چطور مژه هامو بلند کنم

فهرست مطالب

برای رشد مژه ها چه باید کرد؟ وقتی دختری را می بینید که به خاطر مژه های حجیم و بلندش نیازی به ریمل زدن ندارد، حسادت می کنید و تعجب می کنید که چرا زندگی اینقدر ناعادلانه است؟ برخی از زنان خوش شانس از مژه های بلند و پرپشت خود لذت می برند و برخی به دلیل داشتن مژه های کوتاه و کم به انواع ریمل، تقویت کننده و اکستنشن مژه روی می آورند. اگر شما هم جزو خانم هایی هستید که مژه های کوتاه و افتاده دارند، کاملا شما را درک می کنیم. با این حال، اگر بدانید که شما هم می توانید مژه هایی پرپشت و رویایی داشته باشید، شوکه خواهید شد. پرپشت شدن ابروها و مژه ها در یک هفته یا کمی بیشتر علل ریزش مژه و بهترین روش ها و محصولات خانگی و طرز تهیه انواع سرم برای رشد سریع مژه را در این مقاله بخوانید.

مژه ها رشد می کنند؟

مژه ها به دلایل مختلفی از جمله استرس، عدم تعادل هورمونی، کمبودهای تغذیه ای و حتی مشکلات تیروئید ممکن است ریزش کنند. با این حال، شایع ترین دلیل ریزش مو مربوط به چرخه رشد مو است و این کاملا طبیعی است. به بیان ساده، چهار مرحله در چرخه رشد طبیعی مو وجود دارد و هر مو در نقطه ای در یکی از این چهار مرحله قرار دارد:

مرحله آناژن

به طور متوسط، یک فرد بالغ 100 تا 150 مژه بالایی و 50 تا 75 مژه پایینی دارد. هر کدام از این مژه ها 4 دوره رشد را طی می کنند. در یک مطالعه بر روی چرخه رشد مژه، محققان مشخص کردند که فاز آناژن مژه ها تقریباً 25 تا 43 روز یا یک تا دو ماه طول می کشد. فاز آناژن به عنوان مرحله رشد چرخه شناخته می شود.

استادیوم کاتاژن

فاز بعدی که کاتاژن نام دارد، مرحله گذار چرخه رشد مژه شما است. این مرحله کوتاه ترین دوره است که تقریباً 15 روز طول می کشد. در این مدت، رشد مژه متوقف می شود و فولیکول های مو شروع به کوچک شدن می کنند تا برای مرحله استراحت آماده شوند.

مرحله تلوژن

پس از مرحله کاتاژن، فاز تلوژن می آید که تقریباً 100 روز تا نه ماه طول می کشد. تلوژن را به عنوان یک مرحله استراحت برای مژه های خود در نظر بگیرید. در این مرحله مژه ها دارای طول مشخصی هستند.

مرحله اگزوژن

آخرین مرحله، مرحله اگزوژن است که طی آن مژه ها به طور طبیعی شروع به ریزش می کنند. سپس چرخه دوباره با فاز آناژن شروع می شود.

مژه‌های بلند و پرپشت یک خانم جوان

رشد مجدد مژه چقدر طول می کشد و مژه ها چقدر سریع رشد می کنند؟

طبق مطالعات انجام شده توسط دپارتمان پوست در دانشگاه کالیفرنیا، یک دوره کامل مژه می تواند بین 5 تا 11 ماه طول بکشد. از آنجایی که هر مژه در مرحله متفاوتی از چرخه رشد مو قرار دارد، با سرعت متفاوتی رشد می کند. بنابراین ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا مژه ها به طور کامل رشد کنند. طبق مطالعه آکادمی چشم پزشکی آمریکا، با فرض سالم بودن فولیکول های مژه، در حدود 6 هفته دوباره رشد می کنند.

به گفته داگلاس اوترو، آرایشگر مشهور و متخصص مژه، زمان رشد مژه در افراد مختلف متفاوت است. او معتقد است سبک زندگی نقش مهمی در رشد مژه دارد. افراد فعال می بینند که مژه هایشان سریعتر رشد می کند.

اوترو معتقد است که عوامل خاصی می توانند چرخه رشد طبیعی مژه را متوقف کنند. در مواردی مانند سوختگی یا واکنش های آلرژیک به چسب مژه، ممکن است تولید مو از فولیکول بیشتر طول بکشد.

علت ریزش مژه چیست و نکات مهم برای افزایش رشد مژه

در اینجا مهم ترین دلایل ریزش مژه آورده شده است:

خوابیدن با آرایش

خوابیدن با آرایش بیشتر از آنچه فکر می کنید به چشمان شما آسیب می رساند. محصولات آرایشی باقی مانده روی مژه ها و خود مژه ها علاوه بر ایجاد مشکلات پوستی، آکنه و سایر مشکلات پوستی می توانند باعث ضعیف و شکننده شدن موهای مژه شوند.

کوتاه کردن مژه، درست یا غلط

از آنجایی که مژه ها کندتر و کمتر از مو رشد می کنند، کوتاه کردن آنها راه خوبی برای پرپشت تر کردن مژه ها نیست. با این حال، به طور کلی، کوتاه کردن مو کمکی به ضخیم تر شدن آن نمی کند. کوتاه کردن مو فقط باعث از بین رفتن قسمت آسیب دیده و نازک مو می شود.

از مژه مصنوعی خودداری کنید

استفاده از مژه مصنوعی فقط در آن لحظه باعث زیباتر جلوه دادن فرد می شود اما در دراز مدت به مژه ها آسیب می رساند. اگر نحوه استفاده صحیح از مژه مصنوعی را ندانید و از چسب بی کیفیت استفاده کنید، مژه های شما برای همیشه آسیب می بیند. هنگام برداشتن مژه، ممکن است برخی از نخ ها از مژه های اصلی جدا شوند.

برای خرید مژه مصنوعی با بهترین قیمت به فروشگاه اینترنتی مو تن مراجعه کنید. تنوع محصولات را کشف کنید و پس از انجام بررسی های لازم به راحتی بهترین گزینه را خریداری کنید.

ریزش مژه با اکستنشن

چسب های مورد استفاده برای چسباندن مژه مصنوعی یا اکستنشن حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است تحریک کننده یا مضر باشند. به دلیل این واکنش شیمیایی، ممکن است قرمزی، سوزش یا التهاب پلک را تجربه کنید که می تواند منجر به ریزش مژه شود.

آرایش چشم را پاک کنید

هنگام پاک کردن آرایش چشم به خصوص اطراف مژه ها بسیار مراقب و ملایم باشید. به جای پاک کردن چشم ها با پاک کننده های آرایش چشم و حرکات سریع و تیز، انگشت خود را از ابتدا تا انتهای چشم با حرکتی ملایم برای پاک کردن آرایش بکشید. مالش زیاد چشم دلیل اصلی ریزش مژه است. حرکات شدید نه تنها به مژه ها آسیب می رساند، بلکه باعث قرمزی، التهاب و چین و چروک می شود.

با خرید پاک کننده آرایش چشم، می توانید آرایش چشم و مژه های خود را راحت تر پاک کنید. با استفاده از این محصول نیازی به زدن پد آرایشی روی چشمان خود نخواهید داشت. بنابراین، قرمزی پوست یا کندن مژه ها را تجربه نخواهید کرد.

شانه زدن مژه ها

شانه زدن مژه ها با برس مخصوص به خصوص زمانی که احساس می کنید به هم چسبیده اند و بافتی متراکم از استفاده از ریمل دارند، ریزش آن ها را کاهش می دهد. علاوه بر این، استفاده مداوم از محلول تقویت کننده مژه سریتا باعث تقویت و پرکردن پشت مژه ها می شود.

پلک ها را ماساژ دهید

درست مانند زمانی که برای جلوگیری از ریزش مو نیاز به ماساژ منظم پوست سر خود دارید، همین امر در مورد مژه های شما نیز صدق می کند. هنگام استفاده از کرم دور چشم، ماساژ ناحیه چشم و پلک برای حدود یک یا دو دقیقه در روز فواید زیادی دارد. این کار باعث بهبود گردش خون و در نتیجه داشتن مژه های پرپشت، بلند و قوی می شود.

مکمل بیوتین

اگر علیرغم تلاش شما برای افزایش رشد مژه، هیچ یک از روش های ذکر شده در بالا موثر نبود، می توانید پس از صحبت با پزشک خود مصرف مکمل های بیوتین را شروع کنید. کمبود بیوتین یکی از دلایل ریزش مو است و همچنین منجر به ریزش موی ابرو و مژه می شود. استفاده از این مکمل به مرور زمان مژه ها را پرپشت تر، بلندتر و قوی تر می کند.

مژه‌های سالم، بلند و پرپشت

مواد غذایی مناسب برای رشد سریع مژه ها

یک رژیم غذایی خوب علاوه بر حفظ سلامت بدن، باعث سلامتی و افزایش رشد مژه ها می شود. در ادامه به معرفی چند ماده غذایی مناسب برای رشد سریع مژه می پردازیم:

پروتئین

مو عمدتاً از پروتئین تشکیل شده است. بنابراین، رژیم غذایی باید حاوی این ماده حیاتی مهم باشد. پروتئین اسیدهای آمینه مورد نیاز برای تولید کراتین را تولید می کند. کراتین می تواند به حفظ سلامت و قوی مژه ها کمک کند.

بیوتین

بیوتین همچنین از تولید کراتین حمایت می کند. این ماده حیاتی در بسیاری از غذاها یافت می شود. غذاهایی مانند:

آجیل

گل كلم

کلم بروکلی

کلم

یک پیاز

غلات

میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین های A و C

این میوه ها و سبزیجات با افزایش تولید سلول ها و کلاژن به تقویت مژه ها کمک می کنند. برخی از میوه ها و سبزیجات عبارتند از:

میوه ها و سبزیجات نارنجی و زرد تیره

انواع توت ها

وکلا

نیاسین

نیاسین (ویتامین B-3) به بهبود جریان خون در فولیکول های مو کمک می کند و رشد مو را تحریک می کند. نیاسین در موارد زیر یافت می شود:

جوجه

ماهی

گوشت گاو

بوقلمون

بادام زمینی

نخود فرنگی

وکیل

اهن

رژیم غذایی بدون آهن می تواند باعث ریزش مژه ها شود. خوردن غذاهای غنی از آهن می تواند به پیشگیری از این عارضه کمک کند. آهن در موارد زیر یافت می شود:

سبزیجات با برگ تیره مانند اسفناج

میوه خشک شده

مرغ محلی

غذای دریایی

لوبیا

غلات غنی شده با آهن

درمان های خانگی برای تقویت مژه ها

در اینجا برخی از مهم ترین درمان های خانگی برای تقویت مژه ها آورده شده است:

روغن های گیاهی که رشد مژه ها را بهبود می بخشد

روغن هسته انگور (grapeseed oil)

روغن هسته انگور به دلیل دارا بودن ویتامین E و اسیدهای چرب بالا در مرطوب کردن مو، تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر است. این روغن کاربردهای مختلفی از جمله تقویت رشد مژه دارد. برای استفاده از روغن هسته انگور کافی است مقداری گوش پاک کن را در آن خیس کنید و روی مژه های خود بمالید.

روغن بادام تلخ و شیرین (Almond oil)

روغن بادام شیرین و تلخ روغنی ملایم و سرشار از ویتامین است. روغن به دست آمده از مغز بادام حاوی ویتامین E، کلسیم و منیزیم است که مژه ها را مرطوب کرده و آنها را قوی تر می کند. با استفاده از روغن بادام در حدود 6 تا 8 هفته می توانید تفاوت چشمگیری را در مژه ها و ابروهای خود مشاهده کنید.

روغن جوجوبا (Jojoba Oil)

این روغن که بیشتر شبیه موم است با داشتن ویتامین E، ویتامین B کمپلکس، سیلیکون، کروم، مس و روی به موهای شما کمک می کند مرطوب بماند. همچنین حاوی 82 درصد ید است که به بهبود زخم ها و مبارزه با بیماری های باکتریایی و قارچی کمک می کند. علاوه بر این حاوی اسیدهای چرب مفیدی است که خاصیت مرطوب کنندگی، نرم کننده و تغذیه کننده مو و مژه دارد. روغن جوجوبا حتی زمانی که در دمای بالا قرار می گیرد خاصیت غیر اکسید کننده خود را حفظ می کند. جوجوبا روغن بسیار مهمی است. زیرا تمام خواص خوب را مستقیماً وارد بدن می کند. مانند سوزنی که به عمق پوست شما نفوذ می کند و فولیکول های مو را مرطوب می کند تا از ریزش مژه جلوگیری کند و رشد سریع مژه ها را تقویت کند.

روغن نارگیل (Coconut oil)

یکی دیگر از داروهای طبیعی عالی برای افزایش رشد مژه استفاده از روغن نارگیل است. نارگیل یک روغن طبیعی بسیار ملایم است و هیچ گونه ناراحتی یا حساسیتی در اطراف چشم ایجاد نمی کند. خواص مرطوب کنندگی روغن نارگیل به به دام افتادن پروتئین ها در مو کمک می کند و از ریزش مژه های ضعیف جلوگیری می کند. برای استفاده از روغن نارگیل کافی است یک گوش پاک کن را به روغن نارگیل فوق بکر آغشته کنید و آن را روی مژه های خود بمالید.

روغن زیتون (Olive oil)

روغن زیتون یکی دیگر از راه حل های موثر برای رشد سریع مژه است. این ماده حاوی اسیدهای چرب ضروری است که برای رشد مو و جلوگیری از ریزش مژه موثر است. برای این کار کمی پنبه را به روغن زیتون آغشته کنید و به مژه هایتان بمالید. این محصول با تقویت فولیکول های مو، مژه هایی بلندتر و پرپشت تر را به همراه دارد.

روغن اسطوخدوس (Lavender Oil)

روغن اسطوخودوس یک ماده بسیار قوی است. این روغن حاوی لینالول است که استرس را از بین می برد. رایحه دلپذیر اسطوخودوس تاثیر آرامش بخشی بر بدن و ذهن دارد. هنگامی که این روغن را به مژه های خود می زنید، رایحه لطیف آن به آرامی شما را به خواب می برد.

روغن های دیگر برای رشد مژه

روغن کرچک (Castor oil)

روغن کرچک با دنیای زیبایی غریبه نیست. این اکسیر زیبایی از درمان آفتاب سوختگی و چین و چروک گرفته تا جلوگیری از سفید شدن زودرس مو و شوره سر، اعتماد بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. یکی از فواید شگفت انگیز آن این است که باعث رشد شگفت انگیز مو می شود. روغن کرچک بهترین درمان رشد مژه است که 5 برابر سریعتر از هر ماده دیگری عمل می کند.

استفاده روزانه از روغن کرچک روی مژه ها باعث پرپشت شدن مژه ها و جلوگیری از ریزش آنها می شود. چند قطره روغن کرچک را با روغن نارگیل مخلوط کرده و با استفاده از گوش پاک کن به آرامی روی مژه ها بمالید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید و صبح صورت خود را بشویید.

شی باتر (Shea butter)

کره شی یکی از بهترین منابع طبیعی آبرسانی شدید است و به شما کمک می کند تا مژه های بلندتر و پرپشت تر مانند ماژیک داشته باشید. علاوه بر این، کره شی حاوی ویتامین C است که منبع غنی آنتی اکسیدان است و به جلوگیری از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد در محیط و همچنین افزایش تولید کلاژن کمک می کند. همه این فواید برای افزایش استحکام و ضخامت مژه ها جمع می شوند و برای رشد و سلامت آن ها بسیار مهم هستند.

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا با داشتن کاربردهای فراوان، عملکرد بسیار خوبی در رشد مو دارد. برای افزایش رشد مژه، بهتر است عصر قبل از خواب مقداری ژل آلوئه ورا تازه را روی مژه های خود بمالید.

ویتامین E (روغن ویتامین E)

یکی از بهترین درمان های خانگی برای تقویت مژه ها استفاده از روغن ویتامین E است، افراد مشهوری مانند خواهران کارداشیان ادعا کرده اند که از این ماده قدرتمند برای پرپشت شدن ابروها و بلندتر شدن مژه های خود استفاده می کنند. ویتامین E ماده ای قدرتمند است که نه تنها رشد مو را افزایش می دهد، بلکه مژه ها را تقویت کرده و از ریزش آنها جلوگیری می کند. با ماساژ ملایم چشم با این روغن می توانید مژه های پرپشت تری داشته باشید.

یک کپسول ویتامین E را باز کرده و روغن آن را استخراج کنید. روزانه کمی از این ویتامین را با نوک انگشتان خود به مژه ها بمالید و به مدت 5 تا 10 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. این به افزایش گردش خون و رشد بهتر مژه ها کمک می کند. می توانید از برس ریمل هم استفاده کنید و به آن روغن بزنید. هر شب قبل از خواب، مژه های خود را به سمت بالا شانه کنید و روز بعد آن ها را بشویید.

شیر نر

یکی دیگر از درمان های خانگی برای تقویت مژه ها استفاده از شیر است. برای این کار، عصر قبل از خواب، کمی پنبه را به شیر ولرم آغشته کنید و پلک های خود را به آرامی با آن ماساژ دهید و اجازه دهید شیر کاملا جذب پوست شود. صبح روز بعد صورت خود را بشویید. با استفاده از این روش پس از مدت کوتاهی شاهد افزایش رشد مژه خواهید بود.

مزه آهک

پوست لیمو به دلیل وجود اسید فولیک و ویتامین های B و C برای تقویت پوست و رشد مو بسیار مفید است. برای این کار، پوست لیمو را در روغن کرچک یا روغن زیتون خیس کنید و بگذارید 2 هفته بماند. سپس با استفاده از یک پد پنبه ای، این روغن را عصر قبل از خواب به مژه های خود بمالید و صبح روز بعد با آب ولرم بشویید. این روند را به طور منظم برای یک تا سه ماه تکرار کنید.

چای سبز

استفاده از چای سبز راه دیگری برای رشد سریع مژه ها است. مصرف چای سبز یک راه موثر برای تحریک رشد مو و بهبود سلامت مو است. چای سبز حاوی فلاونوئیدها و پلی فنول به نام اپی گالوکاتچین 3-گالات (EGCG) است که باعث بلندی و حجم دادن به مژه ها می شود. برای این منظور می توانید به طور منظم چای سبز بنوشید یا آن را به مژه های خود بمالید. یک پد پنبه ای را به چای سبز آغشته کنید و هر روز آن را روی مژه های خود بمالید.

تقویت مژه با روغن‌های گیاهی

طرز تهیه سرم های تقویت کننده مژه

در اینجا تعدادی از بهترین سرم های تقویت کننده مژه آورده شده است:

1-سرم مژه مرطوب کننده با روغن زیتون

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

یک قاشق غذاخوری روغن کرچک

ظرف خالی و برس ریمل

روغن زیتون و روغن کرچک را در ظرف خالی بریزید و خوب تکان دهید. سپس با استفاده از یک برس ریمل تمیز، آن را عصر قبل از خواب به مژه های خود بزنید.

2- سرم تقویت کننده مژه با روغن کرچک

یک قاشق غذاخوری روغن کرچک

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل

2 کپسول ویتامین E یا یک قاشق غذاخوری روغن ویتامین E

ظرف خالی و برس ریمل

روغن نارگیل، روغن کرچک و روغن ویتامین E را در ظرف خالی بریزید و خوب تکان دهید. اگر کپسول ویتامین E دارید آن را سوراخ کنید و محتویات آن را به مواد اضافه کنید. سپس با استفاده از یک برس ریمل تمیز، آن را عصر قبل از خواب به مژه های خود بزنید.

مواد لازم برای درست کردن سرم تقویت کتتده مژه

3- سرم محرک رشد مژه با آرگان

1 قاشق چایخوری روغن آووکادو، روغن آرگان و روغن بادام شیرین

ظرف خالی و برس ریمل

روغن ها را در ظرف خالی بریزید و خوب تکان دهید. سپس با استفاده از یک برس ریمل تمیز، آن را عصر قبل از خواب به مژه های خود بزنید.

4-سرم نرم کننده مژه Bedmusk

2 قاشق چایخوری روغن بادام شیرین

1 قاشق چایخوری روغن زیتون، روغن کرچک و روغن کرچک

ظرف خالی و برس ریمل

روغن ها را در ظرف خالی بریزید و خوب تکان دهید. سپس با استفاده از یک برس ریمل تمیز، آن را عصر قبل از خواب به مژه های خود بزنید.

5- سرم محافظت از آسیب روغن بادام

1 قاشق چایخوری روغن کرچک

1 قاشق چایخوری روغن بادام شیرین

ظرف خالی و برس ریمل

روغن ها را در ظرف خالی بریزید و خوب تکان دهید. سپس با استفاده از یک برس ریمل تمیز، آن را عصر قبل از خواب به مژه های خود بزنید. این سرم مژه هایی جذاب، زیبا و سالم به شما می دهد.

محلول تقویت کننده مژه سریتا رشد مجدد الیاف مژه را تحریک کرده و فولیکول های مژه را بزرگ می کند. از ریزش مژه جلوگیری می کند و باعث افزایش رشد، استحکام و ضخامت مژه می شود.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول بر روی تصویر کلیک کنید.

6- سرم جلوگیری از ریزش مژه

½ قاشق غذاخوری روغن کرچک و ½ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا

½ قاشق غذاخوری روغن ویتامین E یا ½ محتویات یک کپسول ویتامین E

ظرف خالی و برس ریمل

روغن ها را در ظرف خالی بریزید و خوب تکان دهید. سپس با استفاده از یک برس ریمل تمیز، آن را عصر قبل از خواب به مژه های خود بزنید.

سرم حجم دهنده مژه با روغن Emu 7

1 قاشق غذاخوری آلوئه ورا

10 قطره روغن Emu

ظرف خالی و برس ریمل

روغن ها را در ظرف خالی بریزید و خوب تکان دهید. سپس با استفاده از یک برس ریمل تمیز، آن را عصر قبل از خواب به مژه های خود بزنید.

به خاطر داشته باشید که اگر به هر یک از این روغن ها حساسیت دارید یا دچار سوزش چشم هستید، باید استفاده از هر یک از این درمان ها را متوقف کنید.

رشد سریع مژه با ژله نفتی

وازلین باعث ایجاد رطوبت در خط مژه می شود و در نتیجه به رشد سریع مژه ها کمک می کند. از طرفی وازلین با مرطوب و نرم نگه داشتن ناحیه پلک به سلامت کلی مژه ها کمک می کند. با استفاده از یک برس ریمل تمیز، کمی ژله نفتی به مژه های خود بزنید. برای بهترین نتیجه، آن را روزانه روی مژه های بالا و پایین امتحان کنید. همچنین می توانید قبل از ریمل زدن از وازلین استفاده کنید تا از خشک شدن و شکننده شدن مژه های خود جلوگیری کنید.

چه مدت طول می کشد تا مژه های کودک رشد کند؟

در هفته سی ام بارداری، موهای کودک شروع به رشد کرده و رشد مژه ها و ابروها در هفته سی و دوم اتفاق می افتد. برخی از نوزادان ممکن است پس از تولد مو کم یا بدون مو داشته باشند. هیچ موردی برای نگرانی نیست؛ پس از مدتی موهای کودک شروع به رشد می کند.

محلول‌های تقویت مژه

آخرین کلمه

مژه ها بخشی از موهای ما هستند که در ناحیه حساسی قرار دارند. برای حفظ سلامت مژه ها، باید از آنها مراقبت کنید. اگر ریزش مژه شما یک روند مداوم است، مطمئن شوید که این مشکل را جدی بگیرید. زیرا ممکن است نشان دهنده یک بیماری حاد باشد. در چنین مواقعی حتما با پزشک مشورت کرده و دلیل آن را جویا شوید و سپس با کمک راه حل های ذکر شده برای رشد سریع مژه ها اقدام کنید. اگر تجربه ای در مورد لیفت یا ریزش مژه دارید یا می خواهید سوالی بپرسید، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول در مورد رشد سریع مژه ها

مراحل چرخه رشد مژه به چه صورت است؟

آناژن، کاتاژن، تلوژن و اگزوژن مراحل چرخه رشد مژه و به طور کلی مو هستند.

علت ریزش مژه‌ها چیست؟

پاک نکردن آرایش یا پاک کردن آرایش با حرکات ملایم، استفاده از مژه مصنوعی و چسب مژه بی کیفیت، عدم مهارت در استفاده و پاک کردن مژه مصنوعی، کمبود ویتامین ها و عوارض برخی از بیماری ها از علل ریزش مژه است.

برای رشد سریع مژه از چه موادی باید در رژیم غذایی خود استفاده کنیم؟

مواد حاوی پروتئین، بیوتین، سبزیجات و میوه ها با ویتامین های A و C، نیاسین و آهن.

روغن‌های طبیعی مناسب برای رشد مژه کدامند؟

روغن نارگیل، روغن کرچک، روغن بادام شیرین و تلخ، روغن زیتون و روغن جوجوبا از جمله روغن های مناسب برای رشد مژه هستند.

همه خانم ها دوست دارند مژه هایی بلند و زیبا داشته باشند. بنابراین سعی می کنند با استفاده از ریمل یا مژه مصنوعی چهره خود را جذاب کنند اما در دراز مدت کسل کننده می شود. شاید بپرسید: پس برای رشد مژه چه کنیم؟ برای دریافت پاسخ سوال خود، با ما همراه باشید تا 9 روش برای رشد طبیعی مژه ها را معرفی کنیم:

بلند شدن مژه چشم ، افزایش رشد مژه ، روغن کرچک برای رشد مژه ، بلند شدن مژه ها با روغن زیتون ، بلند شدن مژه به صورت طبیعی 

بلند شدن مژه به روش خانگی ، پر شدن و بلند شدن مژه ، بلند شدن و تقویت مژه ، بلند شدن مژه با وازلین

برای اینکه بدانید برای رشد مژه چه باید کرد، بهتر است از این روش های طبیعی رشد مژه استفاده کنید:

1- روغن کرچک برای رشد و بلند شدن مژه ها

مواد لازم: 1 یا 2 قطره روغن کرچک، 1 قطره از یکی از روغن ها (اسطوخودوس، چریش، رزماری، درخت چای، دانه انگور، گل رز یا گل سرخ)، یک گلوله پنبه یا یک برس ریمل تمیز.

روش مصرف: این دو روغن را با هم مخلوط کرده و به آرامی روی مژه ها بمالید و بگذارید یک شب بماند. علاوه بر روغن کرچک، می‌توانید از روغن‌های حامل دیگر (مانند زیتون، بادام، آرگان، نارگیل، جوجوبا) نیز به همین روش استفاده کنید. این کار را هر شب با دقت انجام دهید تا فقط در چند روز مژه های بلند و پرپشتی داشته باشید.

بهتر است از روغن زیتون یا روغن کرچک برای رشد و بلندی مژه استفاده کنید زیرا روغن های حامل حاوی اسیدهای چرب مغذی هستند که به افزایش طول و ضخامت موهای مژه کمک می کند. این روغن ها همچنین برای تغذیه فولیکول های مو مفید هستند. افزودن اسانس ها نیز اثربخشی درمان را افزایش می دهد، زیرا این روغن ها حاوی مقادیر بالایی از مواد آنتی اکسیدانی هستند که به ترمیم و تداوم رشد طبیعی مژه ها و همچنین بهبود گردش خون کمک می کنند.

فراموش نکنید که بخوانید: چگونه از روغن کرچک برای رشد و رویش مجدد مو استفاده کنیم؟

۲- اکستنشن مژه با روغن زیتون و روغن کرچک

برای رشد مژه با روغن زیتون و روغن کرچک، کافی است 1 یا 2 قطره روغن زیتون را با 1 یا 2 قطره روغن کرچک مخلوط کنید و قبل از خواب روی مژه های خود بمالید. صبح روز بعد، صورت خود را طبق معمول با آب بشویید. این کار را هر شب انجام دهید. این دو روغن ترکیبی عالی برای تقویت رشد مژه ها تشکیل می دهند.

حتما بخوانید: موردی برای بهترین روغن گیاهی برای تقویت مو، رشد مجدد و از بین بردن ریزش مو

3- اکستنشن مژه با وازلین (ژله پترولیوم)

برای تقویت مژه ها با وازلین کافی است کمی وازلین را به آرامی به مژه ها بزنید و بگذارید یک شب بماند. این کار را هر شب انجام دهید. استفاده منظم از ژله نفتی خالص روی مژه ها در شب به رشد سریعتر و در نتیجه ضخیم تر و قوی تر شدن مژه ها کمک می کند. وازلین نیز یک نرم کننده عالی است.

4- پوست لیمو را در روغن زیتون یا کرچک آغشته کنید

مواد لازم: پوست لیمو رنده شده، 1/4 فنجان روغن زیتون یا کرچک

برای بلند کردن مژه ها در خانه، ابتدا پوست خرد شده یک لیموترش را به مدت ۲ تا ۳ روز در روغن زیتون یا کرچک خیس کنید. سپس این روغن را قبل از خواب به مژه های خود بمالید. این درمان را هر شب تکرار کنید تا طول و ضخامت مژه های خود را افزایش دهید.

استفاده از روغن زیتون و روغن کرچک روی مژه ها باعث افزایش رشد و ضخامت آن ها می شود. پوست آهک همچنین به لطف ویتامین های A و C به عنوان محرک رشد مو عمل می کند.

5- چای سبز برای رشد مژه در خانه

برای بلند کردن مژه ها ابتدا 1 قاشق چایخوری برگ چای سبز را در 1 لیوان آب جوش بریزید و چند دقیقه خیس کنید. پس از خنک شدن، آن را روی مژه های خود بمالید و ترجیحا یک شب بگذارید بماند. باقیمانده چای سبز را در ظرف دربسته ای در یخچال قرار دهید تا بتوانید سه یا چهار روز از آن استفاده کنید.

6- شی باتر

برای بلند کردن مژه ها کافی است مقدار کمی روغن درخت قلم را بین نوک انگشتان خود قرار دهید و آنها را به هم بمالید تا روغن ذوب شود. سپس روغن را با نوک انگشتان خود به مژه های خود بمالید و بگذارید یک شب بماند. هر شب از روغن چریش استفاده کنید. روغن درخت قلم در آفریقا به دلیل داشتن مقادیر کافی ویتامین A و E برای بهبود بافت و کیفیت مو استفاده می شود. این روغن برای تغذیه مو و فولیکول های مو و همچنین تقویت رشد مو مفید است.

کپسول 7 ویتامین E برای بلند کردن و تقویت مژه ها

برای بلند کردن و تقویت مژه ها کافی است کپسول ویتامین E را با سوزن سوراخ کنید و روغن داخل آن را روی مژه ها بمالید. بگذارید سه تا چهار ساعت یا یک شب بماند. این درمان را یک بار در روز انجام دهید. خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین E باعث رشد طبیعی مو می شود. استفاده از این روغن به افزایش گردش خون در فولیکول های مو نیز کمک می کند.

حتما بخوانید: راهنمای درمان شوره مژه / بلفاریت با طب سنتی و کلاسیک

8- سرم رشد مژه

مواد لازم: 1 قاشق چایخوری روغن کرچک، 2 یا 3 قطره روغن اسطوخودوس، 2 قطره روغن چوب صندل، یک بطری خالی ریمل.

روش استفاده: همه این روغن ها را به آرامی در یک بطری تمیز و خالی ریمل بریزید، درب آن را ببندید و خوب تکان دهید. سپس مقدار کمی از این مخلوط روغنی را به برس ریمل بزنید و هر شب آن را روی مژه هایتان بمالید. این درمان را هر شب تکرار کنید تا در مدت زمان کوتاهی رشد مژه های خود را مشاهده کنید. روغن کرچک به تغذیه مو و فولیکول های مو کمک می کند و روغن های دیگر نیز رشد مو را افزایش می دهند.

9- بیوتین برای پر کردن و بلند کردن مژه ها

کپسول های مکمل بیوتین را طبق دستورالعمل روی بطری مصرف کنید. مصرف روزانه این مکمل ها توصیه می شود. بیوتین یا ویتامین H جزء اصلی فرآیندهای فیزیولوژیکی است که نقش عمده ای در افزایش رشد، ضخامت و بافت مو دارد. کمبود این ویتامین در خون می تواند منجر به نازک شدن و ریزش مو شود. مکمل های حاوی بیوتین رشد سالم مو، مژه و پوست سر را تضمین می کند.

استفاده منظم از این محلول های درمانی برای رسیدن به نتیجه مطلوب ضروری است که قطعاً شایسته اندکی صبر است. در کنار این درمان های خانگی، نکات دیگری را برای حجم دادن و بلندی مژه ها به شما معرفی می کنیم تا بتوانید آن ها را در برنامه رشد طبیعی مژه خود قرار دهید. حال با مطالعه این نکات یاد می گیریم که برای رشد مژه چه کنیم؟

توصیه ها و اقدامات احتیاطی:

در پایان روز آرایش چشم را پاک کنید. آرایش منافذ پوست دور چشم را می بندد و ریمل مژه ها را سنگین می کند. پاک کردن آرایش در شب به مژه های شما استراحت می دهد. هنگام پاک کردن آرایش چشم، سعی کنید این کار را به آرامی انجام دهید زیرا در غیر این صورت ممکن است کوچک شوند و دیگر به اندازه قبل رشد نکنند. رشد مجدد مژه ها بیشتر از موهای روی سر طول می کشد.

مژه های خود را هر دو تا سه ماه یکبار کوتاه کنید. این کار باعث تحریک فولیکول های مژه و رشد سریعتر آنها می شود.

یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. برای رشد طبیعی و تقویت مژه ها، مقادیر زیادی پروتئین و چربی های سالم مورد نیاز است که می توانید از میوه ها (مانند سیب، مرکبات، انواع توت ها و کرن بری)، سبزیجات برگ سبز، منابع پروتئین و روغن های سالم (مانند بادام، … زیتون).

برای کاهش وزن خود را گرسنه نگذارید. غذاهای سالم بخورید و به طور منظم ورزش کنید.

مژه های خود را ترجیحا دو بار در روز با برس ریمل شانه کنید. این کار باعث پخش یکنواخت روغن و بهبود گردش خون می شود.

هر روز پلک ها و خط مژه ها را با انگشت حلقه به آرامی ماساژ دهید.

ترجمه شده در خليق
منبع:

stylecraze.com

بلند شدن مژه چشم ، افزایش رشد مژه ، روغن کرچک برای رشد مژه ، بلند شدن مژه ها با روغن زیتون ، بلند شدن مژه به صورت طبیعی ، بلند شدن مژه به روش خانگی ، پر شدن و بلند شدن مژه ، بلند شدن و تقویت مژه ، بلند شدن مژه با وازلین

/articles/grow-your-eye-lashes-long-and-healthy/#gref

مژه های طبیعی بلندی داشته باشید

بسیاری از افراد دوست دارند مژه های بلندی داشته باشند و از ریمل و انواع مژه های مصنوعی برای بلندتر و پرپشت تر به نظر رسیدن آنها استفاده کنند. این کار ممکن است باعث شود مژه ها برای چندین ساعت بهتر به نظر برسند، اما در دراز مدت باعث ریزش و کاهش رشد آن ها می شود. اما روش های طبیعی نیز برای رشد مژه بدون عوارض وجود دارد. ما در زیر این راه حل ها را برای شما بیان کرده ایم.

از روغن زیتون استفاده کنید

روغن زیتون که مادر همه روغن های مناسب برای پوست و مو است حاوی مقادیر زیادی ویتامین E و اسید اولئیک است. این مواد مژه ها را تقویت کرده و به رشد آن ها کمک می کند و از طرفی با از بین بردن خشکی مو و نرم شدن آن تاثیرات مثبتی دارد.

استفاده از روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک یکی از پرکاربردترین روش ها برای پرپشت تر و بلندتر کردن مژه ها است. این روغن مژه های شما را پرپشت تر و رشد آنها را افزایش می دهد. می توانید یک برس ریمل را به مقداری روغن کرچک آغشته کنید و عصر قبل از خواب و استراحت آن را به مژه های خود بزنید. در صورت تمایل می توانید آن را با کمی روغن زیتون ترکیب کنید.

استفاده از روغن هسته انگور

این روغن فاقد کلسترول بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی آن به ترتیب 50 و 20 برابر ویتامین E و ویتامین C است.این ماده با تاثیر بسیار زیادی بر روی پیاز موی مژه ها باعث افزایش رشد آنها می شود. می توانید کمی از این روغن را روی پلک های خود بمالید و بعد از حدود ۲ تا ۳ ساعت آن را بشویید.

استفاده از روغن رزماری

روغن رزماری یکی از روغن هایی است که قدرت نفوذ بالایی دارد. بوی گرم دارد و تاثیر مثبتی بر سیستم عصبی مرکزی دارد. علاوه بر این، مژه ها را تقویت کرده و رشد طولانی مدت آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

از روغن اسطوخودوس استفاده کنید

رادیکال های آزاد مولکول های مضری هستند که باعث ریزش مو می شوند. روغن اسطوخودوس به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خود اثر این رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند. از طرفی با تاثیر بر روی رشد مو باعث افزایش طول آن می شود. می توانید این روغن را با کمی روغن نارگیل ترکیب کرده و عصر قبل از خواب به مژه های خود بمالید.

از روغن سیاه دانه استفاده کنید

روغن به دست آمده از سیاه دانه خواص زیادی برای پوست و مو دارد. این روغن می تواند به عنوان لوسیون برای مژه ها و ابروهای شما استفاده شود. روغن سیاه دانه مژه ها را تیره و بلند می کند و از ریزش آن ها جلوگیری می کند.

استفاده از کره شی

برای استفاده از کره شی یا روغن درخت قلم می توانید کمی بین انگشتان خود بگذارید تا مایع شود. سپس آن را روی مژه های خود قرار دهید. این روغن منبعی غنی از ویتامین های E و A است که فولیکول های مو را تغذیه و بلند می کند.

استفاده از آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا یکی از بهترین روش های خانگی برای رشد، تقویت و بلند کردن مژه ها است. این گیاه حاوی ویتامین ها و مواد مغذی است که مژه های شما را بلند و پرپشت می کند. برای این کار می توانید یک برگ آلوئه ورا را از وسط نصف کنید و ژل به دست آمده را با کمی روغن جوجوبا یا نارگیل ترکیب کنید. این محلول را با برس روی مژه های خود بمالید و بعد از حدود 1 ساعت آنها را بشویید.

استفاده از چای سبز

برای استفاده از چای سبز برای رشد مژه، مقداری از برگ های آن را در آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد. پس از خنک شدن، یک پارچه نخی را در چای دم کرده آغشته کنید و آن را روی مژه های خود بمالید. این کار را 1-2 بار در روز انجام دهید. چای سبز حاوی کافئین و فلاونوئیدها است که رشد مژه ها را تسریع می کند.

استفاده از کپسول ویتامین E

ویتامین E خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و گردش خون را در فولیکول های مو افزایش می دهد. در نتیجه به ارتقاء و رشد آنها کمک می کند. برای استفاده از ویتامین E یک کپسول تهیه کرده و با سوزن سوراخ کنید. روغن حاصل را به مژه های خود بمالید و صبح آن را بشویید.

با استفاده از پوست لیمو

کمی پوست لیمو را رنده کنید و با یک سوم روغن زیتون یا روغن کرچک مخلوط کنید و بگذارید ۱ تا ۲ روز بماند. سپس برای استفاده از این روغن هر شب آن را به مژه های خود بمالید. این ترکیب با ویتامین های E، C و A مژه های شما را تقویت کرده و رشد آنها را افزایش می دهد.

استفاده از بیوتین

بیوتین یا ویتامین H فواید زیادی برای پوست و مو دارد. البته باید روزانه زیر نظر پزشک مصرف شود. این ویتامین رشد و ضخامت مو را افزایش داده و از ریزش مو جلوگیری می کند. بنابراین می توانید از آن برای بلند کردن مژه های خود استفاده کنید.

استفاده از سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است و پروتئین یک ماده ضروری برای مو است. سفیده تخم مرغ مقاومت مو را افزایش داده و از شکنندگی آن جلوگیری می کند. می توانید سفیده تخم مرغ را با کمی روغن نارگیل مخلوط کرده و به مدت 2 ساعت در روز به مژه های خود بمالید. این باعث می شود که مژه ها به مرور زمان بلندتر به نظر برسند.

علل ریزش مژه

برای رشد مژه ها باید صبور باشید. از سوی دیگر نباید انتظار رشد بیش از حد داشت. شما باید سعی کنید از ریزش مژه های خود جلوگیری کنید و با صبر و حوصله سعی کنید مژه های جدید رشد کنید.

سعی کنید از قالب زیاد استفاده نکنید. این باعث افزایش ریزش مژه می شود. مخصوصا مژه هایی که قدرت کمتری دارند.

گاهی اوقات علت ریزش مژه افزایش رشد باکتری ها و خشکی پوست است. به همین دلیل توصیه می شود برای جلوگیری از این اتفاق برای استفاده از محصولات پوستی مناسب با پزشک مشورت کنید.

از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید. در واقع رژیم غذایی شما باید شامل ویتامین A، ویتامین D، پروتئین و تمام مواد معدنی مورد نیاز بدن باشد. رژیم غذایی مناسب علاوه بر تاثیر مثبت بر عملکرد بدن، به سلامت مو و پوست شما نیز کمک می کند.

از آرایش چشم کمتر استفاده کنید. معمولا پس از چند ساعت استفاده از این وسایل، باکتری در این ناحیه رشد می کند. این باکتری ها گاهی علاوه بر ریزش مژه، باعث عفونت چشم نیز می شوند. بنابراین لازم است هر شب قبل از رفتن به رختخواب صورت و چشمان خود را از هر گونه محصولات آرایشی پاک کنید. علاوه بر این موارد استفاده زیاد از مژه مصنوعی و کاشت مژه باعث ضعیف شدن فولیکول های مو و ریزش آنها می شود.

خلاصه

در این مقاله روش های بلند کردن مژه ها را توضیح داده ایم. برخی از افراد ممکن است چندین بار با استفاده از روش های بالا به نتیجه نرسند. اما همانطور که گفتیم برای افزایش رشد مژه ها باید صبر زیادی داشته باشید. زیرا رشد موهای پلک مانند موهای سر نیست و طبیعتاً زمان بیشتری طول می کشد تا به نتیجه برسیم. آیا تا به حال از روشی استفاده کرده اید که باعث رشد مژه های شما در مدت زمان کوتاهی شود؟

سایر مطالب تبیکال:

درمان برفک دهان

محصولات مرتبط تابیکال:

پک میسلارواتر و تونیک پاک کننده صورت Eshaoni مناسب پوست خشک و حساس

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا