چطور شغل پیدا کنیم

امروزه راه های جدید زیادی برای یافتن شغل وجود دارد و احتمال یافتن شغل از طریق روش های قدیمی چندان زیاد نیست. زمانی بود که مردم بلافاصله پس از فارغ التحصیلی شروع به یافتن کار کردند و تا زمان بازنشستگی در آنجا ماندند. آن روزها برای همیشه رفتند. امروزه مردم باید به دنبال مشاغل جدید و فرصت های شغلی باشند. در این مقاله نحوه یافتن شغل را توضیح می دهیم و 9 راه برای یافتن شغل را بررسی می کنیم.

آگهی استخدام

آخرین فرصت های شغلی شرکت های معتبر را در صفحه آگهی های استخدامی بررسی کنید.

1. شبکه سازی و گسترش ارتباطات

شبکه سازی و گسترش ارتباطات راه شماره یک برای یافتن شغل است. این دو مورد به عنوان بازار کار پنهان شناخته می شوند: بسیاری از بهترین مشاغل هرگز تبلیغ نمی شوند. آنها پر از نامزدهایی هستند که قبلاً توسط دوستان، همکاران سابق و روسای سابق توصیه شده است.

یادداشت های مهم

شبکه سازی آنلاین و حضوری یکی از بهترین راه ها برای یافتن شغل مناسب است و همچنین می توانید از آنچه در رشته خود می گذرد مطلع شوید. شما اغلب می توانید این موارد را در سایت های ساختمانی بررسی کنید. برای بهترین نتیجه، به دنبال یک متخصص در زمینه خود باشید.

نکته دیگری که باید در مورد یافتن شغل جدید بدانید این است که کار موقت یا آزاد را رد نکنید. آنها گاهی اوقات به فرصت های تمام وقت منجر می شوند.

شبکه سازی معنای دیگری از روابط اجتماعی است. می‌توانید به انجمن‌های حرفه‌ای بپیوندید، در رویدادهای فارغ‌التحصیلان دانشگاه خود شرکت کنید، با متخصصانی که در حوزه کاری خود کار می‌کنند ارتباط برقرار کنید، و از هر فرصتی برای ملاقات حضوری یا آنلاین با دیگران در رشته خود استفاده کنید.

سایت های آنلاین مختلف مانند لینکدین به شما اجازه می دهند روابط خود را گسترش دهید تا بتوانید با همکاران خود و همکاران دوستان خود در ارتباط باشید. هرچه شبکه ارتباطات شما گسترده تر باشد، احتمال بیشتری برای کشف فرصت های جدید وجود دارد. این روش به شما در یافتن شغل مناسب کمک زیادی می کند.

در ادامه روش های دیگر برای یافتن شغل جدید را بررسی می کنیم و نحوه یافتن کار را نیز توضیح می دهیم.

2. معرفی یکی از راه های کاریابی است

برخی از کارفرمایان مشوق هایی را به کارمندان خود ارائه می دهند تا یک کارجوی موفق را به یک شرکت معتبر معرفی کنند. این یک موقعیت برد-برد برای همه است.

این بسیار نادر است، اما هیچ چیزی مانع از این نمی شود که از یک دوست ارزشمند که در زمینه شما کار می کند بخواهید که شما را در مورد هر فرصتی آگاه کند. همیشه به یاد داشته باشید که روابطی که در هر شغلی برقرار می کنید می تواند در موقعیت های دیگر به شما کمک کند.

3. انجمن های شغلی و وب سایت ها

تا چندین سال پیش، سایت‌هایی به نام تابلوی کار وجود داشت که به افراد کمک می‌کرد تا شغل‌های جدید پیدا کنند. این تخته ها یک سطح محکم بر روی دیوار ایجاد می کردند که در آن جای خالی برای همه دیده می شد. تابلوهای کار مجازی شده اند و این خبر خوبی برای همه ما است زیرا بسیار در دسترس هستند.

4. نمایشگاه های کار

نمایشگاه‌های کار راه دیگری برای یافتن شغل جدید است و اغلب گروه خاصی را هدف قرار می‌دهد، اما برخی از نمایشگاه‌های کار یا استخدام عمومی‌تر هستند و برای همه باز هستند.

هر شرکتی را که در زمینه تحصیلی و شغلی شما فعالیت می کند، کشف کنید. یکسری رزومه و کارت ویزیت این نمایشگاه ها را به همراه داشته باشید و برای معرفی خود به دیگران آماده باشید. این روش به شما کمک می کند تا شغل مناسب را پیدا کنید. هر مکالمه ای با استخدام کنندگان را به عنوان یک مصاحبه کوچک در نظر بگیرید که می تواند شما را از سایر نامزدها متمایز کند. در ادامه مقاله در مورد راه های دیگر کاریابی و نحوه یافتن کار صحبت خواهیم کرد.

5. وب سایت های شرکت راه دیگری برای یافتن کار است

اگر قبلاً کارفرمایی در ذهن دارید، مستقیماً به بخش مشاغل وب سایت شرکت بروید. اگر آگهی های استخدام در سایت را دنبال کنید، شانس پیدا کردن شغل مورد نظر خود را خواهید داشت.

فهرستی از کارفرمایان که می خواهید برای آنها کار کنید ایجاد کنید. بنابراین به طور منظم از وب سایت آنها بازدید کنید. اگر در مورد یافتن شغل در یک شرکت خاص جدی هستید، پیدا کردن فرصتی که با مهارت های شما مطابقت دارد ممکن است کمی طول بکشد. اما اگر وقت دارید، این روش ممکن است بهترین راه برای یافتن شغل مناسب شما باشد.

6. تماس تصادفی

اگر هیچ آگهی شغلی برای شرکتی که به آن علاقه خاصی دارید نمی بینید، ممکن است برای یافتن شغل مناسب به صورت تصادفی تماس بگیرید. تماس تصادفی شکلی از بازاریابی تلفنی است که در آن یک نامزد با یک کارفرمای بالقوه تماس می گیرد که هرگز با او تعامل نداشته است. پس از یافتن اطلاعات تماس افراد در وب سایت شرکت، با آنها تماس بگیرید یا ایمیل بزنید. در مورد موقعیت های خالی آینده اطلاعات کسب کنید و یک کپی از رزومه خود را پیوست کنید.

به خاطر داشته باشید که این نوع تماس همیشه مورد استقبال قرار نمی گیرد. در واقع، اگر پاسخی دریافت کردید، یکی از افراد خوش شانس هستید. اما همچنان این امکان وجود دارد که اطلاعاتی در مورد پیشنهادات شغلی آینده به شما بدهد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه کار پیدا کنید.

7. آژانس های کاریابی

در ادامه نحوه کاریابی از طریق آژانس های کاریابی را توضیح خواهیم داد. اگر در جستجوی شغل خود به دنبال کمک حرفه ای هستید، آژانس های کاریابی می توانند به شما کمک کنند. آنها در منبع یابی، غربالگری و استخدام نامزدها برای موقعیت های مختلف تخصص دارند. استخدام کنندگان کل فرآیند جذب استعداد را از ابتدا تا انتها کنترل می کنند.

بسیاری از سازمان ها نامزدهای خود را از طریق آژانس های استخدام پیدا می کنند تا فرآیند استخدام را ساده کنند. آژانس ها به طور فعال افراد را برای پر کردن موقعیت های مختلف جذب می کنند.

به خاطر داشته باشید که بسیاری از دبیرستان ها و دانشگاه ها دارای خدمات استخدام هستند. آنها می توانند به فارغ التحصیلان جدید کمک کنند تا رزومه خود را توسعه دهند و به دانشجویان و فارغ التحصیلان فعلی در جستجوی شغل کمک کنند.

8. کار موقت و کارآموزی یکی از راه های کاریابی است

مشاغل موقت و قراردادهای کوتاه مدت اغلب منجر به موقعیت های دائمی می شوند. بسیاری از آژانس های استخدام می توانند به شما در یافتن موقعیت های موقت و کار قراردادی کمک کنند.

یکی از سوالاتی که فارغ التحصیلان جوان دارند این است که چگونه بدون سابقه کار شغل پیدا کنیم؟ اگر تازه شروع کرده اید و سابقه کاری قوی ندارید، یک دوره کارآموزی یا حتی کار داوطلبانه می تواند به تقویت رزومه شما کمک کند.

دوره های کارآموزی برای دانشجویانی که به تازگی از کالج فارغ التحصیل شده اند گزینه بسیار خوبی است. کارآموزی یک تجربه یادگیری حرفه ای است که کار عملی و معنادار مرتبط با رشته تحصیلی یا علاقه حرفه ای دانشجو را ارائه می دهد. کارآموزی در شرکت های مختلف بسته به ویژگی ها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت آنها متفاوت است.

معمولاً دوره کارآموزی به عنوان کار داوطلبانه بدون دستمزد یا با دستمزد در نظر گرفته می شود. اگر تازه شروع کرده‌اید و می‌توانید هزینه آن را بپردازید، کار داوطلبانه می‌تواند راهی عالی برای ایجاد ارتباطات ارزشمند با صنعت باشد.

9. تاکتیک های خلاقانه

در بازار کار رقابتی، برخی از جویندگان کار از کل فرآیند صرف نظر می کنند. بیلبوردها، نامه های زنجیره ای با یک کپی از رزومه شما تنها برخی از روش هایی است که جویندگان کار برای جلب توجه از آن استفاده می کنند. این روش‌های کاریابی که در این مقاله توضیح داده شده‌اند واقعاً می‌توانند کارساز باشند، اما مراقب باشید. اطمینان حاصل کنید که تاکتیک های خلاقانه شما متناسب با صنعتی است که می خواهید وارد شوید.

خلاصه

در ابتدا ممکن است فکر کنید که یافتن شغل مناسب بسیار دشوار است، اما اینطور نیست. امروزه راه های زیادی برای یافتن شغل وجود دارد. اگر به دنبال کار تخصصی هستید، ابتدا باید مهارت های خود را از طریق کلاس درس و منابع آنلاین یا از طریق کارآموزی تقویت کنید. برای یادگیری و تقویت مهارت های خود می توانید از آموزش های آنلاین یا حضوری استفاده کنید. در این مقاله مفصل نحوه یافتن شغل را توضیح داده ایم و به 9 روش برای یافتن شغل جدید پرداخته ایم. اگر راه دیگری برای یافتن کار می شناسید، آن را با ما در میان بگذارید.

رزومه ساز

با ایجاد یک رزومه حرفه ای در بهترین فرصت های شغلی استخدام شوید.

منبع: investopedia.com

اجازه دهید این مقاله را با آماری شگفت انگیز و البته غم انگیز شروع کنیم: بیش از هشتاد درصد افراد جامعه از کار خود لذت نمی برند! نه تنها لذت نمی برند. برعکس از آن متنفرند و فقط بحث مادی آنها را مجبور به ادامه کار می کند!

یعنی از هر ده نفر هشت نفر صبح بیدار می شوند و سر کار می روند تا خرجشان را بکنند.
این افراد احتمالاً کسانی هستند که همیشه می خواهند از کار بیرون بیایند، کسانی که یک ساعت برای انجام آن وقت می گذارند. صبحانه یا ناهار، سپس به کار مهمان رسیدگی کنید.

شاید از خود بپرسید: چه اهمیتی دارد که من به کارم علاقه داشته باشم یا نه؟ هدف من کسب درآمد و تجربه لذت های دیگر با این پول است. ما باید این را هر کسی پاسخ دهیم. حداقل ده تا چهارده سال از عمرش را صرف کار می کند! این حدود یک چهارم زندگی یک فرد معمولی است. به همین دلیل است که بسیار مهم است که از کار خود لذت ببریم، در غیر این صورت نیمی از زندگی ما در بیهودگی تلف می شود.

پیدا کردن شغل مورد علاقه و چیزی که مناسب ما باشد. این شاید یکی از سخت ترین چالش های زندگی ما باشد. بنابراین در ادامه این مقاله سعی خواهیم کرد چند سوال مهم را مطرح کنیم.

قول می دهیم اگر چند ساعتی را با خودتان خلوت کنید و به این سوالات فکر کنید، خودتان را بهتر می شناسید و با دیدی بازتر برای آینده برنامه ریزی می کنید. در پایان چند تست شخصیت شناسی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با استفاده از این ابزارها شغل بهتری داشته باشید.

اهمیت داشتن شغل مورد علاقه

جالب است بدانید که در تحقیقات انجام شده در مورد فرسودگی شغلی، اکثر دانشمندان به اتفاق آرا به این نتیجه رسیده اند که اگر به شغل یا زمینه کاری خود علاقه ندارید، احتمال ابتلا به بیماری های روانی بسیار زیاد است. بیماری ها؟ افسردگی، پرخاشگری و افسردگی که همه آنها را فرسودگی می نامیم. در قسمت قبل توضیح دادیم که حدود یک چهارم از زندگی ما صرف کار می شود، بنابراین انتخاب شغل بسیار مهم است تا همیشه احساس ناراحتی نکنیم.

ممکن است فکر کنید که هیچ کس همیشه از کار خود لذت نمی برد. گاهی اوقات آزمایش ها و مشکلاتی در مسیر شغلی پیش می آید که کار را برای ما بسیار سخت می کند. ممکن است مواقعی پیش بیاید که از کار خود راضی نباشیم. خیلی خوب؛ ما نباید نگاهی آرمان گرایانه به تاریخ داشته باشیم.
درست است که همیشه نمی توانیم سرمان را بشکنیم تا سر کار برویم، اما حداقل باید کاری برای خودمان پیدا کنیم که منجر به افسردگی و فرسودگی شغلی نشود. اکنون چند سوال مهم از شما می پرسیم که به شما کمک می کند در مسیر شغلی خود انتخاب بهتری داشته باشید.

سه سوال اساسی برای یافتن شغل ایده آل

1. چه کاری برای من ارزشمند است؟

اگر کتاب طاعون اثر آلبر کامو را خوانده باشید. شخصیت اول این داستان؛ یعنی دکتر ریو; این پاسخ خوبی به این سوال می دهد. دکتر ریو شخصیت آرمانی نویسنده است که خستگی ناپذیر با طاعون مبارزه می کند و هیچ عکس العملی جز شجاعت، سرزندگی، عشق و حس عمیق همدلی نسبت به طاعون نشان نمی دهد. همانطور که کل شهر از طاعون رنج می برد یا عزیزان خود را از دست می دهد و در افسردگی فرو می رود، دکتر ریو عاشقانه به همشهریان خود کمک می کند تا از این بیماری بهبود یابند.

این عشق از کجا می آید؟ “ارزش بخشیدن” به کار پزشکی. امروزه با گسترش ویروس کرونا، شاهد نمونه های بیشتری از این پدیده هستیم. پزشکان و پرستارانی که با وجود خطرات فراوان؛ از مسئولیت آنها دوری نکنید، بلکه آن را با آغوش باز بپذیرید. زیرا دارو و کمک به همنوعان برایشان ارزشمند است.

خب حالا با این توضیح از شما می خواهیم که به آنچه برایتان ارزشمند است فکر کنید. وقتی چیزی برای شما ارزشمند است، قدر آن را خواهید دانست، حتی اگر سخت تر از کار کردن در معدن باشد! پس از خود نپرسید که من چه چیزی را دوست دارم زیرا بسیار سطحی است. از جاش بپرس برای من چه ارزشی دارد؟

شاید شما کسی باشید که عاشق خواندن دایره المعارف دایناسورها هستید و از کودکی دایناسورها را جمع آوری کرده اید. وقتی بزرگ شدی، لذت تماشای ویدیوهایی در اینستاگرام درباره انقراض این حیوانات بود. یا سیر تکاملی آنها را بخوانید. خوب با این تفاسیر; واضح است که “دایناسور” ارزش زندگی شماست. چیزی که ضربان قلب شما را افزایش می دهد و شما را تشنه تر می کند.

حالا به این فکر کنید که بیشتر انرژی ذهنی خود را صرف چه چیزی می کنید؟ انرژی ذهنی صرف چه مشکلاتی می شود؟ آیا شما فردی هستید که می نشینید و به مدت ده ساعت متوالی شطرنج بازی مگنوس کارلسن را تماشا می کنید؟ یا دوست دارید در خیابان فوتبال بازی کنید و اخبار تیم مورد علاقه خود را دنبال کنید؟ یک راه ساده و موثر برای کشف ارزش زندگیتان این است که از اطرافیانتان بپرسید چه چیزی در شما عجیب است؟

به عنوان مثال، پدر و مادر شما مدام شکایت می کنند: چرا شما همه در مطالعه و کتاب خود هستید؟ یا برای آنها عجیب به نظر می رسد که چرا زمان زیادی را صرف خواندن مقالات جدید مرتبط با گیاهان می کنید؟ از اطرافیانتان بپرسید که فکر می کنند بیشتر وقت خود را صرف چه چیزی می کنید. مطمئن باشید که پاسخ های خوبی خواهید گرفت و با یکدیگر بیشتر آشنا خواهید شد.

2. چه کاری را خیلی خوب انجام می دهم؟

بسیار مهم است که بدانید چه چیزی برای شما ارزشمند است و چه چیزی شما را در مسیر درست قرار می دهد. اما برای یافتن شغل ایده آل باید بدانید که آیا استعداد دارید یا خیر؟ دوستی داشتم که عاشق دندانپزشکی بود. از بچگی از هرکسی که می دید می خواست دهانش را باز کند تا دندان هایش را معاینه کند!

همونطور که حدس میزنید این دوستمون کنکور داد و در یکی از بهترین دانشگاه های ایران در رشته دندانپزشکی قبول شد. بعد از این مرحله بود که مشکل شروع شد. میپرسید چرا دوست من خیلی کوچیک بود و نمیتونست به خوبی دهان و دندان بیمار رو کنترل کنه!! توجه به توانایی های بدنی یا سایر مهارت های خود قبل از انتخاب حرفه مورد علاقه بسیار مهم است.

برای مثال، شاید شما فردی باشید که همیشه پس‌انداز دارید و پول خود را دقیق‌تر از رایانه دنبال می‌کنید. جوری خرج می کنید که نه تنها در آخر ماه با کمبود بودجه مواجه نمی شوید، بلکه پس انداز خوبی هم برای خود دارید. خب معلومه که مهارت مالی خوبی دارید و اگر حسابداری براتون ارزش داشته باشه حتما در این کار موفق خواهید شد.

مثلا تصور کنید از بچگی همیشه رئیس دیگران بوده اید. دوست داشتی اتاقت را مطابق سلیقه ات بچینی، بازی های دوران کودکی ات با قوانین تو اداره می شد و مدام سعی می کردی به دیگران بگویی چه چیزی خوب است یا چه چیزی را بدهی. خوب، این نشان می دهد که شما از کودکی با ویژگی مدیر بودن بزرگ شده اید و این در خون شماست. بنابراین استعداد ذاتی خود را در این زمینه در نظر بگیرید و ببینید عاشق کدام مجموعه خواهید شد.

3. دنیا به چه چیزی اهمیت می دهد؟

آخرین و سومین سوالی که باید از خود بپرسیم این است: چه چیزی برای دنیا ارزشمند و جالب است؟ اگر بتوانید چیزی را پیدا کنید که برایتان ارزشمند است و در آن استعداد دارید، اما کسی برای آن پولی نمی دهد، تبدیل به یک سرگرمی می شود، نه یک شغل! تفریح ​​هیچ اشکالی ندارد، اما چیزی نیست که بتوان از آن برای رفع نیازهای روزمره استفاده کرد.

بنابراین، باید به دنبال شغلی باشید که برای دنیا ارزش داشته باشد و حاضر باشد برای آن به شما دستمزد بدهد. به عنوان مثال، تصور کنید ده سال پیش دانشمندی موفق به کشف ویروس کرونا در خفاش ها شد و پیش بینی کرد که این ویروس ظرف ده سال به انسان منتقل می شود و می تواند کل جهان را بکشد.

آیا کسی به دستاوردهای علمی این دانشمند اهمیت می داد؟ نه! در طول تاریخ، افراد زیادی کشف مهمی کرده‌اند یا خدمت بزرگی به دنیا کرده‌اند، اما چون جامعه آن زمان بالغ نبود یا کسی قدر این کار را نمی‌دانست، نه تنها برای این کار پولی دریافت نکردند، بلکه باعث آزار و اذیت مردم شدند. این مردم. افرادی مانند کوپرنیک و گالیله که قربانی باورهای خرافی کشیشان آن زمان شدند. یک مثال خوب برای این بخش.

بنابراین، شما باید درک کنید که دنیا برای چه چیزی ارزش قائل است و حاضر است برای شما پول بپردازد. پس از درک آنچه برای شما ارزشمند است و در چه چیزی توانایی و استعداد دارید. در مرحله بعد، به بازارهایی که در حال حاضر برای آن وجود دارد نگاه کنید. به عنوان مثال، اگر فن‌آوری‌های جدید را دوست دارید، شاید بهتر باشد وارد حوزه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی شوید زیرا در حال حاضر دنیا در حال سرمایه‌گذاری در این زمینه است.

اگر ایده جدیدی دارید که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است، بهتر است قبل از هر اقدامی یک تحقیق خوب انجام دهید، مشتریان بالقوه را شناسایی کنید و بررسی کنید که آیا این ایده قابل اجراست یا خیر. محدودیت ها و موانع را بسنجید و راه حل های مختلفی را در نظر بگیرید. آیا کمبود چیزی را که شروع می کنید احساس می کنید؟ اگر آن را اجرا کنید، چه چیزی به دنیا اضافه می کند؟

پاسخ به سه سوال بالا ممکن است ده دقیقه طول نکشد. ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا علایق خود را شناسایی کنیم و از آنها در راه درست استفاده کنیم. به همین دلیل است که بسیاری از افراد رشته تحصیلی یا رشته کاری خود را تغییر می دهند. این افراد به خودشناسی کامل نرسیده اند یا زندگی آنها در مسیر اشتباهی قرار گرفته است.

برای شناسایی این سه مورد، سال ها در مدرسه و دانشگاه درس می خوانیم تا بتوانیم خودمان را بشناسیم و بفهمیم چه چیزهایی مورد علاقه ماست. اما اگر قصد انتخاب رشته یا شغل را دارید و همچنان بین گزینه های مختلف سردرگم هستید. نگران نباشید. در ادامه قصد داریم تعدادی از تست های خودآگاهی و شناسایی علایق شغلی را ارائه دهیم که می توانید در این تست ها برای انتخاب شغل شرکت کرده و از آنها استفاده کنید.

تست استعداد هلند

یکی از پارامترهایی که میل و علاقه شما را می سنجد، نوع، جنسیت فعالیت و رشته تحصیلی شماست. تست هلند یکی از معتبرترین تست ها برای کشف علایق و تمایلات حرفه ای شماست. نام این آزمون از نظریه پرداز آن، جان هالند گرفته شده است.

هالند معتقد بود که تناسب بین کار و تمایلات و علایق فرد. این به طور قابل توجهی کارایی آن را در کار افزایش می دهد. به گفته هلند، این تست می تواند یکی از مهم ترین پارامترهای تصمیم گیری در مورد شغل و رشته تحصیلی آینده یعنی علاقه به شغل را نشان دهد و تمایل شما را برای هر یک از این نوع مشاغل اندازه گیری و نشان می دهد. این شش نوع به طور خلاصه به شرح زیر است:

1. محقق و تحلیلگر

این گروه از افراد از مشاغلی لذت می برند که شامل تجزیه و تحلیل، استدلال منطقی، تحقیق، مطالعه و حل مسائل پیچیده ریاضی است. برای این افراد مشاغلی که جنبه تفکر بر آن غالب است مناسب است زیرا این افراد همیشه دوست دارند حقایق را کشف کنند و تحقیق کنند.

2. مدیر و جسور

این افراد به مشاغل مدیریتی و کمک به دیگران برای رسیدن به یک هدف خاص علاقه مند هستند. مشاغلی که می توانند آغازگر یا مدیر یک پروژه باشند و بدون ترس یا ریسک، تیم خود را رهبری کنند. این افراد نباید مشاغلی را انتخاب کنند که باید تحت هدایت دیگران کار کنند یا نقش فالوور را ایفا کنند، زیرا این کار با شخصیت آنها در تضاد است.

3. نوع منظم و قراردادی

این افراد مشاغلی را ترجیح می دهند که شامل فعالیت های معمول و قانونی باشد و باید دستورالعمل ها و قوانین خاصی را رعایت کنند. برای این افراد مشاغلی که با سازماندهی داده ها و اطلاعات سروکار دارند و انتظارات و وظایفی از قبل تعریف شده دارند مناسب است. مشاغلی که نیاز به خلاقیت یا رهبری یک تیم دارند برای این افراد مناسب نیستند.

4. نوع عملگرا

این گروه از افراد به مشاغلی علاقه مند هستند که شامل کار فیزیکی با ابزار و ماشین آلات، گیاهان و حیوانات و به طور کلی چیزهایی است که می توانند ببینند و لمس کنند. برای این افراد کار در فضاهای باز به محیط های بسته و اداری ارجحیت دارد. این افراد باید بتوانند نتایج کار را به صورت عینی و عینی درک کنند و کار با مفاهیم انتزاعی یا بسیاری از کارهای اداری اصلا برایشان مناسب نیست.

5. تیپ اجتماعی

مشاغل مناسب برای این افراد شامل ارتباط مداوم و کمک به دیگران است. ارائه مشاوره، تربیت بدنی و خدمات پزشکی یا مشاوره به دیگران. این افراد باید به دنبال مشاغلی باشند که بتواند حس دوستی و انسان دوستی آنها را برآورده کند و نقش صبور، حامی یا مراقب را ایفا کند.

6. تیپ هنری

برای این افراد مشاغلی مناسب است که بتوانند آزادانه و بدون رعایت قوانین از خلاقیت خود استفاده کنند و کار را آن طور که می خواهند انجام دهند. آثار هنری و صنایع دستی آمیخته با رنگ‌ها، صداها و تصاویر مختلف برای این افراد مناسب است و به آن‌ها کمک می‌کند تا ساعت‌ها در پروژه خود غرق شوند و همه چیز را فراموش کنند.

تفسیر آزمون هلند

پاسخ شما به سوالات این آزمون تعیین می کند که شخصیت و علایق حرفه ای شما تا چه حد به هر نوع یا دوره زمانی نزدیک است. سه نوع شغلی که بالاترین امتیاز را کسب می کنند، سه نوع شغل غالب شما را نشان می دهد.
نتایج این آزمون یکی از اطلاعات مفید و قابل توجه برای شماست که باید آن را جمع آوری کرده و برای تعیین آینده خود از آن استفاده کنید.

تست MBTI

تست مایرز-بریگز؛ یکی دیگر از آزمون های مهم و اساسی، شناسایی تیپ شخصیتی و تعیین مسیر تحصیلی و شغلی آینده است. قبل از بحث در مورد انواع این آزمون، بهتر است ابتدا زمینه آن را بررسی کنید. هفتاد سال پیش، کارل گوستاو یونگ برای اولین بار در مورد مفاهیم اصلی این آزمون صحبت کرد.

اما سال ها بعد، دو بانوی آمریکایی به نام های بریگز و مایرز; آنها این مفاهیم را گسترش دادند و شانزده تیپ شخصیتی مختلف را در افراد شناسایی کردند. در طول دهه‌های گذشته، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از این آزمون برای آگاهی از ویژگی‌های خود استفاده کرده‌اند و این آزمون به طور گسترده در مشاغل، برای آموزش مدیران و ایجاد انگیزه در کارکنان مورد استفاده قرار گرفته است.

تاکنون صدها نفر با استفاده از این آزمون موفق شده اند بهترین شغل را برای خود انتخاب کنند. به طور خلاصه، این آزمون از چهار جزء یا بعد تشکیل شده است و هر بعد یک پیوستار دو بخشی دارد. این چهار بعد و ارتباطات آنها به شرح زیر است:

1. برون گرایی- درون گرایی

این دو مفهوم برای اولین بار توسط یونگ استفاده شد و نشان می دهد که ما انرژی خود را از دنیای درونی یا دنیای بیرونی خود دریافت می کنیم. برونگراها اغلب بیرونی هستند. آنها عاشق تعاملات اجتماعی هستند و وقتی با هم هستند انرژی آنها چند برابر می شود. برخلاف این دسته؛ اگر افراد درونگرا برای مدت طولانی در یک گروه بمانند، ممکن است دچار افسردگی و افسردگی شوند.

2. حسی-شهودی

این معیار نشان می دهد که ما به طور طبیعی به چه نوع اطلاعاتی توجه می کنیم. افرادی که به واقعیت توجه زیادی می کنند و می توانند محرک های بیشتری را از طریق حواس پنج گانه خود دریافت کنند، جزو دسته «حسی» هستند، در حالی که افرادی که به الگوها و جنبه های انتزاعی اشیا توجه می کنند، «شهودی» هستند.

یک آزمایش ساده برای این پیوستگی این است که یک سیب را در دست بگیرید و در مورد آن فکر کنید. اولین چیزی که به ذهنتان می رسد طعم و عطر سیب است یا روش کاشت و برداشت و فواید آن برای سلامتی؟! اگر پاسخ شما اولین گزینه است؛ شما احتمالاً شهودی هستید، اما اگر به فواید سیب فکر کنید یا مراحل کاشت و برداشت سیب را توصیف کنید، می توانید یک شهود محسوب شوید.

3. منطقی-عاطفی

این مقیاس نحوه تصمیم گیری ما را مشخص می کند. آیا باید روی حقایق و داده های عینی تمرکز کنیم یا روی افراد و احساسات؟ تصور کنید که شما یک قاضی هستید و باید در مورد مجازات فردی که مرتکب قتل شده است تصمیم بگیرید.
اگر طبق قانون برای این شخص حکم اعدام صادر کنید آدم منطقی هستید اما اگر گذشته و دوران کودکی این فرد را در نظر بگیرید با ترحم بیشتری حکم می کنید. پس احتمالاً شما فردی احساساتی هستید.

4. قضاوتی-ادراکی

این مقیاس نشان می دهد که ما چگونه با دنیای خود تعامل داریم. افراد قضاوت کننده ساختار و تصمیمات محکم را ترجیح می دهند، اما افراد با بصیرت انعطاف پذیرتر و سازگارتر هستند.

تفسیر نتایج آزمون MTBI

هر فرد شرکت کننده در این آزمون در یکی از قسمت های پیوسته چهار گزینه فوق قرار می گیرد. با این حساب شانزده تیپ شخصیتی داریم که بعد از تفسیر نتایج زیر یکی از این تیپ های شخصیتی قرار می گیرید. برای هر یک از این انواع، مشاغل و زمینه های مختلفی تعریف شده است که بیشترین سازگاری را با آن کاراکتر دارد.

این تست یکی از منابع مهم برای شناخت شخصیت شماست. اگر دوست دارید در مورد این تست و تیپ های شخصیتی بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم کتاب هنر شناخت افراد نوشته باربارا تایگر را مطالعه کنید. این کتاب به طور مفصل در مورد این تست و تیپ های شخصیتی صحبت می کند و شما را راهنمایی می کند که چگونه خود و دیگران را بشناسید و حتی تست های روانشناسی برای مصاحبه شغلی ارائه می دهد.

در شغل مورد علاقه خود استخدام شوید!

در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه حرفه مورد علاقه خود را پیدا کنیم و چگونه استعداد خود را کشف کنیم. از آنجایی که بیش از یک چهارم زندگی ما صرف کار و کسب درآمد می شود، انتخاب کاری که از انجام آن لذت می بریم و برایمان ارزشمند است بسیار مهم است.

بنابراین، با انجام تست های شخصیتی، می توانیم در مورد خود و ارزش ها و استعدادهای خود بیشتر بیاموزیم. شغلی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. در واقع با خودشناسی و رشد فردی در هر شغل و مقامی موفق خواهیم شد.

برای دستیابی به اهداف شغلی خود، به سادگی به وب سایت Carlib مراجعه کنید، یک رزومه بنویسید و با ارسال رزومه خود با کارفرمایان در زمینه کاری دلخواه خود تماس بگیرید و خیلی زود کار مورد علاقه خود را انجام دهید. همچنین می توانید آخرین آگهی های استخدام را در کانال تلگرام کارلب مشاهده نمایید.

یکی از بزرگترین مشکلات دانشجویان فارغ التحصیل، یافتن شغل مناسب است. در گذشته بیشتر دانش آموزان برای شروع کار به کوچه پس کوچه های شهر می رفتند تا مهارت بیاموزند و یا عده ای به دنبال شغل جدیدی برای پیشرفت شغلی خود می گشتند. شاید در نگاه اول یافتن شغل مناسب دشوار به نظر برسد، اما اینطور نیست.

اگر به دنبال شغل جدیدی هستید یا قصد دارید برای اولین بار در یک شرکت خوب و معتبر استخدام شوید و تجربیات جدیدی کسب کنید، اینجا متوقف شوید. در این مقاله به مهم ترین سوال جویندگان کار پاسخ خواهیم داد: “کجا باید دنبال کار بگردم” یا “چگونه می توانم در یک شرکت خوب استخدام شوم؟” پس با ما همراه باشید.

بهترین راه برای یافتن شغل خوب

کجا می توان کار پیدا کرد؟ یا کجا دنبال کار بگردیم؟ آنها از جمله سوالاتی هستند که اغلب افراد جویای کار از آنها پرسیده می شود. برای پاسخ به این سوالات باید گفت که می توانید با استفاده از ساده ترین روش ها به شغل رویایی خود دست پیدا کنید. اما قبل از شروع، باید خلاصه خوبی از توانایی ها، مهارت ها و آموزش های خود تهیه کنید. برای ایجاد رزومه می توانید از رزومه ساز آنلاین استفاده کنید. تفاوت کارجویانی که خیلی سریع موقعیت مناسبی پیدا می کنند با جویندگانی که مدت ها دنبال کار بوده اند در رعایت نکاتی به ظاهر ساده اما مهم و کاربردی است.

شبکه سازی و توسعه روابط تجاری و حرفه ای

حقیقت این است که بسیاری از فرصت های شغلی عالی هرگز تبلیغ نمی شوند! اگر به دنبال شغل جدیدی هستید، ابتدا باید سعی کنید روابط خوبی با دوستان خود برقرار کنید که می تواند با یک گفتگوی معمولی شروع شود و با یک ناهار یا شام خاتمه یابد. همچنین می توانید به بزرگترین دغدغه خود یعنی «کجا دنبال کار بگردیم» و اینکه به دنبال کار هستید اشاره کنید. به یاد داشته باشید که هدف شما ایجاد روابط نزدیک و خوب با همه افراد در شبکه است. در نهایت اگر پیشنهاد کاری خوبی داشته باشند، ابتدا به شما اطلاع می دهند.

نزدیک شدن به همکلاسی ها و همکاران قدیمی، پیوستن به گروه های دوستان و همکاران و شرکت در محافل کاری و جلسات، کمک زیادی به شبکه سازی و کشف فرصت های شغلی مناسب می کند.

راه دیگر برای ایجاد شبکه های قوی، شرکت در رویدادها و کنفرانس های مرتبط با تخصص شما است. افراد حاضر در رویدادها به شما کمک می کنند تا شغل جدیدی پیدا کنید یا رزومه خود را برای جویندگان کار ارسال کنید.

با افراد با استفاده از شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید

احتمالا با پیشرفت تکنولوژی زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و لینکدین سپری می کنید. اما آیا می دانستید که می توانید از شبکه های اجتماعی خود برای جستجوی پیشنهادهای شغلی جدید و تعامل با شرکت ها استفاده کنید؟ با دنبال کردن شبکه های اجتماعی شرکت های مختلف می توانید اطلاعات مفید و ارزشمندی در مورد فرهنگ سازمانی و فرصت های شغلی آن شرکت به دست آورید. پس سعی کنید حضور پررنگ تری در این شبکه ها به خصوص لینکدین داشته باشید تا با ایجاد ارتباط با افراد فعال در حوزه کاری خود، شبکه ای قدرتمند و موثر بسازید.

توجه: بهتر است برای ایجاد ارتباط مناسب با شرکت های خصوصی از عکس و نام واقعی خود استفاده کنید تا شرکت ها به شما اعتماد کنند.

جستجوی شغل در سایت های معتبر کاریابی

کجا شغل پیدا کنیم یکی از سوالات متداول کارجویان است. اگر می خواهید رزومه خود را در مدت زمان کوتاهی برای بسیاری از شرکت ها ارسال کنید، بهترین راه حل استفاده از سایت های کاریابی مانند Job Vision است. سیستم های کاریابی به شما کمک می کند تا شغل مورد نظر را بر اساس پارامترهایی مانند موقعیت مکانی، نوع همکاری، حقوق، تخصص و … جستجو کنید. همچنین رزومه یا نمونه کارهای قبلی خود را در این سایت ها آپلود کنید تا کارفرمایان بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

مزایای استفاده از تابلوهای شغلی

• برای فرصت های شغلی جدید ایمیل های خودکار ارسال کنید

• ارسال درخواست توسط کارفرمایان پس از مشاهده CV شما

• امکان ارسال رزومه به چند شرکت همزمان

قابلیت جستجوی پیشرفته بر اساس فیلتر حقوق، نام سازمان، سابقه کار مورد نیاز و …

• امکان ایجاد CV دو زبانه (انگلیسی-فارسی) کاملا رایگان

بررسی آگهی های چاپ شده در مطبوعات؛ یک روش قدیمی اما جواب می دهد!

بر خلاف تصور عمومی، برخی از کارفرمایان ترجیح می دهند به جای پرداخت هزینه برای تبلیغات آنلاین و سایت های کار، از تبلیغات سنتی استفاده کنند. پس وقتی به دنبال کار هستید مطبوعات را فراموش نکنید!

شرکت و شرکت در نمایشگاه های کار

نمایشگاه شغلی رویدادی است که در آن کارفرمایان و نمایندگان شرکت های بزرگ و همچنین افراد جویای کار اطلاعات بسیار مفیدی در مورد فعالیت ها و موقعیت های سازمان جمع آوری و ارائه می کنند. نمایشگاه شغلی فرصتی عالی برای ایجاد ارتباط بین کارفرمایان و جویندگان کار است.

خوشبختانه چند سالی است که نمایشگاه های کار در دانشگاه ها و مراکز مختلف ایران برگزار می شود و تاثیر زیادی در ارتباط بین کارفرمایان و جویندگان کار داشته است. جالب است بدانید که برای اولین بار شرکت کاریابی جاب ویژن یک نمایشگاه کار در دانشگاه شریف برگزار کرد و مبتکر برگزاری نمایشگاه های کار سالانه در نقاط مختلف شد. در این نمایشگاه ها شما این فرصت را خواهید داشت که با کارفرمایان و مدیران بزرگ ترین و معروف ترین سازمان ها آشنا شوید، با آنها چت کنید و در نتیجه شبکه ای قدرتمند بسازید.

اگر نتوانستید شغلی پیدا کنید، این راه حل های عجیب اما موثر را از دست ندهید!

اگر از جمله افرادی هستید که به دنبال شغل هستید اما در نهایت به نتیجه مطلوب نرسیده اید. احتمالاً از خود می پرسید: پس کجا باید دنبال کار بگردم؟ نگران یا ناامید نباش. با رعایت این نکات می توانید در سریع ترین زمان ممکن شغل جدید خود را پیدا کنید.

یک لحظه بایستید و استراحت کنید

هر چند وقت یکبار برای مدت کوتاهی دنبال کار نگردید و استراحت کنید. این استراحت نباید باعث شود که یک فرصت شغلی خوب را از دست بدهید. این یکی از بهترین راه ها برای شروع دوباره است. گاهی ارسال رزومه ها یکی پس از دیگری و خستگی از جستجوی کار مانع از تمرکز کافی و رسیدن به نتایج خوب می شود. اما یک دوره استراحت به شما کمک می کند تا آرامش بیشتری پیدا کنید و با دیدی باز و روشن تر، می توانید بهترین بستر و مسیر را برای یافتن کار پیدا کنید و در سریع ترین زمان ممکن شغل مناسب خود را پیدا کنید.

مقاله مرتبط: با بهترین کانال استخدام در ایران آشنا شوید!

شبکه های اجتماعی خود را فعال کنید!

برخی از کارفرمایان قبل از تماس با شما فعالیت رسانه های اجتماعی شما را بررسی می کنند. آنها می خواهند ببینند فعالیت شما در این شبکه های اجتماعی چقدر حرفه ای است. حتی ممکن است از شما در مورد فعالیت شما در شبکه های اجتماعی سوال بپرسند یا از شما بخواهند که آدرس حساب های خود را در جلسه مصاحبه به آنها ارائه دهید. گفتن اینکه در طول مصاحبه در شبکه های اجتماعی فعال نیستید یا فقط در اینستاگرام حضور دارید و خیلی خصوصی هستید، اصلا پاسخ مناسب و حرفه ای نیست. بنابراین، قبل از درخواست شغل، به روز باشید و حرفه ای عمل کنید. همانطور که قبلاً گفتیم، شبکه یکی از بهترین راه ها برای ملاقات با افراد جدید و ایجاد روابط با آنهاست. این افراد به شما کمک می کنند شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید و در یک شرکت خوب کار کنید.

مهارت های متناسب با شغل خود را بدست آورید!

اکثر کارفرمایان به دنبال فردی با مهارت، تحصیلات یا تجربه کاری خوب در زمینه کاری خود هستند. پس اگر جزو افرادی هستید که به دنبال شغل تخصصی هستید، ابتدا باید مهارت خود را از طریق دوره ها و منابع آنلاین افزایش دهید.

می توانید از دوره های آموزشی برای افزودن مهارت های عملی استفاده کنید. زیرا روز به روز توجه و تمرکز کارفرمایان بر مدرک تحصیلی کمتر شده و در عوض به سطح مهارت و توانایی های عملی داوطلبان توجه می کنند. پس خود را محدود به مدرک دانشگاهی نکنید و اگر احساس می‌کنید که نیاز به یادگیری و تقویت مهارت‌های خود در زمینه‌ای دارید، با شرکت در دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلف، خود را توانمند کنید. مطمئناً هر چه سطح توانایی های شما بالاتر باشد، فرصت های شغلی بهتری در انتظار شما خواهد بود و در نتیجه می توانید حقوق و درآمد بیشتری کسب کنید.

ویرایش CV خود را فراموش نکنید

اگر برای موقعیت های زیادی درخواست داده اید اما هنوز نتوانسته اید موقعیت مناسبی پیدا کنید. بهتر است رزومه خود را برای تصحیح هر گونه اشتباه بررسی کنید. اگر در متن مشکلی برای نوشتن وجود ندارد، بهتر است فونت یا اندازه فونت را تغییر دهید. کارفرمایان و بازبینان رزومه معمولاً تنها 20 تا 30 ثانیه را صرف بررسی هر رزومه می کنند. بنابراین، رزومه شما باید آنقدر جذاب باشد که در نگاه اول توجه کارشناس منابع انسانی را جلب کرده و شما را برای جلسه مصاحبه دعوت کند.

فرمت استاندارد و حرفه ای رزومه اولین و مهمترین نکته برای رد یا پذیرش درخواست شماست. داشتن رزومه حرفه ای نشان می دهد که شما فردی حرفه ای و شایسته هستید و با اصول و قواعد دنیای کار آشنا هستید. اگر هنوز رزومه ای ندارید یا در مورد فرمت استاندارد رزومه خود مطمئن نیستید، می توانید به صفحه رزومه ساز Job Vision مراجعه کرده و در عرض چند دقیقه رزومه خود را به صورت رایگان ایجاد کنید.

علاوه بر این، هر چند وقت یکبار باید رزومه خود را ویرایش و به روز کنید؟ اگر تجربه کاری جدیدی دارید یا مهارت جدیدی یاد گرفته اید، حتما آن را به رزومه خود اضافه کنید. همچنین اگر آدرس ایمیل یا شماره تماس شما تغییر کرده است، حتما این اطلاعات را در رزومه خود تغییر دهید. اگر شماره تماس شما اشتباه باشد، در صورت پذیرش و تایید رزومه شما، کارفرما قادر به دسترسی و ارتباط با شما نخواهد بود و شما به سادگی موقعیت مناسب و ایده آلی را از دست خواهید داد.

نتیجه

یافتن شغل به خودی خود یک کار دشوار و چالش برانگیز به نظر می رسد. اگر تجربه کاری زیادی ندارید یا تازه فارغ التحصیل شده اید چه کاری باید انجام دهید. مشکل بسیاری از جویندگان کار جدید این است که نمی دانند از کجا شروع کنند یا کجا به دنبال کار و موقعیت بگردند. این سردرگمی و عدم آگاهی باعث می شود افراد جویای کار زمان زیادی را تلف کنند و نتوانند شغل مناسبی برای خود بیابند. اما به جای تکرار این سوال که کجا به دنبال کار بگردید، می توانید چند راه حل ساده را دنبال کنید. در این مقاله Job Vision سعی کرده ایم راه حل های مفیدی برای کاریابی و کاریابی در اختیار شما قرار دهیم که به شما کمک می کند روند کاریابی کوتاه تری داشته باشید.

ایجاد یک CV جذاب در قالب استاندارد، شبکه سازی و ایجاد روابط کاری موثر و همچنین استفاده از پلتفرم های کاریابی آنلاین و سایت هایی مانند Job Vision به شما کمک می کند تا با آخرین فرصت های شغلی در زمینه کاری خود آشنا شوید و بتوانید استخدام شوید. . با ارسال به موقع رزومه و یافتن شغل مورد نظر.

منبع: Indeed.com

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا