چطور ذخیره سازی گوشی را تغییر دهیم

اکنون دیگر گوشی‌های اندرویدی تقریباً می‌توانند جایگزین رایانه‌ها شوند و تمام نیازهای شما را برآورده کنند. این گوشی های هوشمند به شما امکان ارائه و ویرایش عکس ها و فایل های مختلف، بازی، تماشای ویدیوهای یوتیوب، پخش فیلم، گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه خود، استفاده از برنامه های مختلف و موارد دیگر را می دهند.

برای این کار کاربران اندروید اپلیکیشن ها و برنامه های مختلفی را از گوگل پلی استور دانلود و نصب می کنند. این برنامه و سایر داده های کاربر مانند عکس، فیلم، فایل های متفرقه و غیره. حافظه زیادی را اشغال می کند و گاهی اوقات حافظه تلفن شما برای ذخیره همه این موارد کافی نیست. در چنین مواقعی کارت های حافظه به کمک شما می آیند. با کارت حافظه می توانید فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشید و علاوه بر این می توانید برنامه ها را از گوشی اندرویدی خود به کارت حافظه انتقال دهید.

در اینجا راهنمای سریعی را در اختیار شما قرار می دهیم که با رعایت نکات و ترفندها می توانید از کارت حافظه به عنوان حافظه پیش فرض برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی تلفن همراه خود استفاده کنید.

با این برنامه ساده، تنها با گوش دادن به مدت 5 دقیقه در روز، در 80 روز به هر زبانی مانند بلبل صحبت کنید! بهترین روش روز تقویت حافظه همزمان آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

نحوه تنظیم کارت حافظه به عنوان حافظه پیش فرض

اگر گوشی هوشمند اندرویدی شما قابلیت قرار دادن کارت حافظه را دارد، به راحتی می توانید فضای ذخیره سازی گوشی خود را افزایش دهید. به طور پیش فرض، برنامه های نصب شده در حافظه تلفن ذخیره می شوند. اما می توانید این تنظیمات را طوری تغییر دهید که برنامه ها مستقیماً روی کارت حافظه شما دانلود شوند و برنامه ها و برنامه های در حال اجرا را از حافظه گوشی به حافظه داخلی کارت منتقل کنید.

5 راه حل ساده برای افزایش سرعت گوشی اندروید

برای انجام این کار، نکات و ترفندهای زیر را دنبال کنید:

1- کارت حافظه را به عنوان گزینه ذخیره سازی پیش فرض قرار دهید

کارت حافظه خود را در اسلات کارت حافظه گوشی اندروید خود قرار دهید. اگر قبلا این کار را انجام داده اید، این مرحله را رد کنید.

اکنون بخش تنظیمات گوشی خود را باز کنید.

به پایین اسکرول کنید و گزینه Storage را پیدا کنید.

وقتی این گزینه را دیدید، روی آن ضربه بزنید.

در قسمت Default write disk، دو گزینه را مشاهده خواهید کرد: یکی به عنوان «حافظه داخلی» و دیگری به عنوان «کارت حافظه» یا «حافظه خارجی».

گزینه “Memory card” یا “External Storage” را انتخاب کنید.

در این قسمت پیامی ظاهر می شود که از شما می خواهد تغییراتی را اعمال کنید

دستگاه اندروید خود را مجددا راه اندازی کنید.

این! پس از راه اندازی مجدد گوشی هوشمند، گزینه ذخیره سازی پیش فرض به کارت حافظه تغییر می کند و از این پس تمامی عکس ها، فیلم ها و سایر اطلاعاتی که وارد گوشی شما می شود در کارت حافظه ذخیره می شود.

5 راه حل ساده برای افزایش سرعت شارژ باتری گوشی اندروید

2- برنامه ها را از گوشی اندروید خود به کارت حافظه انتقال دهید

دیگر نیازی به حذف برنامه ها برای آزادسازی حافظه گوشی خود ندارید. حتی می توانید برنامه هایی را که قبلا دانلود و بر روی گوشی خود نصب کرده اید به کارت حافظه انتقال دهید.

شما می توانید این کار را به دو صورت انجام دهید:

1- دفترچه راهنما

2- کارت حافظه را به عنوان فضای ذخیره سازی پیش فرض قرار دهید

ما در حال بررسی هر دو روش هستیم:

روش اول: انتقال دستی برنامه ها به کارت حافظه

1- به قسمت تنظیمات گوشی اندروید خود دسترسی پیدا کنید.

2- در ادامه به قسمت «مدیریت برنامه ها» بروید.

3- حالا به تب «دانلود شده» بروید.

4- برنامه ای را که می خواهید به کارت حافظه انتقال دهید انتخاب کنید.

4- در قسمت Storage دکمه “Move to SD card” را مشاهده می کنید. فشار دهید.

5- چند ثانیه طول می کشد تا سیستم گوشی شما برنامه ها را از حافظه گوشی به کارت حافظه منتقل کند. پس از اتمام کار، دکمه ای به نام “Move to phone” ظاهر می شود که نشان می دهد برنامه ها از گوشی به کارت حافظه منتقل شده اند.

10 اپلیکیشن کاملا کاربردی که هر کاربر اندروید در ایران به آن نیاز دارد!

روش دوم: تنظیم کارت حافظه به عنوان فضای ذخیره سازی پیش فرض

اگر اندروید 6.0 مارشمالو روی گوشی شما نصب شده باشد، می توانید برنامه ها را مستقیماً روی کارت حافظه نصب کنید. برای انجام این کار؛ این موارد را دنبال کنید:

1- کارت حافظه را داخل گوشی خود قرار دهید.

یک پنجره پاپ آپ روی صفحه ظاهر می شود که نشان می دهد کارت حافظه جدیدی شناسایی شده است. در این پنجره بر روی گزینه “Configure” کلیک کنید. اگر چنین پنجره ای روی صفحه ظاهر نشد، می توانید تنظیمات گوشی را باز کرده و سپس به گزینه «Storage and USB» بروید.

۲- حالا منو را باز کرده و گزینه «Format as interior» را انتخاب کنید.

با این کار صفحه ای باز می شود که از شما می خواهد کارت حافظه را به عنوان «حافظه قابل حمل» یا «حافظه داخلی» انتخاب کنید.

3- گزینه «استفاده به عنوان حافظه داخلی» را انتخاب کنید.

4- در صفحه بعد روی دکمه «Erase & Format» کلیک کنید.

5- اگر برنامه های شما قبلاً روی کارت حافظه شما نصب شده یا به اینجا منتقل شده اند، در این قسمت از شما خواسته می شود که روی “مشاهده برنامه ها” یا “انتقال آنها به حافظه داخلی” کلیک کنید. (آنها را به حافظه داخلی منتقل کنید).

6- پس از انجام تنظیمات، کارت حافظه فرمت و رمزگذاری می شود.

7- منتظر بمانید تا مراحل تکمیل شود و در این مدت کارت حافظه را از گوشی خود خارج نکنید. پس از انجام تمامی مراحل می توانید اطلاعات داخلی خود مانند عکس، فیلم و فایل های مختلف را به کارت حافظه انتقال دهید.

8- از این پس کارت حافظه به عنوان حافظه داخلی گوشی شما مورد استفاده قرار می گیرد.

9- در نهایت بر روی گزینه Done کلیک کنید.

به یاد داشته باشید که وقتی کارت حافظه را به عنوان حافظه پیش فرض تنظیم می کنید، کارت حافظه شما مطابق با سیستم عامل گوشی شما رمزگذاری می شود. بنابراین کارت حافظه روی گوشی های دیگر با سیستم عامل های دیگر کار نخواهد کرد. همچنین اگر کارت حافظه را از گوشی خود خارج کنید، تا زمانی که آن را دوباره در گوشی قرار ندهید، نمی توانید به تمام برنامه ها و داده های ذخیره شده روی کارت حافظه دسترسی داشته باشید.

نتیجه

شاید روش های مورد بحث در این مقاله پیچیده و زمان بر به نظر برسند. اما نکته اینجاست که این روش ها فقط چند دقیقه از زمان شما را می گیرد تا بتوانید برنامه ها و داده های خود را از گوشی خود به کارت حافظه منتقل کنید یا کارت حافظه را به عنوان فضای ذخیره سازی پیش فرض خود تنظیم کنید. به یاد داشته باشید قبل از انجام هر کاری از اطلاعات گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

حل مشکل پر بودن حافظه گوشی حتی اگر خالی باشد

امیدواریم این راهنما برای شما مفید بوده باشد. اگر این مقاله را دوست داشتید، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین، خوشحال خواهیم شد اگر نظرات خود را در مورد این مقاله یا سایر نکات و ترفندها در این زمینه به اشتراک بگذارید.

هرکسی که از گوشی های سامسونگ استفاده می کند احتمالا حداقل یک بار با مشکل کند شدن گوشی مواجه شده است. دلیل اصلی این کاهش سرعت پر شدن فضای داخلی گوشی است. با نصب اپلیکیشن های بیشتری روی موبایل یا افزایش حجم فیلم ها و عکس ها، طبیعتا فضای داخلی گوشی پر می شود. این به طور مستقیم بر سرعت آن تأثیر می گذارد.

یکی از راه های حل این مشکل، تغییر محل ذخیره برنامه است. بنابراین به جای اینکه برنامه ها مستقیماً روی حافظه داخلی گوشی ذخیره شوند، روی فضای حافظه خارجی یا رم موبایل ذخیره می شوند.

با تغییر محل ذخیره سازی گوشی سامسونگ، می توانید بسیاری از اپلیکیشن های موبایل مانند تلگرام و واتس اپ را به همراه عکس ها و فیلم های خود روی حافظه جانبی نصب کنید.

امروز مجله فناوری ایده آل به بررسی این سوال پرداخت. در این مقاله نحوه تغییر مکان ذخیره سازی گوشی سامسونگ را توضیح خواهیم داد. اگر شما نیز نگران کوچک شدن حافظه تلفن همراه خود هستید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

حافظه گوشی سامسونگ

یکی از بزرگترین مشکلات گوشی های سامسونگ، کم بودن حافظه داخلی است. بسته به قیمت و مدل گوشی های موبایل، میزان حافظه داخلی آن ها متفاوت است. اما مشکل به همین جا ختم نمی شود. زیرا باید در نظر داشته باشید که نیمی از این فضا را سیستم عامل و برنامه های اصلی گوشی اشغال کرده است.

با گذشت زمان و با نصب اپلیکیشن ها فضای داخلی گوشی پر می شود. برای این برنامه ها نیز باید عکس ها و فیلم ها را دانلود و در حافظه داخلی گوشی ذخیره کنیم. همه اینها باعث کاهش عملکرد دستگاه می شود.

راه حلی که در چنین مواقعی پیشنهاد می شود استفاده از حافظه جانبی یا «SD card» است. اگر از کاربران سیستم عامل اندروید هستید، باید بدانید که این گوشی ها علاوه بر حافظه داخلی، دارای حافظه جانبی یا کارت حافظه نیز هستند.

مکان ذخیره سازی را در تلفن سامسونگ تغییر دهید

پس از قرار دادن حافظه خارجی در گوشی سامسونگ، باید تنظیمات لازم را انجام دهید. زیرا این موبایل ها به صورت پیش فرض اطلاعات را روی حافظه داخلی ذخیره می کنند. این تغییر مکان ذخیره سازی در گوشی های سامسونگ شامل دو مرحله است:

ابتدا باید محل ذخیره فیلم ها و عکس هایی که با دوربین گوشی خود می گیرید را به حافظه جانبی منتقل کنید و در مرحله بعد باید به موبایل خود بگویید به جای حافظه داخلی برنامه ها را در رم یا حافظه جانبی نصب کند.

انتقال عکس و فیلم از دوربین به کارت حافظه

ابتدا، برای آزاد کردن حافظه گوشی سامسونگ، باید محل ذخیره عکس‌ها و ویدیوهایی را که با دوربین می‌گیرید تغییر دهید:

ابتدا برنامه دوربین را باز کنید و سپس روی تنظیمات (شکل چرخ دنده) ضربه بزنید.

به پایین بروید و روی “محل ذخیره سازی” ضربه بزنید.

گزینه “SD Card” را انتخاب کنید.

اکنون تمام عکس ها یا فیلم های گرفته شده با دوربین موبایل در حافظه خارجی یا کارت SD ذخیره می شوند. اما عکس‌ها و فیلم‌هایی که قبلاً گرفته‌ایم و روی حافظه داخلی هستند چطور؟ درست حدس زدی آنها همچنین باید به حافظه خارجی منتقل شوند.

برای انتقال عکس ها و فیلم هایی که قبلا گرفته اید، به یک برنامه مدیریت فایل نیاز دارید. این برنامه به صورت پیش فرض در بسیاری از گوشی های سامسونگ تحت عنوان «فایل های من سامسونگ» وجود دارد.

توجه: در صورتی که تلفن همراه سامسونگ شما، به صورت پیش‌فرض برنامه مدیریت فایل‌ ندارد، می‌توانید از فروشگاه گوگل پلی، یک اپلیکیشن مناسب مانند Solid Explorer را دانلود و نصب کنید.

برای انتقال عکس و فیلم از حافظه اصلی به حافظه خارجی، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه مدیریت فایل خود را باز کنید.

روی «حافظه داخلی» ضربه بزنید.

پوشه “DCIM” را باز کنید.

انگشت خود را برای چند لحظه روی “دوربین” فشار دهید.

گزینه “Move” را انتخاب کنید که در گوشه سمت چپ و پایین صفحه قابل مشاهده است.

از منوی فایل منیجر، روی گزینه “SD card” ضربه بزنید.

اکنون روی «DCIM» ضربه بزنید. (اگر این پوشه را روی کارت حافظه خارجی خود نمی بینید، یک پوشه جدید با همین نام ایجاد کنید.)

برای تکمیل انتقال ویدیو و عکس روی «انجام شد» ضربه بزنید.

انتقال فایل ها به کارت حافظه

در برخی (نه همه) گوشی های سامسونگ، گزینه ای برای کاربران در نظر گرفته شده است که تمام داده ها را از حافظه داخلی به کارت SD منتقل کنند.

برای این کار وارد تنظیمات گوشی شده و سپس گزینه Transfer data to SD card را انتخاب کنید. تمام اطلاعات تلفن به کارت حافظه منتقل می شود.

توجه: یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند حافظه گوشی سامسونگ را پر کند، پیام رسان واتساپ است. برای خلاص شدن از دست این مشکل، توصیه می‌کنیم حتما مقاله “پاک کردن کش واتساپ” را مطالعه نمایید.

برنامه را به کارت حافظه انتقال دهید

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای آزاد کردن حافظه داخلی سامسونگ انجام دهید، انتقال برنامه های نصب شده به یک کارت خارجی است. مراحل انجام این کار در نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید متفاوت است:

برنامه ها را به حافظه خارجی در اندروید 8 و بالاتر منتقل کنید

به یاد داشته باشید که نمی توانید همه برنامه های از پیش نصب شده را به حافظه خارجی منتقل کنید. اما برای برنامه های سنگین که فضای زیادی را اشغال می کنند، روش زیر را امتحان کنید:

ابتدا وارد بخش تنظیمات شوید و در قسمت «برنامه‌ها و اعلان‌ها» روی «اطلاعات برنامه» ضربه بزنید.

برنامه مورد نظر برای انتقال را انتخاب کنید و روی آن ضربه بزنید.

گزینه “Storage” را انتخاب کنید. اگر برنامه قابل انتقال باشد، ویژگی “ویرایش” را مشاهده خواهید کرد. فشار دهید.

در کادر باز شده گزینه “SD card” را انتخاب کرده و در نهایت بر روی “Move” ضربه بزنید.

انتقال برنامه مورد نظر به حافظه خارجی ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

انتقال برنامه ها به حافظه خارجی در اندروید 7

انتقال برنامه ها به حافظه خارجی در اندروید 7 کمی با نسخه های جدید این سیستم عامل متفاوت است. اگر گوشی سامسونگ شما دارای اندروید 7 است، برای جابجایی برنامه ها باید مراحل زیر را دنبال کنید:

در بخش تنظیمات، روی Apps ضربه بزنید.

برنامه مورد نظر برای انتقال را انتخاب کنید و روی آن ضربه بزنید.

روی «ویرایش» در بخش فضای ذخیره‌سازی ضربه بزنید.

سپس اندازه حافظه خارجی را مشخص کنید.

با فشردن “Move”، انتقال برنامه آغاز می شود.

توجه: نمی توانید برنامه های اصلی را از تلفن سامسونگ به حافظه خارجی منتقل کنید. همچنین توجه داشته باشید که با تغییر مکان ذخیره سازی، برنامه ها بدون کارت SD کار نمی کنند.

نحوه تغییر مکان ذخیره گوشی به کارت حافظه

اگر به دنبال راهی برای انتقال برنامه های روی گوشی سامسونگ پیش فرض خود به حافظه خارجی هستید. متاسفانه تلاش شما بی نتیجه است. هیچ یک از مدل های سامسونگ این اجازه را به شما نمی دهند!

اما به عنوان یک جایگزین، می توانید برنامه ها را پس از نصب به حافظه خارجی منتقل کنید. ممکن است در مدل های مختلف تلفن های همراه سامسونگ کمی متفاوت باشد. در ادامه به تغییر محل نگهداری در محبوب ترین مدل های این شرکت می پردازیم:

Samsung S4 کهکشان

ابتدا وارد قسمت «تنظیمات» گوشی Samsung Galaxy S4 شوید.

بر روی گزینه “برنامه ها” ضربه بزنید.

در این صفحه باید اپلیکیشنی را که می خواهید انتقال دهید انتخاب کنید.

به ترتیب “Storage” و سپس “Edit” را انتخاب کنید.

در صفحه جدید گزینه “SD card” را انتخاب کرده و در نهایت بر روی “Move” ضربه بزنید.

گلکسی اس 7

وارد تنظیمات گوشی Samsung Galaxy S7 شوید.

در بخش «برنامه‌ها»، روی گزینه «مدیر برنامه» ضربه بزنید.

برنامه مورد نظر برای انتقال را انتخاب کنید و روی آن ضربه بزنید.

در صفحه جدید، “Storage” را انتخاب کنید.

اگر برنامه دارای قابلیت انتقال است، باید گزینه “ویرایش” را در صفحه جدید مشاهده کنید. فشار دهید.

کارت حافظه را انتخاب کرده و در نهایت روی Move ضربه بزنید.

نحوه تغییر مکان ذخیره سازی در Samsung J5 و J5 Prime

برای انتقال فایل از حافظه اصلی گوشی J5 به حافظه خارجی یا کارت SD باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

ابتدا وارد قسمت تنظیمات گوشی موبایل خود شوید. برای انجام این کار، نوار اعلان را پایین بکشید و روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید

در قسمت تنظیمات روی گزینه Apps ضربه بزنید

روی برنامه ای که می خواهید به حافظه خارجی منتقل شود ضربه بزنید

حالا گزینه Storage را انتخاب کنید

در این قسمت مانند تصویر زیر روی Edit ضربه بزنید

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید که برنامه در حافظه مشترک داخلی ذخیره شده است

در این قسمت باید گزینه SD card را تیک بزنید

در پنجره جدیدی که باز می شود مطابق شکل زیر بر روی Move ضربه بزنید

در پایان کارها مشاهده می کنید که فضای ذخیره سازی به External Storage تغییر کرده است.

این پیام به این معنی است که انتقال برنامه مورد نظر به حافظه خارجی با موفقیت انجام شد.

مکان ذخیره سازی را در گوشی Samsung Grand Prime تغییر دهید

مراحل انتقال برنامه ها به حافظه خارجی در مدل Grand Prime سامسونگ دقیقاً مشابه مدل S4 است:

ابتدا وارد قسمت «تنظیمات» گوشی Samsung Galaxy Grand Prime شوید.

بر روی گزینه “برنامه ها” ضربه بزنید.

در این صفحه باید اپلیکیشنی را که می خواهید انتقال دهید انتخاب کنید.

به ترتیب “Storage” و سپس “Edit” را انتخاب کنید.

در صفحه جدید گزینه “SD card” را انتخاب کرده و در نهایت بر روی “Move” ضربه بزنید.

تغییر مکان ذخیره سازی در گوشی Samsung J1

گوشی Samsung Galaxy J1 یکی از مدل های قدیمی شرکت سامسونگ می باشد که در سال 2015 به بازار عرضه شد.این گوشی موبایل دارای سیستم عامل اندروید 4.4 می باشد.

مراحل انتقال برنامه ها به حافظه جانبی گوشی J1 دقیقا مشابه مراحل Samsung Galaxy Grand Prime است. (در قسمت های قبل مراحل این کار را آموزش داده ایم)

بنابراین برای جلوگیری از تکرار، مراحل تغییر مکان ذخیره سازی گوشی سامسونگ J1 را طی می کنیم.

تغییر مکان ذخیره سازی در گوشی های Samsung J2 و J2 Prime

برای تغییر مکان ذخیره سازی در Samsung J2 و J2 Prime، باید مراحل زیر را دنبال کنید (مراحل دقیقا مشابه سایر مدل های سامسونگ است)

ابتدا وارد قسمت «تنظیمات» گوشی Samsung Galaxy Grand Prime شوید.

بر روی گزینه “برنامه ها” ضربه بزنید.

در این صفحه باید اپلیکیشنی را که می خواهید انتقال دهید انتخاب کنید.

به ترتیب “Storage” و سپس “Edit” را انتخاب کنید.

در صفحه جدید گزینه “SD card” را انتخاب کرده و در نهایت بر روی “Move” ضربه بزنید.

تغییر مکان ذخیره سازی در گوشی سامسونگ J3

این گوشی زیبا در سال 2016 به بازار عرضه شد و شما از سیستم عامل اندروید 5.1 استفاده می کنید. از آنجایی که مراحل تغییر محل ذخیره سازی گوشی سامسونگ J3 دقیقا مشابه مدل های J1 و J2 است از تکرار مجدد آن خودداری می کنیم.

برای مشاهده مراحل انتقال برنامه ها به کارت حافظه گوشی J3 می توانید به قسمت های بالای مقاله مراجعه کنید.

آخرین کلمه

تغییر مکان ذخیره سازی در گوشی سامسونگ برای کاربران این تلفن های همراه بیش از نان الزامی است. از آنجایی که تمامی برنامه ها به صورت پیش فرض در حافظه داخلی گوشی سامسونگ نصب می شوند. پس از مدتی، فضای لازم برای نصب برنامه های جدید تمام می شود.

در این مقاله تمامی راه هایی که می تواند شما را از این مشکل نجات دهد (حافظه کامل گوشی سامسونگ) را بررسی کرده ایم. اگر هنوز در این زمینه مشکل یا سوالی دارید، لطفاً آن را در بخش نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

4.1 (20)

آیا از حافظه داخلی گوشی اندرویدی خود ناامید شده اید و جایی برای ذخیره اطلاعات ندارید؟ در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه فضای حافظه داخلی گوشی اندرویدی خود را بدون روت افزایش دهید.

حافظه داخلی کامل گوشی همه ما را آزار می دهد. ممکن است بتوانید با حذف برنامه ها فضا را آزاد کنید، اما این راه حل دائمی نخواهد بود. هر بار که سعی می کنید یک برنامه را به روز کنید، اگر بخواهید یک برنامه جدید را نصب کنید، گیر می کنید یا حتی بیشتر اذیت می شوید. اگر گوشی هوشمند شما دارای اسلات کارت SD است، ممکن است بتوانید با انتقال برخی از برنامه ها به کارت حافظه، فضای ذخیره سازی داخلی را کمی افزایش دهید.

قبل از شروع، می خواهم به شما هشدار دهم که سرعت و ظرفیت ذخیره سازی کارت microSD شما کمتر از حافظه داخلی دستگاه است. بنابراین من همیشه خرید یک کارت SD با کارایی بالا را توصیه می کنم که سرعت نوشتن بالاتری دارد. حداقل به یک کارت SD کلاس 10 نیاز دارید.

با این برنامه ساده، تنها با گوش دادن به مدت 5 دقیقه در روز، در 80 روز به هر زبانی مانند بلبل صحبت کنید! بهترین روش روز تقویت حافظه همزمان آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

چگونه حافظه داخلی گوشی ها و تبلت های اندرویدی را افزایش دهیم

برای افزایش فضای ذخیره سازی گوشی هوشمند اندرویدی خود، مراحل زیر را به دقت دنبال کنید. شما باید آنها را بدون هیچ مشکلی اجرا کنید زیرا این تقلب ها 100٪ کار می کنند.

1- افزایش حافظه داخلی اندروید (6.0 مارشمالو و بالاتر)

با شروع با Marshmallow (Android 6.0 Marshmallow، 7.0 Nugget و Android O آینده)، اندروید از استفاده از کارت‌های microSD به عنوان حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند، اما با محدودیت‌هایی. بنابراین می‌توانید برخی از برنامه‌ها را اما نه همه را به کارت microSD منتقل کنید. و همچنین می توانید عکس های دوربین را مستقیماً در کارت microSD ذخیره کنید.

هنگام استفاده از کارت micro SD به عنوان یک حافظه داخلی، باید آن را به فرمت خاصی که با Android سازگار است فرمت کنید. این فرآیند دو اثر دارد. ابتدا تمام اطلاعات ذخیره شده روی کارت microSD را از دست خواهید داد. دوم، شما نمی توانید آن را در دستگاه های دیگر مانند قبل استفاده کنید.

برای افزایش حافظه داخلی، ابتدا باید آن را به عنوان حافظه داخلی فرمت کنید. با این روش می توانید حافظه داخلی را بدون روت و بدون کامپیوتر افزایش دهید.

برای انجام این:

به Settings > Storage & USB > SD card بروید. پس از ورود به سیستم، روی سه نقطه کلیک کنید (آنها را در گوشه سمت راست بالا پیدا خواهید کرد) و “تنظیمات” را انتخاب کنید. از بین گزینه ها Format as inside را انتخاب کنید، در صفحه بعد Delete and format را بزنید.

در پایان فرآیند قالب‌بندی، از شما پرسیده می‌شود که “آیا می‌خواهید داده‌هایی را که از قبل داریم به حافظه داخلی منتقل کنید؟” بهتر است این کار را بعداً به صورت دستی انجام دهید و برنامه‌هایی را انتخاب کنید که اغلب استفاده نمی‌کنید، زیرا هر چیزی که روی کارت SD میزبانی می‌شود کندتر اجرا می‌شود و سرعت آن کاهش می‌یابد. .

اکنون می توانید برخی از برنامه ها را به کارت SD منتقل کنید. برنامه هایی که این امکان را ارائه می دهند،

آنها گزینه ای برای ذخیره اطلاعات در برنامه برای این منظور دارند.

چگونه محل ذخیره گوشی را به کارت حافظه تغییر دهیم؟ (اندروید)

2- افزایش حافظه داخلی اندروید 5.1.1 آبنبات چوبی با روت

ابزارها و دانلودها

کارت Micro SD (حداقل کلاس 10)

MiniTool Partition را برای ویندوز دانلود و نصب کنید، همچنین می توانید از GParted در لینوکس استفاده کنید.

برنامه Link2SD را از Google Play نصب کنید.

قبل از شروع:

گوشی هوشمند باید روت شده باشد. اگر مجوز روت روی دستگاه ندارید، نمی توانید این ترفند را انجام دهید. همچنین باید یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا اطلاعات خود را از دست ندهید.

چگونه حافظه داخلی اندروید را افزایش دهیم؟

شما باید دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازگردانید که منجر به از دست رفتن داده ها و برنامه ها می شود. در این روش از اپلیکیشن link2sd (لینک دانلود) برای افزایش حافظه داخلی گوشی اندرویدی استفاده می کنیم.

برای انجام این کار، به Settings > Backup & Restore > Factory data reset بروید.

1-حالا کارت SD را داخل کارت خوان قرار داده و آن را به کامپیوتر خود وصل کنید.

2- حالا نرم افزار Mini Tool را از اینجا دانلود کنید. در MiniTool Partition، روی کارت خوان microSD خود کلیک کنید. به لطف ظرفیت آن، یافتن آن بسیار آسان است. مراقب باشید به هارد کامپیوتر خود دست نزنید.

3- اکنون با انتخاب گزینه Delete پارتیشن SD را حذف کرده و یک پارتیشن جدید در سیستم فایل FAT32 ایجاد کرده و به عنوان پارتیشن اصلی قرار دهید.

4- سپس بر روی “اعمال” کلیک کنید.

5- سپس در سمت راست در قسمت Operations بر روی Split Partition کلیک کنید.

6- کارت microSD را به دو پارتیشن تقسیم کنید. یکی برای آیتم های داخلی (برنامه ها) و دیگری برای اطلاعات خارجی (مانند عکس ها و فایل های دیگر).

7- حالا پارتیشن کوچکتری که ایجاد کردید را انتخاب کنید، سپس Format Partition را بزنید، وارد فایل سیستم Ext3 شوید.

حتما بخوانید: 10 اپلیکیشن کاملا کاربردی که هر کاربر اندروید در ایران به آن نیاز دارد!

توجه: اگر کارت SD 32 گیگابایتی دارید، می توانید آن را به 8 و 12 گیگابایت تقسیم کنید. 8 گیگابایت برای برنامه ها و 12 گیگابایت برای ذخیره عکس و فایل که باید به عنوان حافظه خارجی عمل کند.

8- روی پارتیشن کلیک راست کرده سپس در منوی کشویی Edit بر روی Set Partition as Primary کلیک کنید. اکنون باید صفحه ای مشابه این را ببینید:

9- روی Apply در گوشه سمت چپ بالای پارتیشن MiniTool کلیک کنید. به خاطر داشته باشید که این فرآیند چند دقیقه طول می کشد. در همین حین می توانید بروید و برای خود تان قهوه درست کنید!

10- پس از آن کارت SD را در گوشی هوشمند قرار ندهید، فعلا آن را کنار بگذارید. گوشی هوشمند خود را مجددا راه اندازی کنید، اما هیچ برنامه ای را ذخیره نکنید.

11- اپلیکیشن Super User را باز کنید و فایل باینری SU را آپدیت کنید (در ضمن می توانید اپلیکیشن SuperSU را از طریق گوگل پلی آپدیت کنید.)

12- گوشی هوشمند خود را خاموش کرده و کارت microSD را وارد کنید.

13- گوشی را روشن کنید، بدون هیچ آپدیت دیگری به گوگل پلی بروید و اپلیکیشن Link2SD (حافظه داخلی) را نصب و باز کنید.

14- پیغامی ظاهر می شود که سیستم فایل پارتیشن دوم کارت SD چیست، روی Ext2 کلیک کرده و گوشی را ریستارت کنید.

15- دوباره Link2SD را باز کنید، سپس در زیر Settings روی Install location ضربه بزنید و Internal را انتخاب کنید.

16- در تنظیمات Link2SD روی Auto Link کلیک کنید، باید این گزینه را فعال نگه دارید.

و بیشتر ! در نصب بعدی، اعلانی را مشاهده خواهید کرد که به شما می گوید برنامه نصب شده با کارت SD مرتبط شده است.

حتما بخوانید: 5 راه برای پاک کردن فضای حافظه گوشی اندروید

آخرین مورد این است که کارت SD را هنگامی که گوشی روشن است خارج نکنید و ابتدا گوشی هوشمند را خاموش کنید.

روش دیگر (افزایش حافظه با استفاده از ابر)

امیدوارم این راهنما به شما کمک کند تا حافظه داخلی نامحدودی برای گوشی و تبلت اندرویدی خود ایجاد کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا