چطور چلو گوشت خوشمزه بپزم

یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد. این غذای خوشمزه به طور سنتی با گوشت گوسفند طبخ می شود. چالگوست نیز یکی از غذاهای تشریفاتی به شمار می رود و در مراسم مهم از آن استفاده می شود.

با موادی که در این دستور وجود دارد می توانید برای 4 نفر چلو گوشت تهیه کنید. اگر می خواهید بیشتر یا کمتر گوشت درست کنید، کافی است مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی چلو گوش با پارسی دی همراه باشید.

عناصر

طرز تهیه چلو گوشت

ابتدا پیازها را پوست گرفته و می شوییم و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و داخل ماهیتابه روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا کمی داغ شود سپس پیازها را در تابه می ریزیم و سرخ می کنیم. تا زمانی که نرم شوند. .

و زردچوبه را روی آن می ریزیم و دوباره تفت می دهیم تا پیاز کاملا با زردچوبه آغشته شده و طعم دار شود و در آخر در تابه می گذاریم. گوشت را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و زعفران دم کرده را با برس آشپزخانه روی گوشت بمالید.

تا کاملا با زعفران آغشته شود، سپس روی گوشت ها کمی فلفل سیاه می پاشیم و در آخر گوشت مزه دار شده را در قابلمه می گذاریم و با پیاز رنگ آن را تغییر می دهیم و تفت می دهیم. (حتما حرارت را کم کنید تا پیازها این کار را انجام دهند). نمی سوزد)

رب گوجه فرنگی را هم اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگش زیباتر شود و کاملا سرخ شود، سپس روی مواد داخل تابه 8 لیوان آب می ریزیم و حرارت را زیاد می کنیم تا به جوش بیاید، سپس حرارت را کم می کنیم تا گوشت. پخته شده است. کاملا بپزید.

سیر را پوست گرفته سپس می شوییم و با چوب دارچین و برگ بو به گوشت اضافه می کنیم تا طعم گوشت بهتر شود. توجه داشته باشید که گوشت چلو غذایی است که مانند سایر غذاهای سنتی ایرانی هر چه بیشتر روی حرارت بماند، بهتر است.

3-4 ساعت طول می کشد تا چلو گوشت ما کاملا پخته شود. بعد از این مدت گوشت کاملا پخته شده و در قابلمه مقداری آب چلو داریم. چلو گوشت را در ظرف مورد نظر می چینیم و با پلو زعفرانی، شوید پلو یا برنج با حبوبات سرو می کنیم.

نکاتی برای پخت گوشت چلو

چلو گوشت بدون رب گوجه

گوشت کلویه در فضای باز و رستوران معمولاً بدون استفاده از رب گوجه فرنگی طبخ می شود، اگرچه چلوهای خانگی حاوی رب گوجه فرنگی هستند، همانطور که در دستور بالا مشاهده می کنید. رب گوجه فرنگی رنگ بهتری به غذا می دهد.

اگر دوست ندارید این غذا را با رب گوجه فرنگی بپزید، به سادگی رب گوجه فرنگی را از لیست مواد اولیه حذف کنید. البته برای اینکه چلوگوشتتان زیبا و شاد باشد باید از زعفران به مقدار مناسب استفاده کنید تا رنگ گوشت چالو زعفرانی شود.

طرز تهیه چلو گوشت مجلسی اصل و خوشمزه مخصوص زعفران

4 (79.92%) 792 votes

چلو گش یکی از غذاهای محبوب و سنتی ایرانی است. این غذا یکی از غذاهای اصیل و قدیمی کشورمان است که با گوشت گردن، ماهیچه و … تهیه می شود. و عمدتاً در مراسم مهم و رسمی سرو می شود. در این آموزش بهترین روش پخت چالوگوشت را برای شما آماده کرده ایم. چالوگوشت به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود که بهترین نوع آن چالوگوشت پسران کریم و چالوگوشت مجلسی است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای 4 نفر چلو گوشت تهیه کنید. در این مقاله آموزش آشپزی با طرز تهیه چلو گوش با ما همراه باشید.

طرز تهیه و طرز تهیه

ابتدا پیازها را ریز خرد می کنیم و با کمی روغن در تابه ای مناسب تفت می دهیم تا پیازها نرم شوند. سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا زردچوبه کاملا جذب پیاز شود.

در این مرحله 4 قاشق غذاخوری زعفران را روی گوشت گردن بریزید و با یک برس ریز زعفران را روی تمام قسمت های گوشت پخش کنید. بعد از زعفران کمی فلفل سیاه روی گوشت بپاشید و گوشت را به قابلمه اضافه کنید.

گوشت را خوب تفت دهید تا به همراه پیاز کاملا سرخ شود. در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی خوب سرخ شود. بعد از آن 8 لیوان آب به تابه اضافه می کنیم.

و حرارت را زیاد کنید تا آب بجوشد. سپس حرارت را کم کنید تا گوشت آرام آرام بپزد. حالا سیر را با چوب دارچین و برگ بو به تابه اضافه می کنیم. حدود 3 تا 4 ساعت طول می کشد تا غذا خوب جا بیفتد.

تقریباً در نیمه پخت، کمی نمک به قابلمه اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که نمک را مستقیماً روی گوشت بریزید و آن را داخل آب داخل قابلمه بریزید تا گوشت سفت نشود و سرعت پخت آن کم شود. 30 دقیقه قبل از پایان پخت، 2 قاشق غذاخوری زعفران را به قابلمه اضافه کنید.

طرز تهیه پلو زعفرانی

وقتی فقط یک لیوان آب در قابلمه باقی ماند و گوشت کاملاً پخت، سیر، برگ بو و چوب دارچین را از قابلمه خارج کرده، آب قابلمه را صاف کرده و با چلو زعفرانی در کنار گوشت سرو کنید. .

کلوچه گوشت مجلسی یکی از غذاهای سنتی ما ایرانیان است که معمولا با خوشمزه ترین قسمت های گوشت گوسفند طبخ می شود. دستوری که به شما دادیم بر اساس گوشت گردن بود که بسیار خوشمزه و لذیذ است اما اگر بخواهید می توانید آن را با ماهیچه جایگزین کنید که به همان اندازه لذیذ و خوش طعم است.

خرید اینترنتی لوازم قنادی + ارسال رایگان + 5% تخفیف آخرین فرصت خرید در فروشگاه جشوارا پاییز ایران کوک. کد تخفیف 5%: irancookir اینجا کلیک کنید

یکی از غذاهای سنتی، اصیل و اصیل ایرانی چلو گشته است. ایرانی ها این غذا را برای مهمانان خاص و عزیز خود تهیه می کردند. حتی امروزه نیز گوشت چلو یک غذای تشریفاتی محسوب می شود که عمدتا در عروسی ها و مهمانی های رسمی بزرگ سرو می شود.

گوشت این غذا معمولاً گردن یا ماهیچه گوسفند است که به روش خاصی طعم دار می شود و با برنج سرو می شود. برنج گوشت چلو را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد.

مثلا برخی آن را با ادویه های مخصوص تهیه می کنند. اما اصولاً برنج چلو با گوشت ساده است و فقط برای تزیین و شیک تر شدن آن را با مقدار زیادی زرشک و زعفران یا حتی کشمش تزیین می کنند تا طعم بهتری پیدا کند و زیباتر شود.

در ادامه طرز تهیه چلو گوشت مجلسی را به شما آموزش می دهیم و طرز طعم دادن به گوشت را به بهترین شکل توضیح می دهیم.

طرز تهیه چلو گوشت مجلسی

مرحله اول: پختن گوشت

۱- ابتدا پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید. کمی روغن داغ داخل تابه بریزید تا گرم شود. سپس پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود.

۲- گوشت های تمیز و شسته شده را داخل پیازهای سرخ شده قرار دهید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. ادویه های چلو گوشتی دلخواه خود از جمله فلفل و زردچوبه را به گوشت اضافه کنید و هم بزنید تا جذب گوشت شود.

3- دو یا سه فنجان آب جوش داخل قابلمه گوشت بریزید. اگر از برگ بو استفاده می کنید، آن را در قابلمه با آب در این مرحله قرار دهید، درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم بپزد.

4- بعد از حدود 2 ساعت از پختن گوشت، آن را نمک زده و دوباره اجازه دهید گوشت بپزد. توجه داشته باشید که پختن گوشت بسیار مهم است و باید خوب پخته و خوش طعم باشد.

5- زعفران را دم کنید. سپس کمی دارچین اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و حدود 30 دقیقه بگذارید دم بکشد. سپس آنها را به گوشت اضافه کرده و کمی هم بزنید و در قابلمه را ببندید تا پخت ادامه یابد.

6- وقتی آب گوشت تمام شد، گوشت شما پخته می شود.

مرحله دوم: چلو را آماده کنید

توجه داشته باشید که هنگام پخت گوشت باید کلوی آن را نیز تهیه کنید:

۱- یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و کمی نمک داخل آن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.

2- در این مرحله از پخت چلو گوشت، برنجی را که شسته و در نمک خیس کرده اید به آب در حال جوش اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید با حرارت زیاد بجوشد.

3- بعد از 10-15 دقیقه جوشاندن برنج، یک دانه برنج بردارید و دقت کنید که کمی پخته شود. اکنون می توانید آن را خالی کنید.

4- بعد از آبکش کردن برنج، قابلمه را با آب بشویید و روی آتش بگذارید. کف آن را کمی روغن بریزید و ته دیگ نان یا سیب زمینی را داخل آن قرار دهید. سپس برنج آبکش شده را کف تابه ها بریزید و در انتها چند سوراخ در آن ایجاد کنید تا بهتر دم بکشد.

تابه را در قابلمه قرار دهید و برنج را ابتدا با حرارت زیاد و سپس با حرارت ملایم بپزید. در صورت تمایل می توانید روغن حیوانی یا کره را اضافه کنید تا طعم خاصی به برنج بدهد.

پس از آماده شدن برنج، آن را در ظرف کشیده و با گوشت سرو کنید. می توانید در کنار گوشت از سبزیجات، پیاز و ترشی استفاده کنید و جلوه ای سنتی به آن بدهید.

نکات کلیدی در تهیه چلو گوشت

– هرگز در مرحله اول تفت دادن به گوشت نمک نزنید. زیرا گوشت شما را مدت بیشتری می پزد.

– اگر احساس کردید که گوشت پخته است اما هنوز آب در قابلمه است، حرارت را کمی زیاد کنید و در قابلمه را کمی باز بگذارید تا آب آن تبخیر شود.

– پس از افزودن برنج به آب در حال جوش، مقداری از آب برنج را میل کنید. اگر نمک بیشتری نیاز داشت، کمی بیشتر اضافه کنید.

– اگر می خواهید گوشتتان سریعتر بپزد، می توانید از زودپز استفاده کنید.

– در صورت تمایل می توانید کمی رب را سرخ کرده و به گوشت اضافه کنید.

– می توانید کمی شوید به چلو اضافه کنید.

– اگر آب گوشت مانده بود در ظرفی جداگانه با چلو گوشت سرو کنید.

عکس ها از: food_booss, @shima_msv, @ashpazi_ba_sana@

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا