چطور چمدان را قفل کنیم

فراموش کردن رمز قفل چمدان یک چیز عادی است، اصلاً نترسید. برای همه ما حداقل یک بار این اتفاق افتاده است. اگر چمدان شما قفل است و رمز را به خاطر نمی آورید، ما یک راه حل 100% عملی برای شما داریم. بعید است که کسی این روش را بداند. ما دو ویدیو در اینجا قرار داده ایم. بازنشانی رمز عبور فراموش شده! برای بررسی دقیق تر، با Bagmankade همراه باشید.

به طور کلی، چمدان های تولیدی فعلی مجهز به دو نوع سیستم رمزگذاری هستند. 1. قفل رمز عبور ساده. 2. قفل رمز عبور TSA. در این مقاله می خواهیم نحوه تغییر رمز قفل ترکیبی در بالای زیپ چمدان را به شما آموزش دهیم که بسیار ساده است و البته اگر حتی رمز را فراموش کردید نترسید. به شما یاد می دهد که چگونه رمز عبور قفل TSA را تغییر دهید. در مورد ویدیویی صحبت کردیم که با وارد شدن به لینک آموزش قفل TSA می توانید آن را مشاهده کنید.

قبل از آموزش تصویری توضیح مختصری می دهیم. قفل رمز روی زیپ قفلی است که ممکن است بسیار معمولی به نظر برسد و شکسته شود اما امنیت چمدان شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. به طوری که پس از بسته شدن قفل، سر زیپ با آزاد کردن ارسی قفل در موقعیت های تعیین شده به قفل متصل می شود. معمولا برخی از صاحبان چمدان در تعویض رمز قفل چمدان خود با مشکل مواجه می شوند که البته برای همه این اتفاق می افتد زیرا اولین بار است که قفل چمدان خود را تعویض می کنید. گاهی اوقات فروشندگان رمز عبور پیش فرض را تغییر می دهند تا آن را به خریدار آموزش دهند و هنگام فروش به افراد دیگر فراموش می کنند رمز عبور را بازنشانی کنند. خوب، بیایید رمز عبور زیپ چمدان را تغییر دهیم. ویدیوی اول در مورد قفلی است که رمز عبور آن را می دانید. اما ویدیوی دومی که در زیر گذاشتیم برای کسانی است که کد چمدان را به کلی فراموش کرده اند!

آموزش تصویری تغییر رمز قفل چمدان


قفل چمدان رمزی به 3 بخش تقسیم می شود .

قاب

سه چرخ کوچک با اعداد

اتصال سر زیپ

اگر چمدان خود را تازه خریداری کرده اید و جدید است، رمز عبور احتمالاً سه صفر است (0 0 0) که پیش فرض برای همه چمدان ها است. در غیر این صورت با فروشنده چک کنید. چارچوبی را که با آن قفل چمدان را باز و بسته می‌کنید در داخل یا خارج نگه دارید (بسته به نوع قفل). رمز عبور دلخواه خود را انتخاب کنید و در نهایت شاسی آسیب دیده را رها کنید تا به حالت عادی بازگردد. قبل از خروج از شاسی اعداد روی قفل را چک کنید زیرا این اعداد کدهایی هستند که نباید فراموش شوند! . در نهایت، یک بار امتحان کنید و از تنظیمات قفل و باز کردن چمدان خود مطمئن شوید. اگر رمز عبور تغییر نکرده است، مراحل را تکرار کنید. در صورتی که رمز عبور را فراموش کرده اید، فیلم آموزشی فراموشی رمز قفل چمدان را که در زیر قرار داده ایم را مشاهده کنید.

آموزش تصویری نحوه بازیابی رمز عبور فراموش شده قفل چمدان



نظرات شما عزیزان برای ما، در صورت داشتن هرگونه سوال یا انتقاد می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید. امیدواریم مشکل شما حل شود! 😊

علیرضا تکیریمی

مدیریت سایت چمدانکده و صاحب فروشگاه مرکزی

16 دسامبر 1401 3

تصور کنید می‌خواهید برای سفرتان چمدانتان را جمع کنید، اما رمز عبور چمدان‌تان را فراموش کرده‌اید. فراموش کردن کد چمدان یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است قبل یا در طول سفر رخ دهد، اما نگران نباشید. در این مقاله پارک کیف به شما آموزش می دهیم که اگر رمز چمدان خود را فراموش کردید چه کاری انجام دهید. با ما بمان.

نحوه باز کردن قفل چمدان در صورت فراموشی رمز عبور

همه فکر می‌کنند که چمدان‌های مسافرتی‌شان غیرقابل نفوذ است، زیرا با قفل چمدان طبیعی است که هیچ‌کس به آن دسترسی نداشته باشد، اما اگر خودتان یک یا همه کدهای چمدان را فراموش کرده باشید، چطور؟ نگران نباشید. روش های مختلفی برای بازکردن قفل چمدان وجود دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

به قفل چمدان گوش دهید

اولین راه برای باز کردن قفل چمدان فشار دادن قفل است. انواع مختلف چمدان های مسافرتی دارای قفل های مختلفی هستند، بسته به نوع آن می توانید دکمه را به حالت باز بلغزانید یا قفل را مانند حالت باز به پایین بکشید. در هر دو حالت، قفل چمدان در حالت قفل باز است.

در مرحله دوم، هنگام چرخاندن اعداد قفل، به کلیک گوش دهید. یعنی گوش خود را خیلی نزدیک به قفل چمدان بگیرید و شماره اول را بگیرید و هر بار آن را عوض کنید. وقتی صدای کلیک را می شنوید به این معنی است که این عدد صحیح است و باید به دو عدد بعدی بروید و همین کار را انجام دهید. صدای کلیک قفل چمدان می تواند بسیار ضعیف باشد، بنابراین بهتر است در محیطی آرام کار کنید. البته ممکن است این روش جواب ندهد و برای باز کردن قفل چمدان باید به سراغ تکنیک های زیر بروید.

هنگامی که هر 3 عدد را پیدا کردید، باید بتوانید قفل خود را بکشید یا دکمه را بکشید تا قفل آن باز شود. اکنون می توانید ترکیبی را که قفل آن باز شده است یادداشت کنید تا آن را فراموش نکنید. این تکنیک همیشه جواب نمی دهد و شرط اجرای آن یک محیط آرام است.

قفل اصلی را باز کنید

در روش دوم برای باز کردن قفل چمدانی که رمز عبور آن را فراموش کرده اید، باید چمدان خود را روی یک سطح صاف قرار دهید. اگر قفل ترکیبی چمدان شما دارای دهانه ای است که در آن می توانید چرخش دایره ها را ببینید، چمدان خود را به صورت عمودی نگه دارید تا بتوانید از سوراخ های بالای قفل نگاه کنید. یک لامپ یا چراغ قوه را به سمت چمدان بگیرید تا داخل قفل را ببینید. توجه داشته باشید که برخی از قفل های ترکیبی سوراخی برای مشاهده چرخش اعداد ندارند. اگر چمدان شما نیست، نمی توانید از این روش استفاده کنید. این قفل های ترکیبی معمولاً دارای یک دکمه پلاستیکی در یک طرف با اعداد در بالا هستند. صفحه ها دارای دهانه ای هستند که می توانید چرخ دنده های داخل قفل را ببینید.

اعداد را بچرخانید تا جایی که بتوانید فضاهای خالی دایره ها را ببینید. شروع به چرخاندن هر عدد در خلاف جهت عقربه های ساعت کنید تا بتوانید تقسیم را در کنار دایره ها ببینید. تقسیم به معنای یک دهانه بزرگ روی هر عدد است که به راحتی قابل تشخیص است.

دایره ها را در جهت عقربه های ساعت 2 کلیک بچرخانید. هنگامی که فضاهای خالی هر دایره را پیدا کردید، هر عدد شماره گیری را 2 فاصله در جهت عقربه های ساعت حرکت دهید. این باعث می شود که دریچه با مکانیسم قفل داخل قفل شما باز شود تا باز شود.

اگر یک قفل ترکیبی قدیمی یا قدیمی دارید، ممکن است لازم باشد اعداد خود را بیش از دو بار بچرخانید. به چرخاندن هر صفحه در یک موقعیت در جهت عقربه های ساعت ادامه دهید تا زمانی که بتوانید دستگیره را بکشید تا باز شود.

دکمه را بکشید تا قفل باز شود. دکمه کنار قفل را بکشید تا مکانیزم داخل آن باز شود. اکنون می توانید به چمدان خود دسترسی داشته باشید.

TSA را باز کنید

بسیاری از افراد در باز کردن قفل TSA مشکل دارند. روشی که در زیر ارائه می‌کنیم برای قفل‌های ترکیبی از بالا به پایین که دهانه‌ای برای مشاهده شیارهای دایره‌های کد چمدان ندارند، عالی عمل می‌کند. برای باز کردن قفل چمدان TSA، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

اول از همه، چمدان خود را در مکانی با نور کافی بگذارید. سپس یک چراغ قوه یا چراغ تلفن همراه را مستقیماً روی قفل بتابانید تا تمام جزئیات را ببینید.

قفل های TSA معمولا یک دکمه پلاستیکی یا فلزی در یک طرف دارند که یک صفحه در وسط آن قرار دارد. آنها دریچه ای در قفل ندارند که بتوانید داخل صفحه را ببینید.

با استفاده از چراغ قوه، به دنبال براکت فلزی در سمت راست دایره اعداد بگردید. پشتی فلزی چیزی است که دایره های عددی داخل قفل را می چرخاند. حتما به ظاهر تکیه گاه ها توجه کنید. این تکیه گاه ها باید صاف و بدون شیار باشند.

دایره اعداد را بچرخانید تا اثری روی پشتی فلزی ببینید. روی یکی از دایره های شماره جدید کلیک کنید تا عدد بعدی در دنباله ظاهر شود. به براکت فلزی نگاه کنید تا ببینید آیا فرورفتگی دارد یا خیر. اگر هنوز صاف به نظر می رسد، روی اعداد یکی یکی کلیک کنید تا سوراخ کوچکی در پرانتز مشاهده کنید. گودی به اندازه لبه های صاف نور را نمی گیرد، بنابراین در نور مستقیم راحت تر دیده می شود. اگر در دیدن پشتی مشکل دارید، از انتهای تیز یک سنجاق بابی استفاده کنید تا پشتی را فرو کنید و شیار را حس کنید.

هر دایره را طوری بچرخانید که تمام فرورفتگی ها رو به بالا باشند. اکنون می توانید روی 2 عدد دیگر کار کنید تا تورفتگی های داخل پرانتز را پیدا کنید. حرکت اعداد را یکی یکی ادامه دهید تا تمام فرورفتگی های 3 براکت رو به شما باشد.

هر عدد را 5 بار رول کنید. همانطور که هر عدد را حرکت می دهید، هر عدد را 5 بار مختلف بچرخانید تا شیارها در جای خود قفل شوند. این کار مکانیزم داخل قفل را باز می کند و در نتیجه قفل چمدان را باز می کند. اکنون می توانید دکمه را برای باز کردن قفل بکشید. حتما ترکیب اعداد را یادداشت کنید تا فراموش نکنید.

نتیجه

در این مقاله نحوه باز کردن قفل چمدان در صورت فراموشی رمز عبور را توضیح داده ایم. اگر 3 روش ذکر شده را رعایت کرده اید، اما همچنان قفل چمدان مسافرتی باز نمی شود، باید به مرکز تخصصی باربری مراجعه کنید.

منبع: wikihow.com

اقلام پیشنهادی
چمدان نوزاد
خرید چمدان عروس
چمدان پلی کربنات
چمدان دستی چیست

همانطور که همه می دانید دوستان یکی از عناصر ضروری سفر داشتن چمدان است. این به این معنی است که هر کسی که به دنبال سفر کاری یا حتی تفریحی است باید چمدان خود را جمع کند. حتی برای یک سفر یک روزه، خرید چمدان ایده خوبی است. البته برای سفرهای بسیار کوتاه، خرید کوله پشتی نیز می تواند کافی باشد. اما چمدان ها عموما جادارتر هستند و حمل و نقل آنها راحت تر است. در برخی از سفرها می توانید وسایلی را با خود بیاورید. که به حمل و نقل ایمن نیاز دارند و هیچکس جز شما نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد. در این مواقع خرید چمدان با کد بسیار مفید است. اما گاهی در صورت امکان ممکن است هنگام استفاده از این کیسه ها با مشکلاتی مواجه شوید. برای استفاده از این چمدان، باید رمز عبور را وارد کنید؛ اما آیا می دانید اگر کد قفل چمدان خود را فراموش کردید چه باید بکنید؟

مطمئناً در این مواقع ذهن شما درگیر این است که حالا که کد چمدان را فراموش کرده ام چگونه می توانم قفل آن را باز کنم؟ تا پایان این مقاله مفید اکولاک ایران همراه ما باشید تا پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

چگونه قفل چمدان را باز کنیم

فراموش کردن رمز عبور چمدان مشکل جدی و غیر قابل حلی نیست. در این قسمت شما را با چند روش برای باز کردن قفل چمدان آشنا می کنیم. پس با ما همراه باشید

پیشنهاد می کنیم مقاله شست و شوی چمدان را نیز مطالعه کنید.

اولین روش باز کردن قفل چمدان

برای شروع بهتر است رمز عبور پیش فرض را امتحان کنید که 000 است شاید رمز آن را تغییر نداده باشید. احتمالا اگر با این روش به نتیجه نرسید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه قفل چمدان را باز کنیم؟ اگر جواب نداد، از روش های زیر برای به دست آوردن نتیجه استفاده کنید.

این ممکن است برای شما جالب باشد: بهترین مارک چمدان چیست؟

روش دوم باز کردن قفل چمدان

در این روش باید به صدای قفل گوش دهید. ابتدا باید دکمه قفل را پایین بیاورید و در حالت باز قرار دهید. البته با فشردن دکمه یا حرکت دادن آن در جهت دیگری می تواند در چمدان شما باشد. با این حال، برای شروع کار، قفل چمدان شما باید باز باشد. سپس در سکوت کامل، گوش های خود را تیز کنید و گوش های خود را به قفل نزدیک کنید. اعداد را به راحتی جابجا و بچرخانید. به صدای حرکت اعداد صحیح گوش دهید. هر بار که یک کلیک می شنوید، به این معنی است که عدد یکی از اعداد صحیح است. عدد را یادداشت کنید و همین کار را انجام دهید تا دو عدد بعدی را پیدا کنید. سپس دکمه قفل چمدان خود را حرکت دهید تا باز شود. به دلیل کلیک کم روی اعداد، بهتر است این کار را در مکانی آرام و بدون نویز انجام دهید. به یاد داشته باشید که کد را در جایی یادداشت کنید تا در صورت بروز مجدد این مشکل بتوانید به راحتی کد بار خود را پیدا کنید. این روش بیشتر برای چمدان های قدیمی کاربرد دارد. چون چمدان های نسل جدید سایلنت هستند یا همه شماره هایشان یکسان به نظر می رسد. البته بهتر است این روش را امتحان کنید زیرا ممکن است نتیجه خوبی بگیرید.

پیشنهاد می کنیم مقاله کاربردی کاور چمدان چیست را نیز مطالعه کنید؟

روش سوم باز کردن قفل چمدان

در این روش باید چمدان خود را روی یک سطح صاف قرار دهید. احتمالاً روی قفل ترکیبی شما دقیقاً روی دایره های چرخان اعداد سوراخ هایی وجود دارد که از طریق آنها می توانید اعداد و چرخش آنها را مشاهده کنید. باید چمدان را به صورت عمودی روی یک سطح صاف قرار دهید تا بتوانید از بالا به سوراخ های کلید نگاه کنید. از یک چراغ قوه استفاده کنید و آن را به سمت چمدان خود بگیرید تا بتوانید داخل قفل را از نزدیک بررسی کنید. اعداد را بچرخانید تا جایی که بتوانید فضاهای خالی روی دایره های اعداد را ببینید. اعداد را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا منافذ بزرگ روی اعداد را ببینید.

به این دهانه ها تقسیم نیز می گویند. سپس دایره ها را فقط با دو کلیک در جهت عقربه های ساعت حرکت دهید. اگر قفل ترکیبی شما قدیمی یا حجیم است، ممکن است لازم باشد اعداد را بیش از دو کلیک بچرخانید. در این حالت، به چرخش دایره ها ادامه دهید تا زمانی که بتوانید دکمه باز کردن قفل را بکشید. سپس می توانید دکمه را برای باز کردن قفل چمدان خود بکشید.

تا به حال تقریبا متوجه شده اید که چگونه در این شرایط و با این روش قفل چمدان را باز کنید؟ البته برخی از چمدان ها سوراخی برای دیدن چرخش اعداد ندارند. اگر چمدان شما اینگونه است، این روش باز کردن قفل چمدان برای شما کارساز نخواهد بود. پس حتماً از خود می پرسید که چگونه قفل چمدان را باز کنیم؟ برای یافتن پاسخ خود با ما همراه باشید.

روش چهارم باز کردن قفل چمدان

این روش برای باز کردن قفل TSA مفید است. این روش برای قفل های ترکیبی از بالا به پایین که هیچ روزنه ای وجود ندارد و امکان مشاهده شیارهای عددی وجود ندارد بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش، تمام مراحل ذکر شده در زیر را با دقت دنبال کنید.

مقاله انبار چمدان را از دست ندهید.

مراحل باز کردن قفل TSA

اول از همه، باید چمدان خود را در مکانی با نور کافی بگذارید. بعد، چراغ قوه را روی قفل چمدان بتابانید. می توانید از چراغ قوه گوشی خود استفاده کنید. قفل های TSA دارای دکمه فلزی یا پلاستیکی هستند. اعداد نیز در وسط قرار می گیرند. اما هیچ شیار یا روزنه ای روی قفل وجود ندارد که بتوان داخل دایره های اعداد را دید. چراغ قوه را روی قفل بتابانید و براکت فلزی را در سمت راست دایره اعداد پیدا کنید. ظاهر تکیه گاه باید صاف و بدون هیچ شیار باشد. دایره اعداد را حرکت دهید تا اثر کوچکی روی رسانه ببینید. برای این کار باید روی یکی از اعداد دایره ای ضربه بزنید تا عدد بعدی قابل مشاهده باشد. به پشتی نگاه کنید و ببینید آیا فرورفتگی در آن وجود دارد یا خیر. اگر صاف است و هیچ برآمدگی نمی بینید، روی همه اعداد یکی یکی کلیک کنید تا سوراخ کوچکی در براکت مشاهده کنید.

اگر نمی توانید فرورفتگی را تشخیص دهید، پیشنهاد می کنیم نوک تیز یک سنجاق بابی را روی قسمت پشتی حرکت دهید. همین کار را با دو عدد دیگر انجام دهید تا افسردگی را پیدا کنید. حالا تمام اعداد را حرکت دهید تا سه فرورفتگی روی قلاب ها رو به بالا باشد. در نهایت، باید هر عدد را پنج بار به سمت پایین حرکت دهید، تا زمانی که تمام شیارها در جای خود قفل شوند. اکنون می توانید دکمه را بکشید و قفل چمدان را باز کنید.

روش پنجم باز کردن قفل چمدان

این روش یک روش عملی است; اما نیاز به صبر و زمان زیادی دارد. باید از لیست ترکیبی استفاده کنید که در مجموع 999 ترکیب دارد. می توانید تمام ترکیبات اعداد را امتحان کنید تا در نهایت رمز عبور را پیدا کنید. این کار می تواند از اولین تلاش ها نتیجه دهد و می تواند حدود چهل دقیقه ادامه یابد.

اگر به دنبال راهنمای خرید چمدان هستید، می توانیم مقاله ای کاربردی و مفید در مورد راهنمای خرید چمدان مسافرتی به شما ارائه دهیم.

ششمین روش باز کردن قفل چمدان

در این روش باید لولاهایی را که پوشش چمدان و بدنه اصلی چمدان را به هم متصل می کند با دقت از چمدان جدا کنید. درپوش قفل را از داخل چمدان باز کنید و دوباره رمزگذاری را شروع کنید. سپس می توانید لولاهای چمدان را ببندید.

نتیجه

در این مقاله چگونه قفل چمدان را باز کنیم؟ ما جواب دادیم. اگر هیچ یک از روش های بالا برای شما جواب نداد، باید چمدان خود را به دست شخصی که در باز کردن قفل تخصص دارد بسپارید یا ترجیحاً آن را به تعمیرگاه چمدان ببرید. در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و با کارشناسان اکولاک ایران صحبت کنید. همچنین می توانید برای ثبت سفارش به وب سایت ما مراجعه کنید.

از اینکه تا پایان این مقاله چگونه با ما همراه بودید متشکریم.

Rate this post

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا