چطور در محیط کار

در هر محیط کاری (از مشاغل و ادارات گرفته تا رستوران ها و آشپزخانه ها) شرایط خاصی برای استخدام افراد جدید وجود دارد. اما وجه مشترک همه محیط های کاری نحوه مدیریت محیط کار و رفتار کارکنان است که اتفاقا یکی از پارامترهای مهم برای استخدام است. افراد، تعهدات حرفه ای و شخصیتی را که می دهند نیز در نظر می گیرند. بنابراین، اگر در حال مذاکره برای شروع کار جدید هستید، سعی کنید با ایجاد احساس خوب، کارفرمای خود را تحت تاثیر قرار دهید و به تدریج این احساس خوب را افزایش دهید تا روزی به عنوان یکی از معروف ترین کارمندان در محل کار شناخته شوید. اگر قصد دارید شغل جدیدی را شروع کنید، این مقاله نکاتی را ارائه می دهد که می توانید برای موفقیت در شغل جدید خود از آنها پیروی کنید.

حتما بخوانید: چگونه در محیط کار اعتماد به نفس داشته باشیم؟

قسمت اول: روز اول کار

1. وقت شناس باشید

اولین روز کاری مهمترین بخش شروع یک کار جدید است. سعی کنید سر وقت سر کار باشید. این بسیار مهم است زیرا نشان می دهد که شما وقت شناس هستید. بهتر است 10 تا 15 دقیقه قبل از شروع ساعت کاری خود به آنجا برسید زیرا در این صورت زمان زیادی برای آماده شدن خواهید داشت. حتی می‌توانید دستتان را بالای سرتان بگذارید و در صورت نیاز آن را کنار بگذارید.

اگر مطمئن نیستید محل کارتان کجاست یا اگر برای رسیدن به آنجا نیاز به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دارید، چند روز قبل به آنجا بروید. با این کار مسیر را یاد می گیرید و تخمین می زنید که چقدر طول می کشد تا به آنجا برسید.

بیش از ساعات کاری خود در محل کار خود نمانید، زیرا ممکن است کارفرمای شما احساس کند که نمی توانید زمان خود را برنامه ریزی و مدیریت کنید. اگر می خواهید کارفرمای خود را تحت تاثیر قرار دهید، سر وقت سر کار حاضر شوید و بعد از شیفت کاری خود را به موقع ترک کنید.

حتما بخوانید: چرا باید وقت‌شناس باشیم؟

2. به صحبت های کارفرما با دقت گوش کنید

معمولاً هیچ کس انتظار ندارد یک کارمند جدید بتواند به اندازه کارمندان قبلی در روز اول کار انجام دهد. بیشتر کارفرمایان می‌دانند که استخدام‌های جدید نمی‌توانند همه چیز را در یک روز یاد بگیرند. پس نگران اشتباهات خود نباشید و فکر نکنید که اگر روز اول کار با مشکل مواجه شدید، در آینده هم همینطور خواهد بود. تا جایی که ممکن است روی یادگیری تمرکز کنید و با دقت گوش دهید تا هیچ نکته ای را که به شما گفته می شود از دست ندهید.

مراقب باشید یک اشتباه را دو بار تکرار نکنید. وقتی کارفرما صحبت می کند، با دقت گوش کنید و آن را به خاطر بسپارید تا مجبور نشوید سؤالات جدیدی بپرسید.

3. از سوال کردن دریغ نکنید

بسیاری از کارمندان جدید آنقدر خجالتی و خجالتی هستند که وقتی با مشکلی مواجه می شوند نمی توانند آن را مطرح کنند. هر زمان که به کمک نیاز داشتید، مطمئن شوید که از کسی بخواهید که به شما کمک کند. هیچ شرم آور نیست که از دیگران (یا کارفرمای خود) کمک بخواهید، به خصوص در روز اول کار. بهتر است یک بار بپرسید و با اطمینان کار درست را انجام دهید تا اینکه با شک و تردید چیزی را امتحان کنید و سپس متوجه شوید که کاری که انجام داده اید اشتباه بوده است.

حتما بخوانید: ۷ راهکار برای محبوبیت در محیط کاری

4. سعی کنید رویدادهای آینده و ترتیب وقوع آنها را پیش بینی کنید

روند رویدادهای کاری در هر محیط کاری با محیط های دیگر متفاوت است. به بیان ساده تر، نحوه انجام کارها، اولویت های کاری و ترتیب انجام آن ها در هر محیط کاری با محیط کاری دیگر متفاوت است. حتی اگر بسیار دانا و با استعداد باشید، باز هم مدتی طول می کشد تا بفهمید کارها چگونه کار می کنند و ترتیب وقوع آنها را درک می کنید. سعی کنید شرایط فعلی را به خوبی تحلیل کنید تا بتوانید اتفاقات محل کار خود را پیش بینی کنید.

در برخی از مشاغل محیط کار به گونه ای است که در روز اول کاری می توانید قدم بزنید و کار دیگران را مشاهده کنید. سعی کنید همه چیز را به وضوح ببینید. حتی اگر کارگری را دیدید که بسته بزرگی حمل می کند، می توانید به او کمک کنید.

برخی مشاغل دیگر به گونه ای هستند که بهتر است به جای انجام کاری از همان روز اول در مورد روند کار بپرسید. به عنوان مثال، فرض کنید در یک آشپزخانه یا رستوران شروع به کار کرده اید و برخی از ظروف خالی هستند. احتمالاً با خود خواهید گفت که ظروف باید در ماشین ظرفشویی قرار داده شوند. اما بهتر است ابتدا بپرسید، زیرا ممکن است روند متفاوت باشد.

5. محل کار را تمیز و مرتب نگه دارید

یکی از مهمترین موارد در هر محیط کاری تمیزی و ایمنی است. تمیز کردن نیازی به آموزش ندارد. بنابراین، حتی در روز اول کار، اگر می توانید جایی را مرتب یا تمیز کنید، بدون اینکه از شما خواسته شود این کار را انجام دهید.

اگر به عنوان کارگر در یک اداره کار می کنید، می توانید کارهای نظافتی مختلفی را در آنجا انجام دهید. مثلا فیلتر قهوه را عوض کنید، فنجان ها و قاشق ها را تمیز کنید و سطل زباله را دور بریزید. منتظر نباشید کسی از شما بخواهد این کارها را انجام دهید. فضاهای عمومی دیگر را با توجه به نیاز خود ترتیب دهید.

در رستوران یا آشپزخانه، همیشه کارهایی وجود دارد که می توانید از روز اول انجام دهید. به عنوان مثال مراقب باشید که هیچ مانعی بر سر راه افراد نباشد که باعث سقوط آن شود. می توانید در مورد ظروف آشپزخانه نیز کمک کنید. از آنجایی که اولین روز کاری شماست، سعی کنید در هر شرایطی در حال کار دیده شوید.

حتما بخوانید: ۱۱ نکته برای رعایت ایمنی و بهداشت محیط کار

6. خودت باش

این مشکل به رفتار شما و نحوه حمل خود در محیط کار مربوط می شود و ربطی به استعداد شما و کاری که انجام می دهید ندارد. کارفرمای شما شما را استخدام کرده است زیرا می توانید با به کارگیری ترکیبی از مهارت ها و شخصیت خود در محل کار تفاوت ایجاد کنید. به توانایی های خود ایمان داشته باشید و خود را با دیگران مقایسه نکنید.

نیازی نیست مثل همکارانتان کار کنید و خودتان را با آنها مقایسه کنید. معمولا مدتی طول می کشد تا افرادی که در جایی کار می کنند فرد جدیدی را در محل کار و شرکت خود بپذیرند. بنابراین به همکاران خود زمان دهید تا شخصیت شما را بشناسند، نه اینکه رفتار خود را مطابق با سلیقه آنها تغییر دهید.

بخش دوم: کارمند خوب بودن

1. اهداف کاری کوتاه مدت تعیین کنید

اگر می خواهید کارمند خوبی باشید، باید وظایف خود را به خوبی انجام دهید و در شغل خود رشد کنید. اهداف شخصی کوتاه مدت را در کار خود تعیین کنید. پس از گذشت چند روز از کار، هدف خود را مشخص کنید تا ببینید به چه چیزی در کار نیاز دارید و به کجا می خواهید برسید.

به عنوان مثال، اگر در آشپزخانه کار می کنید، تا پایان ماه می توانید برای حفظ دستورالعمل های ساخت انواع ساندویچ ها هدف گذاری کنید و کمتر از صفحه راهنما استفاده کنید. یا مثلاً بشقاب ها را سریعتر از هر کارگر دیگری جمع کنید.

در هفته های اول کار بیشتر روی کیفیت کار خود تمرکز کنید و سپس بازده کاری خود را افزایش دهید. به عنوان مثال در آشپزی ابتدا سعی کنید ساندویچ ها را خوشمزه تر کنید و سپس به این فکر کنید که چگونه سریعتر آنها را تهیه کنید.

حتما بخوانید: وقتی در یک مسیر شغلی مبهم پا می‌گذاریم چه اتفاقی می‌افتد؟

2. مشتاق و واقع بین باشید

یک کارمند خوب داوطلب می شود و کارها و وظایف را با اشتیاق می پذیرد. اگر می خواهید به عنوان یک کارمند قابل اعتماد شناخته شوید، برای کارهایی که باید انجام دهید اشتیاق نشان دهید.

محدودیت های خود را بشناسید این سوال در مدیریت زمان اهمیت ویژه ای دارد. به عنوان مثال، اگر تا پایان روز فقط می توانید 10 مسئولیت را به عهده بگیرید، حتی برای یک بار دیگر نیز داوطلب نشوید.

گاهی اوقات باید کمی بیشتر مراقب بود. اگر یک همکار از شما خواست کاری را انجام دهید که در مورد آن مطمئن نیستید، آن را انجام ندهید. مودب باشید و در صورت لزوم از کارفرمای خود در این موارد کمک بخواهید.

3. سرتان را پایین بیاندازید و دست به کار شوید

کارمندان خوب سرشان را پایین می اندازند و دست به کار می شوند. در محل کار، توانایی های خود را نشان دهید و روی کاری که باید انجام دهید تمرکز کنید. وقت خود را صرف کار دیگران نکنید و بگذارید آنها کار خودشان را انجام دهند. به یاد داشته باشید، این با کمک به دیگران (که رفتار خوب کارکنان را تشکیل می دهد) متفاوت است.

سعی کنید از شایعات در محل کار خودداری کنید. از پیوستن به دسته هایی در محل کار خودداری کنید که سعی می کنند شما را از مسئولیت هایتان منحرف کنند. فقط روی کار خود تمرکز کنید و نگران دیگران نباشید.

حتما بخوانید: ۶ اخلاق سمّی که آدم‌ها را از شما می‌راند

4- فعال باشید

گاهی اوقات باید کارها را فقط به این دلیل انجام دهید که مکان بهتر و زیباتری برای کار دارید، نه به این دلیل که اگر این کار را انجام دهید، کارمند بهتری خواهید شد. مثلاً اگر آشغال روی زمین دیدید و جمع کردن آن کار شما نیست، نباید پا روی آن بگذارید. می توانید خودتان آن را جمع کنید و در سطل زباله بیندازید.

5. ایده های خلاقانه داشته باشید

هنگامی که تکالیف خود را انجام دادید و هنوز وقت دارید، می توانید کارهای بیشتری را برای کمک به پیشبرد اهداف شرکت یا محل کار خود انجام دهید. شما همچنین می توانید ایده هایی در این زمینه ارائه دهید. کارمندان خوب کسانی هستند که ایده های خلاقانه ای برای بهبود شغل یا محیط کار ارائه می دهند.

هر از گاهی سعی کنید ایده هایی که به ذهنتان می رسد و قابل اجرا هستند را در عرض 5 دقیقه با کارفرما در میان بگذارید. بهتر است این ایده ها را در جلسات عمومی مطرح نکنید.

حتما بخوانید: برترین تکنیک های خلاقیت؛ حس نوآوری را در خود تقویت کنید

بخش سوم: رفتار درست

1. اهداف کاری بلند مدت تعیین کنید

زمانی که به این نقطه رسیدید، زمان تعیین اهداف بلندمدت تجاری فرا رسیده است. با خود فکر کنید: می خواهید در پنج یا ده سال آینده کجا باشید؟ شغل فعلی شما چگونه می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند؟ اهداف واضح و قابل دستیابی را در کار خود تعیین کنید و برای رسیدن به آنها بیشتر تلاش کنید. دانستن اینکه چگونه کار شما می تواند با اهداف نهایی شما در زندگی مرتبط باشد، به شما اعتماد به نفس می دهد و می توانید با انگیزه زیادی به پیشرفت شغلی و شغلی خود فکر کنید.

فهرستی از کارهایی که می خواهید انجام دهید تهیه کنید. کارهایی را که در حال حاضر انجام می دهید و می توانند به شما در حرکت به سمت اهدافتان کمک کنند، یادداشت کنید.

به یاد داشته باشید که فقط به اهداف شخصی خود فکر نکنید. اهداف نهایی جایی که کار می کنید نیز مهم هستند و در واقع باید آنها را اولویت بندی کنید.

حتما بخوانید: چگونه اهداف شغلی خود را پیدا کنیم؟

2. همکاران خوب خود را تحسین کنید

کارفرمایان از کارمندانی که از همکاران خود حمایت می کنند قدردانی می کنند. وقتی سخت کار می کنید و سعی می کنید به پیشرفت محل کار خود کمک کنید، کارفرمای شما به هر طریقی به شما اعتماد خواهد کرد. از این ویژگی برای کمک به همکارانی که قابل تحسین هستند و شایسته ترفیع هستند استفاده کنید.

اگر همکارانتان همکار دیگری را مسخره می کنند یا از او انتقاد می کنند، با او معاشرت نکنید. گروه کردن با کسی آسان است، اما یک محیط کاری سمی و فرهنگ کاری ایجاد می کند. در چنین فعالیت هایی شرکت نکنید.

اگر کاری نامناسب برای به دست آوردن موقعیت در محل کار خود انجام دهید، ممکن است در کوتاه مدت به هدف خود برسید، اما در دراز مدت آن را از دست خواهید داد. به جای ایجاد رابطه نامناسب با همکاران خود، اجازه دهید کارفرما با ارزیابی شخصی کار و مهارت شما موقعیت مناسب تری را برای شما در نظر بگیرد.

حتما بخوانید: ۹ اشتباه ساده‌ای که هرگز نباید در محل کار مرتکب شوید

3. برای کاری که انجام می دهید دلیل بیاورید

کارفرمایان از کارمندانی قدردانی می کنند که به کار خود علاقه مند هستند. اگر به کاری که انجام می دهید علاقه دارید، قطعا آن را با اشتیاق انجام خواهید داد. اما اگر کاری را صرفاً برای به دست آوردن حقوق انجام می دهید و به آن علاقه ندارید، انجام آن با اشتیاق کمی دشوار است. سعی کنید جنبه های مثبت شغل خود را پیدا کنید تا بتوانید اشتیاق بیشتری از خود نشان دهید.

در مورد فرصت هایی که شغلتان به شما ارائه می دهد فکر کنید و ببینید کدام یک نیازهای شما را برآورده می کند. به عنوان مثال، اگر برای حمایت از خانواده خود کار می کنید یا هزینه های دانشگاه را پرداخت می کنید، به یاد داشته باشید که موفقیت در شغل شما تأثیر مستقیمی بر آنها دارد. با این فکر قطعا اشتیاق بیشتری به کار خواهید داشت.

حتما بخوانید: سخت‌ کوشی با ۱۷ نکته‌ای که شما را به موفقیت می‌رساند

4. با همه با عزت و احترام رفتار کنید

اگر در محل کار شما همکارانی هستند که برقراری ارتباط و تعامل با آنها کمی مشکل است، رفتار بدی با آنها نداشته باشید. این ناخودآگاه بر فرصت های شغلی شما در محل کار شما تأثیر می گذارد. به یاد داشته باشید که همکاران شما مانند شما با دقت استخدام شده اند، بنابراین اگر به آنها بی احترامی کنید، عقل سلیم کارفرمای خود را نادیده گرفته اید و در واقع به آنها توهین کرده اید.

خاطرات خود را از اولین روز کار خود با ما در میان بگذارید.

برگرفته از: wikihow.com

اکثر ما ساعات زیادی از روز را در محیط کار خود می گذرانیم. محل کار مکانی است که می توان در ازای دریافت حقوق و قدردانی از مهارت ها و توانایی های خود استفاده کرد. و کارکنان یک محیط کاری خوب باعث می شود کارکنان از کار خود رضایت بیشتری داشته باشند و مدت طولانی تری با سازمان کار کنند.
با این حال، واقعیت غم انگیز این است که تعداد کمی از افراد از محیط کار خود راضی هستند و بیشتر اوقات، پس از مدتی کار با هم، هم کارمند و هم سازمان ضرر می کنند. به همین دلیل در این مقاله وبلاگ کارلب تصمیم گرفتیم به موضوع محیط کاری خوب و تاثیر آن بر پیشرفت شغلی افراد بپردازیم.

محیط کاری خوب

یک محیط کاری خوب یک محیط کار مثبت است که شامل روابط بین فردی دوستانه با همکاران و همچنین کارفرمایان می شود. جو کاری مثبت در کیفیت کار انجام شده منعکس می شود. بسیاری از شرکت ها می دانند که تلاش برای ایجاد و حفظ یک محیط کاری مثبت ارزش آن را دارد زیرا باعث افزایش بهره وری می شود.

هر زمان که محیط کاری خوبی وجود داشته باشد، بدون شک گوگل در مقایسه با سایر شرکت ها از جایگاه بالایی برخوردار است. در سال 2014، گوگل برای پنجمین بار توسط مجله فورچون به عنوان بهترین شرکت برای کار انتخاب شد.
اگرچه این شرکت چندی پیش تاسیس شد، اما در مدت کوتاهی موفق شد بیش از پنجاه هزار کارمند استثنایی و سطح بسیار بالایی از رضایت از محیط کار

تاثیرات قرار گرفتن در محیط کاری مناسب

مطالعه ای که در سال 2009 انجام شد نشان داد که یک محیط کاری خوب به نتایج زیر دست می یابد:

8 درصد افزایش بهره وری

رشد حاشیه سود 16 درصدی

19 درصد سود عملیاتی بیشتر

50 درصد تعطیلات کمتر

87 درصد کمتر احتمال دارد که یک کارمند استعفا دهد

2.6 برابر رشد EPS بالاتر

12 درصد بیشتر وفاداری مشتری

یک محیط کار خوب دارای ویژگی های فیزیکی و غیر فیزیکی مختلفی است که تجربه خوبی را برای کارکنان و مدیران در تمام سطوح شرکت ایجاد می کند. در ادامه به بررسی این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

ویژگی های فیزیکی محیط کار مناسب

1. نورپردازی:

کار در محیط های تاریک چالش هایی را به همراه دارد. محیط کاری که نور کافی نداشته باشد بهره وری کمتری خواهد داشت.
محیط های کاری خوب علاوه بر پنجره های بزرگ از رنگ های گرم استفاده می کنند تا چشم کارمندان خسته نشود. این نه تنها آگاهی کارکنان را افزایش می دهد، بلکه سطح بالاتری از خلاقیت را در محل کار ایجاد می کند.

2. اندازه قطعات:

کار در فضاهای کوچک چندان کاربردی نیست و می تواند حواس پرتی را به همراه داشته باشد. در یک محیط کاری خوب، فضا به خوبی تقسیم شده و به هر کارمند یا گروهی از آنها اختصاص داده شده است.

3. مبلمان و تجهیزات محل کار:

نوع مبلمان در محیط کار تاثیر بسزایی در سطح عملکرد کارکنان دارد. به عنوان مثال، اگر صندلی ها راحت نباشند، کارمندان نمی توانند برای مدت طولانی روی آن بنشینند و روی کار خود تمرکز کنند.
علاوه بر این، یک محیط کاری خوب باید امکانات مورد نیاز کارکنان خود را فراهم کند، مانند چاپگر، دستگاه فکس و غیره.

4. تهویه مطبوع:

دمای خیلی زیاد یا خیلی پایین باعث از دست دادن تمرکز کارمندان و کاهش بهره وری می شود. در یک محیط کاری خوب، تعداد مناسبی کولر گازی در مکان های مختلف نصب می شود تا سطح دما همیشه متعادل باشد.

5. فضاهای سرگرمی محل کار:

کارمندان نیز انسان هستند و نیاز به تفریح ​​و استراحت دارند. وجود فضاهای تفریحی در محیط کار به کارکنان کمک می کند تا استرس را از بین ببرند و با انرژی بیشتری به کار خود بازگردند.
به عنوان مثال، محل کار Google شامل بسیاری از فضاهای تفریحی برای کارمندان است، مانند باشگاه ها و کافه ها.

6. سطح صدای مناسب:

آلودگی صوتی آرامش کارکنان را مختل می کند و بهره وری را کاهش می دهد. سر و صدا علاوه بر هزینه های مالی باعث ایجاد هزینه های فیزیکی مانند سردرد، خستگی و معده درد نیز می شود. یک محیط کاری خوب به گونه ای طراحی شده است که میزان انتقال نویز به حداقل برسد.

ویژگی های غیر فیزیکی یک محیط کار خوب

1. آموزش و توسعه:

یک محیط کاری خوب روی آموزش و توسعه نیروی کار خود سرمایه گذاری می کند تا استعدادها و قابلیت های آنها را شکوفا کند. گوگل یکی از سازمان هایی است که با ارائه بورسیه تحصیلی کارمندان خود را به ادامه تحصیل تشویق می کند.

2. تعادل کار و زندگی:

یک محیط کاری خوب با نیازهای کاری و زندگی کارکنان سازگار است و شامل تعهدات شخصی و خانوادگی است. life.
برای مثال، مرخصی با حقوق برای پدران و مادران جدید، روحیه آنها را بهبود می بخشد و آنها را به سازمان وفادارتر می کند.

3. تعادل بین تشویق و تنبیه:

در یک محیط کاری خوب، عملکرد مثبت و منفی هر یک از کارکنان در کنار هم مورد توجه قرار می گیرد.

زمانی که فقط عملکرد منفی کارمند مشاهده شود، نتیجه تنبیه مستمر و در نتیجه از دست دادن انگیزه است.
برعکس، وقتی فقط عملکرد مثبت کارمند در نظر گرفته شود، اشتباهات اصلاح نمی شود، یادگیری صورت نمی گیرد و سازمان متحمل هزینه های اضافی می شود. بنابراین ارزیابی عملکرد کارکنان به درستی انجام می شود.

4. فرهنگ محیط کار مثبت:

یک محیط کار سالم فرهنگ خاص خود را دارد که اغلب خوشایند، مشارکتی، مثبت و خلاق است. محیط، کارمندان و حتی شیوه های کاری به ایجاد یک فرهنگ پویا، خلاق و جذاب کمک می کند.

5. تمرکز:

یک محیط کار خوب دارای چشم انداز و جهت روشن است. ماموریت برای کارکنان، مدیران و مشتریان روشن است. همه نقش و مسئولیت خود را می شناسند و می پذیرند و برای رسیدن به یک هدف جمعی تلاش می کنند.

6. انگیزه قوی:

یک محیط کاری سالم و مثبت، محیطی است که در آن کارمندان کار معناداری را انجام می دهند. افرادی که مشتاق و علاقه مند به کار هستند، این اشتیاق را در نتایج کاری خود منعکس می کنند.

7. کار تیمی:

کار تیمی و همکاری از عوامل اصلی به حداکثر رساندن بهره وری در هر محیط کاری است. تیم و بهره وری آن مهمتر از مشارکت هر فرد است.

اعضای تیم با هم همکاری می کنند و موفقیت های خود را جشن می گیرند. آنها می دانند که کار گروهی مهمتر از نیازهای فردی است.

8. حقوق صاحبان سهام:

در یک محیط کاری خوب، سخت کوشی شناخته می شود و پاداش داده می شود، حقوق ها به طور عادلانه و به موقع پرداخت می شود، به وعده ها عمل می شود و کارکنان بسیار مورد احترام قرار می گیرند و در نتیجه باعث وفاداری، انگیزه و بهره وری کارکنان، کارکنان و در نهایت رشد می شود. .

9. خلاقیت در محیط کار:

خلاقیت در محیط کار به فضای ایجاد شده بستگی دارد. یک محیط کاری خوب از تغییرات مثبت استقبال می کند و ایده های جدید را تشویق می کند.
در نتیجه، کارکنان انگیزه بالایی برای ارائه ایده ها و روش های عملیاتی جدید به مدیران دارند. به عنوان مثال، در Google Workplace، کارمندان می توانند از فضاهای ویژه ای استفاده کنند که برای یافتن ایده های خلاقانه طراحی شده اند.

10. رهبری صالح و خردمندانه:

رهبری سازمانی شامل ایجاد روحیه کارکنان، حل اختلافات و تعارضات و مدیریت فرآیندهای لازم برای دستیابی به اهداف سازمانی است.
رهبران در یک محیط کاری خوب الگوهای مثبتی برای کل تیم هستند. در عین حال، شرکت های خوب رهبری را در بین کارکنان خود تشویق می کنند. این بدان معناست که همه کارکنان تشویق می شوند تا همکاران خود را راهنمایی و راهنمایی کنند.

11. ارتباط موثر:

ارتباط شفاف، منسجم و دقیق در همه سطوح برای یک محیط کاری خوب ضروری است.

در یک محیط کار سالم، مهارت های ارتباطی موثر بسیار مهم تلقی می شود زیرا به کارکنان کمک می کند تا سریع یاد بگیرند، مشکلات را حل کنند، احترام متقابل را توسعه دهند و ایده های جدید را معرفی کنند. علاوه بر این، خطوط ارتباطی واضح برای بیان نگرانی‌ها و ایده‌ها کاملاً باز است.

12. منابع موجود:

در محیط های کاری خوب، بهترین ابزار و تجهیزات همیشه در دسترس است و نگهداری می شود. کارمندان می توانند کار خود را بدون نگرانی از مشکلات غیر ضروری یا خطرات احتمالی انجام دهند.

13. دوستی در محل کار:

یک محیط کار خوب یک محیط اجتماعی سالم و حمایت کننده است که در آن کارکنان عموماً دوست می شوند و به یکدیگر اهمیت می دهند. کارمندان از با هم بودن لذت می برند، بنابراین روابط معمولاً در داخل و خارج از محل کار ایجاد می شود.
بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که جو مثبت در سازمان باعث موفقیت در محل کار، محل کار می شود و مزایای زیادی برای کارمندان و کارفرمایان دارد.

14. محیط کاری بدون استرس:

اگرچه فرض بر این است که استرس در محل کار کارکنان را مجبور می‌کند سخت‌تر و سریع‌تر کار کنند، اما حقیقت این است که چنین شرایطی هزینه‌های اضافی را برای شرکت به همراه دارد.

یک مطالعه بزرگ بر روی 3000 کارمند نشان داد که بین رفتار رهبری و بیماری قلبی کارکنان ارتباط قوی وجود دارد.

مدیرانی که در محیط کار استرس ایجاد می کنند به معنای واقعی کلمه برای قلب کارمندان مضر هستند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که استرس محل کار منجر به افزایش 50 درصدی نرخ استعفای داوطلبانه می شود. تخمین زده می شود که جایگزینی یک کارمند حدود 20٪ از حقوق سالانه همان کارمند هزینه دارد.

اهمیت تحقیقات در محل کار

هر محیط کاری شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد. سازمان های موفق شرایط فیزیکی و غیر فیزیکی محیط خود را به گونه ای طراحی می کنند که باعث افزایش بهره وری، آرامش و بهبود عملکرد کارکنان شود.

کاهش سطح کیفیت محصولات و خدمات

دور کردن کارمندان از وظایف کاریشان

شایعات زیادی در محل کار وجود دارد

کاهش وفاداری کارکنان و منجر به جابجایی بالای نیروی کار

در نتیجه، بسیاری از سازمان‌ها از نظرسنجی‌ها و پرسش‌نامه‌های محل کار استفاده می‌کنند تا بفهمند کارکنان در مورد رهبری، محیط کار، آموزش و همکارانشان چه احساسی دارند.

بازخورد این پرسشنامه ها منبع ارزشمندی برای کمک به درک پویایی ها و شناسایی خواسته های محیط کار است و به سازمان کمک می کند تا عملکرد خود را به عنوان یک کارفرما ارزیابی کند و فرهنگ و تصویر خود را بهبود بخشد. نکته مهم این است که پرسشنامه باید محرمانه باشد و اشتیاق کارکنان را برای شرکت در نظرسنجی های آتی افزایش دهد. نظرسنجی محل کار به موارد زیر کمک می کند:

مسائل و محیط کلی سازمان را ارزیابی کنید

مشکلات احتمالی را پیش بینی کنید

کار تیمی و مسائل مدیریتی را ارزیابی کنید

اندازه گیری اثرات تغییر در محیط سازمان

نظرسنجی ابزاری مؤثر برای بررسی رضایت کارکنان است که مستقیماً با بهره وری سازمان در ارتباط است. نظرسنجی های به خوبی اجرا شده نقش مهمی در توسعه یک سازمان یا کسب و کار دارند و راهنمایی برای حفظ، جذب و توسعه کارکنان واجد شرایط هستند.

استراتژی های مورد نیاز برای پیشرفت در محل کار

رشد شخصی و حرفه ای احساس رضایت را ایجاد می کند. صرف نظر از شغلتان، احتمالا همیشه به پیشرفت و ترفیع فکر می کنید.
پیشرفت شغلی نه تنها موقعیت اجتماعی شما را بهبود می بخشد، بلکه تأثیر زیادی بر زندگی مالی شما دارد. در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می توانید از آنها برای بهبود عملکرد و موفقیت در محل کار استفاده کنید:

1. تعیین اهداف و معیارهای فردی.

تعیین اهداف و تعیین اهداف بزرگ و جاه طلبانه آسان است، اما مهم دستیابی به آنهاست. هر سال 1 تا 3 هدف بزرگ را که می خواهید به آنها برسید تعیین کنید.
سپس نقاط عطف هفتگی و ماهانه را تعیین کنید که به شما کمک می کند تا به آنجا برسید. دستیابی به اهداف و نقاط عطف کوچکتر انگیزه دستیابی به هدف بزرگتر است.

2. نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید.

برای شناسایی مهارت هایی که عملکرد شما را بهبود می بخشد، خود ارزیابی کنید. برای این ارزیابی می توانید از رئیس خود یا یکی از همکاران مورد اعتماد خود کمک بگیرید.
عملکرد شغلی خود را به طور منظم ارزیابی کنید و موفقیت های خود را ثبت کنید. این لیست را در پایان سال با مدیر خود به اشتراک بگذارید تا پیشرفت و پتانسیل شما را ببینند.

3. برای اضافه کاری داوطلب شوید.

برای انجام کارهایی که دیگران مایل به انجام آن نیستند داوطلب شوید. این باعث ایجاد مهارت ها و توسعه قابلیت ها می شود.
برای مثال، اگر شرکت می خواهد از نرم افزار جدید استفاده کند، پیشنهاد دهید آن را به سایر کارمندان آموزش دهد.

4. از گفتگوهای غیر ضروری، درگیری و غیبت بپرهیزید.

صحبت کردن در مورد دیگران و یادگیری در مورد زندگی آنها وسوسه انگیز است، اما این می تواند تأثیر منفی بر عملکرد شغلی داشته باشد، به خصوص اگر ادامه یابد. همیشه مودب باشید و مسائل مربوط به حریم خصوصی خود را در محل کار مطرح نکنید.

ایجاد روابط با همکاران مهم است، اما نباید شامل غیبت باشد. نه تنها بر بهره وری و تمرکز شما تأثیر منفی می گذارد، بلکه دیدگاه شما را نسبت به دیگران نیز تغییر می دهد.

5. وقت شناس باشید.

اکثر محل‌های کار قبل از شروع ساعات کاری رسمی بسیار ساکت‌تر هستند، بنابراین اگر زودتر به محل کار خود برسید می‌توانید بهره‌وری بیشتری داشته باشید. وقتی محیط کار آرام باشد، حواس شما کمتر پرت می شود و در نتیجه عملکردتان بهبود می یابد.

6. یک مربی انتخاب کنید.

یک مقام ارشد مانند یک مدیر یا سرپرست را به عنوان مربی خود انتخاب کنید و از مشاوره آنها استفاده کنید.
اگر توانایی ها و مهارت های خود را ثابت کنید، ممکن است به جای این مقام انتخاب شوید.

7. زمان خاصی را برای استراحت خود در نظر بگیرید.

یکی دیگر از راه های بهبود عملکرد کاری، ایجاد یک برنامه زمانی مناسب است. برنامه روزانه باید بر اساس سطح انرژی شما در طول روز باشد. به عنوان مثال، نوشتن گزارش بعد از ناهار را برنامه ریزی نکنید.
برنامه روزانه باید شامل زمان استراحت یا فعالیت‌های کم‌تر باشد. استراحت بین مشاغل باعث افزایش بهره وری می شود.

8. از خط مشی کاری سازمان پیروی کنید.

برخی از سازمان ها خط مشی محل کار را تعریف کرده اند و نسبت به پایبندی کارکنان به آن حساس هستند.
رعایت این سیاست باعث تقویت فرهنگ حاکم بر سازمان و کاهش تعداد تنش ها و اختلافات می شود.
سیاست کاری در محیط کار اجتناب ناپذیر است. و نداشتن آن باعث می شود بی تجربه به نظر برسید و فرصت های پیشرفت را از دست بدهید.

9. وظایف خود را اولویت بندی کنید.

معمولاً چیزهایی را که دوست نداریم، حتی اگر مهم باشند، تا آخرین لحظه رها می کنیم. سعی کنید ابتدا مهمترین کار را انجام دهید تا ذهنتان مدام درگیر آن نباشد.

10. تا زمانی که کار جدیدی را انجام نداده اید، کار جدیدی را شروع نکنید.

پریدن از این شاخه به شاخه دیگر کل روز شما را تلف می کند. ترک یک شغل و شروع کار جدید وسوسه انگیز است، اما این منجر به از دست دادن تمرکز می شود. روی کاری که انجام می دهید تمرکز کنید و آن را تمام کنید.

11. به یادگیری در محل کار اهمیت دهید.

یک راه عالی برای بهبود عملکرد در محل کار، مشارکت در توسعه حرفه ای شخصی است. یادگیری مستمر نه تنها به کسب مهارت های جدید و تقویت مهارت های قبلی کمک می کند، بلکه مجموعه ای از دانش را ایجاد می کند که می تواند در نقش فعلی و حتی در نقش های آینده استفاده شود.

12. برخی وظایف را محول کنید.

اگر فرصت دارید بخشی از کار را به همکار خود محول کنید، این کار را انجام دهید.

13. با توجه به سطح انرژی خود کار کنید.

همه ما در ساعات خاصی از روز شادتر و متمرکزتر هستیم. برخی از افراد در اوایل صبح بیشترین بازدهی را دارند و برخی دیگر در اواسط روز به اوج انرژی خود می رسند. بنابراین، فعالیت های روزانه خود را با توجه به سطح انرژی خود برنامه ریزی کنید. به این ترتیب دچار فرسودگی نخواهید شد.

14. محدودیت های خود را درک کنید.

سطح انرژی هر کس محدودیت هایی دارد. اگر کاری دشوار است یا احساس خستگی می کنید، فعالیت ساده تری را امتحان کنید یا استراحت کنید. وقتی احساس انرژی کردید، دوباره کارتان را شروع کنید.

15. واقع بین باشید.

یکی از رازهای کار مولد و کارآمد این است که بپذیریم هیچ کس کامل نیست. هر کسی ممکن است گاهی احساس بی انگیزگی کند یا اعتماد به نفس نداشته باشد و نتواند طبق معمول کار کند. علاوه بر این، با کسانی که روز بدی را سپری می کنند، همدلی نشان دهید، که باعث ایجاد روحیه و پیوندهای تیمی می شود.

16. خوب لباس بپوشید.

ظاهر تأثیر زیادی در ادراک دیگران دارد. لباسی که می پوشید باید متناسب با محیط کار باشد. اگر طبق مقررات سازمانی باید لباس فرم بپوشید، همیشه آن را تمیز و مرتب نگه دارید.

برای پیشرفت در محل کار تلاش کنید.

در این مقاله با ویژگی های یک محیط کار خوب و همچنین راهکارهای پیشرفت در محیط کار آشنا شدید؛ اما پیشرفت در محیط کار و موفقیت حرفه ای چیزی نیست که بتوان به راحتی به آن دست یافت. این هدف مستلزم زمان و تلاش است، پس ناامید نشوید و همیشه مسیر شغلی درست را دنبال کنید.

اگر به دنبال موفقیت حرفه ای هستید می توانید از مقالات تخصصی وبلاگ کارلیب کمک بگیرید و مهارت های حرفه ای خود را افزایش دهید.
همچنین می توانید از جدیدترین پیشنهادات شغلی منطبق با مهارت های حرفه ای خود در سایت کارلیب مشورت کنید. با Carlib، بهترین کار در انتظار شماست!

نحوه رفتار شما در محل کار به اندازه مهارت ها و توانایی های شما مهم است. فرقی نمی کند به عنوان کارمند در یک شرکت کار کنید یا در یک رستوران. در هر صورت شروع به کار در هر شغلی مستلزم یادگیری یک سری اصول کاری و رفتاری است. با دانستن اصول تجارت و رفتار صحیح در محیط کار، می توانید از همان روز اول محبوب شوید و این محبوبیت را در طول حرفه خود حفظ کنید. برای یادگیری این اصول با ما همراه باشید.

بخش 1: شروع یک شغل جدید

1- زودتر در محل کار خود حاضر شوید. اولین روز کاری شما بسیار مهم است، بنابراین سعی کنید به موقع برسید. برنامه ریزی کنید که کمی زودتر سر کار بروید تا زمان زیادی برای آماده شدن و شروع کار داشته باشید. توصیه می کنیم 10 تا 15 دقیقه زودتر در محل کار خود حاضر شوید تا با خیال راحت برای کار آماده شوید. همه چیز را از قبل برنامه ریزی کنید و 30 تا 40 دقیقه برای مواردی مانند گیر افتادن در ترافیک، از دست دادن آدرس محل کار جدید و یافتن جای پارک برای رسیدن به موقع در نظر بگیرید.

اگر مجبورید با وسایل حمل‌ونقل عمومی به محل کار بروید، چند روز قبل از شروع کار از این مکان دیدن کنید تا ببینید چقدر فاصله دارد و چقدر طول می‌کشد تا به آنجا برسید.

بیش از حد لازم در محل کار نمانید. دیرترک کردن کار ممکن است به این معنی باشد که نمی توانید زمان خود را به درستی مدیریت کنید. همانطور که برای تحت تاثیر قرار دادن سفارش خود باید در ابتدای روز به موقع به محل کار خود برسید، پس از پایان ساعت کاری نیز باید محل کار خود را ترک کنید.

2- به گفته های رئیس و همکاران خود گوش دهید و آنچه می شنوید به کار ببرید. از شما انتظار نمی رود در اکثر مشاغل برتر باشید. در واقع، اکثر کارفرمایان می دانند که استخدام یک کارمند جدید یک منحنی یادگیری ایجاد می کند و برای سرعت بخشیدن به زمان نیاز دارد. پس نگران اشتباهات روز اول خود نباشید. در عوض، بر یادگیری تمرکز کنید و با دقت به صحبت های رئیس و همکاران خود گوش دهید تا مطمئن شوید چیزی را از دست ندهید.

در این بسته‌های فوق‌العاده شما رازهای میلیونر شدن را یاد می‌گیرید، طوری که هرگز در هیچ دوره یا بسته آموزشی دیگری ندیده‌اید یا نشنیده‌اید! اگر این نکات شما را ثروتمند نمی کند، قطعا در زندگی ضروری هستند. از آن استفاده کنید و درآمد کسب کنید!

در این بسته فوق العاده قوانین رشد و موفقیت را به گونه ای یاد می گیرید که در هیچ دوره یا بسته آموزشی دیگری ندیده اید یا نشنیده اید! به راحتی راه خود را برای موفقیت در زندگی، در محل کار و هر کجا پیدا کنید!

از سبک یادگیری خود آگاه باشید؛ به عنوان مثال، اگر شما فردی هستید که به‌طور عملی چیزها را به بهترین شکل یاد می‌گیرید، از فردی که به شما آموزش می‌دهد بخواهید به شما اجازه دهد تا مراحل کار را به‌جای تماشای آن‌ها به صورت دستی انجام دهید، تا بتوانید زودتر آنها را یاد بگیرید.

یک دفترچه همراه داشته باشید تا نکات مهم را در طول تمرین یادداشت کنید. اگر در مورد چیزی سوالی دارید حتما بپرسید و جواب را یادداشت کنید.

تصمیم بگیرید که فقط یک بار اشتباه کنید. اگر رئیستان به شما می گوید که چگونه کاری را انجام دهید، با دقت گوش کنید و آن را به خاطر بسپارید. به این ترتیب آنها مجبور نخواهند شد آن را برای شما تکرار کنند.

3- از سوال پرسیدن نترسید. بسیاری از کارمندان جدید از پرسیدن سوال می ترسند و در نتیجه هنگام انجام کارها اشتباه می کنند. باید بدانید چه زمانی به کمک نیاز دارید و از درخواست کمک نترسید. درخواست کمک به هیچ وجه ناخوشایند نیست، به خصوص در روز اول کار! خیلی بهتر است چیزی بپرسید و بفهمید چگونه آن را انجام دهید تا اینکه حدس بزنید و بعدا متوجه شوید که اشتباه کرده اید.

4- سعی کنید حدس بزنید قدم بعدی چیست. روند کار هر شغل با مشاغل دیگر متفاوت است. حتی اگر ماهر و با استعداد باشید، باز هم یادگیری طناب های شغل جدیدتان زمان می برد. بهترین راه برای شناخته شدن به عنوان یک کارمند خوب، تجزیه و تحلیل همه چیز و حدس زدن مرحله بعدی است.

در برخی از مشاغل، روز اول شما به دنبال یادگیری است. با این حال، هر جا فرصت خوبی پیدا کردید، وارد شوید و خود را نشان دهید. برای مثال، اگر دیدید همکارتان یک کیف بزرگ را از جایی به جای دیگر حمل می کند، نیازی به درخواست او نیست، به او کمک کنید.

در مشاغل دیگر، به جای انجام دادن، ابتدا باید بپرسید. به عنوان مثال، اگر در آشپزخانه کار می کنید و همه ظروف جلوی شما هستند، ممکن است به نظر برسد که باید شروع به شستن آنها کنید. اما بهتر است اول بپرسید چون روند کار همه جا متفاوت است.

5- محیط خود را بدون اینکه از کسی بخواهید تمیز کنید. نظافت و ایمنی مواردی هستند که در همه مشاغل کاربرد دارند. تمیز کردن محل کار معمولاً نیازی به آموزش ندارد. اگر متوجه شدید که می توانید محیط اطراف خود را مرتب کنید، این کار را انجام دهید.

اگر در دفتر کار می کنید، فیلتر قهوه را عوض کنید و قهوه ساز را تمیز کنید. لیوان ها و قاشق ها را بشویید و زباله ها را دور بریزید. سطل زباله را عوض کنید و اگر وقت دارید به تمیز کردن سایر مکان های عمومی در محل کارتان کمک کنید.

اگر در آشپزخانه یا رستوران کار می کنید، مراقب موانعی باشید که مانع دیگران می شوند. ظروف را در سینک قرار دهید و اطراف خود را به حال خود رها کنید.

6- خودت باش این استعداد و مهارت های حرفه ای شما نیست که شما را در اولین روز کاری موفق می کند. بلکه این نگرش و رفتار شماست که بیش از هر چیز دیگری تأثیر دارد. در واقع کارفرمای شما به دنبال نیروی کار شایسته ای است که علاوه بر توانایی ها و مهارت های حرفه ای از شخصیت خوب و مثبتی نیز برخوردار باشد. به توانایی های خود ایمان داشته باشید و بدانید که مجبور نیستید وانمود کنید چیزی هستید که نیستید.

با این برنامه ساده، با گوش دادن به آن به مدت 5 دقیقه در روز، در 80 روز به هر زبانی مانند بلبل صحبت کنید! بهترین روش روز ضمن تقویت حافظه آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

نیازی نیست سعی کنید مانند همکاران خود یا بهتر از آنها باشید. زمان می برد تا فرد با محل کار جدید خود سازگار شود. بنابراین به جای اینکه رفتار خود را تغییر دهید تا مانند همکارانتان باشید، اجازه دهید به تدریج شخصیت شما را بشناسند و با شما ارتباط برقرار کنند.

فراموش نکنید که بخوانید: 10 نکته موثر برای برخورد با افراد دشوار در محل کار

قسمت 2: تبدیل شدن به یک همکار نمونه

1- اهداف کوتاه مدت کاری خود را مشخص کنید. برای اینکه یک کارمند نمونه خوب باشید، باید از وظایف خود فراتر بروید. سعی کنید یکی از کارمندان خوبی باشید که با تعیین اهداف کوتاه مدت خود در موقعیت خود موفق می شوند. پس از گذشت چند روز از کار جدید خود، سعی کنید دریابید که بیشتر روی چه چیزی باید کار کنید و هدف خود را برای رسیدن به جایی که می خواهید تعیین کنید.

به عنوان مثال، اگر در یک رستوران یا آشپزخانه کار می کنید، هدف کوتاه مدت این باشید که تا پایان ماه تمام دستورالعمل های تهیه ساندویچ را یاد بگیرید. به این ترتیب بعد از یک ماه دیگر نیازی نیست از کسی بخواهید که برایتان ساندویچ درست کند. یا مثلا می توانید تصمیم بگیرید که ظرف یک ماه سرعت شما نسبت به سایر کارمندان افزایش یابد.

در دو هفته اول کار، بیشتر بر روی کیفیت کار خود تمرکز کنید تا افزایش کارایی و سرعت. به یاد داشته باشید که قبل از تهیه سریع ساندویچ، باید آنها را با کیفیت خوب تهیه کنید. در مرحله بعد می توانید روی افزایش سرعت عملیات خود تمرکز کنید.

2- در مورد کارهایی که می توانید انجام دهید واقع بین و هدفمند باشید. کارمندان خوب کارمندانی هستند که مایل به داوطلب شدن هستند. اگر می خواهید یک کارمند خوب و نمونه باشید، در کارهایی که می توانید انجام دهید، داوطلب شوید.

دانستن محدودیت های شما و آنچه می توانید انجام دهید نیز مهم است. اگر 10 کار را قبل از ترک محل کار خود انجام داده اید و اکنون زمان ترک آن فرا رسیده است، دیگر نیازی به انجام کارهای بیشتری که چندین ساعت طول می کشد نیست. باید به یاد داشته باشید که از زمان خود به طور موثر و عاقلانه استفاده کنید.

به جایی که باید باشید توجه کنید. اگر کارمند دیگری از شما می خواهد کاری را انجام دهید که در مورد آن مطمئن نیستید، بهتر است آن را نپذیرید یا آن را با چیز دیگری جایگزین کنید. هنگام درخواست کار داوطلبانه، با رئیس خود محترمانه و مؤدبانه صحبت کنید.

3- فقط کار خودتان را انجام دهید، نه کار دیگران. یک کارمند خوب و متعهد کسی است که به جای تلاش برای مدیریت دیگران، روی کار خود تمرکز می کند. وقتی سر کار هستید، از تمام توانایی های خود برای ارائه بهترین های خود استفاده کنید. وقت خود را صرف تمرکز روی کار دیگران نکنید مگر اینکه از شما راهنمایی بخواهند. تمام تلاش خود را بکنید تا کار خود را به خوبی انجام دهید.

سعی کنید به شایعات در محل کار خود توجه نکنید. این مسائل حاشیه ای به راحتی می تواند شما را از مسیر اصلی خود منحرف کند. فقط روی کار خود تمرکز کنید، نه اینکه دیگران چگونه کار خود را انجام می دهند.

4- فعال باشید اگر دیدید که کف محل کارتان پر از زباله است، شکایت یا گفتن به رئیستان که کسی باید محل را تمیز کند، فایده ای ندارد. اگر موردی وجود ندارد، خودتان این کار را انجام دهید. این کار را انجام دهید تا محل کارتان زیباتر و تمیزتر شود، نه اینکه خود را یک کارمند خوب جلوه دهید.

5- افکار خلاقانه بیندیشید. ابتدا، تکمیل وظایف خود و انجام مسئولیت های خود را به طور موثر در نظر بگیرید، سپس به دنبال راه هایی باشید که با انجام کارهای بیشتر به کسب و کار خود کمک کنید تا به اهداف خود دست یابد. کارمندان خوب ایده های خلاقانه ای دارند که به بهبود وضعیت کمک می کند.

سعی کنید هر دو ماه یکبار ایده های خلاقانه داشته باشید. به جای ارائه آن در جلسات گروهی بزرگ، پنج دقیقه وقت بگذارید و ایده خود را به طور خصوصی با رئیس خود مطرح کنید.

خواندن را فراموش نکنید: چگونه منظم، مرتب و مرتب باشیم؟ (3 مرحله لازم است)

بخش سوم: رفتار خوب و مناسب

1- اهداف بلند مدت کاری خود را مشخص کنید. از خود بپرسید دوست دارید پنج سال دیگر کجا باشید؟ چگونه می توان به چنین جایگاهی دست یافت؟ اهداف واضح و قابل دستیابی را تعیین کنید و هر هفته به سمت آنها پیشرفت کنید. دانستن اینکه چگونه کار شما با زندگی شما مرتبط است به شما انگیزه می دهد و به شما انگیزه می دهد که پیشرفت کنید.

سعی کنید فهرستی از کارهایی که باید طی چند هفته انجام دهید تا به هدف خود برسید تهیه کنید. کاری که در حال حاضر انجام می دهید ممکن است مهم به نظر نرسد، اما به شما کمک می کند بفهمید چگونه به سمت هدف خود حرکت کنید و چگونه به سمت جلو حرکت کنید.

اهداف نهایی شرکتی که در آن کار می کنید نیز مهم هستند و باید آنها را اولویت بندی کنید.

2- با سایر کارمندان خوب رفتار کنید. کارفرمایان از کارمندانی که با همکاران خود به خوبی رفتار می کنند قدردانی می کنند. وقتی سخت کار می کنید و به طور مداوم به سمت اهداف شرکت خود پیشرفت می کنید، در محل کار به فردی قابل اعتماد تبدیل می شوید. از این مقاله برای کمک به افرادی که شایسته ترفیع هستند استفاده کنید.

اگر سایر کارمندان دائماً همکاران خود را مورد تمسخر یا انتقاد قرار می دهند، در بحث های آنها شرکت نکنید. به راحتی محیط کار ناخوشایند و پر از تهمت می شود. اما سعی کنید جزئی از این محیط سمی نباشید.

اگر برای به دست آوردن موقعیت در محل کار خود دروغ بگویید و تقلب کنید، ممکن است برای مدتی آن موقعیت را بدست آورید، اما روابط خوب و بهینه خود را با سایر کارمندان از دست خواهید داد. به کارفرمای خود اجازه دهید کار و مهارت شما را ارزیابی کند و تعیین کند که کدام موقعیت برای شما بهترین است.

3- کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید. کارمندانی که به کار خود افتخار می کنند مورد تحسین کارفرمایان قرار می گیرند. اگر کاری را انجام دهید که واقعاً به آن علاقه دارید، کارتان برای شما آسان خواهد بود. اما اگر فقط برای دریافت حقوق خود کار می کنید، ایجاد علاقه کمی دشوار است. سعی کنید بیشتر روی کارتان سرمایه گذاری کنید تا اشتیاق لازم را برای آن داشته باشید.

به این فکر کنید که شغل شما چه دستاوردهایی برای شما داشته است و به یاد داشته باشید که موفقیت در این شغل همه چیز را آسان می کند. اگر برای تامین مخارج خانواده خود مشکل دارید یا می خواهید هزینه های دانشگاه را بپردازید، به یاد داشته باشید که شغل شما مستقیماً بر این بخش های زندگی شما تأثیر می گذارد.

4- با همه با عزت و احترام رفتار کنید. اگرچه تعامل با افراد خاصی در محل کار دشوار است، اما باید به خاطر داشته باشید که رفتار بد شما با این افراد بر فرصت های شغلی شما در محل کار تأثیر منفی می گذارد. همکاران شما به همان اندازه که شما در مراحل انتخاب بوده اید، این فرآیند را طی کرده اند. بنابراین تحقیر دیگران یا بی احترامی به سایر کارمندان نشان می دهد که به کارفرمای خود توهین می کنید.

حتما بخوانید: 53 راه ساده برای خوشحال کردن اطرافیان

نکات و توصیه های اضافی

هنگام برخورد با دیگران در محل کار، اعتماد به نفس و صادق باشید.

مراقب کسانی باشید که دائماً می خواهند به دیگران آسیب برسانند و فرصت های شغلی را از دیگران سلب کنند. در هر محیط کاری، حداقل یک نفر وجود دارد که مدام در مورد حقوق، مشکلات شخصی و برنامه های دیگران سوال می پرسد و سعی می کند حواس دیگران را پرت کند. بهتر است از پاسخ دادن به این گونه سوالات خودداری کنید زیرا این افراد اغلب سعی در ایجاد مشکل و انتقال مشکلات شخصی شما به دیگران دارند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا