چطور ژیمناستیک یاد بگیریم

ژیمناستیک یکی از قدیمی ترین و معتبرترین ورزش های جهان است که به قدرت، تعادل، چابکی و هماهنگی فوق العاده ای نیاز دارد. اگرچه مدارس ژیمناستیک در بسیاری از زمینه‌ها نادر است و آموزش رسمی اغلب پرهزینه است و بنابراین شروع آن برای برخی دشوار است، خوشبختانه یادگیری بیشتر اصول اولیه به صورت خودآموز در خانه امکان پذیر است، البته اگر هوشمندانه تمرین کنید و باهوش باشید. مراقب باشید

برای یادگیری مهارت های اولیه ژیمناستیک، تنها چیزی که نیاز دارید مکانی برای تمرین، دانش کاری در مورد تکنیک مناسب و اقدامات ایمنی مانند تشک ورزشی یا یک شریک تمرینی است که در انجام حرکات دشوارتر به شما کمک کند.

تمام تمرینات ژیمناستیک را از ابتدا شروع کنید

تمام حرکات اولیه را از ابتدا شروع کنید. ممکن است در کودکی ژیمناستیک انجام داده باشید یا فکر کنید چمباتمه زدن را بلد هستید، اما اگر می خواهید به درستی یاد بگیرید، باید غرور خود را کنار بگذارید و از خانه شروع کنید. همه تمرینات را طوری ببینید که انگار برای اولین بار با آنها مقابله می کنید، به این ترتیب از هر گونه تصور اشتباهی که ممکن است داشته باشید دور شوید و به سمت تکنیک صحیح هدایت شوید.

هر حرفه ای به شما خواهد گفت که مهمترین جنبه حرفه ای شدن در هر شغلی تسلط بر اصول اولیه آن شغل است. صرف زمان بیشتر برای تسلط بر مهارت های اساسی در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

حرکات خوب برای افزودن به مهارت های خود در ابتدا شامل خم شدن به عقب، پل ها، بالانس های بالای سر، تعادل دست، عقب و جلو، چرخ چرخ دستی و چرخش 180 درجه است. در اینجا تمام این حرکات و همچنین تمام حرکاتی که برای یادگیری و تمرین حرکات ژیمناستیک در خانه نیاز دارید را شرح داده ایم: https://espinclub.ir/568/

روی هر حرکتی که یاد می گیرید تمرکز کنید

یا اصلا حرکت نکن یا درست انجامش بده. فرم صحیح و مناسب، دقت و ظرافت از مهمترین عناصر این ورزش است. اگر چیزی را اشتباه یاد بگیرید، نه تنها خطر آسیب را افزایش می دهید، بلکه در خطر ایجاد عادت های بدی هستید که بر تمام حرکات مربوط به آن حرکت اساسی تأثیر منفی می گذارد.

برای ارزیابی تکنیک ها، از خود فیلم بگیرید و با عکس ها و فیلم های آموزشی استفاده شده مقایسه کنید.

ژیمناستیک را با تمرین زیاد یاد می گیرید

در هر فرصتی که به دست می آورید، تکنیک هایی را که یاد گرفته اید، تمرین کنید. فقط روی حرکاتی کار کنید که به تنهایی یا زیر نظر یک فرد بزرگسال یا شخص دیگری که می تواند شما را تحت نظر داشته باشد، انجام دهید، یعنی ساده ترین حرکات روی زمین – فشار و امثال آن حرکات پیچیده خطرناک هستند و نباید توسط خودتان انجام شوند. . -تدریس. آموزش‌های رسمی می‌توانند سرنخ‌های مفیدی برای یادگیری سریع‌تر به شما بدهند، اما پیشرفتی که می‌کنید تقریباً کاملاً به تمایل شما برای یادگیری و تمرین بستگی دارد.

سعی کنید حداقل سه ساعت در هفته را به تمرین اختصاص دهید.

به یاد داشته باشید که همه تمرینات شما را بهتر نمی کنند، اما باید آنها را به درستی انجام دهید. شما باید همیشه روی انجام تمرینات تمرکز کامل داشته باشید و تمام انرژی و توجه خود را به کار بگیرید.

به تناسب اندام خود اطمینان داشته باشید

قبل از شروع تمرینات فشاری، تلنگر و ایستادن روی دست، باید از طریق تمرین به سطح پایه ای از تناسب اندام برسید. با انجام تمرینات بدون وزن مانند شنای سوئدی، بارفیکس، اسکات با هوا و دراز و نشست عضلات خود را تقویت کنید. چند بار در هفته دویدن یا شنا کنید تا به فرم قلبی عروقی برسید. حرکات کششی تمام بدن را هر روز انجام دهید – انعطاف پذیری نقش مهمی در ژیمناستیک دارد.

همانطور که پیشرفت می کنید، تمرینات قدرتی و آماده سازی خود را ادامه دهید و شدت آن را افزایش دهید.

اگر سابقه آسیب های جدی دارید یا بیماری خاصی دارید که ورزش های شدید را برای شما سخت یا خطرناک می کند، ژیمناستیک ممکن است برای شما مناسب نباشد، اما ورزش های دیگری وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید.

معمولاً افراد از همان ابتدا مجذوب حرکات ژیمناستیک می شوند. حرکات باشکوه و دیدنی که مخاطب را مجذوب خود می کند. اما انجام این حرکات به این سادگی نیست. این ورزش نیازمند قدرت، انعطاف، چابکی، تعادل و هماهنگی کل بدن است که با تمرین و تکرار به دست می آید. اگر قصد شروع و یادگیری ژیمناستیک را دارید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید و حرکات اولیه این ورزش زیبا و جذاب را بدانید.

مهارت های اولیه مورد نیاز برای ژیمناستیک

ژیمناستیک ورزشی پیچیده و تخصصی است و به مهارت های زیر نیاز دارد. برای درخشش در ژیمناستیک لازم نیست از ابتدا همه این مهارت ها را داشته باشید، کافی است تمرینات ویژه و مستمر را زیر نظر مربی انجام دهید و به تدریج مهارت های لازم را کسب کنید.

1. قدرت و انعطاف پذیری

ماهیچه های قوی به شما امکان می دهد ژیمناستیک انجام دهید. تقویت عضلات به خصوص گروه های عضلانی بزرگ بسیار مهم است. علاوه بر این، انعطاف‌پذیری به شما کمک می‌کند تا حرکات را روان و راحت انجام دهید و به عضلات و مفاصل آسیبی نرسانید. تمرینات انعطاف پذیری از جمله تمرینات کششی و تعادلی برای افزایش انعطاف بدن ضروری است.

2. تعادل

در این ورزش، تعادل بسیار مهم است، زیرا بسیاری از حرکات ژیمناستیک به تعادل بالاتنه نیاز دارند. تمرینات تعادلی مانند ایستادن روی دست یا انجام حرکات زمینی و هوایی ژیمناستیک یا حفظ تعادل روی وسایل خاص می تواند به تقویت تعادل شما کمک کند.

3. کار با تجهیزات

ژیمناستیک به صورت تخصصی با تجهیزات مختلفی مانند تیر، میله موازی، طاق یا تشک ترامپولین کار می کند. برای انجام صحیح حرکات ژیمناستیک روی این دستگاه ها باید توانایی کار خوب با این وسایل و یادگیری تکنیک های مربوط به هر کدام را داشته باشید.

4. هماهنگی عصبی عضلانی

در ژیمناستیک بسیاری از حرکات به صورت متوالی و نوبتی انجام می شود. شما باید بتوانید تعداد زیادی حرکات ژیمناستیک را با نظم و هماهنگی صحیح انجام دهید. اگر شما یا فرزندتان در این زمینه ضعیف هستید، نگران نباشید، این مهارت با تمرین و تجربه به دست می آید و به تدریج در این زمینه بسیار قوی خواهید شد.

5. صبر و استقامت

بله، صبر و استقامت در این ورزش لازم است. زیرا ژیمناستیک ورزش نسبتا سختی است و برای پیشرفت در اجرای حرکات ژیمناستیک نیاز به تمرین مداوم دارد. شما باید صبور باشید و زمان کافی را برای حرفه ای شدن اختصاص دهید.

مبتدیان چگونه حرکات ژیمناستیک را شروع می کنند؟

اولین قدم در یادگیری ژیمناستیک، پیروی از یک برنامه تمرینی منظم زیر نظر مربی است. تمرینات باید به اندازه کافی سخت اما در حد توانایی شما باشد تا بتوانید پیشرفت کنید. اگر تناسب اندام شما در حال حاضر خیلی پایین است، از اینجا شروع کنید.

افزایش تناسب اندام

راز اصلی ژیمناستیک و یادگیری مهارت های آن آمادگی جسمانی قوی و بالاست. به یاد داشته باشید که حرکات ژیمناستیک نیاز به مربی و متخصص در زمینه ژیمناستیک دارد و بدون مربی نمی توانید این ورزش را یاد بگیرید. برای آموزش حرکات ژیمناستیک به کودکان حتما با یک مربی حرفه ای مشورت کنید.

منطقه مورد علاقه را انتخاب کنید

پس از ثبت نام در باشگاه و انجام تمرینات لازم برای مدت زمان کافی، زمانی که اصول ژیمناستیک را به خوبی یاد گرفتید، می توانید تخصص خود را انتخاب کرده و آن را دنبال کنید. شما (یا فرزندتان) ممکن است به حرکات زمین در پیست ژیمناستیک یا انجام حرکات روی وسایل ژیمناستیک علاقه مند باشید. هر کدام را که ترجیح می دهید، آن را دنبال کنید و از تبدیل شدن به یک ژیمناستیک حرفه ای لذت ببرید.

چه سنی برای شروع ژیمناستیک مناسب است؟

برخی از والدین ممکن است فرزندان خود را از سنین پایین در رشته ژیمناستیک ثبت نام کنند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند فرزندانشان بزرگ شوند و بعداً به این ورزش بپردازند. اما بهترین زمان برای شروع ژیمناستیک چه زمانی است؟ عواملی مانند رشد جسمانی کودک، علاقه به ورزش و سطح توانایی همگی می توانند در تصمیم گیری برای شروع یا عدم شروع ژیمناستیک برای کودکان نقش داشته باشند.

اما بهترین زمان برای شروع ژیمناستیک از سن 4 سالگی است. به شرطی که کودک آماده و مایل به تمرین باشد. کودک خود را در حدود 4 یا 5 سالگی به کلاس ژیمناستیک ببرید و اگر بعد از چند جلسه علاقه و اشتیاق نشان داد، بهترین زمان برای شروع ژیمناستیک در آن سن خواهد بود!

اما شاید فرزند شما بزرگتر باشد یا نوجوان شده باشد یا حتی شما در بزرگسالی به ژیمناستیک علاقه مند باشید، نگران نباشید. در هر سنی چه از 6 سالگی و چه بزرگسال می توانید این ورزش زیبا را شروع کنید و از تمرینات آن لذت ببرید و حتی در مسابقات آن شرکت کنید!

آموزش برخی از حرکات ژیمناستیک مبتدی

قبل از شروع هر یک از حرکات ژیمناستیک باید بدن خود را گرم کنید و سپس به انجام حرکات ژیمناستیک ادامه دهید. اکنون ابتدایی ترین و ابتدایی ترین حرکاتی را که باید در این زمینه یاد بگیرید را معرفی می کنیم.

1. پاها و پشت خود را دراز کنید

چگونه حرکت کنیم

روی زمین بنشینید و هر دو پا را مستقیم در مقابل خود قرار دهید و انگشتان پا را دراز کنید.

زانوهای خود را قفل نگه دارید، به جلو خم شوید و تا جایی که می توانید پاهای خود را با دستان خود لمس کنید.

در طول کشش چشم و سر خود را پایین نگه دارید و 30 تا 60 ثانیه در این حالت بمانید.

2. پروانه

چگونه حرکت کنیم

در حالی که روی زمین نشسته اید، پاهای خود را به داخل بکشید و کف پاهای خود را به هم فشار دهید.

به جلو خم شوید و سر خود را به سمت پاهای خود پایین بیاورید.

تا جایی که ممکن است خم شوید و 30 تا 60 ثانیه نگه دارید، سپس رها کنید.

3. صد و هشتاد را باز می کنم و روی آن می خوابم

چگونه حرکت کنیم

روی زمین بنشینید، پاهای خود را تا حد امکان از هم باز کنید و آنها را صاف نگه دارید.

با هر دو دست به جلو دراز کنید و خم شوید، سعی کنید شکم خود را صاف روی زمین قرار دهید.

تا جایی که می توانید خودتان را بکشید، حتی اگر در ابتدا موفق نشدید.

پس از کشش از وسط، هر دو دست را به سمت یکی از پاهای خود بگیرید و به پهلو خم شوید.

4. به جلو خم شوید

چگونه حرکت کنیم

با لانژ یا رول رو به جلو شروع کنید. همه ما در دوران کودکی خود این حرکت را انجام دادیم و احتمالاً آن را می دانید.

خم شوید و هر دو دست را مستقیماً زیر شانه های خود روی زمین قرار دهید.

چانه خود را به سمت قفسه سینه جمع کنید و به جلو خم شوید تا زمانی که سرتان از زمین خارج شود.

به جلو (به آرامی) حرکت کنید، سپس بایستید.

5. پشت کوتاه

چگونه حرکت کنیم

هنگامی که در اسکات جلویی تسلط یافتید، اسکوات پشت را انجام دهید.

به پشت روی پاشنه های خود چمباتمه بزنید، سر و گردن خود را داخل سینه قرار دهید و با دستان خود به عقب تکیه دهید.

روی شانه خود بغلتانید تا زمانی که پشتتان با زمین تماس پیدا کند، با استفاده از دستان خود را به سمت بالا و بالا بکشید.

6. عرشه عقب

چگونه حرکت کنیم

اجرای یک پل برای کار بر روی انعطاف پذیری و قدرت؛ به پشت دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و پاهای خود را صاف روی زمین قرار دهید.

دست هایتان را به عقب خم کنید به طوری که کف دست ها روی زمین در کنار سر و انگشتانتان به سمت شانه هایتان باشد.

حالا باسن خود را بالا بیاورید و با دستان خود فشار دهید تا بدن قوس پیدا کند.

دست ها و پاهای خود را کنار هم نگه دارید و چند ثانیه در این حالت بمانید.

سپس به آرامی خود را به زمین برگردانید.

اگر برای شما سخت است، لازم نیست این کار را تا آخر انجام دهید، حتی چند اینچ از زمین هم خوب است.

7. تعادل

حالا بیایید به تمرین تعادل یا ایستادن روی دست برسیم. این تمرین را حتما با کمک مربی انجام دهید.

چگونه حرکت کنیم

شما باید صاف بایستید و دست‌هایتان را روی زمین بگذارید (دست‌ها به سرتان چسبیده) و بدنتان را با پرتاب یک پا و سپس بلند کردن پای دیگر بالا بیاورید.

برای خروج از حرکت، هر بار یک پا را روی زمین پایین بیاورید.

در مقابل دیوار تمرین کنید تا بتوانید به راحتی تعادل خود را حفظ کنید.

8. چرخ فلک

چرخ فلک یکی دیگر از حرکات ژیمناستیک محبوب و ساده است. اما به تمرین زیاد نیاز دارد.

چگونه حرکت کنیم

بایستید و دستان خود را به پهلو بگیرید، سپس با پای غالب خود یک قدم بزرگ بردارید و دستان خود را بالای سر خود ببرید.

وزن خود را به سمت جلو فشار دهید و بالاتنه خود را به سمت زمین پایین بیاورید.

در حالی که پای عقب خود را پشت سر خود می اندازید، دست های خود را روی زمین قرار دهید و آن را بالا بیاورید.

سپس پاها را در هوا و زمین بچرخانید.

چرخ فلک را با زاویه کم تمرین کنید تا زمانی که به آن تسلط پیدا کنید، سپس با لانژهای قوی‌تر به تدریج بالاتر و بالاتر بروید.

آخرین کلمه

ژیمناستیک به قدرت بدنی، تعادل، انعطاف پذیری و چابکی نیاز دارد. با تمرین، پشتکار و صبر می توانید به همه این موارد دست پیدا کنید. در این دفتر نکات مهمی را برای شروع و آموزش ژیمناستیک بیان کرده ایم و ابتدایی ترین حرکات ژیمناستیک را آموزش داده ایم.

منابع: مدال طلا – wikihow

تمرین ژیمناستیک نمونه ای از تمرینات بدنی مناسب برای تمام سنین است. برای یادگیری ژیمناستیک باید ساعت ها صرف یادگیری حرفه ای آن کنید. گاهی اوقات افراد بر این باورند که برای یادگیری ژیمناستیک فقط باید در دوره های آموزشی ثبت نام کنید، اما ما در این مقاله سایت بهترین آموزش به شما آموزش می دهیم که چگونه هنر ژیمناستیک را بدون پرداخت هزینه یاد بگیرید. پس اگر شما هم جزو علاقه مندان به این نوع ورزش هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آموزش مرحله به مرحله ژیمناستیک

در ژیمناستیک باید حرکات مختلفی را انجام دهید و استقامت و انعطاف بدن خود را افزایش دهید. از آنجایی که در ژیمناستیک از ترفندهای مختلفی استفاده می شود، پیشنهاد می کنیم برای تمرینات اولیه خود از یک فرد با تجربه کمک بگیرید و از او کمک بخواهید، اما به یاد داشته باشید که می توانید این تمرین را بدون مربی آموخته انجام دهید. می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه این ورزش را بدون مربی یاد بگیرید.

آموزش ژیمناستیک در منزل

یک ژیمناستیک مطمئناً انعطاف پذیری زیادی دارد. علاوه بر این، فردی که می خواهد در خانه و بدون مربی بدن خود را انعطاف پذیرتر کند، باید ساعت های طولانی را صرف یادگیری کند تا به اندام های خود آسیبی وارد نشود. در ابتدا به شما پیشنهاد می کنیم در حین تمرین چندین بار حرکات را ببینید و به خوبی بشناسید سپس این حرکات را به آرامی انجام دهید. برای یادگیری ژیمناستیک باید صبور باشید زیرا کمی زمان می برد و تمام اصول ایمنی باید رعایت شود. مناسب ترین سن برای یادگیری ژیمناستیک از 18 ماهگی است.

نام حرکات ژیمناستیک

ژیمناستیک مانند سایر ورزش ها شامل حرکات مختلفی است. از مهمترین حرکات انجام شده در ژیمناستیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نیمه عقب

چرخ بزرگ

تعادل

تعادل عرشه جلو

ترازنامه پل

تعادل هوایی

نیمه راه

چرخ فلک هوایی

پا پریدن

پرش مستقیم

وارو

به جلو بپیچید

پرش قیچی

تعادل متقابل

نیمه در هوا

یورچنکو

سوکوهارا

چرخش شکم به صورت موازی

مچ دست را رها کنید

اسکلبکا

در ادامه به شرح کامل هر یک از این حرکات پرداخته ایم، پس این مقاله از بهترین سایت آموزش را با دقت مطالعه کنید.

نیمه عقب

حرکت هافبک تقریبا مشابه حرکت هافبک است با این تفاوت که نوع و پرش چرخشی در هر یک از این حرکات متفاوت است. برای اینکه بتوانید حرکت هافبک را به خوبی انجام دهید، باید بالاتنه بسیار قوی داشته باشید.

برای به دست آوردن شتاب لازم برای انجام این حرکت، فرد چند قدم برمی دارد و پای غالب خود را به سمت جلو حرکت می دهد، دستان خود را بالا می برد و گوش و چشم خود را می بندد.

پایی که از قبل گذاشته باید صاف و محکم باشد تا به همین ترتیب روی زمین قرار گیرد. سپس پس از قرار دادن پا روی زمین، دست ها را به آرامی روی زمین قرار دهید و همچنین پای عقب را از روی زمین بلند کنید، در این صورت نیروی زیادی به پای جلویی وارد می شود تا به صورت عمودی بایستد. موقعیت مورد نظر را بگیرید و خود را روی دستان خود نگه دارید.

نیم پیچ

برای انجام این حرکت باید بایستید، سپس دستان خود را بالای سر خود ببرید و در آنجا قرار دهید. در حرکت نیمه پشت به جای قرار دادن دست ها در کنار، باید آنها را جلو نگه داشت تا حرکت نیمه پشت به راحتی انجام شود. هنگام انجام این حرکت، ژیمناستیک به هیچ وجه نباید بپرد و با لمس دست اول می تواند پای خود را از زمین بلند کند. به این نکته توجه کنید که در هنگام اجرای حرکت، پشت سر هرگز منحرف نمی شود تا این حرکت به خوبی انجام شود. شاید در ابتدا این کار برای شما کمی سخت باشد، اما نگران نباشید، با کمی تکرار و تمرین می توانید موفق شوید.

پا پریدن

در این حرکت، ژیمناستیک باید روی زمین بایستد و انگشتان پا به سمت بالا باشد. 2-3 قدم می دود و با یک پا به جلو می ایستد به گونه ای که پای دیگر به صورت افقی به جلو و پای دیگر به عقب کشیده شود.

پس از انجام این مراحل روی پایی که از آن به عنوان تکیه گاه استفاده می کرد می نشیند تا کف پایش به زمین بچسبد و پاها را تغییر دهد زیرا با این حرکت می تواند حرکت فرود خود را کنترل کند. .

پرش مستقیم

شروع حرکت پرش مستقیم در حالت ایستاده انجام می شود، در این حالت باید یک پا در مقابل پای دیگر قرار گیرد. در مرحله بعد، زانوها باید خم شوند و قدرت از انگشتان پا برای انجام یک پرش مستقیم در هوا حاصل شود.

در هنگام پرش پاها باید صاف و در هنگام فرود پاشنه ها کمی بالا رفته و زانوها دوباره خم شوند.

چرخ فلک

حرکت چرخ و فلک از کنار شروع می شود. در این حرکت دست ها و پاها به طور همزمان با زمین برخورد می کنند. به یاد داشته باشید که هنگام اجرای چرخ و فلک، ژیمناستیک یک چرخش کامل را از ایستادن به راه رفتن به عقب و سپس به حالت ایستاده کامل می کند. علت نامگذاری این حرکت به دلیل ظاهر آن است زیرا با انجام آن بدن به چرخ و فلک تبدیل می شود.

تعادل عرشه جلو

یکی دیگر از حرکات ژیمناستیک تاب رو به جلو است. این حرکت مانند یک دست باز به جلو انجام می شود. در حرکت متعادل کننده رو به جلو پل، پاها به ترتیب پایین می آیند. این حرکت را با نیمه پشت اشتباه نگیرید زیرا متفاوت هستند.

ترازنامه پل

برای حرکت در این قسمت از تمرین ژیمناستیک، ژیمناستیک باید دست های خود را روی زمین بگذارد و پاهای خود را به سمت سر حرکت دهد و آنها را به جلو یا عقب تکان دهد.

تعادل هوایی

این حرکت تقریباً مربوط به تمرینات هوازی است که در آن فرد باید بدون دست زدن به زمین برگردد که به آن حرکت بالای سر یا حمل هوایی گفته می شود.

نیمه راه

حرکت چرخش رو به عقب در ژیمناستیک را نیمه وارونگی می گویند. در این حرکت فرد روی دستان خود می ایستد و پاهای خود را در همان جهت به هم نزدیک می کند. پس از انجام تمامی این مراحل، فرد به حالت ایستاده برمی گردد.

وارو

حرکت چرخشی که با زانوهای خمیده روی زمین انجام می شود، حرکت وارو نامیده می شود. از این حرکت در شنا نیز استفاده می کنند.

به جلو بپیچید

این حرکت بسیار شبیه به حرکت وارونگی است زیرا ژیمناستیک حرکت چرخشی به عقب را در جایی که زانوها کاملاً خم شده است انجام می دهد. در این حرکت می توان پاها را هم به صورت مستقیم و هم قوس دار حرکت داد.

چرخ فلک هوایی

این حرکت از ژیمناستیک بدون دست انجام می شود که تقریباً شبیه به حرکت چرخ و فلک روی زمین است.

پرش قیچی

همانطور که از نام آن پیداست، بدن به شکل قیچی است. در این حرکت پاها باید در حین پرواز حرکت کنند و حرکت را بدون پا انجام دهند. نام‌های دیگر این حرکت را می‌توان جهش متناوب پا یا چرخش متناوب نامید.

تعادل متقابل

در چرخش صلیبی ژیمناستیک باید دست های خود را روی میله و نزدیک به هم قرار دهد و شکم موازی با میله باشد و در انتها پاها به صورت بسته در جایی که دست ها قرار می گیرند بالا بیایند.

نیمه در هوا

همانطور که از نام آن پیداست، اکثر حرکات باید در هوا انجام شوند. در این حالت فرد با سرعت استاندارد به سمت میز طاق می رود و از روی تخته غواصی به صورت دایره ای در هوا می پرد و به حالت ایستاده روی زمین باز می گردد.

یورچکنو

یورچکنو نام ورزشکاری است که برای اولین بار این حرکت را انجام داد. این حرکت ترکیبی از چند حرکت است زیرا با چرخش روی تخته پرش شروع می شود و با حرکت نیمه معکوس در حین پرش و یک حرکت برگشتی در هوا همراه است.

سوکوهارا

این حرکت نام یکی از ژیمناست های ژاپنی نیز می باشد. نام دیگر این حرکت برگشت فلیپ و فلیپ تلنگر است. در این حرکت ژیمناستیک باید در حین چرخش به صورت نیم دایره ای حرکت کند و یک سالتو معلق پشتی انجام دهد.

چرخش شکم قدامی در موازی

در این حرکت ران باید میله ها را لمس کند و روی میله ناهمسطح بچرخد. حرکت چرخشی جلو شکم به صورت موازی به دو صورت انجام می شود: جلو و عقب. به یاد داشته باشید، اگر ران ها در حین چرخش موازی به میله برخورد نکنند، به آن چرخش آزاد می گویند.

مچ دست را رها کنید

در حرکت آزادسازی مچ، ژیمناستیک باید به سمت جلو حرکت کند و ارتفاع را رها کند و در نهایت پس از رها شدن میله یک چرخش انجام می شود.

اسکلبکا

در حرکت اسکلبکا، ژیمناستیک در حالی که از میله آویزان است به آرامی به جلو حرکت می کند. در شروع کار پاهایش را به میله نزدیک می کند سپس می پرد و به حالت اولیه باز می گردد.

به یاد داشته باشید که این تمرین ژیمناستیک فقط برای مصارف خانگی است و سایر حرکات باید زیر نظر مربی انجام شود. امیدواریم با ارائه این مقاله کمک زیادی به شما در آموزش ژیمناستیک کرده باشیم و از آن نهایت لذت را برده باشید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا