه به کلمه متن را می خواند و تایپ می کند، اگر بعد از تایپ 2 صفحه از او سؤالاتی در مورد متن پرسیده شود. می تواند کمتر از 30 درصد مطالب را به خاطر بسپارد.

علت دوم: بلند خواندن
راه حل: خواندن با چشم

وقتی متنی را با صدای بلند می خوانید، محتوا و اطلاعات از دهان به گوش می رسد و سپس به مغز می رسد، اما اگر با چشم بخوانید، چشم ها محتوا را می بینند و مغز آن را درک می کند.

علت سوم: لب خوانی
راه حل: خواندن چشم

حرکت لب ها، حتی اگر سرعت کاهش یابد، تمرکز را نیز کاهش می دهد.

علت چهارم: چرخش غیر شعاعی چشم به عقب

راه حل: یک خط بکشید

ثابت شده است که وقتی مطلبی را می خوانیم چشمانمان به صورت غیرعادی می چرخد ​​و به کلمات قبلی نگاه می کند که با خط کشی (دنبال کردن کلمات با انگشت، خودکار و …) حل می شود.

نمی دانم داستان زندگی من چگونه به پایان می رسد…
اما در هیچ جای این داستان نمی خوانید: “من رفتم!” “

مرکز هدایت تحصیلی به صورت حضوری و تلفنی از مشاور گروه، مشاور متخصص و پاسخگوی تمامی سوالات شما از سراسر کشور و همه روزه از

از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد
شماره تماس 9099071613

4.5/5 – (60 امتیاز)

روش مطالعه؟ این سوالی است که بسیاری از دانش آموزان، دانشجویان و یا داوطلبان کنکور نتوانسته اند بهترین و دقیق ترین پاسخ را برای آن بیابند. به عبارت دیگر این افراد می خواهند بدانند چگونه درس بخوانند تا 20 بگیرند؟ یا چگونه می توان رتبه اول را کسب کرد؟ البته داوطلبان کنکور بیشتر به این علاقه دارند که چگونه زیاد مطالعه کنند یا اینکه چگونه هوشمندانه مطالعه کنند.

تمامی این سوالات از جمله سوالاتی است که کسب اطلاعات درباره آنها می تواند تغییرات بزرگ و چشمگیری را در زندگی همه داوطلبان کنکور و همچنین دانش آموزان و دانش آموزانی که درس می خوانند ایجاد کند. اینجاست که لازم است از مشاور متخصص و فردی با تجربه و دانش بالا در خدمت شما کمک بگیرید.

برای اطلاع از بهترین و حرفه ای ترین روش های مطالعه کنکور و مدارس و دانشگاه های سراسر کشور با مرکز مشاوره ایران تحصیل با تلفن ثابت تماس بگیرید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون دریافت کد پاسخ از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر حتی در روزهای تعطیل رسمی

قبل از شروع مطالعه دروس، آشنایی لازم را با بهترین روش مطالعه پیدا کنید

چگونه برای قبولی در امتحانات مدرسه درس بخوانیم؟

با نزدیک شدن به فصل پاییز استرس و اضطراب شرکت در امتحانات پایان ترم و چگونه 20 سال مطالعه کنیم؟ این موضوع ذهن دانش آموزانی را که در مدارس درس می خوانند به خود مشغول می کند.

در این زمان دانش آموز به دنبال پاسخ صحیح و منطقی به این سوال است که چگونه درس بخواند؟ یا چگونه برای 20 سالگی درس بخوانیم؟

به عبارت دیگر، دانش آموز می خواهد راه حل هایی را کشف کند که تنها به موفقیت برای او منجر شود.

راه حل های ارزشمندی که یک مشاور حرفه ای می تواند برای دانش آموزی که آرزوی پیشرفت و دستیابی به موفقیت های روزافزون را دارد، جسم و روح را به ارمغان بیاورد.

یک مشاور تحصیلی می تواند به این سوال پاسخ دهد که چگونه مطالعه کنید تا 20 بگیرید؟ آن را در اختیار دانش آموز قرار دهید و به آنها اطلاع دهید که چه منابعی برای مطالعه یا نحوه برنامه ریزی جهانی مورد نیاز است.

چگونه برای قبولی در آزمون های خاص مانند آزمون های تیزهوشان و دولتی درس بخوانم؟

آزمون های ویژه ای مانند آزمون تیزهوشان یا نمونه دولتی از جمله مواردی است که قبولی و قبولی در آن برای دانش آموزان کاری دشوار و جانی است.

دلیل این مشکل چیزی جز سختی سوالات مطرح شده در این آزمون ها و سختی ورود به این مدارس نیست.

اینجاست که این سوال پیش می آید که چگونه به صورت حرفه ای درس بخوانیم؟ یا چگونه هوشمندانه مطالعه کنیم؟ برای قبولی در این آزمون های مهم؟

در پاسخ باید بگوییم که مطالعه حرفه ای یا هوشمندانه برای کسب قبولی 100 درصدی در آزمون های نمونه دولتی و تیزهوشان امری است که با مشاوران حرفه ای و آگاه می توان به بهترین شکل ممکن انجام داد.

مشاورانی که به راحتی می توانند آخرین کتاب ها و منابع مورد نیاز برای قبولی در این آزمون ها را به شما معرفی کنند و بهترین و جامع ترین روش های مطالعه دروس را در اختیار شما قرار دهند.

برای اطلاع از آخرین راه های افزایش سرعت مطالعه روی لینک مربوطه کلیک کنید

چگونه برای کسب رتبه اول کنکور درس بخوانیم؟

آزمون ورودی کالج ملی یکی از آزمون هایی است که همه برای رسیدن به بالاترین رتبه در تلاش هستند.

اما این رتبه ممتاز چیزی نیست که به راحتی به دست بیاید و باید یکسری اصول مهم و کلیدی برای شکست در قل کنکور دانست و پاسخ این سوال را بدانید، یعنی بگویید چگونه به صورت حرفه ای درس بخوانیم؟ آیا او دارد

این در واقع به این معنی است که هر فرد باید با بهترین روش های آزمون و برنامه ریزی فردی آشنا باشد و بتواند به راحتی بهترین روش های مطالعه را برای موضوعات مختلف اعمال کند.

اما برخی از دانش آموزان و کنکوری ها نمی دانند چگونه هوشمندانه درس بخوانند؟ یا چگونه به صورت حرفه ای درس بخوانیم؟ لازم نیست در کنکور بالاترین رتبه را کسب کنند و اصلاً نمی دانند تحصیل حرفه ای چیست.

در ادامه از راهکارهای مفید برای کسب رتبه بالاتر و قبولی در دانشگاهی که همیشه آرزویش را دارید صحبت می کنیم، چگونه به صورت حرفه ای تحصیل کنیم؟ در خدمت شما دوستان عزیز هستیم

برای دانلود پکیج Phantom Speed ​​Play Package، جدیدترین و به روزترین بسته پخش سرعتی دنیا، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

1- از بررسی بالاترین رتبه آزمون غافل نشوید

به عنوان اولین راه حل، باید به شما پیشنهاد کنیم که هرگز از بررسی بالاترین رتبه کنکور غافل نشوید.

کسانی که با تلاش فراوان و به کارگیری روش های خاص و منحصر به فرد توانسته اند رتبه بالایی در کنکور کسب کنند و می توانند به این سوال پاسخ دهند که چگونه هوشمندانه درس بخوانیم؟ برای شما پاسخ دهد

نحوه مطالعه این افراد را بیابید و از آنها بخواهید تکنیک ها و منابع مطالعه و آزمایش و منابعی را که استفاده کرده اند توضیح دهند.

۲- سفر و مهمانی ها را برای مدتی به حداقل برسانید

ببینید دوستان امسال امتحانات واقعا برای شما سرنوشت ساز است و باید از لحظه لحظه روزهای باقی مانده تا این امتحان مهم لذت ببرید.

بنابراین بهتر است برای مدتی سفر و مهمانی ها را به حداقل برسانید تا از زمان خود نهایت استفاده را ببرید.

لذت برای شما لازم است و روحیه شما را بسیار بهتر می کند.

اما به شرطی که کافی باشد و از زمان مطالعه شما کم نکند.

برای اطلاع از 12 روش طلایی برای افزایش کیفیت مطالعات، روی لینک مربوطه کلیک کنید

3- با بهترین تکنیک ها و روش های تست زنی آشنا شوید

سومین راه حل لازم برای قبولی در کنکور، غفلت نکردن از آگاهی از فنون و روش های مختلف آزمون به ویژه تکنیک آزمون دو قلمی یا روش های دیگر است.

دانستن این روش ها می تواند شما را به اوج برساند و استرس شما را در کنکور سراسری تا حد زیادی کاهش دهد.

4- از شرکت در آزمون های آزمایشی غافل نشوید

شرکت در آزمون های آزمایشی موسسات مختلف می تواند کمک شایانی به شما در کسب رتبه برتر در آزمون سراسری کند.

از آنجایی که این تست ها به خصوص تست های جامعی که در روزهای نزدیک به کنکور برگزار می شود کاملا شبیه کنکور سراسری است، شاید برای شما دوستان کنکور سوالات و فضای کنکور سراسری معنا پیدا کند.

5- بار خود را با انواع کتاب های آموزشی از نشریات مختلف سنگین نکنید

پنجمین چیزی که می توانیم در مورد نحوه مطالعه برای رسیدن به رتبه برتر یاد بگیریم؟ ما از شما می خواهیم که هرگز خود را با انواع مطالب آموزشی از نشریات مختلف تحمیل نکنید.

این فقط برای شما سردرگمی و دردسر ایجاد می کند. چون فرصت ندارید هیچ کدام را به صورت مفصل و مفهومی بخوانید.

فقط چند مورد از بهترین کتاب ها را انتخاب کنید و آنها را به بهترین شکل ممکن بخوانید.

مطمئن باشید در این راه از یادگیری بهتری بهره مند خواهید شد و عملکرد شما در آزمون سراسری افزایش چشمگیری خواهد داشت.

برای دانلود بهترین و کامل ترین پکیج تندخوانی دنیا روی لینک مربوطه کلیک کنید.

چگونه زیاد مطالعه کنیم؟

چگونه زیاد مطالعه کنیم؟ این سوالی است که همه دانش آموزان و به خصوص کنکور به دنبال پاسخ دقیق آن هستند.

اگر می خواهید بدانید چگونه زیاد مطالعه کنید؟ برای قبولی در امتحانات یا مسابقات مدرسه باید خدمتی به شما ارائه دهیم، ابتدا باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

یعنی همیشه باید شب ها زود بخوابید، صبح زود بیدار شوید و با روحیه خوب شروع به مطالعه کنید.

دوم اینکه، باید ساعات خاصی از روز را برای مطالعه بخش‌های خاصی از هر کتاب درسی اختصاص دهید.

به این ترتیب در هر درس نتایج بهتری می گیرید و بیشتر مطالعه می کنید.

14 نکته طلایی برای معجزه در مطالعه

در این قسمت از مقاله قصد داریم 14 نکته طلایی برای رسیدن به معجزه در تحصیل در اختیار شما قرار دهیم.

با کمک این 14 نکته طلایی برای معجزه در تحصیل، می توانید بهترین آینده تحصیلی را برای خود رقم بزنید و هرگز نگران قبولی در امتحانات مدرسه و دانشگاه یا کنکور سراسری نباشید.

1- از یادگیری روش های تمرکز در زمان مطالعه غافل نشوید

تمرکز حین مطالعه یکی از موارد واجب و ضروری است که به هیچ وجه نمی توان آن را انکار کرد.

اما مهمتر این است که بدانید با چه روش هایی می توانید تمرکز خود را حتی چندین برابر افزایش دهید.

روش های جادویی که هر دانش آموز یا داوطلب کنکور می تواند برای ارتقاء رتبه از آنها استفاده کند.

2- پیش خوانی دروس گامی به سوی یادگیری بهتر

اگر می دانید فردا معلم کدام فصل فیزیک یا شیمی را قرار است تدریس کند، باید شب قبل یک مرور کلی از آن فصل داشته باشید.

به این ترتیب قول می دهیم کارایی شما در یادگیری این فصل چند برابر شود و مطالب را بهتر به خاطر بسپارید.

3- اختصاص ساعاتی در طول هفته یا ماه برای مرور مطالب فرا گرفته شده

در طول هفته یا ماه، زمان های مشخصی را برای مرور نکاتی که با موفقیت مطالعه کرده اید، برنامه ریزی کنید و در آزمون های مربوطه شرکت کنید.

به این ترتیب می توانید مطالب و موضوعات دوره را برای مدت طولانی تری در حافظه خود نگه دارید.

4- از حل کامل و جزء به جزء تمرینات کتاب درسی غافل نشوید

دوستان عزیز چه دانش آموز باشید و چه کنکور سال آینده، هرگز از حل کامل و قسمت به جزء تمرین های درج شده در انتهای هر فصل کتاب های درسی غافل نشوید.

به این ترتیب می توانید نکات لازم را بهتر و دقیق تر یاد بگیرید و تجربه یادگیری خوبی داشته باشید.

5-همین الان یک بسته آموزشی تندخوانی را سفارش دهید

دوستان من این را بگوییم که در حال حاضر استفاده از روش های تندخوانی در دنیا در بین دانش آموزان، دانش آموزان و حتی داوطلبان آزمون بسیار محبوب است.

فقط کافی است کمی تحقیق کنید تا بفهمید افراد چه موفقیت هایی با این روش مطالعه نداشته اند.

هنگامی که آن را سفارش می دهید و بلافاصله آن را می خرید تا حافظه خود را تقویت کنید و بهتر و عمیق تر یاد بگیرید.

برای اطلاع از روش های تندخوانی درس زیست شناسی کنکور روی لینک مربوطه کلیک کنید

6- هر آن چه که باعث حواس پرتی شما می شود از جمله موبایل را حذف کنید

دوستان عزیز، قبل از شروع مطالعه، تمام مواردی را که حواس شما را پرت می کند در حین مطالعه حذف کنید.

به عنوان مثال، هرگز تلفن همراه یا لپ تاپ را نزدیک دست خود نگذارید. اگر شیئی مانند عروسک یا چیز دیگری توجه شما را جلب کرد، آن را در جای دیگری قرار دهید.

به این ترتیب می توانید تمرکز و تمرکز بهتری بر روی مطالعه خود داشته باشید.

7-در خانه منشی تلفنی نباشید

تلفن وسیله ای است که معمولا از صبح تا عصر زنگ می زند و اعضای خانواده باید به آن پاسخ دهند.

اما شما از این کار صرف نظر می کنید و حتی یک تلفن در اتاق مطالعه یا روی میز خود ندارید.

هیچ چیز مثل تلفن وقت شما را نمی گیرد و شما را خسته نمی کند.

8- از دوستانتان خواهش کنید در زمان امتحانات یا کنکور زیاد به شما زنگ نزنند

صحبت تلفنی با دوستان دانشگاه یا مدرسه، حتی یک مکالمه طولانی، فقط زمان می برد.

مطمئن باشید با صحبت تلفنی چیزی به دست نمی آورید و اصلا وقت تلف نمی کنید.

9- از خوراکی هایی که حافظه را تقویت می کنند استفاده کنید

استفاده از غذاهای تقویت کننده حافظه مانند کشمش می تواند در امتحانات یا کنکور سراسری عالی باشد.

به این ترتیب می توانید مطالب و مفاهیم درس را بهتر به خاطر بسپارید.

10- ذهنتان را از اتفاقات و ناراحتی ها خالی کنید

دوستان عزیز در طول تحصیل هرگز به چیزی جز درس خود فکر نکنید. موفقیت شما مهمتر از بازی با حرفهای عمه است.

این کلمات را رها کنید و با دید باز مطالعه کنید.

11- در اوج خستگی درس نخوانید

وقتی خسته هستید، مغز توانایی یادگیری ندارد. پس وقتی از نظر جسمی خسته شدید، حتما کمی استراحت کنید و بعد دوباره شروع به مطالعه کنید.

12- خودتان را برای امتحان یا کنکور عذاب ندهید

حتما شنیده اید که عده ای برای قبولی در کنکور سراسری دست به کارهای عجیبی زده اند.

مثلا اینکه شب ها خیلی کم استراحت می کردند یا سالی یک بار هم به مهمانی نمی رفتند.

انجام چنین کارهایی معادل از دست دادن قوای جسمی و روحی و مریض شدن است که واقعا وحشتناک است.

بنابراین به قول معروف دست از سرکشی بردارید و تفریح ​​و استراحت کافی را در برنامه خود قرار دهید.

13- برای یادگیری عمیق تر از جعبه لاینتر استفاده کنید

استفاده از جعبه آستری می تواند کمک بزرگی به شما در یادگیری هر چه بیشتر دروس باشد.

ابزاری بسیار رایج در بین داوطلبان یا دانش آموزان کنکور.

به این ترتیب می توانید تمامی لغات زبان یا ادبیات فارسی یا هر درس دیگری را به راحتی و برای همیشه حفظ کنید.

14- در حد توانایی جسمی و روحی از خودتان انتظار و توقع داشته باشید

دوستان عزیز انتظار نمی رود همه شما در مدرسه معدل 20 داشته باشید یا در کنکور اول شوید.

تا جایی که ممکن است از خود انتظار جسمی و روحی داشته باشید و زیاد خود را آزار ندهید.

برای آشنایی با تکنیک های مطالعه کنکور سراسری با مرکز مشاوره ایران تحصیل با تلفن ثابت تماس بگیرید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون دریافت کد پاسخ از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر حتی در روزهای تعطیل رسمی

موارد مشابه

نکاتی برای افزایش تمرکز

14 نکته مهم برای تمرکز بیشتر روی مطالعه برای امتحان

چگونه درس بخوانیم تا فراموش نکنیم؟

تدریس خصوصی

چگونه درس بخوانیم تا موفق شویم؟

4.7/5 – (3 امتیاز)

چگونه برای شرکت در امتحانات مدرسه درس بخوانیم؟

برای شرکت در امتحانات مدرسه باید از روش ها و تکنیک های مطالعه خاصی مانند برانگیختن علاقه به موضوع مورد نظر استفاده کرد.

چگونه برای قبولی در کنکور به صورت حرفه ای مطالعه کنیم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیلات حرفه ای لازم برای قبولی در کنکور با تیم مشاوران ما تماس بگیرید.

چگونه برای قبولی در آزمون تیزهوشان هوشمند مطالعه کنیم؟

هوشمند مطالعه برای قبولی در آزمون تیزهوشان به معنای استفاده از ابزارهای عالی مطالعه و همچنین دانستن تکنیک های تست زنی است.

چگونه برای 20 سالگی درس بخوانیم؟

اگر می خواهید بدانید چگونه برای گرفتن 20 مطالعه کنید، با تیم مشاوران ما تماس بگیرید.

چگونه زیاد مطالعه کنیم؟

برای مطالعه زیاد باید با برنامه پیش رفت.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا