چطور فراموشت کنم وقتی اسمت رمز گوشیمه

تلفن های همراه روش زندگی ما را برای همیشه تغییر داده اند. امروزه ما از تلفن همراه خود برای گرفتن عکس، ارسال ایمیل، خرید و فروش سهام و ذخیره بسیاری از اسناد و فایل های شخصی مهم در تلفن همراه خود استفاده می کنیم. با تلفن همراه می توانیم هزاران کار در دنیای وب انجام دهیم و سرعت و روند انجام کارهایمان با سرعتی باورنکردنی همراه بوده است.

اما ممکن است به دلایلی رمز و مدل گوشی خود را فراموش کنیم. در این زمینه اگر رمز گوشی سامسونگ را فراموش کنیم چه کنیم؟ با خواندن این مقاله یاد می گیرید که چگونه قفل گوشی سامسونگ را بدون از دست دادن اطلاعات باز کنید. با ما بمان.

اگر رمز گوشی را فراموش کردید چه باید کرد؟

فراموشی رمز گوشی سامسونگ به هر دلیلی ممکن است اتفاق بیفتد. ممکن است شخصی رمز عبور یا الگوی شما را تغییر داده باشد یا بدافزاری روی تلفن سامسونگ شما نصب شده باشد که ممکن است رمز عبور شما را تغییر داده باشد. با این حال، قبل از انجام هر کاری، سعی کنید پسوردهایی را که به خاطر دارید امتحان کنید.

اگر رمز گوشی خود را به خاطر نمی آورید، نگران نباشید. در این مقاله سعی داریم راه حل های آسان و کاربردی را برای شما ارائه دهیم تا بدون از دست دادن اطلاعات، قفل گوشی سامسونگ خود را باز کنید و دوباره به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید.

توجه داشته باشید که با سفارش ساعت متصل و اتصال آن به گوشی، به راحتی می توانید اعلان های خود را مدیریت کنید و در صورت نصب بدافزار بر روی گوشی، به لطف اعلان های ساعت متصل، راحت تر آن را شناسایی کنید.

چگونه قفل گوشی را باز کنیم؟

در سراسر جهان، بیش از 75 درصد از کاربران از گوشی های اندرویدی استفاده می کنند و سامسونگ یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشی های هوشمند در جهان است. فراموش کردن مدل یا رمز عبور گوشی سامسونگ یکی از مشکلات عمده کاربران گوشی های سامسونگ در سراسر جهان است.

با 4 روش آسان و کاربردی که در زیر به شما نشان می دهیم، به راحتی می توانید رمز گوشی سامسونگ خود را بازیابی کنید. با این حال، گاهی اوقات اطلاعات موجود در تلفن شما نیز ممکن است از بین برود.

1. با قابلیت Find My Mobile. قفل سامسونگ را بشکنید

قابلیت Find My Mobile یکی از بهترین و راحت ترین راه ها برای باز کردن قفل گوشی اندرویدی است. یکی از مهمترین مزیت های روش Find My Mobile این است که اطلاعات گوشی شما پاک نمی شود! بهتر است بدانید که قابلیت Find My Mobile تنها برای کاربرانی قابل استفاده است که قبلا اکانت سامسونگ خود را ساخته اند.

اگر از قبل Find My Mobile را فعال کرده اید، می توانید به وب سایت findmymobile.samsung.com مراجعه کرده و پس از ورود با نام کاربری و رمز عبور وارد قسمت Find My Mobile شوید. برای شکستن قفل سامسونگ باید اینترنت گوشی شما فعال باشد. اگر خوش شانس هستید و اینترنت گوشی شما باز است، می توانید روی UNLOCK در منوی سمت چپ کلیک کنید و رمز گوشی خود را حذف کنید.

برای حذف رمز گوشی سامسونگ، باید اکانت Find My Mobile سامسونگ را فعال کنید و گوشی شما باید به اینترنت متصل باشد تا بتوانید رمز گوشی سامسونگ را بدون از دست دادن اطلاعات خود حذف کنید.

بزرگترین فروشگاه لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر در ایران. همچنین می توانید انواع هندزفری، هندزفری نوع C، شیشه سرامیک، شارژر، پاور بانک و صدها لوازم جانبی دیگر را به شکل اصلی تهیه کنید.

2. رمز عبور تلفن سامسونگ را با Google Find My Device حذف کنید

گوگل مالک و توسعه دهنده سیستم عامل اندروید است. Google Find My Device 3 یک برنامه مهم است، اما قبل از استفاده باید آن را فعال کنید. اگر گوشی شما در خانه گم شد، می توانید به راحتی از طریق لپ تاپ یا کامپیوتر خود به قسمت تنظیمات Google Find My Device دسترسی پیدا کنید و با انتخاب گزینه PLAY SOUND گوشی خود را زنگ بزنید.

اگر گوشی شما به اینترنت متصل است، می توانید به www.google.com/android/find بروید و با انتخاب گزینه Erase device گوشی خود را ریست کنید. متأسفانه، در Google Find My Device، هیچ راهی برای حذف رمز عبور گوشی سامسونگ بدون از دست دادن اطلاعات وجود ندارد.

یکی دیگر از قابلیت های Google Find My Device این است که اگر گوشی شما به سرقت رفت یا گم شد، اگر اینترنت در گوشی سامسونگ شما فعال باشد، به راحتی می توانید موقعیت دقیق گوشی خود را روی نقشه ببینید. با عملکرد Google Find My Device، حتی می توانید قفل Samsung A01 را به راحتی باز کنید.

3. با تابع Forgot Pattern یک الگوی جدید تنظیم کنید

اگر رمز اکانت گوگل خود را به خاطر داشته باشید، پس از چندین بار وارد کردن الگوی اشتباه گوشی سامسونگ، تابع Forgot Pattern ظاهر می شود و در این مرحله از شما خواسته می شود نام کاربری و رمز عبور اکانت گوگل خود را وارد کنید. اگر اطلاعات گوشی خود را به درستی وارد کنید، می توانید یک الگوی جدید برای گوشی سامسونگ خود تعیین کنید.

لازم به ذکر است که در آخرین آپدیت های سیستم عامل اندروید نمی توانید از طریق قابلیت Forgot Pattern الگوی جدیدی برای گوشی سامسونگ خود تعیین کنید. زیرا ممکن است یک هکر یا بدافزار اطلاعات حساب گوگل شما را هک کرده باشد.

4. قفل گوشی سامسونگ را با Smart Lock باز کنید

اگر قبلا قابلیت Smart Lock را فعال کرده اید و گوشی سامسونگ شما اندروید 5 یا بالاتر است، می توانید قفل الگوی گوشی سامسونگ خود را با استفاده از قابلیت Smart Lock باز کنید. قابلیت Smart Lock می تواند مکان معمولی شما را از طریق الگوهای حرکتی، تشخیص چهره و صدا شناسایی کند و به شما امکان دسترسی به گوشی سامسونگ را می دهد.

5. قفل گوشی سامسونگ را با تنظیم مجدد کارخانه باز کنید

اگر نمی توانید رمز گوشی سامسونگ خود را با استفاده از روش Find My Mobile و سایر روش ها بدون از دست دادن اطلاعات باز کنید، بهتر است گوشی خود را به حالت کارخانه بازنشانی کنید. با فشار دادن و نگه داشتن کلیدهای POWER و VOLUME DOWN، گوشی سامسونگ خود را مجددا راه اندازی کنید، سپس کلیدهای POWER و VOLUME UP را فشار دهید تا وارد حالت ریکاوری شوید.

در این مرحله، با کلیدهای VOLUME UP و VOLUME DOWN حرکت کنید تا گزینه Wipe data/Factory Reset را پیدا کنید. سپس با فشردن کلید POWER گوشی سامسونگ خود را به حالت کارخانه بازنشانی کنید. اگر نمی توانید با این روش گوشی خود را به حالت کارخانه بازنشانی کنید، لطفاً به مقاله “تنظیم مجدد گوشی سامسونگ به تنظیمات کارخانه” مراجعه کنید. در این مقاله چندین روش دیگر برای این کار معرفی کرده ایم. به شما یادآوری می کنیم که بازنشانی به تنظیمات کارخانه تمام داده های شما را حذف می کند.

تجربه شما در بازیابی رمز گوشی سامسونگ چیست؟

فراموش کردن رمز گوشی سامسونگ یکی از بزرگترین چالش هایی است که کاربران در سراسر جهان با آن مواجه هستند. در این مقاله سعی کرده ایم با معرفی روش های Find My Mobile، Google Find My Device، Forgot pattern، Smart Lock و فکتوری ریست به شما در بازیابی رمز گوشی سامسونگ کمک کنیم.

اگر راه دیگری برای بازیابی رمز گوشی سامسونگ وجود دارد، نظرات خود را با ما و سایر کاربران وبلاگ در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

طاهری بزرگترین و جامع ترین فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی در سراسر ایران می باشد. در هر نقطه از ایران می توانید از قیمت ساعت هوشمند سامسونگ، قلم لمسی، پاوربانک، شارژر، انواع کابل و مبدل و صدها لوازم جانبی دیگر گوشی و لپ تاپ مطلع شده و در صورت تمایل به خرید آنلاین بپردازید.

فراموشی نمودار گوشی یکی از مشکلاتی است که هر یک از ما ممکن است روزی با آن مواجه شویم. در این صورت دیگر نمی توانید به راحتی وارد گوشی شوید و باید از تمام روش های ممکن برای باز کردن قفل آن استفاده کنید. برای حل این مشکل، آموزش فراموشی رمز گوشی را با پلازا دنبال کنید.

با توجه به ویژگی های جدیدی که به گوشی های اندرویدی اضافه شده است، علاوه بر احتمال زیاد فراموشی رمز گوشی، باز کردن قفل گوشی اندرویدی نیز دشوارتر شده است. از طرفی ترس از دست دادن اطلاعات نیز مشکل مهمی است که بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند در چنین شرایطی با آن مواجه می شوند. اما چگونه قفل گوشی را بدون پاک کردن رمز عبور باز کنیم؟ در ادامه به چند روش اشاره می کنیم، بازیابی رمز عبور از شیائومی و سایر گوشی های اندرویدی با روش های زیر امکان پذیر است. با پلازا همراه باشید

فهرست مطالب

آموزش فراموشی رمز گوشی; مدل گوشی رو فراموش کردم

قفل صفحه گوشی یکی از ضروریات هر تلفن همراه برای محافظت از اطلاعات شخصی، محتوا و … است. اما اگر رمز گوشی را فراموش کنید، علاوه بر قفل کردن دستگاه، به اطلاعات خود نیز دسترسی نخواهید داشت. همچنین به دلیل وجود اسکنر اثر انگشت، امکان فراموشی رمز موبایل بیشتر است. مکانیزم قفل صفحه گوشی به گونه ای طراحی شده است که در صورت نداشتن رمز عبور دسترسی به گوشی بسیار سخت می شود.

بنابراین، اگر رمز عبور تلفن خود را فراموش کردید، راه حل آسانی وجود ندارد که بتوانید از آن استفاده کنید. در بسیاری از موارد چاره ای جز ریست کردن سخت گوشی و از دست دادن اطلاعات ندارید.

“چگونه قفل اندروید را بدون رمز عبور باز کنیم” را در ویدیوی زیر مشاهده کنید:

1. رمز عبور فراموش شده را از طریق سرویس Find My Device از تلفن حذف کنید

مسلماً یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دسترسی مجدد به دستگاه و باز کردن قفل الگوی تلفن اندروید پس از فراموش کردن رمز تلفن در نسخه‌های اندروید 2.3 و بالاتر، استفاده از سرویس Find My Device Google است. این روش در واقع بازیابی رمز گوشی با جیمیل است. لطفاً توجه داشته باشید، این ترفند فقط در صورتی کار می کند که قبلاً از طریق همان تلفن وارد حساب Google خود شده باشید. این روش در صورتی که فراموش کردید گوشی خود را قفل کنید، پسورد آن بازیابی نمی شود و اطلاعات گوشی شما پاک نمی شود.

برای این منظور ابتدا از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ به سرویس Google Find My Device دسترسی پیدا کنید. سپس دستگاه مورد نظر را از لیست دستگاه های لینک شده به حساب کاربری خود انتخاب کنید و بر روی Secure Device و سپس Erase device کلیک کنید و تایید کنید. سپس می توانید یک رمز عبور جدید تنظیم کنید. داده‌های تلفن حذف می‌شوند، اما اگر قبلاً عملکرد پشتیبان‌گیری را فعال کرده باشید، می‌توانید آن را دوباره از حساب Google خود بازیابی کنید.

2. از طریق قفل هوشمند (Smart Lock); نحوه باز کردن رمز عبور فراموش شده گوشی

همانطور که احتمالا می دانید، نسخه های جدیدتر اندروید، یعنی نسخه 5 و بالاتر، قفل های هوشمندتر و ایمن تری دارند که با ورود به حساب گوگل خود می توانید به راحتی قفل آن را باز کنید. به تازگی با توجه به ویژگی های جدیدی که به گوشی های هوشمند با نسخه اندروید بالا اضافه شده است، این امکان برای کاربران وجود دارد که در صورت فراموشی رمز گوشی هنگام اتصال به وای فای خانگی، قفل دستگاه را به صورت خودکار باز کنند.

همچنین بخوانید :

این مورد یکی از راه های بازیابی رمز فراموش شده موبایل است اما به شرطی که قبلا آن را فعال کرده باشید.

3. بازنشانی رمز عبور از طریق تلفن. رمز موبایل را فراموش کرده اید

اگر نسخه اندروید گوشی شما کمتر از 4.4 باشد، پس از فراموشی رمز عبور با استفاده از گزینه Forgot Pattern امکان بازیابی آن وجود دارد. در این نسخه ها اگر 5 بار رمز عبور را اشتباه وارد کنید پیغامی ظاهر می شود و گزینه Forgot pattern در پایین صفحه ظاهر می شود. روی آن ضربه بزنید، سپس نام کاربری و رمز عبور حساب Google خود را وارد کنید. Google کد بازیابی رمز عبور تلفن فراموش شده را برای شما ایمیل می کند.

4. سرویس Find My Mobile سامسونگ. حل مشکل فراموشی مدل گوشی

یکی از روش ها بازیابی رمز گوشی با حساب سامسونگ و استفاده از عملکرد Find My Mobile است. البته این قابلیت نیز باید با افزودن اکانت سامسونگ به گوشی فعال شود، در غیر این صورت کار نمی کند.

همچنین بخوانید :

اگر رمز گوشی سامسونگ خود را فراموش کرده اید و اکانت سامسونگ خود را به گوشی اضافه کرده اید، به این آدرس رفته و گوشی خود را انتخاب کرده و بر روی Unlock کلیک کنید. با این کار رمز قبلی شما حذف شده و گوشی قابل دسترسی خواهد بود.

5. باز کردن قفل رمز عبور تلفن با تماس پین اضطراری. نحوه باز کردن رمز عبور فراموش شده گوشی

اگر گوشی اندرویدی شما بین نسخه 5 و 5.1.1 است، حل مشکل مدل گوشی فراموش شده با تماس اضطراری بدون پاک کردن اطلاعات بهترین راه حل است. برای باز کردن قفل گوشی با کد، باید صفحه قفل گوشی را بشکنید. ابتدا روی گزینه Emergency Call در صفحه قفل ضربه بزنید. حالا 10 ستاره را وارد کنید، سپس روی ستاره ها کلیک کرده و آنها را کپی کنید.

همچنین بخوانید :

حالا روی آخرین ستاره ضربه بزنید و ستاره هایی را که کپی کرده اید قرار دهید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که دیگر نتوانید با دو بار ضربه زدن روی ستاره ها برجسته کنید. سپس میانبر دوربین را باز کنید و سپس نوار اعلان را از بالای صفحه پایین بکشید. روی نماد تنظیمات کلیک کنید. در اینجا از شما رمز عبور خواسته می شود. انگشت خود را روی کادری که رمز عبور را تایپ می کنید نگه دارید و گزینه Paste را انتخاب کنید.

این کار را چندین بار تکرار کنید تا صفحه قفل قفل شود و به شما امکان دسترسی به تلفن را بدهد.

همچنین بخوانید :

6. ریست فکتوری گوشی. نحوه باز کردن رمز عبور فراموش شده گوشی

انجام بازنشانی به تنظیمات کارخانه، تمام داده‌های دستگاه Android شما را پاک می‌کند. پس مراقب باشید فقط در صورتی این راه حل را امتحان کنید که راه حل های ذکر شده در بالا جواب نداده اند. ساده ترین راه برای باز کردن قفل گوشی از طریق تنظیمات کارخانه، ورود به سیستم Find My Device است که قبلاً به آن اشاره کردیم. از اینجا می توانید بازنشانی کارخانه ای انجام دهید.

اما اگر نمی‌توانید به مدیریت دستگاه اندروید دسترسی داشته باشید یا قبلاً وارد حساب Google خود در دستگاه خود نشده‌اید، باید یک هارد ریست یا تنظیمات کارخانه را انجام دهید، به این معنی که باید به صورت دستی بازنشانی کارخانه را انجام دهید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

دستگاه خود را خاموش کنید

دکمه های پاور و کاهش صدا را همزمان نگه دارید تا منوی Bootloader ظاهر شود.

با فشار دادن دکمه پاور گزینه Recovery Mode را انتخاب کنید.

دوباره دکمه پاور را نگه دارید و یکبار دکمه افزایش صدا را فشار دهید تا وارد حالت ریکاوری شوید.

با استفاده از دکمه های کاهش صدا و افزایش صدا به گزینه های Wipe data/Factory Reset بروید و روند بازنشانی کارخانه را ادامه دهید.

با انتخاب این گزینه تمامی اطلاعات شما در گوشی پاک می شود و می توانید مانند روز اول دستگاه را ریستارت کنید.

شما نیز ممکن است این مطالب را دوست داشته باشید

سوالات متداول

1. آیا می توان با تماس اضطراری بدون پاک کردن اطلاعات قفل گوشی را باز کرد؟

بله، اما این روش فقط برای گوشی هایی که نسخه اندروید آن ها بین 5 تا 5.1.1 است قابل اجراست.

2. اگر رمز گوشی را فراموش کنم چه کنم؟

رفع مشکل فراموشی مدل گوشی بستگی به شرایط و تنظیماتی دارد که در گوشی انجام داده اید. اما در بیشتر موارد چاره ای جز ریست فکتوری گوشی ندارید.

آخرین کلمه

در این مطلب با آموزش فراموشی رمز گوشی همراه شما بودیم و راهکارهای آن را نیز بررسی کردیم. با توجه به نوع گوشی و نسخه اندروید آن، می توانید با استفاده از یکی از راه حل های ذکر شده رمز گوشی فراموش شده را باز کنید. اگر ترفند دیگری برای بازیابی رمز گوشی می دانید، می توانید آن را در قسمت نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

در این مقاله از سری مقالات سایت رسمی نمایندگی سامسونگ به این سوال می پردازیم که در صورت فراموشی رمز گوشی سامسونگ چه کنیم؟ شما می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات بپرسید.

اگر فراموش کرده اید که چگونه قفل تلفن همراه خود را باز کنید یا روش قفلی که در تلفن ذخیره کرده اید کار نمی کند، می توانید از Find My Mobile یا Smart Lock برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید. در قسمت بعدی جزئیات مورد نیاز در این زمینه را توضیح داده ایم.

سوالات متداول در این زمینه عبارتند از:

1: چگونه رمز گوشی سامسونگ را بشکنیم؟

2: قفل گوشی یامیونگ را بدون از دست دادن اطلاعات باز کنید

3: رمز گوشی سامسونگ را حذف کنید

باز کردن قفل تلفن همراه با استفاده از Find My Mobile

ویژگی Find My Mobile همانطور که از نامش پیداست به شما کمک می کند گوشی خود را پیدا کنید. البته امکان بازکردن قفل گوشی از راه دور با دسترسی به وب سایت Find My Mobile وجود دارد. بنابراین، اول از همه، شرایط زیر باید رعایت شود:

1: تلفن همراه باید روشن باشد

2: تلفن همراه باید به Wi-Fi یا شبکه تلفن همراه متصل باشد

3: اکانت سامسونگ شما باید در تلفن همراه شما ثبت شده باشد و گزینه باز کردن قفل از راه دور فعال باشد.

جزئیات ذکر شده در قسمت بعدی را با دقت مطالعه کنید تا گزینه قفل از راه دور گوشی را فعال کنید و مراحل باز کردن قفل گوشی را با استفاده از وب سایت Find My Mobile دنبال کنید.

نحوه فعال کردن Remote Unlock Option در Find My Mobile Feature

مرحله 1:

ابتدا وارد منوی تنظیمات و Biometric and Security شوید

گام دوم:

گزینه Find my mobile را انتخاب کنید

مرحله 3:

برای فعال کردن گزینه Remote Unlock، حالت روشن را انتخاب کنید

نحوه باز کردن قفل تلفن از راه دور با استفاده از سایت Find My Mobile

مرحله 1:

ابتدا مرورگر اینترنت را باز کرده و آدرس سایت https://findmymobile.samsung.com را تایپ کرده و روی دکمه Connect کلیک کنید. سپس مشخصات لاگین را در اکانت سامسونگ وارد کرده و روی دکمه ورود کلیک کنید.

گام دوم:

دستگاه تلفن همراه شما که در حساب سامسونگ ثبت شده است در سمت راست صفحه نمایش داده می شود. اگر دستگاه‌های مختلفی را در حساب سامسونگ ثبت کرده‌اید، مطمئن شوید که دستگاه را برای باز کردن از راه دور انتخاب کرده‌اید. به تصویر زیر نگاه کنید و روی گزینه Unlock کلیک کنید.

مرحله 3:

وقتی روی گزینه باز کردن قفل کلیک می کنید، پنجره ای ظاهر می شود که از شما می خواهد رمز عبور حساب سامسونگ را بررسی کنید. وقتی رمز عبور را وارد کردید، روی دکمه Next کلیک کنید، سپس این پنجره به طور خودکار بسته می شود و پنجره دیگری ظاهر می شود که به شما امکان می دهد قفل گوشی را از راه دور باز کنید.

قفل گوشی را با استفاده از قابلیت Smart Lock باز کنید

می‌توانید دستگاه تلفن همراه را طوری پیکربندی کنید که به‌طور خودکار در مکان‌های امن یا زمانی که دستگاه‌های مورد اعتماد شناسایی می‌شوند و باز می‌مانند، قفل باز شود.

به عنوان مثال، اگر خانه خود را به عنوان مکان امن انتخاب کرده باشید، قفل تلفن شما به طور خودکار پس از شناسایی مکان باز می شود.

این قابلیت پس از استفاده از روش قفل صفحه فعال خواهد شد.

اگر به مدت چهار ساعت از دستگاه استفاده نمی کنید یا آن را خاموش می کنید، باید قفل دستگاه را با استفاده از یک الگو، پین یا رمز عبور باز کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا