چطور ژله از ظرف جدا کنیم

مگ آیفوم: یکی از مشکلاتی که اکثر خانم ها در تهیه ژله با آن مواجه می شوند این است که ژله به ظرف می چسبد و جدا نمی شود. امروز با شما هستیم تا راه حل های جداسازی ژله از ظرف را کشف کنیم.

یکی از موارد مهم چسبیدن ژله به قالب این است که قالب را روغن نگیرید. بهتر است مواد آماده شده را قبل از ریختن در قالب چرب کنید.

برای قالب های ژله ای سیلیکونی و پلاستیکی ابتدا قالب را چرب کرده سپس شکر بپاشید و به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید.

اگر قالب شما فلزی است آن را خیس کرده و در فریزر قرار دهید تا لایه نازکی ببندد سپس ژله مایع را داخل قالب بریزید.

بهترین نوع قالب فلزی و سخت ترین نوع قالب سیلیکونی است. چون قالب های فلزی سریعتر گرما را جذب می کنند، ژله با سرعت بیشتری از کناره ها جدا می شود. اما در مورد قالب های سیلیکونی اینطور نیست.

اگر قصد دارید ژله قالبی درست کنید، بهتر است ژله را با یک لیوان آب درست کنید. قالب را بلند نکنید، فقط آن را بلغزانید و سپس برش دهید.

هر چه ژله بیشتر در یخچال بماند، قالب گیری آن راحت تر است.

پس از آماده شدن کامل دسر، ظرفی از آب جوش آماده کنید و قالب را به مدت 15 دقیقه در آب قرار دهید، سپس قالب را در ظرف مربوطه برگردانید.

محلول های جداسازی ژله از ظرف

چگونه ژله را از قالب جدا کنیم؟

ابتدا باید مطمئن شوید که ژله کاملا بسته شده است. با استفاده از چاقو ژله را با آرامش از لبه های قالب جدا کنید. در آخر قالب را تکان دهید تا ژله از کف ظرف جدا شود. پس از آماده شدن کامل دسر، ظرفی از آب جوش آماده کرده و در قالب قرار دهید. به مدت 15 دقیقه در آب قرار دهید، سپس قالب را در ظرف مربوطه قرار دهید.

برای هر قالب چه مقدار پودر ژله نیاز دارید؟

برای اینکه بفهمید چقدر پودر و آب برای قالب ژله نیاز است، پیمانه خود را بردارید و قالب را با آب پر کنید تا بدانید به چند لیوان آب نیاز دارید. برای هر بسته ژله یک و نیم تا دو لیوان آب لازم است.

ایده جدید برای یک ژله جدید!

همچنین می توانید میوه ها یا مغزهای مختلف را در دسر ژله خود قرار دهید.

برای تهیه ژله در ظرف پیرکس ابتدا باید یک فنجان آب داغ را با یک بسته پودر ژله مخلوط کنید. بهتر است یک ظرف بزرگ برای این کار انتخاب کنید. این مواد را به مدت 2 تا 3 دقیقه خوب با هم مخلوط کنید تا هیچ لکه ای از پودر ژله دیده نشود. سپس آب سرد را اضافه کنید.

اگر دوست دارید ژله شما با تکه های میوه درست شود، حالا می توانید تکه های میوه را با یک دست داخل مایع ژله بریزید. سپس ژله را در ظرف پیرکس بریزید و این مایع را به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار دهید. سپس می توانید ژله را از یخچال خارج کرده و سرو کنید. اگر نمی خواهید ژله را از ظرف خارج کنید، یک ظرف پیرکس زیبا برای این کار انتخاب کنید.

یکی از بهترین ظروف برای تهیه ژله ظرف پیرکس است. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید روش خارج کردن ژله از ظرف پیرکس است. برداشتن کامل و صحیح ژله از ظرف پیرکس نیاز به روش ها و نکات خاصی دارد که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم. در ادامه با طرز تهیه ژله منجمد در ظرف پیرکس نیز آشنا می شویم.

یکی از نکات مهم برای درآوردن ژله از ظرف پیرکس این است که ظرف پیرکس را قبل از ریختن ژله در آن چرب کنید. در واقع باید ظرف پیرکس را با مقدار کمی روغن مایع چرب کنید. سپس ژله را داخل آن بریزید و در یخچال قرار دهید. این روش به شما کمک می کند تا به راحتی ژله را از ظرف پیرکس خارج کنید. در ادامه نکات دیگری برای جداسازی ژله از ظرف پیرکس را توضیح خواهیم داد.

طرز تهیه ژله یخی در ظرف پیرکس

یکی از پر طرفدارترین و لذیذترین مدل ژله، ژله بستنی است. ژله بستنی را می‌توانید در ظروف پیرکس زیبای منزل خود درست کنید و در انواع مراسم و مهمانی‌ها آن‌ها را به عنوان دسر استفاده کنید.
برای درست کردن ژله بستنی در ابتدا بستنی را در دمای محیط قرار می‌دهیم تا نرم شود. سپس باید مقداری آب را بگذارید تا به نقطه جوش برسد. سپس پودر ژله را در داخل ظرف ریخته و روی آن یک لیوان آب جوش می‌ریزیم. سپس این ظرف را روی بخار آب قرار داده و آن را با قاشق به خوبی هم می‌زنیم تا تمامی ذرات ژله در آب جوش ذوب شوند. پس از حل شدن ژله در آب جوش آن را در کنار قرار می‌دهیم تا با محیط هم دما شود.
پس از اینکه ژله هم دما با محیط شد می‌توانید نصف بستنی را به آن اضافه کنید. نصف بستنی لیوانی برای این کار کافی است. سپس این ترکیب را به خوبی با هم مخلوط می‌کنیم. در این مرحله ظرف پیرکس را با کمی روغن چرب کرده و ژله بستنی را به آن اضافه می‌کنیم. سپس این ژله را طی ۱۵ الی ۳۰ دقیقه در یخچال قرار داده تا خودش را بگیرد.
اگر قصد داشتید که ژله بستنی چند طبقه درست کنید می‌توانید دوباره ژله بستنی با روشی که گفتیم درست کنید و آن را روی این ژله بستنی بریزید که خودش را گرفته است.

قبل از خرید ظروف مسی؛ این 7 دلیل را حتما بخوانید

روش جدا کردن ژله از ظرف پیرکس

یکی از بهترین طرح ها برای ژله، تهیه آن در ظرف پیرکس است. می توانید ژله را در ظروف پیرکس زیبا و چشم نواز درست کنید. ژله های ساخته شده در ظروف پیرکس بسیار جذاب هستند. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید نحوه جداسازی ژله از ظرف پیرکس است. اگر ژله را با عجله از ظرف پیرکس خارج کنید خراب می شود.
یکی از نکات مهمی که در برداشتن ژله از ظرف پیرکس باید به خاطر بسپارید این است که هنگام تهیه ژله یک لیوان آب همراه داشته باشید. چاقویی که با آن ژله را بریده اید باید با این لیوان آب خیس کنید. با این نوک می توانید به راحتی ژله را پس از آماده شدن از ظرف خارج کنید.

استفاده از پلاستیک فریزر؛ روشی خلاقانه برای جدا کردن ژله از ظرف پیرکس

یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای جدا کردن ژله از ظرف پیرکس، استفاده از پلاستیک فریزر می‌باشد. زمانی که مایع ژله را آماده کردید، می‌توانید در ظرف پیرکس یک پلاستیک فریزر را پهن کنید. سپس مایع ژله را روی ظرف بریزید. سپس ژله را در یخچال قرار دهید. پس از حدود ۲ ساعت می‌توانید ژله را از ظرف جدا کنید. البته این مورد به دمای یخچال بستگی دارد.

یک روش کاربردی و ایمن با استفاده از روغن

یکی دیگر از روش های راحت برای جدا کردن راحت ژله از ظرف پیرکس، روغن انداختن ظرف است. در واقع قبل از ریختن مواد ژله در ظرف، ظرف را با مقدار کمی روغن چرب کنید. روغن مایع برای این کار مناسب است.

راهنمای انتخاب ظروف سرو مناسب؛ این مقاله را حتما بخوانید.

بدون آب گرم!

برخی از افراد برای جدا کردن ژله از ظرف پیرکس از آب داغ استفاده می کنند که روش صحیحی نیست. در این روش وقتی افراد ژله را از یخچال خارج می کنند ظرف را در معرض آب داغ قرار می دهند تا ژله جدا شود. اما مراقب باشید، این تغییر ناگهانی دما باعث شکستن ظرف پیرکس می شود. اگر به این روش فکر می کنید، بهتر است به جای آب گرم از آب ولرم استفاده کنید.

آخرین کلمه

یکی از بهترین ظروف برای تهیه ژله ظرف پیرکس است. اما نحوه برداشتن ژله از این ظرف نیاز به ترفندهای خاصی دارد. در این مقاله روش های کاربردی مختلفی برای جداسازی ژله از ظرف پیرکس ارائه کرده ایم. همچنین طرز تهیه ژله در ظرف پیرکس و ژله منجمد را شرح می دهیم. یک لایه پلاستیک فریزر را در ظرف پیرکس قرار دهید سپس ژله را روی آن بریزید. با این روش بعد از تهیه ژله به راحتی می توانید ژله را از ظرف خارج کنید.
یکی دیگر از راه های عالی برای خارج کردن ژله از ظرف پیرکس خیس کردن ظرف است. قبل از ریختن ژله مایع در ظرف پیرکس می توانید ظرف را مرطوب کرده و سپس مواد ژله را داخل آن بریزید. این ظروف را می توانید با بهترین قیمت و بهترین کیفیت در فروشگاه اینترنتی جویا تهیه کنید.
مراقب باشید ظرف پیرکس را بعد از تهیه ژله زیر آب داغ قرار ندهید. زیرا تغییر دمای ناگهانی این ظرف باعث آسیب به ظرف پیرکس و شکستگی آن می شود. اگر قصد استفاده از این روش را دارید، آب ولرم بهتر از آب گرم است. برای یادگیری سایر نکات مفید برای جدا کردن ژله از ظروف پیرکس می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

مگ آیفوم: یکی از مشکلاتی که اکثر خانم ها در تهیه ژله با آن مواجه می شوند این است که ژله به ظرف می چسبد و جدا نمی شود. امروز با شما هستیم تا راه حل های جداسازی ژله از ظرف را کشف کنیم.

یکی از مهم ترین چیزهایی که باعث می شود ژله به قالب بچسبد، نگرفتن روغن از قالب است. بهتر است مواد آماده شده را قبل از ریختن در قالب چرب کنید.

برای قالب های ژله سیلیکونی و پلاستیکی ابتدا قالب را چرب کرده سپس شکر بپاشید و به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید.

اگر قالب شما فلزی است آن را خیس کرده و در فریزر قرار دهید تا لایه نازکی ببندد سپس ژله مایع را داخل قالب بریزید.

بهترین نوع قالب، قالب فلزی و سخت ترین نوع قالب، قالب سیلیکونی است. از آنجایی که قالب های فلزی گرما را سریعتر جذب می کنند، ژله با سرعت بیشتری از دیوار جدا می شود. اما در مورد قالب های سیلیکونی اینطور نیست.

اگر قصد دارید ژله قالبی درست کنید، بهتر است ژله را با یک لیوان آب درست کنید. قالب را بلند نکنید، فقط آن را داخل آن بلغزانید و برش دهید.

هر چه ژله بیشتر در یخچال بماند، قالب گیری آن راحت تر است.

پس از آماده شدن کامل دسر، ظرفی از آب جوش آماده کرده و قالب را به مدت 15 دقیقه در آب قرار دهید و سپس قالب را در ظرف مربوطه قرار دهید.

محلول های جداسازی ژله از ظرف

چگونه ژله را از قالب خارج کنیم؟

ابتدا باید مطمئن شوید که ژله کاملا بسته شده است. با استفاده از چاقو ژله را با دقت از لبه های قالب جدا کنید و در آخر قالب را تکان دهید تا ژله از ته ظرف جدا شود و پس از آماده شدن کامل دسر، یک ظرف آب با آب جوش آماده کنید. و قالب را در آن قرار دهید. اجازه دهید آب به مدت 15 دقیقه بماند سپس قالب را در ظرف مربوطه قرار دهید.

برای هر قالب چه مقدار پودر ژله نیاز دارید؟

برای اینکه بفهمید برای قالب ژله به چه مقدار پودر و آب نیاز دارید، پیمانه خود را بردارید و قالب را با آب پر کنید تا بدانید به چند لیوان آب نیاز دارید. برای هر بسته ژله یک و نیم تا دو لیوان آب لازم است.

ایده جدید برای یک ژله جدید!

همچنین می توانید میوه ها یا مغزهای مختلف را در دسر ژله خود قرار دهید.

برای تهیه ژله در ظرف پیرکس ابتدا باید یک فنجان آب داغ را با یک بسته پودر ژله مخلوط کنید. بهتر است یک ظرف بزرگ برای این کار انتخاب کنید. این مواد را به مدت 2 تا 3 دقیقه خوب با هم مخلوط کنید تا هیچ لکه ای از پودر ژله دیده نشود. سپس آب سرد را اضافه کنید.

اگر دوست دارید ژله خود را با تکه های میوه درست کنید، حالا می توانید تکه های میوه را با یک دست داخل مایع ژله بریزید. سپس ژله را در ظرف پیرکس بریزید و این مایع را به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار دهید. سپس می توانید ژله را از یخچال خارج کرده و سرو کنید. اگر نمی خواهید ژله را از ظرف خارج کنید، یک ظرف پیرکس زیبا برای این کار انتخاب کنید.

یکی از بهترین ظروف برای تهیه ژله ظرف پیرکس است. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید روش درآوردن ژله از ظرف پیرکس است. برای اینکه ژله را به طور کامل و صحیح از ظرف پیرکس خارج کنید، روش ها و نکات خاصی وجود دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم. در ادامه با طرز تهیه ژله منجمد در ظرف پیرکس آشنا می شویم.

یکی از نکات مهم برای درآوردن ژله از ظرف پیرکس این است که ظرف پیرکس را قبل از ریختن ژله در آن چرب کنید. در واقع باید ظرف پیرکس را با مقدار کمی روغن مایع چرب کنید. سپس ژله را داخل آن بریزید و در یخچال قرار دهید. این روش به شما کمک می کند تا به راحتی ژله را از ظرف پیرکس خارج کنید. در ادامه نکات دیگری را برای جدا کردن ژله از ظرف پیرکس به شما خواهیم گفت.

طرز تهیه ژله منجمد در ظرف پیرکس

یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین انواع ژله، ژله بستنی است. ژله یخ را می توانید در ظروف پیرکس زیبا در منزل درست کنید و به عنوان دسر در انواع مجالس و مهمانی ها استفاده کنید. سپس باید کمی آب اضافه کنید تا به نقطه جوش برسد. سپس پودر ژله را داخل ظرف بریزید و یک لیوان آب جوش روی آن بریزید. سپس این ظرف را روی بخار آب قرار دهید و با قاشق خوب هم بزنید تا تمام ذرات ژله در آب جوش ذوب شود. وقتی ژله در آب جوش حل شد، آن را کنار می گذاریم تا به دمای محیط برسد.
وقتی ژله هم دمای محیط شد میتونید نصف یخ رو بهش اضافه کنید. برای این کار نصف لیوان یخ کافی است. سپس این مخلوط را خوب مخلوط می کنیم. در این مرحله ظرف پیرکس را با کمی روغن چرب کرده و ژله یخ زده را به آن اضافه کنید. سپس این ژله را به مدت 15 تا 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

قبل از خرید ظروف مسی؛ این 7 دلیل را حتما بخوانید

روش جدا کردن ژله از ظرف پیرکس

یکی از بهترین طرح ها برای ژله، تهیه آن در ظرف پیرکس است. می توانید ژله را در ظروف پیرکس زیبا درست کنید. ژله های ساخته شده در ظروف پیرکس بسیار جذاب هستند. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید نحوه جداسازی ژله از ظرف پیرکس است. اگر ژله را با عجله از ظرف پیرکس خارج کنید خراب می شود. چاقویی که با آن ژله را بریده اید باید با این لیوان آب خیس کنید. به لطف این نکته می توانید ژله را پس از آماده شدن به راحتی از ظرف خارج کنید.

استفاده از پلاستیک فریزر؛ روشی خلاقانه برای جدا کردن ژله از ظرف پیرکس

یکی دیگر از روش های راحت برای جدا کردن ژله از ظرف پیرکس استفاده از پلاستیک فریزر است. وقتی مایع ژلاتینی را آماده کردید، می توانید یک پلاستیک فریزر را در ظرف پیرکس پهن کنید. سپس مایع ژله را روی ظرف بریزید. سپس ژله را در یخچال قرار دهید. بعد از حدود 2 ساعت می توانید ژله را از ظرف خارج کنید. البته این بستگی به دمای یخچال دارد.

یک روش روغنی راحت و ایمن

یکی دیگر از راه های راحت برای جدا کردن ژله از ظرف پیرکس، روغن انداختن ظرف است. در واقع قبل از ریختن مواد ژله در ظرف، ظرف را با مقدار کمی روغن چرب کنید. روغن مایع برای این کار مناسب است.

راهنمای انتخاب ظروف سرو مناسب؛ این مقاله را حتما بخوانید.

بدون آب گرم!

برخی از افراد برای جدا کردن ژله از ظرف پیرکس از آب داغ استفاده می کنند که روش صحیحی نیست. در این روش وقتی افراد ژله را از یخچال خارج می کنند ظرف را در معرض آب داغ قرار می دهند تا ژله جدا شود. اما مراقب باشید، این تغییر ناگهانی دما باعث شکستن ظرف پیرکس می شود. اگر این روش را انجام می دهید، بهتر است به جای آب گرم از آب ولرم استفاده کنید.

اخرین حرف

یکی از بهترین ظروف برای تهیه ژله ظرف پیرکس است. اما نحوه برداشتن ژله از این ظرف نیاز به ترفندهای خاصی دارد. در این مقاله روش های کاربردی مختلفی برای جداسازی ژله از ظرف پیرکس ارائه کرده ایم. همچنین مراحل تهیه ژله در ظرف پیرکس و ژله منجمد را شرح می دهیم. یک لایه پلاستیک فریزر را در ظرف پیرکس قرار دهید سپس ژله را روی آن بریزید. با این روش می توانید بعد از تهیه ژله به راحتی ژله را از ظرف خارج کنید. یکی دیگر از راه های عالی برای خارج کردن ژله از ظرف پیرکس، خیس کردن ظرف است. قبل از ریختن ژله مایع در ظرف پیرکس می توانید ظرف را مرطوب کرده و سپس مواد ژله را داخل آن بریزید. این ظروف را می توانید با بهترین قیمت و بهترین کیفیت در فروشگاه اینترنتی جویا تهیه کنید. زیرا تغییر دمای ناگهانی این ظرف باعث آسیب به ظرف پیرکس و شکستگی آن می شود. اگر این روش را انجام می دهید، آب ولرم بهتر از آب گرم است. برای کشف نکات کاربردی تر برای جدا کردن ژله از ظروف پیرکس می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

آموزش تصویری قالب گیری ژله جدا کردن ژله از ظرف ساتن ⭐️

صفحه نخست

آشپزی

آموزش تصویری قالب گیری ژله، خارج کردن ژله از ظرف

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا