چطور در اینستا کپشن بنویسیم

میگن: عکس باید با مردم حرف بزنه…
راستی کی این جمله رو اولین بار گفته؟!

حال اگر تصویری در صفحه خود قرار دهم و چیزی زیر آن ننویسم چگونه با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنم؟

نه واقعا نمیتونم اینطوری کنم نه تنها باید کپشن بنویسم، بلکه باید اصول کپشن نویسی را هم یاد بگیرم…

نوشتن کپشن اینستاگرام آنقدرها هم که همه کارشناسان می گویند سخت نیست. ما اینجا هستیم تا به زبان ساده و با مثال به شما یاد دهیم که چگونه یک کپشن خوب و زیبا بنویسید.

کپشن اینستاگرام چیست؟

به متنی که زیر پست های اینستاگرام می نویسیم تا توضیح بیشتری در مورد آن پست به مخاطب بدهیم، کپشن اینستاگرام می گوییم. کپشن اینستاگرام شامل متن، ایموجی، #هشتگ و منشن @ است.

خوب، به تصویر زیر نگاه کنید. در اینجا وبلاگ نویس ایرانی (صدف بیوتی) را در حال عکس گرفتن مقابل موشک می بینیم. اما در کپشن برای مخاطبانش توضیح می دهد که ناسا از او دعوت کرده است که پرتاب موشک را تماشا کند و فیلم پرتاب موشک را به صورت زنده برای مخاطبانش به نمایش بگذارد. صدف در کپشن خود از ایموجی، هشتگ و منشن استفاده کرده است.

اما به یاد داشته باشید که همه باید بر اساس نوع صفحه و مخاطبان آن کپشن بنویسند. در ادامه همه چیز را برای شما توضیح خواهیم داد.

نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام

خب به جالب ترین قسمت مقاله یعنی آموزش کپشن نویسی خوش آمدید… لطفا صدای درام رول را در پس زمینه ذهن خود پخش کنید. اینستاگرام است.

اول از همه باید به شما بگوییم که بالا بردن بازدید پست‌ها و در نتیجه کسب درآمد از اینستاگرام، فقط به کپشن نویسی محدود نمیشود. برای موفقیت در این شبکه اجتماعی باید 360 درجه عمل کنید. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ وجه دوره «کسب درآمد از اینستاگرام» را از دست ندهید.

اما در ادامه می آموزیم که چگونه یک کپشن خوب می تواند لایک، کامنت، فالوور و ارزش بیشتری برای شما ایجاد کند.

یک قدم به عقب بردارید و مخاطبان خود را بشناسید

از هر متخصصی که بپرسید به شما خواهد گفت که در هر کسب و کاری، شناخت مخاطبان خود اولین قدم است. این بدان معناست که شما نباید بدون شناخت خوب مخاطبان خود قدم به قدم این کار را انجام دهید.

این کار زمان بر است و باید کمی قبل از آن به مشترکین خود اطلاع دهید. به عنوان مثال، می دانیم که مخاطبانی که نوین را در اینستاگرام دنبال می کنند دارای ویژگی های خاصی هستند:

آنها می خواهند کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

آنها به دنبال استخدام به عنوان کارمند نیستند.

آنها می خواهند تجارت آنلاین خود را راه اندازی کنند.

به دنبال یادگیری روش های تبلیغات آنلاین.

آنها می خواهند در شبکه های اجتماعی محتوا تولید کنند.

به همین دلایل، کپشن هایی که در اینستاگرام می نویسیم فقط برای آنها در نظر گرفته شده است و نه هیچ کس دیگری!

پس کسی که هنوز مخاطب خود را به خوبی نمی شناسد، چه باید بکند؟
تحقیق، تحقیق و پژوهش!
در ساده ترین حالت ممکن، می توانید از مخاطبان خود بپرسید که چند بار در یک داستان، چه محتوایی به آنها علاقه دارد.

باید بدانید هدف مخاطبانی که شما را دنبال می کنند چیست؟ چالش ها چیست؟ نقاط ضعفش کجاست؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند هم محتوای اینستاگرام ایجاد کنید و هم کپشن بنویسید.

پیشنهاد می کنیم یک فایل Word باز کنید و تمام ویژگی های شخصیتی مشترکین خود را یادداشت کنید. این به شما کمک می‌کند هر زمان که احساس کردید از مسیر خارج می‌شوید دوباره به آن فایل بازگردید و دوباره آن را بررسی کنید.

مواردی که باید در این فایل بنویسید شامل موضوعات زیر است:

مشتری یا فالوور ایده آل من کیست؟

با چه موانع و مشکلاتی مواجه است؟

اهداف آن چیست؟

چه چیزی او را از رسیدن به اهدافش باز می دارد؟

چه چیزی او را علاقه مند می کند؟

چه چیزهایی می خواهد؟

پس همانطور که گفتیم شناخت مخاطب نیاز به تحقیق دارد و زمان می برد. بنابراین باید این فرآیند را از همین لحظه شروع کنید تا سریعتر به نتیجه برسید.

آغاز افسانه باید طوفانی باشد

به یاد داشته باشید، اگر می خواهید مخاطبان شما کپشن شما را بخوانند، باید آن را به جالب ترین شکل ممکن شروع کنید.

حتما بخوانید: میکروفون Rode Wireless Go | یک بررسی کامل برای حرفه‌ای‌ها

حتما دیده اید که اینستاگرام ابتدا دو جمله اول کپشن را به مخاطب نشان می دهد و برای خواندن کامل کپشن باید روی گزینه “بیشتر” کلیک کند. اینستاگرام 2200 کاراکتر به شما می دهد تا هر کاری را که تا آستین دارید انجام دهید، بنابراین به شیوه ای جذاب و چشم نواز بنویسید، به خصوص آن دو خط اول.

در ادامه نکات فوق العاده جالب و کاربردی را به شما آموزش می دهیم.

جمله ای بنویسید که دیگران را زیر سوال ببرد:
چرا وبلاگ نویسان دیگر در مطالب خود زرد هستند؟

سوالی بنویسید که توجه مخاطب را جلب کرد:
چگونه کپشن بنویسیم که لایک و کامنت بیشتری بگیرد؟

جمله ای بنویس که جرقه کنجکاوی کند:
دیروز یکی گفت دیگر نمی خواهد اکانت من را فالو کند اما…

از یک نکته برای تشویق عموم به خواندن استفاده کنید:
کپشن را نخوانید! 🙂 / کپشن رو باز نکن…

همانطور که در تمام این نمونه ها مشاهده کردید، عنوان کپشن باید به قدری جذاب باشد که مخاطب کنجکاو شود و قطعا دکمه More را کلیک کند.

حالا به این نمونه ها نگاه کنید:

هر کدام از این صفحات مخاطب خاص خود را دارند. فرقی نمی کند که وبلاگ، رستوران، فروشگاه اینستاگرام یا گل فروشی دارید. کسب و کار شما هر چه باشد، ابتدا باید مخاطبان خود را بشناسید و با استفاده از نکاتی که ذکر کردیم، زیرنویس های جذابی بنویسید.

از شما می خواهیم که یک بار دیگر به عکس بالا نگاه کنید و بگویید هر کدام از آنها برای شروع کپشن خود از چه ترفندی استفاده کردند؟

بسیار خوب، حالا که موضوع کاملاً برای شما حل شده است، بهتر است به سراغ نکته بعدی بروید.

محتوا و نوشتار قوی

برای شروع این قسمت ابتدا باید این دو مبحث را برای شما باز کنیم.

ما خیلی ساده به شما می گوییم، محتوای شما باید جذاب باشد. این به این معنی است که مستقیماً مخاطب ایده آل خود را هدف قرار دهید و آنها را عاشق خود کنید. خب ما یک مقاله بسیار جامع و کاربرپسند در این زمینه داریم به نام “همه چیز درباره تولید محتوا در اینستاگرام” که پیشنهاد می کنیم برای آشنایی کامل با این موضوع مطالعه کنید.

مشکل دوم، نوشتن!
، مهارتی که برای هرکسی که می خواهد کسب و کاری راه اندازی کند، لازم است. برای این کار باید به نوشتن عادت کنید و ذوق نوشتن را در خود بیدار کنید.

حتما بخوانید: رفتن به اکسپلور اینستاگرام، شکستن شاخ غول نیست

تمام عبارات تبلیغاتی جذابی که در بیلبوردها، وب سایت ها و عناوین پست های اینستاگرام می بینید با استفاده از کپی رایتینگ نوشته شده اند. در وبلاگ جدید سایت مقاله ای بسیار جالب و پرطرفدار داریم به نام “چگونه در مدت زمان کوتاهی یک کپی رایتر حرفه ای شویم؟” ما این را داریم که مطمئناً به شما کمک زیادی می کند.

2 تکنیک کپی رایتینگ برای کپشن اینستا

در این قسمت می خواهیم چند تکنیک کاربردی برای نوشتن کپشن را با هم مرور کنیم. اگر این نکات را نمی دانید، هیچ یک از پیام های شما بازخورد مورد نظر شما را دریافت نمی کند!

تکنیک اول؛ آینده‌ مشتری را برایش ترسیم کنید

همیشه 2 نقطه در ذهن مخاطب وجود دارد، نقطه A و نقطه B. به یاد داشته باشید که مخاطب شما همیشه در اولین نقطه می ایستد و می خواهد به نقطه B برسد.

کاری که باید انجام دهید این است که این موضوع را در کپشن های خود در نظر بگیرید و آینده مخاطب را از آن بیرون بکشید. به عبارت دیگر، به آنها بگویید اگر از محصولات/خدمات شما استفاده کنند، آینده آنها چگونه تغییر خواهد کرد!

به مثال زیر توجه کنید:

این کپشن یکی از پست های جدید اینستاگرام است. همانطور که می بینید، در این کپشن سعی کردیم از طریق بازاریابی به مخاطبان بفهمانیم که آینده کسب و کارشان هر روز بهتر می شود. حالا او می تواند از ما کمک بگیرد و می داند که اگر از محصولات ما استفاده کند، تجارتش سریعتر رشد می کند.

مزیت این روش این است که در را برای چت بسیار آسان با مشترکین شما باز می کند. زیرا در حال حاضر، آنها کنجکاو هستند که با شما تماس بگیرند و در مورد محصولات شما از شما سوال بپرسند.

تکنیک دوم؛ حس ترس ایجاد کنید

این تکنیک یکی از مهم ترین و کاربردی ترین نکاتی است که باید هنگام زیرنویس رعایت کرد. در واقع بهتر است بگوییم که اگر از آن استفاده نکنید، هرگز بهتر نخواهید شد!

باید کپشن های خود را به گونه ای بنویسید که مخاطب احساس کند اگر از محصول/خدمت شما استفاده نکند، از آن جا می ماند. مخاطب باید احساس کند که باید فوراً به شما گوش کند.

به عنوان مثال در کپشن زیر سعی کردیم به مخاطب بگوییم که اگر به حرف ما گوش ندهند ضرر می کنند.

فالوور وقتی این کپشن رو میخونه اولش یه کم میترسه…به خودش میگه این اشتباهو نکن! بنابراین او بلافاصله افسانه را می خواند و حتی می تواند به سایت ما دسترسی پیدا کند و آموزش های مرتبط را با آن مشورت کند.

یا اگر به کپشن زیر دقت کنید متوجه خواهید شد که در مورد 5 اشتباه مخرب صحبت می کنیم. مخاطب با دیدن این کپشن فکر می کند…نگران نباش من این اشتباهات را می کنم! من باید فوراً این پست را ذخیره کنم تا به خودم یادآوری کنم که هرگز این کارها را انجام ندهم! حتی ممکن است به نوین زنگ بزنم و از آنها کمک بخواهم!

ببینید قدم به قدم به فروش نزدیک می شوید.

تونی رابینز می‌گوید: «مردم برای دوری از درد سخت‌تر از تفریح ​​کار می‌کنند.» »
مثلاً اگر همه به ما بگویند ورزش برای سلامتی شما مفید است، ما هرگز گوش نمی دهیم! ولی فقط کافیه یه دکتر بهت بگه اگه دو ماه دیگه ورزش نکنی سکته میکنی 🙂 قول میدم فردا ساعت ۶ صبح با دویدن بهمون خوشامد گویی!

ببینید گاهی باید کاری کرد که جرقه ای در ذهن مخاطب روشن شود و کمی او را بترساند…

از فالوور چیزی بپرس

هرگز فراموش نکنید که در کپشن های خود از مخاطب درخواست کنید. از او بخواهید کاری برای شما انجام دهد. مثلاً سؤالی بپرسید و به آنها بگویید که در نظرات پاسخ شما را بدهند یا ساده تر از مخاطبان بخواهید که پست شما را لایک کنند، نظر بگذارند، آن را برای دوستان خود ارسال کنند و پست را ذخیره کنند.

حتما بخوانید: 26 ترفند اینستاگرام که هر شخصی باید بلد باشد!

در دنیای بازاریابی به این کار فراخوانی برای اقدام گفته می شود. بهتر است مقاله “Call to action چیست؟” با دقت بخوانید تا همه چیز را در مورد این تکنیک جادویی بدانید.

اما در دنیای اینستاگرام و کپشن چگونه می توانیم خلاقانه تر از این تکنیک استفاده کنیم؟ بهتر است با یک مثال توضیح دهیم:

در کپشن سمت راست می بینید که در انتهای متن از مشترکین خود خواسته ایم به سایت جدید مراجعه کرده و ثبت نام کنند یا ما را دایرکت کنند.

کپشن سمت چپ، برای یکی از موفق ترین وبلاگ نویسان، دارای دو «فراخوان برای اقدام» است و بسیار هوشمندانه نوشته شده است. او ابتدا از مشترکین خود خواست تا در دوره های او ثبت نام کنند و سپس با لحنی بسیار دوستانه از مخاطبان خود یک سوال ساده، کلی و تعاملی پرسید. سوالی که شما را به فکر فرو می برد و میل به پاسخگویی به آن می کند!

نحوه نوشتن کپشن اینستا

تا اینجا در مقاله یاد گرفتیم که افسانه باید یک شروع هیجان انگیز و یک پایان مفید داشته باشد. حال می خواهیم با هم نگاهی به روش های نوشتن کپشن برای اینستاگرام بیندازیم.

کپشن شما می تواند نشان دهد که پست در مورد چیست، محصول را توصیف کند یا داستانی را بیان کند.

موضوع پست را بگویید

دسته اول بسیار ساده است. همه ما از اینجا شروع می کنیم. هر بار که می خواهیم پست یا استوری بسازیم به دنبال متن مرتبط با عکس می گردیم. تفاوت این است که هر چه در توصیف عکس واقع بینانه تر باشید، بهتر است. به این ترتیب، مخاطب احساس نزدیکی به شما می کند، زیرا می داند که شما یک موضوع شخصی را با آنها در میان می گذارید.

به عنوان مثال، این مقاله یاسمن را که صفحه آموزش انگلیسی دارد، بررسی کنید:

همانطور که خودش در کپشن می گوید بعد از کلی زحمت توانسته خانه ای قابل حمل برای خود اجاره کند و از این بابت بسیار خوشحال است. او با شیرین ترین لحن ممکن آن را برای مخاطبان توضیح می دهد و حتی در پایان می گوید که بسیار خوشحالم که توانسته در مکانی جدید برای فالوورهایش ویدیو ضبط کند.

توضیحات محصول یا خدمات را بنویسید

امروزه صفحات زیادی را می بینیم که کسب و کار خود را در اینستاگرام شروع کرده اند. اما به یاد داشته باشید، حتی اگر مداد می فروشید، زیرنویس های غیرحرفه ای به راحتی می توانند مشتریان شما را مبهوت کنند.

پس اگر در اینستاگرام فروشگاه اینترنتی دارید، نکات زیر را از دست ندهید.

مشخصات محصول خود را به روشی ساده اما کامل توضیح دهید.

قیمت محصول را حتما بنویسید. (قیمت گذاری زنده برای شما و مشتری شما زمان می برد!)
در صورت نوسان قیمت ها عذرخواهی نکنید؟ کپشن را ویرایش کنید می توانید مدیریت این کار را به مدیر صفحه بسپارید. اما اگر به هر دلیلی قیمت را ننوشتید حتما در کپشن مشخص کنید که برای قیمت دقیق مستقیم با شما تماس بگیرند.

حتما موجودی محصول را در کپشن قرار دهید.

نحوه ارسال محصول را به طور کامل توضیح دهید.

حتماً به مزایای محصول خود اشاره کنید.

خب بریم سراغ مثال ها:

خب همانطور که در عکس بالا مشخص کردیم، بهتر است صفحات فروشگاه اینستاگرام توضیحات محصول خود را تا حد امکان کامل در کپشن بنویسند. طبیعی است که وقتی مشتری شما عکس محصول را می بیند، اطلاعات بیشتری را در کپشن جستجو کند. بنابراین شما نباید او را ناامید کنید، بلکه فرآیند خرید را تا حد امکان برای او ساده کنید.

(به همین دلیل است که ما می گوییم از عباراتی مانند “قیمت گذاری زنده” استفاده نکنید زیرا ممکن است برای مشتری دشوار باشد که به شما پیام دهد و حتی اگر پیام ارسال کند، مدتی طول می کشد تا از شما پاسخ بگیرد. … اتلاف وقت. این ضرر شماست.)

داستان‌سرایی در کپشن اینستاگرام

آیا تا به حال افرادی را در اطراف خود پیدا کرده اید که در مورد یک رویداد به گونه ای برای شما صحبت کنند که احساس کنید واقعاً آنجا هستید؟ این افراد داستان نویسان با استعدادی هستند و ما هرگز از شنیدن داستان های آنها خسته نمی شویم.

حتما بخوانید: آموزش انواع روش‌های دیلیت اکانت اینستاگرام (حذف موقت و دائمی اکانت)

حال تصور کنید یک شرکت با تکنیک داستان سرایی چقدر می تواند بر ذهن مخاطب تاثیر بگذارد.
به مثال زیر توجه کنید:

قصه گویی یکی از جذاب ترین راه ها برای تعامل با مخاطبان است. کاربران اینستاگرام به دیدن کپشن های معمولی عادت کرده اند. پس چه بهتر که با گفتن یک داستان آنها را غافلگیر کنید.
اگر نویسنده هستید می دانید که یک داستان خوب 3 عنصر اصلی دارد:
1. همیشه یک قهرمان وجود دارد.
2. حتما چالشی برای این قهرمان پیش خواهد آمد.
3. لحن نویسنده بسته به اتفاقات تغییر می کند.

نکته!!!
حتی اگر داستان سرایی برای بیدار کردن نویسنده در شماست، به یاد داشته باشید که قدرت در سادگی نهفته است. پس داستان را پیچیده نکنید و کلمات بی معنی را دور بریزید.

به طور منظم کپشن اینستاگرام بنویسید

حتما از خود می پرسید که نوشتن مرتب کپشن اینستاگرام چقدر اهمیت دارد؟

به نظر می رسد کپشن سمت راست بسیار راحت تر خوانده می شود.

بگذارید خیلی صریح به شما چیزی بگوییم. نوشتن منظم باعث می شود که مخاطب کپشن شما را بخواند یا به راحتی آن را نادیده بگیرد. زیرنویس های طولانی بنویسید، به خصوص اگر مجبور هستید. پس این مشکل را نادیده نگیرید.

نحوه صحیح مرتب نوشتن کپشن

وقتی می دانید که عنوان پست شما طولانی خواهد بود، سعی کنید بین خطوط فاصله ایجاد کنید.

“استفاده از نوار فاصله”

اگر استفاده از این دکمه را یاد بگیرید، نیازی به گذاشتن نقطه بین خطوط نخواهید داشت و زیرنویس‌های شما بهتر به نظر می‌رسند. در ادامه به شما یاد می دهیم که چگونه بهتر کپشن بنویسید.

عبارت مورد نظر را تایپ کنید.

یک خط بیا پایین

یکبار کلید فاصله را فشار دهید.

یک خط دیگر پایین بروید و جمله بعدی را بنویسید.

با این کار کپشن شما منظم تر می شود و هیچ امتیاز اضافی بین خطوط خبری وجود نخواهد داشت.

دکمه نیم‌فاصله را ندارید؟

تمامی کیبوردهای اندرویدی که دارای این دکمه هستند، برای دیدن این دکمه فقط باید زبان کیبورد خود را به فارسی تغییر دهند.
بقیه کاربران 2 راه دارند:

حتما بخوانید: چگونه در اینستاگرام کامنت بیشتری دریافت کنیم؟

یا باید صفحه کلید گوگل (Gboard) را نصب کنند و از Spacebar استفاده کنند.

یا برنامه Space را نصب کنید.
یعنی باید متن زیرنویس را به برنامه بدهید تا بین خطوط فاصله ایجاد کند.

خوب، حالا که یاد گرفتید چگونه یک کپشن واضح بنویسید، بهتر است به سراغ یک مثال بروید!

یکی از اینفلوئنسرهایی که بیشتر اوقات کپشن طولانی می نویسد «نبات» است و مراقب است که چشم فالوور را خسته نکند و کپشن را راحت بخواند.

تا الان می‌توانیم حدس بزنیم که اگر نبات شرحی مثل عکس سمت چپ می‌نوشت، هیچ‌کس زیرنویس او را نمی‌خواند.

البته مخاطب باید شما را خیلی دوست داشته باشد تا کپشن های طولانی شما را بخواند 🙂

با این حال، این اینفلوئنسر راه طولانی را برای رسیدن به اینجا طی کرده است. پس ترجیحاً تا حد امکان خلاصه بنویسید.

آیا واقعاً فکر می کنید در عنوان شیرینی جا برای چند ایموجی وجود دارد؟
در قسمت بعدی نحوه استفاده از این همه ایموجی های مختلف را به شما خواهیم گفت.

استفاده درست از ایموجی

دومین کاری که می توانید برای سازماندهی بیشتر کپشن اینستاگرام خود انجام دهید استفاده از ایموجی ها است.

ما دنیایی از ایموجی ها داریم که روز به روز در حال افزایش هستند، اما به نظر شما درست است که از ایموجی های زیادی در متن کپشن استفاده کنیم تا کپشن ها جذاب تر و رنگارنگ تر شوند؟ معلومه که نه!

استفاده بیش از حد از ایموجی ها در واقع نتیجه معکوس دارد و باعث می شود که محتوا اصلا قابل خواندن نباشد. برای مثال به دو عنوان زیر نگاه کنید.

کدام افسانه را راحت تر می خوانید؟
در کپشن سمت چپ آنقدر رنگ و نوشته وجود دارد که چشم را اذیت می کند و متن اصلی بین همه ایموجی ها گم می شود.

نکته دوم!!!

از ایموجی های مرتبط با متن استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید محصول خود را توضیح دهید، استفاده از ایموجی های خنده، قلب و گل بی فایده است!

ما راز افسانه را فهمیدیم…

در این مقاله با هم یاد گرفتیم که چگونه یک کپشن درست بنویسیم که در نهایت ما را به مخاطب نزدیک کند و فروشمان را افزایش دهد. به یاد داشته باشید، کسب درآمد در اینستاگرام چیزی فراتر از نوشتن کپشن و پست کردن است. پیشنهاد می کنیم برای دیدن مقالات و ویدیوهای بیشتر ما به صفحه آموزش اینستاگرام ما سر بزنید.

چگونه یک کپشن خوب برای اینستاگرام بنویسیم؟

اینستاگرام بیشتر نرم افزار است تا یک شبکه اجتماعی برای سرگرمی! شما می توانید از قدرت بازاریابی این ابزار برای سود بردن به کسب و کار خود استفاده کنید. بازاریابی در اینستاگرام تماماً مربوط به تصاویر است. وقتی صحبت از جذب مخاطبان هدف بیشتر می شود، کیفیت تصاویر منتشر شده نقش بسیار مهمی دارد.

در واقع این تصاویر به شما کمک می کند تا اشتیاق آنها را به کسب و کارتان افزایش دهید. اما داستان چیزی بیش از ایجاد یک تصویر با کیفیت است. بلکه وجود یک متن اقتباس شده و ایده آل است که به این تصویر هویت می بخشد. این متن کپشن اینستاگرام است. در اینجا بیشتر در مورد ایجاد کپشن خوب برای اینستاگرام صحبت می کنیم.

کپشن متنی است که برای توضیح و تعریف عکس یا ویدیو به صورت آنلاین استفاده می شود.

یک کپشن خوب نشان دهنده عکس شماست. در واقع کپشن حاوی اطلاعات بیشتری در مورد عکس است. همچنین از عموم مردم دعوت می کند تا اقدامات خاصی انجام دهند. مهمتر از آن، اگر موفق به تهیه یک عنوان خوب شوید؛ شما فرصتی برای به اشتراک گذاشتن دارید. چه چیزی بهتر از این؟

اگر فکر می کنید کپشن اینستاگرام نقش چندان مهمی ندارد، کاملا در اشتباه هستید. مطمئن شوید که فقط با استفاده از تصاویر نمی توانید با کاربران خود ارتباط کامل برقرار کنید. اینجاست که یک کپشن خوب به کارتان می آید.

چگونه یک کپشن خوب بنویسیم؟

نوشتن یک کپشن اینستاگرام خوب به مهارت و دانش خاصی نیاز دارد. سخت تر از آن چیزی است که فکر می کنید. به طور کلی برای نوشتن یک کپشن خوب باید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا چند متن نمونه بنویسید.

قسمت های مهم متن را در ابتدای کار بیان کنید.

یک CTA به متن خود اضافه کنید.

خود را به استفاده از 4 هشتگ محدود کنید.

از لحن مناسب برای ارائه برند خود استفاده کنید.

از ایموجی ها غافل نشوید.

شبکه های اجتماعی دیگر خود را در متن ذکر کنید.

از اغراق بپرهیزید. خلاصه بنویسید

ابتدا چند متن نمونه بنویسید

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که حتی پس از انتشار مطلبی فکر کنید کپشن خوبی برای محتوای بصری خود انتخاب نکرده اید. پس راه حل کجاست؟ برای اینکه در چنین دامی نیفتیم؛ بهتر است ابتدا چند متن نمونه بنویسید. عجله نکنید، برای تک تک نوشته هایتان وقت بگذارید و از دیگران بخواهید که به شما کمک کنند. سوالی که ممکن است از خود بپرسید این است: آیا با این روند کند از رویدادها و تقویم های اینستاگرام عقب می مانید؟ این کاملاً به نوع مقاله ای که می خواهید منتشر کنید بستگی دارد. اینستاگرامر معروف پاتریک جانل از این ابزار به عنوان جدول زمانی خود استفاده می کند. او معتقد است بهترین راه برای مستندسازی لحظات، انتشار آنها در لحظه است.

اما این روزها اوضاع کمی متفاوت است. به خصوص که اینستاگرام الگوریتم های جدیدی را دنبال می کند. این روزها تعداد تعاملات با یک پست مهمتر از زمان بندی آن است. اینستاگرام محتوایی را به شما نشان می دهد که فکر می کند برای شما مهم است. میزان ارائه پست های شما به مخاطبان کاملاً به تعداد لایک ها و نظراتی که دریافت می کنید بستگی دارد.

به همین دلیل نوشتن یک کپشن خوب مهم است. شما باید با استفاده از ساختار و چارچوب مناسب، مخاطبان خود را وادار کنید که پست های شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. شما همچنین باید کاری انجام دهید تا آنها با پیام شما تعامل بیشتری داشته باشند.

قسمت‌های مهم متن را همان ابتدای کار بیان کنید

همانطور که می دانید حداکثر تعداد کاراکتر مجاز برای هشتگ های اینستاگرام 2200 کلمه است. اما اتفاقی که می افتد این است که کپشن اینستاگرام بعد از خط سوم و چهارم قطع می شود. این بدان معناست که برای خواندن متن کامل باید روی More کلیک کنید. شاید فکر کنید به همین دلیل باید زیرنویس های خود را کوتاه و 3-4 خطی بنویسید! اما نه، اینطور نیست. در عوض، باید قسمت مهم داستان را در همین چند سطر اول بگویید. به عنوان مثال، هشتگ ها و منشن ها را در ابتدا قرار دهید یا در همان ابتدا از CTA (که در قسمت بعدی توضیح داده شد) استفاده کنید. در این صورت شانس بیشتری برای دیده شدن دارید.

برای نویشتن کپشن خوب باید به متن خودتان CTA اضافه کنید

بهترین راه برای تعامل و ارتباط بیشتر با کاربران چیست؟ بله، درست حدس زدید، بهترین راه برای استفاده از CTA در متن است. در واقع با استفاده از Call to Action به نوعی کاربران و مخاطبین خود را به انجام یک عمل خاص دعوت می کنید. به جای اینکه فقط صفحه اینستاگرام را بالا و پایین کنید. برای این کار می توانید از افعال و کلمات خاص استفاده کنید. مثلا :

“نظر خود را در نظرات بیان کنید.”

“اگر این پیام را دوست دارید، دو ضربه سریع بزنید.”

نمونه هایی از CTA را می توان در اینستاگرام پیدا کرد.

البته می توانید از روش های دیگری نیز استفاده کنید:

از آنها سوال بپرسید:

یکی از راه هایی که می توانید مخاطبین خود را به گفتگو دعوت کنید؛ طرح سوال در کپشن موجود است. از این طریق می توانید تجربیات آنها را بشنوید و حتی از نظرات آنها ایده بگیرید.

آنها را به لینک موجود در بیو هدایت کنید:

بسیاری از ما بخش پیوندهای زیستی اینستاگرام را مکانی برای وارد کردن آدرس وب سایت می‌دانیم. یک لینک تکراری که فقط به صفحه اصلی وب سایت می رود. اما قطعا می توانید از این بخش بهتر استفاده کنید. می توانید لینک آخرین پست وبلاگ خود را در این بخش قرار دهید یا اگر می خواهید مشترکین جدیدی در YouTube پیدا کنید. آدرس آخرین ویدیوی خود را بگذارید. فراموش نکنید که لینک های کوتاه شده را در این بخش قرار دهید. برای این کار می توانید از ابزارهای رایگان و آنلاین موجود در اینترنت استفاده کنید. همچنین حتما از کدهای UTM استفاده کنید. در این صورت می توانید ببینید چه مقدار از ترافیک سایت شما از صفحه اینستاگرام شما می آید.

برای ویرایش لینک موجود در بیو روی Edit Profile کلیک کنید. سپس لینک مورد نظر را در فضای URL وارد کنید.

از کاربران بخواهید دوستان خود را زیر پست شما تگ کنند:

راه دیگر این است که از کاربران خود دعوت کنید تا دوستان خود را زیر پست تگ کنند. خیلی راه ها برای انجام دادن این وجود دارد. به عنوان مثال: به تعطیلات نزدیک می شویم، دوست دارید با کدام یک از دوستانتان به سفر بروید؟ تگش کن قدرت کلمات را دست کم نگیرید!

از مخاطبین خود بخواهید در یک رویداد شرکت کنند:

رویدادها و مسابقات یکی از بهترین راه ها برای افزایش تعامل با کاربر و همچنین نمایش بیشتر برند شما هستند. به عنوان مثال از آنها بخواهید عکس های خود را با هشتگ مورد نظر پست کنند.

خودتان را به استفاده از ۳ الی ۴ هشتگ محدود کنید

هشتگ ها در اینستاگرام دقیقاً همان نقشی را ایفا می کنند که در فیس بوک و توییتر انجام می شود. در واقع با استفاده از هشتگ ها، محتوای مورد نظر کاربران مختلف در یک محیط واحد جمع آوری می شود. از سوی دیگر، تا زمانی که حساب کاربری شما عمومی است؛ هرکسی که این هشتگ ها را جستجو می کند می تواند محتوای حساب شما را نیز ببیند. با استفاده از هشتگ ها می توانید پلی بین کاربرانی که در مورد موضوعات مشابه صحبت می کنند ایجاد کنید. اما این در مورد استفاده بیش از حد از هشتگ نیست. نه تنها استفاده بیش از حد از هشتگ ها باعث جذب مخاطب نمی شود. بلکه وضعیت اسپم دارند. بهتر است فقط از 3 یا 4 هشتگ استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که برای داشتن یک کپشن خوب لازم نیست از هشتگ استفاده کنید. البته اگر آن را دوست نداشته باشید، نمی توانید آن را انجام دهید.

از هشتگ ها در انتهای متن استفاده کنید. اگرچه قرار نیست از هشتگ ها بیش از حد استفاده کنید. اما همان تعداد محدود را در انتهای متن قرار دهید. در این صورت ظاهر متن دوستانه می شود.

نکته: آیا تا به حال در استفاده از هشتگ ها مشکل داشته اید اما هیچ ایده ای نداشته اید؟ خب جای نگرانی نیست زیرا خود اینستاگرام به شما کمک خواهد کرد. وقتی از علامت # در هشتگ استفاده می کنید و چند کلمه تایپ می کنید، خود اینستاگرام محبوب ترین هشتگ ها را به شما نشان می دهد.

برای معرفی برند خود از لحنی مناسب استفاده کنید

هر شبکه اجتماعی لحن خاصی دارد. مثلا متنی که در لینکدین استفاده می کنید برای اینستاگرام یا توییتر مناسب نیست! در واقع، بهترین کپشن برای اینستاگرام، کپشنی است که خیلی جدی نباشد، سرگرم کننده باشد و جنبه شخصی تری از یک برند را نشان دهد. به همین دلیل باید سعی کنید کسب و کار خود را با لحن غیر جدی و مناسب اینستاگرام ارائه دهید. زیرا کاربران این شبکه با این روش ارتباط بهتری برقرار می کنند.

کپشن در اینستاگرام به شما کمک می کند راه خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، آیا می خواهید داستان نویس شوید؟ یا فقط می خواهید چند خط بنویسید؟ آیا قصد دارید دستور پخت خاصی ارسال کنید؟ یا ذهن حداقلی دارید و به چند کلمه بسنده می کنید؟ به یاد داشته باشید، هدفتان هر چه باشد، خیلی جدی و رسمی نباشید. مردم دوست دارند کمی تفریح ​​کنند!

از ایموجی‌ها غافل نشوید

در اکثر گوشی های هوشمند می توانید ایموجی ها را پیدا کنید. این شکلک ها شخصیت متفاوتی به پست اینستاگرام شما می دهند. به همین دلیل است که بسیاری از برندها از این ایموجی ها در زیرنویس خود استفاده می کنند. حتی برندهایی که رویکرد جدی تری دارند!

راه های زیادی برای استفاده از ایموجی ها وجود دارد. به عنوان مثال می توانید از آنها در ابتدای متن، وسط متن و حتی در انتهای متن استفاده کنید. بستگی به نیازها و اهداف شما دارد. حتی می توانید از ایموجی ها به عنوان جایگزینی برای یک کلمه استفاده کنید!

از شبکه‌های اجتماعی دیگرتان در متن یاد کنید

برای اینکه بتوانید یک کپشن خوب و ایده آل بنویسید می توانید شبکه های اجتماعی دیگری که در آنها فعال هستید را وارد متن خود کنید. این یک راه عالی برای کاربران شما است تا کسب و کار شما را در شبکه های دیگر پیدا کنند و شما را در آن پلتفرم ها نیز دنبال کنند. رسانه های اجتماعی مانند تار عنکبوت هستند. هر یک از آنها در نهایت به یک نقطه منتهی می شود، یعنی کسب و کار شما. هرچه مخاطبین فعال بیشتری داشته باشید، بهتر است!

از زیاده گویی دوری کنید (خلاصه بنویسید)

همانطور که گفتیم کپشن اینستاگرام حداکثر 2200 کاراکتر دارد. البته این بدان معنا نیست که فقط باید از همه آن استفاده کنید یا کمترین مقدار را انتخاب کنید. طول کپشن اینستاگرام کاملاً به مخاطبان و شخصیت آنها بستگی دارد. گاهی اوقات لازم است شرحی بیش از چند کلمه بنویسید. مثلا وقتی قرار است طرز تهیه یک غذای خاص را یاد بگیرید. بله درست شنیدید، نوشتن کپشن طولانی اشکالی ندارد. البته به شرطی که قسمت های مهم داستان را از ابتدا بگویید.

اما وقتی هنوز تصویر واضحی از مخاطب خود ندارید، بهترین کار نوشتن یک کپشن کوتاه، مختصر و مفید است. در این مورد، اجازه دهید محتوای تصویر/ویدیو بیشتر کار را انجام دهد.

سخن پایانی

زمانی که بتوانید تمام نکاتی را که تا کنون گفتیم دنبال کنید، بهترین زمان برای ارسال کپشن و پست اینستاگرام است. فراموش نکنید که روش های مختلفی را که دنبال می کنید ارزیابی کنید. در واقع منظور ما ارزیابی نتایج کار است. و در نهایت، ببینید کدام استراتژی برای شما و کسب و کار شما مناسب تر است. از آنجایی که اینستاگرام امکانات تحلیلی (قابلیت اندازه گیری) زیادی ندارد. پس باید خودتان کار را انجام دهید و سطح تعامل و اثربخشی یک پست را زیر نظر داشته باشید. اگرچه این کار کمی زمان می برد، اما مطمئن باشید ارزشش را دارد!

همین الان شروع به نوشتن یک کپشن خوب کنید.

در مطلب بعدی به بررسی استوری اینستاگرام می پردازیم.

اگر این مقاله برای شما مفید بود، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

همچنین نظرات خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

5.5 – (1 امتیاز)

تعداد پست های مشاهده شده: 3,866

برای نوشتن کپشن اینستاگرام عناصر زیادی وجود دارد. یک کپشن اینستاگرام به طور کلی باید بتواند هر چیزی را که به عنوان یک صاحب کسب و کار در ذهن دارید برای تبلیغ برند یا فروش محصولات خود بیان کند. نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام برای صفحاتی که محصولات یا خدمات ارائه می دهند متفاوت و حساس تر از سایر محتواها است.

نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام و در نهایت ایجاد یک کپشن جذاب می تواند مشتریان یا فالوورهای فعلی شما را راضی کند، فالوورها یا مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کند و در نهایت منجر به ارتقاء کسب و کار شما شود. در ادامه مقاله آکادمی کاپریلا سعی شده است تمامی نکات مهم در رابطه با نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام ارائه شود.

اگر شما هم می خواهید کپشن حرفه ای تری بنویسید تا در نظر دیگران حرفه ای جلوه کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

اندازه کپشن اینستاگرام چقدر است؟

توجه داشته باشید حجم متنی که برای کپشن اینستاگرام می نویسید نامحدود نخواهد بود. شما می توانید تنها 2000 کاراکتر یا حرف را در جملات جذاب و کاربردی به کاربران اینستاگرام ارائه دهید.

پیروی از نکات اساسی در مورد نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام به شما کمک می کند تا از تمام آن 2000 کلمه هوشمندانه و هدفمند استفاده کنید.

برای مثال قرار دادن هشتگ های مرتبط و مهم و افزودن ایموجی های مناسب نیز می تواند در نوشتن کپشن اینستاگرام موثر باشد. در این مواقع باید مراقب باشید که هشتگ های شما از 30 بیشتر نشود یا تمام متن کپشن را به هشتگ ها اختصاص ندهید.

البته ترجیح این است که هشتگ در هر پست حدود 5 عدد باشد، اما این عدد دقیق نیست و ممکن است برای هر صفحه اینستاگرام متفاوت باشد. شما فقط با تجربه و آزمون و خطا می توانید به نتیجه درست برسید.

آیا اطلاعات و دانش درستی در مورد هشتگ ندارید؟ دو مقاله در مورد بازاریابی هشتگ و هشتگ اینستاگرام از مجله کاپریلا بخوانید تا استاد هشتگ شوید!

اهمیت کپشن در اینستاگرام

کپشن اینستاگرام به شما کمک می کند شخصیت و هویت برند یا کسب و کار خود را به گونه ای نشان دهید که یک عکس به تنهایی نمی تواند بیان کند. نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام چیزی فراتر از نوشتن چند جمله در پایین یک عکس یا ویدیو است. می توانید عنوان مورد نظر را به صورت ویدیویی ارائه دهید. بسیاری از کاربران شرح زیر عکس یا ویدیو را نمی خوانند، بنابراین می توانید هر آنچه را که می خواهید در یک ویدیو بگویید.

کپشن اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. می توانید فضای کپشن اینستاگرام خود را به گونه ای طنز، جدی، مشکوک، موضوعی یا هر روش دیگری که جذاب به نظر می رسد طراحی کنید. ایجاد همه این فضاهای مختلف با نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام مرتبط است.

7 نکته مهم در مورد نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام که باید بدانید!

هدف شما از نوشتن کپشن اینستاگرام باید افزایش تعامل و ارتباط بین مشتری یا فالوور و برند شما باشد. کپشن اینستاگرام باید بتواند هر چیزی را که نمی‌توانید در یک عکس یا ویدیو بگویید، بیان کند و این نیاز به دنبال کردن چندین استراتژی اساسی دارد.

در ادامه این مقاله سعی کرده ایم 7 نکته مهم و اساسی در مورد نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام را در اختیار شما قرار دهیم. با رعایت این ۷ نکته می توانید یک کپشن مفید و موثر بنویسید و مشتریان بیشتری را جذب کنید!

اولین نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام: مکان مناسب برای اطلاعات مهم در کپشن

اپلیکیشن اینستاگرام در ابتدا برای گوشی های موبایل طراحی شده است، موبایل ها نیز محدودیت های تصویری خاص خود را دارند. به همین دلایل است که بیشتر اوقات با عنوانی روبرو می شوید که برای خواندن کامل آن باید روی چیزی با عنوان More کلیک کنید. واقعیت این است که کپشن های اینستاگرام تا 125 کاراکتر اولیه یا یک یا دو جمله را به مخاطب نشان می دهد و برای خواندن کامل آنها باید به خواندن ادامه دهید.

بسیاری از کاربران اینستاگرام بر این باورند که اطلاعات مهم در کپشن باید در یکی دو جمله اول کپشن نوشته شود تا همه مخاطبان از آن مطلع شوند. این موضوع در مورد نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام است و شما باید اطلاعات مهم را با توجه به اهداف خود در جای مناسب در کپشن قرار دهید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما صاحب یک کسب و کار اینستاگرامی در فروش روسری هستید. نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام برای یکی از پست های مربوط به جشنواره پاییزی می تواند به صورت زیر باشد:

“جشنواره پاییزی ما شروع شده است! همه روسری ها جدید و متفاوت هستند. برای اطلاعات بیشتر.. بیشتر”. همانطور که می بینید، فقط یک یا دو جمله از کپشن شما در نگاه اول واضح است، اما شما هنوز اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار داده اید. کاربران.سپس مشتریان یا مشترکین می توانند به گزینه More رفته و مقاله کامل را مطالعه کنند.حتما بقیه کپشن را طوری بنویسید که مخاطب جذب جشنواره یا خدماتی شود که می خواهید ارائه دهید.

نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام برای ارائه اطلاعات مهم تنها به این نوع محدود نمی شود. بسیاری از کاربران معتقدند که اطلاعات مهم نباید در همان ابتدای داستان فاش شود. در این نوع کپشن نویسی اینستاگرام، باید مخاطبان خود را به خواندن بقیه متن در چند جمله اول کپشن تشویق کنید. برای مثال فرض کنید صفحه ای دارید که موضوع آن ارائه اطلاعات گردشگری در مورد شهر رودسر در استان گیلان است. عنوانی که برای تشویق مخاطب به خواندن کل متن طراحی شده است ممکن است به شکل زیر باشد:

عکسی از شهر رودسر تابستان 1400. یک حقیقت پنهان در مورد رودسر این است که…بیشتر. با این روش می توانید کنجکاوی مخاطب را برای خواندن متن کامل خود تشویق کنید. نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام دست شما را برای بیان کامل آنچه در ذهن شماست باز می گذارد. با رعایت چنین نکته ای، مخاطب کنجکاو می شود تا بداند یک حقیقت پنهان در مورد رودسر چیست و روی More کلیک می کند.

نکته دوم در مورد نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام: داستان بگویید

داستان گفتن، معجزه می‌کند!

کاربران اینستاگرام ترجیح می دهند صفحاتی را دنبال کنند که صادقانه، خلاقانه و جذاب هستند. این سوال در مورد صفحات لینک شده به شرکت های معتبر و برندهای تجاری بسیار پررنگ تر و حساس تر است. بنابراین، دانستن نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام که شامل همه این ویژگی ها باشد بسیار مهم خواهد بود. یکی از راه‌های ارائه یک کپشن جذاب، گفتن داستانی درباره برند یا کسب‌وکارتان است.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک صفحه اینستاگرام در زمینه فروش کارت گرافیک برای سیستم های کامپیوتری دارید. عنوانی با مضمون برای گفتن داستانی در مورد برند شما ممکن است به شکل زیر باشد:

“چند سال پیش در همین زمان، من و دوستم تصمیم گرفتیم یک تجارت کثیف راه اندازی کنیم. به یاد دارم که باران می بارید و تقریباً هیچ یک از ما فکر نمی کردیم که بتوانیم ایده خود را در آینده اجرا کنیم. سال ها گذشت و ما داریم تجربه کسب کردم و با همراهان عزیزی چون شما آشنا شدم!

امروز دقیقا در همان تاریخ دوباره باران می بارد و هنوز باورمان نمی شود به هر آنچه می خواستیم رسیدیم. امیدوارم از خدمات برند ما برای سیستم های خود راضی باشید! #نقشه_گرافی #سیستم_رایانه ای #برند یا نام فروشگاه.”

همانطور که می بینید، تصاویر به تنهایی نمی توانند کل داستان شما را بیان کنند. نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام به مخاطبان شما کمک می کند تا همه چیز و همه چیز را درباره شما و برندتان درک کنند. البته همانطور که گفتیم کپشن اینستاگرام فقط به متن پایین تصویر ختم نمی شود. شما می توانید استوری خود را در قالب یک ویدیوی جذاب و خلاقانه (پست اینستاگرام یا IGTV) به مخاطب یا مشتریان ارائه دهید.

نمی دانید چگونه از IGTV استفاده کنید؟ در مقاله IGTV اینستاگرام مجله کاپریلا از سیر تا پیاز نحوه استفاده از این قابلیت را توضیح دادیم.

نکته سوم برای نوشتن کپشن اینستاگرام: اندازه کپشن را محدود نکنید

همانطور که در ابتدای این مقاله دیدیم، امکان استفاده از 2000 کاراکتر یا حرف برای نوشتن کپشن اینستاگرام وجود دارد. از سوی دیگر، این واقعیت را نیز بررسی کردیم که جملات ابتدایی یک افسانه که در نگاه اول قابل مشاهده است، تنها شامل 125 حرف است. مراقب باشید، این نکات نباید شما را محدود کند. شما باید با دقت و خلاقانه هر چیزی را که فکر می کنید باید گفته شود، یادداشت کنید.

به عنوان مثال می توانید یک مقاله کوتاه و مختصر از 2000 کاراکتر تهیه کنید و در قسمت زیرنویس قرار دهید. نحوه نوشتن کپشن های طولانی اینستاگرام باید برای مخاطب مفید باشد. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک متخصص مکمل های ورزشی هستید و با هدف ارائه خدمات مشاوره، یک کسب و کار اینستاگرامی راه اندازی کرده اید. ارائه مقاله تخصصی در مورد فواید و مضرات کراتین مستلزم شرح طولانی در قالب مقاله است.

توجه داشته باشید که برای نوشتن کپشن اینستاگرام به صورت مقاله، باید کلمات کلیدی متن خود را به طور منطقی تکرار کنید. این کلمات کلیدی مربوط به موضوع پست شما هستند. برای مثال اگر می خواهید به صورت حرفه ای در مورد دوچرخه های حرفه ای بنویسید باید در هر پاراگراف مدل دوچرخه مورد نظر را ذکر کنید تا جنبه تبلیغاتی کپشن شما تاثیرگذار شود.

تاثیر ایموجی ها و هشتگ ها در زیرنویس های طولانی را نادیده نگیرید. نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام در این حالت باید مخاطب را از خسته شدن نجات دهد و در هر پاراگراف چیزهای جدیدی ارائه کند. سعی کنید متن خود را پیوسته ننویسید و آن را به چند پاراگراف کوتاه تقسیم کنید.

همانطور که گفتیم نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام برای کسب و کارها بسیار حساس است. به عنوان مثال، اگر یک صفحه اینستاگرام با موضوع آشپزی خانگی دارید، گاهی اوقات می توانید دستور پخت غذا را در یک متن طولانی قرار دهید. در این صورت باید بتوانید به خوبی از ایموجی ها استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید در مورد فلفل قرمز در جایی از متن بنویسید، می توانید یک ایموجی با وضعیت سوختن در کنار آن قرار دهید. این استفاده صحیح از ایموجی ها حس واقعی را به مخاطب منتقل می کند و در نوشتن کپشن اینستاگرام موثر خواهد بود.

چهارمین نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام: برای ایجاد تعامل بیشتر سوالات بپرسید

برای دیدن ادامه، صفحه را به سمت پایین بکشید!

نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام فقط ارائه محتوای یک طرفه نیست. منظورم از محتوای یک طرفه، محتوایی است که اگرچه جذاب و خلاقانه است، اما نمی تواند با مخاطب، فالوور یا مشتری ارتباط برقرار کند. نکته و ترفند دیگر برای نوشتن کپشن اینستاگرام، پرسیدن سوالات مرتبط با کسب و کارتان است.

به عنوان یک صاحب کسب و کار اینستاگرام، می توانید با پرسیدن سوالات جذاب و خلاقانه، جذب مشتریان و فالوورهای بیشتر و تشویق مخاطبان خود به صحبت مستقیم با شما به اهداف خود برسید. توجه داشته باشید که با پرسیدن سوال می توانید پتانسیل پاسخگویی مخاطب را افزایش دهید. با افزایش پتانسیل پاسخگویی مخاطب، انگیزه آنها برای برقراری ارتباط مستقیم تر با شما نیز افزایش می یابد.

راستی اگر یکی از مهم ترین دغدغه های شما جذب فالوور اینستاگرام است، در دو مقاله راه حل را برای شما شرح می دهیم؛ حتما مطالب جذب هزار مشترک اول و نکات جذب مشترک واقعی از آکادمی کاپریلا را مطالعه کنید.

سؤالی که می‌پرسید باید به برند یا تجارت شما مرتبط باشد. پرسیدن سوالات نامناسب یا نامرتبط حس خوبی را در مخاطب القا نمی کند. در این صورت نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام نیازمند تشویق مخاطبان و فالوورها برای پاسخگویی است. به این فکر کنید که چه سوالاتی می تواند پرسیده شود تا مخاطبان شما را به پاسخگویی و ارتباط تشویق کند. به عنوان مثال، فرض کنید یک فروشگاه جوراب دخترانه در اینستاگرام دارید. نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام در قالب یک سوال ممکن است به شکل زیر باشد:

“همانطور که می دانید محصولات جدید ما رسیده است. چند سوال از شما دارم! شما معمولا رنگ جوراب خود را با چه لباسی ست می کنید؟ فکر می کنید تغییر فصل روی نوع و رنگ جوراب شما تأثیر می گذارد؟ برای ما بنویسید. نظرات شما در مورد سوالات ما و محصولات جدید ما #جوراب #جوراب #جوراب_دخترونه #فروشگاه یا نام برند.

همانطور که از کپشن بالا می بینید، نحوه نوشتن یک کپشن مشکوک اینستاگرام استراتژی های خاص خود را دارد. می توانید سوالات خود را در قالب نظرسنجی در مورد محصولات یا خدمات جدید ارائه شده بپرسید. در این صورت مخاطبان خود را تشویق می کنید تا نظرات خود را بیان کنند. از سوی دیگر، می توانید با پرسیدن سوال در مورد تجربه مخاطبان، انگیزه آنها را افزایش دهید. همچنین می توانید با ایجاد یک داستان شخصی و درخواست از مخاطب برای بیان یک داستان مشترک، بازخوردهای زیادی دریافت کنید.

نکته پنجم برای نوشتن کپشن اینستاگرام: استفاده صحیح از ایموجی ها

طبق آمار قابل اعتماد، حدود 50 درصد از کاربران از ایموجی ها برای نوشتن کپشن در اینستاگرام استفاده می کنند. همانطور که گفتیم استفاده صحیح از ایموجی ها می تواند احساسات واقعی شما را از پشت تلفن همراه به پوست و گوشت مخاطب منتقل کند. بهتر است قدرت ایموجی ها را دست کم نگیرید و در عوض از پتانسیل آن ها برای جذب مخاطب بیشتر نهایت استفاده را ببرید. اگر به خاطر داشته باشید، در ابتدای مقاله گفتیم که نوشتن کپشن برای پست اینستاگرام به این دلیل است که تصاویر به تنهایی نمی توانند اهداف شما را بیان کنند. در مورد ایموجی ها هم همینطور. ایموجی ها به تکمیل اهداف شما در متن متن کمک می کنند.

جالب است بدانید که طبق تحقیقات و آمار، تعداد بازدید و تعامل در پست هایی که در آنها از ایموجی استفاده می شود بیشتر از پست های بدون ایموجی است. ایموجی ها می توانند فضاهای خالی و بی روح بین پاراگراف ها را بپوشانند و به متن مورد نظر شخصیت ببخشند. به عنوان مثال، فرض کنید شما صاحب یک کسب و کار اینستاگرامی هستید که گل و گیاه می فروشد. نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام برای شما می تواند با ایموجی های گیاهی پر شود. استفاده از ایموجی های مرتبط با متن می تواند کپشن شما را زنده کند.

ایموجی ها مانند گلوله در تفنگ هستند. شما باید دقیقا بدانید که چه زمانی و کجا از آنها استفاده کنید. مراقب باشید، استفاده غیر ضروری از ایموجی ها می تواند منجر به از بین رفتن متن شما شود. برای نوشتن کپشن اینستاگرام با ایموجی ها باید بدانید کدام ایموجی می تواند حس کلمه یا عبارت شما را به مخاطب منتقل کند. به عنوان مثال، زمانی که می خواهید از مخاطبان خود تشکر کنید، می توانید از ایموجی هایی استفاده کنید که حس عشق را منتقل می کنند.

نکته ششم: صفحات دیگر را ذکر کنید

بسیاری از کاربران دنیای اینستاگرام با ذکر آیدی و پیج افراد محبوب در کپشن، تعداد بازدید، لایک یا فالوور را افزایش می دهند. ذکر یا علامت گذاری صفحات مختلف با نوشتن شناسه صفحه مورد نظر و افزودن علامت @ انجام می شود. به این افراد برجسته که فالوورهای زیادی دارند اینفلوئنسر یا شاخ اینستاگرام می گویند.

این افراد فالوورهای زیادی دارند و در صورت اشتراک گذاری یا معرفی یک پست اینستاگرامی می توانند بازدید و مخاطب را افزایش دهند. البته این مشکل تنها به اینفلوئنسرها ختم نمی شود و بلاگرها نیز می توانند در این مورد به خوبی مورد استفاده قرار گیرند. تفاوت بین وبلاگ نویس و اینفلوئنسر را نمی دانید؟ دریابید که اینفلوئنسر آکادمی کاپریلا چیست.

به خاطر داشته باشید که یک اینفلوئنسر یا وبلاگ نویس اینستاگرام هرگز یک پست را به صورت رایگان به اشتراک نمی گذارد. بسیاری از کاربران اینستاگرام همیشه صفحه اینفلوئنسر را در کپشن خود ذکر می کنند، اما هرگز یک تایید یا استوری ندارند. بهتر است به نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام بیشتر دقت کنید و کپشن خود را با تگ ها و منشن های غیر ضروری خراب نکنید.

بسیاری از صاحبان مشاغل اینستاگرام وارد همکاری های حرفه ای با اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان می شوند. با انتخاب اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان متناسب با فعالیت خود، به کانال های حرفه ای تری مانند کمپین های تبلیغاتی در اینستاگرام دسترسی پیدا می کنند. در این صورت نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام نیز با تبلیغات و همکاری های اینستاگرام متفاوت است. در چنین شرایطی، صاحبان مشاغل می توانند با برچسب گذاری یا ذکر اینفلوئنسری که با آن کار می کنند، به افزایش ترافیک و مخاطبان کمک کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید شما صاحب یک کسب و کار اینستاگرامی در زمینه فروش شلوار کتان هستید. شما اخیراً با یک وبلاگ نویس متخصص در مد و مدلینگ همکاری کرده اید. فرض کنید یک سری محصولات جدید دارید و قرار است با همکاری این وبلاگ نویس به افزایش بازدید و فروش محصولات خود کمک کنید. نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام در چنین شرایطی می تواند به صورت زیر باشد:

“شلوار نخی جدید ما به تازگی از راه رسیده است! [از ایموجی استفاده کنید که احساس خوشبختی را منتقل می کند] جالب است بدانید که ما از وبلاگ نویسی که این روزها بسیار محبوب شده است برای بهتر نشان دادن شلوارمان استفاده کرده ایم [با افزودن آدرس وبلاگ، شناسه وبلاگ نویس را ذکر کنید. @ sign] از محصولات جدید ما دیدن کنید و به ما بگویید که کدام را دوست دارید بنویسید در واقع امکان خرید مستقیم محصولات وجود دارد [از ایموجی که حس عشق یا لذت را منتقل می کند استفاده کنید. مدلینگ”

هفتمین نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام: هرگز هشتگ ها را فراموش نکنید

مهم نیست که چه می گوییم، اهمیت هشتگ در کپشن نویسی اینستاگرام هنوز کم است. البته همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم شما فقط می توانید از 30 هشتگ در کپشن خود استفاده کنید. بنابراین سعی کنید آن 30 هشتگ را روی هشتگ های مربوط به کسب و کار خود و همچنین هشتگ های خاص برند خود خرج کنید. استفاده از هشتگ های نامربوط کمکی به افزایش مخاطب و مشتریان نمی کند و حتی کپشن شما را ناخوشایند می کند.

برای مثال، فرض کنید یک فروشگاه آموزش در اینستاگرام دارید. استفاده از هشتگ های نامربوط فقط به دلیل محبوبیت آنها نه حرفه ای است و نه مفید. به عنوان مثال استفاده از هشتگ های مربوط به سریال های خانوادگی معروف، هشتگ های مربوط به نام بازیگران محبوب یا افراد یا مواردی از این دست نمی تواند باعث بهبود فروشگاه اینستاگرام شما شود.

نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام با هشتگ های خود فرمول خاص خود را دارد. به نظر شما هشتگ اختصاصی یک برند یا فروشگاه در اینستاگرام چگونه ایجاد می شود؟ پاسخ ساده است! شما به عنوان یک صاحب کسب و کار اینستاگرامی، فقط باید نام برند یا فروشگاه خود را در قالب یک یا چند هشتگ طراحی کنید. به عنوان مثال، اگر نام برند یا فروشگاه شما الی کادو است، هشتگ انحصاری شما #الی_کادو خواهد بود. توجه داشته باشید که اگر قسمت اول برند یا نام فروشگاه شما از حروف B، P، C، C، H، X، E، A، G، F، Q، S، S، Z، G، K، M تشکیل شده است. N، T، l، y، s، s، t و z، بهتر است از خط زیر یا _ برای جدا کردن آن از قسمت دوم نام برند خود استفاده کنید.

با به وجود آمدن قابلیت فالو هشتگ در اینستاگرام، می توان پست های یک صفحه را بدون دنبال کردن صفحه آن فالو کرد. به عنوان مثال، افرادی که تمایل خاصی به دنبال کردن صفحات اینستاگرام ندارند، می توانند با دنبال کردن هشتگ های خاص برند یا فروشگاه شما، با خدمات و محصولات جدید شما آشنا شوند. پس دست به کار شوید، هشتگ های خود را ایجاد کنید و مدام از آن ها در کپشن ها استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

البته نباید از اهمیت استفاده از هشتگ های مرتبط هنگام نوشتن کپشن اینستاگرام غافل شد. به عنوان یک صاحب کسب و کار اینستاگرام، باید علاوه بر هشتگ های اختصاصی، از هشتگ های مرتبط نیز استفاده کنید. برای مثال اگر در اینستاگرام فروشگاه لوازم آرایشی دارید، نباید از هشتگ های مربوط به لباس بچه گانه استفاده کنید.

نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام زیر میکروسکوپ

اکنون که 7 نکته مهم در مورد نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام را می دانید، بهتر است نکات کوچک اما بسیار مهم زیر را در نظر بگیرید. نکات زیر کمک می کند کپشن شما در محیط اینستاگرام بهتر دیده شود:

به ظاهر کپشن خود بسیار دقت کنید. نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام باید به گونه ای باشد که مخاطب در نگاه اول با آن ارتباط برقرار کند و با شلوغی و بی دقتی مواجه نشود. به عنوان مثال، متن طولانی خود را به چند پاراگراف کوتاه تبدیل کنید یا از نقطه برای جداسازی متون مختلف استفاده کنید.

از روش Call To Action یا دعوت به پورتال تجاری استفاده کنید. نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام مخصوصا برای صفحات تجاری از مخاطبان بخواهید که روی لینک کسب و کار شما کلیک کنند. این لینک می تواند در قسمت بیو صفحه اینستاگرام شما باشد یا مستقیماً در انتهای کپشن در دسترس باشد.

بسیاری از افسانه های ایرانی با دوره ای در آغاز افسانه آغاز می شوند. این کار برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی متن انجام می شود. اینستاگرام به طور خاص برای متون فارسی طراحی نشده است و به همین دلیل، اگر کپشن خود را بدون نقطه شروع کنید، پس از ارسال آن متن را به هم ریخته خواهید دید. البته به جای استفاده از نقطه در ابتدای کپشن، پیشنهاد بهتری دارم. می توانید به جای نقطه در ابتدای عنوان از نیم فاصله استفاده کنید. برای انجام این کار، قبل از نوشتن متن، نیم فاصله در قسمت زیرنویس قرار دهید سپس با لمس نماد فلش روی صفحه کلید که سمت چپ را نشان می دهد، به پاراگراف بعدی بروید. اکنون با خیال راحت متن کپشن خود را بنویسید و آن را منتشر کنید. در پایان خواهید دید که متن شما گیج کننده نیست و ظاهر کپشن شما بسیار مرتب و مرتب است.

نتیجه

آیا یک تصویر یا ویدیو می تواند قدرتمندتر از کلمات باشد؟ قطعا نه. کپشن های اینستاگرام و تمامی عباراتی که کاربران کنار هم می گذارند قدرت بیشتری برای جذب مخاطب و ایجاد ارتباط مستقیم دارند. نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام راه را برای دستیابی به اهداف تجاری یا ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان و مشتریان خود هموار می کند.

البته فضای کپشن اینستاگرام بسته به نوع فعالیت صفحه متفاوت است. به عنوان یک صاحب کسب و کار اینستاگرام، می توانید از تمام نکات جمع آوری شده در این مقاله برای دریافت کپشن مفید و موثر استفاده کنید. اگر می خواهید به صورت حرفه ای تری برای زیرنویس آماده شوید، حتماً زیرنویس آکادمی کاپریلا را بخوانید.

در واقع، اگر در فضای بیو اینستاگرام برای ایجاد لینک به بخش های مختلف کسب و کار خود محدود هستید، می توانید از ابزارهای رایگان برای درج چندین لینک در بیو اینستاگرام استفاده کنید. یکی از این ابزارها بهلینک است. لینک به شما کمک می کند چندین لینک را در بیو اینستاگرام خود قرار دهید.

اگر این مقاله برای شما مفید بود، آموزش ها و مطالب زیر را توصیه می کنیم:

کپی شد

به اشتراک بگذارید:

نوریا رضوی ثانی (+)

نوریه رضویتانی فارغ التحصیل رشته کامپیوتر است و می خواهد در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای رسانه های اجتماعی بنویسد.


Post Views:
883

مطالب مرتبط

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا