چطور در واتساپ کپی کنیم

نحوه کپی کردن پیام واتس اپ و نحوه انتخاب و کپی پیام چت در پیام رسان واتس اپ در کلیپ بورد تلفن با استفاده از آیفون یا اندروید را می آموزد. هنگامی که یک متن را کپی کردید، می توانید آن را در صفحه جت یا در هر جعبه متنی روی تلفن خود جایگذاری کنید.

1- واتس اپ را در آیفون خود باز کنید.

این یک برنامه سبز رنگ با نماد تلفن سفید در یک دایره سفید است. این برنامه را از صفحه اصلی یا پوشه برنامه ها پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید و برنامه را باز کنید.

WhatsApp را در آیفون خود باز کنید

2- روی صفحه چت که می خواهید پیامی را از آن کپی کنید ضربه بزنید.

در لیست چت ها حرکت کنید و روی چتی که می خواهید باز شود ضربه بزنید.

اگر WhatsApp به صفحه چت باز شد، روی دکمه Back در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید تا به لیست چت بازگردید.

روی صفحه چتی که می خواهید پیامی را از آن کپی کنید ضربه بزنید

3- روی پیامی که می خواهید کپی کنید ضربه بزنید و نگه دارید.

با ضربه زدن بر روی پیام، پیام مورد نظر برجسته می شود و گزینه های شما در منوی پاپ آپ نمایش داده می شود.

روی پیامی که می خواهید کپی شود ضربه بزنید و نگه دارید

4- در این منوی پاپ آپ روی گزینه Copy ضربه بزنید.

با فشردن کپی، پیام انتخاب شده در کلیپ بورد گوشی کپی می شود.

اکنون می‌توانید این پیام کپی‌شده را در کادر متنی صفحه چت یا هر کادر نوشتاری دیگری مانند برنامه Note یا صفحه وب روی گوشی خود جای‌گذاری کنید.

برای چسباندن پیام کپی شده، هر باکس نوشتاری را در آیفون خود به مدت طولانی فشار دهید، سپس یک منوی پاپ آپ ظاهر می شود که در آن می توانید Paste را انتخاب کنید. با زدن این گزینه متن کپی شده شما پیست می شود.

در این منوی زمینه، روی گزینه Copy ضربه بزنید

5- واتس اپ را در دستگاه اندرویدی خود باز کنید.

برنامه WhatsApp را در صفحه اصلی یا کشوی برنامه پیدا کنید، روی آن ضربه بزنید و برنامه را باز کنید.

WhatsApp را در دستگاه اندروید خود باز کنید

6- روی صفحه چت که می خواهید پیامی را از آن کپی کنید ضربه بزنید.

در لیست چت ها حرکت کنید و روی چتی که می خواهید باز شود ضربه بزنید.

اگر WhatsApp به صفحه چت باز شد، روی دکمه Back در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید تا به لیست چت بازگردید.

روی صفحه چتی که می خواهید پیامی را از آن کپی کنید ضربه بزنید

7- روی پیامی که می خواهید کپی شود ضربه بزنید و نگه دارید.

با ضربه زدن بر روی پیام، پیام مورد نظر با رنگ آبی مشخص می شود و گزینه های شما در نوار ابزار بالای صفحه نمایش داده می شود.

روی پیامی که می خواهید کپی شود ضربه بزنید و نگه دارید

8- در نوار ابزار بالای صفحه، گزینه Copy را بزنید.

این گزینه به صورت جعبه ای در مقابل جعبه دیگری در کنار سطل زباله سفید در گوشه بالا سمت راست قرار دارد. با فشار دادن کپی، پیام انتخاب شده در کلیپ بورد دستگاه اندرویدی شما کپی می شود.

اکنون می توانید این پیام کپی شده را در جعبه متن صفحه چت یا هر جعبه متن دیگری در تلفن خود جایگذاری کنید.

برای چسباندن پیام کپی شده، هر باکس نوشتاری را در آیفون خود به مدت طولانی فشار دهید، سپس یک منوی پاپ آپ ظاهر می شود که در آن می توانید Paste را انتخاب کنید. با زدن این گزینه متن کپی شده شما پیست می شود.

روی Copy در نوار ابزار بالای صفحه ضربه بزنید

سوالات متداول در مورد نحوه کپی کردن پیام WhatsApp

1- چگونه می توانم متن گفتگو را از واتس اپ کپی بگیرم؟

روی نماد کپی در نوار ابزار بالای صفحه واتس اپ ضربه بزنید.
این نماد تقریبا در گوشه سمت راست بالا قرار دارد. با زدن این نماد، پیام چت انتخاب شده در کلیپ بورد دستگاه اندرویدی شما کپی می شود. اکنون می توانید این متن را در طی یک چت شخصی یا گروهی در یک کادر گفتگو جایگذاری کنید.

2- پیام های کپی شده در واتس اپ کجا می روند؟

فایل های پشتیبان سابقه چت در یک پوشه در کارت حافظه/WhatsApp/پایگاه داده ذخیره می شوند. شما فقط می توانید این فایل را در واتس اپ باز کنید. برای حذف این فایل ها به یک فایل منیجر نیاز دارید.

3- چگونه می توانم چندین پیام را در واتس اپ کپی کنیم؟

یکی از پیام‌هایی را که می‌خواهید کپی کنید، به مدت طولانی فشار دهید. سپس بر روی گزینه “Next” ضربه بزنید. پس از زدن این گزینه، اکنون این امکان را دارید که پیام های دیگر را به همین روش کپی کنید. در نهایت بر روی گزینه Share در سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید.

4- چگونه می توانم در گوشی آیفون از پیام واتس اپ کپی بگیریم؟

برای کپی کردن پیام واتس اپ در آیفون، انگشت خود را روی پیام قرار دهید و ضربه بزنید تا منو روی صفحه ظاهر شود. گزینه Copy را انتخاب کنید، برای چسباندن متن کپی شده در واتساپ، انگشت خود را روی کادر محاوره ای نگه دارید تا گزینه Paste ظاهر شود. روی این گزینه ضربه بزنید.

5- چگونه می توانم پیام واتس اپ را کپی کنم و به آن پاسخ دهم؟

برای استفاده از این ویژگی جدید، کافی است روی پیامی که می‌خواهید به آن پاسخ دهید ضربه بزنید و نگه دارید. پس از چند ثانیه، تعدادی گزینه در بالای حباب چت ظاهر می شود، از جمله ستاره، کپی، اطلاعات، فوروارد و حذف. روی گزینه Copy ضربه بزنید.

6- چگونه در واتس اپ از کل مکالمات کپی بگیریم؟

شما می توانید از ویژگی صادرات چت استفاده کنید و با کپی کردن یک کپی از تاریخچه چت یک چت فردی یا گروهی، در واقع می توانید آن را به واتس اپ دیگری انتقال دهید. برای آن به صورت زیر عمل کنید:

یک چت گروهی یا شخصی باز کنید.

روی گزینه های بیشتر > بیشتر > صادرات گپ ضربه بزنید.

ارسال نسخه با یا بدون محتوای چندرسانه ای را انتخاب کنید.

7- چگونه می توانم تمام گفتگوها در واتس اپ را انتخاب کنم؟

به صفحه اصلی WhatsApp بروید و با ضربه زدن بر روی آن یک چت را انتخاب کنید. سپس روی منوی سه نقطه ای که در بالا سمت راست ظاهر می شود ضربه بزنید و از آنجا گزینه Select All را انتخاب کنید. اکنون همه مکالمات انتخاب شده‌اند و می‌توانید همه آنها را به یکباره حذف و بی‌صدا کنید.

8- آیا شخص دیگری می تواند پیام های واتس اپ من را ببیند؟

فقط هکرها می توانند به روش های مختلف به داده های WhatsApp شما دسترسی داشته باشند، مانند استفاده از واتس اپ وب یا ذخیره شماره تلفن شما در دستگاه دیگری. یک برنامه WhatsApp نمی تواند همزمان روی دو دستگاه اجرا شود، اما اگر هکرها شماره شما را در دستگاه دیگری ذخیره کنند، می توانند به راحتی تمام چت های شما را کپی و ذخیره کنند.

9- اگر در واتس اپ پیام شخصی را کپی و یا فوروارد کنم آیا متوجه می شود؟

اگر پیامی را از فردی به دیگری فوروارد کنید یا متن آن را کپی کنید و برای شخص دیگری بفرستید، به هیچ وجه آن را متوجه نمی شوند.

10- متن کپی شده در واتس اپ در کجا نگهداری می شوند؟

متن‌ها و پیام‌هایی که در WhatsApp کپی می‌کنید در کلیپ‌بورد دستگاه تلفن همراه یا رایانه شما ذخیره می‌شوند و تا زمانی که آنها را جای‌گذاری نکنید، در آنجا باقی می‌مانند.

در صورت نیاز به مشاوره بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان تعمیر موبایل ما تماس بگیرید.

گاهی اوقات لازم است کاربران اطلاعات را از گوشی به گوشی دیگری منتقل کنند. برای حفظ اطلاعات، باید یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. نسخه پشتیبان داده های کپی شده را حفظ می کند. گاهی اوقات ممکن است اطلاعات شما به سرقت رفته یا تلفن همراه شما دچار مشکل شود.

موثرترین راه پشتیبان گیری است و اگر اطلاعات شما به هر دلیلی از بین رفت، می توانید آن را بازیابی کنید. امروزه گوشی های هوشمند دارای عملکرد گسترده و ذخیره داده ها هستند. اپلیکیشن واتس اپ میلیون ها کاربر در سراسر جهان دارد و حفظ امنیت مردم بسیار مهم است. برای تهیه نسخه پشتیبان از رسانه و انتقال واتس اپ به گوشی جدید، از فایل ها و اسناد باید نسخه پشتیبان تهیه شود و کاربر در هر زمان می تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

بنابراین ذخیره WhatsApp در کارت حافظه غیرممکن است. در این مقاله سایت موازی نحوه بک آپ گرفتن از واتس اپ را به شما آموزش می دهیم. با ما بمان.

نحوه پشتیبان گیری از واتس اپ

اگر تلفن همراه خراب شد یا می خواهید اطلاعات را از تلفن همراه قدیمی به تلفن جدید منتقل کنید، باید یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. پشتیبان گیری WhatsApp داده ها و اسناد را در برنامه حفظ می کند.

این برنامه به کاربران خود امکان تهیه نسخه پشتیبان را می داد تا در مواقع لزوم بازیابی شوند. دو راه برای انتقال اطلاعات واتس اپ به گوشی جدید وجود دارد.

1- روی حافظه تلفن همراه یک نسخه پشتیبان تهیه کنید

ابتدا برنامه WhatsApp را باز کرده و از منوی اصلی گزینه Settings را انتخاب کنید. در کشوی باز، روی Chats و سپس Chat Backup ضربه بزنید.

با انتخاب گزینه Backup، پشتیبان گیری واتساپ شروع شده و آرشیوها و مکالمات ذخیره می شوند. کاربران می توانند در صفحه باز شده قسمت Backup جزئیات آخرین نسخه را مشاهده کنند. تمام اطلاعات چت آرشیو شده قابل مشاهده است.

2- پشتیبان گیری از طریق گوگل درایو (پشتیبان گیری واتس اپ با گوگل درایو)

برای این کار ابتدا مطمئن شوید که اکانت گوگل درایو شما فعال است یا خیر. برای اطلاع از داشتن حساب کاربری، برنامه Google را باز کنید و یک حساب کاربری جدید در Google Drive ایجاد کنید.

حالا اپلیکیشن واتس اپ را باز کرده و وارد قسمت تنظیمات شوید. گزینه چت ها را انتخاب کنید و روی ذخیره چت ها ضربه بزنید.

در کشوی ظاهر شده، می توانید تنظیمات Google Drive را مشاهده کنید. به راحتی می توانید زمان پشتیبان گیری را مشخص کنید.

گزینه Never یعنی هرگز.

گزینه ذخیره فقط در صورت فشار دادن به این معنی است که کاربر یک نسخه پشتیبان را تشخیص دهد.

گزینه Weekly به معنای پشتیبان گیری هفتگی است.

گزینه روزانه به معنای تهیه نسخه روزانه است.

گزینه ماهانه به معنای پشتیبان گیری ماهانه است.

با انتخاب هر یک از گزینه های بالا به جز Never، پشتیبان گیری شروع می شود. کاربران می توانند با کلیک بر روی دکمه Include Device ویدیوهای خود را بایگانی کنند. در قسمت Google Account، حساب کاربری Google Drive را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا از اطلاعات نسخه پشتیبان تهیه شود.

انتقال واتساپ از اندروید به آیفون

بسیاری از مردم در حال بررسی تغییر تلفن همراه یا انتقال اطلاعات از یک گوشی به سیستم دیگر هستند. یا حتی از دست دادن گوشی آنها را مجبور به انتقال اطلاعات به گوشی دیگری می کند. قطعا این سوال برای شما پیش می آید که آیا امکان انتقال چت و آرشیو رسانه های واتس اپ به موبایل دیگری وجود دارد؟ پاسخ به این سوال باید مثبت باشد. امکان انتقال واتس اپ به گوشی جدید وجود دارد.

انتقال داده ها از اندروید به آیفون یا بالعکس ساده است. در این قسمت نحوه جابجایی واتس اپ را به شما آموزش می دهیم. 3 راه برای انتقال واتس اپ به گوشی جدید وجود دارد:

1- مکالمات و آرشیو چت WhatsApp را از طریق ایمیل انتقال دهید

یکی از قابلیت های واتس اپ ارسال مکالمات از طریق ایمیل یا ایمیل است. در این روش ابتدا وارد تنظیمات واتس اپ شوید. روی گزینه تنظیمات چت ضربه بزنید و سپس ایمیل چت را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که باید به تلفن همراه مبدأ متصل شوید. با انتخاب گزینه Attach Media همه رسانه ها و پوشه های علامت گذاری شده را ایمیل کنید. در صفحه باز شده ابتدا آدرس ایمیل مقصد را وارد کرده و در نهایت Send را بزنید. همچنین امکان ارسال اطلاعات به چندین ایمیل نیز وجود دارد. اکنون برنامه WhatsApp را در دستگاه جدید اجرا کنید و از طریق آدرس ایمیل وارد شوید.

2- یک نسخه پشتیبان از WhatsApp تهیه کنید

تهیه نسخه پشتیبان بهترین راه برای انتقال واتس اپ به گوشی جدید است. با این کار می توان داده ها را به راحتی جابجا کرد. شروع به پشتیبان گیری از تلفن همراه مبدا کنید. تنظیمات برنامه را باز کرده و روی گزینه chat setting کلیک کنید. اکنون روی ذخیره چت ضربه بزنید.

واتس اپ را از تلفن همراه قدیمی حذف کنید، دانلود کنید و سپس واتس اپ جدید را روی تلفن همراه نصب کنید. با ورود به برنامه، پنجره ای باز می شود و شما را از یک فایل پشتیبان مطلع می کند. با کلیک بر روی کلمه Restore تمامی اسناد و پوشه ها بازیابی می شوند.

3- نصب نرم افزار اضافی برای انتقال واتس اپ از آیفون به اندروید

یکی دیگر از راه های انتقال واتس اپ به گوشی جدید، نصب برنامه های خاصی است که از طریق آنها اطلاعات به مقصد منتقل می شود. با نصب نرم افزار حرفه ای Dr.fone به راحتی بک آپ بگیرید. برنامه Dr.fone را نصب کنید و سپس آن را باز کنید. روی کلمه Forward WhatsApp message ضربه بزنید. حال موبایل خود را به کامپیوتر متصل کرده و پس از انجام مراحل درخواستی پیامی با مضمون Restoring your phone was success ظاهر می شود. داده ها منتقل شده است.

واتس اپ را به شماره جدید انتقال دهید

بسیاری از کاربران می خواهند شماره قدیمی خود را حذف کنند و با یک شماره جدید وارد واتس اپ شوند. برای استفاده از شماره جدید، باید حساب واتساپ خود را تغییر دهید. شماره تلفن مورد استفاده در برنامه WhatsApp باید فعال باشد. برای انتقال واتساپ به شماره جدید مراحل زیر را دنبال کنید:

WhatsApp را باز کنید و به تنظیمات بروید.

از منوی باز شده گزینه Account را انتخاب کرده و روی ویرایش شماره ضربه بزنید.

با فشردن دکمه Next وارد مرحله جدیدی می شوید که در قسمت خالی اول باید شماره موبایل قدیمی را وارد کنید و در قسمت دوم شماره جدید را وارد کنید.

در صورت صحیح بودن اعداد گزینه Next را انتخاب کنید.

اکانت قدیمی را حذف کنید و اکانت جدید را نصب کنید.

WhatsApp را با یک شماره روی دو گوشی نصب کنید

برخی از افراد باید واتس اپ را روی دو گوشی نصب کنند. برای بهره مندی از این قابلیت، نیازی به فعال سازی حساب با 2 شماره مختلف نیست. این مشکل را می توان با باز کردن مرورگرهایی مانند کروم برطرف کرد.

برنامه کروم را باز کنید و روی گزینه سه نقطه در سمت راست صفحه ضربه بزنید. سپس روی سایت Request Desktop کلیک کنید و Whatsapp.com را در کادر جستجو جستجو کنید. یک کد QR ظاهر می شود. حالا برنامه واتس اپ را در گوشی اول باز کنید، روی گزینه واتس اپ web ضربه بزنید و کد QR گوشی موبایل را اسکن کنید. با انجام مراحل بالا به راحتی می توانید دو اکانت با یک شماره داشته باشید.

چگونه می توان واتس اپ را بدون سیم کارت منتقل کرد؟

شرط عضویت در شبکه های مجازی مانند واتس اپ داشتن شماره فعال است. بسیاری از کاربران نمی خواهند شماره شخصی آنها مشخص شود. توصیه ما نصب بدون سیم کارت است. دو روش انتقال بدون سیم کارت وجود دارد:

·       نصب از طریق شماره تلفن ثابت

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که آیا می توان واتس اپ را با شماره ثابت نصب کرد؟ بله، می توانید به جای شماره موبایل از شماره تلفن ثابت استفاده کنید.

برنامه WhatsApp را باز کنید و کشور خود را انتخاب کنید. حالا شماره تلفن ثابت را وارد کنید. پس از اتمام مهلت زمانی پیام متنی، روی تماس با من ضربه بزنید تا با شما تماس بگیرم. کد 6 رقمی که به شما داده می شود را یادداشت کرده و در برنامه وارد کنید.

·       برای نصب WhatsApp بدون شماره تلفن همراه، برنامه Textnow را نصب کنید

برنامه Textnow را از گوگل پلی دانلود و سپس نصب کنید. این برنامه به راحتی اعداد مجازی و جعلی ایجاد می کند. برنامه را باز کنید و منتظر کد باشید. شماره تولید شده در برنامه را وارد کرده و روی گزینه call me ضربه بزنید تا در هنگام تماس از طریق برنامه یک کد 6 رقمی اعلام شود. کد احراز هویت را در برنامه WhatsApp وارد کنید و برنامه را اجرا کنید.

مشاهده جلسات فعال در واتس اپ، آخرین و مهمترین کار پس از انتقال اطلاعات

کاربرانی که در محل کار از یک حساب مشترک در رایانه های شخصی یا عمومی استفاده می کنند باید مراقب حفظ امنیت داده ها و اطلاعات باشند. احتمال هک شدن اطلاعات توسط هکرها یا جاسوسی وجود دارد. بهترین راه برای غیرفعال کردن جلسات، بررسی آنها برای جلوگیری از سرقت اطلاعات است.

برنامه واتس اپ را در گوشی موبایل خود دانلود کنید، به قسمت تنظیمات رفته و گزینه واتس اپ وب را انتخاب کنید. اگر یک حساب فعال وجود دارد، بلافاصله آن را حذف کنید. برای حذف کامل گزینه قطع دستگاه را بزنید.

برای حذف جلسات فعال در رایانه یا لپ تاپ، برنامه دسکتاپ WhatsApp را باز کنید و روی سه نقطه بالا کلیک کنید، سپس از کشوی ظاهر شده گزینه قطع ارتباط را انتخاب کنید.

آخرین کلمه

در این مقاله نحوه بک آپ گیری از واتس اپ و انتقال واتس اپ به گوشی جدید از سایت ثانویه را بررسی کرده ایم. انتقال واتس اپ از اندروید به واتس اپ برای کاربران امکان پذیر است. نسخه پشتیبان داده ها و اطلاعات شما را ذخیره می کند و می تواند در هر زمان بازیابی شود.

ذخیره مکالمات و چت ها در واتس اپ یکی از مهم ترین قابلیت های این پیام رسان است که بسیاری از کاربران به آن نیاز دارند. با کمک ویژگی ذکر شده، نه تنها می توان برای حفاظت و بازیابی اطلاعات در آینده نسخه پشتیبان تهیه کرد. همچنین امکان استخراج متن مکالمات به صورت فایل های مستقل وجود دارد. در ادامه نحوه انجام این کار و پیش نیازهای آن را خواهیم دید.

مکالمات و چت ها را در واتس اپ ذخیره کنید

برای ذخیره مکالمات و چت ها در واتس اپ می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. در روش اول، کاربر می تواند یک نسخه پشتیبان در فضای ابری تهیه کند و در آینده می تواند با استفاده از فایل پشتیبان، پیام ها را بازیابی کند. در حالت دوم، پیام های متنی در یک فایل جداگانه قرار می گیرند که امکان بازیابی اطلاعات در واتس اپ از آن وجود ندارد. اما برای خواندن آنها دیگر نیازی به این پیام رسان نخواهد بود و می توانید از برنامه های دیگر کمک بگیرید.

پشتیبان گیری از WhatsApp در آیفون

1. برای ذخیره مکالمات و چت ها در واتس اپ با استفاده از نسخه پشتیبان در آیفون، ابتدا وارد اپلیکیشن این پیام رسان شوید. اگر تا به حال وارد حساب کاربری خود نشده اید، ابتدا باید پس از وارد کردن شماره موبایل و کد تایید، وارد حساب کاربری خود شوید.

2. روی تب تنظیمات در نوار ابزار پایین ضربه بزنید. اگر در چت هستید، دکمه بازگشت را فشار دهید تا به صفحه اصلی بازگردید.

3. در صفحه تنظیمات، روی گزینه Chats ضربه بزنید.

4. بر روی گزینه Chat Backup در وسط صفحه کلیک کنید.

5. پس از ورود به صفحه پشتیبان، گزینه Back up now را انتخاب کنید.

6. فرآیند پشتیبان گیری از پیام ها و فایل های واتس اپ در iCloud اکنون آغاز می شود. اگر قبلاً iCloud Drive را فعال نکرده‌اید، برای ادامه مراحل باید ابتدا آن را در دستگاه خود فعال کنید. علاوه بر این، اگر با شماره فعلی خود در دستگاه دیگری وارد WhatsApp شوید، می‌توانید تمام چت‌های قدیمی و محتوای آنها را از طریق پشتیبان‌گیری بازیابی کنید.

پشتیبان گیری از WhatsApp در اندروید

1. برای شروع به کار به اپلیکیشن اندروید ویژه پیام رسان واتس اپ مراجعه کنید.

2. روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

3. گزینه تنظیمات را از آیتم های منوی باز انتخاب کنید.

4. در صفحه تنظیمات اپلیکیشن واتس اپ وارد قسمت Chats شوید.

5. بر روی گزینه save chat واقع در پایین صفحه کلیک کنید.

6. در صفحه بعدی، روی دکمه سبز رنگ Save ضربه بزنید. اکنون تمام چت ها و فایل های شما به عنوان یک نسخه پشتیبان در فضای ابری Google Drive ذخیره می شود. می توانید از این نسخه برای بازیابی اطلاعات در دستگاه های دیگر در آینده استفاده کنید.

مکالمات و چت های خارج از واتس اپ را ضبط کنید

در روش قبلی فقط می توانید از نسخه پشتیبان برای بازیابی اطلاعات در واتس اپ استفاده کنید و امکان مشاهده مستقل محتویات آن وجود ندارد. خوشبختانه واتس اپ روش دیگری را در اختیار کاربران قرار داده است که با استفاده از آن می توان فایل های متنی مکالمات را ایجاد کرد تا به راحتی در دستگاه های مختلف خوانده شوند. برای این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

1. برنامه WhatsApp را در تلفن یا رایانه لوحی خود باز کنید، سپس به یک چت بپیوندید.

2. روی منوی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

3. در منوی زمینه که باز می شود، گزینه More at the end را انتخاب کنید، سپس روی Export Chat کلیک کنید.

4. اگر می خواهید تصاویر و سایر فایل ها به همراه متن ها ذخیره شوند، در پنجره باز شده Include Media را انتخاب کنید و سپس بر روی Without Media کلیک کنید.

این روش هم در گوشی های اندروید و هم در آیفون قابل استفاده است. البته روش دیگری نیز در اندروید وجود دارد که می تواند در وقت کاربران صرفه جویی زیادی کند و استفاده از آن راحت تر باشد. به این ترتیب متون از چندین چت به طور همزمان ذخیره می شوند که با انجام مراحل زیر می توان این کار را انجام داد.

1. پس از باز کردن پیام رسان واتس اپ، در صفحه اصلی برنامه، روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

2. برای دسترسی به قسمت تنظیمات اپلیکیشن، گزینه Settings را انتخاب کنید.

3. پس از آن به قسمت Chats بروید.

4. در صفحه چت ها بر روی گزینه Chat History کلیک کنید.

5. حالا گزینه Export Chat را انتخاب کنید.

6. یک مجموعه چت را انتخاب کنید، سپس نحوه تعامل با تصاویر و ویدیوها را مشخص کنید.

7. در نهایت محل ذخیره فایل حاوی متن چت ها را انتخاب کنید تا فرآیند پشتیبان گیری کامل شود.

در این روش هر مکالمه در یک فایل مستقل قرار می گیرد که با فرمت txt خواهد بود. علاوه بر این، نام فرستنده هر پیام و زمان ارسال آن نیز در مقابل آنها نوشته شده است. البته روش مذکور با محدودیت هایی نیز مواجه است و امکان ذخیره تمامی مکالمات و چت ها در واتس اپ وجود ندارد.

بکاپ واتساپ را بازیابی کنید

ساده ترین راه برای بازگرداندن نسخه پشتیبان واتس اپ به موبایل یا تبلت، حذف اپلیکیشن پیام رسانی و نصب مجدد آن است. سپس برای دسترسی به برنامه با دریافت کد تایید باید شماره موبایل خود را مجددا وارد کنید. پس از دسترسی به برنامه، WhatsApp می تواند به طور خودکار نسخه پشتیبان موجود در ابر متصل به دستگاه را شناسایی کند. توجه داشته باشید که اگر بدون بازیابی اطلاعات از این مرحله رد شوید، برای اعمال نسخه پشتیبان باید دوباره برنامه را حذف کنید.

اگر گزینه Restore را انتخاب کنید، فرآیند دانلود نسخه پشتیبان آغاز می شود. سرعت این فرآیند به سرعت اینترنت شما و حجم فایل پشتیبان بستگی دارد. پس از آن، باید خودتان یک نام نمایشی انتخاب کنید و کد احراز هویت دو مرحله‌ای را وارد کنید. اکنون به تمام پیام ها و مکالمات قدیمی دسترسی خواهید داشت.

سوالات متداول در مورد ذخیره مکالمات و چت ها در واتس اپ

چگونه اقدام به ذخیره کردن مکالمات و چت ها در واتس‌اپ کنیم؟

برای ذخیره مکالمات و چت ها در واتس اپ، می توانید از ویژگی پشتیبان گیری ابری استفاده کنید که می تواند متن مکالمات و همچنین تصاویر و ویدیوها را در iCloud در آیفون یا Google Drive در اندروید ذخیره کند. همچنین می توانید برای هر چت فایل های متنی مستقلی ایجاد کنید که خارج از واتس اپ قابل خواندن هستند.

چگونه اقدام به بازیابی نسخه پشتیبان جهت نمایش چت‌های قدیمی در واتس‌اپ کنیم؟

اگر قبلاً یک نسخه پشتیبان از پیام‌ها و فایل‌های WhatsApp خود تهیه کرده‌اید، می‌توانید با حذف برنامه و نصب مجدد آن، داده‌ها را از نسخه پشتیبان بازیابی کنید.

آیا می‌توان تمامی چت‌ها را در فایلی خارج از واتس‌اپ ذخیره کرد؟

خیر؛ واتس اپ ذخیره گروهی همه چت های خارج از این پیام رسان را فراهم نمی کند. البته کاربران اندروید می توانند چندین مکالمه را برای ذخیره به عنوان فایل مستقل انتخاب کنند. اما این قابلیت برای کاربران آیفون در دسترس نیست.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا