چطور شهریه دانشگاه ازاد را پرداخت کنیم

دانشگاه آزاد اسلامی سالانه از طریق آزمون و بدون آزمون در تمامی مقاطع تحصیلی دانشجو می پذیرد. بنابراین متقاضیان پذیرفته شده در رشته های دانشگاه آزاد برای تحصیل در این دانشگاه باید شهریه مصوب هیات امنا را پرداخت کنند. شهریه دانشگاه آزاد شامل دو قسمت ثابت و متغیر می باشد.

شهریه های ثابت از ابتدای ورود دانشجو به دانشگاه آزاد بدون تغییر باقی می ماند اما شهریه های متغیر هر سال طبق آیین نامه این دانشگاه بین 10 تا 15 درصد افزایش می یابد. برای دسترسی راحت تر به سامانه پرداخت شهریه، دانشجویان قبل از اقدام به مراحل تسویه ترم، نحوه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد را بدانند تا در موعد مقرر و بدون مشکل، مبلغ تعیین شده را واریز کنند.

در ادامه جهت آشنایی بیشتر با شهریه دانشگاه آزاد، سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد و نحوه تکمیل مراحل ثبت نام ترم در سامانه آموزشی توضیحات کاملی در این زمینه داده شده است تا تمامی داوطلبان ادامه دهند. با اطلاع از نحوه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد.

سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

پرداخت شهریه دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی از طریق سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد به آدرس edu.iau.ac.ir انجام می شود. میزان شهریه در هر مرحله متفاوت است و با توجه به واحدهای انتخابی تعیین می شود. دانشجویان پس از اطلاع از میزان دقیق شهریه خود به این سامانه مراجعه و مراحل واریز را پیگیری کنند.

سیستم آموزشی برای دانشجویان دانشگاه آزاد طراحی شده است تا بتوانند تحصیل، مالی، پرداخت شهریه، فارغ التحصیلی، پژوهشی، پرداخت شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد و … را انجام دهند. در این سایت آنلاین بدون نیاز به حضور فیزیکی در دانشگاه. شما مجبور نیستید این کارها را انجام دهید.

دانشجویان ورودی جدید و همچنین دانشجویان ورودی قدیمی با شماره دانشجویی و رمز عبور می توانند وارد این سامانه شده و شهریه ترم خود را پرداخت کنند. در ادامه این مقاله نحوه پرداخت آنلاین شهریه بصورت مرحله به مرحله توضیح داده شده است.

بیشتر بخوانید: سامانه آموزشیار دانشگاه ازاد

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

همانطور که در بالا اشاره کردیم شهریه دانشگاه آزاد به صورت آنلاین و از طریق سامانه آموزش پرداخت می شود. در این سامانه میزان شهریه هر دوره و هر نیمسال تحصیلی با توجه به واحدهای انتخابی دانشجو محاسبه و قابل پرداخت می باشد.

دانش آموزان ابتدا باید به سایت آموزشی به آدرس edu.iau.ac.ir مراجعه و با وارد کردن شماره دانشجویی و رمز عبور خود در این قسمت وارد سامانه شوند.

با ورود به پورتال دانشجویی سه گزینه در سمت راست مشاهده می کنید که باید روی گزینه ثبت نام دوره دانشجویی کلیک کنید.

در مرحله بعد با باز شدن منوی کشویی گزینه مدیریت مالی برای ترم های دانشگاهی دانشجو را انتخاب کنید.

در این قسمت مبلغ بدهی دانشجو نمایش داده می شود و در صورت تایید دانشجو گزینه پرداخت الکترونیک شهریه در پایین صفحه انتخاب شود.

در مرحله بعد دانشجو از طریق یکی از درگاه های پرداخت موجود وارد مرحله پرداخت اینترنتی مبلغ شهریه خود می شود.

در این مرحله باید مبلغ مورد نظر را وارد کرده و بر روی دکمه پرداخت الکترونیکی کلیک کنید.

سپس شهریه دانشجو با کارت اعتباری پرداخت می شود.

دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شهریه دانشگاه آزاد و نحوه محاسبه شهریه می توانند مقاله زیر را مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید: شهریه دانشگاه آزاد

مبلغ شهریه دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های شهریه ای است که تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی مستلزم پرداخت شهریه می باشد. در این قسمت میزان شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی در مقاطع مختلف تحصیلی به تفصیل توضیح داده شده است.

در این قسمت جدول مربوط به شهریه های دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف بر اساس افزایش 10 تا 15 درصدی نسبت به سال تحصیلی جاری آورده شده است. همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد دانشجویان می توانند با مراجعه به سایت آموزشی و انجام مراحل ذکر شده و پرداخت مبلغ بدهی شهریه خود را برای هر ترم بررسی کنند.

همچنین متقاضیانی که قصد انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی خود را دارند، می توانند با اطلاع از میزان شهریه دانشگاه آزاد در مقاطع و رشته های مختلف، تصمیم درستی در رابطه با ادامه تحصیل خود بگیرند.

مقطع تحصیلی
تعداد واحد
حداقل شهریه ثابت و متغیر
حداکثر شهریه ثابت و متغیر

کاردانی ناپیوسته
18 واحد
37,639,046
70,683,479

کاردانی پیوسته
18 واحد
14,063,912
17,473,689

کارشناسی ناپیوسته
18 واحد
20,052,298
40,591,076

کارشناسی پیوسته
18 واحد
18,420,175
27,152,012

کارشناسی ارشد
18واحد
21,988,604
75,064,000

دکترای حرفه ای
18واحد
116,440,289
123,581,215

دکترای تخصصی
18واحد
149,440,068
194,287,532

دانشجویانی که می خواهند از وام شهریه دانشگاه آزاد برای پرداخت شهریه ترم خود استفاده کنند، می توانند برای اطلاع از مبلغ وام شهریه و نحوه پرداخت این وام، مقاله زیر را مطالعه کنند.

در صورت تغییر در شهریه های دانشگاه آزاد در هر یک از رشته ها در سال تحصیلی جاری این مقاله به روز می شود. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا از آخرین اخبار و اطلاعیه های دانشگاه آزاد مطلع شوید.

در ادامه بخوانید: تسویه حساب دانشگاه آزاد

سوالات متداول

1- ✔️پرداخت شهریه دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی است؟

شهریه دانشگاه آزاد از طریق سامانه آموزش پرداخت می شود که آدرس سایت آن در این مقاله توضیح داده شده است.

2- ✔️نحوه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد به چه صورتی است؟

✔️ پرداخت شهریه دانشگاه آزاد به صورت آنلاین از طریق سامانه آموزش انجام می شود که مراحل پرداخت شهریه در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

3- ✔️میزان شهریه دانشگاه آزاد چقدر است؟

✔️ شهریه دانشگاه آزاد برای مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است و در این مقاله شهریه هر مقطع به طور کامل توضیح داده شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاه های غیردولتی برای تحصیل دانشجو در تمامی مقاطع تحصیلی است که پس از دانشگاه های پردیس مستقل به عنوان معتبرترین دانشگاه های شهریه ای شناخته می شوند. پذیرفته شدگان پس از اخذ پذیرش در دانشگاه های آزاد موظف به پرداخت شهریه های تعیین شده توسط هیئت مدیره آن دانشگاه می باشند تا بتوانند واحد خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. بدیهی است که پذیرفته شدگان جدید پس از واریز شهریه الکترونیکی رایگان دیگر نیازی به تکمیل فرم انتخاب واحد نخواهند داشت و این اقدام توسط دانشکده انجام می شود.

ورود به سامانه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد از طریق آدرس edu.iau.ac.ir (مدرس) امکان پذیر است.

متقاضیان با هر مقطع تحصیلی برای پرداخت شهریه دانشگاه آزاد به سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد که همان سامانه آموزشی است مراجعه کنند تا با ورود به این سایت، شهریه الکترونیکی آزاد را پرداخت کنند. برای آشنایی با سامانه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد و نحوه دسترسی به سایت مذکور قصد داریم توضیحات جامعی در این زمینه ارائه دهیم.

سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

در سال های اخیر با توجه به تعداد زیاد واحدها در شهرهای مختلف، تنوع مقاطع و رشته های تحصیلی و افزایش کیفیت آموزشی، تحصیل در دانشگاه آزاد طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده و این دانشگاه را به یکی از پرطرفدارترین دانشگاه ها تبدیل کرده است. دانشگاه های کشور دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاه های شهریه پرداز است و دانشجویان برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه باید برای هر ترم تحصیلی مبالغ مشخصی را به عنوان شهریه پرداخت کنند.

دانشجویانی که در دانشگاه‌های شهریه‌ای تحصیل می‌کنند، برای محاسبه و واریز شهریه هر ترم تحصیلی، باید به سایت خاصی مراجعه و به صورت آنلاین این اقدامات را انجام دهند. دانشگاه آزاد نیز سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد را برای دانشجویان طراحی کرده است تا بتوانند به راحتی هر ترم شهریه خود را پرداخت کنند. سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد، سامانه آموزشی است که دانشجویان می توانند کلیه امور دانشجویی، آموزشی و اداری خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

سایت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارائه خدمات آنلاین به دانشجویان این دانشگاه در سراسر کشور ایجاد شده است. یکی از خدمات سایت آموزشی نمایش میزان شهریه هر نیمسال تحصیلی و پرداخت بدهی دانشجو به عنوان شهریه هر ترم می باشد. دانشجویان می توانند با ورود به سامانه آموزشی به شرح قسمت بعدی مقاله، شهریه خود را مشاهده و پرداخت کنند.

شهریه دانشگاه آزاد باید در ابتدای هر ترم و قبل از شروع انتخاب واحد دانشگاه آزاد پرداخت شود. دانشجویانی که شهریه خود را پرداخت نکرده اند نمی توانند نسبت به انتخاب واحد و ثبت نام در ترم جدید اقدام کنند.

در صورت ایجاد هرگونه تغییر در سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد، این مقاله به روز رسانی می شود و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی خواهد شد.

دانشجویان می توانند علاوه بر پرداخت شهریه کلیه امور آموزشی خود از جمله انتخاب واحد، اضافه و حذف، درخواست انتقال، درخواست مرخصی تحصیلی، مشاهده تقویم آموزشی دانشگاه هر ترم تحصیلی و سایر امور دانشجویی و اداری را انجام دهند. . مطالعه مقاله ای که لینک آن در زیر قرار داده شده است باعث شد تا دانشجویان دانشگاه آزاد به خوبی از امکانات سیستم آموزشی مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: سایت آموزشیار دانشگاه آزاد

نحوه دسترسی به سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

همانطور که در بالا اشاره کردیم شهریه دانشگاه آزاد به صورت آنلاین و از طریق سامانه آموزش پرداخت می شود. در این سامانه میزان شهریه هر دوره و هر نیمسال تحصیلی با توجه به واحدهای انتخابی دانشجو محاسبه و قابل پرداخت می باشد.

دانش آموزان ابتدا باید به سایت آموزشی به آدرس edu.iau.ac.ir مراجعه و با وارد کردن شماره دانشجویی و رمز عبور خود در این قسمت وارد سامانه شوند.

با ورود به پورتال دانشجویی سه گزینه در سمت راست مشاهده می کنید که باید روی گزینه ثبت نام دوره دانشجویی کلیک کنید.

در مرحله بعد با باز شدن منوی کشویی گزینه مدیریت مالی برای ترم های دانشگاهی دانشجو را انتخاب کنید.

در این قسمت مبلغ بدهی دانشجو نمایش داده می شود و در صورت تایید دانشجو گزینه پرداخت الکترونیک شهریه در پایین صفحه انتخاب شود.

در مرحله بعد دانشجو از طریق یکی از درگاه های پرداخت موجود وارد مرحله پرداخت اینترنتی مبلغ شهریه خود می شود.

در این مرحله باید مبلغ مورد نظر را وارد کرده و بر روی دکمه پرداخت الکترونیکی کلیک کنید.

سپس شهریه دانشجو با کلیه کارت های بانکی اعضای شبکه شتاب پرداخت می شود. در صورت تغییر در نحوه دسترسی به سایت واریزی شهریه دانشگاه آزاد، این مطلب در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا بروز رسانی و همچنین اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سامانه جامع مالی حسابیار دانشگاه آزاد

شهریه دانشگاه آزاد

تحصیل در رشته های مختلف دانشگاه آزاد مستلزم پرداخت شهریه می باشد و دانشجویان می توانند با ورود به سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد، شهریه خود را مشاهده کرده و شهریه را پرداخت کنند. شهریه هر نیمسال تحصیلی به دو صورت شهریه ثابت و شهریه متغیر محاسبه می شود.

مبلغ شهریه دانشگاه آزاد برای مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، شهریه پزشکی دانشگاه آزاد و سایر مقاطع مختلف می باشد و مشخصات شهریه هر مقطع در سایت آموزشی درج شده است. شهریه ثابت برای هر دانشجو از شروع دوره تحصیلی تا فارغ التحصیلی ثابت بوده و مبلغ مشخصی دارد. اما شهریه های متغیر برای واحدهای درسی نظری و عملی در ترم های مختلف تحصیلی متفاوت است.

شهریه دانشگاه آزاد معمولا در هر سال تحصیلی بین 10 تا 15 درصد افزایش می یابد و این افزایش در ابتدای هر سال تحصیلی برای شهریه دانشجویان اعمال می شود. همانطور که توضیح داده شد دانشجویان می توانند با مراجعه به سایت آموزشی و انجام مراحل ذکر شده و پرداخت مبلغ بدهی شهریه خود را برای هر ترم بررسی کنند.

در جدول زیر شهریه های دانشگاه آزاد برای سال جاری نشان داده شده است تا دانشجویان دانشگاه آزاد از شهریه ها مطلع شوند و متقاضیانی که قصد انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی خود را دارند می توانند با اطلاع از میزان شهریه دانشگاه آزاد. برای مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی، تصمیم درستی در مورد تحصیلات آینده خود بگیرید.

مقطع تحصیلی
تعداد واحد
حداقل شهریه ثابت و متغیر (ریال)
حداکثر شهریه ثابت و متغیر (ریال)

کاردانی ناپیوسته
18 واحد
37,419,047ریال
70,463,480

کاردانی پیوسته
18 واحد
13,843,912.5
15,273,689

کارشناسی ناپیوسته
18 واحد
 17,852,297
38,391,075.8

کارشناسی پیوسته
18 واحد
16,220,175   
24,952,012

کارشناسی ارشد
18واحد
19,788,604   
 72,864,000  

دکترای حرفه ای
18واحد
114,240,288.8
120,281,214.9

دکترای تخصصی
18واحد
147,240,068
192,087,532

دانشجویان واجد شرایط واحدهای مختلف دانشگاه آزاد می توانند برای کمک به پرداخت شهریه از وام شهریه دانشگاه آزاد استفاده کنند.

در صورت تغییر در شهریه دانشگاه آزاد در هر یک از رشته ها در سال تحصیلی 1401-1402 این مقاله به روز می شود. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا از آخرین اخبار و اطلاعیه های دانشگاه آزاد مطلع شوید.

در ادامه بخوانید: سامانه پرداخت وزارت آموزش و پرورش

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد و همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در مورد این سایت با سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاوره هیوا اطلاعات جامعی در این زمینه در اختیار شما قرار می دهند. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و دنبال کردن صفحه اینستاگرام هیوا از آخرین اخبار این حوزه مطلع شوید.

سوالات متداول

1- ✔️سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد کدام است؟

✔️ سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد همان سامانه آموزشی به آدرس edu.iau.ac.ir است که در این مقاله توضیح داده شده است.

2- ✔️ورود به سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد چگونه است؟

✔️ ورود به سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد یا آموزش با نام کاربری و رمز عبور می باشد و نحوه ورود به سایت در این مطلب توضیح داده شده است.

3- ✔️میزان شهریه دانشگاه آزاد چقدر است؟

✔️ شهریه دانشگاه آزاد با توجه به مقاطع مختلف متفاوت است که در این مقاله به تفصیل توضیح داده شده است.

کلیه هموطنان عزیز از سراسر ایران می توانند جهت استفاده از خدمات مشاوره و ارتباط با کارشناسان تحصیلی از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099075305 تماس حاصل نمایند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا