چطور عشقمو فراموش کنم

فراموش کردن عشق گذشته ای که مطمئن بودید برای همیشه باقی خواهد ماند و شخصی که فکر می کردید عشق زندگی شماست، واقعاً دردناک است. در عین حال، وقتی رابطه در بن بست است و ما متعجبیم، چگونه می توانیم به آن فکر نکنیم؟ فراموش کردن عشق عاقلانه ترین کار برای حفظ وقار و قدرت است. دوست داشتن دیگران به خودی خود درس ارزشمندی است. اما اگر عاشقانه طبق برنامه پیش نرود، فراموش کردن و پذیرش غیرقابل تغییر یک مهارت حیاتی است. در طول فرآیند این فراموشی تلخ، یاد می گیرید که بیشتر به مرزها و الگوهای مخرب رابطه بیندیشید، قاطعانه تر عمل کنید یا برای پایان دادن به رابطه با افراد سمی یا افرادی که به شما آسیب می رسانند، گام بردارید. یاد گرفتن اینکه نمی توانید دیگران را مجبور به انجام کاری کنید یا دیگران را شبیه خود کنید، آزادی را برای شما به ارمغان می آورد.

راه حل های روانشناختی موثر برای فراموش کردن عشق سابق

فراموش کردن یک رابطه گذشته مانند سوگواری از دست دادن یک عزیز است. قبل از اینکه بتوانید معشوق سابق خود را فراموش کنید، باید مراحل انکار، عصبانیت، عقلانیت، نشخوار رابطه شکست خورده و معشوق از دست رفته و مراحل دیگر را طی کنید تا در نهایت بتوانید واقعیت را بپذیرید. در زیر ده راه حل برای غلبه بر این دوران و فراموش کردن عشق ها و روابط گذشته به شما پیشنهاد می شود:

بپذیرید که رابطه شما به پایان رسیده است

پذیرفتن پایان رابطه سخت ترین و مهمترین قدم در فراموشی رابطه قبلی است. اگر باور نکنید که تمام شده است، نمی توانید بر اندوه خود غلبه کنید. برای پذیرش درد و درک احساسات خود به زمان نیاز دارید. پذیرفتن پایان یک رابطه مانند بستن درهای شکست و دل شکستگی است. بنابراین پذیرش برای حرکت از رابطه قبلی ضروری است. مدیتیشن ذهن آگاهی نیز مفید است. هنر آفرینی در این دوران، بازگشت به عادت های مورد علاقه و گذراندن وقت با دوستان نیز می تواند مایه آرامش شما باشد.

برای مقابله با این درد وقت بگذارید

بد نیست به خاطر یک رابطه بن بست غمگین باشید. اندوهگین کردن رابطه از دست رفته خود و رها کردن غم و درد خود. اجازه ندهید احساسات بد شما پس از این شکست عاطفی تبخیر شود و از ابراز احساسات خود فرار نکنید. فراموشی زمان می برد و هیچ قرص یا دارویی وجود ندارد که بلافاصله احساس بهتری داشته باشید، پس صبور باشید و به خودتان زمان بدهید.

دوره «قرص فراموشی رابطه قبلی» همیار عشق به شما کمک می‌کند بتوانید احساسات بد بعد از جدایی، مانند غم، ترس، خشم، ناامیدی را به خوبی تخلیه کنید و افکار منفی و سرزنش‌گری که بخاطر این تجربه در ذهنتان بوجود آمده را مدیریت و اصلاح کنید. آموزش‌های این دوره گام به گام شما را همراهی می‌کند تا بتوانید در بازه زمانی کوتاهی جدایی را پشت سر بگذارید و برای داشتن یک زندگی موفق و شاد آماده شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر پادکست‌های زیر را گوش دهید و صفحه مربوط به دوره « قرص فراموشی» را مطالعه کنید.

چرا باید برای غلبه بر شکست عاشقانه تمرین کنم؟

احساس مردان هنگام پایان دادن به یک رابطه

توطئه انتقام جویی و پیگیری فعالیت های معشوق خود را به صورت آنلاین متوقف کنید

کنفوسیوس گفت: قبل از انتقام، دو قبر آماده کنید. » اگر دلت شکست، مطمئن باش که انتقام کمکی به تو نمی کند. شاید شما تا این حد رنج کشیده اید و در مورد این که بخواهید شخص دیگری رنج بکشد و همان چیزهایی را که شما انجام داده اید تجربه کند سردرگم شده اید، در حالی که دیگران شما را تشویق می کنند که به دنبال انتقام باشید. اما باید بدانید که بازی انتقام برنده ای ندارد. آسیب رساندن به دیگران از روی ناراحتی کودکانه، خطرناک و غیرضروری است. اگر به انتقام جویی افراط کنید، هیچ فرصتی برای آرامش خود و التیام زخم های خود نخواهید داشت. از تعقیب سابق خود به صورت آنلاین و در زندگی واقعی خودداری کنید. البته آخرین چیزی که می خواهید ببینید این است که او شما را فراموش کرده و مشغول تفریح ​​یا شروع یک رابطه جدید است. علاوه بر این، خواندن پیام های او ممکن است به شما امید کاذب بدهد.

سعی نکنید فقط دوست باشید

اصرار بر برقراری دوستی افلاطونی بلافاصله پس از پایان یک رابطه عاشقانه، نامناسب و زودرس است. روابط را نمی توان با فشار دادن یک دکمه کنترل کرد. انجام این کار از طرف خود یا دوست پسر سابقتان نشانه یک مشکل عاطفی است که برای مقابله با آن باید از متخصص کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که نمی توانید برای شخص دیگری اصلاح کنید، تغییر دهید یا رنج بکشید. تبدیل عجولانه یک رابطه عاشقانه به دوستی هیچ کمکی به فراموش کردن عشق نمی کند. اگر طرف مقابل شما را تحت فشار قرار می دهد که دوست باشید و در تماس دائمی باشید، این اصرار ممکن است نشانه نارضایتی آنها از رابطه شکست خورده یا ضعف آنها در کنترل رفتار یا حفظ مرزهایشان باشد. علاوه بر این، گاهی اوقات طرف مقابل اصرار دارد که یک رابطه دوستانه داشته باشد تا از گناه به هم خوردن رابطه فرار کند. باور کنید که مجبور نیستید دوست بمانید یا با سابق خود در ارتباط باشید. اگر هر دو طرف برای پایان دادن به رابطه توافق کرده اند، می توانید پس از مدتی سعی کنید دوستی خود را حفظ کنید، اما ابتدا باید به خودتان زمان بدهید تا مطمئن شوید که دوستی سالم و ارزشمند است. به یاد داشته باشید که برخی از افراد باید از راه دور مورد محبت قرار گیرند و گاهی اوقات دوری و دوستی بهتر است.

از رابطه جنسی با معشوق سابق خود اجتناب کنید

این نکته برای برخی بدیهی است، اما بسیاری از عاشقان جدا شده به یک رابطه بدون عشق ادامه می دهند. شخصی از شما جدا شد، اما شما موافقت می کنید که با او صمیمی باشید. این بی پروا و ناعادلانه است. این ارتباط نادرست شما را در یک رابطه بن بست گیر می کند و این امید کاذب را به شما می دهد که او همچنان شما را می خواهد و عشق شما دوباره شعله ور می شود. اما طرف مقابل ممکن است فقط بخواهد با شما خوش بگذراند تا زمانی که فرد مناسب را پیدا کند. چنین ظلمی منجر به شکستن قلب کسی می شود که عشق خود را فراتر از مسائل جنسی می داند. دنبال کردن رابطه با کسی که عشق شما را متقابل کرده است به شما اجازه نمی دهد که خود را از محدودیت های این عشق شکست خورده رها کنید. مطمئن باشید دوباره عشق را تجربه خواهید کرد، این بار کسی که به شما متعهد است و می خواهد تا آخر عمر با شما خوشبخت زندگی کند عاشق شما خواهد شد. پس تسلیم خواسته های ناعادلانه نشوید.

دوباره عاشق زندگیت باش

دوباره به دوستان و خانواده نزدیک تر شوید و کارهایی را که دوست دارید انجام دهید. شروع به انجام کاری کنید که همیشه از انجام آن می ترسیدید. انرژی خود را در مسیر جدیدی هدایت کنید. ممکن است آنقدر به رابطه قبلی خود اختصاص داده باشید که از خود و علاقه خود غافل شده باشید. بهتر است بدانید که در این مدت آسیب پذیر هستید، پس برای گریه های گاه و بیگاه آماده باشید. این ضعف ها اشکالی ندارد. لیستی از رویاها و اهداف خود برای سال آینده تهیه کنید و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کنید. داوطلب شوید، یک سفر جاده ای داشته باشید، پیاده روی کنید، به طبیعت بروید، شعر بنویسید، کتاب بخوانید، در سکوت بنشینید، در کلاس شرکت کنید، روی کار خود تمرکز کنید، به تحصیل خود ادامه دهید و غیره. کار دیگری را که دوست دارید شروع کنید. همان چیزی شوید که همیشه آرزویش را داشتید. ویژگی هایی که به آنها افتخار می کنید را یادداشت کنید و هر زمان که احساس ناراحتی کردید به آنها نگاه کنید. همانطور که خودتان را می پذیرید و عاشق خود می شوید، با دوستان جدیدی آشنا می شوید که خود واقعی شما را تحسین می کنند.

دلایل شکست رابطه قبلی خود را پیدا کنید

هنگامی که مرحله سوگواری و پذیرش را پشت سر گذاشتید، می توانید با ذهنی باز به موقعیت نزدیک شوید. همانطور که به رابطه قبلی خود نگاه می کنید، ممکن است متوجه خطوط قرمز یا اشتباهاتی شوید که منجر به شکست رابطه شما شده است. از این اشتباهات درس بگیرید و همه روابط خود را، چه عاشقانه و چه غیر عاشقانه بهبود بخشید. شاید شما یا طرف مقابل از یک اختلال شخصیت منفعل-پرخاشگر، ناسازگار-اجتنابی، وابسته به همدیگر یا سازگار رنج ببرید. یک پایان گاهی اوقات مقدمه یک شروع شگفت انگیز است.

برای ورود به یک رابطه دیگر عجله نکنید

برخی از افراد می خواهند به سرعت رابطه قبلی خود را جایگزین کنند تا احساس شکست، تنهایی یا آسیب نبینند. برخی از افراد همیشه در صف با شخص دیگری هستند بنابراین هرگز تنها نخواهند بود. اجازه ندهید کسی شما را در لیست انتظار خود نگه دارد و اجازه ندهید شخص دیگری شما را در لیست انتظار خود قرار دهد. بی انصافی است که از دیگران برای فراموش کردن عشق قبلی خود استفاده کنید. متأسفانه دلشکستگی بازی نیست که قلب شما فوراً ترمیم شود و بتوانید با قلبی سالم وارد یک رابطه جدید شوید. اگر اینطور بود، هیچ کس هرگز مقاله ای در مورد چگونگی غلبه بر عشق گذشته و شروع یک رابطه جدید نمی خواند. زمانی که زمانش برسد، خواهید دانست. با گذشت زمان و دور شدن از رابطه قبلی، می توانید از سلامت و مثبت بودن رابطه جدید مطمئن باشید.

عکس ها، هدایا و نامه های عاشقانه را ذخیره کنید

اگر هر روز صبح از خواب بیدار شوید و عکس ها و نامه هایی از همسر سابق خود ببینید، نمی توانید آنها را فراموش کنید. زنده کردن این خاطرات منجر به فانتزی های عاشقانه می شود و شروع به رویای رابطه ای می کند که چندان خوب نبود. بهتر است عکس ها، نامه ها و هدایا را در یک جعبه قرار دهید و در آن قفل کنید. اگر هنوز وسوسه می‌شوید که جعبه را باز کنید، یا اگر آن شخص ذهن شما را مسموم کرده است، می‌توانید تمام گنجینه‌هایتان را بسوزانید تا خاکستر خاطرات نماد رهایی شما از انرژی‌های منفی باشد. همچنین می توانید از این وسایل استفاده کرده و آنها را به آثار هنری تبدیل کنید. اهدا یا بازیافت این اقلام راه دیگری است.

به یاد داشته باشید که فقط یک عشق واقعی برای همه وجود ندارد

برخی افراد برای مدت کوتاهی وارد زندگی ما می شوند تا به ما درسی بدهند یا طرز فکر و زندگی ما را تغییر دهند. تا زمانی که از گذشته درس نگیریم، همان اشتباهات را تکرار خواهیم کرد. درست است که شما در گذشته شخصی را خیلی دوست داشتید، اما احتمالاً آن شخص تنها کسی نیست که می تواند وارد قلب شما شود. قرار نیست پس از یک رابطه شکست خورده برای همیشه تنها بمانید، نیازی به التماس عشق و توجه دیگران ندارید. از فرصت هایی که در زندگی برای شما به وجود می آید استفاده کنید تا این پایان را آغاز یک تجربه بهتر کنید.

تجربه موفق فراموش کردن رابطه گذشته با کمک یک مشاور

نه سال پیش قلبم به میلیون ها قطعه شکسته شد که هر کدام یادآور هزاران حسرت و درد بود. اولین رابطه جدی ام را در دانشگاه شروع کردم، زمانی که همه تردیدها و تردیدها به سر می برد و به یک بحران جدی دامن می زد. دوست پسر سابق من مجبور بود نقش های زیادی را ایفا کند، از مشاور گرفته تا تشویق و پرستار بچه. تمام رابطه ما برای آرامش و تقویت روحیه من بود. بعد از پایان رابطه ما، متوجه شدم که به مدت سه سال انتظار داشتم که شخص دیگری مرا دوست داشته باشد، حتی اگر خودم را دوست نداشتم. شرم و گناه تقریباً ده سال مرا تنها نگه داشت. مطمئناً در این مدت با افراد جدیدی آشنا شدم، اما رابطه ما هرگز جدی نشد. من به دیگران نزدیک تر می شدم، اما بعد راهی پیدا می کردم که رابطه مان را خراب کنم. برای مدت طولانی پس از قطع رابطه با این مرد، احساسات ناشی از آن رابطه شکسته مرا از رسیدن به آرامش و زندگی شاد باز داشت. می ترسیدم آسیب پذیر و آسیب ببینم. با این حال، بیشتر می ترسیدم که دوباره به دیگری صدمه بزنم و مجبور باشم با این عذاب وجدان زندگی کنم. در واقع من هنوز خودم را از رابطه قبلی رها نکرده بودم و مسائل حل نشده ای در وجودم وجود داشت که از داشتن زندگی شاد و یافتن شخصی که بتوانم با عشق به روزهایم ادامه دهم باز می داشت. اینجا بود که بالاخره تصمیم گرفتم سراغ مشاور بروم و برای اولین بار با یکی از مشاوران این حوزه تماس گرفتم. او پس از گوش دادن به داستان من، با ارائه راه حل های گام به گام و تمرینات موثر به من کمک کرد تا به تدریج از شر رابطه ده ساله ام خلاص شوم، زندگی ام را بازسازی کنم و به تدریج برای برقراری ارتباط با مردم آماده شوم.

4/5 – (89)

چه اخیراً از عشق خود جدا شده باشید، چه طلاق گرفته باشید یا از هم جدا شده باشید، فراموش کردن کسی که دوستش دارید هرگز آسان نیست. گاهی اوقات احساس می کنید بعد از جدا شدن از عشقتان دیگر هرگز خوشحال نخواهید شد. فکر می کنی او تنها کسی بود که می توانستی عمیقا دوستش داشته باشی، و حالا رفته است. تسلیم این افکار نشوید حقیقت این است که با مثبت اندیشی، صبر و اراده همیشه می توانید از تاریکی شکست عشقی بیرون بیایید.

مرحله 1: بر جدایی غلبه کنید

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چگونه کسي را که دوست داريم فراموش کنيم؟ 2 گام و 11 راهکار حیاتی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری در داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

برای مشاوره به هموطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

برای رزرو مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری.

مشاوره تلفنی فوری: رزرو

مشاوران ویژه

آنها در قبال شما مسئول هستند

شماره تماس : 02162999066

چیزهایی را که شما را به یاد او می اندازد دور بریزید.

از شر چیزهایی که شما را به یاد کسی که دوستش دارید خلاص شوید. در نهایت، می توانید بدون احساسات منفی به عشق قبلی خود فکر کنید. البته نه در این مرحله!! فعلا خیلی زوده

یادآوری خاطرات بودن با کسی که دوستش داشتید می تواند منجر به احساس شدید حسرت، اندوه و پشیمانی شود. به همین دلیل، بهتر است از شر چیزهایی خلاص شوید که شما را به یاد رابطه تان می اندازد. اگر وسایلی هستند که طاقت دور انداختن آنها را ندارید، سعی کنید آنها را در جعبه ها بسته بندی کنید و دور از دید و دور از دسترس قرار دهید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید:

وسایل عشق سابقتان که پیش شما مانده است.

هدایایی که عشق سابقتان به شما داده است.

موسیقی یا آهنگ هایی که با عشق سابقتان گوش می دادید.

عکس‌ها، نقاشی‌ها یا آثار هنری که شما را به یاد عشق سابقتان می‌اندازد.چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم؟

با او تماس نگیرید.

از تماس با این شخص خودداری کنید. مگر اینکه 100% مطمئن باشید که می توانید با سابق خود “فقط دوست” بمانید (زیاد حساب نکنید!).

حداقل یک یا دو ماه تا حد امکان از ملاقات با عزیز خود خودداری کنید. وقتی مجبور به دیدن این شخص هستید، مکالمات خود را تا حد امکان کوتاه و مؤدبانه نگه دارید. البته، این می تواند بسیار دشوار باشد، اما مهم است. نامزدی مجدد می تواند منجر به تبادلات ناخوشایند شود که در آن هر دو طرف در مورد رابطه قدیمی فکر می کنند. حتی ممکن است به روش های قدیمی خود بازگردید و شروع به معاشقه با سابق خود کنید. در هر صورت، یک لحظه به آن فکر کنید، این راه خوبی برای غلبه بر جدایی شما نیست.

در مشاوره شکست عشقی توصیه می شود که ارتباطات در شبکه های اجتماعی را با این شخص کات کنید.

حتی بهتر است عشق سابق خود را در شبکه های اجتماعی مسدود کنید.

شماره این شخص را از تلفن خود حذف کنید تا وسوسه ارسال پیامک را کاهش دهید.

روحیه خود را تقویت کنید.

ذهن خود را با فعالیت بدنی و ذهنی تقویت کنید. ورزش یک راه عالی برای شروع احساس خوب نسبت به خود پس از یک جدایی دشوار است. نه تنها ارزان، سرگرم کننده، بلکه بسیار موثر است. ثابت شده است که ورزش باعث بهبود خلق و خو و پیشگیری از افسردگی می شود.

اگر به طور منظم ورزش کنید، متوجه تغییراتی در ظاهر و احساس خود خواهید شد که اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و غلبه بر جدایی را آسان تر می کند.

فراموش کردن عشق

تنهایی سمی است.

روابط اجتماعی قبلی خود را تقویت کنید. تنها ماندن بعد از جدایی ایده بسیار بدی است. نشخوار افکار منفی و سرزنش بیش از حد خود آسان است. بودن با افرادی که به آنها نزدیک هستید تحمل دردهای قلبی را آسان تر می کند. دوستان و خانواده شما توصیه های مفیدی به شما خواهند داد (که باید به آنها گوش دهید). دوستان در این مواقع در کنار شما هستند تا در مواقعی که حال خوبی ندارید به شما آرامش و اطمینان دهند. به یاد داشته باشید، تا زمانی که در مورد مشکل خود صحبت نکنید، راه حلی پیدا نمی کنید.

اگر از خانواده خود دور هستید، تماس های تلفنی و چت اسکایپ می تواند بسیار مفید باشد.

حتی می توانید دوستان اجتماعی جدیدی پیدا کنید، اما وارد یک رابطه عاطفی جدید نشوید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چگونه کسي را که دوست داريم فراموش کنيم؟ 2 گام و 11 راهکار حیاتی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری در داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

برای مشاوره به هموطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

برای رزرو مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری.

مشاوره تلفنی فوری: رزرو

مشاوران ویژه

آنها در قبال شما مسئول هستند

شماره تماس : 02162999066

حس ارزشمندی خود را تقویت کنید.

همیشه برای خودت ارزش قائل باش به یاد داشته باشید که شما مهمترین فرد زندگی خود هستید. در نظر گرفتن این موضوع باعث می شود به جای تمرکز بر غلبه بر سابق خود، روی خودتان تمرکز کنید. به بسیاری از ویژگی های مثبت خود اعتماد کنید و نقاط ضعف خود را بپذیرید. هیچکس بی عیب نیست. روی بهترین فردی که می توانید باشید تمرکز کنید.

خوشبختی نه از دیگران بلکه از درون خود شما می آید.

سعی کنید با ترحم به همسر سابق خود فکر کنید.

عشق سابق شما وقتی متوجه شود واقعا چقدر ارزشمند هستید پشیمان خواهد شد.بهترین راه حل برای فراموشی عشق

مرحله 2: با جریان زندگی همراه شوید

عشق یک طرفه را فراموش کن

اعتراف کنید که این شخص را دوست داشتید اما اکنون باید او را فراموش کنید. عشق طبیعی است، اما این بدان معنا نیست که باید ابدی باشد. شما می توانید برای مدتی کسی را عمیقا دوست داشته باشید، اما این عشق می تواند پایان یابد. فقط به این دلیل که تمام شده است به این معنی نیست که وقت خود را تلف می کنید. عشق شما بر وجود شما تأثیر گذاشته و شخصیت شما را شکل داده است. به قول کلیشه های قدیمی دوست داشتن و از دست دادن بهتر از اینه که اصلا دوست نداشته باشی و عاشق نشدن!!

بخش بزرگی از این پذیرش، بخشش است. خودتان را ببخشید زیرا نمی توانید او را کنار خودتان نگه دارید.

عشق سابق خود را به خاطر ترک کردن رابطه ببخشید.

خودتان و او را به خاطر مشکلاتی که منجر به جدایی شده است ببخشید. شما هر دو یک انسان هستید.

فعال و منظم باشید.

حالا کسی را که دوستش داشتی فراموش کن مدتی طول کشید تا از غم خود خلاص شوید، حالا بهتر است دوباره روی پای خود بایستید. از استقلال جدید خود به عنوان فرصتی برای بهبود زندگی خود استفاده کنید. اکنون فرصت خوبی برای دستیابی به موفقیت هایی دارید که باعث می شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید و در موقعیت بهتری نسبت به قبل قرار بگیرید. در اینجا چند نمونه از این فرصت ها آورده شده است:

خودتان را وقف کار خود کنید. تکالیف جدید بلند پروازانه و جاه طلبانه برای خود تعیین کنید.

مسئولیت بیشتری به عهده بگیرید. درخواست افزایش حقوق یا ترفیع کنید.

سرگرمی جدیدی را شروع کنید. نواختن سازی را یاد بگیرید.

یک زبان جدید مطالعه کنید.

شروع به نوشتن داستان کنید یا یک دفتر خاطرات داشته باشید.

جهان را کاوش کنید. مسافرت رفتن. با افراد جدید آشنا شوید. به طبیعت بیابان بروید.چگونه دوست پسر سابقم را فراموش کنم؟

به دنبال روابط سالم باشید.

برای تجربه روابط جدید آماده شوید. پس از جدایی سخت، معمولاً بهتر است تا چند ماه از روابط عاشقانه خودداری کنید. با این حال، وقتی موفق به فراموش کردن شخصی که دوستش داشتید، می توانید به او نگاه کنید، با او صحبت کنید و دوستش داشته باشید. انجام این کار ممکن است در ابتدا کمی دردناک یا ناراحت کننده باشد. طبیعی است. اساساً فردی را که قبلاً با او صحبت می کردید و مدام می دیدید را فراموش می کنید. این تجربیات روابط گذشته به مرور زمان محو می شوند.

وقتی عشق جدیدی آمد، اجازه دهید وارد شود.

آنقدر از شکست عشقی آینده نترسید که نتوانید از زندگی خود اکنون لذت ببرید.

در زمان حال زندگی کنید.

مهم نیست که شما یا همسر، دوست دختر یا دوست پسرتان در گذشته چقدر با هم خوب بوده اید، نمی توانید گذشته را تغییر دهید. مقابله با این امر می تواند دشوار باشد زیرا برخی از افراد به شدت از رها شدن می ترسند.

فراموش کردن عشق قبلی زمان می برد، پس صبور باشید.

ممکن است نتوانید از فکر کردن به عشق قدیمی خود اجتناب کنید. با این حال، زمانی که روی خود تمرکز کنید و به خود اجازه ندهید تسلیم افسردگی و بدبینی شوید، در نهایت شروع به رها شدن خواهید کرد.

با توجه به اینکه رابطه شما چقدر طول کشیده است، مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید که کسی را که قبلا دوست داشتید فراموش کنید.

برای نگاه کردن به جلو.

وقتی می خواهید عشق خود را فراموش کنید، ممکن است فکر کنید که دیگر رنگ شادی را نخواهید دید. با گذشت زمان، این فکر کمتر و کمتر جدی به نظر می رسد. واقعیت این است که شما همیشه می توانید منتظر آینده ای بهتر باشید.

همیشه افراد جدیدی برای ملاقات و عاشق شدن وجود دارند.

خوشبختی شما با آنچه در گذشته اتفاق افتاده تعیین نمی شود، بلکه با آنچه برای آینده دارید تعیین می شود.

بگذارید خاطرات شما از این شخص محو شود.

زمان همه زخم ها را التیام می بخشد. درست بعد از جدایی، به نظر می رسد که نمی توانید یک دقیقه بدون فکر کردن به اینکه چقدر دلتنگ همسر سابق خود هستید، بگذرید. اما به تدریج، طی هفته ها و ماه ها، این افکار کاهش می یابد. بالاخره یک روز آن را به کلی فراموش خواهید کرد. اساساً غمگین بودن را «فراموش خواهید کرد». وقتی این اتفاق افتاد، آن را یک دستاورد بزرگ در نظر بگیرید.

فراموش کردن عشق سابقتان بدان معنا نیست که شما باید به طور کامل به این شخص فکر نکنید. می توانید خاطرات این شخص را در دل خود نگه دارید.

کسی که قبلا دوستش داشتید نباید چیزی باشد که در زندگی شما اختلال ایجاد کنند.

سوالات متداول

آیا می توانید کسی را که واقعاً دوست دارید فراموش کنید؟

ممکن است هرگز کسی را که دوستش دارید کاملا فراموش نکنید، اما این چیز بدی نیست. این واقعیت که شما هنوز لحظات خوب گذشته را به یاد دارید، نشانه این است که شما عمیقاً آنها را دوست داشته اید و این هنوز واقعیتی است که شما در بیان احساساتتان صادق بوده اید. بدانید که هر چقدر هم که اکنون اوضاع تاریک به نظر می رسد، برای همیشه دوام نخواهد داشت.

چگونه می توانم او را سریع فراموش کنم؟

به خود فرصت دهید تا غصه بخورید. خبر خوب این است که هرچقدر هم اکنون اوضاع بد به نظر می رسد، شما از پس آن برخواهید آمد. یک دفترچه خاطرات بگیرید. قبول کنید که تموم شده. به مسافرت بروید. پروژه جدیدی را آغاز کنید. با دوستان وقت بگذرانید.

مشاوره عشق آویژه

در این مقاله، مرکز مشاوره خانواده آویژه در مورد اینکه چقدر طول می کشد تا فردی که دوستش دارید را فراموش کنید، صحبت می کند. ما به نکات خاصی اشاره کرده ایم. اگر شما نیز دیدگاه و نظری دارید و در این مقاله به آن پرداخته نشده است، از شما تقاضا داریم که آن را در قسمت نظرات پست بنویسید تا دیگران نیز از آن بهره ببرند و از طرف دیگر در مقاله دیگری در زمینه توصیه شکست عشقی باید جداگانه به آن پرداخته شود.

برای مشاوره در مورد چگونگی فراموش کردن کسی که دوستش دارید؟ 2 مرحله و 11 راه حل حیاتی

از مشاوران خانواده و روانشناسان متخصص از سراسر کشور

با شماره 02162999066 تماس بگیرید

وقتی به بلوغ فکری رسیدی، متوجه می‌شوی که همه رابطه‌ها کامل نیستند و همه ارزش ماندن در یک رابطه را ندارند! از سوی دیگر، گاهی لازم است به خاطر خود یا هر دو طرف به رابطه عاطفی خود پایان دهیم. تا اینجا همه چیز معقول به نظر می رسد. اما به محض پایان یافتن این رابطه، با انفجار احساسات منفی مواجه می شوید. اما آیا می توانیم به راحتی؟ چگونه یک فرد را فراموش کنیم؟

احساساتی مانند: ترس از تنهایی یا ترس از اینکه ممکن است این فرد آخرین فردی باشد که با او خوشبختی را در زندگی تجربه خواهید کرد! اغلب پس از پایان رابطه حتی با یک فرد بدسرپرست، برخی از افراد دچار درد دل می شوند که ممکن است به این دلیل باشد که به دنبال محبت هستند یا برای خود ارزشی قائل نیستند.

به این دلایل و هزاران دلیل دیگر، این بار در این مقاله از سایت دیواریجات می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه می توانید به راحتی و با انجام کارهای ساده، ذهن خود را از افرادی که با آنها جدا شده اید پاک کنید.

راه های فراموش کردن رابطه عاطفی به پایان رسیده است

1- غم از دست دادن عشق را متوقف نکنید

فرقی نمی کند مرگ شما را از هم جدا کرده باشد یا عشق بی وفا شما را ترک کرده باشد، جدایی دردناک است. اگر می خواهید همسر سابق خود را فراموش کنید، ابتدا باید به خود اجازه دهید که این عشق را غمگین کنید. پاک کردن عشق سابقتان از ذهنتان برای اینکه دیگر به او فکر نکنید، راه سالمی برای پذیرش و کنار آمدن با شکست عاشقانه نیست. در عوض، باید زمان کافی برای غم و اندوه از دست دادن عزیزتان در اختیار خود بگذارید. این غم اولین قدم برای فراموش کردن عشق قدیمی است، در واقع برای فراموش کردن یک نفر، ابتدا باید او را به یاد بیاوری.

2- سعی نکنید با او تماس بگیرید

برای فراموش کردن کسی که دوستش دارید، این قانون را به خاطر بسپارید: اگر او دیگر در زندگی شما نیست، تحت هیچ شرایطی سعی نکنید با او تماس بگیرید.

بسیاری از عاشقان شکست خورده با عشق قبلی خود به بهانه های مختلفی مانند “بستن پرونده رابطه”، “خداحافظی” یا “برای آخرین بار با هم بودن” تماس می گیرند. اما این نگرش فقط وضعیت را پیچیده می کند و هیچ کاری برای بهبود آن نمی کند.

وقتی کسی را دوست دارید، خداحافظی هرگز آسان نیست و تلاش برای خداحافظی همیشه تصمیم بدی است که حال شما را بدتر می کند. برقراری ارتباط یا تماس با کسی که می‌خواهید فراموش کنید، تنها احساسات قدیمی را به شما نشان می‌دهد و از رها کردن گذشته جلوگیری می‌کند.

3- خود را مجبور نکنید که از او متنفر باشید

اشکالی ندارد اگر از کسی که می خواهید با تمام وجودتان فراموش کنید متنفر باشید. اما چنین نفرتی در بیشتر موارد وجود ندارد، زیرا ما در مورد شخصی صحبت می کنیم که زمانی عاشقانه او را دوست داشتید. متنفر بودن از عشق از دست رفته آسان نیست و در بیشتر موارد حتی ممکن نیست، پس خود را مجبور نکنید که از آنها متنفر شوید. لازم نیست برای غلبه بر آنها از سابق خود متنفر باشید، فقط باید این واقعیت را بپذیرید که آنها دیگر بخشی از زندگی شما نیستند.

4- او را ببخش

برای فراموش کردن کسی، ابتدا باید او را به خاطر تمام اشتباهاتش ببخشید، او را ببخشید که این روزها باعث ایجاد چنین احساسات ناخوشایند و آزاردهنده ای برای شما شده است. اگر دلت پر از خشم و نفرت نسبت به او است، باید یاد بگیری که او را ببخشی، هر چقدر هم که سخت باشد، باید بخشش را یاد بگیری تا فراموش کنی. مشکوک بودن به کسی که دیگر در زندگی شما نیست فقط اوضاع را برای شما بدتر می کند.

5- احساسات خود را آزاد کنید

احساسات خود را سرکوب نکنید یا اجازه ندهید که احساسات منفی در درون شما ایجاد شود، آنها را رها کنید. هر قدر می خواهی گریه کن، فریاد بزن، تخلیه کن و به کسی که به تو اعتماد دارد و به تو نزدیک است شکایت کن تا بار دلت سبک شود.

صحبت کردن همیشه به بهتر شدن اوضاع کمک می کند، به خصوص اگر مخاطب شما را درک کند. اگر نمی خواهید داستان عشق خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، آن را در دفترچه یادداشت خود بنویسید یا با یک غریبه در انجمن های اینترنتی چت کنید. اگر احساس می کنید که نیاز دارید با یک متخصص در مورد احساسات خود صحبت کنید، دریغ نکنید و خجالتی نباشید.

صحبت با یک روانشناس می تواند تاثیر زیادی در کاهش احساسات منفی شما داشته باشد. راه‌حل‌هایی را به شما نشان می‌دهد که به شما کمک می‌کند این دوران سخت را به آسانی هرچه بیشتر پشت سر بگذارید.

6- با افراد جدید آشنا شوید

یک راه عالی برای غلبه بر سابق خود، ملاقات با افراد جدید و پیدا کردن دوستان جدید است. البته لازم نیست همه روابط شما با این آشنایان جدید دائمی باشد، اما ایجاد آشنایی های جدید قطعا به بهبود روحیه و روحیه شما کمک می کند. علاوه بر این، با کمک این افراد جدید، می توانید خاطرات جدیدی بسازید و خاطرات دردناک قدیمی را جایگزین کنید. این جایگزینی و پر کردن ذهن با خاطرات خوشایند جدید نیز راهی موثر برای فراموش کردن معشوق سابقتان است.

به یاد داشته باشید که هدف از این کار جایگزینی فرد جدید فراموش شده قبلی خود نیست. بلکه هدف این است که دامنه روابط اجتماعی خود را گسترش دهید تا از ناامیدی و افسردگی فرار کنید. تا زمانی که رابطه گذشته برای شما حل نشود، تحت هیچ شرایطی وارد یک رابطه عاطفی جدید نشوید.

7- برای خودتان وقت بگذارید

همانطور که آشناها و دوستان جدیدی پیدا می کنید، برای خود وقت بگذارید و فعالیت های مورد علاقه خود را به تنهایی انجام دهید. شما نباید تمام ساعات بیداری خود را صرف معاشرت با دیگران کنید تا عشق سابق خود را فراموش کنید، به طوری که حتی فرصت فکر کردن به او را نداشته باشید. این اشتباهی است که اکثر مردم مرتکب آن می شوند. در عوض، مدتی با خود خلوت کنید.

8- آن را رها کنید

برای فراموش کردن عشق سابق خود، باید او را کاملاً رها کنید و او را در گذشته رها کنید. به عبارت دیگر، شما نباید او را در فیس بوک یا سایر شبکه های اجتماعی دنبال کنید، نباید از دوستان مشترک خود در مورد او بپرسید، نباید با شماره ناشناس با او تماس بگیرید. رها کردن او به این معنی است که باید از شر هر چیزی که شما را به یاد او می اندازد خلاص شوید، مانند وسایل شخصی، عکس ها، یادگاری ها و هدایا.

9- به اندازه لازم به خودتان زمان بدهید

امیدوار نباشید که عشق سابق خود را به سرعت فراموش کنید، زیرا عشق یک شبه فراموش نمی شود و زمان می برد. حتی اگر تحمل این عالم برزخ برایت سخت باشد و خاطره آن آزارت دهد، باید برای فراموش کردن آن وقت بگذاری تا در نهایت یا فراموشش کنی و یا دیگر خاطره آن آزارت ندهد.

10- برایش نامه بنویسید اما نفرستید

تمام احساسات و عواطف خود را روی کاغذ بیاورید و در مورد هر چیزی که شما را آزار می دهد با او صحبت کنید. اگر از شما جدا شد، به او بگویید که چقدر آسیب دیده اید. اگر هر دوی شما با توافق متقابل رابطه را به پایان رساندید، تمام دلایل منطقی این کار را بنویسید، خاطرات خوب و بد را یادداشت کنید و اجازه دهید همه احساسات منفی شما تخلیه شود. این نامه برای شماست و نیازی به ارسال آن برای کسی ندارید. وقتی یادداشت تمام شد، آن را یک بار بخوانید و سپس پاره کنید.

11- به دلیل پایان رابطه خود فکر کنید

چرا رابطه شما تمام شد؟ اگر به رابطه پایان دادید، احتمالاً دلیل منطقی برای این کار داشتید. سعی کنید یک بار دیگر آنها را برای خودتان تماشا کنید. هدف ما از برقراری رابطه عاطفی رسیدن به آرامش و کمال در کنار فرد دیگری است. پس وقتی تصمیم به پایان دادن به چنین رابطه ای می گیریم به این معنی است که آن طور که باید از آن رابطه احساس رضایت و خوشحالی نمی کنیم. بنابراین، کار درست این است که به این رابطه پایان دهیم تا از آسیب روانی بیشتر در آینده جلوگیری شود. دقیقا همون کاری که کردی اما از سوی دیگر، اگر شریک عاشقانه تان به دلایل مختلف مانند مشکلات مالی، خیانت یا حتی مشکلات شخصی شما را ترک کرد، دوباره فکر کنید. متوجه خواهید شد که دلایل او هر چه بود، قطعاً برایش مهم بودند و احتمالاً او همچنان کارش را انجام داده و با وجود تلاش های شما به رابطه پایان داده است. اگرچه عمل او غیر اخلاقی بود، اما به عنوان یک انسان اجازه داشت در مورد زندگی خود تصمیم بگیرد. پس کسی را سرزنش نکنید و به بقیه زندگی خود فکر کنید.

12- به یاد داشته باشید که شما فردی قوی هستید

ممکن است پس از جدا شدن از عشق خود احساس ضعف و آسیب پذیری کنید و فکر کنید که قدرت تحمل این درد را ندارید. اما واقعیت این است که شما قدرت کافی دارید. فقط باید هر از گاهی آن را به خاطر بسپارید. بنشینید و برخی از نقاط قوت و پیروزی هایی که در گذشته داشته اید را بنویسید تا به شما نشان دهد که می توانید این دوران سخت را پشت سر بگذارید و روزی از این درد و غم رها خواهید شد. به عنوان مثال، می توانید بنویسید: “من خیلی لجباز هستم.” فقط با یک سال تمرین توانستم یک ماراتن بدوم. با این لجبازی قطعا می توانم بر این مشکل غلبه کنم. »

13- به محض اینکه آماده شدید به دیگر روابط جدی فکر کنید

وقتی احساس بهتری کردید و رابطه عاطفی گذشته به پایان رسید، به افراد جدید فکر کنید. یادتان باشد در رابطه جدیدتان به چیزهایی که همیشه برایتان مهم بوده اند توجه کنید. معیارها، ارزش ها و ویژگی هایی که از شریک عاشقانه آینده خود انتظار دارید را بررسی کنید و سعی کنید اشتباهات رفتاری گذشته خود را تکرار نکنید.

سوالات متداول

آیا می توانید کسی را که واقعاً دوست دارید فراموش کنید؟

ممکن است هرگز کسی را که دوستش دارید به طور کامل فراموش نکنید، اما این چیز بدی نیست. این واقعیت که هنوز لحظات خوب گذشته را به یاد می آورید، نشانه آن است که عمیقاً آنها را دوست داشته اید و همیشه این واقعیت است که در بیان احساسات خود صادق بوده اید. بدانید که اگرچه همه چیز در حال حاضر تیره و تار به نظر می رسد، اما برای همیشه دوام نخواهد داشت.

چگونه می توانم آن را به سرعت فراموش کنم؟

به خود فرصت دهید تا غصه بخورید. خبر خوب این است که حتی اگر اوضاع در حال حاضر بد به نظر برسد، از آن عبور خواهید کرد. روزنامه بگیر قبول کن که تموم شده به سفر بروید پروژه جدیدی را شروع کنید. وقت گذراندن با دوستان.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا