چطور لهجه نداشته باشیم

سلام دوستان توانمندم بسیار خوشحالم که در اطراف من افرادی هستند که به دنبال بهبود و ارتقای خود هستند، از جمله شما دوست عزیز. در این مقاله نحوه صحبت بدون لهجه را با شما دوستان عزیز به اشتراک می گذارم.

چگونه بدون لهجه صحبت کنیم؟

لهجه در سراسر جهان وجود دارد و تفاوت لحن در صحبت کردن به یک زبان خاص، ملت ها را رنگارنگ کرده است. لهجه ها، لهجه ها و زبان های مختلف بسیار زیبا و قابل احترام هستند، اما بسیاری از مردم ترجیح می دهند بدون لهجه صحبت کنند. من شخصاً لهجه شهرهای مختلف را دوست دارم و زمانی که مردم شهرهای مختلف با ما ارتباط برقرار می کنند و در کلاس های ما شرکت می کنند با لهجه ملایم آنها صحبت می کنم. (البته به جز مواقعی که در کلاس تلفظ را تمرین می کنیم. در این صورت ترجیح می دهیم بدون لهجه و به زبان فارسی کتاب صحبت کنند).

این یک واقعیت غیرقابل انکار است که افرادی که دارای لهجه هستند در موقعیت های اجتماعی مانند محیط کار، محیط دانشگاه و سایر محیط های اجتماعی مختلف مورد تمسخر و تقلید افراد ناآگاه قرار می گیرند.

همانطور که خود ما نیز بارها در اطراف خود با این موارد مواجه شده ایم.

مثلاً فردی لهجه ترکی دارد و وقتی در جمع صحبت می کند با واکنش گروه خاصی از مردم مواجه می شود. ممکن است در محل کار یا دانشگاه جدی گرفته نشوند. حتی می توان از سخنرانی دانشجویان، ارائه جلسات آنها و غیره صرف نظر کرد.

مشکل این است که مردم ممکن است کلمات خاصی را که می گویند متوجه نشوند. آنها را نمی توان برای یک سری پست با معیارهای فنی انتخاب کرد. یا ممکن است فردی با لهجه مورد قبول دختر یا پسر یا حتی خانواده در مجلس عروس قرار نگیرد. همه اینها روی اعتماد به نفس افراد تاثیر منفی می گذارد.

این مقاله را نیز بخوانید: اصول خوب برای صحبت کردن در موقعیت های مختلف

چگونه از لهجه خود خلاص شویم؟

یکی از راه های حذف لهجه تماشای فیلم و گوش دادن به صحبت های افرادی است که بدون لهجه و استاندارد صحبت می کنند. به عنوان مثال، یک شخصیت از یک فیلم، یک مجری اخبار تلویزیون یا معلم شما.

با دقت به نحوه صحبت آنها گوش دهید، سپس سعی کنید از آنها تقلید کنید. مثلاً کلماتی که می گویند را دقیقاً بگویید و تکرار کنید، مخصوصاً کلماتی که تلفظ آنها با گفتار و گویش شما متفاوت است. بنابراین به چند نفر فکر کنید که لهجه استاندارد دارند. مثلاً فردی را می شناسم که همیشه در ماشینش رادیو را روشن می کرد و حرف های مجری را با همان تلفظ تکرار می کرد.

2 نکته طلایی برای صحبت بدون لهجه:

تمرین، تمرین و تمرین بیشتر

وقتی کسی از من می پرسد چگونه بدون لهجه صحبت کنم، پاسخ می دهم که: اگر می خواهید لهجه انگلیسی یاد بگیرید و در حین صحبت کردن به زبان انگلیسی لهجه فارسی ندارید، چقدر تمرین نیاز دارید؟ واضح است که تمرین کامل و دقیق منجر به تسلط بر صحبت بدون لهجه می شود.

ذخیره کنید سپس مقایسه کنید

پیشنهاد دیگر من این است که به کتاب ها و فایل های صوتی گوش دهید و سپس تلفظ کلمات موجود در آنها را تقلید کنید. در این شرایط پس از گوش دادن به فایل صوتی، کلمات و جملات آن را دقیقا تکرار کنید و صدای خود را ضبط کنید.

سپس این دو صدا را با هم مقایسه کنید و متوجه اشتباهات خود در تلفظ کلمات خواهید شد. ببینید در کدام کلمات لهجه دارید. بسیار مهم است که حروفی را که در آنها بیشترین اشتباه را مرتکب می شوید، بیابید. به تفاوت ها توجه کنید و سعی کنید آنها را اصلاح کنید. پس از یافتن کلمات مختلف، کلمات جدید را در گفتار خود وارد کنید. به خودتان زمان بدهید؛ با گذشت زمان، تفاوت ها کمتر و ظریف تر می شوند.

این مقاله را نیز بخوانید: کاربردهای زبان بدن

چگونه می توانید لهجه نداشته باشید؟

برای اینکه لهجه نداشته باشید و لهجه خود را کم کنید سعی کنید تا جایی که می توانید این تمرینات را به طور مداوم انجام دهید. با یافتن لغات یا عربی که در آنها بیشترین لهجه را داریم و تمرین کلمات صحیح آنها می توانیم لهجه خود را مدیریت کنیم. البته گاهی خود ما هم متوجه این تفاوت ها نمی شویم.

به عبارت دیگر، وقتی لهجه کاهش می یابد، درک تفاوت ها دشوارتر می شود. بنابراین در این مرحله باید از شخص دیگری کمک بگیرید. در نهایت، نیاز به تمرین روزانه برای به دست آوردن لهجه جدید ضروری است. می توانید با خودتان (در ذهن) تمرین کنید. اما بهتر است با افرادی که بدون لهجه صحبت می کنند تعامل داشته باشید. بر لهجه شما نیز تاثیر می گذارد. به طور مداوم صدای خود را ضبط کنید و به آن گوش دهید و تغییرات را مشاهده کنید. در مراکز خرید برای برخورد با فروشندگان، منشی ها و مدیران دفتر، کارشناسان فروش، مجریان و آگهی دهندگان و ….

سعی کنید به نحوه صحبت و تلفظ کلمات آنها توجه کنید.

مراقب باشید، مهمترین کاری که برای بازگرداندن لهجه باید انجام دهید این است که نه با لهجه صحبت کنید و نه به لهجه محلی گوش دهید.

اما نکته ای که ترک زبانان در بررسی لهجه باید در نظر داشته باشند این است که در زبان ترکی صدای کیو همان صدای جی (گاری یا گاو) در فارسی است و صدای جی در ترکی صدای جی در زبان ترکی است. کرگدن یا آهو به فارسی. این هست. بنابراین می توان گفت که در زبان ترکی ق و گ دو حرف مجزا هستند. اما در زبان فارسی G دو صدای متفاوت و Q صدای خاصی دارد.

برای رفع این اختلالات، تمامی تمرینات تولید همخوانی باید در دستور کار قرار گیرد. با گذشت زمان و تمرین مداوم، هر چقدر هم که تغییر لهجه سخت باشد، مطمئن باشید که اگر تلاش کنید، موفق خواهید شد.

چگونه بدون لهجه فارسی صحبت کنیم

این سوالی است که اغلب پرسیده می شود. برای درک بهتر تفاوت های گفتاری هنگام صحبت با یک فرد بدون لهجه (لهجه تهرانی) باید صدای خود را هنگام صحبت ضبط کنید و خود را از این طریق ارزیابی کنید. وقتی به صدای خود گوش می دهید، متوجه تغییرات لهجه خود و افرادی می شوید که بدون لهجه یا با لهجه تهرانی صحبت می کنند. اگر مطالعه این مقاله برای شما مفید بود، پیشنهاد می کنم دوره کنترل و مدیریت لهجه را که تکمیل کننده این مقاله است (حاوی یک فیلم آموزشی بسیار کاربردی 45 دقیقه ای) از لینک زیر دانلود کنید یا برای رهایی از شهر بر روی تصویر کلیک کنید. یک بار برای همیشه با لهجه صحبت کردن

فرم با 5 گزینه

قبل از اینکه خیلی دیر شود در مورد علائم خود به من بگویید، با پزشک خود صحبت کنید:

——————————————–

چگونه از لهجه خود خلاص شویم؟ یا چگونه بدون لهجه صحبت کنیم؟ آیا راهی برای حذف لهجه وجود دارد؟ اینها دغدغه افرادی است که ممکن است از لهجه خود خجالت بکشند. به طور کلی بدانید که داشتن لهجه لزوماً چیزی نیست که از آن خجالت بکشید. اما دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید روی لهجه خود کار کنید. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد روی ارائه یا سخنرانی به زبان غیر مادری کار کنید یا سعی کنید با حذف لهجه، پیام خود را بهتر منتقل کنید.

10 روش عملی برای حذف لهجه

با این حال، به خاطر داشته باشید که حذف لهجه نیاز به تمرین و زمان زیادی دارد. پس در این فرآیند صبور باشید. در نهایت با تلاش و تلاش و تمرین به نتیجه دلخواه می رسید! برخی از روش ها برای کمک به حذف لهجه عبارتند از:

به تنهایی تمرین کنید

به این ترتیب باید حداقل پنج روز در هفته تمرین کنید تا لهجه خود را از بین ببرید. تمرین و تمرین به شما این امکان را می دهد که در طول زمان به نتیجه دلخواه برسید. به طور کلی، اگر لحن صحبت کردن خود را آگاهانه تمرین نکنید، لهجه خود را از دست نخواهید داد.

پنج روز در هفته، زمانی را صرف کار بر روی لهجه ای که می خواهید داشته باشید. شما باید حداقل 15 دقیقه تمرین کنید، اما 30 دقیقه تا یک ساعت ایده آل است. باید از زمان تمرین خود عاقلانه استفاده کنید.

هر بار که تمرین می کنید موضوع خاصی را انتخاب کنید. برای مثال، ممکن است لازم باشد روی ریتم صحبت کردن خود کار کنید. یا ممکن است لازم باشد روی تلفظ حروف تمرکز کنید. همچنین بهتر است آهسته صحبت کنید.

حتی زبان مادری وقتی به آرامی صحبت می شود بهتر درک می شود. هنگامی که روی لهجه خود کار می کنید، سعی نکنید به اندازه زبان مادری سریع صحبت کنید. سعی کنید با سرعت “عادی” به زبان مورد نظر صحبت کنید.

بنابراین، به عنوان یک تمرین خوب، سعی کنید به آرامی صحبت کنید. علاوه بر این، بهتر است کلمات را به طور کامل تلفظ کنید. یک کلمه را تمام کنید و قبل از شروع کلمه بعدی مکث کنید. اگر نگران صحبت کردن در مورد زندگی روزمره خود هستید، می توانید به آرامی با شریک زندگی، دوست، عضو خانواده یا حتی با خودتان صحبت کنید.

مقاله چگونه لکنت را متوقف کنیم؟ با پزشک خود بخوانید

روی ریتم گفتار تمرکز کنید

علاوه بر این، باید ریتم صحبت کردن خود را تمرین کنید. ریتم مربوط به زمان مشاهده شده در بیان یک عبارت یا عبارت است. این تعریف اساساً برابر است با جایی که وقتی صحبت می کنیم در یک جمله تأکید قوی یا ضعیف می کنیم.

هنگام یادگیری یک لهجه جدید، همچنین مهم است که بدانید لهجه در کجا قرار می گیرد. به سخنرانان بومی زبان مقصد خود گوش دهید تا ریتم لهجه ای را که می خواهید با آن صحبت کنند احساس کنید. اگر به زبان انگلیسی کار می کنید، قرار دادن استرس مورد استفاده در جمله را تمرین کنید.

برای یادگیری یک لهجه خاص با صدای بلند بخوانید

علاوه بر این، خواندن با صدای بلند می تواند برای شما مفید باشد. هر روز زمانی را به خواندن با صدای بلند به زبانی که روی آن کار می کنید اختصاص دهید. در حین خواندن، هر کلمه را به آرامی و با دقت بیان کنید. شما می توانید یک روزنامه، یک کتاب یا یک کمیک استریپ بخوانید.

به طور کلی، از منابع مورد علاقه خود برای یک تجربه لذت بخش و سازنده استفاده کنید. گفتن کلمات و جملات با صدای بلند به شما کمک می کند تا ریتم زبان مقصد را درک کنید. همچنین سعی کنید روی تلفظ کلمات مختلف کار کنید. سعی کنید تعداد دفعات ورزش را افزایش دهید.

ضبط صدا برای حذف تاکید

برای یادگیری یک لهجه خاص، می توانید صدای خود را ضبط کنید. یک سخنرانی یا یک متن کوتاه از یک کتاب انتخاب کنید. در صورت امکان، متنی را انتخاب کنید که بتوانید ابتدا با لهجه ای که می خواهید یاد بگیرید به آن گوش دهید. یک دستگاه ضبط مانند تلفن هوشمند خود را روشن کنید و متن را با صدای بلند بخوانید.

سپس، وقتی کارتان تمام شد، خودتان آن را بازی کنید. توجه داشته باشید که برای کاهش لهجه خود باید بدانید روی چه چیزی کار کنید. بر تلفظ صحیح هجاها تاکید کنید. زبان های مختلف بر قسمت های مختلف کلمه تاکید دارند. بسیاری از زبان ها دارای زمان بندی هجا هستند، به این معنی که طول هر کلمه در یک جمله یکسان است.

انگلیسی به طور کلی بر کلمات مهم در جمله تأکید می کند. یاد بگیرید که برای حذف لهجه در زبانی که روی آن کار می کنید، روی کدام قسمت از کلمه تاکید کنید.

مقاله چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟ با پزشک خود بخوانید

از منابع رسانه ای برای حذف تاکید استفاده کنید

برای یادگیری یک لهجه خاص، می توانید تلویزیون تماشا کنید و به رادیو گوش دهید. هنگام یادگیری یک لهجه، گوش دادن و تقلید از نحوه صحبت یک زبان مادری به آن زبان، مهمترین قدم و سریعترین راه برای یادگیری لهجه مورد نظر شما است.

هر روز زمانی را به تماشای یک برنامه تلویزیونی، گوش دادن به رادیو، موسیقی یا یک کتاب صوتی به زبان و لهجه ای که می خواهید تقلید کنید، اختصاص دهید. در صورت امکان، به چند جمله گوش دهید، در مورد آنها فکر کنید و سپس آن جملات را تکرار کنید.

لهجه خاصی را از دیگران یاد بگیرید

برای یادگیری یک لهجه خاص، می توانید با یک معلم خصوصی کار کنید. این روش امن ترین راه برای حذف لهجه است. یک معلم خصوصی می تواند بر روی لهجه شما تمرکز کند و برنامه ای را در اختیار شما قرار دهد که به شما کمک کند لهجه خود را از دست بدهید و لهجه مورد نظر خود را یاد بگیرید.

احتمالاً معلم باید حداقل هفته ای یک بار به شما سر بزند و تمریناتی را به شما بدهد. شما می توانید با جستجوی آنلاین، در یک کالج یا دانشگاه محلی، در یک سازمان غیرانتفاعی یا حتی در یک کتابخانه یک معلم خصوصی پیدا کنید.

به خاطر داشته باشید که استخدام یک معلم خصوصی می تواند گران باشد. اگر هزینه این کار فراتر از توان شماست، می توانید برای تامین هزینه های خود پس انداز کنید. در مورد میزان دستمزد با مربی خود مذاکره کنید. یا به دنبال معلمان آنلاین باشید که خدمات آنها ممکن است ارزان تر از یک معلم خصوصی باشد.

مقاله چگونه از شر نگرانی خلاص شویم؟ با پزشک خود بخوانید

برای حذف لهجه به گفتار توجه کنید

برای یادگیری لهجه مورد نظر خود می توانید به صورت حضوری به یک سخنرانی گوش دهید. با دوستی که بومی زبانی است که روی آن کار می کنید صحبت کنید، به یک سخنرانی گوش دهید یا در یک دوره زبان شرکت کنید. به این ترتیب صدای گوینده را به صورت زنده خواهید شنید. صدای او برای شما نسبتا جدید به نظر می رسد.

با دقت به نحوه بیان آن ها و هر کلمه لهجه ای که استفاده می کنند گوش دهید.

حذف لهجه از طریق حضور عمومی

برای یادگیری یک گویش خاص، سعی کنید با جامعه محلی آن زبان ارتباط برقرار کنید. یک راه موثر و ارزان برای حذف لهجه، پیوستن به جامعه ای است که به زبان هدف شما صحبت می کند. می توانید به یک باشگاه (مانند یک باشگاه کتاب) یا گروه های مختلف بپیوندید.

این به شما امکان می دهد لهجه مورد نظر خود را تمرین کنید. عضویت در جامعه به شما امکان می دهد با افرادی ارتباط برقرار کنید که می توانند به آرامی لهجه و گفتار شما را در هنگام تلفظ اشتباه تصحیح کنند. ممکن است در ابتدا از صحبت کردن خجالت بکشید، اما به یاد داشته باشید که دوستانتان فقط سعی دارند با اشاره به اشتباهات شما به شما کمک کنند.

لهجه را با کمک زبان آموزان دیگر حذف کنید

برای یادگیری یک لهجه خاص به گروهی از افراد غیر بومی دیگر بپیوندید. شما باید بیشتر وقت خود را صرف تمرین با افراد بومی کنید، اما تمرین با افرادی که با آنها احساس راحتی می کنید نیز می تواند به شما در یادگیری لهجه هدف کمک زیادی کند.

به خصوص اگر هنگام صحبت با بومیان خجالتی هستید، این روش به شما کمک زیادی می کند. زیرا صحبت با افراد غیر بومی باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود. همچنین وقتی کلمه ای را اشتباه تلفظ می کنید، از طرف مقابل بخواهید آن را تصحیح کند.

هنگام صحبت با یک زبان مادری یا شخصی که لهجه خود را از دست داده است، از آنها بپرسید که آیا می توانند به شما در اصلاح اشتباهات خود کمک کنند. تصحیح اشتباهات به شما کمک می کند لهجه خود را سریعتر بهبود بخشید. این شخص باید اشتباه شما را مودبانه و سازنده اصلاح کند. نه اینکه وقتی به شما کمک می کند بی ادب باشد.

روی لهجه ای که می خواهید تقلید کنید تمرکز کنید. به طور کلی، گوش دادن به صدای یک زبان عالی است. اما سعی کنید بر روی لهجه دقیقی که می خواهید به آن برسید تمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید با لهجه فرانسوی پاریسی صحبت کنید، یک برنامه چت پاریسی را بررسی کنید.

از منابع مختلف برای حذف تاکید استفاده کنید

برای یادگیری یک لهجه خاص، می توانید یک فرهنگ لغت تلفظ بخرید. یک فرهنگ لغت به شما یاد می دهد که چگونه کلمات را به درستی تلفظ کنید. هر روز یک صفحه از فرهنگ لغت را مرور کنید. هر کلمه را به آرامی و با دقت تلفظ کنید. اگر در تلفظ یک کلمه مشکل دارید، به تلفظ کلمات نگاه کنید.

همچنین می توانید از دیکشنری آنلاین استفاده کنید. یک دیکشنری آنلاین به شما این امکان را می دهد که تلفظ کلمه مورد نظر را با صدای بلند بشنوید. علاوه بر این، تا زمانی که به اینترنت دسترسی دارید، استفاده از این دیکشنری ها رایگان خواهد بود.

حتی بهتر است از فرهنگ لغت و خدمات آنلاین به طور همزمان استفاده کنید. می توانید یک فرهنگ لغت چاپی را با خود حمل کنید و به کلمه ای که با صدای بلند گفته می شود به صورت آنلاین گوش دهید. با این کار کیفیت یادگیری شما افزایش می یابد.

علاوه بر این، استفاده از کتاب های صوتی و فیلم های مختلف که با زبان و لهجه مورد نظر نوشته و اجرا می شود، می تواند در رسیدن به لهجه مورد نظر کمک زیادی به شما کند. به طور کلی با تمرین می توانید هر لهجه ای را که بخواهید یاد بگیرید.

15 راه برای مهربانی با خودتان چیست؟

سلام وقتتون بخیر من بهمین دادرس نویسنده کتاب ولایی و همچنین مدیر سایت هستم. در ابتدا باید بگویم که نوشتن این مقاله و عنوان آن واقعاً بی ادبانه است! ما در کشورمان فرهنگ ها، گویش ها و لهجه های مختلفی داریم که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. من به شخصه گیلانی هستم و لهجه گیلانی و رشتی را خیلی دوست دارم! اما داستان چیز دیگری است. متأسفانه در حال حاضر در کشور ما و مخصوصاً در تهران که اتفاقات زیادی در آن رخ می دهد، تسلط بر لهجه تهرانی یا بهتر بگوییم زبان معیار یا به عبارت دقیق تر، نبود لهجه است. در ادامه می خواهم نکاتی را در مورد کنترل و مدیریت لهجه به شما ارائه کنم تا بتوانید در چنین شرایطی مانند سایر زمینه های زندگی خود بدرخشید.

1. تمرین های کنترل لهجه

برای اینکه بتوانید لهجه خود را کنترل کنید (نمی گویم حذفش کنید زیرا این کلمه واقعاً بدی است) اصلاً فکر نکنید که بدون تمرین و صرف حداقل 3-6 ماه روی آن می توانید از آن خلاص شوید. ! اگر با خواندن 4 کتاب لهجه پیدا کردید با خواندن همان 4 کتاب لهجه شما از بین می رود! بنابراین این مسیر راهی پر از تلاش، تکرار و تمرین است.

2. مدیریت لهجه، نه حذف لهجه

ما چیزی مثل حذف لهجه نداریم! شاید بخواهید در یک سخنرانی به گویش و لهجه زبان استاندارد (همان لهجه تهرانی) صحبت کنید، اما باز هم بخواهید با لهجه شیرین محلی خود با خانواده و دوستان قدیمی خود چت کنید! اینکه ما در ایران به دنیا آمدیم و فلانی در آمریکا اصلاً تقصیر ما نبود! بنابراین این رفتار بسیار بدی است که به دلیل داشتن یا نداشتن لهجه خوشحال یا غمگین باشید.

3. لهجه چیست؟

من نمی خواهم تعریف دقیق زبانی ارائه کنم. لهجه هر چیزی است که بر گفتار شما تأثیر بگذارد یا به عبارت دیگر تفاوت گویش شما با زبان معیار (که به تصحیح خودمان تهرانی یا فارسی است) یعنی اگر در زبان معیار بگوییم (خدا) اگر کسی بگوید خدایا) آن شخص لهجه دارد.

4. کنترل و مدیریت لهجه با گوش دادن شروع می شود

همه چیز به گوش شما برمی گردد! اگر گوش خوبی داشته باشید، یادگیری لهجه شهر زمان کمتری می برد و سریعتر می شود. اگر دقت کرده باشید، زنان لهجه کمتری نسبت به مردان دارند! دلیل آن قدرت شنوایی و گوش قوی زنان است! مشکل ساده است! شما چیزی می گویید که قبلاً شنیده اید! اگر شمالی هستم که تمام عمرم لهجه رشتی را در خانه و مدرسه شنیده ام و حالا می خواهم فارسی غلیظ صحبت کنم، کاملاً نیاز دارم که گوشم پر از عبارات، شعر، گفت و گو و… تهران شود (نه لهجه | همان زبان استاندارد)

5. تغییر تمرکز!

برای مدیریت لهجه یا آنچه ما لهجه کاذب می نامیم، به سادگی لهجه را حذف کنید! غلظت ها را تغییر دهید! اگر تا به حال بیشتر آهنگ ها، فیلم ها و دوستان شما با لهجه خاصی صحبت می کردند و اکنون می خواهید لهجه خود را تغییر دهید، به سادگی تعداد دوستان، کتاب ها، فیلم ها، آهنگ ها و غیره را افزایش دهید. لهجه که می خواهید یاد بگیرید از. دوست خوبم، همه چیز به گوش بستگی دارد. کل هرچه گوش شما حرفه ای تر شود، از نظر گفتار، مهارت های کلامی و کنترل لهجه موفق تر خواهید بود!

6. اگر مدیریت لهجه نداشته باشیم چه؟

متأسفانه، کنترل نکردن لهجه ممکن است مانع از انتقال صحیح پیام شما شود، یا ممکن است مورد سوء تفاهم قرار بگیرید یا مورد قضاوت قرار بگیرید، یا حواس طرف مقابل پرت شود، یا شما را جدی نگیرند یا به حرف شما گوش ندهند. اما نگران نباشید، یک دوره تمرین قطعا شما را به آنچه می خواهید می رساند.

7. کنترل لهجه با موسیقی

یکی از تمرین هایی که به شما امکان می دهد گوش قوی تری داشته باشید، گوش دادن آگاهانه به موسیقی است. از امروز سعی کنید موسیقی بدون لهجه گوش دهید و همچنین متن فارسی را با عربی سازی (آآآآآآآآآآآآآآآآآ) تکرار کنید!

8. مدیریت لهجه ها با کنترل عربی سازی ها

شاید بتوان گفت 70 درصد گویش های فارسی عربی شده اند. این. دریابید که چگونه اعراب را در گویش خود قرار می دهید و در زبان استاندارد چگونه عمل می کند؟ مثلاً اصفهانی ها می گویند ایز! به سادگی

چگونه لهجه را حذف کنیم؟ چگونه بدون لهجه صحبت کنیم؟

9. با یافتن دوستان تهرانی یاد بگیرید که لهجه خود را تغییر دهید

اگر فقط می خواهید گویش تهرانی (همان زبان استاندارد) را بهتر یاد بگیرید! یک دوست تهرانی آگاه و صبور یا فردی که بتواند لهجه او را کنترل کند پیدا کنید، بیشتر با او صحبت کنید و از او بخواهید که آگاهانه به شما در کنترل لهجه کمک کند.

ده کنترل و مدیریت لهجه از طریق گفتار

اگر می خواهید لهجه خود را کنترل کنید و به آرامی آن را تغییر دهید، قطعاً باید با این لهجه جدید بیشتر صحبت کنید! شعر بخوان! یک آهنگ بخوان! صحبت با صدای بلند! ننویس! فکر نکن! صحبت! اینجا دقیقاً همان جایی است که باید زیاد صحبت کنید! این

11. تغییر لهجه با ضبط صدا را یاد بگیرید

اگر می خواهید سریعتر به نتیجه برسید! این قطعاً به شما پیشنهاد می دهد که صدای خود را ضبط کنید! از متنی که آدم با زبان معیار می خواند! مثلا دیالوگ فیلم! گوش بدهید و تکرار کنید! این دقیقا همان گلوگاه است! شنیدن! گفتن! صرفه جویی! مقایسه کن تکرار! این. باور کنید هیچ دارویی برای این کار وجود ندارد!

12. در تغییر لهجه اغراق کنید

متأسفانه این فضایی که برای شما می نویسم یک متن است، نمی توانم دقیقاً به شما نشان دهم که اغراق یعنی چه! اما بگذارید یک مثال بزنم! اگر به جای کلمه (دیشب) می گویید (دیشو) باید کلمه دیشب را طوری بگویید که صورتتان باز شود! انگار یک آدامس بزرگ در دهان داری! و این کار را بارها و بارها تکرار کنید تا فک و دهانتان تقویت شود. (البته این تمرینات را مخفیانه انجام دهید تا کسی شما را نبیند)

13. کلمات را کم کنید!

معمولا در محیط های آموزشی نمی توانید مثل بلبل با لهجه خودتان صحبت کنید! پس سعی کنید خیلی بچه گانه و آهسته تمرین کنید و سرعت صحبت شما خیلی کم باشد تا کنترل خود را از دست ندهید.

14. به کلاس نمایش بروید

کلاس های بازیگری یکی از فضاهایی است که خیلی بیشتر از سخنرانی و گفتار به شما یاد می دهد. البته اگر در یک دوره معتبر شرکت کنید، حتما تمرینات بیان را خواهید داشت. معمولاً تا جایی که من می دانم اصول کارشان همان استاندارد است; و این باعث می شود که شما اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید!

15. فقط باید روی این 3 چیز تمرکز کنید

اگر بتوانیم این سه ویژگی یعنی گوش، حافظه شنوایی و نحوه بیان را تقویت کنیم، بدون شک می توانیم هر لهجه ای را یاد بگیریم. و به یاد داشته باشید، این حداقل 3-6 ماه طول می کشد! و تمرینات روزانه و مداوم لازم است. شاید سال ها لهجه ای در زبان شما جا افتاده باشد. اما اگر تمرینات آگاهانه باشند، می توان آنها را خیلی سریعتر کنترل و مدیریت کرد!

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا