چطور در جمع خوب صحبت کنیم

صحبت کردن در جمع اصلا سخت نیست. ما اینجا هستیم تا 10 نکته مهم و ضروری برای سخنرانی در جمع را با شما در میان بگذاریم. فقط آنها را در زندگی روزمره خود بگنجانید و شاهد افزایش انگیزه و شادی، اعتماد به نفس و تسلط شما بر گفتار باشید!

اول توصیه های عمومی و کاربردی (اینفوگرافیک)

اما تمرینات بسیار موثر برای سخنرانی عمومی:

1- تنفس

اولین تمرینی که برای تسلط بر سخنرانی در جمع باید انجام دهید این است که بر تنفس خود تمرکز کنید. برای خوب صحبت کردن باید خوب نفس بکشی و خوب نفس کشیدن یعنی استفاده کامل از ریه هایت.

در این بسته‌های فوق‌العاده، رازهای میلیونر شدن را به گونه‌ای که در هیچ دوره یا بسته آموزشی دیگری ندیده‌اید یا نشنیده‌اید، یاد می‌گیرید! اگر این ترفندها شما را ثروتمند نمی کند، واقعاً در زندگی ضروری هستند. از آن استفاده کنید و درآمد کسب کنید!

در این بسته فوق العاده، قوانین رشد و موفقیت را به گونه ای یاد می گیرید که در هیچ دوره یا بسته آموزشی دیگری ندیده اید یا نشنیده اید! به راحتی راه خود را برای موفقیت در زندگی، در محل کار و هر کجا پیدا کنید!

اغلب، اضطراب و عصبی بودن به صورت نفس های کم عمق و تند ظاهر می شود. این به نوبه خود بر صدای شما تأثیر می گذارد و سطح را بالا می برد و دامنه و اثربخشی آن را کاهش می دهد.

حتما بخوانید: 24 نکته سریع و آسان برای غلبه بر ترس از سخنرانی در جمع

این موارد را امتحان کنید:

راحت بایستید پاهای خود را راحت باز کنید.

به جای قفل کردن زانوها، وزن خود را روی باسن و ساق پا قرار دهید.

شانه های خود را آگاهانه و داوطلبانه شل کنید.

اگر شکم شما جمع شده است، آن را در یک موقعیت راحت و معمولی بگذارید.

دست خود را روی شکم خود بگذارید. اگر خوب و درست نفس می‌کشید، دستتان باید با هر نفس بالا رفته و هنگام بازدم پایین بیاید.

از طریق بینی نفس بکشید. به آرامی برای خود بشمارید: 1-2-3-4 و نفس بکشید تا عدد 4 را بشمارید. همانطور که هوا را به داخل ریه های خود می کشید، احساس می کنید دیافراگم خود را پر می کند و می بینید که دستتان بالا می رود.

از طریق دهان بازدم کنید. اکنون باید از طریق دهان بازدم کنید. دوباره تا 4 بشمارید و همزمان از طریق دهان بازدم کنید. اکنون احساس می کنید دیافراگم خالی شده و دستتان که روی شکمتان است پایین می آید.

چندین بار به همان روش دم و بازدم تا 4 شمارش انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که شانه ها، شکم و پاهای شما کاملاً آرام و ریلکس هستند.

پس از تسلط بر هر 4 عدد، این مقدار را افزایش دهید. اگر به طور منظم تمرین کنید، می توانید تا 8 یا حتی 10 عدد دم و بازدم کنید.

2- خمیازه بکشید و از صداهای «هُم» و «ها» استفاده کنید.

خمیازه کشیدن و استفاده از صداهای “هوم” و “ها” راه های خوبی برای تنظیم و آرام کردن سیستم صوتی شما هستند. صدای یک نت “هوم” لب ها و گونه های شما را آرام می کند. در این صورت لرزش ها را در صورت و گلوی خود احساس خواهید کرد.

با صدای “هه” نفس بکشید و وقتی آن را رها کردید به آرامی “هاااا” بگویید تا هوا از دهانتان خارج شود. در حین انجام این کار دهان خود را باز و آرام نگه دارید. این تمرین را چندین بار تکرار کنید.

با این برنامه ساده، تنها با گوش دادن به مدت 5 دقیقه در روز، در 80 روز به هر زبانی مانند بلبل صحبت کنید! بهترین روش روز تقویت حافظه همزمان آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

خمیازه کشیدن یکی از راه های خوب برای از بین بردن تنش و فشار فک است. اگر مضطرب هستید، خمیازه راه خوبی برای خلاص شدن از شر آن احساس است. وقتی خمیازه می کشید، اجازه دهید دهانتان کاملا باز شود بدون اینکه هیچ فشاری احساس کنید. صدا را به خمیازه خود اضافه کنید. «آه» بگویید و هوا از دهانتان خارج شود. این کار را چندین بار تکرار کنید تا گلو و فک شما کاملاً شل شود.

حتما بخوانید: هنر خوب صحبت با افراد مختلف: نکات بسیار مهم و کاربردی

3- تیراندازی

بسیاری از ما دائماً نگران این هستیم که هنگام سخنرانی یا سخنرانی در جمع چگونه در چشمان عمومی به نظر می رسیم. برخی از ما از حرکات عادی و معمول خود بی خبر هستیم.

با نگاه کردن به خودتان می توانید این مشکل را حل کنید. از صحبت کردن خود فیلم بگیرید. به این ترتیب می توانید بفهمید که چه کاری انجام می دهید و چه تغییراتی لازم است. در گذشته توصیه می شد جلوی آینه تمام قد تمرین کنید، فیلمبرداری از خودتان روش جدیدتر و مدرن تری است.

4- ضبط صدا

آیا کیفیت صدای خود را می دانید؟ وقتی حرف میزنی صدایت چطوره؟ آیا آستانه صدای خود را می دانید؟ آیا روش های کلامی موثر هنگام صحبت را می شناسید؟

ضبط صدایتان به شما این امکان را می دهد که بدانید آیا صداهای اضافی مانند امم یا آه در کلمات شما وجود دارد یا اینکه خیلی سریع صحبت می کنید یا خیر.

حتما بخوانید: چه چیزی باعث ترس از سخنرانی در جمع می شود؟ پردازش بهترین شیوه ها

علاوه بر این، ضبط صدا به شما این امکان را می دهد که صدای خود را مانند دیگران بشنوید و بینش ارزشمندی را به شما می دهد. اگر از دوربین فیلمبرداری استفاده کنید چه بهتر! در این صورت هم صدا و هم تصویر خود را خواهید دید.

5- تماس چشمی

این تمرین روی این سوال تمرکز می کند که با چه کسی صحبت می کنید و مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ در طول روز و در گفتگوهای شخصی روزانه، با مخاطبان خود ارتباط چشمی برقرار می کنیم. این مکالمه را معنادارتر می کند. تماس چشمی با طرف مقابل نشان می دهد که او به حرف شما گوش می دهد یا برعکس، شما به حرف های او گوش می دهید. همچنین وقتی با طرف مقابل صحبت می کنید و او را تماشا می کنید، احساس می کنید که مستقیماً به عنوان یک شنونده با او صحبت می کنید.

هنگام خطاب به یک جمعیت بزرگ چه اتفاقی می افتد؟

برقراری تماس چشمی با مخاطبان خود در طول سخنرانی باعث می شود آنها احساس کنند که شما شخصاً با آنها صحبت می کنید. این باعث ایجاد ارتباط بین شما و مخاطب می شود و گفتار شما را تقویت می کند.

بهترین کار را زمانی انجام می دهد که نگاه خود را روی کل مخاطب بگسترانید و سعی کنید با همه ارتباط چشمی برقرار کنید. به عنوان مثال، یک بار به فرد مقابل، یک بار به فرد سمت راست و بار دیگر به فرد سمت چپ نگاه کنید. گاهی اوقات به افراد پشت و وسط اتاق نگاه کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با مخاطب ارتباط چشمی برقرار کنید تا آنها متوجه شوند که شما مستقیماً با آنها صحبت می کنید.

ابتدا برقراری ارتباط چشمی با یک نفر، سپس برقراری ارتباط چشمی با فرد دیگر، سپس نگاه کردن به فرد دیگر و به همین ترتیب تا زمانی که با همه مخاطبان ارتباط چشمی برقرار کنید، تمرین کنید. مطمئن باشید که تعجب خواهید کرد که چقدر بهتر و بیشتر با مردم ارتباط برقرار کرده اید.

حتما بخوانید: ارائه/سخنرانی عالی: چگونه قوی شروع کنیم و قوی تمام کنیم؟

6- لحن واقعی

فرض کنید در حین صحبت می‌گویید: «خیلی خوشحالم که امروز اینجا هستم. اما لحن شما باید این معنی را بیان کند: “من اصلا حوصله ندارم و می خواهم هر چه زودتر از اینجا بروم”. در چنین شرایطی مخاطب شما متوجه این تضاد و تناقض می شود زیرا حرف شما یک چیز می گوید و لحن شما چیز دیگری!

راحت

برای اینکه لحن دلخواه را برای کلمات خود تنظیم کنید، آنها را به شکل واقعی خود تمرین کنید. به عنوان مثال، وقتی این کلمات را می گویید، همان حالت کلمه را بگیرید: خوشحال، بی حوصله، غمگین، عصبانی، تلخ، گریان، بدبین. هدف این است که کشف کنیم این کلمات چگونه به نظر می رسند و درک کنیم که هر یک از آنها چه چیزی را منتقل می کنند.

تفاوت شاد و غمگین

ممکن است یک فرد شاد دقیقاً از همان عبارت یک فرد غمگین استفاده کند، اما با لحن و معنای کاملاً متفاوت! به یاد داشته باشید که تاکید بر کلمات و نحوه تلفظ آنها متفاوت است. هر کلمه با سرعت متفاوتی بیان می شود و حتی زمینه های استفاده از کلمات نیز متفاوت است.

با بازی با کلمات و نحوه تلفظ آنها، می توانید انعطاف بیشتری ایجاد کنید و ببینید که هر کلمه چند لحن مختلف تلفظ می شود. به این ترتیب می توانید مناسب ترین روش را برای بیان کلمات در حین سخنرانی بیابید و جملات را به دلخواه خود تفسیر و بیان کنید.

حتما بخوانید: 10 نکته بسیار مهم برای ارائه/کنفرانس ویدیویی موفق با هر نرم افزاری

7- کاهش سرعت گفتار

چقدر سریع حرف میزنی؟ یکی از دلایل ایجاد استرس و اضطراب در حین سخنرانی این است که شما سریعتر از حد لازم صحبت می کنید. این کار باعث افزایش استرس شما می شود و شنونده قادر به درک کامل کلمات شما نخواهد بود.

حل مشکل سریع صحبت کردن به خاطر ترس

بهترین راه حل برای مشکل تند صحبت کردن به دلیل ترس، ضبط صدای شماست. چندین بار به روش های مختلف و با سرعت های مختلف صحبت کنید و صدای خود را ضبط کنید. سپس به آنچه ضبط کرده اید گوش دهید و ببینید چه سرعتی مناسب تر است؟ چه زمانی مخاطب حرف شما را بهتر می فهمد و پیام شما را به طور کامل دریافت می کند؟

سرعت زیاد یا کم باعث قطع ارتباط مخاطب با شما می شود. نکته این است که سرعت صحبت شما باید انعطاف پذیر و متناسب با محتوای سخنرانی و نیازهای مخاطبان باشد. هنگام صحبت کردن، باید بعضی قسمت ها را آهسته تر و بعضی قسمت ها را سریع تر بگویید.

نکات بیشتر برای پیدا کردن بهترین سرعت حرف زدن

توصیه می کنیم برای آشنایی با سرعت مناسب صحبت به سخنرانی های مختلف گوش دهید. این سخنرانی ها به شما کمک می کند تا بفهمید چگونه سرعت صحبت کردن خود را تنظیم کنید. همچنین از قدرت مکث و سکوت غافل نشوید! به یاد داشته باشید که مکث ها و وقفه های به موقع تأثیر سخنرانی شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا به طور کامل بر نکات اصلی کلمات خود تأکید کنید.

حتما بخوانید: اهمیت زبان بدن در گفتار + نحوه استفاده موثر از آن؟

8- واضح و قابل فهم صحبت کنید

اگر پرحرف و نامشخص صحبت کنید، طرف مقابلتان متوجه حرف شما نمی شود و مدام از شما می خواهد که حرف هایتان را تکرار کنید. صحبت نامفهوم ارتباط شما با مخاطبان را قطع می کند.

برای جلوگیری از این اتفاق، باید سعی کنید واضح صحبت کنید. به عبارت دیگر، با استفاده از نوک زبان، دندان ها و لب هایتان، کلمات را درست و واضح تلفظ کنید. ابتدا به آرامی و با دقت شروع کنید و سعی کنید هر کلمه را واضح بیان کنید. سپس به کار خود سرعت دهید.

9- زبان بدن

سخنرانی شما تنها بخشی از ارتباط کلی شما با مخاطب است. بخش دیگری از این ارتباط، چیزی است که شما به صورت غیرکلامی از طریق زبان بدن خود منتقل می کنید.

برای اینکه یک سخنران حرفه ای و خوب باشید، ارتباط غیرکلامی شما (پیامی که با بدن خود ارسال می کنید) باید به طور فعال و موثر سخنرانی شما را تکمیل کند. به عبارت دیگر، این دو باید با هم کار کنند.

برای ایجاد اعتماد به نفس و نشان دادن این اعتماد به مخاطب، صاف ایستادن و روی هر دو پا و داشتن یک وضعیت راحت را تمرین کنید. بگذارید شانه های شما کاملاً ریلکس باشند و به راحتی نفس بکشید.

خواندن را فراموش نکنید: دانلود رایگان 21 فیلم ضروری برای داشتن تکنیک اسپیکینگ قوی و ارائه یک سخنرانی عالی

شما می توانید این تمرین را در هر جایی انجام دهید. آنلاین در سوپرمارکت، در خانه یا محل کار. بعد از مدتی تفاوت را احساس خواهید کرد. هنگام ایستادن مراقب باشید که یک ژست قوی بگیرید. سر خود را بالا و شانه های خود را صاف نگه دارید.

اگر خودتان احساس قدرت می کنید، آن را با زبان بدن خود به مخاطب منتقل خواهید کرد. تمرین ژست قدرتی یکی از تمریناتی است که برای همه سخنرانان توصیه می شود.

10- چه اشتباهاتی ممکن است رخ دهد؟

سخنرانان حرفه ای سخنرانی های خود را از قبل برنامه ریزی می کنند. آنها تا حد امکان به ابعاد و زوایای ممکن در ارائه خود فکر می کنند. با انجام این کار، آنها می توانند محل وقوع خطاها را قبل از وقوع در واقعیت و در حین سخنرانی خود شناسایی کنند و اقدامات لازم را برای اصلاح آنها انجام دهند.

پس از خود بپرسید:

چه اتفاقات جانبی می تواند در طول ارائه شما رخ دهد؟

آیا همه منابعی که قصد استفاده از آنها را دارید کاملا مناسب هستند؟

آیا همه می توانند به راحتی منابع شما را ببینند؟

اگر هنگام صحبت کردن، اطلاعات چاپی را روی کاغذ برای مخاطبان پخش کنید، صحبت شما را مختل نمی کند؟

آیا بهتر است این کار را در پایان جلسه سخنرانی خود انجام دهید؟

آیا در طول سخنرانی و ارائه خود از پاورپوینت استفاده خواهید کرد؟

آیا دستگاه ها و ابزارهایی را که در سالن سخنرانی استفاده خواهید کرد، بررسی کرده اید؟

آیا کسی را می شناسید که شما را به مردم معرفی کند؟ کجا قرار است قبل از سخنرانی با او ملاقات کنید؟

شما باید تمام جنبه ها و جنبه های مربوط به سخنرانی خود را بررسی کنید تا متوجه شوید چه اشتباهاتی ممکن است رخ دهد و از وقوع آنها جلوگیری کنید. هر گونه خطای احتمالی را پیدا کنید و برای آن برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی دقیق و آماده سازی احتمال هر نوع خطا و خطایی را کاهش می دهد و شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.

بخوانید: 15 اشتباه ویرانگر ارائه/گفتار که باید از آنها اجتناب کنید!

عنوان اصلی محتوا :تکنیک های صحبت کردن در جمع را یاد بگیریم!کلمه کلیدی اصلیتکنیک های صحبت کردن در جمعکلمه کلیدی مرتبطصحبت در جمعخلاصه محتوا (۵۰ تا ۷۰ کلمه)در این مقاله در مورد تکنیک های صحبت کردن در جمع صحبت کرده ایم؛ اهمیت آن را گفته ایم و چندین تمرین در مورد این که چطور به این مهارت مسلط شویم ارائه داده ایم.تکنیک های صحبت کردن در جمع

باید بپذیریم که یکی از جذاب ترین مهارت هایی که می توانیم داشته باشیم، دانستن تکنیک های سخنرانی در جمع است. این مهارت، مهارتی است که قطعا برای ما و دیگران جذاب است. مطمئناً فردی که تکنیک های سخنرانی در جمع را می داند می تواند زندگی مالی، عاطفی، اجتماعی و شخصی خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

در این مقاله در سایت انصاری می خواهیم به این بپردازیم که تکنیک های سخنرانی در جمع چیست؟ چرا یادگیری آنها مهم است و چه تمرین هایی باید انجام دهیم تا به این تکنیک ها تسلط پیدا کنیم و در زندگی روزمره خود به طور موثر از آنها استفاده کنیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله جالب و خواندنی با ما همراه باشید.

دوره بیان آزاد

تکنیک های سخنرانی در جمع چیست؟

اینکه در این مقاله می خواهیم در مورد تکنیک های سخنرانی در جمع صحبت کنیم مستلزم آن است که ابتدا این تکنیک ها و مهارت ها را بشناسیم و با آن ها آشنا شویم. پس از این مرحله و در مرحله بعد، می‌توانیم از اهمیت این تکنیک‌ها آگاه شویم و بدانیم با تمریناتی که قرار است انجام دهیم، مقصد و هدفمان چیست. در واقع، ما می خواهیم بدانیم وقتی فردی را می بینیم و می گوییم مهارت های سخنرانی در جمع را بلد است، در مورد چه ویژگی هایی صحبت می کنیم.

حقیقت این است که تصور عمومی این است که کسی که در میان جمعیت می درخشد فقط در تکنیک های کلامی مهارت دارد. یعنی فکر می کنند فرق او با دیگران فقط در گفتار است. اما بهتر است بدانید که تسلط بر زبان بدن، اعتماد به نفس، عزت نفس و مهارت های ارتباطی نیز زیرمجموعه ای از مهارت های سخنرانی در جمع هستند. یعنی افرادی که در مجالس و مجالس می درخشند، علاوه بر تسلط بر فنون کلامی مانند صحبت کردن، می دانند چگونه از زبان بدن خود استفاده کنند، چگونه اعتماد به نفس خود را مدیریت کنند و چگونه خود و دیگران را دوست داشته باشند، آن را نیز ارزشمند می دانند. در ادامه با این موضوعات بیشتر آشنا خواهیم شد.

چرا تسلط بر این تکنیک ها ضروری است؟

اهمیت دانستن این تکنیک ها (با تعریفی که در قسمت بالا داشتیم) احتمالاً برای همه ما روشن است. وقتی به این تکنیک‌ها مسلط باشیم، قطعاً می‌توانیم در مورد توانایی‌های خود بیشتر بگوییم و بر اساس آن از آنها استفاده کنیم.

در ادامه می خواهیم به دو دلیل واضح دیگر اشاره کنیم که ما را برای تمرین مهارت های سخنرانی در جمع مشتاق تر می کند.

شاید مهم ترین دلیل این باشد که با دانستن تکنیک های سخنرانی در جمع، رضایت بیشتری از خودمان داشته باشیم و لذت بیشتری ببریم! اهمیت لذت بردن از صدای خودمان آنقدر زیاد است که اولین دلیل را به آن اختصاص داده ایم. این مزیت با اعتماد به نفس ارتباط مستقیم دارد! هر چه بیشتر قدردان باشیم که توانسته‌ایم با صحبت کردن صحیح و اصولی در جمع توجهات را به خود جلب کنیم، بیشتر می‌توانیم خودمان را در جمع ابراز کنیم و در نتیجه از افتخاری که دریافت می‌کنیم خوشحال می‌شویم.

دومین مزیت دانستن تکنیک های سخنرانی در جمع این است که می توانیم خیلی زودتر از آنچه فکر می کنیم به اهداف خود برسیم! اغلب دیده می شود که خواسته های افراد در میان ابهام و این واقعیت که آنها نمی دانند چگونه در گروه صحبت کنند (از ملاقات دو نفره تا گروه بزرگتر) گم می شود. اگر بخواهیم تسلط خود را بر فنون سخنرانی در جمع بهبود بخشیم و واضح تر و واضح تر صحبت کنیم، می توانیم خواسته های خود را با قدرت و بیان زیباتر بیان کنیم و احتمال پذیرش آنها از سوی دیگران بسیار بیشتر می شود.

اینها تنها دو مورد از مزایایی است که دانستن تکنیک های سخنرانی در جمع به ما می دهد. البته اگر بیشتر به آن فکر کنیم، می توانیم مزایای بیشتری در این مورد پیدا کنیم. پیشنهاد می کنیم این مزایا را در ذهن خود جستجو کنید. زیرا مزایایی که شما در آن می یابید ممکن است شما را برای یادگیری تکنیک های سخنرانی در جمع و تمرین تسلط بر این مهارت بیشتر مشتاق کند.

مقاله مرتبط: آداب سخنرانی در جمع

برای تسلط بر تکنیک های سخنرانی در جمع چه تمرین هایی انجام دهیم؟

در این قسمت از این مقاله می خواهیم به تمرین هایی اشاره کنیم که می تواند تسلط شما را بر تکنیک های سخنرانی در جمع اعم از کلامی و غیرکلامی افزایش دهد. پیشنهاد می کنیم برای انجام این تمرینات برنامه ریزی منظم و دقیقی داشته باشید تا پس از تسلط بر این مهارت بتوانید از فرصت های زندگی خود نهایت استفاده را ببرید.

صدایی واضح و رسا داشته باشید

بدون شک، اگر بخواهیم به تکنیک های سخنرانی در جمع فکر کنیم، اولین مهارتی که به ذهن می رسد داشتن صدای واضح است. صدایی که شنونده را دیوانه می کند و باعث می شود با دقت بیشتری گوش کنیم.

یکی از عوامل داشتن صدای رسا، داشتن محدوده صوتی خوب است. برای این کار به شما پیشنهاد می کنیم فوتبال بازی کنید! این تمرین باعث می شود که حجم صدا و طیف وسیعی از صداها سازگارتر از قبل باشد.

برای انجام این تمرین یک تکه کاغذ A5 را با دست به دیوار بگیرید و سعی کنید در حین دمیدن روی آن نگه دارید و دست خود را از آن جدا کنید.

انجام این تمرین باعث افزایش حجم و دامنه صدای شما می شود. از کوچک شروع کنید. مثلا برای بار اول 2 ثانیه خوب است و کم کم تمرین کنید تا این مقدار افزایش یابد. این تمرین علاوه بر دامنه و حجم صدا، حجم ریه های شما را نیز افزایش می دهد و حتی تنفس شما نیز بهبود می یابد.

مطمئناً این تمرین می تواند به شما کمک زیادی کند تا شیوا صحبت کنید.

زبان بدن

هر چقدر هم که تکنیک های کلامی را بلد باشیم، به آن ها مسلط باشیم و از کلمات خاص و زیبا استفاده کنیم، اگر زبان بدن مناسبی نداشته باشیم، نمی توانیم بگوییم که به تکنیک های سخنرانی در جمع مسلط هستیم. خودمان را تثبیت کنیم و بر دیگران آنطور که می خواهیم و می خواهیم تأثیر بگذاریم. بنابراین تسلط بر اعضای بدن و دانستن و توانایی انجام بهترین حرکات بدن در زمان های مناسب می تواند تاثیر کلام ما را دو چندان کند.

یک تمرین ساده اما جذاب برای تسلط بر بدن و استفاده از زبان بدن در هر شرایطی، بازی پانتومیم است! جدا از این که یک بازی سرگرم کننده و جذاب است و می تواند ما را شادی و خنده به ارمغان بیاورد، به ما کمک می کند تا در ارتباطات خود حرفه ای تر به نظر برسیم.

لحن مناسب را به خاطر بسپارید.

بهترین کلمات و بهترین عبارات، با لحن نادرست، می‌تواند تمام تمرین‌هایی را که برای تسلط بر تکنیک‌های گفتاری در نظر گرفته‌ایم، از بین ببرد!

فرض کنید در جلسه ای شرکت می کنیم و در پایان جلسه دوباره می خواهیم تسلیت بگوییم و با صاحب جلسه خداحافظی کنیم. اگر فقط احساس کنیم که لحنمان کمی شاد و مفرح است، در این مجلس بی ادبی زیادی نشان می دهد. مراقب باشید حتی اگر زیباترین متن را با زیباترین و بهترین کلمات انتخاب کرده باشیم، اما لحن نامناسبی داشته باشیم، تلاش ما برای تأثیرگذاری بر مخاطبانمان (چه در گفتگوهای دو نفره و چه در گروه های بزرگتر مهم) خواهد بود. کاملا بیهوده ما در نظر دیگران به عنوان فردی به نظر می رسیم که چیزی در مورد تکنیک های سخنرانی در جمع نمی داند.

عشق به خود

به یاد داشته باشید، اگر می‌خواهیم در جمع عملکرد بهتری داشته باشیم، باید روی عزت نفس خود کار کنیم. به این معنا که خود را انسانی ارزشمندتر می بینیم و برای دیگران و خواسته های آنها نیز ارزش قائل هستیم. ما به عنوان یک انسان نباید از توانایی خود در کنترل جمعیت سوء استفاده کنیم و داشتن عزت نفس و استفاده بهینه از مهارت هایی که داریم، علاوه بر رفتار انسانی، می تواند ما را به یک فرد بسیار حرفه ای در زمینه اجتماعی تبدیل کند. . نشان دادن آداب معاشرت و روابط با دیگران.

سخن پایانی در مورد تکنیک های سخنرانی عمومی

به این مقاله به عنوان یک مقاله دیگر نگاه نکنید! اگر می‌خواهید مهارت‌های سخنرانی عمومی خود را تقویت کنید، تمرین‌هایی را که برای شما مفید هستند از این مقاله انتخاب کنید و در اسرع وقت انجام دهید.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید متشکریم! همچنین می توانید مقاله آداب صحبت در جمع را در مقالات سایت انصاری مطالعه کنید.

اینستاگرام ما را نیز دنبال کنید

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

برخی افراد حاضرند در بلندترین ارتفاعات با طناب راه بروند یا در اعماق اقیانوس ها در میان کوسه ها و نهنگ ها شنا کنند، اما 10 دقیقه در جمع صحبت نکنند. احتمالاً پاسخ به این سوال که چگونه در جمع خوب صحبت کنیم؟ برای این افراد بسیار مهم و ارزشمند است.

در این مقاله از مجله بوکاپو، به 10 نکته کاربردی می پردازیم که می تواند شما را به یک سخنران عمومی خوب تبدیل کند. در پایان این مقاله، احتمالاً ترجیح می دهید در جمع صحبت کنید تا بلند شوید یا در اعماق اقیانوس شنا کنید! پس تا انتها همراه ما باشید.

چگونه در جمع خوب صحبت کنیم؟

اگر شما یکی از افرادی هستید که در ابتدا به آنها اشاره کردیم، احتمالاً وقتی در جمع صحبت می‌کنید، وقتی همه چشم‌ها به دهانتان است، کف دست‌هایتان عرق می‌کند و مدام کلمات را از دست می‌دهید، دچار استرس می‌شوید.

و احتمالاً این سؤالات مانند چگونه در جمع خوب صحبت کنید، چگونه در جمع دوستان صحبت کنید و … در ذهن شما بوده است، این 10 مهارت قرار است زندگی شما را آسان تر کنند:

1. استرس طبیعی است. تمرین کنید و آماده باشید

برخی از واکنش های فیزیولوژیکی مانند تپش قلب و لرزش دست کاملا طبیعی هستند. اگر در حین سخنرانی چنین اتفاقاتی را تجربه کردید، نباید خود را سرزنش کنید یا تصور کنید سخنرانی شما خراب می شود.

اما بهترین راه برای غلبه بر چنین اضطرابی این است که قبل از صحبت در جمع، تمرین و آمادگی خوبی داشته باشید. وقت بگذارید و یادداشت های خود را چندین بار مرور کنید.

در کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم، لیل لوندز توضیح می دهد که چگونه آماده سازی می تواند معجزه کند. این کتاب به شما کمک می کند کاریزماتیک تر باشید و روابط بهتری داشته باشید.

هنگامی که بر گفتار خود مسلط شدید، آن را چند بار تمرین کنید. می توانید از یک دوست بخواهید به شما نگاه کند و از شما انتقاد کند. همچنین می توانید از خودتان فیلم بگیرید و آن را بررسی کنید تا عیب های خود را پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه: مدیریت استرس چیست؟

2. تنفس عمیق !

وقتی استرس دارید، ضربان قلبتان افزایش می‌یابد، شروع به عرق کردن می‌کنید و اگر مراقب نباشید، ممکن است دچار حمله پانیک شوید.

برای کمک به کنترل این موضوع، چند دقیقه قبل از سخنرانی خود وقت بگذارید تا چشمان خود را ببندید و چند نفس عمیق بکشید. بدن خود را آرام کنید تا بتوانید به راحتی وارد صحنه (یا ناحیه صحبت) شوید.

همچنین استفاده از تکنیک های مدیتیشن می تواند کمک زیادی به شما کند.

پیشنهاد مطالعه: مدیتیشن چیست؟ چه اهدافی دارد و چگونه به ما کمک می‌کند؟

3. مخاطبان خود را بشناسید

صحبت کردن در گروهی که می‌دانید و نیازها و سطح اطلاعات آن‌ها را می‌دانید، مطمئنا راحت‌تر از گروهی است که چیزی درباره آن نمی‌دانید.

بنابراین، یکی از مهم ترین چیزهایی که سخنرانی عمومی را برای شما آسان می کند، شناخت مخاطب است. این به شما کمک می کند تا کلمات مناسب تر، نحوه بیان و غیره را انتخاب کنید.

دیل کارنگی در کتاب ارزشمند خود با عنوان هنر سخنرانی در جمع نکات مؤثر بسیاری را مورد بحث قرار می دهد. یکی از این نکات درگیر عواطف عمومی است. اگر می خواهید بیشتر در مورد آن بدانید، می توانید خلاصه این کتاب را در 40 دقیقه مرور کنید.

4. اگر اعتماد عمومی می خواهید بدانید

اگر در موضوعی که در مورد آن صحبت می کنید متخصص کامل نیستید، احتمالاً نمی توانید خود را به عنوان یک فرد قابل اعتماد در بین مخاطبان خود معرفی کنید.

داشتن تخصص در موضوعی که در مورد آن صحبت می کنید به شما اعتماد به نفس می دهد و مخاطب را متقاعد می کند که شما فردی آگاه هستید و بیشتر به شما گوش می دهد.

همچنین به یاد داشته باشید که قرار نیست پاسخ همه سوالات مخاطبان خود را بدانید. پس اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، استرس نداشته باشید و بگویید که در این مورد نیاز به تحقیق بیشتری دارید.

5. برای جلب توجه فقط 60 ثانیه فرصت دارید!

به یاد داشته باشید که 60 ثانیه در ابتدای سخنرانی خود فرصت دارید تا موضوع خود را معرفی کنید و توجه مخاطب را جلب کنید. اگر آن 60 ثانیه را از دست دادید، باید برای هر کاری آماده باشید، از جمله تماشای چرت زدن مخاطبانتان!

اما استرس نداشته باشید! شما می توانید از آن 60 ثانیه به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. به سادگی یک داستان کوتاه جذاب بگویید، یک سوال جذاب بپرسید یا یک آمار تکان دهنده را به اشتراک بگذارید.

اکنون که توجه آنها را جلب کرده اید، باید برای حفظ آن سخت تلاش کنید. به این ترتیب، درگیر کردن مخاطب در گفتمان با استفاده از حواس پنج گانه آنها می تواند بسیار موثر باشد.

همچنین طنز بسته به موضوع و مخاطب می تواند عامل بسیار موثری در جلب توجه مخاطب باشد. اگر می خواهید درباره این موضوع که بسیار مهم و تاثیرگذار است بیشتر بدانید مطالعه کتاب از زبان تد را از دست ندهید.

6. از تنفس دیافراگمی استفاده کنید

مهمترین ابزاری که برای صحبت موثر نیاز دارید صدای شماست. یک راه ساده برای بهبود صدای خود تنفس کامل از طریق دیافراگم است.

تمرین تنفس دیافراگمی همچنین احساس تنگی نفس ناشی از اضطراب گفتار را کاهش می دهد. برای تمرین، یک دست خود را روی شکم خود قرار دهید و قبل از شروع صحبت در دست خود نفس بکشید.

هنگام دم و پر کردن شکم تا 10 بشمارید، سپس در هنگام بازدم تا 10 بشمارید.

7. از زبان بدن خود استفاده کنید

زبان بدن شما می تواند به اندازه کلمات شما موثر باشد. بنابراین تسلط کامل بر زبان بدن بسیار مهم است. حالت بدن، حالت چهره، راه رفتن و حتی چشمان شما می تواند مخاطب را به شنیدن ترغیب کند. البته به شرطی که نحوه استفاده صحیح از زبان بدن را بدانید.

ما در بوکاپو 2 کتاب مهم در این زمینه را خلاصه کرده ایم. کتاب زبان بدن و کتاب حضور دو کتابی هستند که همه چیز را در مورد زبان بدن به شما می گویند.

8. به یاد داشته باشید که تماس چشمی برقرار کنید

اگر مخاطبان شما احساس کنند توسط شما دیده می شوند، به احتمال زیاد به شما گوش می دهند. علاوه بر این، تماس چشمی باعث ایجاد حس صداقت، همدلی و صمیمیت می شود.

با چهره ای دوستانه به آنها نگاه کنید، انگار که تنها با آنها صحبت می کنید. سپس از حس صمیمیت که ایجاد کرده اید شگفت زده خواهید شد.

9. اهمیت یک «وقفه» به موقع را نادیده نگیرید.

یکی از بزرگترین عواملی که می تواند حواس مخاطب را پرت کند یا خسته کند، استفاده مداوم از صداهای پرکننده مانند “اوم”، “اوه” و … است.

این پرکننده‌ها معمولاً هنگام فکر کردن به بخیه بعدی استفاده می‌شوند. در حالی که یک گوینده خوب می داند که به جای این صداها باید مکث های به موقع داشته باشد.

مکث هم به مخاطب کمک می کند تا نکته قبلی را هضم کند و هم گوینده را برای نکته بعدی آماده می کند. در پایان این قسمت شما را با کتابی موثر در این زمینه آشنا می کنیم. تانگ فو به شما می گوید وقتی نمی دانید چه بگویید چگونه صحبت کنید.

10. از مخاطبان خود بازخورد دریافت کنید

پس از پایان سخنرانی، نظر مخاطبان خود را بپرسید. می توانید برگه رای گیری را توزیع کنید. یا از مخاطبان خود بپرسید که در مورد سخنرانی شما چه نظری دارند.

پاسخ‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا زمینه‌هایی را که باید در آن‌ها پیشرفت کنید شناسایی کنید و در نتیجه مهارت‌های سخنرانی عمومی خود را بهبود ببخشید.

در پایان

این سوال که چگونه در جمع خوب صحبت کنیم؟ این یکی از موضوعاتی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. ترس از سخنرانی در جمع یکی از ترس های رایج است.

اما برای همه ما شرایطی وجود دارد که باید در جمع صحبت کنیم. بنابراین، بررسی 10 نکته ای که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم و کمک گرفتن از کتاب ها و مقالات برجسته، حل این مشکل را بسیار آسان می کند.

اگر این مهارت ها را تمرین می کنید، تجربیات خود را با خوانندگان این مقاله در میان بگذارید. همچنین برای ما بنویسید که آیا پس از آزمایش این مهارت ها در سخنرانی عمومی، آیا همچنان طناب زدن را به سخنرانی در جمع ترجیح می دهید؟

سوالات متداول

چگونه در جمع خوب صحبت کنیم؟

خوب صحبت کردن نیاز به مهارت دارد. مهارت هایی مانند: استفاده صحیح از زبان بدن، تنفس دیافراگمی، تماس چشمی با مخاطب، شناخت مخاطب و ….

چه کتاب‌هایی به خوب صحبت کردن ما کمک می‌کنند؟

کتاب هایی مانند: هنر سخنرانی، زبان تد، تانگ فو، چگونه با هر کسی صحبت کنیم و غیره. می تواند به شما در یادگیری مهارت های گفتاری خوب کمک کند. خلاصه این کتاب ها را می توانید در بوکاپو بخوانید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا