چگونه وقتی بی حوصله نداریم درس بخوانیم

موضوعات اصلی این مقاله

حتما دیده اید که برخی از افراد مدام عباراتی مانند چگونه درس خواندن را بیان می کنند تا خسته نشوند؟ حوصله درس خوندن ندارم چیکار کنم مغزم نمیخواد درس بخونم یا مثلا خسته شدم از درس خوندن تکرار میکنن یا شما یکی از اونها باشید. 10 راه برای رهایی از خستگی مطالعه وجود دارد که اگر آنها را دنبال کنید از شر این افکار خلاص خواهید شد.

آیا می خواهید بدانید چگونه مطالعه کنید تا خسته نشوید؟ و آشنایی با روش های مطالعه برترین ها با مشاورین ایران تحصیل با شماره های زیر تماس بگیرید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

هر روز از ساعت 8 صبح تا 12 شب از تلفن ثابت بدون دریافت کد پاسخ تماس بگیرید.

چگونه درس بخوانیم تا خسته نشویم؟

چگونه برای موفقیت درس بخوانیم تا خسته نشویم؟

با اینکه درس خواندن به خودی خود کار روان و دلپذیری است، اما گاهی اوقات می تواند واقعاً خسته کننده باشد و حتی گاهی فکر می کنید من از درس خواندن خسته شده ام. اما چرا اینجوری شده؟ آیا این به این معنی است که مشکلات از درس ها می آید یا از مطالعات ما؟ چرا بعضی ها اینطوری نمی شوند یا حداقل کمتر می شوند.

چگونه درس بخوانیم تا خسته نشویم؟ پاسخ این سوال را نمی توان در یک یا دو جمله خلاصه کرد. برای شروع بهتر است از خودمان شروع کنیم و سپس به سراغ عوامل بیرونی برویم. گاهی انگیزه ما برای درس خواندن آنقدر قوی نیست که بتوانیم در برابر سختی ها و مشکلات این مسیر مقاومت کنیم. ما فقط آن را به عنوان یک کار معمولی انجام می دهیم.

آنچه در افکار ما می گذرد تأثیر باورنکردنی بر عملکرد ما دارد. وقتی به خودمان می گوییم نمی توانم، بخش بسیار زیادی از قدرت ذهنی و عملکردمان را با دستان خود می کشیم. بخشی از این تفکر به اعتماد به نفس ما برمی گردد. مشاوران ایران تحصیل تجربه طولانی در روش های افزایش اعتماد به نفس دارند، بنابراین می توانید روی کمک ما حساب کنید.

10 راه برای رهایی از خستگی مطالعه

10 راه برای رهایی از خستگی مطالعه

به جای اینکه ناامید شوم و به شما بگویم حوصله درس خواندن ندارم، باید چه کار کنم، مصمم باشید و این 10 راه را برای رهایی از کسالت مطالعه امتحان کنید. بهترین تکنیک های مطالعه برای کنکور زمانی موثر است که تصمیم قاطعانه ای برای ادامه دادن بگیرید. بنابراین، به جای اینکه بگویید مغز من نمی تواند مطالعه کند، از روش های زیر استفاده کنید.

1. این تو هستی که آیندتو می سازی

مطمئناً همه ما نه تنها به خانواده، بلکه به دوستان و جامعه نیز نیاز داریم تا آینده خوبی داشته باشیم. اما تنها کسی که می تواند ما را به اهدافمان برساند ما هستیم. این فکر می تواند نیروی محرکه باشد و ما را از تنبلی دور کند. کی یاد بگیریم درس بخونیم تا خسته نشویم؟ یک احساس قوی ما را به سمت اهدافمان سوق می دهد.

2. انگیزتو بشناس

گاهی اوقات مطالعه می کنیم بدون اینکه دقیقاً بدانیم هدفمان چیست. اگر هدف ما فقط برآوردن انتظارات و برآوردن خواسته های خانواده باشد در حالی که خودمان علاقه ای به هدف نداریم، مطمئناً انرژی کافی برای آن نمی گذاریم. بنابراین، یکی از راه‌های رهایی از کسالت مطالعه، تعیین آینده و هدف مطالعه است.

3. جملات مسموم رو از خودت دور کن

اینکه نمیتونم قبول بشم مغزم نمیخواد درس بخونم و اگه موقع امتحان نتونم به سوالات جواب بدم این جملات سمی هستن و انرژی شما رو میکشن. در عوض، روی توانایی های خود مانور دهید. توانایی ها، ویژگی های مثبت و عبارات امیدوارکننده خود را روی کاغذ بنویسید و روی کتاب، روی نردبان بگذارید یا روی دیوارها بچسبانید تا ملکه ذهن شما شوند.

4. اگه میخوای بدونی چطور درس بخوانیم که خسته نشویم ؟ در جای آرام درس بخون

یکی از 10 راه مهم برای رهایی از خستگی مطالعه این است که در جایی مطالعه کنید که تمرکز شما تا حد امکان بالا باشد. مکان های شلوغ و پر سر و صدا اثربخشی مطالعه را تا حد زیادی کاهش می دهد. البته می توانید ۱۴ راهکار جادویی و مهم برای افزایش تمرکز در مطالعه برای کنکور را بخوانید تا تمرکز خود را ارتقا دهید.

5. محیط مناسبی رو انتخاب کنید

سعی کنید مکان ثابتی را برای مطالعه انتخاب کنید. وقتی با خودت زمزمه میکنی حوصله درس خوندن ندارم چیکار کنم؟ مطمئن شوید که محیط شما مناسب است. دمای اتاق نباید خیلی زیاد باشد و نه خیلی پایین. رنگ اتاق باید رنگ های روشن باشد. هوای تازه باید در اتاق بیاید و برود تا خسته نشوید.

6. برنامه ریزی داشته باشید

کلیدی ترین پاسخ به این سوال که چگونه درس بخوانیم تا خسته نشویم؟ داشتن یک برنامه محکم و درست است. زمان استراحت، تعداد استاندارد ساعات مطالعه، فواصل مرور و حتی برگزاری دوره های عمومی و تخصصی بسیار مهم است. مشاوره رایگان روانشناسی آنلاین می تواند در این زمینه به ما کمک زیادی کند.

7. استراحت و تفریح را حذف نکنید

شما یک ربات نیستید. این بسیار اشتباه است که فکر کنید یک پاراگراف را بدون وقت گذاشتن برای استراحت یا تغییر لذت ها مطالعه می کنید. هنگام مطالعه مداوم، بسیار طبیعی است که بگویم مغز من نمی خواهد مطالعه کند. شما هر چند روز یک بار نیاز به یک شارژ معنوی دارید. نوع این بازیابی به تصمیم شما بستگی دارد. هر نوع فعالیتی که به شما احساس خوبی بدهد می تواند پاداشی برای تلاش شما باشد.

8. خوب غذا بخور و غذای خوب بخور

انرژی ای که مطالعه می گیرد را دست کم نگیرید. می تواند گام مهمی برای رهایی از کسالت مطالعه باشد. سعی کنید علاوه بر وعده های غذایی اصلی، میان وعده ها را نیز در نظر بگیرید. شیرینی ها، آجیل ها، میوه ها، آب میوه ها و کلوچه ها گزینه های عالی برای شارژ مجدد باتری شما هستند. زیرا وقتی گرسنه هستید، کارایی ذهن بسیار پایین است.

9. چطور درس بخوانیم که خسته نشویم ؟ جملات انگیزشی گوش بده

وقتی فکر می کنید از درس خواندن خسته شده اید، به دیدن خانواده یا دوستانتان بروید که به شما انگیزه می دهند. یا به ویدیوها و ویدیوهای انگیزشی گوش دهید. بهترین جملات انگیزشی می تواند با رازهای موفقیت در مصاحبه رتبه های برتر کنکور سراسری آشنا شود. همه اینها می تواند چرخ های پیشرفت شما را به حرکت درآورد.

10. خودت رو سرزنش نکن

همه ما انسان هستیم و گاهی اوقات ممکن است خسته شویم یا شکست بخوریم. حتی بهترین ها هم این احساسات را حس می کنند. بنابراین اگر در مواقعی درسی را اشتباه متوجه می‌شوید، آن را فراموش می‌کنید یا احساس می‌کنید که به سؤالات خوب پاسخ نمی‌دهید، گزینه ناامیدی را فراموش کنید. تمرین و تکرار زیاد راهی برای رهایی از کسالت مطالعه است.

چگونه نزدیک به کنکور درس بخوانیم تا خسته نشویم؟

چگونه نزدیک به کنکور درس بخوانیم تا خسته نشویم؟

حتما این ضرب المثل را شنیده اید که راهرو آن نیست که تند و گاهی خسته می رود، راهرو آن است که خسته و ممتد است. یکی از مهارت های شما این است که طوری برنامه ریزی کنید که کلاس ها به روز آخر موکول نشود. اغلب دیده می شود که داوطلبان در روزهای نزدیک به کنکور انرژی خود را از دست می دهند و می گویند حوصله درس خواندن ندارند، چه کار کنم.

دلیلش این است که درس های زیادی را پشت سر می گذاریم. اشتباه بزرگی که گاهی در کنکور می بینید این است که حتی روز آخر هم صرف یادگیری دروس جدید می شود. از انجام این کار خودداری کنید. این نه تنها اطلاعات جدید را در ذهن ثابت نمی کند، بلکه به دلیل استرس و کمبود وقت، نمی توانید آن را اصلاح و خلاصه کنید.

این فشارهای اضافه ذهن را خسته می کند، پس بیایید با نزدیک شدن به کنکور، خواندن درس های انباشته شده را زودتر از موعد تمرین کنیم. . البته خستگی در روزهای اخیر تا حدودی طبیعی است، اما اگر 10 راه رهایی از کسالت از درس خواندن را اجرا کنیم، این حس تا حد زیادی کاهش می یابد و به نتیجه مطلوب نزدیک می شوید.

وقتی مغزم نمی میرد چگونه می توانم مطالعه کنم؟

قبلا هم گفتیم که محل مطالعه شما تا حد امکان یک مکان ثابت باشد. اما این بدان معنا نیست که شیوه مطالعه روتین و تکراری است. همیشه پشت میز یا صندلی ننشینید. از آنجا که این وضعیت باعث انقباض ماهیچه های شما می شود، بدن شما از کار می افتد و شما احساس خستگی می کنید. سعی کنید هر چند ساعت یکبار موقعیت خود را تغییر دهید.

حتی چند دقیقه پیاده روی کنید و مطالعه کنید. البته برخی از افراد به پیاده روی در حین مطالعه عادت دارند. این روش توصیه نمی شود. زیرا با این کار دو فعالیت انرژی زا را با هم انجام می دهید و باعث کاهش قدرت جسمی و ذهنی شما برای مطالعه طولانی تر می شود. بنابراین استفاده از حالت میانی ترجیح داده می شود.

دلیل دیگری که ممکن است فکر کنید من از درس خواندن خسته شده ام، خواندن با صدای بلند است. خواندن با صدای بلند به صورت متعادل نیز به افزایش تمرکز کمک می کند. اما اگر مانند پیاده روی به عادت تبدیل شود، انرژی شما را هدر می دهد. علاوه بر این، سرعت خواندن شما را در مقایسه با خواندن با چشم کاهش می دهد.

چگونه برای کسب بهترین نمره درس بخوانیم تا خسته نشویم؟

از آنجایی که دانش آموزان بخشی از روز را در کلاس حضور دارند، داشتن برنامه ریزی مناسب برای آنها بسیار مهم است. نحوه رفع خستگی بعد از کلاس، تعیین زمان مطالعه، برنامه ریزی برای تعطیلات و در نظر گرفتن تعطیلات کوتاه از جمله مواردی است که در صورت رفتن دانش آموز بدون برنامه منجر به دلسردی می شود.

با وجود اینکه معمولاً به 10 روش برای رهایی از کسالت درس خواندن به کنکور اشاره کردیم، اما این روش ها فقط به آن منجر نمی شوند. مشاوران ما روزانه با موارد زیادی سروکار دارند و بسیاری از دانشجویان این سوال را مطرح می کنند که اگر حوصله درس خواندن ندارم چه کار کنم؟ یا برای افزایش زمان مطالعه چه کار کنم.

در پاسخ با وجود تمامی نکات ذکر شده، همکاران ما تکنیک های مطالعه ای را پیشنهاد می کنند که در علاقه مندی افراد به مطالعه تاثیر زیادی دارد. البته یک نکته مهم را فراموش نکنید. توکل و کسب آرامش خداوند عاملی معجزه آسا در افزایش انرژی است. وقتی تمام تلاش خود را برای موفقیت انجام می دهیم، مطمئناً خداوند ما را تنها نخواهد گذاشت.

باید چکار کنم؟

قبولی در آزمون ها مخصوصاً در ابتدای تحصیل کمی انرژی می خواهد. به عنوان مثال برخی از دانش آموزان یا داوطلبان رشته ریاضی، روش های کنکور ریاضی را نمی دانند که باعث درماندگی و ناتوانی در پاسخگویی به سوالات می شود. خیلی ها می پرسند چگونه برای آزمون درس بخوانیم تا خسته نشویم؟

آزمون ها تکنیک های خاصی مانند مرور و خلاصه کردن دارند. امروزه بهترین شرکت کنندگان در آزمون از میانبرهایی استفاده می کنند که سرعت پاسخگویی به سوالات را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. برای آشنایی بیشتر با این روش ها می توانید با همکاران ما تماس بگیرید و از جدیدترین روش های مطالعه لذت بخش مطلع شوید.

خلاصه

این بار در این مقاله با توضیح 10 راه برای رهایی از کسالت از مطالعه، سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه مطالعه کنیم تا خسته نشویم. اگر هنوز از خود می پرسید، اگر از درس خواندن خسته شده ام یا حوصله درس خواندن ندارم، چه باید بکنم؟ نگران نباشید. کارشناسان ما در تمام روزهای هفته همراه شما هستند و شما را تا رسیدن به موفقیت همراهی خواهند کرد.

موارد مشابه

چگونه در روزهای آخر برای امتحان درس بخوانیم تا فراموش نکنیم؟

تعداد و سطح ساعات مطالعه بهترین افراد چقدر است؟

چگونه در مدرسه برای نمره 20 امتحان عصر درس بخوانیم؟

راز مطالعه نت های تک رقمی چیست؟

چگونه درس بخوانیم تا خسته نشویم؟

چگونه بهترین رتبه را بدست آوریم؟

10 راه برای رهایی از خستگی مطالعه

4/5 – (6 امتیاز)

من به رشته ام علاقه ای ندارم، به همین دلیل نمی خواهم درس بخوانم، چه کار کنم، چه کار کنم؟

عدم علاقه مشکل بسیار بزرگی است. در این صورت می توانید با 9099075307 شهرستان ها و 9099075307 شهرستان ها صحبت کنید و مشاوره بگیرید.

آیا وقتی مغز من نمی خواهد مطالعه کند گوش دادن به موسیقی موثر است؟

همانطور که در 10 راه برای رهایی از کسالت از مطالعه توضیح دادیم، تنوع بسیار موثر است و موسیقی ریکاوری ذهنی خوبی است.

چگونه هنگام خواب مطالعه کنیم تا خسته نشویم؟

خواب نه خیلی کم باشد و نه زیاد. کم خوابی کارایی مطالعه را تا حد زیادی کاهش می دهد. در طول روز، یک چرت چند دقیقه ای نیز می تواند طراوت خوبی به شما بدهد.

مطالعه به طور کلی خسته کننده و خسته کننده است. حال اگر شما به عنوان دانش آموز با مهارت های مطالعه آشنا نباشید دیگر نمی توانید درس های خود را با دقت و تمرکز بخوانید و در امتحانات کلاسی خود به نتایج درخشانی دست یابید.

در این مقاله، از دپارتمان آموزش و پرورش Magerta، روش‌ها و تکنیک‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آنها برای ایجاد انگیزه و تمرکز و تقویت اعتماد به نفس خود با کسب نمره عالی استفاده کنید.

چرا اصلا حوصله درس خواندن را نداریم؟

1. عدم علاقه: ممکن است موضوعاتی که می خوانید برای شما جالب نباشد. در این صورت می توانید از روش ارتباط این مقاله با هدف و علاقه زندگی خود استفاده کنید. برای مثال، اگر موضوعی را که می خوانید با علایق یا اهداف خود مرتبط کنید، ممکن است تمایل بیشتری به خواندن آن داشته باشید.

2. خستگی و خواب آلودگی: اگر خسته یا خواب آلود هستید، ممکن است حوصله و تمرکز مطالعه را نداشته باشید. در این صورت بهتر است ابتدا استراحت کنید، سپس مطمئن شوید که خوب بخوابید و انرژی کافی برای مطالعه داشته باشید.

3. ناامیدی و بی انگیزگی: ناامیدی و بی انگیزگی برای مطالعه ممکن است از صبر شما کاسته باشد. در این صورت می توانید با تعیین اهداف کوتاه مدت و بلندمدت مزایای مطالعه را به خود یادآوری کنید و با تنظیم یک برنامه مطالعاتی قابل دستیابی و منطقی به خود انگیزه مطالعه بدهید.

4. محیط نامناسب: محیطی پر از حواس پرتی می تواند حواس شما را از مطالعه منحرف کند و خستگی را کاهش دهد. در این صورت سعی کنید در محیطی آرام و بدون مزاحمت مطالعه کنید و از وسایل کمکی مانند هدفون صوتی استفاده کنید. مطمئن شوید که محیط به شما انگیزه و تمرکز می دهد، به عنوان مثال با روشن کردن نور مناسب، استفاده از موسیقی آرامش بخش و غیره. به خودت انگیزه بده

5. روال را تغییر دهید: اگر همیشه در یک محیط خاص مطالعه کنید، ممکن است خسته شوید. تغییر محیط مطالعه، مانند رفتن به کتابخانه یا کافی شاپ، می تواند به شما احساس شادابی بدهد.

6. عدم سازماندهی: عدم برنامه ریزی و عدم سازماندهی می تواند شما را ناامید کند. در این صورت سعی کنید یک برنامه مطالعه روزانه تنظیم کنید و زمان های مشخصی را به مطالعه اختصاص دهید. به علاوه، موضوعات را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و با پیشرفت در هر بخش، پیشرفت را احساس کنید.

7. شکست در تعیین هدف: ابتدا هدف خود را مشخص کنید. از خود بپرسید که چرا می خواهید این دوره را بگذرانید و چه نتایجی از آن انتظار دارید. یک هدف خاص و الهام بخش به شما کمک می کند تا انگیزه بیشتری داشته باشید.

نکات موثر برای متمرکز ماندن

برای اینکه بتوانید با حفظ تمرکز طولانی مدت مطالعه کنید، باید به چند نکته مهم توجه کنید:

مطالعه را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید: اگر درسی طولانی مطالعه می کنید، آن را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید. این به شما کمک می کند تا به روشی منظم تر مطالعه کنید و احساس بهتری خواهید داشت. شما می توانید هر بخش را با تعیین ضرب الاجل و تعیین اهداف کوتاه مدت تعریف کنید.

انواع مختلف واکنش: زمانی که حواس‌تان پرت می‌شود، احساس خستگی می‌کنید یا تمرکزتان را از دست می‌دهید، باید با انجام یک سری فعالیت‌های بدنی مانند ورزش به ذهن خود استراحت دهید. همچنین برای بازیابی انرژی و تمرکز، چند نفس عمیق بکشید. علاوه بر این، مطالعه گروهی می تواند راهی برای ایجاد رقابت سالم و افزایش انگیزه شما باشد.

محدودیت زمانی تعیین کنید: تعیین زمان مشخص برای مطالعه می تواند به افزایش تمرکز شما کمک کند. به عنوان مثال، می توانید به خود قول دهید که 30 دقیقه یا 1 ساعت روی مطالعه تمرکز کنید و سپس زمانی برای استراحت و تفریح ​​داشته باشید.

مدیریت زمان: مدیریت خوب زمان به شما کمک می کند کارآمدتر مطالعه کنید و متمرکز بمانید. ایجاد یک برنامه مطالعه، تعیین اولویت ها و اجرای آنها به ترتیب اهمیت می تواند به شما کمک کند در وقت خود بهره وری بیشتری داشته باشید.

از منابع مختلف استفاده کنید: استفاده از منابع مختلف مطالعاتی می تواند به شما در حفظ تنوع در مطالعات کمک کند. برای مثال، می‌توانید از کتاب‌ها، منابع آنلاین، فیلم‌ها و نمونه سؤالات برای ادامه یادگیری جذاب و متنوع استفاده کنید.

تکنیک های مدرن و موثر برای مطالعه دروس

در مرحله بعد، برخی از تکنیک های مطالعه را که می توانید برای مطالعه دروس خود از آنها استفاده کنید، راهنمایی می کنم:

1. مطالعه را به بلوک های کوچک تقسیم کنید: به جای مطالعه متوالی یک درس، آن را به تکه های کوچکتر تقسیم کنید. به عنوان مثال، می توانید هر بخش را به مدت 10-15 دقیقه مطالعه کنید و سپس یک استراحت کوتاه برای شارژ مجدد داشته باشید. این روش به کاهش خستگی و حفظ تمرکز کمک می کند.

2. تکنیک پومودورو: این تکنیک شامل تقسیم زمان مطالعه به دوره های کوتاه (معمولاً 25 دقیقه) و دوره های استراحت کوتاه (معمولاً 5 دقیقه) است. در هر دوره مطالعه، به طور کامل روی درس خود تمرکز کنید، سپس در طول دوره استراحت از برنامه های دیگر استراحت کنید. پس از چند جلسه پومودورو، استراحت طولانی تری (مثلاً 30-15 دقیقه) در این بین انجام دهید.

3. تکنیک مطالعه متمرکز: برای این تکنیک، مدتی (مثلاً 25 دقیقه) را به مطالعه اختصاص دهید و در آن زمان تمام توجه خود را به درس اختصاص دهید. سپس 5-10 دقیقه استراحت کنید و ادامه دهید. این تکرار را چندین دور ادامه دهید و در پایان استراحت طولانی تری (مثلا 30 دقیقه) در این بین بگذارید.

4. تکنیک SQ3R: این تکنیک شامل مراحل زیر است:

نظرسنجی: قبل از شروع خواندن، متن را به طور کلی مرور کنید و به دنبال عناوین، تصاویر، عنوان‌ها و خلاصه‌ها بگردید.

سوال: قبل از مطالعه عمیق، در مورد موضوع اصلی و ساختار درس سوال بپرسید.

بخوانید: درس را با دقت بخوانید و مراقب باشید به سوالات خود پاسخ دهید.

تلاوت: پس از خواندن هر بخش، آن را با خودتان مرور کنید و خلاصه کنید.

مرور: در نهایت، مروری کوتاه بر مطالب مطالعه شده انجام دهید تا به خوبی در ذهن شما تثبیت شود.

تکنیکی را انتخاب کنید که برای شما بهترین کار را دارد و با آن راحت هستید. همچنین، می توانید از ترکیب چندین تکنیک برای حفظ تنوع و علاقه به مطالعات استفاده کنید.

اگر شما هم پیشنهادی برای مطالعه بهتر دروس می دانید، حتما در قسمت نظرات با سایر دانش آموزان در میان بگذارید.

من نمی خواهم درس بخوانم، هر ساله تعداد زیادی از افراد جامعه ما با سنین مختلف، البته اکثراً جوانان 18 ساله هستند، در کنکور شرکت می کنند. شرکت کنندگان تلاش می کنند تا این ماراتن عذاب آور را تکمیل کنند و در رشته کالج انتخابی خود که دوست دارند تحصیل کنند.

من نمیخواهم مطالعه کنم

در ابتدای دوره تقریبا 100% داوطلبان با انگیزه زیاد و انرژی وصف ناپذیر و باورنکردنی مشغول آماده سازی شرایط هستند و به نوعی با آمادگی بالا شروع می کنند و درس ها را بسیار خوب مطالعه می کنند.

نمی خواهم درس بخوانم: در طول مسیر به دلایل مختلف از جمله مشکلاتی که در زندگی شخصی هر کدام از این عزیزان وجود دارد کم کم از تحصیل خارج می شوند. مشکلاتی مثل نداشتن امکانات خوب، نداشتن منابع مطالعاتی کافی…و مشکلاتی از این قبیل که شما را از ورود به مسیر رویاهایتان باز می دارد.
تبریک می گویم!

من نمی خواهم درس بخوانم: به محض اینکه جسارت تصور رویاهای خود و تعیین اهداف را داشته اید، اولین قدم را برای موفقیت برداشته اید! به محض اینکه به عشق رویاهایتان قدمی در این راه برداشتید، باید به شما تبریک بگوییم! زیرا بسیاری از افراد هم سن و سال شما خالی از آرزوهای بزرگ هستند و برنامه ای برای قرار گرفتن در مسیر اهداف خود (البته اگر هدف داشته باشند) ندارند!

اگر موفق نشدی، تنها دلیلش تویی!

نمی خوام درس بخونم: دوست عزیز از مشکلاتت خسته شدی و به قول خودش صبرت تموم شده! تو که منتظر جرقه ای برای رها کردن همه چیز هستی! ای کاش در اطراف خود بهتر می دیدید که کم نیستند کسانی که استعدادهای خود را به سختی به ثمر رسانده اند… کم نیستند کسانی که با وجود رنج و آزمایش در زندگی خود به موفقیت های بزرگی دست یافته اند! فقط بیوگرافی افراد موفق را بخوانید و متوجه می شوید که چه می گویم.

اگر تو زندگیت موفق نیستی مقصر اصلی خودت هستی…

دوست عزیز اشتباه نکن! من هیجان زده نیستم…فقط معتقدم اگر برای رسیدن به رویاهایت درس نخوانی یا اقدامی نکنی، هیچکس اهمیتی نخواهد داد! هیچ کس مشکلات شما را نمی بیند، آنها فقط یک چیز می گویند و آن این است که “این در حد آن حرف ها نبود”.

حالا فکر می کنید با این همه تفاسیر حتی با در نظر گرفتن این که حتی یک کلمه از درس ها را مطالعه نکرده اید، بهتر نیست از همین الان شروع کنید و کم کم به خواندن عادت کنید و در عرض دو هفته به اوج برسید! یا میخوای بشینی و فقط از نداشتن منابع مطالعاتی خوب و کمبود امکاناتت گله کنی؟؟؟

در جامعه، اگر به اکثریت مردم نگاه کنید، غم را در چهره آنها می بینید و حتی به راحتی می توانید بفهمید که پشت آن لبخندهای مصنوعی چه پشیمانی نهفته است…

به نظر من بزرگترین حسرت پشیمانی برای کارهایی است که هرگز نخواستیم انجام دهیم…

اکثر مردم زندگی خوب را فراموش می کنند و لذت های زندگی را که از آن غافل می شوند به کلی فراموش کرده اند.

آنها تفریح ​​را فراموش نکردند!

از گرما شکایت می کنیم، از سرما فرار می کنیم. ما در شلوغی حوصله داریم و از تنهایی در خلوت متنفریم.

تمام هفته منتظر روز تعطیلیم و آخر هفته بی حوصلگی تقصیر شب جمعه است و بس!

ما هنوز منتظر پایان روزهایی هستیم که بهترین روزهای زندگی ما را تشکیل می دهند: مدرسه..دانشگاه..کار.

حتی در سفر هم همیشه به مقصد فکر می کنیم بدون اینکه از سفر لذت ببریم!

غافل از اینکه زندگی همان زمان هایی بود که می خواستیم بگذرانیم…

حوصله درس خواندن ندارم: دوست دارم کمی به این مقاله فکر کنید… ببینید با این همه مشکلاتی که در ذهنتان می نویسید قدم گذاشتن در مسیر اهداف و رویاهایتان چه لذتی دارد. هر لحظه و در آخر به خودت افتخار کن که تو هم تونستی به آرزوی دلت برسی..

یک ذهنیت قوی ایجاد کنید، هدف خود را در زندگی کشف کنید و یاد بگیرید که از اشتیاق خود استفاده کنید. رویای جذابی بسازید و یاد بگیرید که چگونه برای آن رویا هدف گذاری کنید و برای آن اهداف اقدام کنید.

به ما آموختند که با کاهش توقعات خود از نتایج تلاش ناامید نشویم. ناامیدی حس بدی است. اما هیچ کس تا به حال با کم توقع به گنج نرسیده است.

پیرمرد به عقب نگاه می کند و می داند که زندگی اش رو به پایان است. او به دستانش نگاه می کند و با خود فکر می کند که دقیقاً رویای مردن او در کجای زندگی اش بوده است.

اما لحظه خاصی وجود ندارد. رویاها کم کم جان می گیرند. رویاها قطره قطره جاری می شوند.

شاید یک روز مطالعه نکنید یا حوصله خواندن کتاب من را ندارید، هیچ کدام از اینها زمان زیادی نمی برد. همیشه فردا هست که همه چیز را درست کند.

شاید سفر رویایی خود را به تعویق بیندازید یا به خود قول دهید که حتماً بعداً داستان خود را خواهید نوشت یا قسم می‌خورید که این آخرین باری است که وقت خود را تلف می‌کنید. همیشه فردا هست که همه چیز را درست کند.

زمان خاصی وجود ندارد که بگویید به هدف خود نرسیده اید.

همیشه فردا هست، تا زمانی که هیچی وجود نداره!

اگر هنوز شروع نکرده اید کم کم مطالعه را شروع کنید و در عرض چند روز ساعات مطالعه خود را افزایش دهید.

شروع به مطالعه موضوعات مورد علاقه خود کنید.

درس های مورد علاقه خود را به نقاط قوت تبدیل کنید و نقاط ضعف خود را نادیده نگیرید، آنها را با تمرین و تکرار برطرف کنید. سوابق افرادی که در سال گذشته در رشته شما پذیرفته شده اند را بررسی کنید و درصدهای مورد نیاز برای قبولی در رشته مورد نظر خود را مشخص کنید. با این کار نظمی در ذهنتان ایجاد می‌شود و می‌دانید برای دستیابی و قبولی در رشته انتخابی‌تان به چه شرایطی نیاز است، پس این نیازها را یک برنامه منظم داشته باشید و تا می‌توانید تلاش کنید.

موفقیت همین نزدیکی است

لطفا یک قدم بردارید…

برنده میگه سخته ولی ممکنه
بازنده میگه ممکنه ولی سخته

چند بار برای خودت برنامه ریزی کردی؟

چند بار کاری را شروع کرده اید و هرگز آن را تمام نکرده اید؟

تا به حال چند بار تصمیم گرفته اید که یک مکالمه زبان، یک درس موسیقی یا تمرینات جدی انجام دهید، اما پس از مدتی حوصله خود را برانگیخته اید و آنها را رها کرده اید؟

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید و باز هم می خواهید کاری را «شنبه» شروع کنید، بهتر است به جای اینکه برنامه ریزی کنید و به این فکر کنید که چرا برنامه هایتان اجرا نمی شود، بنشینید!

اینکه هر روز قصد انجام کار بزرگی دارید یا اینکه هر روز یک ایده جدید دارید برای شما امتیازی نیست، مهم این است که کار کنید و ایده های خود را اجرا کنید.

توصیه های زیر به شما کمک می کند تا برنامه های خود را اجرا کنید:

1- چندین کار را همزمان شروع نکنید.

بعد از خواندن یک کتاب یا مقاله، ممکن است اشتیاق زیادی برای برنامه ریزی و شروع برنامه ریزی داشته باشید، اما توجه داشته باشید که گنجاندن کارهای زیاد و سنگین و گاهی فراتر از توانایی شما، به خصوص برای شروع، شما را ناامید می کند.

2- دلایل شما برای انجام کار باید کافی و معقول باشد.

دلایل کافی شما را مجبور به اجرای برنامه هایتان می کند سعی کنید دلایلی برای انجام کارها خودتان پیدا کنید.

3- به همه اطلاع ندادن.

اگر می خواهید کاری را شروع کنید، لازم نیست همه در مورد آن بدانند، زیرا پس از آن باید نظرات موافقان و مخالفان را تجزیه و تحلیل کنید و این انرژی زیادی از شما می گیرد. یک لحظه صبر کنید، وقتی کار شما تمام شد، همه متوجه خواهند شد. در عین حال انگیزه غافلگیری دیگران را از دست می دهید و ضعیف می شوید!

4- نترسید.

هرگز از اصالت برنامه های خود نترسید. افراد موفق کسانی هستند که از قدرت ایده های نوآورانه استفاده کرده و آنها را عملی کرده اند. از انتقاد دیگران نترسید. انتخاب کن، می خواهی بایستی و انتقاد نشنوی و رحم کنی یا می خواهی فرار کنی و مورد انتقاد قرار بگیری؟ آیا می خواهید از ترس انتقاد یک عمر در رویای دویدن بخیزید! ?

به یاد داشته باشید که مسیری که ارزش پیمودن را دارد همیشه مملو از مشکلات است.

5- قبل از ظهور کار منتظر ظهور مهارت ها نباشید.

برای استفاده از آثار
لازم نیست آنها را به طور کامل بشناسید فقط برای شروع کافی است. این به خاطر غرور شماست که می خواهید وقتی کاری را شروع می کنید ماهرانه این کار را انجام دهید. تنها راه یادگیری مهارت ها این است که برای مدت طولانی در چیزی گم شوید یا از دست بدهید و صدها اشتباه مرتکب شوید.

6- زنجیر را بشکنید.

عادت ها زنجیره هایی هستند که مانع اجرای برنامه های شما می شوند. اگر به تنبلی عادت دارید، بیماری خاصی ندارید، فقط یک الگوی ذهنی را به طور مرتب تکرار می کنید. برای از بین بردن این عادت کافی است این نمودار را به هم بزنید، تا نظر خود را تغییر دهید، و باید بدانید که فقط دو گروه نمی توانند نظر شما را تغییر دهند: «دیوانه ها در آسایشگاه و مردگان در گورستان». در واقع، ما به آن عادت کرده ایم، پس اگر می خواهید به چیزی عادت کنید، انتخاب کنید.

اجرای کار شما یک راز دارد و این راز “در حال حاضر” است.

یک برنامه عملی برای شروع این است که به جمله بالا عادت کنید. عادت از طریق تکرار به دست می آید. رابطه جمله بالا و عمل خود را حفظ کنید، یعنی به محض اینکه تصمیم به انجام کاری گرفتید، آن را انجام دهید. برای شروع، بهتر است از کارهای کوچک شروع کنید، مثلاً تصمیم بگیرید به محض زدن ساعت بیدار شوید و آن را انجام دهید. شما می توانید فاصله بین قصد و عمل را کم کنید و به تصمیمات بزرگتر بپردازید تا زمانی که به نقطه ای برسید که هر بار قصد انجام کاری را “درست” از ضمیر ناخودآگاه خود به ضمیر خودآگاه خود داشتید و برنامه های شما اجرا می شود.

به یاد داشته باشید، هر چه بیشتر از تلاش برای رسیدن به رویاهای خود اجتناب کنید و آن را به تاخیر بیندازید، اعتماد به نفس و انگیزه کمتری خواهید داشت و ترس از به دست نیاوردن نتیجه بیشتر می شود، پس از همین حالا شروع کنید.

اسطوره تاریخ کنکور در ایران

در سال 1387 سازمان سنجش یک داوطلب را مجبور به شرکت مجدد در آزمون ورودی کرد. معدل این داوطلب 30.11 بوده است. از منطقه ای دورافتاده از خانواده ای با ده فرزند. پدر یک کارگر ساختمانی ظاهرا پسر بهمن از سربازی برگشته بود و فقط حدود 5 ماه فرصت داشت درس بخونه.
اتفاق عجیبی افتاده بود …. امتحان دوم در شرایط خاص و بدون سروصدای رسانه ای برگزار شد … این پسر این بار در تمامی رشته ها 100% کسب کرد.از زبان رتبه 44 کشور در رشته هنر

((من چاره دیگری برای تغییر زندگیم نداشتم!))

علت اصلی بی حوصلگی در مطالعات

یکی از مشکلات عمده اکثر دانش آموزان، کند خوانی است و راه حل هایی برای حل این مشکل ارائه می شود:

علت اول: خواندن کلمات
راه حل: خواندن جملات

مغز با معنا و مفهوم سر و کار دارد، نه خود کلمات، مانند صحبت کردن. مثلاً تایپیستی را تصور کنید که کلمه به کلمه متن را می خواند و تایپ می کند، اگر بعد از تایپ 2 صفحه از او سؤالاتی در مورد متن پرسیده شود. می تواند کمتر از 30 درصد مطالب را به خاطر بسپارد.

علت دوم: بلندخوانی
راه حل: خواندن با چشم

وقتی متنی را با صدای بلند می خوانید، محتوا و اطلاعات از دهان به گوش می رسد و سپس به مغز می رسد، اما اگر با چشم بخوانید، چشم ها محتوا را می بینند و مغز آن را درک می کند.

علت سوم: لب خوانی
راه حل: چشم خوانی

حرکت لب ها با وجود کاهش سرعت باعث کاهش تمرکز نیز می شود.

علت چهارم: چرخش غیر شعاعی چشم به عقب

راه حل: یک خط بکشید

ثابت شده است که وقتی مطلبی را می خوانیم، چشمانمان به طور غیرعادی می چرخد ​​و به کلمات قبلی نگاه می کند که با خط کشیدن (دنبال کردن کلمات با انگشت، خودکار و …) این مشکل را حل می کنیم.

نمی دانم داستان زندگی من چگونه به پایان می رسد…
اما در هیچ جای این داستان نمی خوانید: “من رفتم!”

مرکز مشاوره تحصیلی به صورت حضوری و تلفنی از گروه مشاور، مشاور متخصص و پاسخگویی به تمامی سوالات شما از سراسر کشور و همه روزه از

8 صبح الی 12 شب est
شماره تماس 9099071613

4.5/5 – (54 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رها

خیلی جالب بود! من همیشه فکر می‌کردم باید تمرکزم رو بالا ببرم ولی اینجا متوجه شدم که می‌تونم با تغییر روش‌هام، بتونم بدون خستگی درس بخونم. ممنون از مقاله خوبتون!

النا

این مقاله واقعا خوب بود! من به شخصه از راهکارهایی که در این مقاله برای مطالعه درس بدون حوصله آموزش داده شده استفاده کردم و نتیجه عالی بود. تشکر از نویسنده بابت این مطلب مفید!

دکمه بازگشت به بالا