چگونه با ام ایکس پلیر زیرنویس بزاریم

نحوه همگام سازی زیرنویس با فیلم در MX Player اندروید: مشکل زیرنویس جلو و پشت فیلم و صداپیشگان در حال پخش به راحتی قابل حل است. برای رفع این مشکل در نرم افزار موبایل و MX Player کافیست با قسمت ترفندهای Magerta ادامه دهید.

نحوه همگام سازی زیرنویس ها با ویدئو در MX Player

قبل از هر کاری، برنامه را به آخرین نسخه آپدیت کنید، سپس فیلم مورد نظر را اجرا کنید و مراحل زیر را مرحله به مرحله انجام دهید.

مرحله 1 – ابتدا روی صفحه ضربه بزنید و سپس روی نمادی به شکل سه نقطه در گوشه سمت راست بالای کادر ظاهر شده ضربه بزنید.

مرحله 2 – منویی برای شما باز می شود، روی گزینه Subtitle ضربه بزنید.

مرحله 3 – یک پنجره جدید دوباره برای شما باز می شود، این بار روی گزینه Sync ضربه بزنید.

در نهایت – یک پنجره کوچک در گوشه سمت راست پایین برنامه ظاهر می شود که برای همگام سازی زیرنویس ها با ویدیو عمل می کند.

باید زیرنویس را با افزایش یا کاهش این ثانیه تنظیم کنید. ابتدا متوجه شوید که زیرنویس جلو یا پشت ویدیو است، سپس آن را تنظیم کنید.

چگونه زیرنویس را با فیلم هماهنگ کنیم؟

به لطف این پنجره کوچک می توانید با دقت ده ثانیه زمان پخش نمایشگر زیرنویس را با زمان فیلم تنظیم کنید تا صدا و زیرنویس ها هماهنگ نمایش داده شوند.

✅ برای این کار می توانید زیرنویس را با دو دکمه مثبت و منفی در دو طرف کادر اعداد به صورت زیر هماهنگ کنید:

اگر یک عدد مثبت در این کادر وارد کنید، زیرنویس با عدد وارد شده در چند ثانیه دیرتر از فیلم پخش می شود.

اگر عدد منفی را در این کادر وارد کنید: پخش زیرنویس ها با توجه به عدد وارد شده در ثانیه جلوتر از فیلم خواهد بود.

💡 با کمی کار کردن با این بخش، به خوبی عملکرد آن را درک خواهید کرد. پس از تنظیم زیرنویس، می توانید این پنجره را ببندید.

اگر هنگام انجام مراحل همگام سازی زیرنویس با ویدیو در برنامه MX Player مشکل یا سؤالی وجود داشت، از طریق بخش نظرات با ما تماس بگیرید.

نحوه ضمیمه کردن زیرنویس به ویدیو در گوشی اندروید با تصاویر مرحله به مرحله

دوستانی که به فیلم باز هستند می دانند که لذت ساعت ها تماشای یک فیلم حتی اگر دنیا را به شما بدهند بیشتر از این است، اما شما باز هم دوست دارید بنشینید و فیلم مورد نظرتان را تماشا کنید. مثلا من شخصا وقتی سریال Peaky Blinders را دانلود کردم وقتی آن را می دیدم فقط می خواستم ساعت ها به تماشای فیلم بنشینم و به چیز دیگری فکر نکنم.

موضوعی که در این مقاله می خواهم به طور مفصل به شما آموزش دهم این است که دوستان زیادی هستند که فیلم های انگلیسی را به دوبله فارسی ترجیح می دهند زیرا دیالوگ های زبان اصلی بسیار طبیعی تر از دوبله به نظر می رسند. مگر اینکه مجبور باشم و نتوانم زبان اصلی این فیلم را پیدا کنم.)

حالا داستان از زمانی شروع می شود که شما فیلم زبان اصلی را دانلود کرده اید و می خواهید آن را ببینید و ناگهان می بینید که چرا زیرنویس ندارد؟ دقیقاً در این شرایط باید به این نکته اشاره کنم که فیلم های زیرنویس به دو دسته تقسیم می شوند و دسته سوم اصلاً وجود ندارد. یا خود زیرنویس به فیلم ضمیمه شده است که عالی است و کار ما را راحت می کند یا باید یک فایل زیرنویس در بالای فیلم داشته باشید تا برای ویرایش به فیلم اضافه کنید.

قبل از هر چیز باید یک نکته بسیار مهم را به شما یادآوری کنم که هنگام دانلود فیلم دقت کنید که فایل زیرنویس را هم داشته باشید (معمولا فایل زیرنویس در سایتی که فیلم را دانلود می کنید نیز هست – در غیر این صورت می توانید با یک جستجوی ساده در گوگل پیداش کنید؛ مثلا زیرنویس را دانلود کنید…) بعد از دانلود زیرنویس، کاری که باید انجام دهید این است که فیلم و زیرنویس را در یک فایل قرار دهید (حالا چرا گفتم؟ گفتم به When می خواهید زیرنویس فیلم را ضمیمه کنید، مشکلی نخواهید داشت.)

از آنجایی که از یک گوشی اندرویدی استفاده می کنید، به یک برنامه حرفه ای نیاز دارید تا به راحتی زیرنویس را با استفاده از آن به ویدیو اضافه کنید. حال سوال این است که از کدام اپلیکیشن پخش فیلم حرفه ای استفاده کنیم؟ خب البته عزیزم؛ اکنون به Google Play بروید و برنامه MX Player را دانلود کنید.

منظورم این است که بگویم اگر واقعا یک پخش کننده فیلم حرفه ای تمام عیار هستید، حتما باید MX Player را روی گوشی خود نصب کنید و ساعت ها بنشینید و فیلم تماشا کنید. از ویژگی های جالب و مهم این برنامه می توانم بگویم:

استفاده بهینه از سخت افزار گوشی برای بهترین پخش فایل ها

رمزگشایی چند هسته ای برای بهبود عملکرد پخش ویدیو در مقایسه با سایر پخش کننده ها

پخش فایل های ویدئویی با فرمت های مختلف

پشتیبانی از فرمت های مختلف زیرنویس

قفل کودک برای جلوگیری از جابجایی فیلم توسط کودک

قابلیت جابجایی زیرنویس ها به جلو و عقب در حین پخش ویدیو

سایت بهویهری یکی از بهترین و زیباترین منابع در زمینه آموزش ترفندهای ساده و حرفه ای می باشد که البته در زمینه شبکه های اجتماعی فعالیت بیشتری دارد و در صورت تمایل می توانید تمامی ترفندهای اینستاگرام را یاد بگیرید. در حال حاضر واتس اپ و تلگرام، اما اسکریپت آن سخت است و تا به حال فکر کرده اید که چگونه زیرنویس فیلم را روی گوشی خود اضافه کنید؟ پس از نصب MX Player با ما همراه باشید.

نحوه اضافه کردن زیرنویس به ویدیو در تلفن

ابتدا وارد برنامه MX Player شده و فیلم مورد نظر خود را باز کنید (نامی که برای فایل ویدیویی انتخاب کرده اید در این برنامه یکسان است) توجه کنید که باید فیلم را به طور کامل باز کنید. هر طور که می خواهی مراقب باش

همانطور که در تصویر بالا اشاره کردم، در قسمت سمت راست بالای تصویر گزینه ای به شکل سه نقطه عمودی برای تنظیم زیرنویس فارسی در پخش کننده mx وجود دارد (کنار گزینه ای که گفتم، علامت موسیقی وجود دارد که شما می تواند در واقع برای فیلم های دو زبانه استفاده شود.” فیلم های دو زبانه توسط ویراستاران فیلم تعیین می شود و این به این معنی نیست که هر فیلمی دو زبانه است.” پس از دانلود فیلم، روی این گزینه موسیقی کلیک کنید تا متوجه شوید.

پس از کلیک بر روی گزینه سه نقطه لیست کوتاهی از چندین گزینه برای شما ظاهر می شود که در این قسمت باید بر روی گزینه زیرنویس فارسی کلیک کنید.

در مرحله بعد، صفحه جدیدی برای شما باز می شود، همانطور که برای باز کردن فایل زیرنویس روی ویدیو نیاز دارید، بنابراین در اینجا روی گزینه “Open” کلیک کنید.

در مرحله بعد باید فایل زیرنویس مورد نظر را انتخاب کنید (یادتان باشد گفتم فیلم و فایل زیرنویس را در یک فایل قرار دهید، دقیقا همان جایی است که به شما کمک می کند، زیرا وقتی فیلم را در MX Player پخش می کنید، برای If you می خواهید به فیلم زیرنویس اضافه کنید، به همان ترتیبی که در تصاویر بالا ذکر کردم، خود برنامه عنوان فیلم های زیرنویس را شناسایی می کند زیرا در فایل مشابه این فیلم هستند.

البته اگر فایل زیرنویس در فایل های دیگر گوشی شما باشد، می توانید با استفاده از گزینه “Folder up” که فلش سبز رنگ در کنار آن قرار دارد، آن را پیدا کنید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید فایل زیرنویس به فیلم اضافه شده است و شما به راحتی می توانید به تماشای فیلم زیبای خود بنشینید.

تنظیمات زیرنویس فارسی در MX Player

وقتی از MX Player برای چسباندن زیرنویس به فیلم در گوشی خود استفاده می کنید، گاهی اوقات اهمیت زیادی به اندازه و رنگ زیرنویس ها نمی کنید. در MX Player می توانید نوع زیرنویس را تغییر دهید، برای این کار باید روی سه نقطه کنار صفحه کلیک کنید و پس از انتخاب Subtitle، گزینه Settings را فشار دهید.

همانطور که در تصویر بالا اشاره کردم، به طور پیش فرض تنظیمات متن را مشاهده می کنید، بنابراین بهتر است به دسته های دیگر دست نزنید. با گزینه Size می توانید اندازه متن را به دلخواه کم یا زیاد کنید که به صورت خطی در دسترس است و انگشت خود را به چپ و راست بکشید تا اندازه متن را به دلخواه تنظیم کنید. با گزینه Color نیز می توانید رنگ دلخواه متن را که به صورت پیش فرض سفید است انتخاب کنید و در صورت کلیک بر روی رنگ سفید به رنگ های بی شماری دسترسی پیدا کنید. برای پررنگ شدن متن، Bold باید فعال باشد

MX Player یکی از محبوب ترین پخش کننده های ویدیو برای اندروید و آیفون است. رابط کاربری ساده و توانایی پخش تقریباً همه انواع فرمت های فایل های ویدئویی، آن را تبدیل به پخش کننده ویدئویی برای بسیاری از کاربران کرده است.

هماهنگ کردن زیرنویس در ام ایکس پلیر

با این حال، گاهی اوقات کاربران ممکن است با مشکل بسیار آزاردهنده مواجه شوند. این چیه؟ این مشکل عدم تطابق بین تصویر و زیرنویس است.

اما چگونه این مشکل را حل کنیم؟ این راهنما دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید.

اندروید بسیار ساده و سرراست است. برای استفاده از MX Player، فقط باید برنامه را از فروشگاه گوگل یا سایت های مختلف نصب کنید.

برنامه را اجرا کنید و گوشی شما را برای یافتن فیلم ها/ویدئوهای موجود اسکن می کند.

فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید و شروع به پخش کنید. اگر زیرنویس با فایل ویدیوی شما همنام باشد، پخش کننده زیرنویس ها را هنگام پخش ویدیو نمایش می دهد.

با این حال، وقتی ویدیویی را باز می‌کنید که حاوی یک فایل زیرنویس جداگانه است، ممکن است زیرنویس‌ها با صدا همگام نشوند.

برای غلبه بر این مشکل، مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: MX Player را باز کنید و یک ویدیو را از لیست خود انتخاب کنید.

مرحله 2: پخش ویدیو در گوشه سمت راست بالا، روی سه نقطه عمودی ضربه بزنید و از لیست کشویی روی «Subtitle» ضربه بزنید. در منوی فرعی، “Open” را فشار دهید تا فایل زیرنویس ویدیو را پیدا و انتخاب کنید.

مرحله 3: هنگامی که فایل زیرنویس را انتخاب کردید، نمایش داده می شود. با این حال، اگر مشکل همگام‌سازی وجود داشت، دوباره روی سه نقطه عمودی ضربه بزنید و روی «Subtitle» ضربه بزنید.

مرحله 4: روی Sync ضربه بزنید. یک پنجره کوچک با دکمه های مثبت و منفی باز می شود. با استفاده از این دکمه ها می توانید زیرنویس ها را در چند ثانیه همگام سازی کنید.

مثال: اگر صدای ویدیوی شما از ساعت 00:01:45 و شرح در ساعت 00:01:30 شروع شود، شرح زودتر شروع می‌شود. زیرنویس 15 ثانیه زودتر شروع می شود. بنابراین باید دکمه “OK” را فشار دهید تا زیرنویس 15 ثانیه به تاخیر بیفتد.

اگر صدا از ساعت 00:01:30 و زیرنویس در ساعت 00:01:45 شروع شود، صدا زودتر شروع می شود. برای همگام سازی صدا و زیرنویس باید زودتر زیرنویس ها را شروع کنید. بنابراین، برای سرعت بخشیدن به زیرنویس ها، از دکمه “منهای” استفاده کنید. این بار باید از -15 ثانیه استفاده کنید.

اگر زیرنویس‌ها با همگام‌سازی کامل شروع می‌شوند و ناگهان تاخیر می‌کنند یا سریع‌تر ظاهر می‌شوند، باید از این روش استفاده کنید. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید:

مرحله 1: MX Player را باز کنید و هر ویدیویی را در فهرست محلی گوشی خود انتخاب کنید.

مرحله 2: فیلم را با زیرنویس پخش کنید.

مرحله 3: هنگامی که زیرنویس ها همگام نشدند، روی هر نقطه از صفحه ضربه بزنید تا منو ظاهر شود و روی سه نقطه عمودی ضربه بزنید.

مرحله 4: روی «Subtitle» در منو ضربه بزنید، سپس روی «Speed» ضربه بزنید.

مرحله 5: سرعت زیرنویس را با استفاده از دکمه مثبت یا منفی تنظیم کنید. زمانی که زیرنویس با سرعت فیلم و صدا مطابقت داشت، دکمه ها را رها کنید.

به خاطر داشته باشید که از دکمه منفی برای کاهش سرعت زیرنویس ها (یعنی زمانی که زیرنویس ها قبل از ویدیو نمایش داده می شوند) و دکمه مثبت برای سرعت بخشیدن به زیرنویس ها (زمانی که عنوان زیرنویس ها در پشت فیلم نمایش داده می شوند) استفاده کنید.

این روند در گوشی های آیفون و اندروید دقیقاً یکسان است. اما روش افزودن ویدیو به MX Player در اندروید و آیفون متفاوت است. مشکلات متعددی در این زمینه در برخی از فیلم ها و سریال ها وجود دارد، مانند زیرنویس سریال Friends. اگر می خواهید از این مشکلات جلوگیری کنید، سایت Subname منبع مطمئنی برای دانلود زیرنویس شما خواهد بود.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهاره

مقاله خیلی خوبی بود واقعا بهم کمک کرد که با ام ایکس پلیر زیرنویس بزارم. خیلی روش ساده و قابل فهمی رو توضیح دادن. ممنونم از شما بابت این مقاله خوب.

دکمه بازگشت به بالا