چطور دهک خود را بفهمیم

عشر برای کمک های معیشتی چیست؟

آیا می دانید عشر خانه شما چقدر است؟

آیا می دانید دولت کدام یک از دهک های درآمدی را در نظر می گیرد؟

کمک هزینه 10 دهم چیست؟

برای اطلاع از عشر خانواده خود از کد ملی چه کاری می توانید انجام دهید؟

آیا خانواده من یارانه می گیرند یا خیر؟

سیستم یارانه دهک چیست؟

اینها سوالاتی است که حتما به ذهن شما خطور کرده است! با ما در این صفحه از وبسایت آکادمی کلید موفقیت همراه باشید تا پاسخ همه آنها را دریافت کنید.

نحوه پرداخت کمک هزینه عشر

یارانه عشر با کد ملی (تعیین عشر خانوار)

مرحله اول:

برای استعلام وضعیت دهک یارانه با کد ملی، ابتدا وارد پنجره خدمات دولت هوشمند ملی به نشانی sso.my.gov.ir/login شوید و بر اساس آنچه در تصویر زیر می بینید، اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. Finish روی دکمه Send-Time Password کلیک کنید.

مرحله دوم:

در مرحله بعد یک کد برای شما ارسال می شود که باید آن را وارد کنید.

سطح سوم:

در این مرحله باید اطلاعات خواسته شده در زیر را وارد کرده و روی دکمه در انتها تایید کنید.

شماره ملی سرپرست خانوار

شماره حساب سپرده اعطایی

تعیین تعداد خانوارها

شماره ملی یکی از اعضای خانواده بیمه شده

تصویر امنیتی

مرحله چهارم:

و در انتها دولت نتیجه یارانه شما را بر اساس دارایی و اطلاعات مالی خانواده شما نمایش می دهد.

جدول ده یارانه

دهک ها(طبق هزینه ها بجز سرمایه گذاری)میانگین درآمد خانواردهک اول۱٫۶۵۴٫۰۰۰ توماندهک دوم۲٫۳۳۵٫۰۰۰ توماندهک سوم۲٫۷۶۰٫۰۰۰ توماندهک چهارم۳٫۲۶۵٫۰۰۰ توماندهک پنجم۳٫۶۲۵٫۰۰۰ توماندهک ششم۴٫۱۳۰٫۰۰۰ توماندهک هفتم۴٫۷۳۵٫۰۰۰ توماندهک هشتم۵٫۴۰۰٫۰۰۰ توماندهک نهم۶٫۷۲۰٫۰۰۰ توماندهک دهم۱۰٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان

اعطای برنامه عشریه با کد سفارش (چند ده دهم دارم)

روش دوم استعلام دهک یارانه استفاده از کد دستوری (اعطای کد دستوری استعلام با کد ملی) است. برای این کار باید #codemli*43857*4* (4 ستاره، 4 ستاره، 43857 ستاره، مربع کد ملی) را در تلفن همراه خود شماره گیری کنید.

این روش ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه متعلق به کدام دهک هستید است.

اطلاعات ده یارانه از طریق تلفن گویا

می توانید از طریق شماره تلفن 09200006369 از عشر خود مطلع شوید.

به این صورت که پس از تماس باید کد ملی سرپرست خانوار و همچنین شماره تلفن همراه سرپرست خانوار را وارد کنید، سپس دهکی که در آن قرار دارید به شما اعلام می شود.

روزهای زوج: سرپرست خانوارهایی که رقم سمت راست کد ملی آنها زوج است.

روزهای فرد: سرپرستان خانواری که رقم سمت راست کد ملی آنها فرد است.

اعتراض به عشریه یارانه خانوار

در صورت سوال، نظر یا انتقاد و حتی ایراداتی مانند:

آیا با دریافت یا عدم دریافت کمک هزینه مخالفید؟

اعتراض به حذف کمک هزینه خود را؟

اعتراض به نوع اعطای عشر

شما با کد ملی اعتراض یارانه ای دارید

برای پاسخگویی به سوالات خود می توانید با شماره تلفن ۶۳۶۹-۰۲۱ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تماس حاصل فرمایید و یا از کد دستوری #۴*۴*۴۳۸۵۷ استفاده نمایید.

کمک هزینه معیشت برای دهک های مختلف خانوار چقدر است؟

اعشاری 1 تا 3 نفری 400000 تومان

خانواده 2 نفره 800 هزار تومان، خانواده 3 نفره یک میلیون و 200 هزار تومان، خانواده 4 نفره یک میلیون و 600 هزار تومان و خانواده 5 نفره 2 میلیون و 000 هزار تومان دریافت می کنند.

نفری 4 تا 10 عشر 300000 تومان

خانواده 2 نفره 600 هزار تومان، خانواده 3 نفره 900 هزار تومان، خانواده 4 نفره یک میلیون و 200 هزار تومان و خانواده 5 نفره 1 میلیون و 500 هزار تومان دریافت می کنند.

30 درصد از جمعیت کشور 400 تومان و 60 درصد مابقی 300 هزار تومان یارانه دریافت می کنند.

وام یارانه ای 10 میلیونی (ثبت نام وام دهک یارانه ای)

چندی پیش خبری مبنی بر اینکه می توانید با یارانه خود 10 میلیون وام بگیرید در بین مردم و همچنین در فضای مجازی دست به دست شد و افراد زیادی در تماس تلفنی با سامانه تلفن گویا خودکار (شماره 09200006369 وام یارانه ای) مشاهده شدند. و کد ملی، شماره همراه و شماره حساب یا کارت یارانه خود را به امید استفاده از این وام اعلام کردند.

این خبر کاملا کذب است و تاکنون سامانه هدفمندسازی یارانه ها جز وام یک میلیونی هیچ اقدامی برای بازپرداخت وام انجام نداده است.

کمک هزینه جدید چه زمانی پرداخت می شود؟

کمک مالی ژوئیه 1401 دوشنبه 20 ژوئیه در نیمه شب واریز شد.

کمک هزینه نقدی اوت 1401 پنجشنبه 20 اوت در نیمه شب واریز شد.

کمک نقدی سپتامبر 1401 در نیمه شب یکشنبه 29 شهریور واریز شد.

کمک نقدی روز چهارشنبه 29 مهر ساعت 24 واریز خواهد شد.

کمک نقدی روز جمعه 29 آبان 1401 ساعت 24 واریز می شود.

کمک نقدی روز یکشنبه 29 آذر ساعت 24 واریز خواهد شد.

کمک نقدی روز سه شنبه 29 آذر ساعت 24 واریز خواهد شد.

کمک نقدی روز پنجشنبه 20 بهمن 1401 ساعت 24 واریز می شود.

کمک نقدی روز شنبه 29 اسفند 1401 ساعت 24 واریز می شود.

کمک نقدی در 20 آوریل 1402 در نیمه شب واریز می شود.

کمک نقدی روز پنجشنبه 29 اردیبهشت 1402 ساعت 24 واریز می شود.

کمک نقدی روز شنبه 29 خرداد 1402 ساعت 24 واریز می شود.

کمک نقدی روز سه شنبه 29 تیر 1402 ساعت 24 واریز می شود.

کمک نقدی روز جمعه 29 مرداد 1402 ساعت 24 واریز می شود.

کمک نقدی روز دوشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 24 واریز می شود.

کمک نقدی در مهرماه 1402، پنجشنبه 20 مهر ساعت 24 واریز خواهد شد.

کمک نقدی در ساعت 24 روز شنبه 29 آبان 1402 واریز می شود.

کمک نقدی در ساعت 24 روز دوشنبه 29 دی ماه 1402 واریز می شود.

وضعیت یارانه ها در سال 1402

مجلس در زمان بودجه بندی کشور اعلام کرد که میزان یارانه نقدی در سال 1402 تغییر نمی کند و یارانه های 300 و 400 هزار تومانی ادامه می یابد.

شرایط افزایش اعتبار یارانه به 520 هزار تومان

از مجموع 400 هزار تومان یارانه سه دهک درآمدی مشمول طرح، 200 هزار تومان آن نقدی و 200 هزار تومان در سبد کالا قابل خرید است. در این صورت از کارت اعتباری آنها 120 هزار تومان اضافه دریافت می شود و کل یارانه دریافتی این افراد 520 هزار تومان خواهد بود. این شامل سه دهک بالای درآمدی (29 میلیون نفر) می شود.

پروژه ملی الکترونیک یارانه ای کالابرگ – کالابرگ

این طرح شامل متقاضیان بهزیستی، کمیته امداد و تمامی افراد و اقشار جامعه کمک بلاعوض می باشد.

در صورت خرید 320 هزار تومانی مشتریان کمیته امداد از 11 مورد ذکر شده، 80 هزار تومان به کارت آنها اضافه می شود.

کاتالوگ الکترونیکی شامل چه محصولاتی است؟

این شامل 10 گروه محصول، یعنی شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم مرغ، پاستا، شکر و شکر است.

در این طرح خرید کالا با قیمت پایه 1400 شهریور در نظر گرفته شده و مابه التفاوت آن از محل اعتبار یارانه ماه آینده خانوار پرداخت می شود. ضمناً در صورت افزایش قیمت کالا، اقدامات جبرانی در نظر گرفته شده است.

انتخاب کالا در این مرحله کاملا اختیاری است و فرد می تواند در این مرحله مقدماتی یک یا چند کالا را با کل اعتبار خود خریداری کند.

آموزش نحوه ثبت پروژه کالابرگ جهت افزایش کمک هزینه نقدی

شرط افزایش یارانه نقدی این است که ابتدا در 5 دهک برتر جامعه قرار بگیرید و سپس از محصول الکترونیکی استفاده کنید.

در صورت داشتن 2 شرط ذکر شده باید به سایت https://shoma.sfara.ir مراجعه کرده و اپلیکیشن خود را نصب کرده و اطلاعات درخواستی مربوط به سرپرست خانواده را تکمیل نمایید. همزمان با اجرای طرح های تشویقی، میزان یارانه شما از طریق صورتحساب برای کالاهای مازاد افزایش می یابد. با عضویت در این طرح می توانید به لطف یارانه قم خریدهای خود را یک ماه زودتر انجام دهید. به عنوان مثال: در ماه ژوئن، کل مبلغ کمک هزینه ماه جولای خود را (به شرط استفاده از فاکتور الکترونیکی) مایحتاج اولیه خریداری کنید.

چگونه می توانم بدانم چقدر اعتبار کمک هزینه باقی مانده است؟

تمامی خانوارهای مشمول طرح می توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار خود و یا شماره گیری کد دستوری *500*1463 از باقیمانده اعتبار کارت الکترونیکی کالاهای یارانه ای مطلع شوند.

جزئیات بیشتر در مورد سامانه چک الکترونیکی یارانه ای

4/5 – (362 امتیاز)

آموزش کامل اطلاع از عشر خانوار با کد ملی en 1402 + آموزش کامل نحوه اطلاع از عشر خانوار برای بسته معیشت و نحوه درک عشر خانوار را در این صفحه مشاهده کنید.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این اطلاعیه از هموطنانی که قبلاً تقاضای بازنگری در تعیین تکلیف خانوار خود را داشته‌اند، دعوت کرد تا با استناد به اطلاعات به‌روز شده شناسنامه اقتصادی، از نتایج معاینات مطلع شوند. خانواده به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید

برای استفاده از این روش ابتدا باید با شماره 09200006369 تماس بگیرید سپس کد ملی سرپرستان خانوار و شماره تلفن آنها را وارد کنید. به این ترتیب می توانید عشر خود را بشناسید. توجه: در این مرحله دقت کنید درخواست عشر خانوار با کد ملی از طریق شماره گویا باید با شماره ای که به نام سرپرست خانوار درج شده است همراه باشد.

لازم به ذکر است جهت خدمت رسانی بهتر به سرپرستان خانوارهایی که آخرین رقم کد ملی آنها زوج است در روزهای زوج و سرپرستان خانوارهایی که آخرین رقم کد ملی آنها عدد فرد است می توانند به این سایت اینترنتی مراجعه کنند. در روزهای فرد

سایر هموطنان می توانند از روز شنبه 5 شهریورماه بدون محدودیت زمانی برای مشاوره اطلاعات عشریه، شناسنامه اقتصادی و درخواست تجدیدنظر به سامانه پشتیبانی مراجعه کنند.

لازم به ذکر است سامانه ای که قبلا فعال بود تنها می توانست بدون مراجعه به زیربخش مورد نظر درخواست بازنگری کلی شناسنامه اقتصادی خانوار را دریافت کند.

آموزش درخواست عشر خانوار با کد ملی

هموطنان می توانند با شماره تلفن گویا 09200006369 از وضعیت عشریه خود مطلع شوند.

✅ شماره تلفن 0216369 مرتبط با وزارت تعاون، کار و حمایت اجتماعی جهت پاسخگویی به سوالات در دسترس عموم قرار گرفته و سامانه هدفمندسازی Hadafmandi.ir نیز در دسترس عموم قرار گرفته است.

هموطنانی که به هر دلیل نسبت به یارانه تخصیصی ابهام یا اعتراض دارند می توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

به گزارش ایسنا، در جریان اصلاح نظام یارانه‌ها و شروع فرآیند پرداخت یارانه جدید بر اساس قطع‌نامه‌های انجام شده، مردم با تردید واجد شرایط بودن یا نبودن بر اساس دهک‌های درآمدی مواجه شدند.

مجتبی سعادتی، مدیرکل روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، برخی از افرادی که در مذاکرات رئیس‌جمهور مبنی بر افزایش یارانه کالاهای ضروری و ضروری اعلام کرده‌اند که مبلغی دریافت نکرده‌اند، گفت: بر اساس اعلام رئیس‌جمهور، مبلغی به نام کمک هزینه جبرانی صرفاً برای تعدیل کمک هزینه اقلام ضروری به مدت دو ماه به صورت بلوکه شده و تا زمان اعلام رسمی دولت به ازای هر نفر 400 هزار تومان به حساب اولین واریز می شود. به دهک های سوم کم درآمد و حساب دهک های پردرآمد چهارم تا نهم به ازای هر نفر. 300 هزار تومان واریز شده اما این مبالغ فعلا قابل برداشت نیست.

وی افزود: تا چند روز دیگر اخبار و اطلاعات بیشتری را در اختیار مردم قرار خواهیم داد و زمان استفاده از این یارانه جبرانی در آینده از سوی دولت اعلام خواهد شد اما تا آن زمان مردم نمی توانند یارانه را برداشت کنند. اعطا کردن. پول

سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد که هموطنان می توانند از دو کانال برای استعلام اعشاری خود استفاده کنند. راه اول شماره گویا 09200006369 می باشد که پس از تماس با وارد نمودن کد ملی سرپرست خانواده و همچنین وارد نمودن شماره تلفن همراه که نام سرپرست می باشد دهکی که وی در آن قرار دارد اعلام می گردد.

سعادتی همچنین گفت: شماره تلفن 0216369 مرتبط با وزارت تعاون، کار و حمایت اجتماعی برای پاسخگویی به سوالات در دسترس عموم است. همچنین سامانه هدف گیری Hadafmandi.ir در روزهای آینده در دسترس خواهد بود.

سید مرتضی موتورچی (رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و حمایت اجتماعی) در پیامی در توییتر نوشت: به اطلاع هموطنان می رساند در نتیجه اصلاح نظام توزیع یارانه ها ، هموطنانی که برای “

اینکه بدانیم متعلق به کدام دهک خانوار هستیم کار دشواری است زیرا دولت به روش های مختلف این کار را انجام می دهد و بستگی به شرایط بسیار خاصی دارد که شما در کدام دهک حساب می شوید.

پس از پایان مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور، طبق اعلام بانک مرکزی، پرداخت جدید یارانه آغاز شد. 30 درصد جمعیت کشور 400 هزار تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند. 60 درصد جمعیت 300 هزار تومان یارانه می گیرند و 10 درصد نیازی به دریافت یارانه ندارند.

طبقه بندی مالی دولت ریاست جمهوری از مردم به دهک های مختلف جامعه بر اساس اطلاعات گذشته است و هنوز کسی نمی داند دهک ها بر چه اساسی ایجاد شده اند. این را زمانی می توان فهمید که از بیست و دو بهمن 1400 برای عده ای که جزو اولین عشرهای دوران روحانی بودند، مبلغی واریز نشده بود که باعث سردرگمی بسیاری از مردم شد.

این در حالی است که برخی تصور می کنند در صورت بیمه های غیراجتماعی دهک وجود ندارد! برخی دیگر هم فکر می کنند که واریزی ها به صورت گلچین است!!

به هر حال این را هم بگوییم که در حال حاضر هیچ استانداردی برای دادن عشر به افراد جامعه از نظر مالی وجود ندارد و مشخص نیست که دولت رئیس جمهور بر چه اساسی این کار را انجام داده است.

به گزارش جماران، مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور مبلغ 100 هزار تومان به ازای هر نفر از دهک اول تا چهارم به حساب ناظران واریز می شود.

نحوه مطالبه عشر خانوار با کد ملی

دولت برای هدفمندی یارانه ها و میزان پرداختی به مردم، سعی کرده است مبلغ پرداختی به مردم را بر اساس وضعیت مالی آنها در نظر بگیرد. بنابراین افراد می توانند بدانند که با شماره 300000 در کدام دهک خانوار قرار دارند.

مردم می توانند با ارسال کد ملی به 300 هزار از دهک مورد نظر خود اطلاع پیدا کنند.

البته توجه داشته باشید که باید کد ملی سرپرست خانواده را به این شماره ارسال کنید.

سپس یک پیامک از مرکز آمار ایران برای شما ارسال می شود و دهک دسته بندی شما را به شما می گوید. همچنین می توانید به سایت مرکز آمار مراجعه کرده و اعتراض خود را نسبت به قرار گرفتن در دهک دسته اعلام کنید.

گفتنی است با توجه به حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی موسوم به ارز جهانگیری، دولت جدید درصدد افزایش یارانه و واریز مبالغ مختلف برای دهک های مختلف است تا مردم از کمک های مالی برای خرید خود بهره مند شوند. .

نحوه مطالبه عشر خانوار با کد ملی

در سال آینده، شرایط پرداخت یارانه ها تغییر می کند. این را هم در لایحه بودجه 1401 می توان دید و هم در اظهارات رئیس سازمان بودجه. دولت در لایحه بودجه سال آینده تغییر مکانیزم تخصیص ارز را 4200 تومان پیش بینی کرده است. بر این اساس در لایحه بودجه در خصوص هدفمندی یارانه ها، پیشنهاد شده است در ازای اصلاح پولی 4200 تومانی و جبران اصلاح قیمت کالاها، 100 هزار میلیارد تومان یارانه جدید به مردم طی سال آینده پرداخت شود. ، دارو، یارانه نان و خرید تضمینی گندم.

به این ترتیب کل یارانه پرداختی در سال آینده بر اساس این لایحه 336 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است که 73 هزار و 800 میلیارد تومان آن یارانه نقدی و معیشتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، افرادی که اطلاعات نادرست و ناقص را در اختیار مراجع مذکور قرار دهند، متخلف محسوب می شوند و بر اساس ماده (10) قانون هدفمندسازی یارانه ها، دولت موظف است از ادامه پرداخت ها و اتخاذ تدابیر قانونی لازم در خصوص موضوع جلوگیری کند. بازگشت وجوه پرداخت شده در عین حال، سازمان هدف یارانه ها می تواند در صورت نیاز به منظور اطمینان از صحت و سقم اطلاعات ارائه شده، بررسی های لازم را با استفاده از بانک های اطلاعات آماری کشور و یا تحقیقات میدانی انجام دهد. همچنین وزارت رفاه و تامین اجتماعی موظف است از پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوارها برای گروه بندی خانوارهای جامعه هدف بر اساس درآمدشان استفاده کند.

بدین ترتیب، دسته درآمدی مشمول دریافت‌های نقدی و غیرنقدی موضوع این آیین‌نامه هر ساله به پیشنهاد وزارت رفاه و تامین اجتماعی و تصویب مجمع عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تعیین می‌شود.

همچنین سهم پرداخت های نقدی و غیرنقدی و کل نظام تامین اجتماعی به پیشنهاد سازمان هدفمندسازی یارانه ها به تصویب مجمع عمومی این سازمان خواهد رسید. براساس این آیین نامه، پرداخت های نقدی و غیرنقدی در قالب دو گروه «خانوارهای متوسط ​​و پردرآمد» و «خانوارهای کم درآمد» انجام می شود. خانوارهای متوسط ​​و پردرآمد شامل تمامی خانوارهای کشور (به استثنای خانوارهای کم درآمد) است که پرسشنامه اطلاعات اقتصادی را تکمیل کرده و متقاضی دریافت یارانه هستند و خانوارهای کم درآمد نیز شامل افراد شناسایی شده توسط وزارت حفاظت اجتماعی و اجتماعی می شود. امنیتی یا مورد تایید وزارت کشور.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر این اساس خانوارهای کم درآمد مشمول این آیین نامه شامل اقشار آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی، ساکنان مناطق محروم کشور و سایر گروه های نیازمند حسب مورد می شود. در عین حال سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است حداقل شش ماه پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها خانوارهای پردرآمد را شناسایی کند. متعاقباً مبلغ پرداختی نقدی و غیرنقدی به هر یک از یارانه بگیران در خانوارهای کم درآمد، متوسط ​​و پردرآمد (پس از شناسایی) و با در نظر گرفتن سقف شش نفر برای هر خانوار بر اساس دستورالعمل های سازمان پیشنهاد، اتفاق خواهد افتاد.

از روز قبل که این موضوعات مطرح شد، پشتیبانی فنی از سایت انجام شده است. مشکل این است که شهروندانی که از یارانه عقب مانده اند باید در سیستمی که توسط یک سازمان هدفمند ایجاد و اجرا شده است ثبت نام کنند تا ردیابی شوند.

معاون حفاظت اجتماعی وزارت تعاون، کار و حمایت اجتماعی گفت: اما اتفاقی که در عمل افتاد این است که به برکت این سامانه 7 میلیون نفر باقی مانده وارد سامانه ما شدند و حجم مراجعات بسیار بالا بود.
سیستم را برای حضور یک میلیون نفر به صورت همزمان آماده کرده بودیم، اما حجم بالای بازدیدکنندگان باعث اختلال شد که اکنون با تلاش های فراوان برطرف شده است.

چگونه تعیین می کنید که در کدام دهک درآمدی قرار دارید؟

تعیین عشر و عشر شرکت بر عهده وزارت تعاون، کار و حمایت اجتماعی است. این وزارتخانه هنوز جدول جدید دهک های درآمدی را منتشر نکرده است. اما پیش از آن جدولی منتشر شد که نشان می داد هر یک از افراد جامعه در چه دهک درآمدی قرار دارند.

مبنای این کاهش درآمد ماهیانه خانوار بود که آنها را به 10 دهک تقسیم کرد.

بر این اساس افرادی که بین 1 تا 2 میلیون و 760 هزار تومان درآمد دارند در دهک اول تا سوم قرار دارند. افرادی که درآمد ماهیانه آنها از 10 میلیون و 500 هزار تومان بیشتر است، جزو دهک دهم هستند. افراد با درآمد 3 تا 10 میلیونی جزو دهک های چهارم تا نهم محسوب می شوند.

البته این جدول درآمدی که مبنای اعشار است در سال 2019 منتشر شده است و جدول جدید و اطلاعات آن هنوز در دسترس نیست.

وی پرداخت نقدی یارانه را بهترین گزینه برای اصلاح سیاست پولی ترجیحی دانست و افزود: با لغو ارز 4200 تومانی بهترین راه پرداخت مستقیم یارانه به مردم است اما میزان پرداختی فعلی کافی نیست. . زیرا بسیاری از مردم مشکل معیشتی دارند و باید میزان یارانه ها افزایش یابد.

وی افزود: اکنون بیشترین یارانه غیرمستقیم به گاز و برق کارخانجات، صنایع و خانوارها تعلق می گیرد که دولت با حذف یارانه گندم و خوراک آغاز کرد در حالی که چندین برابر این یارانه به ثروتمندان پرداخت می شود.

آقاق با تاکید بر حذف یارانه گاز و برق و کمک مستقیم به مردم گفت: شناسایی عشر با ریسک و خطا همراه است که با آزادسازی قیمت برای 85 میلیون ایرانی که می خواهند یارانه دریافت کنند، به جای عشریه، یارانه پرداخت می شود. باید به همه داده شود و او نیز برای جلوگیری از خطر شناسایی عشریه پرداخت، اشتباه در عشر می تواند مشکلات زیادی را برای یک خانواده فقیر ایجاد کند که بسیار خطرناک است، اما این همه مشکلات را جبران نمی کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نیازی به دخالت دولت در بازار با آزادسازی قیمت ها نیست، گفت: سیاست اخیر دولت به معنای آزادسازی قیمت ها نبوده بلکه قیمت ها یک سطح به سطح دیگر تغییر کرده است. به طور کلی باید سیاست مداخله دولت در قیمت گذاری تغییر کرد و قیمت گذاری صرفا بر اساس سازوکار عرضه و تقاضا باشد.

وی کنترل تورم، حمایت از اقشار آسیب پذیر از طریق پرداخت یارانه مستقیم و تجارت آزاد کالا برای رونق اقتصادی را از دیگر اقدامات لازم برای آزادسازی قیمت ها و حذف ترجیحی ارز اعلام کرد.

نحوه مطالبه عشر خانوار با کد ملی

یکی از راه های اطلاع از عشر خانوار بررسی کد ملی است. برای این امر لازم است افراد با شماره تلفن 09200006369 تماس بگیرند.

در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می توانند دهک درآمدی خانوار خود را شناسایی کرده و بدانند که در کدام یک از دهک های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.

به لطف این شماره، همه می توانند با استفاده از کد ملی ولی، از عشر خانوار خود مطلع شوند. به جز افرادی که همسر یا یکی از اعضای خانواده آنها سرباز است. این گروه برای اطلاع از عشر درآمد خانواده خود باید با ستاد کل نیروهای مسلح تماس بگیرند.

ضمناً شماره تلفن 0216369 متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در دسترس عموم می باشد.

نحوه درخواست دهک خانوار با کد ملی en 1402 + فیلم آموزشی کامل

درخواست عشر خانوار با کد ملی نگهبان از طریق وب سایت، تلفن گویا و کد سفارش

آشنایی با عشریه خانوار با کد ملی یکی از مواردی است که مردم باید در مورد دهک خود بدانند. آنها می توانند از هر دو روش سامانه تمدید یارانه و توزیع عادلانه، که به نام سامانه ده یارانه نیز شناخته می شود، در آدرس اینترنتی my.gov.ir استفاده کنند یا از تلفن گویا برای استعلام دهک خانوار با کد ملی استفاده کنند. افراد می توانند با وارد کردن کد ملی خود، عشریه خود را استعلام کنند یا به آن اعتراض کنند، و در این مقاله شما را با نحوه استعلام عشر خانوار با کد ملی به هر دو طریق آشنا خواهیم کرد. اگر نیاز به دانستن عشر خانواده خود دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

برای استعلام عشر خانوار با کد ملی دو راه وجود دارد که افراد می توانند از طریق سامانه my.gov.ir یا با شماره تلفن 09200006369 تماس بگیرند.

برای دریافت عشر خانوار با کد ملی قیم از طریق سامانه اقدام کنید

برای استعلام دهک داخلی با کد ملی از طریق سامانه my.gov.ir باید مراحلی را که قدم به قدم برای شما توضیح خواهیم داد انجام دهید.

برای استعلام عشر خانوار با کد ملی مراحل زیر را دنبال کنید:

چگونه با شماره گویا از عشر خانه مطلع شویم

یکی دیگر از راه های اطلاع از عشر خانوار استفاده از شماره تلفن گویا است که ابتدا باید با شماره 09200006369 تماس بگیرید سپس کد ملی سرپرست خانوار و همچنین شماره تلفن سرپرست خانوار را وارد کنید. برای اطلاع از عشر خانه خود فراموش نکنید که عشر خانوار را با کد ملی از طریق شماره گویا استعلام کنید، باید شماره همراه را که به نام سرپرست خانوار است وارد کنید.

شماره درخواست ده یارانه با کد سفارش

تمامی افراد می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری ##43857*4* (4 ستاره، 4 ستاره، کد ملی 43857 مربع) را با شماره تلفن همراه خود شماره گیری کنند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا