چگونه با جا نوشابه ماشین درست کنیم

خودتان ببینید چگونه می توانید یک ماشین مینیاتوری عالی از قوطی پپسی یا کوکاکولا بسازید. همچنین برای ساخت این ماشین بازی سرگرم کننده به یک موتور دنده DC با استفاده از باتری 9 ولتی نیاز دارید. در این ویدیو می توانید قدم به قدم طرز ساخت این ماشین اسباب بازی جالب را یاد بگیرید. علاوه بر موتور DC، باتری و قوطی نوشابه، به کلید روشن/خاموش، چسب حرارتی و آهن لحیم کاری نیز نیاز دارید. با تماشای این ویدیو این ماشین اسباب بازی جالب را ببینید.

احتمالاً بطری های پلاستیکی یا شیشه ای محصولاتی مانند نوشابه، دوغ و غیره در خانه خود دارید. این مواد پلاستیکی برای محیط زیست بسیار مضر هستند و سال ها طول می کشد تا تجزیه شوند، بنابراین بهتر است قبل از دور انداختن از بطری های پلاستیکی نوشابه، آب معدنی و حتی بطری های شیشه ای برای مصارف دیگر با کمی خلاقیت استفاده کنید. ، کاربردی ترین و خلاقانه ترین ایده ها برای استفاده مجدد از بطری های پلاستیکی و شیشه ای را به شما معرفی می کنیم.

ایده های خلاقانه برای استفاده مجدد از بطری های پلاستیکی آب معدنی، نوشابه و…

روش های مبتکرانه برای استفاده مجدد از بطری های پلاستیکی به جای دور انداختن آنها

با گسترش سریع شهرها و افزایش زباله ها، مشکلات شهر و هزینه های حمل و نقل و دفع این زباله ها افزایش یافته و عوارض آن بر محیط زیست و سلامت انسان قابل مشاهده است. پسماندهای ناشی از فعالیت های انسانی سال ها طول می کشد تا از نظر شیمیایی و فیزیکی تجزیه شوند و به همین دلیل است که کارشناسان سعی می کنند از این منابع به نحو مطلوب و بدون برهم زدن نظم حیاتی طبیعت استفاده کنند. استفاده از خلاقیت و نوآوری برای تهیه وسایل کاربردی متنوع و جالب با انواع بطری های نوشابه که کاربردهای زیادی در زندگی روزمره دارند، کمک می کند. توجه داشته باشید. قبلا روش های خلاقانه استفاده مجدد از سی دی های قدیمی را در انزل وب آموزش دادیم، امروز در انزل وب قصد داریم به مقوله استفاده مجدد از بطری های پلاستیکی آب معدنی، نوشابه، کره و … بپردازیم.

استفاده مجدد از بطری های آب معدنی برای تولید مواد جامد

با استفاده از یک بطری آب، قیچی، چسب حرارتی و یک زیپ، می توانید یک نمونه محکم برای کودکان خود بسازید. سر هر بطری را به اندازه دلخواه ببرید. حالا چسب حرارتی را بردارید، زیپ را باز کنید و از داخل لبه های بطری شروع به چسباندن زیپ به بطری کنید. تمام دور بطری را بچسبانید، وقتی به انتهای لبه بطری رسیدید، انتهای زیپ را روی ابتدای زیپ بچسبانید تا کاملا سفت شود. حالا همین کار را تکرار کنید و لبه دیگر زیپ را در طرف دیگر بطری بچسبانید.

با استفاده مجدد از بطری های خالی آب لیمو یک قلک درست کنید

برای ساخت قلک به یک بطری کوچک نیاز دارید. مانند بطری های آبلیمو یا گیاهان دارویی. بطری صورتی را اسپری کنید. یک دم منحنی از نخ برای خوک درست کنید، یک جفت چشم عروسکی برای خوک وصل کنید. سپس گوش ها را از مقوای صورتی برش دهید و آن را به بالای سر وصل کنید. حالا نوبت پاهاست. چهار استوانه مقوایی کوچک درست کنید و آنها را به پاها بچسبانید. در نهایت برای تکمیل قلک یک برش کوچک روی آن ایجاد کنید تا بتوانید از این کانال سکه ها را داخل آن واریز کنید.

قبلاً در Enzel Web نحوه استفاده مجدد از گوشی در پست 10 ایده خلاقانه برای استفاده مجدد از گوشی های هوشمند قدیمی به شما آموزش داده شد که در صورت تمایل می توانید آنها را مطالعه کنید.

از بطری های یکبار مصرف پاپ استفاده کنید و … دانخوری پرنده درست کنید

برای ساخت غذای پرنده به یک بطری بزرگ نوشابه، یک چاقو، ۲ قاشق چوبی، یک قلاب کوچک و مقداری نخ برای آویزان کردن بطری نیاز داریم. حدود 10 سانتی متر زیر درب بطری، دایره ای به قطر 3.5 سانتی متر در یک طرف بکشید. سپس بطری را 90 درجه بچرخانید و یک دایره دیگر به فاصله 5 سانتی متر از پایین بطری بکشید. سپس در سمت دیگر بطری 2 دایره در جلوی این دایره ها بکشید، دایره ها را با چاقو برش دهید و قاشق ها را مانند شکل داخل دایره ها قرار دهید. قلاب را به سر بطری وصل کنید. در نهایت بطری را پر از دانه کنید و با نخ از شاخه درخت آویزان کنید.

با بطری های پلاستیکی لانه پرنده درست کنید

برای ساختن لانه پرنده، یک بطری پلاستیکی ساده را از بالا و پایین ببرید. سپس در قسمت پایین بریدگی ایجاد کنید و قسمت بالایی را با چسب 123 بچسبانید و برای رنگ آمیزی و تزیین می توانید از اسپری رنگ، رنگ اکریلیک یا ویترای استفاده کنید.

استفاده از بطری های یکبار مصرف برای ساخت ظرف غذای گربه

با استفاده از چندین بطری پلاستیکی آب معدنی مانند شکل زیر می توانید ظرفی برای گربه درست کنید.

بطری های پلاستیکی آب معدنی و ساخت کولر

برای ساخت یک کولر طبیعی و اقتصادی تنها چیزی که نیاز دارید بطری های پلاستیکی خالی و یک ورقه فلزی نازک یا یک پنل است. در این طرح، چند ده سوراخ منظم به بزرگی گردن بطری بر روی یک ورق سخت به اندازه پنجره در جهت وزش باد حفر می شود. با فشرده سازی جریان هوای ورودی از نیم بطری های قیفی شکل، هوا بسته به شدت باد بین 5 تا 12 درجه خنک می شود.

طرز ساخت این کولر را که بنگلادشی ها اختراع کرده اند به صورت کامل و تصویری در ویدیو ببینید و همچنین قبلا 10 ترفند ساده برای خنک کردن خود بدون استفاده از کولر را به شما آموزش دادیم.

با بطری های آب معدنی یا نوشابه آبپاش درست کنید

برای ساخت آبپاش به یک بطری آب معدنی یا نوشیدنی گازدار، یک گیره شلنگ گاز، لاستیک های دست دوم ماشین نیاز دارید. روش تولید شامل شستن و خشک کردن کامل بطری است. با سیخ یا درب، بدنه بطری را سوراخ کنید. وسط درب پلاستیکی بطری را با چاقوی فرش بردارید و لوله را از آن رد کنید. سپس دهانه شیلنگ باغچه را کمی گرم کنید تا نرم شود. سپس سر بطری را روی لوله پایین بیاورید و آن را محکم بغلتانید. پس از آن، گیره لوله گاز را سفت کنید.

همانند تصویر زیر می توانید از این بطری ها برای آبیاری قطره ای استفاده کنید

استفاده مجدد از بطری های نوشابه یکبار مصرف و … ساخت گلدان

یکی دیگر از کاربردهای جالب بطری های نوشابه ساخت گلدان هایی است که به روش های مختلف ساخته می شوند و می توانید گل های طبیعی یا مصنوعی را در آن قرار دهید و از آن ها به عنوان گلدان تزئینی استفاده کنید. اگر می خواهید رنگ گلدان را تغییر دهید از انواع اسپری رنگ استفاده کنید.

با بطری های پلاستیکی گلخانه درست کنید

با ساخت ساده ترین اسکلت گلخانه ای از چوب می توانید بطری های پلاستیکی جمع آوری شده را در وسط این اسکلت چوبی قرار دهید و گلخانه ای زیبا و فشرده ایجاد کنید.

قبلا در انزل وب با استفاده مجدد از قطعات کامپیوتر در پست 14 ایده خلاقانه برای استفاده مجدد از قطعات قدیمی کامپیوتر آشنا شدیم که در صورت تمایل می توانید آنها را مطالعه کنید.

استفاده خلاقانه از بطری های پلاستیکی برای ساخت مبل

ابتدا بطری های نوشابه را کاملا بشویید و در جای ثابتی قرار دهید تا خشک شوند. تعداد آن بستگی به سلیقه شما دارد، چه بخواهید مبل خود را دو نفره بسازید یا یک نفره. قسمت بالای بطری را با چاقوی فرش برش دهید و قسمت دوم سر را داخل بطری اول قرار دهید و قسمت برش را با یک نوار پهن چسب شیشه ای محدود کنید. این به شما یک بطری استوانه ای بدون سر می دهد. تمام بطری ها را به همین ترتیب به هم فشار دهید تا در مجموع 16 سیلندر وجود داشته باشد. روی یک سطح صاف، تمام بطری ها را در 4 ردیف 4 تایی قرار دهید.سپس آنها را با چسب پهن به هم بچسبانید تا محکم بایستند و چند دور چسب دور بطری ها بچسبانید. برای نرم شدن محل نشیمن، بهتر است پنبه یا اسفنج را در پارچه ای قرار دهید و روی سطح بطری ها قرار دهید. سپس با پارچه رنگی روکشی برای مبل خود درست کنید و روی بطری ها را بپوشانید.

با بطری های یکبار مصرف یک جا تلفن همراه بسازید

برای ساختن نگهدارنده تلفن همراه هنگام شارژ با استفاده از بطری های یکبار مصرف، بطری را برش دهید و قسمت های اضافی آن را جدا کنید و از کاغذ رنگی یا اسپری رنگ برای پوشاندن سطح استفاده کنید.

از بطری های خرس به جای عسل با استفاده از لامپ استفاده مجدد کنید

بطری های خرس را نباید دور انداخت، با استفاده از لامپ می توانید از این بطری ها دوباره استفاده کنید.

از بطری های پلاستیکی بازیافتی یک سطل زباله درست کنید

با استفاده از حلقه ها و چسباندن بطری های پلاستیکی می توانید یک سطل زباله درست کنید.

ایده های خلاقانه برای استفاده مجدد از درب بطری های پلاستیکی

با استفاده از رویه بطری های بازیافتی می توانید میز، لوستر و غیره بسازید.

استفاده مجدد خلاقانه از بطری های خالی آب معدنی

برای ساختن پروانه، طرح پروانه را روی بطری پاپ قرار دهید و خطوط پروانه را با نشانگر و خودکار روی بطری بکشید. در این قسمت پروانه خود را با استفاده از رنگ های لاکی یا رنگ های ویترای رنگ کنید. وقتی رنگ آمیزی تمام شد، طرح پروانه را با قیچی از بطری نوشابه جدا کنید.

از این پروانه ها می توانید برای ساخت آویز استفاده کنید.

روش خلاقانه استفاده مجدد از بطری آب معدنی و… بدون استفاده

می توانید با استفاده از کنف، چسب، رنگ و بطری اشیای تزیینی زیبایی بسازید.برای چسباندن کنف دور بطری پلاستیکی یا شیشه ای از چسب استفاده کنید و روی کنف رنگ اسپری کنید یا حتی می توانید از کنف رنگی استفاده کنید. جالب اینجاست که سفال های پیچیده شده با کنف در فروشگاه های صنایع دستی به فروش می رسد. نمونه هایی از این کار را در زیر مشاهده می کنید.

روی بطری های پلاستیکی و شیشه ای می توانید با استفاده از رنگ پاک کن و شیشه های رنگی طراحی کنید و از آنها به عنوان یک وسیله تزئینی استفاده کنید جالب است بدانید که قیمت این بطری ها پایین نیست. نمونه هایی از این کار را در زیر مشاهده می کنید.

کوبی کوبی یکی دیگر از هنرهای زیبا و چشم نواز است که می توانید آن را حتی روی بطری های شیشه ای و پلاستیکی اجرا کنید.

از بطری های شیشه ای یکبار مصرف به عنوان لامپ استفاده کنید

علاوه بر موارد فوق می توانید چراغ های LED یا چراغ های کوچک را در بطری های شیشه ای قرار داده و از آن ها استفاده کنید. برای استفاده دیگر از LED ها، پست قبلی Enzel Web را در مورد 9 روش خلاقانه برای استفاده از LED و چراغ های روشنایی در خانه بخوانید.

در نهایت، اگر می خواهید از وسایل دور ریختنی و به ظاهر بی فایده استفاده مجدد کنید، پیشنهاد می کنیم 10 کاربرد خلاقانه برای کلیدهای اضافی و بلااستفاده را ببینید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در مقاله امروز سعی کردیم بهترین روش های ساخت کاردستی و وسایل تزئینی از بطری های پلاستیکی و شیشه ای را به شما آموزش دهیم. اگر ایده دیگری می شناسید یا تجربه ای در این زمینه دارید، آن را در قسمت نظرات همین مقاله به اشتراک بگذارید. با ما به اشتراک بگذارید

در این ویدیوی جالب و دیدنی یک اتفاق غیرعادی را مشاهده می کنید، ماشین چوبی کوچکی که از قوطی کوکاکولا ساخته شده و می تواند به طرز شگفت انگیزی روشن شود و حرکت کند! خودتان این ویدیو را تماشا کنید تا یاد بگیرید چگونه این ماشین اسباب بازی جالب را بسازید و از مسابقه آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
يوسف

عالی بود، توضیحات خیلی خوب و روانی داشت. فقط یه سوال داشتم، آیا این روش برای همه نوع جاهای نوشابه کار می‌کنه؟

بنيامين

وای خیلی عالی بود! من خودم اینو امتحان کردم و خیلی خوشم اومد. ممنون از شما که این رو با ما به اشتراک گذاشتید.

دکمه بازگشت به بالا