چطور کیک با بافت نرم و لطیف

یکی از کیک های ساده و بسیار لذیذ در سرتاسر دنیاست که علاوه بر سرو در وعده شام ​​و صبحانه همراه با چای، یک کیک اساسی برای خامه زدن می باشد. کیک اسفنجی با سفیده تخم مرغ به عنوان پایه اکثر کیک های معمولی و کیک های تولد عمل می کند. کیک اسفنجی در دهه 1920 و 1930 در آمریکا بسیار محبوب شد، اما در سال 1615 دستوری به نام کیک اسفنجی توسط شاعری به نام Gervase Markham نوشته شد، اما این دستور کیک بیشتر شبیه یک کلوچه بود و با گذشت زمان و تغییرات در دستور پخت این کیک. کیک آن امروز شده است.به دست آمد.

پودر کیک اسفنجی آماده را می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید، البته اگر می خواهید طعم بهتری را تجربه کنید به شما توصیه می کنیم کیک را خودتان در خانه درست کنید. این کیک خوشمزه را می توان برای صبحانه مانند انواع پنکیک استفاده کرد.

با مقدار مواد موجود در این شیرینی می توانید یک کیک اسفنجی برای 8 نفر درست کنید. اگر می خواهید کیک اسفنجی کمتر یا بیشتر تهیه کنید، کافی است مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش پخت کیک اسفنجی با پارسی دی همراه باشید.

عناصر

تخم مرغ۶ عددآرد۲ پیمانهپودر قند۲ پیمانهآب جوش۱/۲ پیمانهبیکینگ پودر۱ ق چای خوریوانیل۱/۴ ق چای خورینمک۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک اسفنجی

مرحله اول: آماده سازی

برای تهیه یک کیک اسفنجی ساده ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا زمانی که مایه کیک آماده شود صبر نکنید تا فر گرم شود سپس 1 ساعت قبل از شروع کار همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا دمای محیط یکسان است. آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: زرده و سفیده را جدا کنید

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا می کنیم. ابتدا سفیده ها را با دور تند هم میزنیم تا کمی پف کند، سپس 1 پیمانه پودر قند را کم کم اضافه میکنیم و با دور تند هم میزنیم تا پف کند. از ظرف نیفتد

مرحله سوم: زرده را هم بزنید

زرده را با وانیل و بقیه پودر قند در ظرفی بریزید و با همزن بزنید تا کرم رنگ شود سپس آب جوش را به سرعت اضافه کنید و در این مرحله باید سریع عمل کنید و خیلی سریع هم بزنید، مکث نکنید. صبر کنید چون زرده تخم مرغ داغ است آب آن می پزد و کار هدر می رود. مواد را هم بزنید تا صاف و تا حدودی کشدار شوند.

مرحله 4: آماده سازی کیک اسفنجی

سفیده ها را با لیسک به زرده ها اضافه کنید و به صورت دورانی در یک جهت هم بزنید، به هیچ عنوان پف سفید نگیرید، سپس مخلوط آرد را در مرحله یک سوم به مواد اضافه کنید و دوباره با همزن هم بزنید. همان جهت. یک قالب گرد یا ساده 25 سانتی را با کاغذ روغنی بپوشانید، سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید، توجه داشته باشید که 1/3 قالب پر باشد، سپس 3 بار روی سطح قالب بزنید تا هوا گرفته شود.

مرحله 5: پختن کیک اسفنجی

قالب را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و به مدت 45-55 دقیقه روی 180 قرار دهید. بعد از گذشت زمان پخت، کیک را با خلال دندان چک کنید و در صورت نیاز به زمان بیشتر، می توانید به مدت 2 دقیقه گریل را روشن کنید. سطح کیک نیز باید طلایی باشد. کیک اسفنجی را با احتیاط از قالب خارج کرده و پس از سرد شدن می توانید آن را به دو قسمت تقسیم کرده و کار خامه زدن و تزیین کیک را شروع کنید. نوش جون

نکات و ترفندهای پخت کیک اسفنجی

در داخل سفیده نباید زرده وجود داشته باشد وگرنه تشکیل آن سخت می شود.

می توانید تیغه های همزن را به مدت 5 دقیقه در فریزر قرار دهید و سفیده ها را هم بزنید تا کاملا سرد شوند.

اگر می خواهید کیک اسفنجی کاکائویی درست کنید، پودر کاکائو را به زرده اضافه کنید و با آرد مخلوط نکنید.

دیواره های قالب را بیشتر از 1 سانتی متر چرب نکنید وگرنه پف کیک را آویزان می کند.

برای تهیه کیک اسفنجی حتما از آرد سفید استفاده کنید.

سرد بودن تخم مرغ یکی از دلایل بالا نرفتن کیک اسفنجی است.

وقتی زمان پخت تمام نشده است در فر را باز نکنید زیرا این کار باعث خوابیدن پف کیک می شود.

استفاده از یک قالب کوچک کیک را به خوبی پف می کند، اما بدون تکیه گاه بعد از پخت پف می کند، پس حتما از قالب مناسب استفاده کنید.

اگر دمای فر بالا باشد سطح کیک ترک می خورد. این به این دلیل است که روی کیک به دلیل دمای بالا به سرعت بسته می شود، در حالی که کیک هنوز بالا نیامده است، بنابراین وقتی کیک بالا بیاید، سطح کیک را ترک می کند.

برای پخت کیک اسفنجی آن را در قالب بریزید و قالب را روی شعله پخش کن قرار دهید و اجازه دهید کیک به مدت 45 دقیقه بپزد.

می توانید آب را با شیر جایگزین کنید.

طرز تهیه کیک اسفنجی پف دار و خوشمزه برای تولد

4.1 (81.49%) 1195 votes

طرز تهیه یک کیک سریع میکس خوشمزه با بافت مرطوب

طرز تهیه چیزکیک گیلاس کیک پنیر یکی از کیک های مورد علاقه در سراسر جهان است. روش های مختلفی برای تهیه چیزکیک وجود دارد. یکی از این روش ها …

طرز تهیه باسلوق ساوه باسلوق ساوه یکی از کیک های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با شیره انگور و آجیل درست می شود. این شیرینی خوشمزه از…

طرز تهیه رول کیک سوئیسی کیک رول سوئیسی یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که معمولا به عنوان میان وعده سرو می شود، برای مشاهده این آموزش…

کیک سریع میکس یکی از کیک های بین المللی خوشمزه و ساده است که بافت بسیار نرمی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سریع در سایت آموزشی چی شی باشید.

مواد لازم کیک کوئیک میکسآرد۳۵۰ گرمتخم مرغ۴ عددروغن مایع۱ پیمانهشکر۱ و ¼ پیمانهشیر۴۰ سی سیگلاب۴۰ سی سیبکینگ پودر۱ قاشق غذاخوریوانیل¼ قاشق چایخورینمک¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک سریع

مرحله اول

برای تهیه کیک سریع میکس وانیلی ابتدا فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. سپس در ظرف مناسبی آرد را با بکینگ پودر مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله ترکیب آرد و بیکینگ پودر را یکبار الک می کنیم و دوباره از صافی می ریزیم و در مخلوط کن یا مخلوط کن الک می کنیم. سپس روغن مایع را به همراه تخم مرغ، شکر، شیر، گلاب، وانیل و نمک به مخلوط کن اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا همزن را با سرعت کم به مدت 30 ثانیه روشن کنید، سپس همزن را روی سرعت بالا قرار دهید و 2 دقیقه دیگر مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. توجه داشته باشید که لازم نیست بیشتر از این زمان مخلوط کنید.

مرحله چهارم

اگر بیشتر از این زمان مواد را با هم مخلوط کنیم، کیک در آخر سفت می شود. در مرحله بعد، قالب مورد نظر را کاملا با روغن جداکننده کیک یا کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و چند بار روی سطح کار می زنیم.

گام پنجم

توجه داشته باشید که این کیک تورم زیادی دارد و حجم آن باید تقریبا نصف قالب باشد. سپس قالب را در فر از قبل گرم شده قرار می دهیم و به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت اجازه می دهیم کیک کاملا بپزد.

مرحله ششم

بعد از 45 دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم و اگر کاملا پخته شد از فر خارج می کنیم و می گذاریم تا کاملا خنک شود. بعد از خنک شدن کامل کیک می توانیم آن را از قالب خارج کنیم.

طرز تهیه یک کیک سریع میکس خوشمزه با بافت مرطوب

5
2

یکی از خوشمزه ترین کیک های با بافت نرم است که با کشمش تهیه می شود. اگر طعم قیسی را دوست دارید این کیک خوشمزه را امتحان کنید. در کیک قیسی می توانید از هر قالبی که دوست دارید استفاده کنید، اما بهتر است قبل از شروع کار آن را با کره چرب کنید، سپس به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار دهید، سپس روی آن را آرد بپاشید و آرد اضافی را بردارید و بگذارید. خمیر کیک قالب ریخته می شود، اما بهتر است از قالب های نیمه خالی برای کیک هایی که داخل آن میوه است استفاده کنید تا بافت کاملی داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک قیسی و کشمشی با ماست را به شما آموزش می دهیم.

عناصر

تخم مرغ۴ عددقیسی۱۰۰ گرمکشمش۱۰۰ گرمآرد۲۱۰ گرمشکر۱۶۰ گرمماست۱۰۰ گرمکره یا روغن مایع۸۰ میلی لیتربیکینگ پودر۷ گرموانیل۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک کشمشی با ماست

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد کیک را به دمای محیط برسانید و فر را با دمای 180 درجه روشن کنید تا گرم شود سپس آرد و بکینگ پودر را اندازه کنید و با هم الک کنید.بهتر است مواد را اندازه بگیرید تا به نتیجه دلخواه برسید. .

مرحله دوم: تخم مرغ ها را هم بزنید

سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه بریزید و با همزن برقی 5 دقیقه بزنید تا کرم رنگ و غلیظ شود سپس ماست و روغن را به ترتیب اضافه کنید و با برقی همزن هم بزنید تا مواد یکدست شود. مخلوط کردن

مرحله سوم: تهیه خمیر کیک و کشمش

سپس مخلوط آرد الک شده را به تدریج در سه مرحله به مواد اضافه کرده و با کفگیر مواد را تا زمانی که آرد داخل مواد قرار گیرد تا کنید سپس قالب مرکزی آماده کنید یا قالب مورد نظر را چرب کرده و آماده کنید.

مرحله 4: کیک را بپزید

حالا نیمی از مواد کیک را داخل قالب بریزید و روی سطح آن را بزنید تا یکدست شود و هوای اضافی آن گرفته شود، سپس کشمش و قیچی را روی مواد کیک بریزید و بقیه مایه کیک را بریزید و بپزید. فر از قبل گرم شده در پنجره وسط فر به مدت 35 به مدت 45 دقیقه روی 180 قرار دهید تا پخته شود. اگر فر شما فن ندارد می توانید در آخر گریل را روشن کنید تا سطح کیک طلایی شود سپس با خامه و میوه دلخواه تزیین کنید.

نکات و ترفندهای پخت کیک قیسی

کره طعم خوبی به کیک می دهد، اگر نداشتید از روغن مایع استفاده کنید.

بسته به دمای مختلف فر، ممکن است مدت زمان بیشتری یا کوتاهتر طول بکشد، حتما بعد از 35 دقیقه کیک را با خلال دندان تست کنید.

دمای اجاق های برقی و توستر را کمتر تنظیم کنید.

افزودن کشمش اختیاری است و به جای آن فقط می توانید از قیسی استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه کیک قیسی مرطوب، لطیف و خوشمزه با کشمش و ماست

4 (80%) 2 votes

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا