چگونه با تب سنج دیجیتالی کار کنیم

انواع دماسنج دیجیتال

در مورد کرونا یکی از علائم مهم تب است. دمای بدن را می توان از گوش، دهان، مقعد، زیر بغل یا پیشانی اندازه گیری کرد. اگر دمای بدن بالای 37 درجه باشد یعنی تب داریم و التهاب در بدن ایجاد شده است. این بدان معنی است که سیستم ایمنی بدن فعال می شود.

چندین نوع دماسنج دیجیتال وجود دارد:

دهانی

مقعدی

زیر بغل

پرده گوش (از طریق گوش)

زمانی (پیشانی)

اخیراً، با شیوع شیوع 2019-nCoV، تفنگ‌های دماسنج مادون قرمز غیر تماسی به طور گسترده به عنوان ابزار غالب برای اسکن افراد در مکان‌های شلوغ به امید یافتن کسانی که درجه حرارت بالا دارند، استفاده می‌شود، اولین علائم عفونت ویروسی. در واقع، از زمان نبردهای قبلی برای جلوگیری از شیوع ابولا و سارس، دماسنج‌های مادون قرمز در سراسر جهان برای غربالگری عمومی برای تشخیص علائم اولیه عفونت ویروسی در افراد مستقر شده‌اند.

در چه سنی باید از دماسنج دیجیتال استفاده کرد؟

دماسنج رکتوم دیجیتال: از بدو تولد تا 3 سالگی

دماسنج دیجیتال دهانی: بیش از 4 سال

دماسنج دیجیتال زیر بغل: تمام سنین جوان

دماسنج دیجیتال پیشانی-گیجگاهی: بیش از 3 ماه

دماسنج دیجیتال پرده گوش: بیش از 6 ماه

دماسنج های مادون قرمز برای مقاصد پزشکی با مزایای پشتیبانی از اندازه گیری دمای غیر تهاجمی، غیر آلوده، فوری و دقیق، به تدریج بالاتر از دمای نوع پروب معمولی استفاده می شود. با این حال، آنها ابزار مفیدی برای تشخیص دمای بدن هستند. اگر گیج شده اید، به خواندن دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه استفاده صحیح از دماسنج مادون قرمز برای اندازه گیری دمای بدن ادامه دهید. در اینجا همچنین نکات مفیدی برای استفاده حداکثری از دماسنج مادون قرمز وجود دارد.

مقاله پیشنهادی: علائم عفونت گوش در نوزاد چیست؟

نحوه استفاده از دماسنج دهانی دیجیتال

این نوع دماسنج دیجیتال برای نوزادان و نوزادان چندان مناسب نیست. زیرا ممکن است نتوانند دهان خود را به اندازه کافی بسته نگه دارند.

برای استفاده از تب سنج دیجیتال دهانی:

دست هایتان را بشویید.

دماسنج را زیر زبان کودک قرار دهید.

مطمئن شوید که دهانتان همیشه بسته است.

حدود 5 دقیقه یا تا زمانی که صدای بوق تایمر دیجیتال را بشنوید صبر کنید.

دما را بخوانید.

دماسنج دیجیتالی گوش

این دماسنج های دیجیتال داخل گوش سریعتر از دماسنج های دیجیتال معمولی کار می کنند. استفاده از دماسنج دیجیتالی گوش بسیار ساده است. البته دماسنج معبد که در دوران کرونا مد شده است. برای نوزادان و نوزادان کمی ناراحت کننده است.

خواندن عدد تب باتب سنج دیجیتال

برای خواندن دمای بدن از طریق گوش، همیشه دماسنج دیجیتال را در یک گوش کودک قرار دهید. مثلا گوش راست یا گوش چپ. زیرا ممکن است دمای گوش راست با دمای گوش چپ متفاوت باشد.

قبل از استفاده از دماسنج مادون قرمز برای اندازه گیری دمای بدن، فقط مطمئن شوید که دماسنج مناسب را در دست دارید. به منظور تشخیص دمای بدن به منظور خواندن سریع و دقیق، باید از دماسنج مادون قرمز با کیفیت بالا (دارای گواهی FDA) مخصوصاً برای مصارف پزشکی استفاده کنید. محدود به حدود 10 درجه سانتیگراد. پوشش 20 درجه فارنهایت / 20 درجه فارنهایت (مناسب) برای تشخیص دمای بدن که حدود 32..43 درجه سانتیگراد / 90..110 درجه فارنهایت است، که می تواند به دقت بالاتری دست یابد (تحمل دقت ± 0.3 درجه سانتیگراد / 0.6 درجه فارنهایت).

عوامل مهم در نحوه استفاده از تب سنج دیجیتال گوش

دمای گوش می تواند تحت تأثیر عواملی غیر از دمای واقعی بدن قرار گیرد:

گوش ها را بپوشان

دراز کشیدن روی گوش

قرار گرفتن گوش در معرض دمای بسیار گرم یا بسیار سرد

دمای بدن را بلافاصله بعد از شنا یا حمام کردن اندازه گیری کنید

در صورت وجود هر یک از موارد فوق، قبل از اندازه گیری دمای گوش با دماسنج دیجیتال. 30 دقیقه صبر کنید تا دمای گوش به حالت عادی بازگردد.

نحوه استفاده از تب سنج دیجیتال گوش

قبل از استفاده از این دماسنج دیجیتال، آلودگی داخل گوش را تمیز کنید. برای نشان دادن تب دقیق

برای دقت بیشتر، مطمئن شوید که دماسنج تمیز است و درب آن محکم بسته است.

پروب گوش را به آرامی داخل مجرای گوش و به سمت شقیقه قرار دهید.

اندازه گیری را با فشار دادن دکمه اندازه گیری انجام دهید.

کلاه بهداشتی استفاده شده را از دستگاه دور بیندازید.

همچنین هنگام انتخاب دماسنج مادون قرمز خود، باید به زمان پاسخگویی بسیار دقت کنید. همیشه یک تفنگ دماسنج مادون قرمز با زمان پاسخ سریعتر (ترجیحا کمتر از 1.5 ثانیه) انتخاب کنید. این به این دلیل است که زمان پاسخ سریع به تفنگ شما کمک می‌کند تا دمای بدن را سریع‌تر بگیرد، که منجر به خواندن دقیق‌تر می‌شود.

توجه: دماسنج مادون قرمز برای کاربردهای صنعتی و خانگی برای تشخیص دمای بدن انسان مناسب نیست. این به این دلیل است که به دلیل محدوده دمایی بسیار گسترده تر، تحمل دقت حدود 2 درجه سانتیگراد / 3.5 درجه فارنهایت دارد، که نمی تواند دمای بدن را با دقت بالا حفظ کند. حال، پس از اطمینان از داشتن تفنگ دماسنج مادون قرمز مناسب، کافیست دستورالعمل زیر را دنبال کنید تا از تفنگ برای تشخیص مرحله به مرحله دمای بدن استفاده کنید.

دماسنج دیجیتال زیر بغل

این دماسنج ها برای مدارسی که شرایط بهداشتی خیلی کنترل شده ای ندارند مناسب است. دماسنج دیجیتال زیر بغل به اندازه انواع دیگر دقیق نیست. اما برای اندازه گیری دمای بدن در کلینیک ها، مهدکودک ها و مدارس خوب است.

دماسنج دیجیتال زمانی

جدیدترین و گران ترین دماسنج های موجود در بازار دماسنج های زمانی هستند. این انواع بسیار دقیق و سریع هستند. بسته به مدل و نوع، عملکرد آنها ممکن است کمی متفاوت باشد. این دماسنج ها با فرآیند امواج مادون قرمز کار می کنند. لنز دستگاه امواج مادون قرمز تابش شده از پوست پیشانی را جذب کرده و دمای انرژی این امواج را اندازه گیری می کند.

نحوه استفاده از تب سنج شقیقه ای:

دماسنج دیجیتالی تمپورال را روی پیشانی قرار دهید.

دکمه را فشار دهید تا دستگاه بوق بیپ کند.

قبل از اندازه گیری درجه حرارت:

هر گونه عرق یا رطوبت را از روی پیشانی پاک کنید.

اگر پیشانی را تمیز کردید، 10 دقیقه صبر کنید، سپس دما را اندازه بگیرید.

در پایان

برای آشنایی بیشتر با استفاده از دماسنج دیجیتال و انواع آن؛ می توانید از متخصصان کلینیک نینی بان کمک بگیرید.

امروزه در حالی که دماسنج جیوه ای رایج تر است، دماسنج دیجیتالی دقت بیشتری دارد و محبوبیت بیشتری دارد. جیوه که یک ماده سمی و خطرناک است در ساخت دماسنج دیجیتال استفاده نمی شود، این ویژگی آن را به انتخاب بسیاری از افراد تبدیل کرده است.

اندازه گیری تب در افراد بیمار و به ویژه کودکان و نوزادان می تواند امری مهم و حیاتی باشد. حال اگر توسط دماسنج دیجیتال انجام شود، قطعا این دستگاه عدد دقیق و دقیق تری را در اختیار شما قرار می دهد. کار با این نوع دماسنج معمولاً آسان است، اما بهتر است پس از خرید دماسنج، در مورد کاربرد آن بیشتر بدانید. همچنین اگر تا به حال از دماسنج دیجیتال استفاده نکرده اید، پس از مطالعه این مقاله، قطعا مشتاق خرید و استفاده از این نوع دماسنج خواهید بود.

در این مقاله به شما در مورد دماسنج دیجیتال و نحوه استفاده از آن می پردازیم.

انواع دماسنج دیجیتال

استفاده از دماسنج دیجیتال نسبت به سایر دماسنج ها راحت تر است (معرفی انواع دماسنج). برای کودکانی که در سال اول زندگی خود هستند، این نوع دماسنج ایده آل ترین ابزار پزشکی برای تعیین دمای بدن کودک است.

تب کودک یا بزرگسال در بیشتر مواقع به عنوان یک هشدار عمل می کند، بنابراین استفاده از با کیفیت ترین دماسنج می تواند نقش مهمی ایفا کند. علاوه بر این، بسیاری از کارشناسان و پزشکان برای جلوگیری از خطرات احتمالی، تهیه این نوع دماسنج را توصیه می کنند.

این نوع دماسنج به چهار صورت مقعدی، دهانی، پیشانی (لیزری)، گوش و زیر بغل قابل استفاده است. نحوه استفاده از دماسنج دیجیتال مهم است که کدام روش را برای اندازه گیری دمای بدن انتخاب می کنید.

نحوه استفاده از دماسنج لیزری دیجیتال (پیشانی)

آموزش استفاده از دماسنج دیجیتال پیشانی برای تمامی کارشناسان مراکز درمانی و بیمارستانی ضروری است. البته با شیوع ویروس کرونا، علاوه بر مراکز درمانی، بسیاری از رستوران ها، هتل ها و مراکز عمومی نیز جزو خریداران دماسنج دیجیتال پیشانی هستند.

این مدل از دماسنج ها نیازی به تماس مستقیم با پوست فرد ندارد، کافی است در فاصله 10 تا 30 سانتی متری قرار گیرد. البته برخی از دستگاه ها می توانند عدد دقیقی را در فاصله 5 سانتی متری ثبت کنند. این دستگاه دارای یک نمایشگر LED کوچک است که دما روی آن نمایش داده می شود. اگر درجه حرارت بیش از حد بالا باشد، ممکن است نشان دهنده تب باشد. در این صورت چراغ نشانگر روی دستگاه روشن می شود. البته برخی از دستگاه ها نیز این ویژگی را ندارند.

این دستگاه با اسکنر مادون قرمز کار می کند. لنز دستگاه امواج مادون قرمز تابش شده از پوست پیشانی را جذب می کند و می تواند دما را از انرژی این امواج اندازه گیری کند.

قیمت این مدل دماسنج نسبت به مدل های دیگر بالاست اما ویژگی ها و ویژگی های منحصر به فردی دارد.

دماسنج نواری پیشانی مدل دیگری است که می توانید از آن برای اندازه گیری دمای بدن از طریق پیشانی استفاده کنید. اما دقت این نوع دماسنج بسیار پایین است بنابراین خرید آن را به شما توصیه نمی کنیم.

نحوه استفاده از دماسنج دیجیتال کودک

استفاده از دماسنج دیجیتال کودک بستگی به سن کودک شما دارد. همچنین باید سعی کنید از این ابزار پزشکی برای ایجاد کمترین احساس ناخوشایند در کودک خود استفاده کنید. یک دماسنج دیجیتال معمولی برای نوزادان زیر 3 ماه مناسب است. هنگامی که کودک شما بین 3 تا 6 ماهه است، می توانید از دماسنج رکتوم یا زیر بغل استفاده کنید. همچنین دماسنج پستانک دیجیتال بهترین ابزار برای نوزادان است.

برای نوزادان زیر 6 ماه، دماسنج تلفن ممکن است گزینه مناسبی نباشد زیرا در این سن کانال های گوش دمای صحیح بدن کودک را نشان نمی دهد. اگر یک دماسنج چند منظوره تهیه می کنید، ابتدا تصمیم بگیرید که از کدام روش استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر از آن برای مقعد استفاده می کنید، دیگر نمی توانید از آن برای زیر بغل استفاده کنید.

دماسنج گوش: این نوع دماسنج دارای نوک باریکی است که باید در داخل مجرای گوش قرار گیرد. سپس چند ثانیه صبر کنید تا شماره بدن نوزاد در قسمت بیرونی گوش قرار گیرد. البته بهتر است گوش های نوزاد تمیز باشد تا دمای مورد نظر به درستی نمایش داده شود. برخی از این نوع دستگاه ها در صورت مواجهه با جهت اشتباه می توانند هشدار دهند.

دماسنج مقعدی: ضدعفونی این نوع ابزار پزشکی بسیار مهم است، حتما نوک آن را با الکل ضدعفونی کنید. برای تمیز کردن آن می توانید از آب سرد و صابون نیز استفاده کنید.

به آرامی نوک انعطاف پذیر دماسنج مقعدی را وارد مقعد کنید، روغن کاری آن می تواند درد نوزاد را کاهش دهد. سپس منتظر بمانید تا هشدار دمای پایان دماسنج فعال شود، اکنون می توانید عدد را روی دستگاه ببینید و بخوانید.

معمولا دمای رکتوم بالاتر از دمای مرکزی بدن است.

نحوه استفاده از دماسنج دیجیتال برای کودکان

اگر از روش رکتوم استفاده کرده اید و کودک شما زیر 3 سال سن دارد، باز هم می توانید دمای بدن کودک را با روش قبلی اندازه گیری کنید.

دماسنج دهانی دیجیتال می تواند برای نوزادان خطرناک باشد، اما یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین روش ها برای کودکان بالای 4 سال است. دهان کودک شما باید کاملا بسته باشد، از کودک خود بخواهید آن را زیر زبان خود نگه دارد و دهان خود را باز نکند. قیمت دماسنج دیجیتال برای کودکان تفاوت چندانی با بزرگسالان ندارد.

دماسنج های زیر بغل نیز راه خوبی برای تعیین دمای بدن کودک هستند. کار با این نوع دستگاه می تواند کمی دشوار باشد زیرا ممکن است کودک حاضر نباشد دست های خود را برای نگه داشتن دماسنج در جای خود بسته نگه دارد. اگر بتوانید کودک خود را سرگرم کنید، تعیین درجه حرارت را برای شما آسان تر می کند. همچنین اگر فرزندتان از بیرون از خانه وارد شد، حداقل 15 دقیقه صبر کنید تا دمای بدنش به حالت عادی برگردد، حالا می توانید از دماسنج زیر بغل استفاده کنید. به یاد داشته باشید که این نوع دماسنج از دقت کمتری نسبت به دماسنج های دهانی و مقعدی برخوردار است.

نحوه استفاده از دماسنج دهانی دیجیتال

دماسنج دهانی دیجیتال می تواند هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان مناسب باشد. استفاده از دماسنج دهانی دیجیتال فقط برای کودکان دشوار است. از آنجایی که نوک دستگاه باید زیر زبان او قرار گیرد، بنابراین در دست گرفتن این ابزار برای کودک دشوار است.

برای استفاده از این مدل دماسنج، ابتدا باید دست های خود را بشویید یا ضدعفونی کنید.

دماسنج باید تمیز باشد، بنابراین توصیه می شود قبل و بعد از استفاده آن را ضد عفونی کنید.

برخی از آنها غلاف پلاستیکی دارند، بهتر است غلاف را تا بالای ابزار بکشید.

سپس آن را در دهان خود قرار دهید، به طوری که نوک آن زیر زبان شما قرار گیرد. توجه داشته باشید که این روش برای کودکان زیر 4 سال مناسب نیست.

برخی از مدل های پیشرفته دارای شیار هستند. در این زمینه سعی کنید قبل از استفاده از دفترچه راهنمای محصول کمک بگیرید.

دماسنج باید به مدت 1-5 دقیقه زیر زبان قرار گیرد. پس از این مدت، ممکن است صدای بوق را به عنوان هشدار بشنوید.

دمای فعلی را بخوانید.

به یاد داشته باشید که بعد از استفاده دست های خود را بشویید.

نحوه استفاده از دماسنج دیجیتال زیر بغل

حتما بسیاری از شما نحوه استفاده از دماسنج دیجیتال زیر بغل را در مدرسه دیده اید. این نوع دماسنج در مکان های عمومی مانند مهدکودک ها یا مدارس بهترین عملکرد را دارد.

اگر از این ابزار در خانه استفاده می کنید، بهتر است لباس را در بیاورید. همچنین توصیه می شود که کودکان حداقل لباس داشته باشند. آن را طوری قرار دهید که دقیقاً با پوست تماس داشته باشد. باید چند ثانیه تا چند دقیقه صبر کنید. دمای بدن شما روی صفحه نمایش داده می شود.

قبل و بعد از استفاده از این محصول توصیه های بهداشتی را حتما رعایت کنید زیرا کوچکترین اشتباه می تواند دقت اندازه گیری را کاهش دهد.

دمای بدن نوزاد با دماسنج دیجیتال زیربغل

دلایل متعددی می تواند باعث شود کودک یا نوزاد شما تب کند. بنابراین، دانستن دمای بالاتر یا پایین تر از حد نرمال می تواند به شما در جلوگیری از خطرات احتمالی کمک کند. استفاده از روش های ارائه شده در مقاله اعداد مختلفی را به شما نشان می دهد. این بدان معناست که دمای هر قسمت از بدن با قسمت دیگر متفاوت است.

قرائت نهایی دماسنج زیر بغل ممکن است 0.3 تا 0.6 درجه سانتیگراد کمتر از قرائت نهایی تعیین دمای دهانی باشد. بنابراین، بهتر است تنها از یک روش برای تعیین دما استفاده کنید.

به طور کلی دمای طبیعی زیر بغل پس از اندازه گیری بین 36.5 تا 37.5 درجه سانتیگراد است. علاوه بر این، مقعد بین 36.5 تا 37.5 درجه سانتیگراد است.

لازم به ذکر است که اگر دمای زیر بغل سمت راست را اندازه می گیرید، همیشه این سمت را برای تعیین دما انتخاب کنید. زیرا حتی یک تفاوت جزئی بین دو طرف چپ و راست ممکن است بر دقت عدد نهایی تأثیر بگذارد.

خرید دماسنج دیجیتال

دماسنج های دیجیتال انواع مختلفی دارند که هر کدام می توانند در سنین مختلف مفید باشند. برای خرید بهترین برندهای دماسنج دیجیتال بهتر است به مراکز معتبری که سابقه درخشانی در زمینه خرید و فروش تجهیزات پزشکی دارند مراجعه کنید.

مطمئن ترین و بهترین راه برای خرید دماسنج دیجیتال از فروشگاه لوازم پزشکی مدینیوم است. مدینیوم بزرگترین و به روزترین سایت تخصصی تجهیزات و ملزومات پزشکی است که محیطی امن و با کاربری آسان را برای شما فراهم می کند. همچنین در صورت نیاز به مشاوره در زمینه خرید یا استفاده از دماسنج دیجیتال می توانید مستقیما با کارشناسان تماس گرفته و از مشاوره آنها استفاده نمایید.

نتیجه

اگر نمی دانید چگونه از دماسنج استفاده کنید، مهم نیست از چه دماسنج استفاده می کنید. استفاده از دماسنج دیجیتال آسان است، اما بهتر است دستورالعمل استفاده از هر چاه را با دقت بخوانید.

برای دماسنج های دیجیتال از چهار روش مقعدی، دهانی، پیشانی، گوش و زیر بغل استفاده می شود. برای نوزادان و کودکان تا 3 سال استفاده از دماسنج دیجیتال مقعدی بهترین گزینه است اما می توانید از روش زیر بغل نیز استفاده کنید. برای کودکان 4-5 سال به بالا، دماسنج دهانی دیجیتال مناسب است.

اگر از روشی برای اندازه گیری دما استفاده می کنید، سعی کنید روش خود را تغییر ندهید. زیرا دمای بدن ممکن است در نقاط مختلف متفاوت باشد.

امیدواریم مطالب این مقاله بتواند به شما کمک کند تا دمای بدن خود یا کودکتان را با دقت بسیار بالا اندازه گیری کنید.

انواع مختلفی از دماسنج ها برای اندازه گیری دمای بدن استفاده می شود. دماسنج های دیجیتال را می توان به انواع مقعدی، دهانی و گوش تقسیم کرد. به طور کلی استفاده از این دماسنج ها بسیار آسان است. دارای صفحه نمایش ال سی دی برای نشان دادن میزان تب و اندازه گیری دمای بدن هستند و فقط کافی است دستگاه را در ناحیه مورد نظر بدن قرار دهید. در این مقاله از سایت کیان سما قصد داریم در مورد دماسنج های دیجیتالی صحبت کنیم که از سنسورهای حرارتی الکترونیکی برای ثبت دمای بدن استفاده می کنند.

دماسنج دیجیتال چیست؟

بسیاری از مردم بر این باورند که دماسنج ها فقط برای بچه ها هستند، اما اینطور نیست و در واقع دماسنج ها توسط همه افراد از بزرگسال تا کودک استفاده می شود.

با این حال، افرادی که بیشتر از این دستگاه ها استفاده می کنند عبارتند از: نوزادان، زنان باردار و افرادی که در معرض برخی شرایط پزشکی مانند: بیماری های ریوی، ضعف سیستم ایمنی، عوارض قلبی یا سرطان قرار دارند.

مشکل این است که وقتی تب شما بالا است، خطر بیماری و مرگ شما افزایش می یابد، بنابراین مهم است که به طور مداوم تب خود را کنترل کنید.

استفاده از دماسنج برای بررسی دما می تواند به شما در مدیریت شرایط کمک کند، زیرا افزایش دمای بدن معمولاً به دلیل عفونت است. هنگام استفاده از هر نوع دماسنج، حتما دستورالعمل های همراه دستگاه را مطالعه کنید.

دماسنج های دیجیتال در اشکال، اندازه ها، مارک های مختلف و با قیمت های مختلف در بازار به فروش می رسند. شناخته شده ترین دماسنج های دیجیتال عبارتند از:

دهانی

مقعدی

زیر بغل

پیشانی

گوشی های هوشمند

حالا بسته به تنظیمات می توانید خوانش ها را با فارنهایت و سانتیگراد ببینید. مطمئن شوید که دماسنج شما روشن است تا خوانش دقیقی داشته باشد.

دماسنج دیجیتال را در ناحیه مورد نظر (بسته به نوع دماسنج) پیشانی، مقعد یا دهان قرار دهید.

هنگامی که این کار را انجام دادید، دستگاه را حرکت ندهید، مهم است که دماسنج را تا زمانی که زنگ به صدا درآید نگه دارید، سپس دما را روی صفحه نمایش خواهید دید.

چیزی که باید برای شما بسیار مهم باشد این است که دماسنج شما باید قبل از تب تمیز شود. همچنین توصیه می شود دو یا سه بار دما را بررسی کنید تا تب بگیرید.

نکته: اندازه‌گیری‌های رکتال و دهانی همیشه دقیق‌تر هستند.

دمای طبیعی بدن حدود 98.6 درجه فارنهایت (درجه فارنهایت) یا 37 درجه سانتیگراد (درجه سانتیگراد) است. همچنین دمای بدن اغلب بین 1 تا 2 درجه فارنهایت یا ½ تا 1 درجه سانتیگراد در نوسان است.

دمای بدن معمولاً در صبح در کمترین مقدار خود است و در طول روز افزایش می یابد و در اواخر بعد از ظهر یا عصر به بالاترین مقدار خود می رسد.

انواع دماسنج دیجیتال

بسیاری از مردم دماسنج هایی را زیر بغل خود قرار می دهند که معمولاً کمترین دقت را دارند. برعکس، دماسنج‌های مقعدی دقیق‌ترین قرائت‌ها را برای نوزادان ۳ ماهه یا کوچک‌تر و همچنین کودکان تا ۳ سال فراهم می‌کنند. دماسنج‌های دهانی معمولاً برای نوجوانان و بزرگسالان مناسب هستند.

به طور کلی اگر قصد دارید از دماسنج دیجیتال برای رفاه حال خود و فرزند کوچکتان استفاده کنید، برای حفظ سلامت و بهداشت، خرید مدل مقعدی و دهانی ضروری است.

نمونه ای تب دسنج یا دما سنج دیجیتالی برای نوزادان

جنبه های مثبت :

اکثر دماسنج های دیجیتال می توانند دمای بدن را از طریق دهان، زیر بغل و مقعد ثبت کنند، اندازه گیری در کمتر از یک دقیقه انجام می شود.

مدل های دیجیتال بهترین انتخاب برای نوزادان، کودکان نوپا، نوجوانان و بزرگسالان هستند (البته هر کدام بر اساس سن فرد انتخاب می شوند).

موارد ناخوشایند:

والدین ممکن است نگران استفاده از دماسنج مقعدی باشند زیرا ممکن است باعث ناراحتی کودک شود.

15 دقیقه پس از خوردن غذا یا نوشیدن آب باید از دماسنج خوراکی استفاده کنید. در غیر این صورت، دمای غذا ممکن است بر مقدار دقیق اندازه گیری دستگاه تأثیر بگذارد.

استفاده از دماسنج دهانی برای کودکان یا هر کس دیگری که از طریق دهان نفس می کشد دشوار است.

هشدار:

برای نوزادان زیر 1 ماه از هیچ دماسنج استفاده نکنید، حتما با پزشک مشورت کنید.

اگر کودک شما اسهال دارد از دماسنج مقعدی استفاده نکنید.

اگر کودک شما شیمی درمانی می کند از دماسنج استفاده نکنید.

اگر کودک شما بیماری دارد که بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد، نباید از دماسنج رکتوم استفاده کنید.

کودک شما در ناحیه مقعد جراحی شده است، بنابراین نباید از مدل های مقعدی استفاده کنید.

دماسنج تلفن:

این مدل که دماسنج تمپانیک نیز نامیده می شود، از یک اشعه مادون قرمز برای اندازه گیری دمای داخل کانال گوش استفاده می کند.

جنبه های مثبت:

هنگامی که به درستی در داخل گوش قرار می گیرد، می تواند خوانش های کاملا دقیقی ارائه دهد.

مناسب برای نوزادان بالای 6 ماه، نوجوانان و بزرگسالان.

موارد ناخوشایند:

دماسنج تلفن برای نوزادان توصیه نمی شود.

داشتن جرم گوش می تواند خواندن صحیح را دشوار کند.

دماسنج پستانک

اگر کودک شما از پستانک استفاده می کند، ممکن است بخواهید دماسنج پستانک را امتحان کنید.

جنبه های مثبت:

آرامش بیشتری را برای کودک به ارمغان می آورد.

موارد ناخوشایند:

این مدل ها برای نوزادان توصیه نمی شود.

برای خواندن دقیق تر، باید دماسنج را به مدت 3-5 دقیقه بدون خارج کردن آن در دهان کودک قرار دهید.

تحقیقات اخیر استفاده از این نوع دماسنج را توصیه نمی کند.

دماسنج پیشانی

دماسنج شریانی نوع دیگری از دماسنج است که به صورت تفنگ یا تپانچه تولید می شود و از اسکنر مادون قرمز برای اندازه گیری دمای بدن استفاده می کند.

جنبه های مثبت:

دماسنج خون می تواند به سرعت و به راحتی میزان تب را اندازه گیری کند.

این نوع برای نوزادان بالای 3 ماه و کودکان مناسب است.

موارد ناخوشایند:

دماسنج های پیشانی گاهی گرانتر از مدل های دیگر هستند.

تب سنج های دیجیتالی به شکل گان یا تفگ بدون نیاز به تماس مستقیم هستند

بهترین زمان برای اندازه گیری چه زمانی است؟

برای بسیاری این سوال پیش آمد که بهترین زمان برای اندازه گیری دمای بدن چه زمانی است؟ اصولا زمان خاصی برای اندازه گیری مشخص نشده است. هر زمان که علائمی را در بیمار خود پیدا کردید، می توانید شروع به کار و اندازه گیری تب کنید.

آموزش تصویری نحوه استفاده از دماسنج دیجیتال

استفاده از این دماسنج ها کار سختی نیست و بسیار آسان است و کافی است دماسنج را نزدیک پیشانی قرار دهید و میزان تب را ببینید. برای بررسی دقیق تر، می توانید آموزش تصویری استفاده از دماسنج دیجیتال را در این لینک مشاهده کنید.

سوالات متداول

هنگام خرید دماسنج چه ویژگی هایی را در نظر بگیریم؟

حساسیت و دقت دماسنج در اندازه گیری دما/
واحد اندازه گیری دما/ابعاد و وزن دماسنج/نحوه شارژ دماسنج/آژیر برای نمایش دمای نهایی
/سیستم خاموش شدن خودکار/محدوده اندازه گیری دما توسط دماسنج

آخرین کلمه

نیاز به داشتن دماسنج در خانه ضروری است. زیرا این تجارت به معنای توجه به سلامت تک تک اعضای خانواده و رعایت مسائل پزشکی است. در این راستا با توجه به میزان بودجه خود مطمئن شوید که همیشه دقیق ترین و باکیفیت ترین دستگاه را خریداری می کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا